Terasele din Centrul Istoric, deschise tot anul ca la Paris si Viena, dar fara muzica si mici

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 11 aprilie 2010, 16:55 Actualitate | Esenţial


Oprescu viziteaza Centrul Istoric
Foto: Agerpres
Terasele din Centrul Istoric al Capitalei ar putea fi deschise tot anul ca la Paris si Viena, mobilierul poate fi alb, bej sau maro, impodobit cu flori naturale, iar in aceste spatii nu va fi muzica si totodata nu se vor face mici. Aceasta a fost concluzia intalnirii de duminica dintre primarul general Sorin Oprescu si patronii teraselor din Centrul Istoric, care au discutat despre organizarea acestor spatii in acest sezon, relateaza Mediafax.

"Regulamentul propus de Primaria generala este flexibil. Terasele ar putea fi deschise in cateva zile, dar numai pe strazile care au fost reabilitate, intrucat din cele zece strazi, doar patru au fost terminate. Vreau sa va rog sa ma ajutati. Sunt atatia franari care, de ani de zile, nu ne lasa sa rezolvam problemele in zona. Cred ca, odata cu deblocarea ideii de refacere a cladirilor, sa putem demara lucrarile", le-a spus Oprescu patronilor de terase.

La randul lui, Mugur Mihaescu, unul dintre patronii din zona, a spus ca ar fi de preferat ca mobilierul teraselor sa fie alb, bej si maro wenge, iar orarul de functionare sa fie flexibil. Sa nu existe muzica de niciun fel, nici rufe la uscat si nici aparate de aer conditionat la geamurile cladirilor din zona, iar legile pentru organizarea si functionarea spatiului din Centrul istroic sa fie in specificul zonei, potrivit unor reguli care ar putea fi adoptate in zilele urmatoare.

"Centrul Istoric nu este un cartier oarecare al Capitalei. Trebuie sa fie o zona unitara asa cum este la Brasov sau la Sibiu", a sustinut Mihaescu.

Patronii au mai propus ca in zona sa existe un centru medical si unul pentru stingerea incendiilor, masini de gunoi speciale, altele decat cele care circula pe strazi, dar si politie care sa patruleze continuu, "dar nu obsesiv".

Primarul general a promis ca va organiza un birou unic pentru Centrul Istoric care sa se ocupe de actele necesare functionarii unitatilor din acest spatiu.

Oprescu a sustinut insa ca una dintre marile probleme ale zonei este cea legata de fatadele cladirilor. "Reabilitarea lor nu poate fi facuta in afara legii. Apoi, din cele 400 de cladiri aflate in Centrul istoric, cam 10-12 au inca un statul neclar. De asemenea, din cele aproximativ 85 de cereri de autorizatie pentru functionarea teraselor, aproape trei sferturi ar putea fi deschise imediat", a spus Oprescu. Primarul general a apreciat ca, pana la sfarsitul lui 2010, s-ar putea termina lucrarile din Centrul Istoric, zona fiind una pietonala.

Sorin Oprescu a anuntat, vineri, ca incepand cu 2010, toate autorizatiile de functionare vor fi eliberate de municipalitate, iar in cazul in care exista deja operatori economici care au obtinut autorizatie de la Primaria Sectorului 3, acestia vor fi reautorizati.

"Autorizatiile de functionare vor fi eliberate de o structura organizata ad-hoc, dar legala, in asa fel incat sa nu mai aiba legatura cu Primaria sectorului 3, iar inspectorii acestei administratii sa nu mai vina sa amendeze agentii economici din Centrul Istoric", a spus, vineri, Sorin Oprescu.

"Proiectul de regulament are in vedere uniformizarea mobilierului folosit de agentii economici, cromatica constructiilor sezoniere, dar si modul in care terasele vor fi iluminate si orarul de functionare al teraselor", a adaugat Sorin Oprescu.


Citeste mai multe despre   
















4105 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    gargara (Duminică, 11 aprilie 2010, 17:43)

    angel [anonim]

    A lasat Centrul Istoric ca dupa razboi, de 3 ani sint santuri, mizerie si scanduri peste tot. Nu va fi facut nimic atit timp cit asta va fi primar, doar isi va lua spaga sa dea niste autorizare de functionare.
    • +8 (8 voturi)    
      da (Duminică, 11 aprilie 2010, 17:56)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui angel

      De acord. Chiar si strazile refacute nu arata grozav, pe alocuri fiind neterminate, si avand gropi acoperite cu scanduri sau placi de tabla.
      Chiar asa de greu este pentru un oras cu 2 mil de locuritori sa amenjeze cateva strazi in centru?
      • 0 (2 voturi)    
        Oprescu a reziliat contractul semnat de Videanu (Luni, 12 aprilie 2010, 9:16)

        De acord cu tine [anonim] i-a raspuns lui Mihai-G

        Oprescu a reziliat contractul cu vestita firma unsa de Videanu.Asa ca ... .De ce nu-ti ei tu inimioara in dinti si sa-ti duci la bun sfarsit marele proiect de renovare a centrului istoric.Ca din cate obsev ai vointa.
    • -1 (1 vot)    
      Te asteptam pe tine ,Gargara (Luni, 12 aprilie 2010, 9:27)

      Te asteptam pe tine [anonim] i-a raspuns lui angel

      Te asteptam pe tine mare om de afaceri si investitor sa licitezi , sa cumperi ,sa consolidezi,sa infrumusetezi si sa-ti dezvolti propria afacere in centrul civic.Succes.Asta in cazul ca respectivele cladiri nu se afla pe lista retrocedarilor.
    • -1 (1 vot)    
      ..... (Luni, 12 aprilie 2010, 10:33)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui angel

      Prietene, Oprescu e singurul care a facut ceva in Bucurestiul asta. Sunt satul de partidele astora ca de dracu. Un independent cu mainile legate la spate si care se descurca este o adevarata comoara. Videanu a transformat Bucurestiul intr-un loc de ciordeala pe fata, un sat fara stapani, fara caini. Oprescu se lupta si acum cu contractele frauduloase semnate de mafia Videanu Udrea. Ar trebui sa apreciezi schimbarea la fata a capitalei. Sincer..
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 12 aprilie 2010, 11:56)

      Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui angel

      Eu stau in centru istoric si pana la venirea lui Oprescu nu s-a interesat nimeni de soarta acestei zone. Au facut astia cu terasele lor tot ce-au vrut, n-au respectat nici o lege. Acum gata, s-a terminat. Bine le face Oprescu!
    • 0 (0 voturi)    
      alte 17ooo de dosare (Luni, 12 aprilie 2010, 15:19)

      alte 17ooo de dosare [anonim] i-a raspuns lui angel

      Alte 17ooo de dosare legate de Retrocedari mai sunt pe rol.Tot Opescu e de vina? Hotarati-va naibii ce vreti.Democratie sau Dictatura?Nu uitati ca NE AFLAM IN EUROPA ANULUI 2010.Platiti.Doar ne-am nascut dupa 45.Dreptatea trebuie facuta.
  • -2 (8 voturi)    
    Mda (Duminică, 11 aprilie 2010, 19:08)

    Andrei [anonim]

    Iar o sa ocupe terasele asa de mult loc ca n-o sa poti macar circula pe jos? Ce primar idiot
  • +6 (6 voturi)    
    Traim in romania (Duminică, 11 aprilie 2010, 20:15)

    drak latinu [utilizator]

    Crezi ca acolo e urat? Rusinea nationala este bul Aviatorilor !!! Toti importantii" tarii fac slalom in fiecare zi printre cratere zi nimic nu se face Rusine maxima
  • -1 (3 voturi)    
    care istorie? (Duminică, 11 aprilie 2010, 21:29)

    bucatar [anonim]

    niMicul Bucuresti se compara cu Parisul si Viena la...programul de functionare al teraselor. Ce mandrie pentru urmasii ciobanului Bucur!
    • -1 (1 vot)    
      Bravo Oprescu (Luni, 12 aprilie 2010, 10:18)

      Darius Cernat [anonim] i-a raspuns lui bucatar

      Sa fim seriosi. Mugur Mihaiescu si toti patronii din zona, s-au obisnuit sa faca bani pe spinarea bucurestenilor - fara sa respecte nici o regula. Gata cu harababura si degringolada. Avem un primar capabil sa puna lucrurile la punct. Normalitatea inseamna totul. Bravo Oprescu.
  • +3 (3 voturi)    
    Se greseste mult.... (Duminică, 11 aprilie 2010, 22:31)

    Dani [anonim]

    daca se va merge numai pe ideea de terase/baruri. O sa ajunga un loc plin de vome. Trebuie si alte motivatii pentru spatiul asta decat bautul.
    Trebuie propuse si functiuni complementare care sa te faca sa vizitezi centrul istoric, in afara acestor terase si la alte ore decat cele de maxima audienta pentru baruri: la etaje-birouri, ateliere (rochii mirese/papusi/stofe/caciuli de iepure...de ce nu?-e specific ptr noi ;) ), librarii, anticariate.
    Ar fi o idee si o cresa de copii (cresa nu se intersecteaza ca program de functionare cu orele top/"de risc" ale teraselor) -parintii sa-i astepte la o cafea, plus ideea de a vedea copii mici mergand cu parintii lor pe strazile centrului istoric (care, de altfel, va fi inchis ciculatiei) ar mai " ïmblanzi" imaginea, altfel betiva, pe care ne-o formam acum vazand atatea terase. La Praga am vazut niste copii de 4-5 ani in zona centrala jucandu-se intr-un spatiu protejat, asistati de educatoarea lor, imbracati in veste reflectorizante-era superb sa-i privesti.
    Apropo, ar trebui facut public un proiect pe baza caruia se gandeste zona respectiva. Din pacate, se merge la plesneala, functie de cine da banii si ce vrea sa faca acolo. Timpul si cererea va regla, probabil situatia in zona-dupa ce ne tiganim putin, bineinteles.
    • -1 (1 vot)    
      De acord cu tine Dani (Luni, 12 aprilie 2010, 9:44)

      De acord cu Dani [anonim] i-a raspuns lui Dani

      Si mie mi-ar place sa facem din Bucuresti un oras al cartii.Dani ai studiat Piata?Cum ai ajuns la concluzia ca zona poate fi impanzita cu magazine pentru mirese si anticariate?Daca ai probat-o da-i bataie.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu am zis impanzita de magazine de mirese (Luni, 12 aprilie 2010, 10:24)

        Dani [anonim] i-a raspuns lui De acord cu Dani

        Zona trebuie motivata si de alte functiuni decat barurile. Adica sa nu fie vizitata strict pentru bodegile din ea si sa fie motivanta si ziua, nu numai dupa orele 4. Locuinte nu se vor putea face, iar etajele superioare ale caselor la parterul carora se afla terasele trebuie cumva folosite-nu le putem lasa abandonate-trebuie gandite functiuni acolo. Cum am zis-ori le regleaza in timp cererea ori sunt gandite de pe acum avand in vedere experienta altor orase care au trecut deja prin acesta. Pentru ca, pana le regleaza timpul pot sa apara conflicte de functiuni (baruri-locuinte), aglomerare prin accent pe o singura functiune dominanta (terasele)-care poate si insemna faliment ptr multe dintre ele. Conflicte cu care se va pierde timpul.
  • 0 (0 voturi)    
    aiurea (Luni, 12 aprilie 2010, 11:25)

    dudu [anonim]

    da' de ce nu faceti, frate, o singura terasa de la un cap la altul, sa ne luam de-o grija? daca tot ce se doreste e uniformitate completa, la culoare, mobilier, mod de iluminat etc...
    mi se pare exgerat. nu ma intereseaza Viena sau Paris, eu nu vad nici o problema sa vad terase colorate diferit, cu mobiler diferit, cu specific etc.
    • +2 (2 voturi)    
      Poate pe tine nu te afecteaza... (Luni, 12 aprilie 2010, 14:49)

      Dani [anonim] i-a raspuns lui dudu

      mai ales dupa vreo 2-3 beri.... Ce te faci cu aia de vin sa bea o cafea, sa citeasca, o carte sau ziarul "Dilema"... Astia sunt pretentiosi al dracului...
  • +1 (1 vot)    
    Vidin si Peshawar nu Viena si Paris (Luni, 12 aprilie 2010, 13:27)

    Ion Dolanescu [anonim]

    Vai!!!
    Fara taraf???!!!
    Fara mici???!!!

    Pai atunci ce mai ramane din Oltenia sau Teleormania???

    Astea sunt produsele civilizationale ale Olteniei...iar mai nou redescopera oltenii la o mai veche cucerire culturala ..shawarma!!!
    Ce Viena, Paris...poate Vidin si Peshawar!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Ca la Viena si Paris (Luni, 12 aprilie 2010, 15:00)

    Rodica [anonim]

    De ce nu?Noi nu meritam o particica de Bucuresti cu un farmec aparte?Fara gratare,manele,coji de seminte si altele de acest gen.Ce au facut primarii de pana acum in aceasta directie?Nimic,absolut nimic!Noroc cu Oprescu,ca alfel mai treceau inca 20 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    IDIOTENIE (Miercuri, 9 iunie 2010, 23:53)

    rrr [anonim]

    Sunt deacord fara seminte, mici si manele dar exista si alt gen de muzica, daca nu-ti place tie OPRESCULE asta nu inseamna sa nu o ascultam nici noi;) si lucrarile merg cu incetinitorul din partea voastra.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version