Atentie soferi: Politia a scos vineri toate radarele in strada 

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 9 aprilie 2010, 9:52 Actualitate | Esenţial


Politia Rutiera a scos vineri toate noile radare speciale, dar si radarele standard, pentru  supravegherea traficului. Actiunea face parte din programul Alege viata.

Politistii vor folosi toate cele 449 de aparate noi destinate supravegherii traficului rutier si masurarii vitezei de deplasare a autovehiculelor, alaturi de cele 235 de aparate radar deja aflate in dotarea politiei, se arata intr-un comunicat al Politiei Romane.

Multe dintre acestea urmeaza sa fie amplasate in "cascada" pe drumurile si in locurile cu risc sporit de producere a accidentelor rutiere.

La actiune va participa si un elicopter din dotarea Inspectoratului General al Aviatiei din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

In perioada Pastilor, au avut loc patru accidente deosebit de grave, soldate cu decesul a cate trei persoane, in judetele Buzau, Calarasi, Dolj si Satu Mare.


Citeste mai multe despre   


















7069 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    Frumos? (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:03)

    cititor [anonim]

    Da, aparent pare o chestie buna. In realitate, ca doar suntem romani, este doar o alta treaba tipic romaneasca de a mai fura bani de la oameni. Nu au militienii nostri demnitatea sa recunoasca adevarul ca nu viteza legala + 25 km/h e sursa accidentelor la noi ci drumurile prin toate satele, depasirile neregulamentare, trecerile de pietoni plus lipsa unei temeinici pregatiri la scolile de soferi. Daca ar avea atata decenta oamenii astia, ar putea face mai mult. Nu respect viteza legala, cu mine sunt 98% din soferii din tara. Dar de depasit, nu depasesc neregulamentar. Sunt convins 100% ca radarele nu rezolva problema de fond. Vor genera doar suparari si lumea ii va ura si mai mult pe militienii fatarnici, care folosindu-se de regulament iti fura banii cu acte in regula.
    • -3 (11 voturi)    
      A merge cu masina nu e un drept... (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:33)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui cititor

      ...ci un privilegiu.
      Daca nu respecti conditiile legale plateste.
      Politistii nu fura bani de la cetateni, cetatenii incalca legea si sunt buni de plata.
      Mentalitate balcanica.
      • +4 (6 voturi)    
        da da da... (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:07)

        alex [anonim] i-a raspuns lui anonim

        depinde si cum sunt facute aceste legi de care vorbesti... daca s-ar stabili viteza maxima de 20 km/h ar fi legitim si/sau moral? ar insemna ca toti soferii sa fie pasibili de amenda?

        daca s-ar da o lege sa levitam cu totii la 1 metru duminica la ora 11.15 ar fi ok?
        legiuitorul trebuie sa creeze conditii pentru respectarea legii, solutii alternative.

        este aiurea ca viteza medie de deplasare extraurban sa fie de 60-65 km/h in Romania!!!

        si a merge cu masina este ceva la fel de norma ca si cum ai beneficia de apa calda menajera... traim in secolul XXI!!!
      • +3 (3 voturi)    
        pentru anonim (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:13)

        cititor [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Privilegiu zici? Ia vezi cum e sa nu te folosesti de masina o vreme (exclude si taxi-ul) si afla despre ce privilegiu vorbim.
        Ia fa un drum de la Bucuresti la Oradea, Cluj, Targu-Mures, Iasi sau ce oras mai indepartat alegi tu, si spune cu mana pe inima ca ai respectat viteza legala. Si iti spun: viteza legala in localitati (probabil dai de vreo 40-50 de localitati) e de 50 km/h. Intre 50-59 km/h este deja incalcare si chiar daca nu iei puncte si nici amenda, este avertisment. Sa ne intelegem bine.
        Politia Romana ar trebui zi de zi sa ii tina numai in amenzi pe cei de la drumuri. Ei sunt cauza faptului ca orice sofer normal la cap din tara asta isi pierde rabdarea si depaseste viteza legala.
        Ok, de acord cu termenul de mentalitate balcanica. Dar sunt convins ca nu ai inteles din mentalitatea occidentala un lucru esential: tu ai inteles doar faptul ca trebuie sa respecti legea, iar unde-l lege nu-i tocmeala. Nu ai inteles in schimb ca in occident legea apara confortul oamenilor, iar cei care isi pun pe umeri responsabilitatea infrastructurii trebuie s-o indeplineasca. La noi NU este lege pentru incompetenta si indiferenta. La ei ESTE; de-aia au valorile pe care le cunoastem. Deci, legea noastra e stramba, e incomplet definita. Si ii inteleg pe oameni. Nu uita, legea trebuie sa fie pentru oameni, nu doar pentru justitiari.
        • +1 (1 vot)    
          siguranta nu confort (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:58)

          nowhere [utilizator] i-a raspuns lui cititor

          Te-as corecta daca imi dai voie: legile sunt pentru siguranta oamenilor nu pentru confortul lor. Si imi argumentez punctul spunand ca si in occident si si la noi limita in localitati e de 50de km/h nu pentru confortul nostru sau al pietonilor, ci pentru siguranta tuturor.

          Ca cei de la drumuri nu isi fac treaba e corect, sunt de acord, dar nu are politia treaba cu aia.

          In plus, ai grija la afirmatii de genu: "cei de la drumuri sunt cauza pentru care orice sofer isi pierde rabdarea". Ca problema e la noi soferii nu la drumari. Si in plus, un drum prost nu e o scuza sau un motiv ca noi sa incalcam legea. Drumarii au vina lor mare, dar si noi o avem pe-a noastra.
    • -3 (3 voturi)    
      explicatii (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:34)

      nowhere [utilizator] i-a raspuns lui cititor

      Eu cred ca tu nu ai nici un suport pentru afirmatiile tale, pe cand politia (asa cum e ea buna sau rea) are niste statistici pe care fac asemnea afirmatii.
      Asa ca tu nu poti sa ai nici o parere avizata.

      In plus am o intrebare pentru tine (si nu numai):
      cate accidente cu morti ai vazut care s-au datorat gropilor si cate accidente cu morti ai vazut care s-au datorat vitezei sau depasitii neregulamentare? Eu inca nu am vazut nici un accident grav datorat gropilor pentru ca lumea acolo e prevazatoare si merge incet.

      Si ca sa fie clar: si eu sunt total nemultumit de starea drumurilor, dar drumurile le face primaria nu politia romana.
      • 0 (2 voturi)    
        parere avizata. (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:28)

        cititor [anonim] i-a raspuns lui nowhere

        Cam comunista atitudinea ta ca doar cei avizati pot raspunde. Tu ai aviz? Daca da... te-ai oprit dupa 4 clase si esti bugetar fericit dotat cu radar si masina cu girofar? Uite statistica, "neavizata":
        http://www.artri.ro/disp_art.php?artid=925
        Descarca prezentarea si vezi. 16% din accidente sunt datorate vitezei neadaptate (slide-ul 4).
        Am vazut din nefericire multe accidente datorate depasirilor neregulamentare. Acolo ar trebui politia sa lucreze mult mai mult, cand e vorba de soferi. Sa fim bine intelesi: nu spun ca soferii n-au vina, ar fi utopie.
        • 0 (0 voturi)    
          nu chiar comunista (Vineri, 9 aprilie 2010, 16:06)

          nowhere [utilizator] i-a raspuns lui cititor

          Nu nu am 4 clase, am mult mai multe ca sa fie clar de la bun inceput si nici nu am treaba cu cei cu girofar. Iar atitudinea mea e ca atunci cand contrezi ceva e bine sa aduci argumente solide.
          Prezentarea la care ai facut tu referire confirma ca, dupa pietoni, a doua cauza e nerespectarea vitezei legale. Deci confirma ce spune politia romana. Si mai spune clar ca "Drumul" e cauza a 0.1% din accidente comparativ cu cei 16.3% pentru viteza.

          Deci nu cred ca e normal ca la o actiune de genul asta a politiei, noi sa venim cu plangeri cum ca drumurile nu sunt bune. Sa vedem barna din ochiul nostru al soferilor.
          • 0 (0 voturi)    
            Procent (Vineri, 9 aprilie 2010, 17:28)

            cititor [anonim] i-a raspuns lui nowhere

            Doar nu vrei sa ma faci sa cred ca drumurile noastre sunt 99.9% bune, dupa statistica accidentelor. 16.3% din cauza vitezei e mult, de acord. Viteza excesiva e a doua cauza, ceea ce e rau. Dar ce facem cu cele 83.7% din situatii? Le reducem cu radarul? Nu cred. Trist este ca nici cele 16.3% nu le reduci cu radarul decat nesemnificativ. Nu sunt vitezoman, nu ma duc cu 110km/h in localitati, dar cu 65-70 km/h ma duc, ca si tine de altfel.
            Am condus si in strainatate prin comune si sate, cand a fost cazul. NU am condus 350km distanta pe drum local, ci poate 30-40 maxim. Restul i-am facut pe autostrada. In conditiile astea iti spun cu toata sinceritatea ca am respectat viteza legala. Ne e foarte greu sa acceptam realitatea care e cat se poate de dificila. Toti depasim viteza legala, nu e o placere sa spun asta, e chiar trist. Nu avem un plan temeinic de remediere a situatiei, recurgem doar la pedepse in speranta ca sunt suficiente, dar nu sunt. Cand cei ce au putere in domeniul asta (militienii si drumarii) vor intelege clar ca trebuie sa-i oferi omului alternative pe langa pedeapsa, cu PRIORITATE pe alternative (adica drumuri de calitate, eficiente pentru transport), atunci o sa simtim toti ca va fi mai bine.
            • 0 (0 voturi)    
              de acord aproape 100% (Vineri, 9 aprilie 2010, 17:52)

              nowhere [utilizator] i-a raspuns lui cititor

              Nu vreau sa te fac sa crezi ca 99.9% drumurile sunt bune. Statistica spune ca 0.1% se datoreaza drumurilor, dar nu spune ca avem drumuri impecabile sau execrabile.

              Dar ma gandesc ca daca ai o lista de 10 cauze intai te ocupi de cea care e cam mai importanta adica viteza in cazul de fata. Si astfel eu apreciez actiunea politiei.

              Dar sunt perfect de acord ca avem nevoie de alternative, si pentru asta trebuie sa ne uitam la drumari si conducatori, nu la politie. Si si cand vom avea drumurile astea la care visam la fel va trebui sa apreciem o actiune impotriva vitezistilor, ca sa ne putem bucura in siguranta de drumurile care le vom avea.

              In rest perfect de acord cu ce spui...
  • +7 (9 voturi)    
    treaba Politiei (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:04)

    Tataie [anonim]

    O sa respect Politia Romana cand voi vedea zilnic presiune pusa de Politie pe CNADNR si autoritatile locale sa repare craterele de pe drumurile publice care pun in pericol siguranta traficului. De stat in masina si vanat soferii, prin utilizarea INCORECTA si ILEGALA a radarelor (vezi metoda 'veioza') stim ca sunt capabili dnii politisti.
    • +1 (3 voturi)    
      treaba Politiei (Vineri, 9 aprilie 2010, 12:16)

      ariciul [anonim] i-a raspuns lui Tataie

      la iesirea din Dragasani, drumul era in asa hal ca nu puteai sa mergi decat pe margine unde era pamant. Doi politisti incercau sa dirijeze circulatia sa evite gropile (si plouase). cand le-am spus sa inchida drumul si sa amendeze primaria se uitau la mine ca la masini straine.
  • +6 (6 voturi)    
    Cealalta jumatate a programului. (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:09)

    JohnnyBGood [anonim]

    Este foarte bine ca Politia isi face datoria. Avem nevoie de mai multa siguranta pe sosele.

    Sunt insa si vesti privind cealalta jumatate a problemei: starea drumurilor? Cand se termina de astupat gropile? Care sunt actiunile concrete de extindere a infrastructurii rutiere?
    Nimic, zero.

    Fara a inainta si cu infrastructura, actiunile Politiei (desi binevenite) vor avea un impact limitat.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:37)

      nowhere [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGood

      Dar e important de stiut ca nu politia romana construieste drumuri. si stau si ma intreb, oare nu cumva vor muri mai multi oameni in accidente in momentul in care vom avea autostrazi si drumuri bune? Pentru ca soferul roman are o mentalitate de pilot de curse...
  • +7 (9 voturi)    
    programul Alege viata (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:21)

    rampiu [utilizator]

    a.k.a Ne trebuie bani la buget

    Pentru Politie, locurile cu risc sporit de producere a accidentelor rutiere inseamna locurile de unde se pot colecta cat mai multi bani la buget si, eventual, la spagi. Ii intereseaza pe ei reducerea nr de accidente cum ma intereseaza pe mine ce a mancat colegul meu dimineata.
  • -7 (11 voturi)    
    Foarte bine (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:38)

    X-ulescu [anonim]

    Foarte bine au facut, iar amenzile ar trebui corelate cu salariul. Sa fie chiar nevoie sa isi faca lumea credit ca sa poata sa-si plateasca amenzile.
  • +8 (10 voturi)    
    Zi de cosmar (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:38)

    Laur [anonim]

    In concluzie, daca aveti nevoie sa traversati tara astazi, mai bine plecati maine dimineata. Tot poimarti ajungeti la destinatie.
    "Multumim" politiei romane pentru ca a inteles problema soselelor tarii, si anume viteza, nu infrastructura.
  • -6 (8 voturi)    
    bun (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:46)

    Alexandru [anonim]

    Bun-asa, sa-i arda cat de tare se poate pe toti inconstientii de pe drumurile noastre, care merg cu 90 in sat si 140 pe-afara, depasesc pe unde apuca, etc. Fara restrictii si pedepse dure, nu ne putem civiliza...
    • +5 (5 voturi)    
      Bun pe dracu (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:10)

      Je [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      O sa-i arda si pe cei care merg cu 65 in localitate, stiu viteza la care tu probabil ametesti. O sa-i arda si pe cei care merg cu 50 in zonele cu 30...din cauza craterelor.
      700 de radare pentru cele cateva mii de km pe care se mai poate circula in Romanica. Pentru ca nu vor pune radare pe drumurile rupte, unde oricum toata lumea merge incet. Asta-i colectare de fonduri, nu e prevenire.
    • 0 (4 voturi)    
      Multumesc (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:06)

      Laur [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

      Multumesc ca m-ai facut inconstient pentru simplul fapt ca incerc sa-mi iau singur drepturile pe care statul refuza sa mi le dea in schimbul rovinietei si al accizelor de la carburanti.

      Cu aceasta ocazie felicit politia romana ca a iesit pe strada sa jecmaneasca pe ultimii oameni care mai alearga pe soselele noastre ca sa castige o paine si alimenteaza bugetul statului ca sa-i hraneasca pe restul de bugetari, pensionari si asistati social din tara asta.
      Sa dam in cei care duc greul, nu in cei care o freaca.
      O zi buna
      • +1 (3 voturi)    
        BA E BUN! (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:33)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Laur

        Circul destul de mult si de multe ori depasesc viteza legala.
        O spun sincer din capul locului si fara a ma da mare moralist.
        Ce face politia astazi e un lucru bun. De ce? Pentru ca asa berbecii de pe drumurile noastre se vor mai linisti.
        Voi comparati mere cu pere.
        1. Drumurile sunt sarcina CNADR. Punct. Poate CNADR sa ia mii de amenzi de la politie, ca tot nu se rezolva nimic.
        2. Daca drumurile sunt praf nu inseamna ca eu, ca sofer, am dreptul sa merg cu 90 in localitate (unde pot) si 140 afara... Nimic nu imi da acest drept, oricat timp as fi pierdut pe portiunile de drum stricate.
        3. Politia trebuie sa-si faca treaba indiferent cum sunt drumurile.

        Apropo... daca ma amendeaza platesc frumos, pentru ca sunt constient ca am incalcat legea. PUNCT.
  • -4 (4 voturi)    
    Bataie de joc (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:47)

    Costi [anonim]

    Principiul pisicii cu clopotel reprezentativ pentru orice activitate a politiei romane. De ce anuntati aceste actiuni,ca sa nu cumva sa cada smecherasii in plasa,nu-i asa? Si tot noi platim.
    • +5 (5 voturi)    
      Canuta om sucit (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:03)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui Costi

      Daca nu anunta aceste actiuni..indseamna ca stau la panda...daca le anunta...iarasi nu este bine...suciti mai sunteti..
  • +5 (7 voturi)    
    Amortizare Urgenta Investitie (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:52)

    Rigutzu [anonim]

    Eu as zice ca aceasta campanie ar trebui sa fie intitulata "Amortizarea Urgenta a Investitiei de 15 mil EUR"
  • +1 (5 voturi)    
    O NESIMTIRE !! (Vineri, 9 aprilie 2010, 10:56)

    stan papuse [anonim]

    Legile impotriva oamenilor sunt apanajul dictaturilor . Da-mi intai o alternativa , da-mi o autostrada si abia apoi daca ma prinzi cu 70km/h in localitate amendeaza-ma ! Dar da-mi intai o alternativa !!!! Rezonabila !
    Ultima data am platit amenda de radar pentru o viteza de 70km/h in afara localitatii . Era o zona cu limitare la 40 km/h . L-am intrebat pe politist care e motivul acelei limitari ? "E curba , dom'le !"
  • +3 (5 voturi)    
    Stirea asta se traduce asa: (Vineri, 9 aprilie 2010, 11:06)

    Alin [anonim]

    Pastele a trecut lasand un gol in buzunarele angajatilor MAI care erau deja subtiate de eliminarea sporurilor . Pentru rezolvarea acestei situatii neplacute astazi au fost scoase la produs toate radarele din dotare.

    In tara asta faci 300 km in 6 ore , 80% din sate sunt de-a lungul drumurilor dar o pasarela nu ar face si ei .

    Cauza la 80% din accidente e "neadaptarea vitezei la conditiile de drum" dar nu specifica nimeni ca acele conditii de drum sunt nepotrivite pana si pentru mersul pe bicicleta sau pe joc.

    Intre Medgidia si Valea Dacilor am mers 3km pe camp pentru ca pe drum nu se putea .La intrarea in Medgidia - radar , tocmai oprisem sa ma uit daca nu sa spart ceva pe sub masina la cate gropi (de 30- 50cm adancime ! )imposibil de ocolit au fost pana am hotarat sa merg pe langa sosea . . . Imi venea sa ii bag radarul undeva .
  • -1 (1 vot)    
    true (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:13)

    chixul [anonim]

    Alege spaga !!!
  • -1 (1 vot)    
    ce are una cu alta (Vineri, 9 aprilie 2010, 13:46)

    nowhere [utilizator]

    Ce treaba are politia cu starea dumurilor? Ei fac soselele? Ei le construiesc? Ei le ingrijesc? Mai bine va ganditi mai bine cand mergeti la vot si alegeti primarii sau guvernantii, ca ei decid unde merg banii pentru infrastructura si ce infrastructura se construieste.

    Politia, asa buna sau rea, se-ngrijeste cum poate de respectarea legii in conditiile date. Punct. Iar din punctul meu de vedere, face foarte bine ca da amenzi, pentru ca problema adevarata e mentalitatea noastra de soferi (noi stim ca putem merge mai tare decat e voie, noi stim ca nu-i o problema ca vb la telefon, noi stim ca putem pune avariile si sa stationam chiar si in mijlocul intersectiilor, noi trebuie sa aratam celor din jur ce masina tare avem si ce depasiri la limita stim sa facem).
    Si poate cu amenzi grase, dese, impartite la TOTI care incalca legea, si mai ales platite, poate atunci ne cumintim si noi soferii. Scopul e sa nu mai moare nimeni, chiar de vom avea numai autostrazi supratajate si drumuri expres, sau numai drumuri de tara !!!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru nowhere (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:21)

    stan papuse [anonim]

    Politia Romana NU vegheaza la respectarea legii . Daca ai vreun dubiu uita-te la cum se depaseste o coloana pe linia de tramvai la semafor in dispretul celor care isi asteapta randul ! Am vazut asta de multe ori , nu o data . Chiar sub ochii Politiei .
    Problema Politiei in momentul asta e una de buget , nu de respectare a legii .
    • +1 (1 vot)    
      nu sunt sfinti nici ei (Vineri, 9 aprilie 2010, 15:51)

      nowhere [utilizator] i-a raspuns lui stan papuse

      M-ai inteles gresit. Eu nu spun ca Politia romana e buna sau perfecta, poate e chiar departe. Dar atat timp cat au o actiune pozitiva trebuie apreciata. La fel cum atunci cand fac ce fac (spre exemplu imi ia mie carnetu si la vreun fiu de mare stab nu il ia) trebuie infierata. E si vorba aia "fa ce zice popa, nu ce face popa".

      Deci punctul meu e: politia nu face drumuri, politia face bine ca da amenzi celor care incalca legea.
      Ca nici ei nu sunt deloc sfinti, asta e o alta discutie.

      Si am o propunere (mai ales pentru cei care cred ca politia sta mereu doar la ciupeala): haideti domnilor sa ii saracim si pe ei, si bugetul; haideti sa mergem toti regulamentar s-atunci le tragem teapa !!!
  • 0 (0 voturi)    
    :) eram sigur .. (Vineri, 9 aprilie 2010, 14:40)

    hash [anonim]

    .. de comentarii de-astea :D :D

    clar, orice-ar face Politia, nu e bine. din dilema asta nu pot iesi saracii!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru nowhere (Vineri, 9 aprilie 2010, 16:13)

    stan papuse [anonim]

    Eu fac des drumul Oradea-Bucuresti . Ai idee ce inseamna asta daca as merge regulamentar ? Ar trebui sa-mi fac rezervare de hotel undeva pe drum . Ar insemna o gramada de timp si bani pierduti aiurea . Asta nu e o alternativa rezonabila din punctul meu de vedere . Nu poti sa pretinzi cuiva in secolul XXI sa parcurga 600 km in doua zile . Asta e o viteza de undeva din prima jumatate a secolului trecut .
    • +1 (1 vot)    
      te inteleg (Vineri, 9 aprilie 2010, 17:15)

      nowhere [utilizator] i-a raspuns lui stan papuse

      perfect. Si eu fac 6 ore pana la parinti spre exemplu si as vrea sa fac 3. Daca ar fi autostrada as face 3 poate 4.

      Doar ca nu cred ca asta e o scuza ca eu sa incalc legea. Sau daca o incalc, atunci ar trebui sa imi asum responsabilitatea pentru eventuala amenda (Doamne fereste de vreun accident). Nu crezi ca e corect?

      Dar stiu ca in conditiile date trebuie sa merg muuuult peste limita de viteza ca sa castig 1 ora. Daca merg cu 60 in sate si 120 in afara nu castig decat vreo 15-25 de minute. Dar imi asum anumite riscuri.

      Si ar trebui sa ne gandim si la satenii din satele astea. Daca tin bine minte un pieton lovit de o masina cu 50 km/h are sanse sa scape, dar la 70-80-90 nu cred.
  • -1 (1 vot)    
    AVEM NEVOIE DE DRUMURI !!! Abia apoi de radare . (Vineri, 9 aprilie 2010, 16:16)

    stan papuse [anonim]

    Potrivit unui studiu al Bancii Mondiale , Roamnia are cele mai scumpe si cele mai proaste drumuri din Europa ? In afara Romaniei , cel mai scump km de autostrada e in Germania la 19mil EUR/km . In Romania , in aceleasi conditii un km de autostrada costa 80mil EUR/km ! Eu cred ca asta e problema reala .
  • +1 (1 vot)    
    ptr. NOWHERE (Vineri, 9 aprilie 2010, 17:52)

    Oreste [anonim]

    APARENT ai dreptate - ca unde sunt gropi mergi mai incet, si nu se produc accidente.

    DAR ... socoteste la un drum lung de 8-10ore, cand esti obligat sa te tarasti pe drumul cu gropi, sa simti cum ti se rupe masina sub tine (o groapa de peste 7-10 cm adancime, si sunt multe din astea dupa deszapeziri, o simti f. bine de la 30-40 km/h)
    ==> mergi incet tot drumul, se aduna frustarile ca pierzi timp pretios pentru ca pe acele segmente merg TOTI soferii mai incet (daca e coloana), se aduna nervii pentru ca iti rupi masina prin gropi, deci atunci cand prinzi drum drept si bun, ai calcat pedala !!!

    CE se constata de un neavizat (incl. Pol.Romana)?
    -> Viteza mare la volan
    CE se petrece de fapt?
    -> Viteza mare + Frustari + Nervi (ca 600km ii faci in 10 ore daca respecti legea) + Neatentie (datorata frustarilor, nervilor, etc.) + Oboseala de a conduce 10 ore + Carutze + Pietoni/Biciclisti care tasnesc in toate cele 500 sate/orase/comune + BABE care traverseaza pe unde vor, chiar pe rosu, si nu se asigura + etc.

    Du-te te rog in occident (Germania, Ungaria, Austria, etc.) si fa socoteala:
    -- ai autostrazi si NU ai tot felul de limitari la 50km/h in cele 500 sate, cocioabe, etc ==> 600km /130km/h (vit. legala) = 4.61 ore = 4h:40min

    DECI???? 5 ore de condus relaxat, fara gropi, fara 500 sate * limitari la 30-40-50km/h
    compari cu 10ore de mers atent + frustari+nervi (daca ai sotia, copilul in dreapta, etc.) ????

    CONCLUZIE:
    ------------------
    LIPSA infrastructurii duce la cresterea nr. de accidente !!!!!

    NOTA: Infrastructura = Autostrazi (130km/h) + Drumuri Expres (110km/h) + Sosele Centura (90km/h) + LIPSA gropilor.
    • 0 (0 voturi)    
      nu chiar (Vineri, 9 aprilie 2010, 19:04)

      nowhere [utilizator] i-a raspuns lui Oreste

      nici un stiu de unde sa incep:

      - lipsa infrastructurii nu este o scuza sau un motiv sa incalcam legea. e foarte periculos ce spui tu. la fel pot sa spun ca sunt nervos din cauza infrastructurii si trec pe rosu la calea ferata. asta crezi ca e ok? e acelasi rationament care l-ai facut tu.

      - problema cu frustrarile si nervii e problema noastra a soferilor, iar vina nu e a politiei ci a drumarilor care nu ne fac infrastructura.

      - cei 600 km: daca vrei sa ii faci in 8 ore sa zicem ai nevoie de o viteza medie de 75 de km la ora. asta e enorm !!! inseamna mai mult de 60 in sate si 110-120 in afara.

      - viteza medie de 60 km/h care o ai in tarisoara asta, nu e doar datorita starii drumurilor. e mult trafic, sunt semafoare in orase, sunt bariere de tren unde stai 5-10 minute si iti "strica" toata viteza ta medie.

      - pune-te in situatia pietonilor, biciclistilor si vezi cum se simt cand trece un "nebun" cu 100 la ora in sat pe langa el sau cu 140 in afara. tu daca ai locui la tara ti-ai lasa copilul in fata casei stiind ca lumea trece cu 90-100 in loc de 50?

      - am condus mult si in afara. in toate tarile in care am fost in sate exista limitarea de 50 km/h !!!!

      - cei 600 km de autostrada nu ii parcurgi cu 130 de kmh. viteza medie pe autostrada, daca mergi regulamentarm, e aprox de 100 km/h. deci tot sunt 6 ore si nu 4h40m.

      Concluzia: sunt foarte de acord ca avem nevoie de infrastructura, dar lipsa ei nu ne da dreptul sa "zburam" pe sosele. Iar daca o facem, trebuie sa ne asumam riscurile !!!
      • 0 (0 voturi)    
        BA CHIAR (ep.1) (Duminică, 11 aprilie 2010, 3:27)

        Oreste [anonim] i-a raspuns lui nowhere

        Hai sa le lamurim pe toate:

        1. DACA ai autostrazi (ceea ce subliniam), 600km intre 2 orase cand dureaza 5 ore - poti face testul in Vest.

        2. Bineinteles ca 600km pe autostrada ii poti face si in 7:30 ore daca mergi cu viteza minima de 80 la ora --> calculul tau cu 100km/ora si timp de 6 ore e facut ca sa ne impacam mioritic cu soarta ce ne este harazita.

        3. Poftim un alt calcul:
        600km / 140km/ora = 4.25ore = 4ore:15minute => aprox. 4 ore in loc de 10-12 ore cat faci in Romanica (si in vest poti depasi limita cu max +10km/ora si vei lua amenda)

        4. pentru a face ceva util, nu e de ajuns sa dai legi si amenzi ci trebuie sa PREVII - si asta se face NUMAI asigurand conditii bune de trafic.
        (asta nu inseamna ca incurajez/justific incalcarea legii).

        5. citeam ca ITM a dat amenzi la niste firme unde a gasit ca angajatii erau pusi sa lucreze supplimentar fara plata, fara recuperare ore, fara respectarea timpului MAXIM admis de lucru suplimentar, care este de 32 ore /luna
        DE CE?
        a. ptr. ca legislatia muncii asa prevede
        b. legislatia a prevazut asta ptr. ca angajatii ajung sa fie stresati, etc.

        INTREBARE: cine amendeaza guvernul (min. Transporturi /primarii), drumarii si politistii pentru STRESUL la care ii supun pe soferi????
        Ai raspuns pentru asta????

        Hai sa iti spun de ce ii iau pe toti:
        i. guvern/primarii - NU avem infrastructura + GROPI
        ii. drumarii - avem drumuri proaste (GROPI)
        iii. politistii - NU asigura fluidizarea circulatiei --> DA, ma refer la acel vestit FLUX/coloana de VERDE + timpi diferiti de semafor in functie de dimin/seara.
        UNDE este INFORMATIZAREA circulatiei/semafoarelor?????? (pol. romana a dat bani pe asa ceva).

        Apropo de dragutzii tai de politisti, cu toata coloana de verde, am prins vremuri pe Splaiul Independentei cand "zburam" cu 70-80km/ora ptr. ca altfel aveam FLUX ROSU (luam TOATE semafoarele in cascada) - multi soferi stiu despre ce vorbesc.
  • 0 (0 voturi)    
    PREZICARE echilibrata (Duminică, 11 aprilie 2010, 4:20)

    Oreste [anonim]

    Sa NU UITAM in toata discutia noastra ca sunt si oameni AGRESIVI si STRESATI din fire, care vor incalca legea oricate conditii vor fi indeplinite.
    (ex. tipului care l-a omorat pe acel batranel in bataie, in Craiova)

    SUNT si lucruri facute de sofderi care NU au nici o justificare in ... justificarile date de mine (lipsa infrastructurii + strsul supravietuirii)

    Si sunt si mafioti si oameni cu bani care nu vor respecta legea pentru ca adeseori "sunt deasupra legii".


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version