Traian Basescu de Ziua Romilor: Este nevoie de o actiune comuna la nivel european pentru a rezolva problemele romilor

de D.G.     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2010, 14:26 Actualitate | Esenţial


Comunitatea roma se confrunta cu multiple probleme, precum conditiile precare de locuire, lipsa actelor de proprietate, accesul dificil la serviciile de sanatate si educatie, arata presedintele Traian Basescu, intr-un mesaj transmis, joi, cu ocazia Zilei Internationale a Romilor, informeaza Administratia Prezidentiala.

Seful statului aminteste si alte dificultati care afecteaza aceasta comunitate: abandonul scolar, barierele lingvistice, violenta domestica, dependenta de ajutorul social, insuficienta programelor de formare profesionala, slaba reprezentare politica.

"Cred cu tarie ca numai printr-un demers unitar si nediscriminatoriu in viata publica si politica, asumat de catre intreaga societate civila, comunitatea roma si autoritatile statului putem gasi impreuna o cale de imbunatatire a situatiei romilor la nivel national. Schimbarea insa in ansamblu necesita in acest moment si o actiune comuna la nivel european in ceea ce priveste schimbul de bune practici si de experienta intre statele membre, de aceea mesajul meu cu ocazia acestei zile de sarbatoare este si un apel la comunitatea roma de responsabilizare si de sustinere a acestui efort in cadrul UE", se arata in comunicatul Presedintiei.

Traian Basescu a evidentiat nevoia modernizarii societatii romanesti, "in care toti cetatenii, indiferent de etnie, sa fie egali atat prin drepturi, cat si prin obligatii in fata institutiilor statului". De asemenea, a subliniat necesitatea constientizarii problemelor cu care se confrunta etnia roma, in vederea solutionarii acestora.

Seful statului a subliniat necesitatea constientizarii problemelor cu care se confrunta etnia roma in vederea solutionarii acestora: „Aceasta zi este menita sa ne atraga atentia asupra rolului pe care il avem ca stat membru al Uniunii Europene in ceea ce priveste problemele reale cu care minoritatea roma se confrunta. Nu intamplator Parlamentul European si Consiliul European au stabilit ca 2010 sa reprezinte Anul European pentru combaterea saraciei si excluziunii sociale”.


Citeste mai multe despre   


















2592 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    care comunitate? (Joi, 8 aprilie 2010, 14:34)

    mishu [anonim]

    RRoma nu roma
    sau tiganii, daca noi ne confundam cu ei ce sa mai zica strainii. deci RR nu R
    • +2 (2 voturi)    
      aiurrea trreaba (Joi, 8 aprilie 2010, 17:00)

      rromica [anonim] i-a raspuns lui mishu

      eu as pune 4-5 de r sa fiu sigur. mai precis "tigan" cu 4 de "r". iese un fel de " rrrr.. tigan"
      • -4 (4 voturi)    
        hotnews :( (Joi, 8 aprilie 2010, 17:35)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui rromica

        nu inteleg de ce permiteti comentarii rasiste si xenofobe. oamenii au voie sa gandeasca asa. lege le interzice sa se manifeste in felul asta. si totusi comentariile lor rasiste apar.
        ps sunt majoritar
        • +1 (1 vot)    
          unde traiesti? (Joi, 8 aprilie 2010, 18:33)

          luciyan06 [anonim] i-a raspuns lui adrian

          esti majoritar? dar in ce tara traiesti?
          • 0 (0 voturi)    
            pai gandeste si raspunde-ti (Joi, 8 aprilie 2010, 21:49)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui luciyan06

            daca vorbesc romana si sunt majoritar unde pot sa traiesc?
  • +10 (10 voturi)    
    Propunere (Joi, 8 aprilie 2010, 14:37)

    Dragos [anonim]

    Este nevoie de o actiune comuna la nivel european pentru a le da un sut in fund acestei natii de tigani...
    • +6 (6 voturi)    
      De acord... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:20)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

      Este nevoie de un acord bilateral cu Rusia, deoarece Siberia e mare..si e pacat sa stea asa nelocuita.
    • -4 (4 voturi)    
      r (Joi, 8 aprilie 2010, 17:09)

      caligula [anonim] i-a raspuns lui Dragos

      Vorbesti de romani cand te referi la natie de tigani?Cu un r?
      Da, ai dreptate, cineva ar trebui sa va bage mintile in cap.In nici un caz basescu, care stim cat de mult "iubeste" tiganii.
      Eu zic sa te uiti mai bine in ograda ta, rezolva-ti problemele, pentru ca esti cam marlan, hot, nesimtit, incult, necivilizat etc. Acum vorbesc despre tine si inca 70-80 % din romanii tai, ascultatori de manele.
      Na ce zici, iti pasa de parerea mea despre tine?
  • +9 (9 voturi)    
    Cu tot respectul... (Joi, 8 aprilie 2010, 14:40)

    adidelaromania [anonim]

    ...dar as vrea sa vad autoritatile ca pun pe primul plan rezolvarea problemelor cauzate de tigani ( pardon, rromi...). Adica eu, ca om care dau bani la stat vreau sa vad ca....dar las pe altii sa continue...
  • -5 (9 voturi)    
    100% corect! (Joi, 8 aprilie 2010, 14:42)

    Nicky [anonim]

    Asta: "o actiune comuna la nivel european" este absolut corect!
    Da, de asta avem nevoie, o politica unitara si actiuni comune, a tuturos statelor europene, care intr-un orizont de timp rezonabil sa duca la rezolvarea problemei tiganesti!
    Da, Domnule Presedinte, tot respectul ca ati avut curajul sa spuneti asta!
    • +3 (9 voturi)    
      ba, ce pupi asa cu pathos? (Joi, 8 aprilie 2010, 15:05)

      vicky barcelona [anonim] i-a raspuns lui Nicky

      nu te-au platit luna trecuta si tre' sa latri pe doua guri, de foame? n-am mai citit "domnule presedinte" cu litere mari de la ceasca. ori esti vreun pensionar tafnos pe viata, vreun comunist sadea?
    • +2 (6 voturi)    
      ho cu tata (Joi, 8 aprilie 2010, 15:09)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      intr-adevar, iti trebuie mult curaj sa repeti ce se propune de o vesnicie: o actiune comuna la nivel european...o idee geniala si unica la nivel planetar... felicitari Nicky,ai dat o limba pe ziua de azi, poti sa te culci linistit(a)...
      • 0 (4 voturi)    
        ehe.... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:32)

        Nicky [anonim] i-a raspuns lui geo12

        Ce nu inteleg unii nimic din ce nu scrie......
    • +1 (3 voturi)    
      bine ar fi..... (Joi, 8 aprilie 2010, 16:10)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      Bine ar fi daca s-ar putea rezolva printro actiune comuna a statelor europene.... da nu asa cum gandeste base..... altfel!
  • +6 (6 voturi)    
    ICIVILIZATIE=MUNCA. INCHISOARE SAU MUNCA SILNICA. (Joi, 8 aprilie 2010, 14:52)

    cris [anonim]

    hai sa terminam o data cu denumirea de rromi. cuvantul asta nu exista in limba romana el a fost inventat pentru ca tigani sa nu isi asume faptele natiei lor. lupul isi schimba parul dar naravul ba.
    cum se face ca un cizmar ca ceausescu a resuit sa civilizeze aceasta natie, iar o turma de cadre superioare din elita politicii romanesti nu reuseste sa-i tina in frau?
    politicienii trebuie sa inteleaga ca munca la civilizat pe om si il face diferit de .
    daca vrei sa civilizezi tiganii punei la munca.
    cum?
    eu zic ca pedepsele cu inchisoarea sa se dea in munca silnica si nu in privare de liberate.
    impuscam doi iepuri dintr-un foc detentia nu mai este suportata de contribuabili si putem rezolva irigarea barganului (infractori pot face santuri de irigare), cultivarea terenurilor.
    in 2 ani infractionalitatea va scadea la 25%.
    • 0 (0 voturi)    
      relatia cauza-efect vazuta corect (Joi, 8 aprilie 2010, 19:38)

      flo [anonim] i-a raspuns lui cris

      Chestia cu cizmarul "civilizator" e buna de gluma.
      Fi sigur ca fara cei 45+ de ani de "civilizatie" multilateral dezvoltata nu aveam acum aceste probleme cu integrarea/civilizarea tiganilor si nici cu "turma de cadre" pretins superioare(la ce? si cui?) care formeaza (inca) majoritatea "elitei" politicii romanesti si care s-a format si "civilizat" tot atunci.
      Sunt anii in care in ciuda propagandei care afirma contrariul, munca si omul muncitor erau desconsiderati. Omul cinstit si muncitor, cel educat era "fraierul". Mult mai bine iti mergea daca aveai "spate", "pile" si "relatii". Ce sa mai spun de cei care faceau parte din "elita" de atunci: nu cunosteau/practicau nici o meserie dar aveau functii de conducere peste tot, educatia lor fiind cel mult o diploma obtinuta prin frauda. Ei aveau toate privilegiile, salarii grase, locuinta lor (casa "nationalizata")era gratis etc, etc. La periferia unei astfel de societati cum crezi ca puteau sa evolueze tiganii in marea lor majoritate?
  • +3 (3 voturi)    
    daca ar munci cinstit (Joi, 8 aprilie 2010, 14:54)

    angel [anonim]

    nu ar avea nici o problema
    • +4 (4 voturi)    
      :)) doua cuvinte care nu fac parte din vocabularul (Joi, 8 aprilie 2010, 16:04)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui angel

      lor , Munca si Cinste sunt 2 notiuni abstracte pt natia aia...
  • +7 (7 voturi)    
    pana cand se va face ceva in privinta asta (Joi, 8 aprilie 2010, 14:58)

    van ghele [anonim]

    puradeii care sunt nascuti in nestire de 20 de ani vor invada si cuceri Europa, pe care o vor redenumi Euroma.
    Marile capitale europene au luat contact cu aceasta civilizatie inaintata si au exprimat multumiri calduroase autoritatilor romane, in timp ce civilizatiile extraterestre se vad deja nevoite sa isi modifice planurile, in sensul unei amanari a momentului aparitiei lor pe pamant.
    Intreaga omenire exulta in asteptarea marelui moment istoric.
  • +5 (5 voturi)    
    corect dar in zadar (Joi, 8 aprilie 2010, 15:05)

    cet23 [anonim]

    Declaratie cat de poate de corecta a presedintelui, in contextul dat.
    Dar hai sa facem un calcul simplu. Sa numim "defavorizati" sau "discriminat" un tigan traditional, ca sa zic asa. Adica, deloc integrat, ca sa ma exprim elegant, cu tot ce inseamna asta.
    Luam 10 tigani defavorizati. Cu un efort deosebit, inegram 5 dintre ei. Asta e o cifra optimista, caci atunci cand spun "integrat" ma refer ca vrea sa munceasca si are si un loc de munca, nu doar ca este asistat social o eternitate.
    Deci am intergrat 5 tigani. Presupunem ca in general si copiii acestora vor fi intergrati. Raman 5 tigani neintegrati. La o medie de 8 copiii pe tiganca defavorizata (poate mai mult, dar sa zicem 8), rezulta ca din fiecare tigan neintegrat rezulta 4 copii, evident tot neintegrati (n-au cum sa fie altfel decat neintergrati). Asadar am inceput cu 5 tigani devavorizati... dupa 25 de ani sa zicem, rezulta cat?
    Am pornit cu 10 tigani neintergrati si am ajuns la 20! (plus aia 5, 10 sau cati ori fi integrati). Asta daca se depun eforturi deosebite.
    Imi pare rau, eu nu cred in rezolvarea problemei tiganesti. Dea Domnul sa ma insel, niciodata n-o sa fac nimic sa opresc acesta integrare, dar nu cred in capacitatea acestei rase de oameni de a se integra in societatea europeana. Nu din rea vointa, dar nu cred ca pot, pur si simplu!
  • +2 (2 voturi)    
    rrromii (Joi, 8 aprilie 2010, 15:06)

    viky [anonim]

    de cateva secole /vedeti istoria / cauta lumea o rezolvare a problemei tiganiilor...observati vreo schimbare?
  • +2 (2 voturi)    
    RROM (Joi, 8 aprilie 2010, 15:06)

    Ferdinand [anonim]

    RROM se scrie cu DOI (2) de R(r), mancati-as?
    • 0 (2 voturi)    
      nu, se scrrie manca-ti-as! (Joi, 8 aprilie 2010, 15:28)

      van ghele [anonim] i-a raspuns lui Ferdinand

      cu un singur neuron.
  • +4 (4 voturi)    
    cu romii, toate popoarele ajung la aceeasi solutie (Joi, 8 aprilie 2010, 15:08)

    Ovidiu [anonim]

    ratata
  • +10 (10 voturi)    
    Nu stiu in alte orase cum e cu tiganii, da'n Cluj (Joi, 8 aprilie 2010, 15:14)

    Ovidiu [anonim]

    daca esti roman alb si controlorul te prinde fara bilet, iei amenda...

    daca esti tigan te da jos si iti arunca "hai bai, ce e cu tine, jos la prime" peste umar...

    De atatea ori am vazut asta ca deja sunt scarbit, daca ii zici ceva controlorului spune "Ce vrei sa le fac? Astia nu au tata nu au mama, nu am ce le face"

    M-ar interesa cum ma pot declara tigan, macar pe perioada studentiei, ca 3 ani + 2 master ar fi 5 ani totusi iar 5 ani fara bilet sau abonament inseamna peste o mie de euro economie...
    • +6 (6 voturi)    
      peste tot e asa... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:29)

      helium [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      In Bucuresti e acelasi scenariu. Tupeu cat cuprinde pe ei, ura si dispret fata de romani.
      Pana sa iau in calcul posibila venire a unui controlor in mijlocul de transport urban se deruleaza o sumedenie de scenarii:
      - vin tigani care pur si simplu nu tin cont ca esti in autovehicul si asculta muzica la telefon deranjant pe toti;
      - vorbesc in ultimul hal fara ds tina seama ca mai sunt copii/scolari/elevi;
      - nici vorba de a ceda locul vreunui octogenar cand ala abia is taraste ouale;
      - mirosul cumplit cu care unii sunt "inzestrati";

      Epic fail, presedintele ar trebui sa judece dupa realitate, pe mine ma intereseaza realitatea si nu dau 2 bani pe rapoartele europene. Nu suntem noi lada de gunoi care colecteaza si favorizeaza tiganii.

      Pentru mine nu exista rromi, romanes, rromanes sau alte faze, exista tigani sau nomazi.
    • +2 (2 voturi)    
      Si mai beneficiezi si de facultate gratuita (Joi, 8 aprilie 2010, 16:06)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ca au locuri REZERVATE anual la fiecare sectie.
  • +4 (6 voturi)    
    Şi cu românii cum rămîne? (Joi, 8 aprilie 2010, 15:16)

    ratza [anonim]

    Am înţeles că ţiganii sînt ai importanţi decît românii. Am ânţeles că maghiarii sînt mai importanţi decît românii. Şi atunci: de ce mai stăm aici? Domnule Preşedinte, ne puteţi lămuri?
    • +1 (1 vot)    
      .. (Joi, 8 aprilie 2010, 15:41)

      UNU' [anonim] i-a raspuns lui ratza

      ai uitat sa zici de caini. si ei au mai multe drepturi in fata romanului
    • +1 (1 vot)    
      Pai noi suntem fraierii mai... (Vineri, 9 aprilie 2010, 9:05)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui ratza

      Iar fraierii stau tot timpul....capra.
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Joi, 8 aprilie 2010, 15:18)

    ABS [anonim]

    Solutia unitara la nivel european e una simpla: facem sapun din ei. A se vedea Fight Club pentru documentare.
  • +3 (5 voturi)    
    Nea base, (Joi, 8 aprilie 2010, 15:24)

    Pantera Roz [utilizator]

    ai matale ceva cu tiganii...Si cu manelele si cu manelistii(votantii dvs.loiali).In sensul ca te preocupa mai mult soarta lor decat a celor 5 milioane de romani care NU te-au votat.E bun demersul asta al tau.Tiganii cu bun simt si muncitori trebuie incurajati si ajutati,e clar.Daca ai fi la fel de atent si cu romanii-aia 5 milioane mentionati anterior-plus ailalti 5 mil. si ceva care TE-AU VOTAT-ar fi de-a dreptul minunat,zau...
  • +6 (8 voturi)    
    IARASI (Joi, 8 aprilie 2010, 15:26)

    HESS [anonim]

    Scoate prostii pe gura ,,domn prasadinte,,De unde dracu ii ies.Actiune comuna a IUROPEI.Rezolva problemele tarii tu nu astepta pomana ,mila si actiunea Europei.Adu acasa miile de tigani care jefuiesc ziua cetateni onorabili ai spaniei si turisti veniti inspania.Care stau la panda linga bancomate pandind cand vre-un batranel isi scoate banii,dupa care il jefuiesc.Pe tiganciile care cersesc cu liste pt donatii,sau cu copii in brate.Am vazut negrii care au trecut atlanticul in barci de toata jena, care au fost nevoiti sa-si arunce tovarasii morti sub priviriile lor.Sa-i arunce in ocean.Astia muncesc unde apuca,constructii,agricultura,vand discuri de muzica pirateata si filme pe strada.Nu am vazut in schimb sa faca asa ceva tiganii nostrii.Cati tigani se prezintala preselectie pt munca in spania.0 SAU CATIVA.Ieri eram cu sotia la un supermarket si in stanga mea la o casa un negru isi numara putinii banuti pe care ii avea sa isi plateasca un ,,pumn,, de cumparaturi.Nu i-au ajuns si renuntase la cutia de lapte care si asa era marca cea mai ieftina.I-am platit-o eu cac isi eu am fost si sant emigrant.Sotia mea la fel patise dar cu o negresa caruia nu-i ajunsese banii si pt o sticla de suc.Solutia tiganiilor este LEGEA.Dar ea intr.o tara unde coruptia incepe dela cele mai inalte sfere ale politicii si inclusiv in justitie Nu exista aplicarea ei sau se aplica in functie de Buzunar si functie.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce fac tiganii (Joi, 8 aprilie 2010, 15:42)

    drak latinu [utilizator]

    Tocmai am facut upload la o poza cu ce fac tiganii in Dorobanti !! In India cu ei!! Politia romana nu face nimic contra acestui flagel numit Tiganie !!!
  • +2 (2 voturi)    
    e suficient sa treci prin Bucur Obor (Joi, 8 aprilie 2010, 15:43)

    george [anonim]

    ziua in amiaza mare si sa te crucesti la aparitia, din toate partile, cata frunza si iarba, a vanzatorilor ambulanti, toti reprezentanti ai acestei etnii maneliste, care comercializeaza ilegal prostii, nimicuri, la doar doi pasi de sediul primariei de sector. deci, pana la politici si actiuni comune, europene, poate reusim sa civilizam un pic zona Bucur Obor. Ce ziceti? As putea sa nu mai vad picior de comerciant ilegal tuciuriu o luna de zile? Trebuie mobilizata armata pentru treaba asta sau doar cativa politisti? Alo?
  • +5 (5 voturi)    
    nea Băse... (Joi, 8 aprilie 2010, 15:49)

    mamacerghida [utilizator]

    ...mai lăsați-ne nene cu rrom în sus și rrom în jos că ne-mbătăm. Sunt țigani toată ziua. Una dintre marile erori de după 1990 a fost schimbarea titulaturii pe motiv de politică corectă. Ignorând masiva confuzie ce a fost generată.

    Cel mai dificil este să intergrezi pe cineva cu de-a sila! Țiganii care au dorit să se intergreze s-au integrat, și automat, de rușine, își neagă originile. Să nu uităm că țiganii pe care i-am "exportat" în întreaga Europă au plecat cu obiceiurile de aici (cerșetorie, furturi, vânzări de copii, violuri), nu le-au învățat acolo. Iar pentru tanti Ioropa, ei sunt cetățeni români... Așa că, să nu avem prea mari pretenții de la Europa când noi nu știm și nici nu vrem să facem ordine în propria noastră ogradă!!!
  • -1 (1 vot)    
    Integrarea tinerilor marginalizati nu e vrajeala! (Joi, 8 aprilie 2010, 16:00)

    Denis Andrei Codrea [anonim]

    STRUCTURI MODERNE DE CONSILIERE PENTRU INTEGRAREA SOCIALA A TINERILOR MARGINALIZATI
    Tinta Programelor internationale promovate si implementate de Asociatia Tinerilor intreprinzatori "Concordia" din Sighetul-Marmatiei in aceste zile este pe cat de clara, pe atat de generoasa. Fondurile structurale pe profil , sustinute de organisme de specialitate ale U.E.incearca si reusesc sa asigure o sansa in plus pentru integrarea socio-profesionala a tinerilor cu dizabiltati ,deopotriva a a tinerilor proveniti din centrele de plasament,care inca sunt destule in Ro.
    Partenerii apropiati ai intreprinzatorilor jr. din Maramures,cuprinsi in Asociatia "Concordia" sunt,cum spuneam si alta data, din Franta, Anglia,Ungaria , dar si din Bucuresti, Brasov, Baia Mare si Constanta,
    Impreuna se staduie sa implementeze cat mai eficient si concret Proiectul “Hai sa dam mana cu mana, sa pasim in viata impreuna ,“ finantat prin POSDRU /70/6.2/S/40813, pe o durata de 24 de luni, incepand cu 01.09.2009. Dupa un an de la declansarea Programului,initiatorii acestuia se mandresc cu trei "actiuni"importante - sa le spunem doar asa l! - la care cau fost implicati nemijlocit,intr-o prima etapa,peste 100 de tineri,direct beneficiari din Baia Mare, Brasov si Bucuresti
    Proiectul urmareste concret combaterea si diminuarea inegalitatii de sanse (neajuns mult mai prezent in Estul European!) , prin configurarea interjudeteana a unui sistem de sprijin integrat, pentru promovarea participarii la viata sociala si acccesul mai lesnicios pe piata muncii a tinerilor proveniti din centrele de plasamnet si a tinerilor cu dizabilitati.
    La nivel national Proiectul vizeaza desfasurarea de activitati tinta, de sprijinire si incurajare a acelor persoane,in marea majoritate de varsta tinara, provenite din Centrele de Plasament, dar si a tinerilor cu dizabilitati,ce trebuie sa beneficieze de sanse cel putin egale .
  • +2 (2 voturi)    
    cum? (Joi, 8 aprilie 2010, 16:01)

    ddd [anonim]

    cum poti ajuta pe cineva care nu se vrea ajutat? isi va bate joc de ajutorul tau...
  • +1 (1 vot)    
    Mare dreptate are, cu o mica exceptie ..... (Joi, 8 aprilie 2010, 16:12)

    Cornel [anonim]

    Corect ar fi "problema romilor" nu "problemele romilor".
    Nu "... pentru a rezolva problemele romilor" ci o "solutie finala pentru rezolvarea problemei romilor".
  • +1 (1 vot)    
    tiganii,nomazii veniti din India. (Joi, 8 aprilie 2010, 16:44)

    letitia [anonim]

    Cel mai bine ar fi pentru ei sa mearga pe meleagurile lor stramosesti.Multi dintre ei ii urasc pe romani desi romanii n-au nici o vina ca si-au parasit tara lor asiatica si f.mare.Se supara ,s-au suparat ca anumiti romani i-au pus la diverse treburi.Pai daca au venit pe pamatul romanilor ,ei ,tiganii trebuiau sa faca ceva,sa lucreze,nu sa fie pusi in vtrina.cine ,nu munceste nu mananca.Deci acesti nomazi care s-au pripasit in spatiul daco-roman ar trebui sa plece cat mai repede in India.Tiganii de atata timp cat au stat pe pamanturile noastre in marea lor majoritate s-au incapatanat sa se civilizeze,sa arate bunavointa in a face lucruri bune.Cel mai bine ar fi sa se faca referendum ,sa vedem cati romani ar dori ramanerea tiganilor la noi si cati ar dori plecarea lor ,in India.Ma gandesc ca multi romani ar rasufla usuati ,daca s-ar duce in tara lor,unde au unde sa colide,sa cerseasca ,etc..Trebuie sa i se spuna tot adevarul consulului,ambasadorului indian ce au facut si fac tiganii in Romania si in intreaga Europa.
  • +2 (2 voturi)    
    TIGANII... (Joi, 8 aprilie 2010, 17:00)

    Roman. [utilizator]

    ...,nu au o problema,ei insisi sunt o problema
  • +2 (2 voturi)    
    matematica (Joi, 8 aprilie 2010, 17:34)

    cristus [anonim]

    Hai sa facem un calcul simplu : cati tigani sunt in Romania si cate infractiuni comit.
    Vom constata ca majoritatea infractiunilor sunt comise de o minoritate nationala.
    Asa ca...mukles mo cu integrarea unor neintegrabili !!!
  • +2 (2 voturi)    
    bre, bre! (Joi, 8 aprilie 2010, 17:38)

    eeeuuuu [utilizator]

    da' mult se mai intereseaza "marele carmaci" de conlocuitorii nostrii brozati genetic! au apus vremile cu "tiganca imputita", gata, azi le plange pe umar, si angajeaza statul roman in demersuri pentru sustinerea drepturilor acestei minoritati! da' nu-ti fie cu suparare, spanchi-basa, ce te-a pocnit asa, de-odata, dragostea de "rroma people"? ca un consilier prezidential ("draga stolo", evicent) si fratioru' lu' matale se cumetresc cu bercea mondialu' e una, dar ca angajezi intreaga administratie romaneasca, platita si din buzunarul altor etnici, in demersuri care favorizeaza numai pe unii, uite, asta e o problema! sau esti si tu neam de faraon? pai, de ce n-ai spus-o la alegeri?
  • +2 (2 voturi)    
    bre, bre! (Joi, 8 aprilie 2010, 17:38)

    eeeuuuu [utilizator]

    da' mult se mai intereseaza "marele carmaci" de conlocuitorii nostrii brozati genetic! au apus vremile cu "tiganca imputita", gata, azi le plange pe umar, si angajeaza statul roman in demersuri pentru sustinerea drepturilor acestei minoritati! da' nu-ti fie cu suparare, spanchi-basa, ce te-a pocnit asa, de-odata, dragostea de "rroma people"? ca un consilier prezidential ("draga stolo", evicent) si fratioru' lu' matale se cumetresc cu bercea mondialu' e una, dar ca angajezi intreaga administratie romaneasca, platita si din buzunarul altor etnici, in demersuri care favorizeaza numai pe unii, uite, asta e o problema! sau esti si tu neam de faraon? pai, de ce n-ai spus-o la alegeri?
  • +1 (1 vot)    
    actiunea comuna (Joi, 8 aprilie 2010, 18:35)

    jj [anonim]

    nu e clar care ar trebui sa fie actiunea comuna? Cumparam o mica parte din siberia si ii trimitem pe toti acolo..
  • +2 (2 voturi)    
    da? (Joi, 8 aprilie 2010, 18:55)

    CMihai [utilizator]

    mai intai avem nevoie ca tiganii sa vrea sa schimbe mentalitatea, si acestia sa se apropie de o gandire moderna ... daca ei dau dovada de acest lucru ne mai gandim la actiune comuna pe nivel european ... pana atunci ...
  • +2 (2 voturi)    
    Tziganii si... Europa (Joi, 8 aprilie 2010, 19:19)

    puradel [anonim]

    Dupa Revolutie, tziganii au fos mai "curajosi'" si au iesit primii in Europa si datorita faptului ca Europa si "lumea civilizata" a inceput sa le planga de mila dupa ce au avut loc cateva asa-numite "pogromuri" impotriva "blandei etnii rome" de catre "barbarii de romani sau chiar maghiari". Ajunsi in Europa, unde la inceput au fost primiti cu bratele deschise si cu multa simpatie, tziganii au inceput sa se indeletniceasca cu ce stiu ei mai bine: cersit, smenuit, furat, talharit, etce,etc. Cetateanul european care pana mai deunezi aratau cu degetul catre romanii cei intoleranti si barbari, sau cam saturat de rahatii si mirosul pestilentzial lasat de tzigani pe oriunde treceau si au cerut guvernelor europene sa-i trimita inapoi in Romania fie si cu avionul pe banii lor sau ai Guvernului Romaniei. Intre timp multzi tzigani 'intreprizatori" isi creasera retele de copii si handicapati pentru cersit cat si rtele de prostituate peste tot in civilizata Europa. Asfel ca din "sclavul-pe-langa-manastiri care era in urma cu 200 sute de ani, Tziganii au devenit stapani de sclavi de carne vie pentru prostitutzie. Acesti 'intreprinzatori" sau intors in Romania " cu bani pe ei" si au intrat in politica, stau la masa cu presedintele Basescu, cumpara judecatori si procurori cu bucata, au televiziuni, show-uri, fabrici si uzine. Au acaparat centr de oras precum Timisoara, Craiova, Strehaia, etc. Multzi tigani contoleaza parti intregi din Romania si au facut ca politzia si toate serviciile statului roman sa tremure in fata lor.
    Cu toate acestea, altzi tzigani mai scolitzi si cu conectii in "lumea buna" din Europa si America, fac filme despre opresarea la cre sunt tziganii pusi in Romania. In acest demers, ei sunt ajutati de "jurnalisti onesti" si organizatii "dezinteresate atat din Romania cat si de afara.
  • +1 (1 vot)    
    integrare (Joi, 8 aprilie 2010, 19:57)

    nae [anonim]

    Pana cand nu s-or apuca de lucru nici o sansa de integrare/Cum sa traiesti daca nu lucrezi si te mocupi cu furturi,prostitutie,trafic de fiinte vii,droguri,vrajitorii,smecherii cu fierul vechi,tevile de aluminiu din sistemul de irigatii,speculatii imobiliare etc.Ei nu respecta legile,nu platesc impozite,amenzile primite pentru incalcarea normelor de civilizatie,nu respecta minimum de igiena corporala.O catastrofa.De scoala nici sa nu auda.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version