Construirea unui nou aeroport in Bucuresti, amanata pe termen nedeterminat

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 6 aprilie 2010, 18:13 Actualitate | Esenţial


Construirea unui nou aeroport care sa deserveasca Bucurestiul a fost amanata pentru o perioada nedeterminata, din lipsa banilor. La aproape doi ani de la aprobarea in Guvern a investitiei, Executivul nu a lansat inca procedurile de elaborare a studiului de fezabilitate, din lipsa de fonduri.

Un document al Ministerului Transporturilor, redactat la inceputul lunii martie 2010 si citat de Mediafax, arata ca, la aproape doi ani de la declararea lucrarii drept "prioritara pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, ca urmare a cresterii traficului aerian" de catre Executiv (in august 2008), autoritatile nu au inceput inca elaborarea studiului de fezabilitate.

"Programul privind executarea lucrarilor se face in baza unui studiu de fezabilitate, elaborarea si finantarea acestuia cazand in sarcina Ministerului Transporturilor. Studiul in cauza nu a fost demarat pana in prezent, din cauza lipsei resurselor bugetare", se arata in document.

In 2008, la momentul adoptarii deciziei de constructie a unui nou aeroport, Guvernul aprecia ca aeroportul va fi amplasat cel mai probabil in dreptul localitatii Adunatii Copaceni, in judetul Giurgiu, aflata la circa 20 de kilometri de Capitala.

La sfarsitul anului trecut, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, aprecia insa ca viitorul aeroport din apropierea Bucurestiului trebuie construit la Alexeni, langa Urziceni, in judetul Ialomita.

Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol in 2008, la momentul avizarii investitiei, rezulta ca traficul aeroportuar in Romania va creste anual, in perioada 2008-2014, cu 6,9%, rata de majorare fiind mult mai ridicata in zona municipiului Bucuresti, urmand ca pana in 2018 sa se ajunga la un trafic de 20 de milioane de pasageri anual.

Anul trecut, aeroportul international Henri Coanda din Otopeni, cel mai mare aeroport din Romania, a inregistrat un trafic de 4,4 milioane pasageri, in scadere cu 11% fata de 2008, cand numarul calatorilor a fost de cinci milioane de persoane.


Citeste mai multe despre   
















2482 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    De ce? (Marţi, 6 aprilie 2010, 18:26)

    eugen [anonim]

    Dar de ce trebuie un nou aeroport si nu un nou terminal la Otopeni? Proiectul unui nou terminal la Otopeni exista de aproape 10 ani si toata lumea incearca sa il ingroape, pentru a construi un aeroport nou, la un pret de cateva ori mai mare. Noul terminal de la Otopeni ar trebui sa fie in capatul opus al pistelor fata de actualul terminal, la marginea viitoarei autostrazi Bucuresti-Ploiesti. Adaugarea acestui terminal ar creste capacitatea aeroportului la circa 20 milioane de pasageri pe ani, absolut suficient pentru urmatorii 30 ani. Un terminal de acest fel nu ar trebui sa coste mai mult de 6-700 milioane Euro, o suma rezonabila chiar si in actualele conditii.
    • +1 (3 voturi)    
      eugen (Marţi, 6 aprilie 2010, 19:08)

      ady` [anonim] i-a raspuns lui eugen

      iti batzi capu de pomana..suntem inca condusi de filorusi..iar saracia si subdezvoltarea ii ajuta sa ramana pe picioare..poate se trezesc bormasinile la urmatoarele alegeri
    • +6 (8 voturi)    
      Nu-i bai, avem bani de catedrala (Marţi, 6 aprilie 2010, 19:39)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Cui ii trebuie terminal, drumuri sau orice alt tip de infrastructura? Dupa ce termina Catedrala Mantuirii o sa mergem toti pe apa, o sa zburam si o sa mutam muntii prin credinta asa ca nu va mai ingrijorati, se rezolva. Cu drag, din Tara lui Papura Voda in care logica, bunul simt si stiintele exacte sunt mituri si legende.
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru cã e doar unul! (Marţi, 6 aprilie 2010, 19:44)

      Metallicus [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Pentru cã e doar unul! Daca apare cine stie ce problema si aeroportul devine inutilizabil, unde vor fi deviate avioanele? La Sofia? Bucurestiul e una din putzinele capitale cae are doar un singur aeroport - care e cum e - si o singura gara (nu-mi spunetzi de Gara Obor sau de gara Progre(s)u') - care e si aia cu e.
      • 0 (0 voturi)    
        Are 2 (Marţi, 6 aprilie 2010, 22:44)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Metallicus

        Ca Baneasa o duce f bine. Daca ai uitat asta iarna Otopeni a fost inchis iar cursele au fost deviate pe Baneasa...
    • +1 (1 vot)    
      pai cati smecheri au cumparat teren in Adunatii (Marţi, 6 aprilie 2010, 19:58)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui eugen

      Copaceni ?
      zeci de hectare ,numai de mahari din Min.Transporturilor ! ce fac escrocii acum cu terenul daca nu se face aeroport ?
      Bineinteles ca e mai simplu inca un terminal in Otopeni ,dar ce gheseft mai face baiatul doctorului Bercovici din Ramnicu Valcea ? azi pe nume Berceanu , ca e mai oltenesc !
      plus ca Otopeniul arata ca o cocina in comparatie cu oricare aeroport din Spania de ex!
  • 0 (0 voturi)    
    E cam greu cu construitul... (Marţi, 6 aprilie 2010, 19:01)

    ixulescovici [anonim]

    La care trebuie să vedem cuvântul aeoroport cărui minister îi aparţine ?
    Cine a păstorit acest minister în decursul anilor ?De nu mai ştim cîte ori dar vedem din plin rezultatele ?!
  • 0 (0 voturi)    
    grandomanii de oameni de doi bani (Marţi, 6 aprilie 2010, 19:49)

    crap [anonim]

    nu doi lei, ci doi bani. in loc sa investeasca orice tzechin in autostrazi si cai de acces, ca sa nu mai renunte marile companii sa vina la noi daca nu primesc facilitati fiscale de vis, ei vor un nou aeroport!! adica fonduri uriase blocate ptr vro 20 de ani (optimist considerand ritmul autostrazilor), prosperitate asigurata marilor firme de 'constructii' (ca felul in care se construieste se vede). de ce urziceni si nu buzau, d'le berceanu, ca tot un drac, la fel de ridicol. cat mai departe, eventual si cu o ruta feroviara care sa faca legatura cu bucurestiul in doua zile.. mai trage o pista si extinde terminalul daca e nevoie, solutia ptr a acoperi nevoile romaniei ptr urmatorii 20 de ani la o zecime din pret. ma mai gandesc ca probabil cand vom termina noi aeroportul se va inventa vreo masina zburatoare sigura care va decola si ateriza fara a avea nevoie de aeroport, ultimul ramanand doar ptr zborurile transoceanice sau continentale de lunga distanta. ca asa suntem noi, ca ciobanii la spartul targului.. sa spuna ceva asta despre suma iq'ului national?
  • 0 (0 voturi)    
    bun, vad o schimbare in bine in gindirea romanului (Marţi, 6 aprilie 2010, 20:26)

    suba [anonim]

    lumea incepe sa realizeze ce si cum. acum, cum ii schimbam pe astia, cum ii facem sa plateasca ca totusi viata noastra e limitata si ne-au mincat-o, cum promovam valorile, cum le gasim, cum noi, bormasinile, vom stii sa-i alegem pe cei buni? idei?
    1. impuscatii astia
    2. sistem riguros de selectie si promovare
    3.?
  • 0 (0 voturi)    
    analizati mai bine (Miercuri, 7 aprilie 2010, 7:53)

    muncitor [anonim]

    de fapt erau alte interese la mijloc...nu se dorea preluarea de trafic ci desfiintarea aeroportului baneasa pt ca aveau unii interese imobiliare...iar altii doreau un aeroport particular...bine ca a venit criza si a mai salvat asa locurile de munca ale celor care lucreaza acolo si la fabrica de avioane.ati auzit bine, se lucreaza.presupun ca mai este nevoie totusi de cineva sa plateasca impozite peste impozite in tara asta.
  • 0 (0 voturi)    
    analizati mai bine (Miercuri, 7 aprilie 2010, 7:53)

    muncitor [anonim]

    de fapt erau alte interese la mijloc...nu se dorea preluarea de trafic ci desfiintarea aeroportului baneasa pt ca aveau unii interese imobiliare...iar altii doreau un aeroport particular...bine ca a venit criza si a mai salvat asa locurile de munca ale celor care lucreaza acolo si la fabrica de avioane.ati auzit bine, se lucreaza.presupun ca mai este nevoie totusi de cineva sa plateasca impozite peste impozite in tara asta.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version