Turistii straini isi imbunatatesc parerea despre Romania, dupa ce ne viziteaza tara, a declarat marti Eulogio Bordas, liderul asocierii THR-TNS, care realizeaza brandul turistic al Romaniei.

Consiliul pentru coordonarea proiectului privind Brandul de Turism al Romaniei s-a reunit marti, la sediul MDRT cu reprezentantii asocierii THR-TNS si cu responsabilii de proiect din cadrul ministerului.

"Romania, spre deosebire de multe alte tari, poate sa dezvolte un brand turistic puternic", a mai declarat Eulogio Bordas, liderul asocierii THR-TNS, potrivit unui comunicat al ministerului.

Acest lucru inseamna ca realitatea este mai buna decat perceptia si, deci, ca Romania trebuie sa desfasoare campanii de comunicare pe plan extern pentru a imbunatati perceptiile potentialilor turisti despre tara noastra.

Liderul asocierii THR-TNS a vorbit chiar despre o lipsa de informare a pietelor externe cu privire la produsul turistic ”Romania”.

In urma analizei comune in cadrul Consiliului de brand, au fost selectate cele mai competitive 6 produse turistice ale Romaniei: circuite culturale, turism in natura, turism rural, city breaks, turism activ si de aventura, turism balnear si de intretinere.

Produsele amintite vor sta, in diferite proportii, la baza construirii brandului si ar putea fi vectori de comunicare pentru pozitionarea Romaniei pe piata turistica internationala.

Cercetarea a avut doua componente - una calitativa si una cantitativa - si s-a desfasurat in Romania si in cele opt tari stabilite ca piete principale prin Masterplanul pentru dezvoltarea turismului national (Austria, Italia, Franta, Germania, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria

si SUA).

Cele opt piete studiate reprezinta aproape 40% din valoarea pietei mondiale de turism extern, adica un volum de 240 de miliarde de euro (la nivelul anului 2008), care corespunde unui numar de 249 milioane calatorii externe.