SUA au trimis MApN informatii preliminare despre avioanele F-16

de Carla Dinu     HotNews.ro
Joi, 21 ianuarie 2010, 7:45 Actualitate | Esenţial


Ambasada SUA a transmis Romaniei "informatii preliminare" despre avioanele F-16, surse oficiale sustinand ca o delegatie americana va discuta in februarie variante financiare referitoare la F-16, in timp ce partea suedeza, care propune Romaniei avioane Gripen, militeaza pentru o achizitie transparenta, scrie Mediafax.

Ambasada SUA a anuntat, miercuri, raspunzand unei solicitari Mediafax ca Statele Unite au transmis informatii preliminare catre MApN referitoare la avioanele F-16, raspunzand astfel unor intrebari formulate de Armata romana.

"SUA au oferit doar informatii preliminare Ministerului Apararii Nationale referitor la avioanele F-16, ca raspuns la intrebari formulate de Armata romana", a precizat ambasada fara a oferi detalii.

Surse oficiale au precizat pentru Mediafax ca raspunsul in forma sa finala, oficiala este asteptat in ultima decada a lunii ianuarie, iar in februarie urmeaza sa soseasca o delegatie americana care sa discute variante financiare referitoare la avioanele in uz (mentenanta, pregatire si alte aspecte).

La randul sau, directorul de marketing pentru Romania al firmei Gripen, Richard Smith, a declarat, miercuri, ca partea suedeza a facut deja mai multe oferte avantajoase partii romane privind achizitionarea de avioane Gripen.

El leaga insa procedura de achizitie de codul de conduita al EDA (Agentia Europeana de Aparare) si spune ca semnarea acestuia de catre Romania ar fi garantia pentru o procedura de achizitie transparenta. Smith a mai spus ca a avut contacte cu oficiali romani pentru a le prezenta ofertele si ca stie ca nu s-a luat inca o decizie privind tipul de avion care va fi achizitionat. Mai mult, Smith a criticat informatiile referitoare la faptul ca Romania ar achizitiona gratuit avioane F-16 second-hand. 

La randul sau, ambasadorul Suediei la Bucuresti, Mats Aberg, a sustinut, miercuri, ca semnarea Codului de Conduita al EDA de catre partea romana ar fi "un lucru minunat".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2374 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Sa cumparam gunoaiele americanilor? (Joi, 21 ianuarie 2010, 8:43)

    BEDE [anonim]

    Cu catva timp in urma am citit un articol in care se spunea ca USAF trebuie sa-si innoiasca avioanele, ca sunt multe F15 si F16 care au depasit mult orele de zbor prescrise.
    Atunci, hai sa le cumparam noi, romanii! Ca dupa ce le cumparam va trbui sa platim inca odata pe atat, ba chiar de 2-3 ori mai mult pt reparatii capitale, ca altfel or sa inceapa sa cada si F15 si F16 asa cum cadeau MIG21 in urma cu vreo 10 ani!
    Si fiti siguri ca mentenanta la F15 si F16 este mai costisitoare decat la un SAAB. Asta pt ca USA are mai multe resurese decat Suedia, si, daca are de unde, atunci si fabricantii de arme le fac sa fie mai scumpe (v comparatia intre M16 si Kalashnikov, de pilda). Pe cand Suedia e o tara ceva mai mica, si, daca ar fi sa evolueze bine, Romania, in cel mai fericit caz, ar ajunge sa se poata compara cu Suedia, dar in nici un caz nu va ajunge sa se poata compara cu USA ca dimnensiune si ca rol in politica mondial.
    Dar, la urma urmei, oare chiar este nevoie sa cheltuim banii contribuabililor pe avioane de lupta?
    • 0 (2 voturi)    
      hmm nu e chiar asa.... (Joi, 21 ianuarie 2010, 13:11)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Grippen-ul este din generatia 4.5...foarte bun de altfel dar deja depasit moral.

      Daca luam acum f-16...cu mentenanta, hangare, etc...in 2018 ne vine randul la f-35 (acelasi tip de hangare, armament, logistica si mentenanta ca f-16, se cheltuie atunci banii doar pe avioane in sine)! din generatia 5.
      Daca luam grippen...ramanem cu ele pana in 2030 cand o sa fie la fel de performante ca mig21 acum....si dupa va trebui iarasi sa facem niste cheltuieli mari pe schimbarea de logistica...

      Avioane de lupta trebuie sa aiba orice stat suveran, indiferent de marime, sau de aliati, sau de pozitionare. Trece un avion cu droguri/arme ce faci?! "va rugam frumos aterizati?!?!"
      • +2 (2 voturi)    
        avioane (Joi, 21 ianuarie 2010, 19:13)

        max [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu78

        pentru Gripen se pot folosi adaposturile de la Mig. nu este economic sa schimbi programele la fiecare 10 ani - schimbarile se fac la 40 de ani pentru ca sunt costuri initiale mari si nu se amortizeaza rapid.

        gripen mai modern, mai ieftin de operat, vine cu offset.

        f-16 noi posibil in functie de oferta, costuri, offset, etc - insa f-16 vechi e o mare, mare prostie.
  • +1 (3 voturi)    
    Mi se pare corect... (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:00)

    MechaniX [utilizator]

    General Dynamics F-16 Fighting Falcon este un model de Light Weight Fighter -LWF pe care americanii l-au bagat in productie in 1975. Exista mai bine de 4400 de bucati in fortele aeriene din toata lumea. Noi suntem interesati de vreo 48 de avioane F-16. Dintre acestea, 24 ar fi noi şi 24 recondiţionate. Alea noi vor fi F-16XL iar cele reconditionate ... D-zeu cu mila.

    Iar pretzul unui astfel de "miracol" este aprx. $45 mil in conditziile in care armamentul folosit pe un astfel de aparat de zbor este 1/8 din pretzul total al aparatului.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:05)

    Gigi Maybachistu' Rational [anonim]

    De ce am eu o vagă presimţire, fără să fiu nepotul Babei Omida, că se vor întâmpla 2 lucruri: va câştiga Licuriciul şi codul de conduită NU va fi semnat, nici cu avioane, nici fără?... ;)
  • +3 (3 voturi)    
    Adevarul e ca avioanele suedezilor sunt (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:13)

    Carcotasu' [anonim]

    mult mai performante si mai moderne decat vechiturile americanilor.
    numa' ca, putem noi, cu atata axa centrala mult trambitatam sa-i suparam pe fratii nostri de peste mari si tari?
    aia de stiu exact unde este Romania pe harta lumii si le pasa de noi de nu mai pot?
    Facem un pariu?
    Se vor cumpara rebuturile americane.
    Ba chiar la supra-pret.
    • +2 (2 voturi)    
      nu prea cred :) (Joi, 21 ianuarie 2010, 11:57)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Carcotasu'

      motorul este de F16 dar putin modificat de catre SAAB.
      Pachetul electronic si comanda de pe avion este de asemenea de..... F16, dar cu modificarile de rigoare.
      Avantajul cu adevarat mare la Gripen este mentenanta mult mai usoara si mai ieftina comparativ cu un F16. Vorbim de 25% din pretul mentenantei de la F16.
      Referitor la ce va cumpara Romania, din pacate trebuie sa-ti dau dreptate.
  • +4 (4 voturi)    
    va fi la fel cum e cu autostrada din ardeal (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:20)

    vasile [anonim]

    Suedia a avut tot timpul avioane fff bune. Vezi avionul Sabb J 35. Avion care poate ateriza pe orice teren, adaptata la clima din nord. La fel trebuie sa fie si avionul Gripper. Am vazut un documnetar pe Discovery despre avioanele americane si cele rusesti . Iar piloti americani erau uimiti de avioanele rusesti. Pentru F16 trebuie sa ai o pista speciala. MApN ar trebui sa vada filmul de pe Discovery si s-ar lamuri imediat ce avioane au americani si ce avioane are Suedia. Sper sa nu patim cum am patit cu afacerea Skoda sau autostrada din Ardeal
  • +4 (4 voturi)    
    mare afacere... (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:33)

    liviu_ [utilizator]

    cumparam cu 44 milioane bucata, avioane vechi de peste 30 de ani, pe care americanii, daca nu ne gaseau pe noi de prosti, le aruncau
  • 0 (2 voturi)    
    pe partea suedeza (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:44)

    gechi [anonim]

    "in timp ce partea suedeza, care propune Romaniei avioane Gripen, militeaza pentru o achizitie transparenta"

    pai astia au pierdut din start daca le trebuie transparenta. Ei unde se cred aicia, la Tokyo?
    • +1 (1 vot)    
      mda.. (Joi, 21 ianuarie 2010, 20:08)

      Ion I [anonim] i-a raspuns lui gechi

      pacat :) eu tin cu suedezii....
  • +4 (4 voturi)    
    SAAM sau F-16 (Joi, 21 ianuarie 2010, 9:56)

    marian [anonim]

    1.Nu vreau sa comentez calitatea celor doua avionae,insa doar faptul ca unul este nou si celalalt este second hand trebuie sa fie un argument foarte puternic pentru achizitionarea unui SAAB.
    2.Avantajul vanturat de politrucii romani ca vezi doamne peste 100.000 de ani lumina putem achiztiona F-30 (sper sa nu ma insel la model)nu este chiar un avantaj daca luam in calcul eventualul pret de achizitie al acestui model care peste 20-30 de ani cand vom decide din nou schimbarea flotei de F-16 nu va mai fi un model de top.
    3.In aceasta perioada de criza orice investitie in industrie (pe cre SAAB si-a manifestat intentia sa o faca ) este mult mai benefica decat a da bani degeaba pe ceva in care MAI RAU peste ceva timp (foarte scurt) va trebui sa bagam bani din nou.
    4.Nu vreau sa par carcotas sa mi se spuna ca am ceva cu americanii ,dar sincer pana acum aproape toate proiectele majore in domeniul militar si nu numai incepute cu ei au fost un FASS (vezi elicopterele ,ca sa nu mai vorbesc de Bechtel).Nu vorbesc aici de marile multinationale care nu depind de misculatiile politice (decat doar cand vorbim de spaga data pentru a incepe afacerea aici) si care isi fac treaba asa cum trebuie (in marea lor majoritate).
    5.Final:cred ca noi muritorii de rand o sa ne tot vaitam pe 50 de sit-uri de cat de proasata este afacerea cu F-16 dar spagangii o sa triumfe si o sa primim raspunsul ca aceasta este cea mai buna afacere pentru Romania.
    TRAIM IN ROMANIA SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL.SA TRAITI BINE SI SA .......TI CU F-16!
    • -1 (1 vot)    
      la punctul 2 si 3. (Joi, 21 ianuarie 2010, 13:44)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui marian

      2. f-35...2018. generatia 5. la ora actuala f-35 si f-22 sunt singurele avioane din generatia 5 (nu stiu sigur daca eurofighter e 5 sau 4.5...atribute stealth, tractiune vectoriala, etc.). Rusii si chinezii, si mi se pare ca si indienii, pregatesc si ei scoaterea unor modele din generatia 5 probabil in decurs de o decada.
      In 2020-2030 F-35 va fi in continuare un avion de top, probabil ca nivel comparabil cu f-18 acum...
      Pretul de achizitie in 2018 va fi sensibil mai mic, chiar daca avioanele in sine sunt mai scumpe...o sa avem logistica deja (piste, hangare, piese, armament, etc.), pentru ca f-35 foloseste acelasi tip de logistica cu f-16.

      3. perioada de functionare a mig-21 expira anul acesta. Daca nu ma insel, avem o intelegere cu NATO ca pana in 2012 trebuie sa avem avioane compatibile NATA, dar oricum cu sau fara intelegerea cu NATO, un stat suveran nu poate ramane in aer doar cu ciori!
  • -4 (4 voturi)    
    Pt ce avioane? (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:03)

    Marty [anonim]

    Ce mai avem noi de aparat? Cine ar vrea oare sa ne cucereasca? Pai la noi este cel mai prost teren pentru constructii poduri, sosele, la noi crapa asfaltul...Si oricum sintem de mult cuceriti de turci, arabi, austrieci etc...
    S-au vindut si inca se mai vind padurile. s-a vindut petrolul, toate fabricile, uzinele sau transformat in zone rezidentiale pt avutii momentului, etc etc.
  • 0 (4 voturi)    
    .... (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:08)

    hoha [anonim]

    Nu conteaza ce e mai bun pentru noi. Ce conteaza e ca prin creditele angajate la FMI se pot face presiuni daca e cazul sa cumparam avioanele F16 americane.

    E acelasi gen de afacere ca si cea cu fregatele. Noi dam bani pe gunoaiele lor. Pentru ca ce nu intelegeti e ca noi nu suntem aliati, suntem o versiune moderna a ceea ce se numeste vasal.
    • 0 (0 voturi)    
      evident ca suntem vasali (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:59)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui hoha

      Cand stii tu ca vreo parte din Romania sa fi fost independenta ? In afara de perioada 1857-1944 cand am fost condusi de niste germani....
      Nu avem forta, umana si materiala, pentru a fi vreodata independenti.
      Partea buna este ca nu suntem in vreo pozitie strategica foarte importanta, sa fim teatru de batalie 365 zile pe an, si nu suntem nici in vreun loc uitat de Dumnezeu, asa ca cineva tot vine sa ne stapaneasca.
      Toata problema e ca macar sa ne alegem stapanii cu chibzuinta. Si asta am facut destul de bine pana acum - cine-si inchipuie ca contractele cu fregatele (UK) si Bechtel (US) au fost altceva decat plati in cash pentru accederea in NATO si EU se inseala amarnic. Intrebarea de baza pusa acum este: ne tinem mai aproape de americani sau de EU ? Romania mereu s-a visat al 52-lea stat american, si asta a dus la sustinerea noastra de catre US pentru NATO si EU - suntem un pol de putere americana in coasta EU-ului, intr-o lume atlantica tot mai polarizata. Om trai si om vedea.
  • +1 (1 vot)    
    fructieri (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:13)

    Oroles [anonim]

    americanii ne privesc asa cum ne privesc și politicienii nostri - o țară bananieră care geografic se află greșit așezată; o țară cu polticieni și o grămadă de alții fără coloană vertebrală dar cu o coadă mai ceva ca la lemurieni. Chiar dacă ne ofticăm pe forumuri, va trebui să acceptăm că vom avea rable americane la prețuri năucitoare, va trebui să acceptăm că după aceea vreun intermediar evreu va face avere de aici iar americanii vor trage perdelele și se vor tăvăli de râs de prostia românilor.....iar noi vom plăti la taxe în continuare...frustrați și...români
  • +1 (1 vot)    
    Constatare (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:39)

    stelian [anonim]

    Marty are dreptate, in sensul in care, Romania are de mult statut de tara ocupata, atat economic, dar si militar. Si atunci pentru ce investitia asta, sa luam atatea avioane second hand de la americani ? In primul rand, daca ar fi imperios necesar , ar trebui sa luam avioane de la suedezi, care au niste avioane bune si noi, dar poate ca ar trebui incercata si varianta de a construi sub licenta asemenea avioane, la noi in tara. Pe de alta parte, ar trebui sa avem in vedere si achizitionarea de avioane rusesti, care sunt formidabile !
    • 0 (0 voturi)    
      . (Joi, 21 ianuarie 2010, 12:15)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui stelian

      Nu putem achizitiona avioane rusesti deoarece suntem in NATO.
    • -1 (1 vot)    
      avioanele... (Joi, 21 ianuarie 2010, 13:53)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui stelian

      rusesti au fost formidabile pana la caderea cortinei, cand dpdv mecanic erau net superioare celor americane (vezi SU-27 si scara lui Suharov AKA cobra). DPDV electronic (avionics) au fost intotdeauna inferioare. Dupa caderea cortinei americanii au achizitionat cateva modele rusesti pe care le-au disecat corespunzator, si asa a luat nastere F-22 (care iti face un looping pe loc datorita tractiunii vectoriale...e greu de explicat...dar cateva momente poate merge cu spatele).
      In plus Grippen este relativ nou, dar este deja depasit moral!
  • 0 (0 voturi)    
    In an de criza... (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:52)

    Vorbe goale [anonim]

    ... in care suntem fortati sa luam imprumut de la FMI, ar trebui revizuite achizitiile militare.

    SI inca o completare:
    "Mai mult, Smith a criticat informatiile referitoare la faptul ca Romania ar achizitiona gratuit avioane F-16 second-hand." In realitate, vor plati pe nas aceste epave scoase din uz.
  • +2 (2 voturi)    
    fiaree vechi.....fiareeee vechi (Joi, 21 ianuarie 2010, 10:59)

    sdf [anonim]

    Parca asa striga uneori dimineata prin cartier "colectorii" de fierarii. De ce oaretre sa luam vechituri..

    Eu cred ca totusi discutia nu ia in considerare interesul national al Romaniei - de ce trebuie sa cumparam si nu sa dezvoltam intern. Nu inteleg de ce am renuntat sa imbunatatm IAR Soim, sa ne facem propriul avion cu reactie ..stim ca se fura mult in firmele de stat romanesti..da se spaguieste mult si la contracte din astea externe..deci tot aia e.
    Despre IAR Soim ne pot spune mai mut specialistii..ce am auzit de la cei din domeniu e ca acum 10-15 ani avea pe el instrumente super avansate de zbor si lupta pe care pilotii americani nu le aveau pe F-16le lor de atunci - la momentul respectiv era prea avansat chiar pt piata..dar prostia invidia si hotia romaneasca au facut ca acest proiect sa lancezeasca.
    Cu 1 mld si jumatate de dolari sigur putem aduce la zi si termina cercetarea pt proiectul propriu si apoi il putem produce la costuri de sub 10 mil euro...deci practic putem face cam cate vrem. si sa si exportam noi catre tarile lumii a 3-a ceva mult mai ieftin si aproape la fel de bun ca batranele F-uri americane. Evident..trebuie sa ne si dam interesul...

    Alo !!!- se sesizeaza cineva de prin ministerele nostre pline de oameni luminati....
  • 0 (0 voturi)    
    Dupa scandalul ci Grippenele din (Joi, 21 ianuarie 2010, 11:37)

    releu [anonim]

    Cehia si Ungaria, suedezii nu pot vorbi de transparenta pt ca nici pana acum nu s-a facut lumina. sa stie clar ca guvernul suedez prin interpusi a data spaga la ofociali din Cehia (probabil si din Ungaria, dar nu am informatii directe decat extrapolari).
    legea americana interzice spaga...
    Din toate pdv sunt pt avioane americane.
    • 0 (0 voturi)    
      dupa scandalurile cu armament......... (Joi, 21 ianuarie 2010, 12:56)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui releu

      sunt impotribva oricarei dorinte de inmarmare, pt. ca oricum spaga este imensa, si ne aflam in vremuri de criza,
      parca era vorba de americani - Bechtel este cel mai bun exemplu de sume imense aruncate pe fereastra din buzunarul romanului; oricum toata lumea stie ca americani nu iau spaga `jdemii de euro sau dolari pt. ca nu le da voie legea, ei iau sute de milioane de dolari,
      daca ne amintim nu a trecut mult timp de cand ilustrul a. nastase a cumparat 2 fregate ruginite de la engleji, oricum sunt numa` bune si necesare pt. tara noastra, in Anglia au fost efectuate cercetari si din cate stim a inceput procesul penal pt. ca sunt cateva persoane ce au recunoscut ca au primit mita din Romania si vor sta un timp la racoare, in Romania nu se vfa efectua nici o investigatie pt. ca p...mea cum zice seful congresului psd, este o turma de prosti......
      americanii nu iau jdemii ci sute de milioane din afaceri necurate cu armament, sa av amintesc este vorba de firma fostului vicepresedinte american ce a vandut la pretul de 10 - 20 de ori mai mare catre armata in la inceputul razboiului din Irak......................
      este sigur ca tara va cumpara rugina din USA, ca doar nu credeti ca apetitul guvernantilor din Romania pt. mita s-a redus..................binenteles mita va fi impartita cu americanii, ca asa se face si la furtul din codrul numit bugetul Romaniei......
  • +2 (2 voturi)    
    UAV (Joi, 21 ianuarie 2010, 15:44)

    Gabriel, Deva [anonim]

    F-35 este ultimul proiect de avion cu pilot. Urmatoarea generatie de avioane de lupta va fi de UAV (drone). Cat, despre performante sau rentabilitatea lui F-35 in 2030 ramane de vazut. F-16 ramane totusi un avion bun, si mai ales testat in lupta, mai perfomant decat Grippen. Si Mig 29 era un avion bun dar cu mentenante la un numar foarte mic de ore de zbor si nu s-a mai meritat modernizarea acestuia. Totusi Grippen se intretine mai simplu si la costuri mult mai mici. In plus sunt noi si la preturi acceptabile. Din cate stiu, suedezii intentionau sa cumpere si fabrica de avioane de la Craiova si sa o transforme in centru de mentenante pentru Grippen, in cazul achizionari de catre noi a avioanelor lor. Cred ca cea mai buna solutie este Grippen, avion achizitionat de cehi si unguri (in leasing). Polonezii au optat pentru F-16. Oricum cred ca pe langa decizia economica, trebuie intai ca pilotii militari sa testeze cele doua avioane si sa-si exprime preferintele.
  • 0 (0 voturi)    
    nu cred.. (Joi, 21 ianuarie 2010, 17:47)

    claonic [utilizator]

    nu prea cred ca are importanta cat de performant e avionul, pentru ca oricum in viitorul previzibil nu o sa vina nimeni cu razboi peste noi.. Suntem in NATO, exista tot felul de aliante, lucrurile sunt oarecum stabile.. Deci efectiv nu are rost sa iei ceva ultra performant, pentru ca nu vei avea la ce sa il folosesti. Pe de alta parte, orice am lua e mai bun decat mig-21. Cred ca ar trebui sa luam cea mai ieftina varianta, incluzand aici cost de achizitie, mentenanta etc.
    La un moment era vorba ca europenii de la eurofighter aveau o oferta prin care deschideau si ei centru de mentenanta sau productie la noi, prin care se amortiza sau se diminua pretul achizitiei. Poate ar tb sa sustinem eurofighterul, ca doar suntem in ue.. Se pot scoate niste avantaje din asta cu niste conditii puse inteligent..
    • 0 (2 voturi)    
      EF (Joi, 21 ianuarie 2010, 19:15)

      max [anonim] i-a raspuns lui claonic

      glumesti cu Typhoon cel mai ieftin? ala ce cel mai scump din cate s-au inventat pana acum. imposibil de operat pentru o tara ca Romania.
      • -1 (1 vot)    
        vorbim de "fighters" (Joi, 21 ianuarie 2010, 23:23)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui max

        ca multirole te referi nu?!...
        Ca F-22 care insa e air dominance si nu e de vanzare e vreo 120 de milioane bucata....
        oricum EFul e cel mai scump din Europa...

        Oricum Max se pare ca te pricepi nitel..mai sus ai spus ca trebuie schimbata logistica...noi nu am schimbat-o de mai bine de 40 de ani cum ai zis tu...putem sa o facem acum...si sa avem niste f-35 in 10 ani...sau putem sa nu o facem...si sa o tot amanam...sau putem dresa ciori..ca e cel mai ieftin..:((((

        P.S. Daca cineva simte nevoia sa ne corecteze, da...stim B2 Spirit este la 1.2 miliarde cel mai scump avion construit vreodata (cam cat un submarin de atac...dar e bombardier)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by