UPDATE 3 Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor: Sunt de acord cu impozitarea drepturilor de autor / Mihai Seitan, ministrul Muncii: Vrem ca angajatorii sa plateasca CAS la contractele pentru drepturi de autor si conventii civile

de R.P.     HotNews.ro
Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:25 Actualitate | Esenţial


UPDATE 1 (ora 13.28): Mihai Seitan, ministrul Muncii, a confirmat pentru HotNews.ro ca Guvernul discuta ridicarea exceptiei de la plata CAS (contributia de asigurari sociale) pentru sumele provenite din drepturi de autor si conventiile civile. "Este una dintre solutiile propuse in cadrul proiectului legii pensiilor, care va fi trimis in urmatoarele 2-3 saptamini la Parlament", a spus Seitan pentru HotNews.ro.

Ministrul  a mai precizat ca Ministerul Muncii isi pune la modul cel mai serios problema incasarii contributiilor sociale rezultate in urma unor prestatii. "Nu se va aplica insa nimic de maine. Abia peste 2-3 saptamani vom trimite in Parlament legea. Acolo, legea va mai sta cateva saptamani pana se va aproba sau va fi amendata. Pe urma va trebui sa emitem normele metodologice de aplicare. Dar nu e normal ca cei care acum lucreaza cu conventii civile sau pe drepturi de autor sa se trezeasca ca nu vor avea pensie. Nu vrem sa ajungem ca Statul sa le asigure pensii minime de subzistenta din aceasta cauza", a mai spus Seitan pentru HotNews.ro.
 
Ministrul Muncii a admis ca printre cel mai afectat sector ar fi presa, dar spera ca proiectul propus sa treaca de Parlament. "Stiu ca in presa sunt multi care lucreaza pe asemenea conventii si care, in actuala forma, vor ramane fara pensii. Nu vrem sa se ajunga la acest lucru, mai ales ca ziaristii nu sunt oameni care sa faca averi in urma practicarii meseriei", a precizat Seitan.

UPDATE 2 (ora 16.40): Sebastian Vladescu, ministrul Finantelor, a anuntat ca este de acord cu impozitarea drepturilor de autor. "Este vorba de o intrare in legalitate, sau, mai degraba, in normalitate", a precizat el.

"Toti cei care au un venit salarial trebuie sa plateasca contributiile de asigurari sociale", a continuat ministrul Finantelor, reiterand faptul ca in 2010 veniturile nu se diminueaza, fata de luna decembrie 2009.

UPDATE 3 (ora 17.20): Ministerul Muncii anunta oficial ca a propus in sedinta de Guvern de miercuri ca sumele provenite din drepturi de autor si alte venituri obtinute in baza unor conventii civile sau contracte de colaborare sa fie purtatoare de CAS.

Ministerul Muncii a anuntat printr-un comunicat de presa ca a supus atentiei Guvernului, in sedinta de pe 6 ianuarie, o “nota de prezentare a proiectului de Lege privind sistemul unitar de pensii publice din Romania”. Documentul prevede ca "sumele provenite din drepturi de autor si alte venituri obtinute in baza unor conventii civile sau contracte de colaborare sa fie purtatoare de CAS". Confirmarea oficiala din partea Ministerului Muncii vine la cateva ore dupa ce surse parlamentare au declarat pentru Mediafax ca Executivul discuta despre ridicarea exceptiei de la plata contributiei de asigurari sociale pentru sumele provenite din drepturi de autor si conventiile civile.

"Propunerea are in vedere asigurarea dreptului de a primi pensie din sistemul public si pentru acele persoane care obtin venituri exclusiv din aceste activitati, astfel incat sa nu devina dependente de programele de asistenta sociala, la momentul retragerii din activitate", se arata in comunicatul ministerului.  

In document se precizeaza ca acest proiect de lege a fost dezbatut si analizat cu reprezentantii Confederatiilor Sindicale si Patronale, Fondul Monetar International, Banca Mondiala, Comisia Europeana, Organizatii ale pensionarilor, Consiliul Legislativ si supus dezbaterii publice. Ministerul Muncii a transmis proiectul de lege tuturor ministerelor, pentru ca pe baza observatiilor ulterioare sa fie elaborata forma finala a legii, ce va fi inaintata Guvernului spre aprobare si transmisa Parlamentului in vederea adoptarii ei. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3407 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Era si cazul (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:47)

    costi [anonim]

    Adica si Esca, Carcotasii, Badea, Ciutacu, si multi alti "napastuiti" ai mass-mediei...
    • +1 (5 voturi)    
      Ai inteles complet gresit (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:06)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui costi

      Esti in eroare, drag prieten. Cei de sus NU vor fi afectati, la ce salarii au.
      • 0 (8 voturi)    
        ba are perfecta dreptate (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:27)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        si eu asteptam miscarea asta de multisor! din pacate nu o vedeam pe prostovana de firea insterizandu-se ca ia o parte din leafa in felul asta infect - atunci cand se scremea sa dea cu Boc si guvernul de toti peretii...
        • 0 (8 voturi)    
          Gresit (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:56)

          Eu [anonim] i-a raspuns lui zaboo

          Nu trebuie sa te scremi sa dai cu Boc si guvernul lui de toti peretii, pentru ca o fac singuri
    • +2 (4 voturi)    
      ??? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui costi

      eu nu prea inteleg ce treaba are esca cu drepturile de autor...
      adica ea citeste la TV... ce drepturi de autor e in asta???

      PS: stai tu linistit ca astia smecheri o sa gaseasca o noua metoda sa tapuiasca statul... tot fraierii care d-abia traiesc o sa pierda cu legea asta...
      • +2 (6 voturi)    
        intelegi sau nu (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:27)

        zaboo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        toti imbecilii care citesc stiri au o parte din salariu din "drepturi de autor"... inclusiv parasutele care citesc/abereaza stiri din sport!! la antene cam toti sunt "autori" si beneficiaza de un banut neimpozitat cum trebuie de sfantul felix :( Tari in clanta sunt, insa, numai cand zice guvernoiu' ca nu sunt bani de pensii; cand iau banii in felul asta toti tac chitic si ii baga in buzunar! ca asa e in democratie, nu? legea e pentru fraieri ;)
        • +3 (3 voturi)    
          mda (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:10)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          sincer tot nu inteleg cum cineva care citeste la TV este autor... dar ma rog traim in romania, deci nu ne asteptam la logica.

          problema e ca sunt afectati si oameni care nu au nici o vina, si care probabil nu viseaza sa castige vreodata mii de euro pe luna.

          si problema ailalta ar mai fi si ca smecherii o sa gaseasca noi metode de a pacali statul... vezi PFA de exemplu
        • +4 (4 voturi)    
          Adineauri o ... individa (Vineri, 8 ianuarie 2010, 18:23)

          gabifm [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

          care citeste la irealitatea prompterul spunea "Un nou bir pe capul romanilor". Mai frate, astia chiar ne cred prosti? Ca platesc si ei taxe ca noi inseamna ca este un "nou bir". Nu. E ceva normal sa plateasca si ei, ca si mine, taxe. Nici nu stiam ca sunt favorizati, handicapati chiar.
          • +3 (5 voturi)    
            RoManelia (Vineri, 8 ianuarie 2010, 21:52)

            Dan [anonim] i-a raspuns lui gabifm

            Daca ai fi scriitor si daca ai scrie rar, in putinul timp liber de dupa program...
            si daca ai plati CAS la salariul obtinut in timpul slujbei de zi...
            si daca ai publica greu si rar, pentru ca in tara asta statul nu are niciun fel de politica culturala, iar consumatorii sunt niste snobi cosmopoliti care inghit doar ce vine de-afara...
            si daca ceea ce ai publica oricum ar fi impozitat, ca parte a venitului global...
            si daca statul ar decide sa sa iti mai ia 33% si din ceea ce ai scris tu noaptea, cand vecinii manelisti s-au culcat deja...
            daca ai fi cu adevarat autor (sau pictor sau actor sau compozitor sau interpret)...

            ai mai scrie?
            daca da, ai mai scrie in Romania?

            Nu te-ai enerva cand ai lua un premiu in strainatate si toti ar sari sa te bata mandri pe umar, dupa ce au baut si au fumat si s-au dus la curve cu banii tai?

            Vezi, de aia va ramane Romania o tara de manelisti. Pentru ca aia s-au prins de treaba si nu lucreaza decat la negru. Iar statul ii lasa in pace si imi ia CAS tot mie, care platesc impozit pentru fiecare amarat de drept de autor pe care reusesc sa-l vand.

            Adio.

            Nu mai invatati sa cititi ca nu va mai fi nevoie. Nu aveti nevoie decat un card de credit pentru a cumpara Salam. Pofta buna!
            • -1 (3 voturi)    
              Corect! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 17:53)

              Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui Dan

              Spus pe sleau! Toti cei ce sunt platiti pe drepturi de autor platesc DEJA si CAS. Doar ca acum e un moment propice ca Marinaru si Milica Boc sa se razbune pe presa care arata fata lor adevarata...
              Iar voi ce ce habar nu aveti cum se produce o stire, un text de presa, un roman, un poem, o melodie sau o pictura, mai bine taceti din gura!
              • +1 (1 vot)    
                Sau tacem din ... nas! (Duminică, 10 ianuarie 2010, 11:04)

                gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

                Banuiesc ca esti unul din cei ce produc stiri!
            • 0 (0 voturi)    
              Un manelist de asta (Duminică, 10 ianuarie 2010, 10:55)

              Marius [anonim] i-a raspuns lui Dan

              Cum ne faci tu, care are 2 joburi plateste si el de 2 ori CAS. Tu de ce nu ai face la fel? Ca esti autor? Ce creezi tu asa valoros? Ce garantii am eu ca tu creezi ceva ce merita scutit de taxe?
  • -3 (9 voturi)    
    inca o masura liberala!!! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 13:58)

    ion [anonim]

    miroase a socialism si a stanga politica pdl.
  • +5 (7 voturi)    
    Este normal si corect! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:03)

    gabifm [utilizator]

    Anumite taxe nu le platesc cei ce sunt vizibili, "au gura mare" cum s-ar zice.
    Daca vrem ca statul sa ne trateze egal, ceea ce este normal, toti trebuie sa facem aceleasi plati care acesta.
    • +2 (8 voturi)    
      Auzi mai prietene... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:37)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui gabifm

      Cu normalul si corectul tau. Hai sa iti spun eu cum consider ca e corect. Eu consider ca e ok sa nu dau banii unor magari ca sa mi-i fure si sa ii foloseasca stim noi cum. Eu prefer sa ii investesc eu cum stiu eu mai bine, medicina privata, pensii private, orice ar fi. Cand ma duc la spital, daca ma duc, prefer sa platesc atunci pe loc, si de preferat pentru servicii de calitate. Nu sa platesc mult si prost luna de luna ca sa faca unii burta mare si cand Doamne fereste am nevoie la spital sa stau ca ultimul om si sa nici nu se uite la mine pentru ca nu sunt si eu "intelegator" si "de treaba" si "binevoitor" si ce mai vrei tu.
      • +1 (5 voturi)    
        ai dreptate (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:50)

        Doina [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

        Am postat un comentariu mai jos, dar am uitat ceva. Ai dreptate! Pentru ce contributii CAS din toate sursele de venit, cind nu beneficiem de nimic?
      • +2 (4 voturi)    
        Medicina privata e frectie in Romania (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:14)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

        Da, numai ca daca ai nevoie de o operatie pe creier, sau ai un cancer care trebuie operat tot la stat ajungi. Da' normal, e aiurea sa platesti, mai misto e sa injuri mizeria din spitale, si sa-i lasi pe fraierii cu carte de munca sa plateasca.
        • +1 (3 voturi)    
          Fraiere cu carte de munca (Vineri, 8 ianuarie 2010, 20:14)

          Traficantu [anonim] i-a raspuns lui CCC

          Afla ca si eu am carte de munca si platesc la fel ca tine. Dar am si venituri din PFA pe care chiar nu mi le vreau afecatate de imbecili. Nu te mai simti tu lezat ca esti tras in piept de cei ca mine. Bine ca stii tu ca medicina privata e frectie, mare specialist peste tot ca de altfel toti ce ne aflam. Specialisti in toate.
      • +2 (4 voturi)    
        cat tupeu! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:39)

        ileana [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

        pai atunci sa nu mai platim nicinul! noi cei care nu incercam sa tepuim statul cu contracte de DA, de ce sa mai platim?!
        Cu ce sunt "artistii" mai diferiti de restui oamenilor?
        • -2 (2 voturi)    
          Te rog eu... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 20:24)

          Traficantu' [anonim] i-a raspuns lui ileana

          Plateste tu cat vrei unde vrei si ia-ti cate tepe vrei. Dar nu mai confunda exprimarea unei pareri cu tupeul. De altfel mimezi democratia.
          • 0 (2 voturi)    
            Esti un ipocrit! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 11:22)

            aledad [utilizator] i-a raspuns lui Traficantu'

            Cand vei face hepatita C din cauza stilului tau de viata boem (esti artist, de!), vei fi primul care va da spagi si va trage sfori pentru ca dosarul tau sa fie aprobat de CAS!!! Altfel, ar trebui sa platesti aprox. 10.000 $ / luna!! Binenteles ca nu-ti convine, binenteles ca vei reusi sa obtii apobarea respectiva, iar tratamentul tau va fi achitat cu banii prostilor care au contribuit la CAS!!! Iar un amarat va muri cu dosarul prafuit in arhiva si cu platile la zi. Pun pariu ca ai ceafa groasa si un zambet smecher pe buze. Ai o dedicatie PARAZITII de ziua ta, de la mine!!
      • +1 (3 voturi)    
        Raman la parerea ca daca eu platesc (Vineri, 8 ianuarie 2010, 18:26)

        gabifm [utilizator] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

        pentru ca ma obliga legea este normal sa plateasca toti. Inca ceva: nu mai fi asa patimas. In viata sunt lucruri mult mai importante decat "normalul si corectul meu".
        • -1 (3 voturi)    
          Prietene... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 20:17)

          Traficantu [anonim] i-a raspuns lui gabifm

          Aici nu e vorba de "sa moara capra vecinului" . E vorba ca nesimtitii astia pur si simplu sug de pe unde pot ca sa aiba de unde sa mai fure. Pun pariu cu tine pe tot ce castig eu in urmatorii 10 ani ca nu o sa faca nimic cu banii pe care ar putea sa ii scoata asa. Sa te vad atunci daca imi mai spui cat sunt de patimas. Poate dumneata ai 50 de ani, eu am 23 si a fi patimas cam e in sange la varsta asta.
    • -2 (4 voturi)    
      Pricepi? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:51)

      marian [anonim] i-a raspuns lui gabifm

      Eu nu vreau ca statul sa ma trateze pe mine ca pe tine.

      Vreau sa te imbogatesti tu de pe urma statului si eu sa raman sarac, dar cinstit - asemenea Tatalui nostru, Iliescu!

      Pricepi?

      In rest, curat democrat-liberali are tara asta.
      Toate scursorile care nu ar fi in stare sa conduca un catun, conduc o tara!
    • +1 (3 voturi)    
      de acord (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:10)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui gabifm

      Si mai ales ca este procent.

      (bine, se poate initia o discutie, ca daca ai capacitatea sa castigi mai mult, sa platesti mai mult ca era inainte impozitul ; dar asta reduce competitia)

      Pt dl Caramitru (care declara ca este un abuz in cazul celor care au si salariu):

      - se plateste la venituri
      - si cei care au PFA si salariu, platesc la fel.

      Argumente care confirma abuzul:
      - nu beneficiezi de 2 ori de medic (nu te tratezi de 2 ori), daca ai 2 surse de venit
      - ceea ce primesti in schimb nu este proportional cu contributia.

      Problema cea mare este ca nu suntem sociali, adica ne gandim doar la interesul nostru, nu al si celor din jur
      • 0 (0 voturi)    
        Nu este un procent, sunt doua! (Luni, 11 ianuarie 2010, 12:59)

        minus [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

        Un procent aprox 11% il platesti tu, un procent aprox 20% il plateste angajatorul.

        Daca nu ai angajator, platesti tu totul? adica 31%-ceva mai putin de 1/3!

        Dupa cum vezi, nu vom plati egal!

        Si eu pot sa fiu de acord ca tu sa platesti tot procentul adica 31% din venitul brut, adica 45% din venitul net- aproape jumatate din ce iei in mana, ca CAS?
  • 0 (6 voturi)    
    moare statul de grija pensiei mele? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:04)

    Mihai D. [anonim]

    "Nu vrem sa ajungem ca Statul sa le asigure pensii minime de subzistenta din aceasta cauza". Yeah, right. De cand gandeste Statul nostru pe termen lung? De parca cei care castiga acum din drepturi intelectuale nu s-ar gandi la surse de venit la batranete - saracii prostovani. Masura asta e din categoria impozitului forfetar: aducerea cator mai multe venituri in spatiul negru sau gri.
  • 0 (2 voturi)    
    statul si noi (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:23)

    marina [anonim]

    Cand statul incepe sa se ingrijoreze pentru viitorul nostru, atunci chiar trebuie sa fim vigilenti. Nu cred nici o clipa ca dl Seitan se gandeste la pensiile celor care astazi incaseaza onorarii din drepturi de autor si conventii civile, ci la propriile conturi goale din cauza masurilor populiste din trecut, din cauza proastei gestiuni a finantelor publice de pana acum, din cauza lipsei unei economii performante, care sa si produca ceva si nu sa traiasca doar din speculatii imobiliare si financiare. De aceea acest guvern gresit numit de dreapta moare de grija unora si a altora, inventand scuze penibile pentru a institui noi taxe si impozite. Scopul este unull singur: sa-si mascheze propria incompetenta si lipsa de curaj.
  • 0 (8 voturi)    
    eu nu vreau pensie! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:38)

    Sargon [utilizator]

    Eu nu vreau pensie, d-aia lucrez numai cu contract civil! Nu vreau sa platesc asigurari sociale, nu vreau sa primesc pensie! Nu vreau sa fiu "solidar" cu niciun bugetivor parazit!
    • +1 (5 voturi)    
      dar vrei... (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:58)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Sargon

      sa existe politie, justitie, drumuri , ambulanta

      si sa zici merci ca poti sa muncesti, ca ai minte si toate membrele

      Ideal ar fi sa iti alegi catre cine virezi contributia la sanatate, de ex, catre un spital privat.
      • +1 (3 voturi)    
        16% (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:56)

        R [anonim] i-a raspuns lui bedexe

        Pt. politie, justitie, drumuri, etc, se plateste 16%. Pe langa asta mai ai pt. sanatate 6%, iar la toate acestea se adauga si CAS-ul.

        Cel putin asa este in cazul meu...
      • 0 (0 voturi)    
        Si de ce mai platesc impozite? (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 13:50)

        Sargon [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

        Contribuita pentru pensii o platesc pentru a avea pensie. Impozitele pe consum le platim pentru ce ai enumerat tu acolo!
  • +1 (5 voturi)    
    alta nebunie (Vineri, 8 ianuarie 2010, 14:39)

    Doina [anonim]

    Daca se aplica si masura asta inteligenta, ma intreb cu ce mai raminem dupa plata drepturilor de autor (ma refer la cele care sint pe bune drepturi de autor, nu la cele incadrate acolo in mod fortat ca sa favorizeze anumite categorii oricum privilegiate). Sintem cu mult sub nivelul tarilor europene la aceste tarife (de exemplu cele pe pagina de text tradus), acum o sa mai coborim, daca mai avem unde. In lumea civilizata, din munca asta se poate trai, la noi era un hobby, acum devine sinucidere. Sau cadou catre stat, asta ajung sa faca amaritii, ca pestii cei mari scapa, ca de fiecare data.
    • +1 (1 vot)    
      oricum e Procent (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:00)

      bedexe [utilizator] i-a raspuns lui Doina

      ceea ce e normal
  • +1 (1 vot)    
    e ca si cu forfetarul (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:32)

    Dan [anonim]

    in loc sa isi miste fundul functionarii de la ITM si sa vada cine plateste aiurea drepturi de autor o sa ii taxeze pe toti otova: si pe femeia de menaj de la banca si pe jurnalisti si pe artistii plastici...

    sunt curios cat din banii astia vor trece la negru...
    • 0 (4 voturi)    
      Foarte multi vor trece la negru (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:33)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Eu unul sunt dispus sa fiu platit asa decat sa mai las un ban aiurea la ei. De atata amar de vreme nu s-a schimbat nimic in tara asta decat birurile si preturile. Si astea numai in sus. O sa ziceti ca umblu si eu ca toti romanii vad pesimist, vai Romania este cum este. Dar chiar e nasol fratilor, suntem cei mai pesimisti din Europa ca si natie, ca si incredere in clasa politica, ca si speranta pentru viitor, ca si orice. Si ce e trist e ca desi totul pare a fi mai mult o psihoza lipsita de fundament, va zic eu, nu prea e.
  • -1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 8 ianuarie 2010, 15:51)

    liviu_ [utilizator]

    statul se ingrijeste de noi numai cand e vorba sa ne ia bani (taxa pe drepturile de autor, taxa pe fast food etc)
    cand e sa ne dea ceva e mai greu...
  • +1 (1 vot)    
    Ideal (Vineri, 8 ianuarie 2010, 16:59)

    bedexe [utilizator]

    Ideal ar fi sa iti alegi catre cine virezi contributia la sanatate, de ex, catre un spital privat.
  • -2 (2 voturi)    
    in cunostinta de cauza (Vineri, 8 ianuarie 2010, 17:32)

    le-canard-enchainé [anonim]

    evident vladescul cauta disperat pe cine sa mai impoziteze.
    nu va lansati rapid in analize: esca si propmteristele vor fi platite "cu alte drepturi".
    un amic de aproape , un foarte bun tinar jurnalist mi-a dezvaluit sistemul. nu el a ales sa fie platit cu salariul minim pe economie si inca 1200 roni pe drepturi de autor. nu era de acord cu acest tip de plata netransparent, complicat, caci trebuia sa depuna la fisc in fiecare an o declaratie, etc..dar angajatorul (toti fac asa in media) ii arata usa daca nu era de acord. evaziune incurajata la extrem de regimul nastase care avea astfel un levier de presiune asupra mogulilor din presa.
    "drepturile de autor" nu sunt o noutate intr-o societate civilizata, asezata unde fiscul isi cunoaste meseria. in romania incompetenta administratiilor financiare triplata de interese de grup, legi intortocheate, gestiune frauduloasa duce la iesiri belicoase si declamatii populiste a vreunui ministru sau candidat cind in fapt sistemul lor este intregime defect.
  • 0 (4 voturi)    
    Suntem mai egali ca altii. Na! (Vineri, 8 ianuarie 2010, 18:09)

    Alf [anonim]

    M-am saturat sa platesc pentru tot felul de "speciali": politisti, militari, beneficiari ai L 416 si pentru palavragii cu "drepturi de autor. Si ma refer la ziaristi. De acord ca "autori" sunt scriitorii dar nu colportorii de zvonuri sau asazisii "formatori de opinie". Nimic din ceeace au invatat sau fac, nu-i indreptateste sa traiasca pe spinarea mea! Mai ales ca majoritatea sunt fara studii temeinice, fiind in general semidocti. Nici cu actorii nu sunt de acord ca sa fie asimilati celor a caror creatie poate obtine drept de autor si asta pentruca, desi in cazul lor este implicat uneori talentul, mai mult sau mai putin vadit, reproduc, totusi, ceeace au creat altii care merita intr-adevar titlul de autor, opera acelora fiind UNICA! Un medic, spre exemplu, cu ajutorul cunostintelor si a experientei acumulate, elaboreaza un diagnostic. Aceasta este o situatie in care se poate acorda un drept de autor deoarece niciun caz nu este identic cu altul. Aici nu este vorba de a relata sau comenta ce a facut cineva sau ce au facut altii, ca in cazul articolelor din presa.
  • 0 (0 voturi)    
    Privatizarea statului (Vineri, 8 ianuarie 2010, 18:13)

    kelu [anonim]

    In general o firma functioneaza atat cat este profitabila, atunci cand nu mai este profitabila se inchide.
    Problema statului este ca indiferent de cate taxe si impozite (a se citi venituri) are nu este in stare sa devina profitabil. Fiindca ideea de stat este total opusa ideeii de profitabilitate. Statul "papa" bani si indiferent cat de multi primeste este ineficient si NIMENI NU-L trage la raspundere. Inclusiv in caz de faliment al firmei statul este primul care isi ia obligatiile, indiferent ca sunt alte firme care poate au nevoie de banii datorati ca sa nu-si dea ultima suflare. Asta e problema si intr-adevar este o aberatie sa impozitezi de 2 ori acelasi lucru, este ca si cum ai pune TVA-ul de 2 ori pe acelasi lucru, ca si cum ai plati dublu pentru un serviciu, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    In atentia domnului Vladescu - drepturi de autor (Vineri, 8 ianuarie 2010, 20:15)

    Mihai Aldea [anonim]

    Stimate domnule ministru, masura pe care vreti sa o introduceti poate e ok pentru a evita sustragerea de la plata unor contributii sociale pentru anumite tipuri de angajati - cei care presteaza sub forma drepturilor de autor. Nu o pot comenta, deoarece nu cunosc situatia.
    Cunosc insa situatia autorilor de carti care primesc drepturi de autor pentru cartile scrise de ei si publicate de edituri. Acestia sunt in marea lor majoritate angajati cu salariu la o firma sau o institutie, iar drepturile de autor sunt niste venituri conexe, in general foarte mici - in jur de 8% din pretul fara TVA al cartii publicate, din care se retine impozitul pe venit.
    Dat fiind ca autoritatile romane oricum nu pot sau nu sunt interesate sa faca mare lucru pentru a combate pirateria - copierea cartilor - si deci pentru a limita reducerea veniturilor autorilor de carti, consider ca e o masura nepotrivita impozitarea drepturilor de autor si cu CASS. Nu luati 7 piei de pe cei care chiar produc si chiar creeaza ceva in tara asta! Sumele primite de autorii de carti sunt infime, nu va bateti joc de ei cu alte impozite suplimentare!
  • +3 (3 voturi)    
    e o idee buna (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:10)

    Alexandra Stanciu [anonim]

    Cred ca nu s-a inteles bine, nici de catre cei care au gindit legea, nici de catre cei care comenteaza.
    Eu colaborez pe drepturi de autor cu diversi, muncesc o tona, cistig asa si asa, dar nu am pensie.
    E normal ca si eu sa exist in lege (pina acum la casa de pensii s-au uitat la mine ca la masini straine), si sa pot plati pentru pensie, care ma intereseaza.
    dar nu e normal ca cei care platesc deja, fiind angajati, sa o mai plateasca o data.
    Intrebarea e: ce faci daca nu ai contract lunar? plateste angajatorul pentru tine pe contractul x si in rest te reglezi tu cu statul la finele anului, mai dind inca o suma, sau cum? aici trebuie bine gindit.
  • +1 (3 voturi)    
    Atunci sa platim CAS si pe chirii, nu? (Vineri, 8 ianuarie 2010, 22:32)

    Hidroloaga [anonim]

    Dragi oameni, dreptul de autor NU este un venit, ci un drept de proprietate. Asupra unei opere. Exact ca dreptul de proprietate asupra unei case. Sau a unui teren. Sau a unui utilaj. Venitul il obtine autorul din cedarea acestui drept, catre altcineva, pe o anumita perioada. Exact ca venitul din inchirierea casei, a terenului, a masinii. Si pe care se plateste impozit, normal. Autorii platesc impozit, 16 la suta, la fel ca proprietarii de case, de terenuri etc, dar aici discutia este despre CONTRIBUTIA LA PENSII SI ASIGURARI MEDICALE. Care nu-i taxa, nu-i impozit, ci contributie individuala la fondul din care Statul iti va da pensie si servicii medicale, in functie de cit ai contribuit. Deci cine n-o plateste, o face pe riscul lui. Statul nu-i va lua din pensie mamei mele, ca sa le puna cozonac pe masa Stelei si lui Arsinel. Si nu-l va lasa pe copilul meu nevaccinat, ca sa-i puna alt ficat lui Pavel Stratan − daca nu si-au platit CAS-ul, prin vreun angajator sau direct prin contract personal. Statul vrea totusi sa mai dijmuiasca o data acolo unde se poate. Si mintea mult-antrenata in haiduceli a celor de la Ministerul Finantelor a dibuit precis locul ideal: acolo unde abuzul multora, si foarte vizibili, poate fi invocat ca argument pentru desfiintarea uzului de catre toti. Da, romanii ziceau „Abusus non tollit usum“. Ueropenii nu stiu ce vor zice despre exceptionalitatea asta, dar banuiesc ca le va cam sta in git anticonstitutionalitatea ei. Noua nu, ca ne-am obisnuit sa inghitim pe nemestecate orice.
  • 0 (2 voturi)    
    Problema reala este nivelul contributiilor (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 0:29)

    dragos [anonim]

    Problema reala este nivelul acestor taxe foarte ridicat - mai ales daca compari cu beneficiile pe care le primeste pt taxele platite.

    Din aceasta cauza foarte multi au gasit solutii pt evitarea acestor taxe: drepturi de autor, conventii civile, microintreprindere , PFA, unele categorii profesionale au sistemul propriu si nu platesc aceste contributii la stat ( ex. avocatii)

    Eu personal folosesc microintreprindere ( apropo stie cineva cota redusa se aplica si in 2010 ?),
    - am carte de munca pe salariul minim cu jumatate de norma ( pt a beneficia de serviciile medicale),
    - platesc rata lunara la pensie privata ( am contract care imi asigura o pensie mai mare decat daca as contribui in sistem public)
    si in final raman cu 30% mai mult decat atunci cand aveam tot salariul pe carte de munca.

    Rezolvarea nu este neaparat includerea conventiilor si a drepturilor de autor, pt ca exista solutia microintreprinderii , daca se anuleaza cota redusa pt microintrep exista PFA samd.

    Solutia este reducerea nivelului acestor contributii (ex 20% in loc de 30%), corelarea lor cu beneficiile primite (pensie) / plafonarea lor peste un anumit nivel al venitului , tratament nediferentiat pt toate categoriile profesionale astfel incat asigurarea in sistem privat sau public, sa fie neutra din punct de vedere fiscal.
  • +1 (3 voturi)    
    Platitorii versus profitorii (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 7:59)

    hotnewsfil [utilizator]

    Un salariat cu 700 RON/luna plateste CAS iar jurnalistii cu castiguri de zeci de ori mai mari nu platesc, profita de pensie si ingrijire madicala din banii platiti de amaratii muritori de foame.
  • 0 (2 voturi)    
    Stimati autori (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 12:52)

    max [anonim]

    De ce refuzati sa vedeti si partea buna? Acesti bani adaugati la fondul de pensii vor permite plata pensiilor acelor batrini pe care ii compatimiti cu sirg in reportajele voastre pe toate canalele de stiri. Desigur. o parte vor alimenta unele pensii nesimtite dar asta e alta poveste.
    Zimbiti! Miine veti fi si voi pensionari!
    • 0 (0 voturi)    
      Gresit! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 22:39)

      Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui max

      Acesti bani sunt necesari guvernului ca sa plateasca pensiile ACUMA. Majoritatea celor ce lucreaza pe drepturi de autor nu ies la pensie niciodata. Ei vor lucra pana la moarte, fiindca asa face orice artist, scriitor, poet, cantaret, etc.
      Statul isi face un calcul sec si perfid: stie ca poate lu bani din inca o sursa si ca nu va trebui sa ii restituie niciodata. Daca statului ii pasa asa de tare de noi, atunci nu amana aplicarea majorarii contributiei la pilonul II. Prin amanarea respectiva de fapt imi diminueaza mie pensia. Mai simplu spus: IMI FURA BANII.
  • -1 (1 vot)    
    pensii pt nesimtiti (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 17:57)

    marian [anonim]

    de fapt baietii nu au bani pt pensiile speciale ale nesimtitilor de la stat. Statisticile au aratat ca sistemul de pensii este parazitat de pensiile speciale imense (peste 5000 eur) din aviatia civila, justitie. atunci cand s-a adoptat, in 2000, legea pensiilor se prevedea ca punctajul maxim sa fie de 5, deci nu puteam avea pensii de peste 5000 lei. dar baietilor nu le ajunge. acum, in loc sa se taie pensiile nesimtite, cum a zis-o si boc, cauta bani de la cei care alearga de colo-colo dupa un ban in plus. Si-si spun de dreapta; platesc nesimtirea de la stat cu bani de la oamenii de initiativa.
  • 0 (0 voturi)    
    Impozitarea drepturilor de autor (Joi, 14 ianuarie 2010, 21:50)

    Mircea [anonim]

    In presa singura sansa pentru incasa un salariu decent esti sa accepti sa fii platit cu salariul minim pe cartea de munca iar diferenta pe drepturi de autor. Daca nu iti convine patronul iti poate trece tot salariul pe cartea de munca, asta insemnand ca vei fi platit putin mai mult decat o vanzatoare.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by