Campanie HotNews.ro - De ce avem cele mai proaste sosele din UE

AUDIO Directorul general al CNADNR despre starea drumurilor: Nu sunt bani suficienti, vom continua sa facem lucrari ieftine

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 5 ianuarie 2010, 18:17 Actualitate | Esenţial


Dorina Tiron
Foto: AGERPRES
In Romania nu pot fi efectuate lucrari serioase de infrastructura din cauza bugetului foarte redus alocat sectorului, fapt pentru care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) se multumeste doar cu reparatii asfaltice ieftine. Aceasta este explicatia oferita de directorul general al CNADNR, Dorina Tiron pentru starea jalnica in care se gasesc drumurile din reteaua nationala. Dorina Tiron mai are o explicatie: drumurile nationale sunt degradate si din cauza fenomenului de inghet-dezghet.
  • "Cu un buget mic, adopti o situatie de criza, sa acoperi gropile asa cum spuneti dumneavoastra. Nu te apuci sa construiesti sau sa reconstruiesti drumuri", a declarat directorul general al CNADNR pentru HotNews.ro.


Asculta interviul telefonic cu Dorina Tiron, Director General CNADNR



Descarca interviul in format MP3


Banii pe care ii are la dispozitie CNADNR sunt folositi pentru reparatii facute pe drumuri care au fost deja reabilitate, iar acestea nu reprezinta decat 30% din reteaua nationala. Dupa cum afirma Dorina Tiron, in ultimii 15 ani au fost reabilitate doar 30% din drumuri. Dupa numai cinci ani, un drum necesita interventii noi si astfel CNADNR o ia de la capat cu cele 30% din reteaua nationala.

Chiar si A2 necesita reparatii. Mai ales pe portiunea Drajna-Bucuresti au aparut deja gropi care trebuie acoperite. Cand va fi facut acest lucru nici macar reprezentantii CNADNR nu stiu. "Portiunea Drajna-Bucuresti a fost pusa in functiune in 2004. Suntem in 2010, in mod normal ar fi trebuit sa facem o interventie. Nu am facut-o pentru ca nu am avut bani. O sa o facem cand o sa avem bani", a spus Dorina Tiron.

Cele mai multe drumuri din reteaua nationala, adica 70%, au durata de serviciu depasita. Pentru acestea nu se anunta prea curand lucrari de modernizare, fapt care va duce la o degradare si mai mare. Un exemplu de drum degradat este Iasi-Vaslui. Trebuie precizat ca Dorina Tiron a fost, din 2007 pana in 2009, dar si intre anii 2003 si 2006, director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi. Aceasta considera ca drumul nu este foarte degradat, ci este doar denivelat si va intra in reabilitare in 2011.      

Dorina Tiron: In ultimii 15 ani, am reabilitat 30% din drumuri

"In conditiile in care nu sunt bani suficienti sa facem niste interventii serioase la drumuri, vom continua sa facem interventii curative, adica ieftine. Cum am facut si pana acum. Se cheama reparatii asfaltice (...)In ultimii 15 ani, am reabilitat 30%. Si pe aceste 30%, ganditi-va ca au trecut 15 ani si trebuie sa faci interventii. Atata timp cat nu o sa avem buget la cerinte nu o sa putem avea drumurile pe care le visam cu toti", a spus Dorina Tiron. Potrivit acesteia, un drum reabilitat necesita interventii dupa cinci ani.

Intrebata ce se intampla in cazul drumurilor stricate, desi au fost reabilitate recent, Tiron a spus ca este responsabilitatea constructorului sa efectueze reparatiile. Un astfel de caz este drumul Drajna-Slobozia care este degradat chiar daca abia a fost reabilitat, constructorul fiind SC ADP Grup Colas SA Constanta. "Acel drum este in garantie. Noi avem o comisie care o sa estimeze toate degradarile, o sa ia masurile, o sa stabilim ce interventie o sa faca constructorul si cand. O sa va dam un comunicat", a precizat Tiron. Aceasta spune ca si drumurile afectate de zapezi vor fi reparate, insa doar dupa ce "temperaturile ne vor permite".

Cat platim pentru drumuri cu gropi
  • Pentru utilizarea drumurilor nationale, conducatorii de autovehicule trebuie sa scoata o multime de bani din buzunar, platind atat roviniete cat si o multime de taxe percepute de CNADNR. Pretul unei roviniete difera in functie de tipul vehiculului si a perioadei de utilizare. O rovinieta valabila un an poate costa pana la 1.210 euro, aceasta fiind platita de cei care conduc vehicule de transport marfă, care au o greutate mai mare de 12,0 tone cu minimum 4 axe. In cazul unui autoturism, o rovinieta de 7 zile costa 3 euro, iar una valabila 12 luni ajunge la 28 euro. Despre roviniete puteti citi mai multe aici.
  • CNADNR percepe o serie de taxe, de la tarife de trecere a podului peste Dunare de la Fetesti-Cernavoda pana la tarife de utilizare a drumurilor de interes national. Aflati de aici care sunt taxele impuse pentru utilizarea drumurilor nationale.  
  • Potrivit bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2009 al CNADNR, veniturile si sursele de finantare a companiei totalizeaza 7.685.139.870 lei. Din aceasta suma, veniturile din exploatare se ridica la 1.335.016.600 lei. Sursele de la bugetul statului totalizeaza 4.571.490.000 lei. Mai multe despre bugetul de venituri si cheltuieli al CNADNR cititi aici.
NOTA: In cadrul unei campanii HotNews.ro, vom investiga detaliile uneia dintre marile afaceri din Romania: asfaltarea.
  • De ce drumurile Romaniei se strica mai repede decat in alte tari
  • Cine se face vinovat pentru calitatea slaba a lucrarilor: firmele de asfaltari, CNADR, Ministerul Transporturilor, legea care reglementeaza regimul licitatiilor, politica de investitii a autoritatilor (Guvern, Consilii Judetene, Primarii)
  • Solutii pentru ca drumurile sa nu se mai strice la iesirea din fiecare iarna si la cateva luni dupa reabilitare
  • Citeste si Harta detaliata a celor mai stricate drumuri din Romania realizata de cititorii HotNews.ro


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















3689 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    bleah (Marţi, 5 ianuarie 2010, 18:46)

    zenov [anonim]

    Ce persoana gretoasa, nesimtita, si comunista pana in strafundul oaselor. Cand a fost revolutia, sau, ma rog, ce a fost...? anul trecut? Incredibil, ce oameni dezgustatori....pe banii nostri.....ascult si mi se face greata.....
    • +12 (12 voturi)    
      cucoana minte de ingheata apele (Marţi, 5 ianuarie 2010, 19:20)

      Honoratus Augustos [anonim] i-a raspuns lui zenov

      toate aceste reparatii reluate anual si fara incetare pe aceleasi drumuri tocmai modernizate, nu sunt decat o sursa de spagi pentru afaceristii din infrastructura si birocratia din minister
    • +6 (6 voturi)    
      DACA.... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:18)

      CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui zenov

      Traia in China, era demult oale si ulcele, nesimtita!
    • 0 (0 voturi)    
      demisia? (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 3:58)

      rosia portocalie [utilizator] i-a raspuns lui zenov

      "Campanie HotNews.ro - De ce avem cele mai proaste sosele din UE" deci pornim de la o constatare pe care nu o pune la indoiala nimeni; ce ati ziceti daca am include si o cerere de demisie pt doamna asta mare sef? de ce nu face HotNews niste petitii?
    • +2 (2 voturi)    
      atentie (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 11:41)

      srg1 [anonim] i-a raspuns lui zenov

      D-na Tiron, specialista drumurilor comunale si de interes satesc a fost director la DRDP Iasi!!!
      De acolo vine. Vreti sa stiti care sunt maretele realizari la fostul loc de munca?
      Veniti in Iasi sa vedeti. Nu cred ca mai exista oras in tara asta atat de nenorocit la acest capitol. La Iasi, datorita unor oameni de mare angajament si avant muncitoresc cum este d-na de mai sus nu exista strazi, ci ulite!
      Colac peste pupaza in madatul d-nei s-a executat din creion planul pt centura Iasului, celebrul plan cu care dl Tariceanu i-a dat in cap d-nei Tiron fara nicio eleganta aristocratica. Stia el ce stia. Si de ce? Pentru ca, stimati cititori, forumisti si comentatori, planul d-nei pentru soseaua de centura era ca aceasta sa treaca prin oras!!!! Culmea tampeniei, nu? Si mai mult, centura care ar fi trebuit sa preia tot traficul greu avea in proiect doar o banda pe sens!!! Si cand prim ministrul de atunci s-a infuriat si indignat politic, d-na s-a mai gandit si a scos iepurasul: vom face centura cu patru benzi pe alocuri,,,adica unde va da Domnul!!!
      Fenomenal, incredibil!!! Aceasta d-na conduce destinele drumurilor din Romania. Numai ca le va duce catre regimul de ulite, fiindca altceva nu stie.
      Da, vreau petitie, o semnez, o dam anonima, cum vreti voi, numai sa nu o mai vad pe d-na Tiron.
  • +8 (8 voturi)    
    groaznic (Marţi, 5 ianuarie 2010, 19:03)

    deranjata [anonim]

    Deranjata la culme de un simplu telefon, nu asculta o intrebare pana la capat... groaznic...
  • +9 (9 voturi)    
    Nu asa se fac economii (Marţi, 5 ianuarie 2010, 19:03)

    Razvan007 [utilizator]

    Eu cumpar lucruri de calitate tocmai pentru ca nu ploua cu bani.
  • +6 (6 voturi)    
    are dreptate tanti asta (Marţi, 5 ianuarie 2010, 19:09)

    rosia portocalie [utilizator]

    eu as adauga pe langa inghet-dezghet, la cauzele deteriorarii drumurilor in Ro si faptul ca majoritatea romanilor sunt niste iresponsabili si circula cu masini gen Dacia, VW, Skoda, etc care distrug drumurile, spre deosebire de adevartii romani care circula in masini ca Bugatti Veyron...
    • +2 (2 voturi)    
      Ce dilema (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 12:44)

      ik [anonim] i-a raspuns lui rosia portocalie

      pe capul baietilor destepti: daca fac drumurile prea bune atunci nu o sa mai vina prea curind banii pentru reparatii. Daca le fac prea proaste isi rup Bugatti in doua ... probabil ca atunci se injura singuri in oglinda
  • +3 (3 voturi)    
    daca tanti asta de la minister avea ceva in cap... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 19:54)

    AYAN [anonim]

    daca tanti asta de la minister avea ceva in cap... trebuia ca stie ca exista o inventie a unui grup de cercetatori romani care vor sa o breveteze in ungaria .. asfalt cu garantie de 10 ani .. cu un pretz de turnare pe kilometru cu cca 40% mai ieftin decat asfaltul obisnuit .. dna de la minister ar trebui sa citeasca www.nexusmagazine.ro.. cu stima si mila ptr dba directoare .. mai multa mila decat stima..AYAN
    • +3 (3 voturi)    
      Nu stiu (Marţi, 5 ianuarie 2010, 21:09)

      Izolatu' [anonim] i-a raspuns lui AYAN

      daca are ceva in cap, dar stiu sigur, asa cum rezulta din declaratia de avere din martie 2009, ca incasa 64,30 ron/ora, adica 11.317 ron/luna - NET.
      Bine ar fi daca, toti cei care dam cu masinile in "gropitele" de pe sosele, sa o dam in judecata pe dna director pt pagubele directe produse autovehiculelor, cat si pt pagubele indirecte, produse zi de zi si ceas de ceas, pagube care nu s-ar produce daca drumurile ar fi bune ca in germania, caci pe noi nu ne iarta nimeni daca nu platim rovigneta, sau nu platim impozitele, si alte cate taxe pt trecerea podurilor, etc.
    • +1 (1 vot)    
      ... drumarii tariii... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 10:29)

      Joho [anonim] i-a raspuns lui AYAN

      Intrebare, prescurtarea "...dba..." vine de la dobitoc ?

      neamtul are o zicala: / numi pot permite sa fac (sa cumpar), un lucru ieftin, facut de mantuiala, ca sunt prea sarac pt a pierde atatia bani....!!!???

      Catastrofa ajunsa directoare ...?! a facut ca multi altii ingineria la facultatea DE PE drumuri, boala veche la inginerii nostri, chiar de pe vremea lui Ceasca.

      In acest sens sigur romanii nu sunt urmasii romanilor, Via Aurelia exista si astazi si este o splendoare, pe ici pe colo, mai vezi pavajul vechi si ingust....
  • +3 (3 voturi)    
    poate nu banii sunt putini, (Marţi, 5 ianuarie 2010, 19:58)

    releu [utilizator]

    ci preturile umflate
    • +2 (2 voturi)    
      bani furati nu ne-acordati (Marţi, 5 ianuarie 2010, 21:20)

      un platitor [anonim] i-a raspuns lui releu

      unde sunt toate taxele pe care le platesc locuitorii tarii, persoanele care trec zilnic frontierele tarii pt a intra in romania si carora li se cer taxa si taxe si la 1-2 km de vama sunt vanati pt o eventuala amenda daca uita sa o plateasca la primul peco????? canalizati anual banii pe anumite tronsoane dar care sa fie bine finalizate si pt cel putin cativa ani fara reparatii..............cat despre conditiile climatice, ierni grele etc nu suntem singura tara in lume care are ierni mai grele dar suntem SIGUR, SINGURA care are astfel de drumuri si care invoca astfel de motive, rusine sunt sigur ca asfaltul furat si reutilizat prin gospodariile altora (' stim noi unde) e de o calitate mai buna
  • +3 (3 voturi)    
    E o nesimtita (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:00)

    big_fufu [utilizator]

    Sa spuna mai bine cine a pus-o si o tot sustine in functia aia, pt care este total nepregatita....
    Lasa cucoana locul la altul mai tinar si mai cu chef de munca!
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:13)

    calin [anonim]

    dna tiron face o impresie absolut penibila: atitudine de proprietar de tarla si o limba romana jalnica, iar maniere lipsa!!!

    din nefericire, jurnalista a lasat senzatia de multa aproximatie si nesiguranta...nemaiamintind de aceleasi intrebari repetate la nesfarsit: cine se ocupa de repararea drumurilor reabilitate care sunt in garantie (am auzit-o de trei ori cred)...
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru toti ministrii, (sub)secretarii de stat, .. (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:18)

    x [anonim]

    Pentru toti ministrii, (sub)secretarii de stat, directorii, ...
    Salariul se ia pentru indeplinirea sarcinilor.
    Daca nu sint bani, deci nu pot sa-si faca toate sarcinile, de ce-si mai iau salariile intregi?
  • +5 (5 voturi)    
    LACOMIA (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:18)

    Jim cel negru [anonim]

    Asta caracterizeaza pe toti cei care au de aface cu drumurile.Incepand cu cei care le fac si pana la cei ce le receptioneaza.Lucrez in cadrul unui grup de firme ,care are si activitatea de constructii de drumuri si poduri,care participa la foarte multe licitatii, si le si castiga ca da spaga.Sa va spun un exemplu:concluziile le trageti voi.Deci compania are angajati numai oameni care nu au treaba cu drumurile,tipi care trag la masea,(astia nu cer prea mult salariu),doi ingineri care nu au construit un drum pana sa vina la noi in firma(aia buni erau platiti bine,deci la noi a venit cine avea o diploma si accepta salariu de rahat)iar singura persoana din firma care chiar cunoaste tot despre drumuri,este tot timpu ocupata cu caietele de licitatii,si licitatiile in sine.Credeti-ma din circa 150 de angajati la sectiune drumuri ,singurii care isi fac treaba, sunt cei care conduc camioanele.Drumul se construieste cam dupa ureche,nu se respecta nicio norma de protectia muncii si calitatea este execrabila.Odata muncitorii au gresit si au turnat pe o portiune de drum un strat cu 8 cm mai gros.Aia tot cereau asfalt de la statia noastra ,pana a sunat cineva pe patronul cel mare si ia spus ca nu mai are un material de mixtura .A fost un scandal enorm ,am crezut ca ala face atac cerebral,nu alta.Pot sa va spun ca ala e singurul drum care va rezista si 10 ani.Acuma vine randul celor de la primarie (a satului sau a localitatii care face receptia lucrarii).Ei accepta orice tip de drum,la orice calitate cate vreme toata lumea castiga: ei iau spaga,firma face un lucru de mantuiala,doar si la anul trebuie sa faca drumuri cu materiale putine,si totul merge uns.Si sincer as avea asa de multe de spus da mi se face lehamte,deoarece nu va face nimeni nimica.Aproape sa nu fac niciun comentariu ,dar ma enervat rau individa.
  • +1 (1 vot)    
    Voi sunteti cu capul? (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:25)

    srt [utilizator]

    Va costa mai putin sa reparati de zece ori un drum prost decat sa faceti unul calumea?

    Nu sunt bani putini, creierul lipseste.
  • +3 (3 voturi)    
    Penibil (Marţi, 5 ianuarie 2010, 20:57)

    SarCastic [anonim]

    Un director de organisatie guvernamentala cu asemenea atitudine isterica si lipsa de politete?! De ce mai e director? Nu e normal ca un director sa emita asemenea ineptii, indiferent daca are sau nu dreptate!

    Ca public nu vrem sa auzim scuze, vrem sa auzim solutiile - cit de limitate ar fi.

    Mi se pare mie sau are ceva de ascuns - de unde poate vine irascibilitatea? Oricum as vrea sa vad in acest post pe cineva mai reprezentativ si care isi poate lua responsibilitatea pentru starea lucrurilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari... (Marţi, 5 ianuarie 2010, 21:00)

    SarCastic [anonim]

    ...reporterei Claudia Parvoiu!

    E greu de discutat cu asemenea specimene - aveti toata admiratia mea.
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 23:48)

      issabelle [utilizator] i-a raspuns lui SarCastic

      Trebuie sa ai nervi de otel pentru a discuta cu un asemenea personaj. Mi-a placut de ziarista. A aratat clar cine se ocupa de infrastructura din Romania. Incredibil!
  • +1 (1 vot)    
    sosele (Marţi, 5 ianuarie 2010, 21:20)

    sofer [anonim]

    nu ii e rusine..cred ca avem cele mai mari preturi pe km din lume...si guvernul vrea sa faca 55 km de autostrada in 5 ani..incredibil, probabil ii fac cu galetusa si lopetica...si o sa coste sute de milioane de euro...o gramada de hoti
  • +3 (3 voturi)    
    oare cat are salariu? (Marţi, 5 ianuarie 2010, 21:42)

    GEO [anonim]

    citesc in unele comentarii ,,mila,,stima,,gretoasa,,..samd;asemenea director nu are ca cauta la STAT la serviciu ci la PRIVAT sa spuna acolo patronului ca nu are bani;dar la privat nu ar lucra o luna cu mintea-i sclipitoare,la stat leafa-i merge si se mareste cu cat stie mai bine sa se planga;apropo: S-AU ANUNTAT 15 MII DE CONCEDIERI si ar merita sa fie prima !
    • +1 (1 vot)    
      Daca ai sti ce salariu are... lesini (Marţi, 5 ianuarie 2010, 22:50)

      big_fufu [utilizator] i-a raspuns lui GEO

      N-avea grija, are mai mult decit visam noi....
      Si e o nesimtita, mincinoasa, iresponsabila... tot ce nu ai vrea sa regasesti intr-o persoana in astfel de functii inalte.
      Eu nush cine mama dracului o tot tine in brate pe cretina, ca pur si simplu e imbecila. La Iasi, cind l-au chemat pe Tariceanu sa taie funda la soseaua de centura, s-a enervat ala si a plecat cind a vazut ca astia proiectasera doar 2 benzi... Nu va mai spun ca pina la final s-a lasat si cu un stilp de electricitate lasat in mijlocul drumului....
  • +2 (2 voturi)    
    aceeasi veche poveste (Marţi, 5 ianuarie 2010, 21:47)

    Roger [anonim]

    Drumurile, spitalele, scolile, tribunalele...si lista ar putea continua. Ce au toate acestea in comun ? PROASTA GESTIUNE ! Daca spitalele si scolile plang mai mereu dupa bani, drumurile nu ar trebui, insa noul director CNADR o face cu nonsalanta. In primul rand, numai o parte din banii pentru drumuri ajung acolo unde trebuie, si anume in metrii patrati de covoare asfaltice, in metrii cubi de betoane turnate pe ici pe colo sau pentru carburantul pentru utilajele care trebuie sa asigure intretinerea drumurilor. Restul stiti voi mai bine pe unde ajung, si toate partidele politice o stiu foarte bine. Pentru ca la drumuri sunt bani, foarte multi bani....De la bun inceput, strategia de reabilitare a drumurilor nationale a fost croita prost, iar cohorta de consultanti straini care se tot vantura pe la noi de 20 de ani nu a facut decat sa pape bani buni, fara sa puna degetul pe rana. De ce? pentru ca rapoartele lor au concluzii cunoscute inca inainte de a se apuca de ele. Cum asa? Pai CNADR le spune consultantilor ce concluzii si recomandari trebuie sa contina rapoartele lor, inainte chiar de a ajunge in Romania. Asazisele reabilitari nu au fost decat niste carpeli si nimic altceva, cu exceptia poate a drumului DN2, insa deocamdata acesta nu are prea mult trafic (inca). Politica generala a CNADR a fost si este "cantitate" si nu "calitate". Pentru ca acolo unde sunt spagi grase, calitatea nu mai are cautare, fiecare face ce-l taie capul din moment ce are "spate" la CNADR. Contractele incheiate cu firmele straine sunt in general net in defavoarea clientului (aici CNADR), iar firmele in loc sa se ocupe de contractul pe care le-au semnat, prefera sa depuna teancuri de reclamatii pe care de obicei le castiga, pentru ca ia ghiciti voi cine le asigura consultanta care face ca aceste reclamatii sa fie acceptate ? Ei bine aceleasi persoane din CNADR. Reclamatiile aduc bani multi fara a misca un deget. Uneori pana la 50% din valoarea contractului. E ca un fel blat la un meci.
    • +1 (1 vot)    
      E85 (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 10:11)

      sofer [anonim] i-a raspuns lui Roger

      Cum se evalueaza necesarul de m2 pt reparatii : din telefon/birou .. cu cat mai multi cu atat mai bine.
      Cum se evalueaza starea drumului : tot din birou "e bun";

      E85 e un caz fericit - reteta folosita a fost foarte buna ... nu a necesitat interventii pe calea de rulare multi - foarte multi ani. Au incercat unii dar "tratamentul" nu a prins datorita retetei diferite de asfalt (oricum nu era nevoie - mai mult au stricat)
      Cat a costat si cat a durat ... restul sunt facute sa fie carpite la 2-5 ani... ca banii trebuiesc cheltuiti
  • +3 (3 voturi)    
    reparatii tot unde s-au mai facut (Marţi, 5 ianuarie 2010, 22:12)

    Dan [anonim]

    Adica sa reparam A2 dat in folosinta in2004 si celelalte drumuri nationale care oricum nu s-au reparat pana acum le lasam pana la ...pastele cailor.Prost am fost ca mi-am luat rovinieta.O invit pa doamna sa vina pe ruta Baia Mare -Satu Mare ,drum european cica...poate isi mai pierde din aroganta.Rusine
  • +1 (1 vot)    
    ...mare nesimtire (Marţi, 5 ianuarie 2010, 22:49)

    marcus [anonim]

    ....ce mai cauta o asemenea individa platita din bani publici !! .. mare nesimtita !! ..pe banii nostrii trebuie sa raspunda ! ...iar ea e deranjata ! ... vreau sa vad daca intradevar zboara de la job !
  • +1 (1 vot)    
    solutia mea (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 0:55)

    cet23 [anonim]

    Eu de felul meu sunt un consumator mai nationalist.. dintre doua produse relativ similare, aleg automat pe cel romanesc, chiar daca cel strain poate uneori ar fi mai avantajos.
    Dar in ceea ce priveste drumurile, solutia mea ar fi extrema. As incredinta construirea si intretinerea lor numai strainilor din EU sau SUA (nu alte tari). N-as permite picior de roman sa calce in zona. Fiindca romanul, incepand de la cel mai sef dintre sef si pana la ultimul muncitor necalificat, in domeniul drumurilor, fura enorm si face lucrari execrabile! Pana si receptia lucrarilor as incredinta-o strainilor.
    In domeniul asta e atat de putreda mentalitatea de multi zeci si zeci de ani, si atat de mari interesele financiare, incat nu vad cum s-ar putea schimba ceva, cat de putin.
    Numai ca solutia asta n-o sa se aplice niciodata. Recunosc, este cam extremista.

    P.S. Exista totusi si in Romania drumuri exceptional de bune (ex. Bistrita - Pasul Tihuta - Vatra Dornei, Cluj - Huedin, etc etc.) Sper sa reziste in timp. Si sper sa apara si multe altele, care la randul lor sa fie de calitate, astfel incat tot ce am scris inainte, cu solutia extremista, sa nu fie intr-un final decat o tampenie.
    • +1 (1 vot)    
      solutie (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 8:30)

      marcel [anonim] i-a raspuns lui cet23

      Ar fi suficient incredintarea receptiei unor persoane straine sau cel putin independente politic si sa vezi atunci falimente in lant(bineinteles daca cei din comisie sunt de meserie)
    • +1 (1 vot)    
      Ai fi surprins poate... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 10:20)

      Oni [anonim] i-a raspuns lui cet23

      ... sa afli ca majoritatea constructorilor SUNT straini. Ia intereseaza-te cine a construit A2. Sau uita-te cine construieste faimosul Pasaj Basarab din Bucuresti. Si astea sunt numai cateva exemple...
  • +3 (3 voturi)    
    Asa o fi (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 1:42)

    Mxyzptlkq [anonim]

    Stimata doamna Dorina Tiron eu nu-mi platesc taxele cand am bani ; si acest lucru este valabil pentru multi cetateni onesti ... din pacate le platim la timp. Chiar daca meritati sa "ne luati pe datorie"
  • +2 (2 voturi)    
    drumuri (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 8:44)

    marianus [anonim]

    Daca s-ar fura mai putin, ar ajunge si bani pentru repararea drumurilor. Mergetu pe A2 si sa vedeti ce gropi sunt. Niste nesimtiti, noi strangem cureaua si eise lafaie.
  • +3 (3 voturi)    
    rovignieta (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 9:11)

    sase sase [anonim]

    Hotnews,luati initiativa pentru nesupunere civica in privinta cumpararii rovignietei!
    • +2 (2 voturi)    
      exact! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 9:55)

      raresn [anonim] i-a raspuns lui sase sase

      Exact la asta ma gandeam si eu. Daca ei, cei de la CNADNR, vor face drumurile cand vor avea bani, atunci si noi sa le platim ROVIGNETA atunci cand voi avea bani. Faza e ca pe ei nu-i amendeaza nimeni daca nu fac drumurile. Pe noi ne iau militienii! Ha!
  • +1 (1 vot)    
    cauza (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 9:20)

    sofer [anonim]

    Totul e din cauza managementului defectuos si al lipsei transparentei in folosirea fondurilor de care dispune CNADNR. In spatele lipsei transparentei se ascund toti cei care conduc ministerul transporturilor.

    Daca am afla cum se cheltuie sumele pe fiecare proiect in parte cred ca ne-am cam speria. Cu actuala abordare nu se poate face altceva decat cheltuirea fara folos a unor sume imense de bani.
  • +3 (3 voturi)    
    SOLUTIA E SIMPLA !!!! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 9:35)

    Marcus [anonim]

    ... dupa fiecare lucrare trebuie solicitat unui laborator din UE ( in special din Germania) care sa extraga 5 esantioane din asfalt pe fiecare Km instalat si care sa fie analizat pentru conformitate.

    Daca analiza este negativa in proportie de 10% pe toata lucrarea ... sa fie exceptie de la plata. Sunt convins ca in 2 ani .. vom avea super drumuri cu acesta metoda !!

    .... bafta !
  • +1 (1 vot)    
    Prosti (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 10:38)

    marian [anonim]

    Am colaborat odata cu cei de la "drumuri si poduri". N-am vazut oameni mai prosti si mai fuduli. Desi avem cele mai scumpe drumuri, viseaza numai bani. Si sunt prosti de bubuie.
  • 0 (0 voturi)    
    Ciudat (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 16:30)

    Ahriman [anonim]

    E tare ciudat cum "nu sunt bani" dar "drumarii" işi cumpără an de an maşini tot mai scumpe, miniştrii îşi schimbă maşinile anual, lucrările la drumuri durează de 2-3 ori mai mult decât era planificat iniţial iar statul PLĂTEŞTE integral şi zilele în plus pierdute şi, când oamenii de ştiinţă de la noi au inventat compusul acela polimeric ce se amesteca în asfalt şi garanta drumurile 10 ani, ai noştri au spus că "este prea scump" iar cei din afară au cumpărat patentul imediat... ca să nu mai zic de uimitorul talent al celor de la ApaNova sau Distrigaz care se apucă să sape pentru conducte DUPĂ ce au fost asfaltate străzile şi lasă drumul mai prost decât era înainte de asfaltare!
  • 0 (0 voturi)    
    praf ambele... (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 16:56)

    mario [anonim]

    incredibil pe cat de slaba si irascibila tanti asta moldoveanca de la CNADNR pe atat de prostuta ziarista. cum pana mea sa pui aceeasi intrebare de 4-5 ori si sa o recitesti de pe foaie?!?!
    in plus nu intrebi niciodata, tanti de la moldova daca voi faceti reparatiile cand vor fi bani, ce-ar fi sa va platim noi taxele tot atunci, cand vom avea bani...?

    cata stupiditate si cat de slabi profesionisti sunteti toti!!!
    • 0 (0 voturi)    
      profesionalism (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 22:42)

      Valeriu S. [utilizator] i-a raspuns lui mario

      Mie mi s-a parut in regula jurnalista. Am observat ca a insistat cu intrebarile tocmai ptr ca acea doamna isterica nu dadea raspunsuri concrete, coerente. Nu spunea nimic in afara de faptul ca nu sunt bani pentru drumuri. Cum poti sa vii cu o asemenea explicatie? Aici e vorba pur si simplu de incompetenta, nu sunt gestionate eficient fondurile alocate ptr infrastructura. Despre asta e vorba. Bani ar fi daca luam in calcul fondurile UE. Insa nu sunt in stare sa atraga acesti bani, nu au proiecte bune ptr asa ceva. Nu am auzit sa fi inceput vreo lucrare mare cu fonduri europene.
  • 0 (0 voturi)    
    Reparatii ieftine (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 19:03)

    Lucian Botea [anonim]

    Cum ne explica Doamna Director ca un km de drum in Romania costa mai mult decat un km de autostrada sapata in tunel??? Sau poate este asa ca forta de munca in Romania este mai bine platita decat in orice alta tara?!?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce fata de nesimtita are! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 18:10)

    valentin bidirliu [anonim]

    de unde ai aparut ciuma cu argumentele astea.eu platesc rovigneta sa poti sa-ti iei tu salariul , nesimtito?
    va rog pe toti sa nu mai cumparam nici o rovigneta pana nu se reoara drumurile.nu sunt bani ? sa aduca de acasa toti politicieniicare au furat in acest ultimi 20 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    rusine (Duminică, 24 ianuarie 2010, 16:12)

    alina [anonim]

    sunt socata!!! "doamna" asta e de obraznicie rara!!!! cum iti permiti sa vorbesti asa dintr-o pozitie publica???? toata lumea stie ca drumurile din tara sunt deplorabile. traiesc in germania, de fiecare data cand mergem in tara cu masina ne rugam sa nu se strice masina, e ata de rau...in Maramures e jalnic...si stiu ca si in vest e f. rau.. rusine!!!!! tuturor celor responsabili care fura, care nu-si fac treaba cum ar trebui, care in loc sa repare isi cumpara jeep ca sa nu mai simta gropile.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by