Metroul circula de joi. Tribunalul Bucuresti a decis ca greva este ilegala

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 18 noiembrie 2009, 16:45 Actualitate | Esenţial


Metroul va circula joi dimineata
Foto: Agerpres
Angajatii Metrorex  sunt obligati sa isi reia activitatea. Tribunalul Bucuresti a decis, miercuri, ca greva generala de la metrou este ilegala si a dispus incetarea protestului, informeaza NewsIn. Greva initiata de fostul senator PSD Radoi s-a intors ca un bumerang impotriva partidului, sute de mii de bucuresteni injurind PSD pentru blocarea completa a traficului.

Tribunalul Bucuresti a admis astfel cererea conducerii Metrorex de constatare a nelegalitatii grevei membrilor Sindicatului Unitatea - Sindicatul Liber Metrou.

Initial Tribunalul Bucuresti a respins ca neintemeiata cererea sindicalistilor de la metrou de recuzare a completului care judeca legalitatea grevei. Astfel, dezbaterile au continuat cu aceiasi judecatori.

Sedinta de judecata a fost suspendata pentru aproximativ o jumatate de ora, la reluarea discutiilor instanta anuntand ca a respins exceptiile de nelegalitate, prematuritate si neconstitutionalitate ridicate de avocatul sindicalistilor de la metrou.

Reprezentantul sindicalistilor a formulat o cerere de recuzare a completului de judecata, procesul fiind din nou suspendat.

Dupa ce a fost depusa cererea de recuzare, Tribunalul Bucuresti a decis ca solicitarea sindicalistilor de la metrou este neintemeiata, astfel ca dosarul privind legalitatea grevei de la metrou va fi solutionat de aceiasi judecatori.

Angajatii de la Metrorex au intrat, marti, in greva generala, pe termen nelimitat, cerand o majorare salariala de 20% si incheierea unui nou contract colectiv de munca, in conditiile in care cel vechi a expirat la 1 noiembrie.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13978 vizualizari

  • +51 (61 voturi)    
    Sper (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 16:51)

    Lord Sith [utilizator]

    Sper ca tribunalul o sa le-o dea in freza sindicalistilor sa scapam odata de nebunia asta din traficul bucurestean.
    • +24 (34 voturi)    
      nu negociem cu teroristii :)) (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:15)

      desteptarea [utilizator] i-a raspuns lui Lord Sith

      Bravo Berceanu! Le-ai tras-o frumos PSD-ului :)))
      • +14 (20 voturi)    
        istoria se repeta (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 20:00)

        me [anonim] i-a raspuns lui desteptarea

        Nu sunt teroristi, sunt oameni manipulati in stilul minerilor de catre PSD(de catre cei din sindicat). Lucratorii de la metrorex nu au nici o vina, in schimb au facut greseala sa semneze cu ochii inchisi pe ceea ce propun liderii sindicali. Istoria se repeta si tot cu PSD in calitatea de agitatori. Sa speram ca de data asta sa nu iasa si mai rau pentru bietii angajatii metrorex si pentru bucuresteni, cum a iesit si la mineriade...si sa nu dea satisfactie PSD-ului.
        • +9 (13 voturi)    
          lucratorii metrorex.......... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 20:58)

          adib [anonim] i-a raspuns lui me

          Lucratorii de la metrorex sunt retardati ?? Ei nu citesc ceea ce semneaza? O reducere cu 20 % a personalului in plus (si stiu ceea ce vorbesc - rude, etc) ar duce la posibilitatea maririi (absurde) a salariului cu 20%.
    • +19 (23 voturi)    
      cadoul electoral PSD pt bucuresteni e ilegal (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:48)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

      tribunalul a refuzat sa gireze escrocheria grevista a milionarului sindicalist de la Metrou ,care, pe mana cu sindicalistii lui Vantu si PSSD-ul lui Geoana a incercat sa creeze o diversiune in Bucuresti in ajunul alegerilor !
    • +12 (12 voturi)    
      Hai psd, taie-ti craca ! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 23:47)

      vivtor [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

      Si prin consecinta, tribunalul le-a dat in freza .... psd-istilor care au înscenat totul si pentru care vor culege roadele la alegeri !
    • -2 (2 voturi)    
      greva (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:20)

      manu [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

      Sa vedeti domniile voastre, daca noi vom crede toate balivernele spuse de acesti "guvernanti nelegitimi" dar cu aer de democrati, cum va iesi din nou PDL invingator, desi NU ARE NICI UN FEL DE SPECIALISTI, IN NICI UN DOMENIU, DIN PACATE. Sunt numai niste aburitori, in frunte cu "cel mai iubit marinar (primar) din popor.
      Asa ne trebuie ca suntem tampiti. Brucan a avut dreptate, dar ne-a supraevaluat. 20 ani sunt putini. Noua ne trebuie vreo 100 numai ca sa pricepem cum merg lucrurile si inca 100 ca sa luam masuri !
    • 0 (0 voturi)    
      Si? (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:44)

      emil [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

      Cei care folosesc metroul le-au zis ceva de "bine" celor angajati de la metrou pe care i-au intalnit in metrou(casiere, conductori de tren, etc) zilele astea, ca sa simta pe pielea lor dezgustul fata de ei?
      • 0 (0 voturi)    
        Re: Si? (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:46)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui emil

        Doar un sfert din angajatii Metrorex au facut greva, din ce-am inteles eu. E posibil sa ma insel, totusi cam asta e procentul, 25-30%. Asta inseamna ca daca o sa injuri casiera, ai sanse 75% sa injuri un om nevinovat.
  • +14 (30 voturi)    
    NU INTELEG... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:05)

    CIOMBE [anonim]

    Daca nu mai au CCM de ce nu pot fi dati afara? In ce calitate au declansat greva daca ei nu mai aveau CCM deci calitatea de angajat?
    Lamuriti-ma si pe mine!
    • +22 (22 voturi)    
      incurci borcanele (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:19)

      io [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      calitatea de angajat o da Contractul INDIVIDUAL de munca, si nu cel colectiv.
      in cel colectiv se trec aspecte care tin de toti angajatii, masuri sociale, facilitati colective, sistem de bonificatii, etc...
    • +21 (21 voturi)    
      CCM (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:20)

      avocat [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      una este CCM (contract COLECTIV de munca) si alta este contractul INDIVIDUAL de munca.

      cel din urma iti da calitatea de angajat.

      asa ca lipsa CCM este irelevanta, chiar daca asa ar fi situatia.
      • +7 (15 voturi)    
        PAI... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:01)

        CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui avocat

        Daca CCM este irelevant la ce mai este necesar si pentru ce a fost invocat pentru greva!?!?
        • +13 (15 voturi)    
          CCM le asigura privilegii speciale (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:05)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui CIOMBE

          CCM le asigura privilegii speciale, boieresti, tovarasilor nostrii proletari de la Metrou.

          Cu alte cuvinte, bugetarii sunt mai egali in fata legii decat noi, cei din sistemul privat.
    • +12 (12 voturi)    
      CCM (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:59)

      dromihete [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      Atat timp cat ai un contract individual de munca valid (CIM) te numesti angajat, indiferent ca exista sau nu un Contract Colectiv de Munca (CCM).

      Acum ai inteles ?
  • +37 (41 voturi)    
    doar 20% marire de salar... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:15)

    tetelu [anonim]

    Dar nici un sindicalist n-a cerut inlocuirea vinzatoarelor de bilete cu automate de bilete: 2 angajate pe tura (in cele 2 capete ale statiei) x 2 ture x 49 statii x 1000 lei/luna = 19600 lei pe luna economie. Si automatele alea nici nu cer mariri de salar, nici nu fac greva. E adevarat, costa un pic mai mult la inceput, dar o data cumparate si cu garantie adecvata, nu ai treaba.
    Pe linga vinzatoare mai e si o alta tanti in colivie linga turnicheti (care mai vinde si ea bilete cind lipseste tanti de la bilete). Ea supravegheaza intrarea. E si un badigard care supravegheaza intrarea, dar de ce sa nu fie 2 persoane care fac acelasi lucru?
    Printre altele Metrorex nu e chiar asa de profitabil, atita timp cit inghite subventii de la stat. Asa ca mai usor cu salarii marite pentru ca a crescut nr de calatori si vezi Doamne, Metrorex cistiga mai mult.
    Deci ba sindicalistilor, daca statul nu va dadea bani sa va cumparati rame de metrou, acu erati toti someri. Sau dadeati la pedale la alea vechi frumos vopsite cu grafitti.
    • +26 (26 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:28)

      Lord Sith [utilizator] i-a raspuns lui tetelu

      Bine ai punctat; cu toate astea nu o sa vezi vreun sindicat in lumea asta sa propuna scaderea numarului de angajati. Asta e treaba administratiei. In lumea civilizata iti cumperi bilete de la automat.
      • +1 (7 voturi)    
        lumea civilizata? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:07)

        alessa [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

        in New York spre pilda exista si angajati care vand bilete si automate. nu am inteles de ce, dar se pare ca nu se renunta la angajati ncii acolo
    • +21 (25 voturi)    
      Vezi ca ai gresit un pic (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:32)

      ictin [anonim] i-a raspuns lui tetelu

      Salariul unei vanzatoare de bilete nu e de 1000 de lei ci de 1800 de lei. S-a demonstrat aici: http://asybaris.blogspot.com/2009/11/1800-ron-salariul-unei-casiere-de-la.html
      Apoi nu sunt 2 ore, deoarece domnii de la metrou au program de 6 ore pe zi din cate stiu, si deci suma e pe undeva la 600.000 de RON pe luna pentru vanzatoarele de bilete, ca mai sunt si cate 3 case pe statie (sunt la capete si mai e o casa special; nu stiu daca ai vazut anunturile pe gherete cu abonamentele se vand la casa, si asa tanti de la ghereta poate si ea sa vorbeasca cu Geta de la 2) Eu cred ca de banii astia se amortiza investitia cu automatele in 2-3 luni.
      • +9 (11 voturi)    
        pai marire de salariu le trebuie (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 22:54)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui ictin

        Pai sa mareasca salariul si la vanzatoare, caci nu castiga decat cat trei profesori debutanti sau cat trei medici debutanti. Mi se pare inuman sa tii o somitate in domeniul vanzarilor de cartele pe doar trei salarii de intelectual. Oare nu merita o casiera sa castige mai bine decat un medic rezident, un matematician incepator si o profesoara de fizica la un loc? Si daca o casiera castiga atat, inseamna ca un maistru trebuie sa castige cat trei ingineri specialisti! SA LE FIE RUSINE! Ar trebui ca Parchetul sa se autosesizeze si sa ii judece pe cei responsabili pentru paralizarea economiei si asa afectata de criza.
    • -3 (11 voturi)    
      Cred ca automatele costa mai mult. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:12)

      SomeGuy.. [anonim] i-a raspuns lui tetelu

      Necesita intretinere care va fi facuta de o firma capusa in urma uni contract care va suge dublu decit vinzatoarele.
    • +12 (14 voturi)    
      Salariu casiera (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:43)

      eklart [anonim] i-a raspuns lui tetelu

      O casiera cistiga 1800 ron / luna!!! Daca nu as fi vazut adeverinta, nu as fi crezut....am ramas siderata!
      Sunt oameni care au petrecut in trafic 3-4 ore pentru a ajunge la servici si nu cistiga atit.
      Tot ce pot sa sper este ca PSD-ul va pierde alegerile - le-o doresc din tot sufletul!
    • 0 (10 voturi)    
      de ce vreti automate (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:01)

      dana [anonim] i-a raspuns lui tetelu

      asta cu automatele ar merge in tarile civilizate nu in romania sa treaca toata lumea fara sa si ia bilet
      calatorii romani sunt in stare sa ia automatele aksa
  • +12 (14 voturi)    
    la privat nu se mai nici cei 1000 ron (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:37)

    florin [anonim]

    nu am luat salariul complet nici pe septembrie si ca mine mai sunt o gramada salarii marite =taxe de calatorie si mai mari
    dac totusi salarurul net se apropie de 1000 usd ..e prea bine pe prafu asta ...
  • +18 (22 voturi)    
    Greva de la metrou este nelegala, a decis Tribunal (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:50)

    Lord Sith [utilizator]

    Ha, le-au dat-o in freza. Isi revine traficul, dar acum parca ma bucur mai mult ca nu mai au voie aia sa faca greva.
  • +30 (32 voturi)    
    Ma intriga o chestie... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:56)

    Lord Sith [utilizator]

    Daca greva pe care au facut-o sindicaliste s-a dovedit a fi ilegala nu inseamna ca trebuie sa suporte rigorile legii? Adica, o sa primeasca macar o amenda, ceva? Care este sanctiunea pentru incalcarea legii in acest caz? Stie cineva?
    • +16 (22 voturi)    
      nu in tara asta! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:06)

      un roman [anonim] i-a raspuns lui Lord Sith

      In Romania nu s-a intamplat si nu se va intampla asa ceva! E ceva care tine de o anumita complicitate intre grevisti(sefii lor de la Sindicat) si guvernanti(sefii lor politici). Dovada, marele senator(ex) Radoi!
  • -9 (19 voturi)    
    fraierii astia (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:05)

    LAUR [anonim]

    slabut fratilor ,slabut ......metrorexilor sunte.ti slabuti de tot ,pai asa se procedeaza mai ,ce dracu va duceti la instanta ,pai astia deabia ce si.au luat partea ,ca acu ceva timp erau si ei prin greva ..era clar ca nu sunteti in legalitate ,doar ei au fost , ei reprezinta totul ,autoritatea suprema...si cred ca nu ar trebui criticati decat liderii aia de sindicat care in vremurile astea se multumesc cu spagi derizorii ..................HAI SA EMIGRAM IN AMERICA
  • +29 (29 voturi)    
    consecintele? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:14)

    carcotasu' [anonim]

    1. abonatii vor primi cate 2 zile in plus pt abonamentele lor
    2. cei care au decis sa declare greva vor raspunde cumva (civil/penal/administrativ) pt pierderile cauzate Metrorex si discomfortul produs clientilor
    3. patronatele impreuna cu sindicatele (si alte institutii indreptatite) negociaza conditiiile in care se poate declansa greva de catre o firma publica care primeste subventii
    4. wtf!? m'am trezit si nu mai stiu cum continua visul :)
    • +14 (14 voturi)    
      F. tare! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:24)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui carcotasu'

      Foarte tare comentariul tau. :))
    • +7 (7 voturi)    
      consecinte... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:03)

      Irene [anonim] i-a raspuns lui carcotasu'

      e tare finalul...
    • +5 (7 voturi)    
      si in vis primean si banii cheltuiti pe taxiu? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 22:57)

      ciprian [anonim] i-a raspuns lui carcotasu'

      cred ca multi bucuresteni au fost obligati sa solicite serviciile firmelor de taximetrie!
  • +13 (15 voturi)    
    Trebuia desfacut contractul de munca pentru grevis (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:52)

    americanul [anonim]

    Contractul de munca pentru grevistii ilegali trebuie desfacut. Statul putea lua o masura drastica, suspendarea angajatilor , reorganizarea reigei si asigurarea neintrerupta a traficului prin angajarea armatei pana la restabilirea civililor in noua societate.
    METROREX prin lege nu are voie sa faca greve...Cui nu convine poate sa-si schimbe jobul. Este un risc asumat. Atata vreme cat este o regie de stat cu interdictie de greva, cu salarii nesimtite oricum fata de cereri si in conditiile actuale de criza, trebuia aplicata masura de forta. Din pacate sunt alegeri si nimeni nu isi asuma o masura de forta care ar fi oricum aprobata de electoratul bucurestean...
    Problema este ca ei inghit zeci de milioane de euro anual in schimb fac greve cand vor..Au pierderi imense aiurea. Sunt publice aceste informatii si oricine poate sa se lamureasca singur daca este normal sa faca greva sau ba...
    PSD ul a dat-o in barci rau de tot la faza asta si electoratul trebuie sa stie cine este autorul moral al aceste greve...
    VOTATI BINE!!!
    • +8 (10 voturi)    
      corect (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 21:35)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui americanul

      Singura opinie lucida de pana acum!!
      Teroristii lui Radoi trebuiau incorporati cu totii si pusi sub comanda unui general activ si subordonati tribunalului militar. Sunt niste derbedei suprasalarizati. Asteptam o reactie din partea CSAT, o stare de necesitate si ceva militari inarmati prin cabinele metrourilor. Nu poti paraliza capitala unei tari doar pentru ca o mana de neispraviti cu salarii de trei ori cat media pe tara vor si mai mult!!
  • +17 (19 voturi)    
    Parerea mea (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:53)

    ictin [anonim]

    Acum, deoarece greva a fost ilegala, nu ar fi normal ca Metrorex sa ii dea afara pe toti grevisti? Acesti angajati au refuzat in mod ilegal sa se prezinta la munca, deci nu ar fi temei sa ii concedieze? Sau macar sa ii concedieze pe liderii de sindicat care au instigat la greva si la restul sa le taie 23% din salariu ca sa ii potoleasca? Ca oricum castiga exagerat de mult in mod nejustificat.
    • +7 (9 voturi)    
      din pacate (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:19)

      Ovidiu Costin [utilizator] i-a raspuns lui ictin

      liderii de sindicat nu pot fi concediati.. sunt alesi pe 4 ani parca si nu poti fi dati afara in timpul mandatului:)).... cat despre angajati , nu cred ca ar face asta vreun director... eventual sa le scada din salariu pentru 2 zile repsectiv 6,66% din salariu dupa calculele mele (30 zile lucratoare =100% salariu deci 2 zile lucratoare =... ) .
      Dar io unu de maine le-as da nishte pliante cu "Sunteti Nesimtiti!!!!!!!" sau macar nishte flegme la pachet lui Ion ala , sef de sindicat =))
      • +4 (6 voturi)    
        si eu le-as da pliante. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 23:04)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu Costin

        De fapt eu ma gandeam la niste autocolante lipite pe geamirile ghiseelor.
      • +3 (5 voturi)    
        si eu le-as da pliante. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 23:04)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu Costin

        De fapt eu ma gandeam la niste autocolante lipite pe geamirile ghiseelor.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu pot fi dati afara.. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:36)

      votez [anonim] i-a raspuns lui ictin

      decat daca dupa decizia tribunalului continua greva.

      Orice angajat/sindicat are dreptul de a face greva - e un drept fundamental care nu poate fi luat si nici nu trebuie luat. Poate fi conditionat (30% din activitate), nu intre orele .. dar nu poate fi luat.

      Ca o consecinta, nu pot fi concediati pe perioada grevei - asta e si definitia grevei.

      Decizia tribunalului zice doar ca de maine trebuie sa inceteze, si platesc daune pt inactivitate - NU ARE VOIE sa ii concedieze pt ca si-au exercitat un drept fundamental.
      • +1 (1 vot)    
        aşa-i (Joi, 19 noiembrie 2009, 11:20)

        Cosmin1970 [utilizator] i-a raspuns lui votez

        Corect comentariul tău. Aş mai zice şi de comentariul acela cu armata de mai sus. Teoretic e frumos şi interesant, cu singura obiecţie că ameţiţii ăştia de la Metrorex nu prea pot fi înlocuiţi toţi odată, iar ei ştiu treaba asta. Au tot felul de calificări, autorizaţii, instructaje pe linie de Securitatea Muncii şi Situaţii de Urgenţă, nu oricine le poate face munca.... Este uşor de vorbit aşa simplist printr-un comentariu pe un site, eu aş face aşa sau invers, dar oare câţi dintre cei care comentează mai şi gândesc?
        Eu lucrez într-un domeniu oarecum înrudit cu ce fac cei de la Metrorex în Bucureşti, are legătură cu căile ferate. În domeniul feroviar, orice ciocănar care pare muncitor necalificat în ochii multora, în realitate el are o grămadă de autorizaţii, este controlat regulat, fac Şcoala Personalului lunar, etc. Până la urmă este vorba de viaţa dvs, dragi călători. Încă nu am auzit de catastrofe majore cu sute de morţi la metroul bucureştean, dar dacă s-ar face precum ziceţi dvs aici, înlocuirea de azi pe mâine a tuturor, sunt convins că aş auzi. Nu e vorba de 2-3 autobuze care merg şi ele pe stradă, iei pe oricine cu permis şi-i înlocuieşte.... Este vorba de sute, poate mii de oameni calificaţi care muncesc într-un organism bine organizat şi care TREBUIE să meargă ca un ceas.
        Deci eu n-aş avea nimic cu ei, execută şi ei nişte ordine ale unor sindicalişti de rahat, care la rândul lor s-au înţeles cu o mână de politicieni şi mai de rahat. Atât. Eeeeeeee...., cu ăia e altă treabă..... Eu i-aş ascunde undeva câţiva ani... :)))))))))
    • +3 (3 voturi)    
      radoisigascaluipapaucacaorisicui (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:45)

      marcu [anonim] i-a raspuns lui ictin

      domnilor, trebuie sa stiti de la inceput un lucru foarte important, niciun angajat de la metrou (cu exceptia liderilor de sindicat) nu si-a dorit sa faca greva....e adevarat ca si-ar dori o marire de salariu ca oricine....dar nu au vrut sa faca greva pentru asta. Problema este ca sindicatul te ameninta sa semnezi pentru greva...toti anagajati metrorex sunt in sindicat si asta nu pentru ca simpatizeaza sindicatul ci pentru ca altfel ar fi dati afara. Vinovati de toate grevele de la metrou de dupa 90 incoace sunt doar liderii de sindicat (care sunt PSD-isti de cand se stiu).... ei vin si ameninta angajatii ca daca nu semneaza pentru greva vor "suporta consecintele". Asta ca sa faca greve cand vrea psd-ul, sa voteze cum vrea psd-ul etc. Acum 5 ani inainte de alegeri situatia a fost "interesanta": sindicatul psd-ist se "batea" pt drepturile anagajatilor cu conducerea psd-ista a metroului...si atat de mult s-a "batut" incat dl director la acea vreme Lepadatu s-a simtit obligat sa faca vizite de lucru prin depouri si sa spuna anagajatilor cu cine sa voteze. Cand s-au facut restructurari in metrou cei dati afara au fost aia care nu erau membrii de sindicat.. cei care veneau beti la munca s-au isi "luau concediu" cate 3 luni au ramas....ca e cald acolo :/ Si credeti-ma....alea de la ghiseele de cartele macar fac ceva in cele 6 ore....sunt aproape 20% din anagatii metrorex (si probabil asa este in orice insitutie de stat) care nu fac NIMIC..ABSOLUT NIMIC pentru aceiasi bani...dar nu vor fi dati afara pentru ca au spate...si daca metrorex-ul va da afara va fi ca si inainte: ii vor da pe cei care muncesc si scursurile vor ramane......Cum bine spunea bancul: "Tara de c*cat.....bugetari de c*cat"
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai dreptate (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:24)

        george [anonim] i-a raspuns lui marcu

        au facut greva pentruca sperau ca inainte de alegeri sa primeasca bani. Nu a mers.(felicitari Berceanu) Daca nu vroiau sa faca greva se adunau si spuneau ca sunt amentiati de Radoi PSD. Sa fi strigat atunci cand s-au adunat Radoi ne ameninta. Cum au semnat petitia lui radoi, semnau si o alta in care recunosteau ca au fost amenintati. daca ar fi fost dati afara ulterior le-ar fi folosit in instanta. Dar sunt niste jigodii cu totii. Cand majoritatea romanilor sufera de pe urma crizei ei cer salarii si mai mari. Abia acum se justifica concediere lor > afara.
  • +11 (13 voturi)    
    BuboiuL PSD a contaminat totul (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:02)

    DP [anonim]

    Dupa cum evolueaza lucrurile acum cred ca nimeni nu se va mai alia cu PSD la guvernare.
    Buboiul PSD erupe improscand o infectie generalizata.
    Ei ce ziceti dlor UDMR, PNL acestia mai pot fi aliatii dumneavoastra?
    • +7 (9 voturi)    
      Ba din pacate... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:56)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui DP

      ... putin le pasa lor de moralitate cand isi fac si desfac aliantele.

      La alegerile de anul trecut, tu ti-ai imaginat ca PSD si PDL, care s-au porcait neintrerupt cat a durat campania aia, urmau sa ajunga impreuna la guvernare? Si aceia care au votat pentru unul sau altul din cele doua partide nu si-au muscat dupa aia mana cu care au pus stampila?

      Realitatea e asa: exista "Ei" si existam "Noi". "Lor" nu le pasa de "Noi", s-a demonstrat de atatea ori.

      E un vers al unei trupe neagreata de multi, dar genial in contextul asta: "Existam doar in statistici, nici macar in sondaje / Si-avem dreptul sa maraim doar cand cream avantaje"...
  • +10 (12 voturi)    
    Foarte bine (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 19:03)

    teryus [utilizator]

    Nu circul cu metroul dar ceea ce au facut acesti oameni este inadmisibil, ar fi de bun augur o scadere salariala sa vedem atunci ce ar face ca este plin orasul de oameni someri care ar lucra si pe jumate din salariul actual al celor de la metrou
    • -2 (8 voturi)    
      Din pacate...sau din fericire (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 21:03)

      hgvghg [anonim] i-a raspuns lui teryus

      ...aviatorii, mecanicii de metrou sau de locomotiva, profesorii, medicii etc. nu pot fi inlocuiti asa de usor cu someri sau angajati necalificati care ar lucra si pe un sfert din salariul lor. Insa, daca se doreste, clontosii din Metrorex ar putea fi inlocuiti treptat cu cadre de nadejde, dar, in acest caz, ar fi distrusi singurii sindicalisti care si-au castigat un statut aparte prin faptul ca nu au cedat in fata aberatiilor si amenintarilor politicienilor. Hei, domnilor profesori si medici, se aude?
      • +4 (6 voturi)    
        din fericire... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 23:24)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui hgvghg

        Din fericire tara geme de mecanici disponibilizati de CFR asa ca nu ar fi o problema. Iar daca nu, am putea importa forta de munca mai ieftina din China(cred ca s-ar gasi 300 de mecanici cu experienta in China dispusi sa se mute in E.U.)
      • +4 (6 voturi)    
        praf (Joi, 19 noiembrie 2009, 1:37)

        vsevolodovici [anonim] i-a raspuns lui hgvghg

        Am citit parerile tuturor si constat cu stupoare ca unii inca cred in zane bune si Mos Craciun. Scria un domn ca sindicatul Metrorex si`a castigat drepturi - si pentru asta ii omagia si ii indemna si pe medici, profesori sa faca la fel... de parca toata lumea ar fi angrenata intr`un razboi contra statului roman. Chiar daca nu noi suntem statul - pentru ca nu ii putem influenta in niciul fel traiectoria <<nici prin vot din nefericire>> - nu uitati ca noi, fraierii din domeniul privat SUSTINEM acest stat care in lipsa noastra nu s`ar putea finanta. Si nu uitati ca in detrimentul nostru se platesc salarii mai mari la bugetari, se ofera ajutoare sociale, se dau pomeni electorale, se maresc pensiile, etc. Nu sunt naiv, statul este incontinuu si fara intrerupere devalizat, iar daca asta nu s`ar intampla ar fi mai multi bani pentru toate cele de mai sus... dar nu uitati ca atunci cand cei care conduc statul dau cuiva ceva nu o fac renuntand la devalizari... ci bagand mana MAI adanc in buzunarul nostru, al fraierilor care produc ceva in tara asta.
      • 0 (2 voturi)    
        mda (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:29)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui hgvghg

        sunt total de acord cu ce zici..
        si in legatura cu medicii lucrurile sunt foarte clare...
        era vorba sa fie 2 greve (acu ceva timp nustiu cand)... si ambele nu s-au mai facut , odata pentru ca sefu sindicatului a fost mutat (dupa cum vroia) la bucuresti si odata pentru ca a fost primit in partid sau ceva de genu asta.
        cam asta ar fi... si probabil si greva de la metrorex o puteau rezolva tot dand ceva lu radu asta... ca fiecare e cu interesul lor, inclusiv sefii de sinducat.
  • +6 (8 voturi)    
    Vinovatii pt.ilegalitatea grevei sa fie judecati. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 20:56)

    ticuta [anonim]

    Dar cine sunt vinovatii? S-a vehiculat ideia ca a fost o greva dictata de opozitie prin liderul de sindicat care este PSD-ist notiriu si care de fiecare data cand confruntarile politice ajung la apogeu ,acesta pune de o greva generala ,avand drept scop,nu revendicari sindicale ci spranta de a adauga voturi pt.un prostanac,implicat in organizarea acestei actiuni ilegale.
  • -3 (5 voturi)    
    WTF (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 22:04)

    ionut [anonim]

    Astia de la Raiffeisen sunt prosti or what? Cum naiba a ajuns adeverinta aia sa fie facuta publica??????
    • +5 (5 voturi)    
      WTF (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 22:58)

      WTF destul de prost [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Dar ce te face pe tine sa crezi ca Raiffeisen a facut publica acea adeverinta.Sunt nenumarate posibilitati de a intra in posesia unei asemenea adeverinte.Inainte sa acuzi mai bine ai lua in calcul si alte posibilitati.
  • -3 (5 voturi)    
    Si totusi (Joi, 19 noiembrie 2009, 0:51)

    Nea Nicu [anonim]

    De ce a fost declarata greva ilegala?
    Unde este motivatia curtii?
    • +5 (7 voturi)    
      Aceeasi motivare ca si in 2005 (Joi, 19 noiembrie 2009, 2:28)

      ady [anonim] i-a raspuns lui Nea Nicu

      Instanta a constatat ca nu s-a asigurat o treime din serviciile de transport, paralizand complet circulatia in intervalul 5-16. Trenurile trebuiau sa circule dupa algoritmul 1 din 3 in mod constant pe tot parcursul programului de lucru. Normal ca celor din sindicatul metrorex nu le mai convine, desi ar putea continua greva in conditiile astea. Pentru ei important era sa declanseze haos si rumoare.
  • +6 (8 voturi)    
    ca atare (Joi, 19 noiembrie 2009, 3:53)

    busymind [anonim]

    Parazitii Sociali ai Democratiei inca mai fac valuri chiar si in subterane. Dar inca nu au dat de dracu.
  • +8 (10 voturi)    
    MANARIA PSD (Joi, 19 noiembrie 2009, 7:01)

    Dindamaroaiad [anonim]

    Cum a plecat psd-ul de la guvernare, cum au inceput grevele.
    Ce vreti dovada mai buna decat declaratia lui Vanghelie la congresul( sau ce-o fi fost) de pla pavilionul expozitional. Atunci a prezentat printre invitati si lideri sindicali cu care, afirma el, au o colaborare excelenta. Si s-a vazut.!
    Romani, trimiteti psd-ul la groapa de gunoi a istoriei!
    • -3 (3 voturi)    
      bai oameni... (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Dindamaroaiad

      cand acuzati pe cineva trebuie sa aveti 2 lucruri:
      - o dovata cat de cat logica
      - sa vedeti ce ar avea de castigat din acest lucru... ori psdu a avut orice numai de castigat nu...

      in fine... poate oi fi eu nebun... da nu vad cum un asemenea partid ar face o asemenea gafa.
  • +6 (8 voturi)    
    Hmmm (Joi, 19 noiembrie 2009, 7:03)

    nae [anonim]

    De la Revolutie aud numai de doua categorii de muncitori care primesc mariri sub presiune.Minerii si astia de la metrou.Dar ceilalti?
    Da-i frate pe toti afara ca se gasesc inlocuitori.
  • -8 (10 voturi)    
    Criticii snobi, ridicoli (Joi, 19 noiembrie 2009, 8:01)

    hotnewsfil [utilizator]

    Toti cei ce au contribuit la proiectarea si executia (constructia) metroului inainte de '89, (intreaga retea de intreprinderi, pe orizontala si pe verticala) au facut o treaba exceptionala, utila romanilor timp de multe decenii.
    Sa ne scoatem palaria in fata lor.
    Comentatorii acestui articol si toti ceilalti care, ca si ei, raspandesc aprecieri peiorative la adresa calitatii metroului si a activitatii celor ce l-au realizat ar trebui sa isi sustina aceste aprecieri cu acea parte din CV-ul lor, din care sa vedem ce produse sau servicii au facut ei, utile societatii, macar la nivelul de utilitate pe care il asigura metroul.
    Stim bine ca nu toti cei ce critica au un ascendent faptic asupra celor pe care ii critica.
    Acest soi de critici sunt niste snobi fuduli, ridicoli, sterili.
    • +3 (3 voturi)    
      Vorbesti ca sa te aflii in treaba (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:49)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Explica mai bine ce legatura are faptul ca metroul este util cu faptul ca sute de mii de oameni care au platit abonamente lunare pentru acest serviciu le este brusc interzis accesul la acesta pentru ca un distrus de sindicalist care urmareste interesele altora de mai sus a manipulat angajatii Metrorex. Se numeste furt amice oricum ai privi situatia.

      A si sa nu intelegi ca prin asta angajatii se scuza de vina! Nu in nici un caz, deoarece cum a fost mentionat mai sus salariile lor depasesc cu mult pe cele ala marii majoritati din tara asta. Drept exemplu: eu lucrez la o universitate si cei cu gradul de lector au salarii cu foarte putin mai mari decat o casiera Metrorex. Acum explica-mi si mie ce face casiera aceea atat de bine si de solicitant de isi permite sa mai ceara inca 20% salariu?

      Este total aberant cand te gandesti ca numai ca sa obtii titlul de lector iti trebuie lucrari publicate si doctoratul luat cee ace nu e deloc usor.

      Comentatorii acestui articol au dreptate si pe tine te doare asta din motive necunoscute. Lucrezi in subteran cumva? Sau esti din PSD?
  • +3 (3 voturi)    
    ce patesc ilegalistii? (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:20)

    bogdan [anonim]

    orice persoana fizica sau juridica, daca comite o fapta ilegala, trebui sa plateasca pentru ea. cum vor plati acesti sindicalisti-politruci care (culmea tupeului!) anunta ca vor recidiva de sarbatori.
  • +2 (4 voturi)    
    psd si-a luat-o (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:22)

    je [anonim]

    PSD-istii s-au gandit ca mai castiga ceva voturi in bucuresti cu greva asta, ca sa zica Basescu si PDL sunt de vina, si mai tare si-au luat-o in freza, ce idioti.
  • -3 (3 voturi)    
    hmmm (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:26)

    liviu_ [utilizator]

    sunt curios de ceva:
    - d c salariile lucratorilor de la metrorex, vehiculate in media, variaza intre vreo 900 si vreo 3000 de lei
    - d c sunt disconcordante intre ce se spune despre profitul metrorex (unii zic ca nu prea are profit altii ca ar avea 30%) etc...
    - pe ce fond legal au respins acuzatia? nu dealta, dar stiu cum sunt procesele civile... si legea este atat de interpretabila la noi incat poti da dreptate ambelor parti fara probleme...
    - judecatoria a maltratat legea respingand greva, sau a respinso corect (moment in care radu asta ar cam trebui sa plece din sindicat)?

    cam asta ar fi. eu personal sunt multumit ca am putut astazi veni civilizat la munca, dar ar vrea sa stiu raspunsul la intrebarile astea pentru ca, sincer, m-am cam saturat sa fiu dezimformat de mass-media.
    • +1 (1 vot)    
      radoisigascaluipapacacaorisicui (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:13)

      marcu [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      1. da salariile anagajatilor (si aici ma refer doar la functiide executii, nu la management unde de fapt e buba) variaza intre ~900 RON (femeia de servici sau un nou angajat necalificat) pana la 3000-3500 (cei care canduc trenurile si/sau fac ture);
      2. depinde din ce punct de vedere privesti..daca vei considera ca metrorex este o companie care traieste doar din ceea ce produce atunci NU...nu are profit si nu o sa aiba niciodata; (decat poate daca s-ar apuca toti anagajatii sa spele pe jos la alte companii). In schimb daca te gandesti (asa cum este de fapt) ca metrorex primeste o gramada de bani de la buget (asta si pentru cei care spun ca metrorexistii nu sunt bugetari: :) nu sunt bugetari cu numele, dar primesc bani de la buget garla) atunci nu poti vorbi de vreun profit. Ce s-ar putea sa zica ei cu cei 30% este ca anul asta probabil au scos cu 30% mai mult din cartele si inchirieri de spatii publicitare in trenuri (ca cele din statii sunt ale sindicatului :) sic); Profit niciodata....sunt prea multi anagajati care stau degeaba....toata intretinerea infrastructurii intr-un an (si vorbesc doar de intretinere nu de investitii) costa mai mult decat pot produce ei in 10 ani. Apropos de anagati: acum vreo 6 ani din cei vreo 7000 de angajati metrorex cam 3000 (cei care se ocupau de intretinerea trenurilor) au fost preluati de Alstom Transport...stiti cati mai sunt acum din cei ~3000 ? cateva sute....si inca mai dau afara....asta ca sa vb de eficienta anagajatilor..
      3. c-asa a vrut basescu proabil :)
      4. in urma raspunsului de la 3 nu mai conteaza.. Normal ca ar conta intr-o tara normala, dar...cum spunea si bancul: "Tara de c*cat....lege de c*cat"
  • 0 (2 voturi)    
    Inevitabilul nu a trecut (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:38)

    Pars-or [anonim]

    Inevitabilul nu a trecut si nu va trece cu sau fara sprijinul vreunui partid .
    Vreti sa cred ca nemultumirile sunt dictate de vreun partid?
    O sa vedeti cand astfel de greve vor fi escaladate pe langa de cei de la Metrou si de cei de la CFR, Cadrele didactice,Justitie,Cadre Medicale,Politie!!,Armata!!;Pensionari;Bugetarii in general.
    Credeti dumneavoastra ca toti acestia raspund la vre-o comanda politica ?
    Pe cei mai multi nu-i mai intereseaza nici macar alegerile atata timp cat banii sunt putini, urmeaza zile fara plata,nu mai sunt bani de medicamente, de pensii, au credite si rate.
    • +2 (2 voturi)    
      re (Joi, 19 noiembrie 2009, 9:56)

      msczzn [anonim] i-a raspuns lui Pars-or

      Astept ziua cand pensionarii or sa faca greva :))
    • 0 (0 voturi)    
      greve (Joi, 19 noiembrie 2009, 12:33)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Pars-or

      Sa faca toti greve ilegale. Sa fie dati afara . Mai sunt o gramada de romani care se vor angaja imediat pe salariile lor. Poate pe majoritatea bugetarilor nu -i intereseza decat banii, dar de manipulat ii manipuleza liderii de sindicat care de obicei sunt de la partid. Daca sunt atat de fraieri si le fac jocurile acestor jigodii merita sa nu primeasca nimic , sa li se ia sporurile grase si chiar sa fie dati afara. De ce nu spun liderilor psd-isti facem greva dar nu inainte de alegeri. Restul nu mai conteaza. Sa speram ca jumatate din ei vor fi dati afara ca si asa ne mananca banii degeaba.
  • +2 (2 voturi)    
    salariu Metrorex (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:07)

    anonim [anonim]

    Cred ca toata lumea a vazut email-ul care a circulat ieri referitor la salariul unei angajate Metrorex pe postul de casiera. Este incredibil ce se intimpla in tara asta. Eu consider acest lucru JAF la drumul mare din banul public. Un proaspat absolvent cu 17 ani de invatat nu reuseste sa ia un astfel de salariu, iar ei vor marire de 20%. Bine au facut in USA cu controlorii de trafic, asa ar trebui si aici. Toti AFARA , la munca la cimp ca zac buruienile pe jumatate din ogorul tarii iar jegosii astia isi bat joc de noi.
    • -1 (1 vot)    
      Da , dar............. (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:19)

      SPM [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Perfect adevarat; dar verificati un pic si salariile unora de la agentii guvernamentale, a unor profesori universitari.
      Verificati cam ce bonificatii se primesc de catre unii din alte sisteme.
      Nu este cazul sa va scoateti ochii intre voi.
      Problema pleaca din alta parte - de sus de tare de sus.
      Nu acceptati principiul dezbina ca sa conduci.
  • +2 (2 voturi)    
    Cereti despagubire pentru 2 zile de greva (Joi, 19 noiembrie 2009, 10:27)

    Un calator [anonim]

    Hai sa fim "solidari" cu grevistii de la metrou: cand va expira abonamnentele de metrou, mergeti cu ele la orice casa si vi se vor da banii inapoi pentru cele 2 zile (25/31*2 = 1.6 RON). Nu e o suma mare, dar daca 200.000 dintre noi fac lucrul acesta se strange o suma frumusica. Trebuie sa-i taxam cum putem, sa le treaca cheful sa reia greva peste o luna.
  • 0 (0 voturi)    
    PSD_UL (Joi, 19 noiembrie 2009, 15:08)

    sofia [anonim]

    FRATILOR, nu mai scapam de PSD-istii astia nesimtiti???
    mi-a ajuns pana peste cap de ei...incepand de la iliescu pana la furaciosu de Nastase
    vad ca toata lumea e satula de ei
  • 0 (0 voturi)    
    PSD a creat greva ? (Vineri, 20 noiembrie 2009, 14:42)

    Daniel Ghinea [anonim]

    stati putin, "Greva initiata de fostul senator PSD Radoi". Poftim ? Deci noi am mers pe jos saptamana asta pt. ca PSD-ul avea nevoie sa strice imaginea lui Basescu ??


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by