Corespondenta de la Bruxelles

Salariul unui angajat al metroului din Bruxelles este 1,4 ori mai mare decat salariul minim din Belgia; salariul unui angajat Metrorex - de 4 ori mai mare fata de venitul minim din Romania

de Andreea Flintoaca     HotNews.ro
Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:16 Actualitate | Esenţial

Metroul din Bruxelles
Foto: HotNews.ro
Bucuresti si Bruxelles - doua capitale europene; Metrorex si STIB - doua companii de transport public care servesc, zilnic, 700.000 de clienti. Angajatii Metrorex sunt in greva pentru marirea salariilor - angajatii STIB au salariile inghetate pe termen nelimitat. HotNews.ro a facut o comparatie intre cele doua sisteme de transport in comun, similare si, in acelasi timp, foarte diferite.

Societatea Transporturilor Intercomunale in Bruxelles (STIB) detine 4 linii de metrou, 20 linii de tramvai, 50 de linii de autobuz si 17 linii de autobuz de noapte. Societatea functioneaza pe baza de contract de gestiune cu regiunea si, desi are o anumita autonomie, nu poate lua decizii privind modificarile de preturi sau de retea fara avizul autoritatilor locale.

Analiza nivel de salarizare:

Romania:
  • salariu minim net la nivel national: 600lei/luna(160 ore de lucru) => 3,75lei/ora
  • salariu mediu angajat Metrorex: 2.600 lei/luna + calatorii gratuite in reteaua Metrorex (varianta Ministerului de Transporturi) sau 1.600 lei/luna (varianta sindicatelor)
Belgia:  
  • salariu minim net la nivel national (2009): 1100euro/luna (152 ore de lucru) => 7,23euro/ora
  • salariu mediu angajat STIB: 1.500 euro/luna + calatorii gratuite in reteaua STIB
Concluzii: Salariul unui angajat STIB este 1,4 ori mai mare decat salariul minim net, in Belgia, iar salariul unui angajat Metrorex este de 4 ori mai mare decat venitul minim in Romania, conform cifrelor Ministerului Transporturilor sau cel putin triplu, dupa declaratiile angajatilor.

Angajatii societatii belgiene au salariile inghetate pe termen nedeterminat, din cauza crizei. "Asta este situatia, nu stim cat o sa dureze. Nu ni se intampla doar noua, toata lumea incearca sa faca economii", a declarat, pentru HotNews.ro, unul dintre salariatii STIB.

Analiza tarife:

Romania: un abonament Metrorex + RATB (toate liniile) = 75 ron
Belgia: un abonament STIB + De Lijn(toate liniile de tramvai si autobuz) = 44 euro

Concluzii: Raportat la salariul minim net, un belgian trebuie sa lucreze 6 ore pentru a-si cumpara un abonament complet, in timp ce un roman trebuie sa lucreze 20 de ore pentru aceleasi servicii.

Analiza servicii:

Ce are Belgia in plus:
  • automate de bilete in fiecare statie
  • posibilitate de cumparare bilete/abonamente de orice tip on-line
  • panouri de afisaj al intervalelor la care vin trenurile
  • orarul trenurilor (sunt mentionate orele exacte la care trenurile de pe o anumita linie trebuie sa ajunga in statie)
  • radio cu muzica buna, anii '80-'90
  • in 2009 s-au adaugat inca doua magistrale pe harta Bruxelles-ului si au fost renovate aproape toate statiile
  • controale pentru verificarea posesiei unui titlu de calatorie valid
  • o voce feminina, placuta, care anunta statiile in ambele limbi oficiale (franceza si flamanda) si in engleza (doar pe cele cu conexiuni speciale - tren, pre-metro)
Ce are Belgia in minus:
  • bariere de trecere la metrou
  • angajati la ghiseu in fiecare statie (exista o cabina speciala, unde se difuzeaza imaginile preluate de camerele de luat vederi, insa rareori este cineva inauntru)
  • conductori (fiecare tren este condus de o singura persoana)
  • angajati de la firme de securitate
  • televiziune special creata pentru calatorii cu metroul  
  • interdictia de a face fotografii       
  • peroane pe partea stanga (toate peroanele sunt pe partea dreapta)
Mai multe despre STIB, gasiti aici.
Detalii despre Metrorex gasiti aici.


Citeste mai multe despre   



















8444 vizualizari

  • +18 (26 voturi)    
    si ce vreti voi... (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:36)

    popcorn monta [utilizator]

    voi ati vrea sa cobor la nivelul belgiei.chiar nu mai aveti pic de rusine voi astai nemernici din romania.am dreptate cand zic ca sunt intr-o tara de 2 lei.ma ia durerea de cap timiteti va rog un postas cu medicamente ca nu mai pot
    • +17 (19 voturi)    
      nu ai inteles nimic (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:55)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui popcorn monta

      In orice stat care se respecta, salariul de la stat este mai mic decat la privat.
      Numai la noi cred ca exista mania asta sa lucrezi la stat ca e bine!
      • +12 (12 voturi)    
        nu uita " " (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:55)

        adamsmith [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        nu ai dedus ca omul vorbea cu ghilimele...
      • -2 (4 voturi)    
        Aiurea (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 4:53)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        Totul depinde de jobul pe care lucrezi. In orice stat decent exista un numar de joburi extrem de bine platite, pe care se duc oameni capabili, care tin in mana tot sistemul. La noi cum aflam de unu' cu leafa mare vrem sa-i dam la cap. Logic ca n-are aproape nici un om capabil interesul sa se implice in politica si in administratia de stat.
  • +18 (20 voturi)    
    eh, si voi acuma (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:36)

    srt [utilizator]

    Salariile angajatilor la stat trebuie sa fie cel putin de 10 ori mai mare decat venitul mediu in Romania.

    Doar sunt "baieti destepti" degeaba nu?
  • +21 (21 voturi)    
    ui (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:37)

    dragos [anonim]

    cam nesimtiti astia de la Metrorex
    • +11 (11 voturi)    
      Directorul sindicatului Metrorex e de la PSD (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 2:12)

      rdbda [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      ...asta nu e altceva decat inca o manevra menita sa dea impresia ca sunt probleme "sub Basescu", acum, inainte de alegeri. Si bineinteles ca angajatii au pus botul: cui nu-i convine sa stea acasa cateva zile, plus sansa de a obine crestere salariala.
  • -8 (12 voturi)    
    Epic Fail (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:39)

    pexic [anonim]

    salariu mediu in RO e chiar 842 ron sau ati mancat un 1 din fata ?
  • +16 (18 voturi)    
    Greva.... (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:42)

    Un calator... [anonim]

    Este foarte bine ca angajatii METROREX fac greva.Noi calatorii trebuie sa fim multumiti de serviciile lor care sunt sub orice critica tinand cont de faptul ca pe magistrala care leaga Dristor 2 de Piata Victoriei in intervalul orar 8 - 9 30 metrourile vin din 7 in 7 minute si cu greu te poti urca in ele.....

    Ma intreb cum ar reactiona daca toti calatorii abonati ai METROREX s-ar duce la ghisee si ar cere banii (sau decontul biletelor RATB sau alt mijloc de transport ). pe ziua in care ei au facut greva ....

    Greva generala nu este o solutie atata timp cat pretinzi ca iti respecti calatorii !!
  • +12 (14 voturi)    
    mineriada (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:42)

    I [utilizator]

    asta e un fel de mineriada. Ma surprinde lipsa de reactie a bucurestenilor.
  • +16 (16 voturi)    
    Lisabona si Barcelona (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:44)

    daniel [anonim]

    Lisabona si Barcelona au metrouri incredibile. Vorbesc de cum arata statiile, peroanele, facilitati, usurinta in a cumpara bilete, signalistica impecabila, e o placere.
    In Lisabona sint chiar vagoane mai vchi decat are Metrorex, insa statiile/peroanele/afisajele sunt incomparabile - sunt moderne, sunt eficiente, sunt exacte, sunt simple si sunt usoare.
    La noi totul e oprit in anii 80.
    Ma intreb sincer, dar sincer de tot - sefii de la Metrorex (directori, secretari, etc) se duc sa vada si ei cum arata niste statii de metrou din Vest?
    • +13 (13 voturi)    
      Nuuu nuuu (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:10)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Sa NU se duca sa vada statiile din Vest ca se duc tot pe banii regiei !!!

      E suficient ca sefii Metrorex sa mearga pana in propriile lor statii, ca de fapt ACOLO e buba, nu la altii. Cel putin o astfel de "excursie" e gratis.

      Oricum, sefii sunt convins ca circula pe la suprafata in "mertane", "bimare" etc.

      De la cap se-mpute pestele.
  • +2 (10 voturi)    
    Toate bune si frumoase (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:45)

    NEMERNIC(fost stefan) [anonim]

    Analiza pare corecta, dar....
    In Romania salariile sunt in lei, dar multe servicii le platim in EURO (telefon fix si mobil, benzina, ca s-a schimbat cursul Euro, sau ca a urcat barilul). Pretul caselor e in EURO, pretul masinilor e in EURO.
    Din pacate nimeni nici din societatea civila, nici din clasa politica (vedeti ancheta de azi cu cei 100 de parlamentari ce au cheltuieli mult mai mari ca veniturile) nu stiga sus si tare asta.
    N-o sa vedeti in Belgia ca o masina Bentley e vinduta in lire sterline.
    In Ro s-au aliniat preturile la UE,(ca asa a cerut UE-mare minciuna si se stie asta), dar salariile au ramas in lei.
    Nu-i apr pe cei de la Metrorex. Au salarii mari, dar nu e vina lor (sau vina e morala ca se lasa pacaliti de liderul lor). Vina e a celor ce conduc Metrorex. Societatea trebuie sa fie profitabila. Are profit, mai marim salariile, nu are, sa devina. Mai dati afar din personal, mai dati afara din sefi. Si ia sa inceapa guvernul sa reduca subventia.
    Dar la nici o societate cu capital de stat nu se pune problema profitului. SUnt tinute ca vaci de muls pentru partide si oamenii din ele. De toate culorile politice.
    • 0 (8 voturi)    
      Ti-a obosit neuronul frate!!! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:44)

      iancu [anonim] i-a raspuns lui NEMERNIC(fost stefan)

      Tu nu ai inteles nimic din articolul asta! Ce tot bati campii cu EURO si leu? Ce treaba are asta cu articolul asta??!? E vorba de cate ore munceste un roman ca sa plateasca serviciile de la metru. Putina logica ar trebui sa iti spuna ca nu conteaza ca is lei, euro sau ruble! Uite de aia Romania e in rahatul asta, ca exista oameni ingusti la minte ca tine care nu vad padurea de copaci!!!
      • +4 (4 voturi)    
        Poate! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 2:46)

        NEMERNIC(fost stefan) [anonim] i-a raspuns lui iancu

        Poate n-am inteles!
        Asa-s eu, mai batut in cap (de soarta, de unii, de altii).
        Articolul incepe prin a compara salariul celor de la Metrorex (declarat de ministru sau zis de sindicat, dar nefacind nimeni public un fluturas al unei functiuni) cu cel al de la Metroul din Belgia, si atinge undeva chestia cu puterea de cumparare sau cit trebuie sa munceasca unul si altul pentru un acelasi serviciu.
        Dar un lucru e sigur in opinia mea. Cineva cu salariul mediu in Belgia isi permite mult mai multe decit cineva cu salariul mediu in Ro. Iar daca transformam salariul mediu din Ro din lei in Euro vedem ca e mult sub salariul minim din Belgia, pe cind daca luam si indicele de preturi vom afla ca la multe suntem peste cele practicate.
        Iar mintea mea inghetata va spunea ca nu e normal sa nu strige nimeni (societate civila, partid asa zis ce tin cu poporul) ca in timp ce primim salariile in lei platim servicii in alta moneda. Si dind exemplul cu Bentley, asta spuneam, ca in Belgia nimeni nu se gindeste sa ceara plata in lata moneda decit in cea in care sunt primite salariile.
        Eu nu vad padurea, fiindca sunt in mijlocul ei si nu prea stiu in ce parte sa o iau sa ies din ea, asa ca trebuie sa incep sa fac poteca si sa tai copac cu copac(daca pot) daca nu sa-i ocolesc.
      • +4 (4 voturi)    
        Matale judeci cam invechit (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 5:09)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui iancu

        Degeaba tre' sa munceasca un roman trei zile pt. ce tre' sa munceasca un belgian juma' de zi. E vorba de valoarea absoluta a serviciului prestat. 75 RON e semnificativ mai putin decat 44 EUR. E logic si rational ca serviciile oferite sa difere corespunzator. Ramele le cumpara ambele metrouri la acelasi pret, curentul e la acelasi pret, si doar lefurile angajatilor difera, dar astea au o pondere scazuta in totalul cheltuielilor. Asa ca de unde bani de intretinere si de servicii comparabile cu cele din Belgia?

        E o gogoasa care se tot serveste si la care lumea pune botul. Nu putem avea pretentii de servicii si produse similare in RO cu state occidentale dezvoltate cata vreme productivitatea muncii in RO nu se ridica la acelasi nivel. Cand o sa producem de zece ori cat producem acuma, si-o sa avem leafa ca-n Germania, si-o sa platim si noi 44 EUR abonament lunar pe toate liniile la metrou + RATB, o sa aibe si metroul de unde sa ofere servicii mai de calitate. Da' cata vreme matale platesti cam jumate din ce plateste belgianul, e logic sa beneficiezi de servicii mai proaste.
        • +2 (2 voturi)    
          :) (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:10)

          instabil13 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          pun pariu ca esti cu pesedeaua......
  • +8 (10 voturi)    
    omisiuni (Marţi, 17 noiembrie 2009, 22:46)

    bengal [anonim]

    ati uitat de puterea de cumparare, rata inflatiei care la noi este pe primul loc in UE si nesimtirea politicienilor
    in bruxelles seful regiei de metrou este numit politic?
  • +11 (11 voturi)    
    ne putem compara? (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:05)

    andrap [anonim]

    Pai Basescu spune bine ce spune, si anume ca este o greva a iresponsabilitatii, pentru ca salariile angajatilor Metrorex au fost marite in 2008. Si culmea, chiar in plina criza econimica si in plina camapnie electorala s-au gasit sa ceara o noua marire! Ca sa nu mai comentam despre diferentele dintre noi si Bruxelles...
  • -9 (13 voturi)    
    Diferenta (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:06)

    Ion from Raion [anonim]

    Diferenta a spus-o cel mai bine un angajat Metrorex:

    “Vedeţi praful ăsta de pe perete? La fel e şi în plămânii noştri, dar nimeni nu vorbeşte despre asta. Dl ministru ne spune că s-au ieftinit alimentele. De la 38 de ani nu mai văd nici să scriu, nici să citesc. În gură mai am trei dinţi ai mei. Restul sunt toţi puşi. Asta înseamnă munca în tunel”

    Si voi va plangeti ca vine trenul din 7 in 7 minute...
    • +8 (10 voturi)    
      RE: Diferenta (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:27)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Ion from Raion

      Il obliga cineva sa munceasca in conditiile alea?
    • +8 (10 voturi)    
      Ce tare! (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:29)

      miticosul [anonim] i-a raspuns lui Ion from Raion

      Pai:
      1-sunt si alte optiuni decat munca la metrou. Daca ti-ai ales sa muncesti la metrou, esti in cunostinta de cauza de posibilele efecte secundare, te multumesti cu banii, si asta este;
      2-sunt si alte meserii mai prafoase decat munca in tunel;
      3-greu imi vine a crede ca la metrou este mai mult praf decat la suprafata-unde e suficient sa lasi masina proaspat spalata afara si in 2h s-a pus praful pe ea. Asta ar insemna ca toti bucurestenii ar trebui sa aibe spor la salariu;
      4-asa cum s-a spus mai devreme, serviciile sug desi sunt la un cost oarecum similar cu ce e in vest;
      5-ei nu se plang de munca. asta e santaj electoral pus de ministrii de sindicat. ;-)
    • +7 (9 voturi)    
      foarte corect (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:30)

      profesoras [utilizator] i-a raspuns lui Ion from Raion

      si in loc sa ceara conditii de munca ei cer bani. In conditii de criza cand toata lumea ia concediu fara plata.
      Cred ca omul ala n-a stiut niciodata sa scrie si sa citeasca, iar dinti in gura la 38 de ani nu mai aveam nici eu daca nu ma duceam la stomatolog din timp.
    • +7 (9 voturi)    
      Iesi, frate, afara si lasa pe altul! (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:41)

      Axul [anonim] i-a raspuns lui Ion from Raion

      Daca nu-ti permite sanatatea, nu trebuie sa te omori!
      Angajeaza-te la RODIPET, muncesti in aer liber, numai in tura de dimineata.
      Noi plecam de la premisa ca se va gasi vreunul sa-ti ia locul la Metrou. Tu ce zici?
      • +1 (1 vot)    
        Si gratis (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:36)

        Miahi [anonim] i-a raspuns lui Axul

        La rodipet lucrezi si gratis! Nu s-au dat salarii din iunie!!!! Oamenii totusi se duc la lucru, si traiesc din bacsisul lasat de cumparatori!
    • +5 (5 voturi)    
      Serios?! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:47)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Ion from Raion

      Pai de ce nu isi de demisia respectivul? Nu il obliga nimeni sa stea acolo! Daca miine il da afara, intra in greva ca isi pierde locul de munca!! Pe de alta parte praful ala, care ar fi trebuit curatat de metrorex, il respira si cetateanul care plateste abonament/bilet!!!! El cu ce e vinovat!!
    • +2 (2 voturi)    
      e "democratie" (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 7:08)

      Ava [anonim] i-a raspuns lui Ion from Raion

      Oricine are dreptul sa isi aleaga profesia, daca nu vrea sa munceasca in tunel, e liber sa faca o facultate si sa se angajeze la multinationala.. pe jumate din salariul pe care il maninca de la metrou.
      Si de bine ce nu mai pot ei sa respire din cauza prafului, simt nevoia sa fumeze dupa colt la Unirii, ca face bine la plamini, nu?
  • +8 (8 voturi)    
    RADOI (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:18)

    gabriel [anonim]

    Da drumu' la metrou ca nu este al tau ! Scoate publicitatea murdara cu Geoana si Vantoasa din statii !
  • +7 (9 voturi)    
    legea martiala (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:20)

    george [anonim]

    ar trebui decretata o lege martiala in romania in sectoarele de interes national, cum ar fi energia sau transporturile (metrorex, cfr), unde greva sa fie interzisa. Cei de la Metrorex, prin greva declansata, nu afecteaza doar niste bieti calatori care nu mai pot ajunge la piata, afecteaza interesele economice ale bucurestiului si chiar ale romaniei, afecteaza calitatea vietii fiecarui om din acest oras. La extrem, daca o salvare ramine blocata pentru ca nu exista nici o posibilitate ca masinile sa-i faca loc (asa cum a fost astazi in timpul grevei de la Metrou) si un om moare din aceasta cauza, atunci Metrorex se face vinovata de omucidere din culpa. Va instrumenta cineva vreodata un astfel de caz? In plus, in romania in continuare nu se delimiteaza clar interesele, nu poti fi membru de partid, lider sindical si om de afaceri in acelasi timp, se chinuie Bruxeless-ul (cu care faceti o interesanta si cred ca nu intimplatoare comparatie) de 10 ani incoace sa ii invete pe romani (parlamentari, in principal) ce inseamna legea conflictului de interese. Ce sa inteleaga un comunist ca Radoi dintr-o astfel de lege? Clica sindicala de la Metrorex trebuie eliminata si gasita o alta forma prin care interesele angajatilor sa fie respectate, insa la cum arata bucurestiul, greva trebuie interzisa prin lege. Aceasta greva in mod evident nu ajuta angajatului de rind de la Metrorex, serveste altor interese, politice sau economice, ale celor ce controleaza sindicatul Metrorex.
  • +4 (6 voturi)    
    LEAFA (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:22)

    HESS [anonim]

    Salariu mediu in romania 1300 si ceva de roni.Dar cum romania e tara politicieniilor mincinosi salariul mediu nu cred ca in realitate e atat.
    Iar daca cei de la metrou au dublu salar ce inseamna acesta in Bucuresti sau in romania tara cu preturi europene si chiar mai mari la unele articole imbracaminte si papa.Inseamna un salar de mizerie.Toti ar trebui sa faca greva.Toate sectoarele si sa de-a cu politicienii si liderii sindicali de pamant.
  • +10 (10 voturi)    
    ! (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:25)

    marcu [anonim]

    Ar trebui concediati toti angajatii Metrorex si organizate concursuri pentru a angaja numai pe cine are chef sa munceasca si este serios .La fel trebuie procedat cu vamesii , functionarii publici etc. asa cum sa procedat in Georgia acum ceva timp si au scapat de coruptie si de imbecili.
  • +8 (8 voturi)    
    sindicat = santaj (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:27)

    Alex S [utilizator]

    Parerea mea ca cuvantul sindicat inseamna santaj. Ar trebui sa se discute salariile la nivel individual si ar trebui sindicatele sa fie ilegale. Cine nu e multumit de salariu sa mearga la superior si sa vada ce se poate face. Daca merita sa ii dea in plus daca nu sa plece ca sunt destui romani care vor 26 de milioane pe luna pt un job asa simplu. Nu ar mai exista blocari de circulatie de genul asta. Fratilor daca nu va convine salariul va rog sa plecati, suntem o armata de 2 milioane de oameni gata sa va luam locurile de munta "prost platite".
  • +1 (3 voturi)    
    Diferente (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:30)

    Aberati [anonim]

    Ar fi o idee sa comparati si calatorii. In Belgia la metrou apeleaza cei care la noi merg in RATB fara bilet. In momentul in care ai un serviciu pentru acestia... nu poti avea pretentii... De ce nu ati comparat cu Franta, Marea Britanie?
  • +3 (5 voturi)    
    Felicitari! (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:33)

    Sergiu [anonim]

    Sincere felicitari pentru rezultatul unei munci asidue, sunt sigur.

    Foarte rar am vazut un astfel de articol comparativ care sa fie la subiect, simplu si edificator....

    Bravo Andrea Flintoaca!
  • -2 (6 voturi)    
    salariu (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:43)

    stelian [anonim]

    In Belgia salariu ala de 1100 e salariu minim pe economie pe cand la noi 2600 este salariu mediu,voi socotiti 1200 sau cat o avea un vatman de metrou si cu salariul sefului care poate sa fie de 10000.Belgienii au si statii in care se coboara pe ambele parti(la Gare du Midi).Si in loc de bariere astia blocheaza toata statia si fac controale si te amendeaza daca esti in neregula
    • +4 (4 voturi)    
      Altul (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:55)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui stelian

      care nu face diferenta intre salariu brut si salariu net.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu e chiar 1100 de euro salariul minim (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:06)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui stelian

      Poate mediu e 1100, minim nici vorba.
      • 0 (2 voturi)    
        e mai mult de 1100 (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 1:27)

        corbul [anonim] i-a raspuns lui Alex S

        Sal minim brut = 1.387,49
        Net = 1141,67
        In conditiile in care muncesti norma intreaga si esti celibatar.
      • +1 (1 vot)    
        Salarii minime in Europa (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 2:24)

        CristiG [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        Conform FedEE, la 01.10.2008 salariul minim in Belgia era de 1.440,67 Euro. Luat de aici:
        http://www.fedee.com/minwage.html
        • +1 (1 vot)    
          Oare? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 7:20)

          Mioara [anonim] i-a raspuns lui CristiG

          http://www.lesoir.be/actualite/belgique/2009-08-04/salaire-minimum-belgique-top-3-europeen-721263.shtml

          A scazut la 1387,49 Euro (brut) in 2009, mai precis in august.
  • +6 (6 voturi)    
    fff clar (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:51)

    adam [anonim]

    acum se vede ca buna ziua ca greva lor e politica pura.
    pe intelesul tuturor (ma explic pt ca in ro putini inteleg) greva e comandata de PSD....ca basescu si guvernul sa pice rau in ochii oamenilor....
    dar se stie clar ca seful de la metrou e membru psd...
    deci URASC PSD....voi ?
  • +5 (7 voturi)    
    comentariu (Marţi, 17 noiembrie 2009, 23:58)

    anomim, [anonim]

    este clar :greva cusuta cu ata alba.acul este la super liderul de sindicat,fiul lui iliescu,fratele lui geoana si vanghele,finul lui hrebenciuc,care au scotocit in sacul cu metode si au gasit destule ca sa,l infunde pe basescu.Numai ca astea merg la electoratul naiv pe care,l au,la pensionarii"sensibili",moldovenii cu precadere,iar dak va iesi geoana presedinte va curge miere pe scarile metrorex si pe toete drumurile .... vai mama noastra ce blestem ne asteapta...!
  • +5 (5 voturi)    
    cam pute (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:05)

    ionica [anonim]

    greva greva....dar ca pute a rahat in tot metroul de cate ori trece pe la Titan nu zice nimeni nimic, vagoanele alea arata zilnic de parca au fost lupte intre tigani in ele, au pus televizoare LCD si se scurge apa prin pereti la Dristor, neoanele alea din statii numa lumina nu fac, ma deprim de cate ori cobor in metrou..inteleg ca inainte se facea economie la curent dar acum ce explicatie exista?

    treaba cu LCD-urile e cea mai absurda...CARE E ROSTUL LOR?!?!??!!? are vreun bastan de la Metrorex rude la Samsung si vroia sa descarce niste televizoare?
  • 0 (6 voturi)    
    Calcule de filoloaga (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:06)

    pitagora leibnitz [anonim]

    In Belgia se compara salariul cu cel mediu iar in Romania cu cel minim! Traiasca deontologii matematicieni!
    • +4 (4 voturi)    
      Ba tu ai gresit (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 3:30)

      MihaiM [anonim] i-a raspuns lui pitagora leibnitz

      S-a vorbit numai de salariul minim national in ambele situatii. Cand a spus "mediu" e vb de salariul mediu din institutie, pt ca sunt si directori si femei de serviciu.
  • +3 (5 voturi)    
    comentariu (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:12)

    gabela [anonim]

    felicitari,Andreea un articol elocvent.BRAVO! Pentru mine personal nu conteaza decit ca: "salariatii STIB au salariile inghetate pe termen nelimitat"deoarece e criza-asta nu intelegem noi romanii mai ales politicienii.Ne lipseste intelepciunea.Traim k sa mincam,nu mancam ca sa traim,bine zis.Mult noroc si bafta lui basescu duminica!
  • +2 (2 voturi)    
    note (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:18)

    Caligula [anonim]

    ..despre metroul din Bruxelles (STIB, pe numele de fata):
    - cele doua magistrale noi au rezultat din reimpachetarea celorlalte vechi (nici o statie noua)
    - controalele sunt extrem de rare, blatul este la ordinea zilei (chiar si la bastinasi, nu doar la alogeni, fie ei mioritici sau subsaharieni)
    - muzica clasica n-a fost inventata in anii '80-'90
    - exista cateva statii cu peron pe stanga si chiar ambele parti (concomitent)
    - exista portiune de peron comuna mai multor linii (directii) -- poate fi confuzant
    - in unele vagoane exista locuri speciale pentru biciclete (utilizarea lor fiind incurajata); dar asta e valabil si la trenuri...
    - metroul are si un frate mai ramolit, premetroul, un tramvai care umbla si el tot departe de lumina zilei

    Chiar nu inteleg de ce a fost metro-ul din Bruxelles dat la gazeta, in detrimentul altora... Poate ca sa-l faca de rusine, pentru ca sunt multe alte metropolitane europene care ar reprezenta modele mult de urmat mai bune pentru Metrorex...

    There you go, I fixed it for you (adica m-am bagat si eu in seama)
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 8:31)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui Caligula

      Si chiar din poza se vede ca exista statii cu peroane pe ambele parti.
      Am vazut foarte multe carucioare cu copii.
      La una din statiile din centru, cand am fost eu, automatul de bilete nu functiona cu fise ci numai cu carti de credit (cred ca era plin de fise).
      Eu nu am vazut la nici una din statiile in care am fost barierele de care se vorbeste in articol.
      Noile noastre trnuri sunt mult mai frumoase decat ale lor.
    • +2 (2 voturi)    
      deci.. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 10:18)

      Gogu Metrologu' [anonim] i-a raspuns lui Caligula

      ....pentru ca transporta aproximativ acelasi numar de calatori. Isn't it ?
      • +1 (1 vot)    
        dap.. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 11:33)

        Caligula [anonim] i-a raspuns lui Gogu Metrologu'

        ... probabil ca ai dreptate, gogule; nu ma gandisem la aspectul asta
  • 0 (4 voturi)    
    compartie prosteasca (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:19)

    andrei din belgia [anonim]

    Rar am vazut atita rea credinta si masluire de cifre.
    Lipsa de seriozitate merge pina acolo incit nici macar nu se vorbeste in aceeasi moneda.
    Eu va propun comparatii mai clare :
    hai sa vorbim in :
    franzele : 3000-2000 pentru belgian
    benzina : 1400 - 600
    carne : 600 -120
    partie de "logan" 1/3 - 1/10
    si continuam pina cind vrea autorul articolului.
    Dar si mai grav :
    Chirie la un apartament de 3 camere :
    Belgianul poate sa plateasca 2,5 chirii lunare la un apartament corect : romanul nu poate sa plateasca nici macar o luna de chirie !!!
    Iar legat de preturi, hai sa nu ne uitam numai la abonamente, ci si la pretul unui bilet... Un mic exemplu de la Airoport la "Gare du Midi" 5.05 euro (cinci euro si cinci centi), adica vreo 22 de RON .... cit zece zile de abonament in Bucuresti...
    Asta, asa, ca sa comparam....
    • +2 (4 voturi)    
      Prostia iti apartine... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:55)

      andreea [anonim] i-a raspuns lui andrei din belgia

      in totalitate!!!! Ce treaba are pretul la carne cu comparatia asta? Ca aceeasi carne o cumpara si clientul metrorex si angajatul!! E vorba de cat munceste un client ca sa plateasca un bilet\abonament si ce i se ofera!!! Deci tu, un tip care a stat prea mult in subteran de i s-a prafuit neuronul, iei si bati campii cu aberatii, neintelegand nimic din articol!!! Du-te la munca...ca acolo nu e nevoie sa gandesti!!!
      • -1 (3 voturi)    
        multumesc pentru sfat (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 3:03)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui andreea

        Stimata doamna,
        Raportind salariiile lucratorilor de la cele doua metrouri la salariul minim din tarile respective si comparind resultatul articolul sugereaza ca romanul are un salariul de "4" iar belgianul unul de "1,4". Pe scurt romanul o duce de trei ori mai bine decit belgianul. Ceea ce este, din pacate, fals. Belgianul traieste decent si isi intretine familia cu un salariu, iar romanul, din pacate nu poate decit sa supravietuiasca si asta numai daca are deja un acoperis.
        In rest, va multumesc pentru sfatul de a ma duce la munca. Din pacate, ca profesor universitatar, cam trebuie sa imi folosesc neuronul ala prafuit de care imi amintiti dumneavoastra....
        • 0 (2 voturi)    
          de acord cu tine profesore! (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 4:41)

          niculae [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Un articol cam aiurit! te lasa cu impresia ca angajatii din ro o duc mai bine decat cei de dincolo....fals... de tot
        • +1 (3 voturi)    
          Unde? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 7:54)

          Mioara [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Nu cred ca la sfarsitul tuturor rationalismelor matematice se poate ajunge la concuzia dv., pentru ca nu e vorba de acelasi salariu minim. Normal ca romanul nu o duce de 4 ori mai bine decat belgianul (cum ar reiesi din concluzia dv.), pentru ca salariul nostru minim este de aproape 8 ori mai mic.

          Cred, totusi, ca ideea era ca acest articol sa ridice un semn de intrebare: cum pot angajatii de la metrou sa se planga de salarii in aceasta perioada, cand exista oameni care (pentru acelasi numar de ore) castiga de 3 ori mai putin sau, mai rau, sunt in somaj?

          Daca angajatii Metrorex fac greva, cei peste 600.000 de someri ce sa faca? Sa iasa in strada si sa omoare pentru o paine? Aici este marea discrepanta! Daca ei nu se descurca cu 1600 lei, cum se descurca cineva care castiga 600 de lei?Haideti, totusi sa stam stramb si sa judecam drept!
        • 0 (2 voturi)    
          Nenea Andrei nu esti cuMINTE deloc.. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 10:31)

          Gogu Metrologu' [anonim] i-a raspuns lui andrei

          Nenea Andrei, nenea Andrei.... opreste-te ca bati campii rau de tot! Si nu mai intoarce cifrele alea asa cum vrei mata.

          Acele cifre inseamna ca: belgianul de la metrou o duce de 1,4 ori mai bine decat belgianul cu salariul minim, iar ca romanul de la metrou o duce de 4 ori mai bine decat romanul cu salriul minim. PUNCT.

          Deci te rog termina cu rastalmacitul cifrelor asa cum vrei tu.
  • +6 (6 voturi)    
    alte orase (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:24)

    lyonnais [anonim]

    lyon. franta.
    abonament: 45 euro/luna .
    linia d este automata, fara conductor.
    2 rame vin la 3 min in orele de virf.
    imi amintesc de o greva mai "dura" angajatilor tcl.
    totul parea oprit. totul stationa cu exceptia trenurilor de pe linia automata!
    se pare operatorii de la terminale erau in majoritate ingineri. iar software-ul nu face greva daca este conceput!
    viitorul acesta este: computere, software si controlori de trafic de inalta calificare.
    sa sa ajungem acolo solutiile tin de acesti politicieni care vor sa ne conduca exclusiv spre binele lor.
    • +3 (3 voturi)    
      linia d.. (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 1:24)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui lyonnais

      ...e ala verde, nu? m-am dat si eu odata cu el, tiii ce fain e sa stai in fata :)

      Evident ca aceste comparatii (pentru care articolul de fata este un bun exemplu) nu au menirea de a argumenta obiectiv si coerent cele doua (sa zicem ca-s doua) pozitii, spre a transa intru lamurire situatia...
      Sunt doar crampeie de informatii, adunate si asamblate pentru a suna din coada acordurile dorite de autor inca inainte sa se-apuce de investigat (fie ca acele intentii sunt constientizate au ba)

      Viitorul ar trebui sa fie intr-adevar al sistemelor automate de transport in comun, a maglevurilor, etc. -- vom vedea insa cat va mai dura pana atunci, pana o sa ne potolim setea de aglomerat lucruri inutile in ograda fiecaruia si ne-om opinti din nou spre Luna sau Marte si spre alte scopuri mai demne...
  • +2 (2 voturi)    
    metropolitan (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 0:36)

    leparisienpointfr [anonim]

    intr-un fel "er a te pistii" sunt niste "metro rex sti" cu mai mult apetit la greve si cu apucaturi de santajisti.
    regia de transport pariziana este "de stat" iar sindicalistii ei isi permit sa negocieze o greva ori de cite ori se trezesc cu fata la perna, sunt agresati de niste numultimiti ori pur si simplu sunt gelosi pe primele "ceferistilor".

    totusi o mare diferenta de "clasa": grevele ratp sanctioneaza mai mult pe navetisti, caci in parisul intramuros trenurile au un orar german.
    exemplu: pe timp de greva trenurile interurbane pot avea un orar haotic, pot fi suprimate fara avertisment, nu respecta deloc legea - servicciul minim de 30%,etc... va rog sa nu-l trimiteti pe radoi la paris in schimb de experienta la cgt-ul ratp, va rog.
  • +1 (5 voturi)    
    gresseli (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 1:00)

    cristian dragnea [anonim]

    hotnews, ati scris "salariu mediu" la belgia. vroiati sa spuneti "minim"?

    oricum, comparatia e mult prea fortata, Bruxelles-ul (unde are sens sa vb de metrou) are o rata somajului printre cele mai ridicate din europa, in plus contractele fixe sint raritati, deci nu prea are sens sa va referiti la salariul minim acolo, ca nu sint multi cei care au sansa sa-l obtina.

    ati uitat sa mentionati ca reteaua de metrou din bruxelles e de o uritenie poate inegalata, ca nimeni n-are voie sa cinte in incinta metroului (masura sinistra), ca o calatorie costa 1,70 euro (!!) in conditiile in care in oraselul ala nu poti sta mai mult de juma de ora in metrou etc.

    in fine sugerati ca angajatii metrorex au salarii exorbitante si tot se pling, in timp ce angajatii stib sint niste oameni cu salarii medii si care isi vad de treaba. eu zic ca ar tb sa va fie rusine sa spuneti asa ceva, in conditiile in care 1600 de lei = vreo 350 de euro, adica de aproape 5 ori mai putin decit salariul stib! asta in conditiile in care bucurestiul e cel putin la fel de scump ca bruxelles-ul!

    ce-ar fi, de ex, sa aduceti in discutie alte capitale europene, ceva mai vii decit bruxelles-ul, unde grevele sint un lucru absolut normal si de inteles daca tinem cont de precarizarea din ce in ce mai dramatica (a se vedea parisul, de ex)
    • +4 (8 voturi)    
      La vie rose (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 1:47)

      N'importe qui [anonim] i-a raspuns lui cristian dragnea

      Cher ami plimbat prin Bruxelles,

      Nu stiu de ce ai avea nevoie sa canti in incinta metroului, dar, ca sa te ajut, iti pot spune ca de cel putin 3 ori m-am intalnit cu un nene acordeonist (roman, bineinteles) care facea, si el, un ban cinstit, in incinta statiei de metrou Schuman (adicatelea, in buricul targului, taman unde sunt institutiile europene).

      Daca te deranjeaza pretul exorbitant de 1,70 euro al unei calatorii cu metroul, iti recomand sa mergi pe jos sau sa iei bicicleta, pentru ca aerul este curat si nimeni nu te asurzeste cu claxoane inutile, in intersectii sau in zone mai aglomerate.

      Angajatii Metrorex nu au salarii exorbitante in comparatie cu angajatii STIB, ci cu alti romani care lucreaza, ca si ei, in Romania. Documenteaza-te si vezi cate persoane castiga in acest moment salariul minim (ar fi intesant de vazut si nivelul de calificare) si apoi mai facem comparatii.

      Cat despre francezi, foarte multe persoane mi-au spus ca merg pe deviza "minimum de munca, maximum de bani" (ca si romanii, de altfel), insa eu sper sa fie vorba doar de un stereotip, o idee preconceputa. :P
      • 0 (4 voturi)    
        offff (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 5:10)

        veninusrl [anonim] i-a raspuns lui N'importe qui

        ma sparg chestiile astea : "foarte multe persoane mi-au spus... " ca romania este o tara numai de tigani! daca foarte multe persoane mi-au spus trebuie ca-i adevarat!
        sau "foarte multe persoane mi-au spus..." ca romanii in general sunt necinstiti, daca sunt foarte multe cu siguranta ca trebuie sa fie un sambure de adevar, chiar daca din cele "foarte multe persoane (care) mi-au spus..." au adaugat, dar poate este un stereotip, o idee preconceputa!

        cati ani ai trait TU in franta?
        ah asa de curiozitate baga o geana pe statisticile internationale despre productivitea/ora in lume in mediul privat, functionari exclusi, sa vezi cum poti sa le spui celor "foarte multi care ti-au spus..." ca poa' sa-si bage ideile (preconcepute sau doar pe cale sa le preconceapa) undeva!
      • 0 (0 voturi)    
        replica (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 13:03)

        cristian dragnea [anonim] i-a raspuns lui N'importe qui

        iti recomand sa-ti citesti de 100 de ori replica si daca intelegi apoi ca inafara de venin altceva nu contine putem chiar comunica.
    • +1 (1 vot)    
      Cântat în metrou????? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 14:12)

      Lililala [anonim] i-a raspuns lui cristian dragnea

      Eu am călţătorit foarte mult cu metroul din Bruxelles.
      Eu cred ca asociatia cu Bruxelles s-a facut pentru ca Bruxelles-ul are 3 linii (1A, 1B si 2). O comparatie cu metroul din Londra/Paris ar fi fost o aberatie.
      Dintr-um capat in celalalt calatorest aproape o ora. Am facut drumul acesta de 2 ori pe zi si stiu cat timp am pierdut!
      Metroul mi se pare foarte curat si civilzat. Mentionez ca nu te opreste nimeni daca te apuci sa canti.
      Insa daca esti normal de ce te-ai apuca de cantat in metrou? Cersitul este intr-adevar interzis.
      • 0 (0 voturi)    
        replica (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:29)

        cristian dragnea [anonim] i-a raspuns lui Lililala

        daca ipoteza ta despre motivele comparatiei ar fi corecta, atunci ar fi intr-adevar o aberatie. daca nu, nu. anyway, eu nu comparam lungimea metroului la buc si bxl, afirmam doar ca 1,70 nu e un pret normal pt o ora de mers cu metroul in bxl. in plus calatoria MEDIE nu depaseste 15min. un alt contraexemplu ar fi berlinul, unde dai 2,10 pt 2ORE de calatorit printr-un oras de 10 ori mai mare.

        metroul din bxl este intr-adevar curat. civilizat poate doar pe la louise sau schumann. ai fost la clemenceau, de ex?
        oricum eu nu de curatenie sau civilizatie vorbeam, ci de uritenie. e metroul cel mai gri si mai lugubru pe care l-am vazut (si-am vazut multe). de muzica clasica din statii ce sa mai zic, absolut sinistra, se gindesc ca poate asa nu mai dau arabii in cap la oameni pe strada...

        nu stiu cum mentionezi tu ca nu te opreste nimeni sa cinti, cita vreme cintatul, pe bani sau nu, e interzis in metroul bruxellez. ideea mea era ca e un loc trist acolo unde cintatul in public e interzis. faptul ca exista persoane care duc in derizoriu obiceiul asta nu e un motiv de interzicere. in paris de ex au gasit ca solutie, poate controversata, acordarea de legitimatii artistilor stradali.

        se pare insa ca exista oameni care chiar au nevoie de "curatenie" inainte de toate. aseptizare pina la imbecilizarea totala. sau poate e doar formatarea de vina...
  • +2 (2 voturi)    
    Deviati (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 5:50)

    Alina [anonim]

    Dom'le ... deviati deviati . Cititi cu atentie si vedeti despre ce este vorba . De scos in evidenta cate ore munceste un roman pentru un abonament si cate ore munceste un belgian !
    + Cati angajati ai sectorului privat au salarii cat cei din aparatul bugetar ? Cati ? Cativa din multinationale .. din orasele mari . In orasele mici e saracie si 7 milioane e un venit normal!!!

    Stiti numai sa deviati , sa va certati . De ce mai nimeni nu vrea sa gandeasca obiectiv ? Va luati dupa politicienii nostri care nu au argumente si cred ca lovitura sub centura si injuratura de mama ii face mai "tari". Mai lasati mentalitatea "Na ca ti'am zis'o" si argumentati frumos. Unde e respectul ? Chiar daca suntem online dispare orice tip de omenie ?

    Si inca ceva ... ei isi permit sa faca greva ca a doua zi sunt tot la munca. Daca cei din mediul privat fac greva ce vor rezolva ? Vor rezolva un somaj sau un test de aptitudini care sa le demonstreze , corect sau nu , care e grila de salarizare unde se incadreaza.
    Nu e tocmai corect sa se vorbeasca la noi de salariul mediu pentru ca cei din functii "inalte" il cresc rau de tot. Ar trebui sa se faca si o comparatie intre proportionalitatea salariilor unor simpli muncitori si ai directorilor. la noi pun pariu ca un director ia de 7 8 ori cat un muncitor. In afara nu se poate asa ceva. ( sa nu mai pomenesc de competentele inexistente ale directorilor ... de asta arata totul cum arata si banii sunt investiti .. oricum numai cu cap nu)
  • +1 (1 vot)    
    metru sau k.m. ? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 5:56)

    dorin [anonim]

    o tot lalaiti ! mergeti pe jos ca facwe bine la poponeata !
  • +2 (2 voturi)    
    Preturi (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:14)

    vasile [anonim]

    Am observat ca in Ro preturile sint la fel ca in vest, chiar unele din ele mai mari, dar salariile mai mici de 3-4 ori poate si mai mult. Unde se duc banii astia? Se string in buzunarele baronilor?
  • +2 (2 voturi)    
    Votati Geoana! Ca altfel va taiem metroul... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:15)

    ion [anonim]

    Facem targul, mai bucurestenilor?
  • +1 (1 vot)    
    STIB (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:45)

    ema [anonim]

    Fapte legate de metroul din Bruxelles (am circulat zilnic timp de 4 ani si jumatate):
    - nu am vazut nici macar un control
    - majoritatea trenurilor au 4 vagoane adica 2/3 din lungimea peronului
    - garniturile sunt foarte vechi si arata jalnic
    - pe ruta Gare du Midi - Madou dimineata adesea nu ma puteam urca in primul metrou
  • +1 (1 vot)    
    Interesante comparatii (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 9:47)

    Anonymus [anonim]

    Salariul minim net al unui angajat la metrou e de 1100 €/luna ? In Belgia un lucrator la metrou e platit pe ora de 6 ori mai mult decat un lucrator la metroul bucurestean ? Haha foarte tare. Si noi de ce mai stam pe aici ? Ah da, si noi avem un salariu minim, unul f minim.
  • +1 (1 vot)    
    In America (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 11:36)

    gheorghe [anonim]

    Segregarea rasiala a existat pana dupa cel de al doilea razboi mondial( Ex. Pentagonul care a fost construit cu ceva inainte si chiar in timpul razboiului are un numar dublu de toalete tocmai din aceasta cauza) si ea s-e manifesta cu precadere in mijloacele de transport in comun. Cand populatia afro-americana si-a inceput lupta pentru emancipare au boicotat autobuzele companiilor care practicau segregarea rasiala pana i-a adus in pragul falimentului si i-a fortat astfel sa o elimine . Desigur nu le-a fost usor aveau si ei slujbe departe de case dar au strans din dinti si au reusit. Asa trebuie facut si in cazul metro Bucuresti. Un boicot general din partea populatiei curent intrerupt si o sa-i vedeti cum se vor face miei si vor intelege ca ei sunt la dispozitia bucurestenilor si nu invers.
  • 0 (0 voturi)    
    o gramade de nefolositori (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 11:48)

    un biciclist [anonim]

    noi, in loc sa ii luam pe delicventii din sindicatul metorex si sa-i trimitem la treaba, ne certam ca prostii pe marginea unei analize mai mult sau mai putin relevanta. Acest drive al romanului de a lua partea cuiva fara sa isi vada interesul DIRECT este prezent, din nefericire, si la niveluri mult mai mari: alegeri. In loc sa stam cu bata pe cei care guverneaza (indiferent de partid), care ne administreaza banii, care ne impun anumite taxe, care ne definesc ce putem cumpara maine din banii pe care ii dobandim de pe urma MUNCII NOASTRE, noi ne implicam inflacarati in duelul electoral ca mai apoi, dupa alegeri, sa ramanem impotenti in fata actiunilor puternicilor. Daca ei pot face ce vor, cand vor, noi putem iesi in strada, sa le aratam arogantilor de `sus' ca nu ne pot terfelii ca pe niste carpe, cum au facut-o in ultimii 20 de ani ... semneaza un membru din gramada de impotenti.
  • 0 (0 voturi)    
    bun (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 11:53)

    d_ecebal1254758727935 [utilizator]

    Da,un subiec interesant si o informatie corecta,deoarece trebuie sa vedem cum se traieste in tarile,care sunt cu multi ani inaintea noastra...la noi mentalitatea comunista nu a disparut si de acea vom ramane tot timpul in coada europei...sa le multumim celor care voteaza cu comunistii...!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Curios... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 12:15)

    Kitty [anonim]

    Curios cu nimeni nu vorbeste despre raportul dintre venituri si cheltuieli. Ca de fapt acolo e buba! Hmmm....
  • 0 (0 voturi)    
    sa traiesti tu cu 140% (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 12:27)

    gheo [anonim]

    iti urez draga 'ziaristule' sa traiesti tu cu 600lei+40% adica cu 840 lei
    iata mentalitatea de care nu am scapat de 20 de ani incoace... sa se dea putin la fiecare,sa ajunga la toata lumea!
    sa zicem ca sunt 2 in familie, castiga fiecare 840 lei pe luna, au si un copil
    stau cu chirie, in balta alba, gasit ieftin, la 200 euro/luna
    adica 840 lei; intretinere in medie 170 lei/luna
    transportul e moka, lucrand la metrou...
    copil la scoala, haine, rechizite, caiete, carti, zicem 130 lei/luna incluzand si 'afterschool" ca nu are cu cine sta acasa dupa-amiaza
    pana aici sunt 1140 lei
    raman un generos 540 lei pentru mancare, hartie igienica, pasta de dinti, detergent de rufe, detergent de spalat vase, factura la telefon, factura curent electric; in fiecare luna!
    apoi sa mai vedem daca iti mai vine mintea la cap
  • 0 (0 voturi)    
    legea salarizarii unitare si la companiile de stat (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 13:14)

    contribuabil [anonim]

    trebuie continuat cu legea unitara de salarizare in companiile de stat.
    zice ca, companiilor de stat nu le aplica legea salarizarii unice,pt ca ei,chipurile, produc taxe si impozite si nu consuma fonduri bugetare.
    asadar,urmare acestei premize false,ei pot sa-si fixeze singuri salariile babane prin contract colectiv/individual de munca.
    numai ca, din cand in cand, vin sa le astupe statul(adica, noi toti) cate-o gaura de 1 miliard de €(euro).vezi:****://***.gardianul.ro/Guvernul-vrea-sa-stearga-datoriile-de-peste-3,5-miliarde-de-lei-ale-CNH-Petrosani-s143298.ht_ml;plus alte inginerii financiare:****://***.adevarul.ro/articole/boc-guvernul-acorda-o-garantie-de-stat-de-330-mil-euro-pentru-rafo.html.
    asta zic si eu afacere:"ce-i al nostru e numai al nostru,cei al vostru e si al nostru!".
    noii palizi "razesi",mici copii inainte de "89, ai de ei numitul "noul stefan cel mare",ce se cred buricul pamantului, auzitau ei de "legea 57/1974 a retribuirii dupa cantitatea si calitatea muncii" cu raport 1:6 pt absolut toti salariatii tarii de atunci(muncitori,intelectuali,tarani,sa), mai mult de 9 milioane,nu 1,3 milioane bugetari, de acum?
  • 0 (0 voturi)    
    obezitate salariala,in companiile de stat!** (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 13:14)

    cititor [anonim]

    mentenanta(intretinerea) metroului este externalizata si platim valuta pt ea la o firma franceza, alstom.
    asadar,salariatiilor metrorex ce le-a mai ramas?: vatmanii,casierele,birocratii,femeile de serviciu,sa.
    cu toate acestea pt functionare,nu sunt in stare sa se autofinanteze: primesc subventie de la stat 1/2 din buget, cca 1/2 buget este pt salariile lor a caror medie este > 2xsalariu mediu pe economie.o aberatie!
    urgent,trebuie o lege a salarizarii unitare si pt companiile de stat,cum era legea 57/1974!
  • 0 (0 voturi)    
    gresiti (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 14:26)

    euuu [anonim]

    nu iau apararea nimani de la metrorex insa as dori sa am posibilitatea sa va trimit un "fluturas" cu ce salariu are un angajat metrorex cu o vechime de metrou de 29 de ani = 1480 lei pe luna cu tot cu sporul de vechime 25% (ca doar pe asta il mai iau)
    haideti sa fim rezonabili, eu va inteleg agitatia dar nici sa inghititi gogosile vandute de niste nenorociti care inca mai pot sa ne manipuleze
    • 0 (0 voturi)    
      hmmm (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:00)

      anton [anonim] i-a raspuns lui euuu

      si iti poti inchipui ca sunt romani care traiesc cu 600 de lei pe luna? ei ce ar trebui sa faca?
      ce iti spune articolul asta este simplu: tu ai 1500, media e 2600, cineva are deci 3700 de lei pe luna...de ce? asta e o intrebare pentru conducerea Metrorex...eu zic ca impotriva lor ar trebui sa va revoltati, nu sa terorizati bucurestenii care si asa platesc destul pe abonamentele lunare...
    • 0 (0 voturi)    
      Ce ciudat... (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:37)

      Mioara [anonim] i-a raspuns lui euuu

      Nu vreau sa te contrazic, insa cei de la EVZ au publicat o adeverinta de salariul a unei femei care lucreaza la Metrorex de mai bine de 17 ani, pe post de casiera, si care castiga, in jur de 1.900 de lei. NU E MULT, dar avand in vedere ca salariul MEDIU, la nivel national,era in jur de 1.400 lei, in august...e acceptabil!

      Mai multe aici: http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/876380/Ce-salarii-au-angajatii-Metrorex/
  • -1 (1 vot)    
    O stire extrem de neprofesionista (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 14:28)

    Dan [anonim]

    Aceasta stire este extrem de neprofesionista si a fost probabil publicata la comanda. Salariul "unui" angajat de la Bruxelles, si salariul "unui" angajat Metrorex. Despre ce angajati e vorba ? Nu se stie. Ce sunt ei ? Necalificati, femei de serviciu, directori ? Nu stim. Ce stim este faptul ca, daca salariul minim in Romania ar fi 1100 de euro nu ar mai face greva ai nostri...categoric nu ar mai face. Mai stim ca toate preturile din Romania sunt comparabile, sau mai mari cu cele din UE. Salariile nu. Salariul minim la noi este, 600 de lei ( adica 140 de euro ). O rog deci pe Andreea Flintoaca sa ne dezvaluie cat a primit pentru a scrie aceasta ineptie. In euro...
    • 0 (0 voturi)    
      Comparam si altceva? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 15:05)

      raffle [anonim] i-a raspuns lui Dan

      ... de exemplu productivitatea, PIB-ul pe locuitor, etc? :)
      • 0 (0 voturi)    
        comparatii (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 15:34)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui raffle

        Aveti dreptate. Si pentru tocmai pentru ca nu ne putem compara la altele cu UE, propun sa ne vedem de saracia noastra. Pe de alta parte, romanii au acest obicei prost de a pleca capul. Iar prin aceste miscari sindicale, oamenii chiar isi cer drepturile si e bine sa invete asta. Pana la urma, Bucurestiul chiar este dependent de metrou. Daca nu ar fi, nici metrorecsii nu ar avea tupeu sa faca greva...Asta se cheama economie de piata. Cam salbatica ce-i drept dar...
        Cu stima, Dan
    • +1 (1 vot)    
      gresesti (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 16:52)

      anton [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Gresesti.
      Se spune clar ca e vorba de salariul mediu, care este semnificativ in acest caz. Un nesimtit de la Metrorex castiga mediu 2600 de lei, in timp ce media pe tara e 600. Indiferent de Belgia sau nu, acest raport mi se pare complet injust.
      Castiga unii foarte mult si altii foarte putin? asta e problema lor, nu a noastra. Sa isi dea jos directorii, sa faca actiuni de protest contra lor, nu sa ceara marirea salariilor.
      Statul ar trebui sa se implice si sa se inceapa desfacerea contractelor de munca ale grevistilor.
    • +1 (1 vot)    
      Unde esti tu Tepes, Doamne? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:54)

      HappyEnd [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      In privinta salariului, articolul este foarte clar: este vorba de salariul MEDIU al angajatilor (de la femeia de serviciu la director). Mai limpede de atat nu s-ar fi putut. E drept, sunt necesare cunostinte minime de matematica pentru a intelege cum se calculeaza o medie.
      In al doilea rand, preturile din Romania or fi intr-adevar mari pentru puterea noastra de cumparare, articolul doar evidentiaza faptul ca aceleasi preturi le platesc in Romania si unii care castiga de 2 pana la 4 ori mai putin decat un angajat Metrorex.
      Si nu in ultimul rand, ma indoiesc sincer ca autoarea articolului e platita cu bani de la buget.
      O seara frumoasa!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu e chiar asa (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 17:43)

    micu [anonim]

    1. Salariul mediu brut in Belgia este in jur de 2000 euro. In Romania...
    2. Salariile in Belgia sunt indexate anual cu indicele inflatiei (legea obliga atat statul cat si privatii). In Romania...
    3. Metroul din Brusel este o relicva fiind construit cu mult inaintea celui din Bucuresti. Iar blocajele sunt la ordinea zilei.
    • 0 (0 voturi)    
      si? (Miercuri, 18 noiembrie 2009, 18:18)

      anton [anonim] i-a raspuns lui micu

      si ce conteaza? nimeni nu compara in articol un salariu de 1500 de euro in belgia cu unul de 1500 de lei in romania...ce se spune este ca raportul este de 1.5 in belgia si de 4 in romania...ceea ce inseamna ca in belgia un angajat la metrou si un angajat normal mananca aproape la fel, la noi un angajat la metrou mananca de 4 ori mai mult, ca sa intelegi...d-asta sunt toti asa grasi
  • 0 (0 voturi)    
    ati pus problema gresit (Joi, 19 noiembrie 2009, 13:12)

    anonim [anonim]

    problema nu este ca la noi salariu angajatului este de 4 ori mai mare decat venitul minim fata de belgia care e doar de 1.4.
    problema reala in tara asta e ca salariul minim e de KKT
    iar daca oamenii aia au un salariu de 2000 ron ... mi se pare un salariu rezonabil mai ales pt bucuresti

    vaceti comparatie ca si cum ar fi vb de aceeasi chestie ... ca si cum ai zice ca mancarea pt un cal pe o saptamana este mai scumpa decat benzina folosita de o masina.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version