Romania ocupa primul loc din UE la accidente rutiere soldate cu morti si raniti grav

de R.P.     HotNews.ro
Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:15 Actualitate | Esenţial


Romania se afla pe primul loc in Uniunea Europeana, in privinta ratei evenimentelor rutiere soldate cu morti si raniti grav. Din 1990 si pana in prezent, peste 62.000 de romani au murit in evenimente rutiere. Informatiile au fost transmise de asociatiile nonprofit preocupate de siguranta traficului rutier in tara si au fost stranse de la Politia Rutiera, Ministerul Sanatatii si Ministerul Transporturilor, potrivit Federatiei Romane pentru Asistarea Victimelor Accidentelor.

Anuntul vine in contextul in care pe 15 noiembrie are loc Ziua internationala de comemorare a victimelor evenimentelor rutiere. In fiecare an, isi gasesc sfarsitul pe soselele din Romania peste 3.000 de romani. Alte zeci de mii de romani raman cu infirmitati pentru tot restul vietii. De la inceputul acestui an, 2.000 de romani au devenit victime ale accidentelor. Dintre acestia, aproape 400 - morti in acest an - sunt copii si adolescenti care nu au depasit varsta de 18 ani, se arata intr-un comunicat transmis de Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie, International Road Safety Academy Association si Federatia Romana pentru Asistarea Victimelor Accidentelor.

In tarile din Uniunea Europeana, unde Siguranta Rutiera a devenit Politica de Stat, s-au inregistrat scaderi de 30-50% ale numarului de evenimente rutiere soldate cu morti si raniti (Portugalia, Franta, Anglia, Luxemburg, Olanda). Odata cu aderarea la Uniune, Romania s-a angajat sa reduca numarul deceselor in evenimente rutiere cu 50%, pana in anul 2010. Nerealizarea acestor obiective si mai ales continuarea trendului ascendent poate conduce la adoptarea unor masuri din partea UE, avertizeaza asociatiile.  

Evenimentele rutiere constituie prima cauza a mortalitatii pentru tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani. Pierderile economice sunt estimate la 1,5-2% din PIB, fiecare decedat costand bugetul statului aproximativ 150.000 euro.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2852 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    autostrada soarelui (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:28)

    muciflenduri c-tin [anonim]

    Probabil explicatia e ca neavand autostrazi e mult mai simplu ca doua masini venind din sensuri opuse sa se izbeasca, iar un astfel de impact e mai dureros decat unul in care un cetatean se izbeste lateral de un parapet.
    Chiar sunt curios cate accidente mortale au avut loc pe autostrada.
    • 0 (4 voturi)    
      Puţine (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:47)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri c-tin

      Puţine. De câte ori e câte unul, vuiesc ştirile.
  • +2 (4 voturi)    
    UE, rabdare inca 6 luni (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:30)

    Ovidiu [anonim]

    si ajungem pe locul 1 si la cere feroviare.....
  • +7 (7 voturi)    
    Motive... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:30)

    aqualung [utilizator]

    Asta se întâmplă pentru că conducem atât de prost şi iresponsabil încât ni s-a dus vestea. Poliţiştii din toate ţările vecine sunt cu ochii în patru când intră români pe teritoriul lor şi pe bună dreptate. Şoferii români gonesc, nu semnalizează, nu ţin cont de asfaltul alunecos şi de regulile de prioritate, nu poartă centuri de siguranţă şi nu circulă cu luminile aprinse pe drumurile naţionale. Iar când li se aplică aceleaşi reguli ca şi celorlalţi şoferi din ţările prin care trec, se dau persecutaţi.

    Ar fi de aşteptat ca şi poliţia rutieră română să-i trateze pe românii care încalcă regulile cu aceeaşi lipsă de indulgenţă cu care îi tratează şi poliţiştii maghiari, austrieci sau bulgari; în timp, practicile de condus se vor cizela şi numărul accidentelor va scădea.
    • -3 (7 voturi)    
      nu vorbi ce nu cunosti (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 20:31)

      blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

      eu am fost inafara luni de zile si am vazut cum se circula
      nici ei nu se respecta intre ei si nu respecta regulile cuvant cu cuvant

      dar la ei:
      1. drumurile sunt plate , nu ca la noi k zici k mergi pe strecurator, numai gropi si canale aiurea
      2. orice intersectie e prevazuta cu semne de circulatie si unde nu este vizibilitate toti au limitatoare de viteza si chiar doua unde e necesar
      3. au autostrazi fapt ce faciliteaza deplasarile pe distante mari dar si drumurile normale sunt facute cu cap, nu ca la noi unde pur si simplu au asfaltat cararea pe unde mergeau carele cu boi a lu' strabunicumeo. eu de exemplu am emotii cand ma duc la mine la bunici k este un drum asfaltat fara vizibilitate in curbe si s-a intamplat k vine un nebun sau un incepator care nu te vede si taie curba.
      • -3 (3 voturi)    
        mda... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 20:58)

        calin22 [utilizator] i-a raspuns lui blec-bierd

        sunt de acord cu ceea ce zici la 1,2,3 dar sa stii ca si in strainatate in unele locuri e cam stresant traficul si se cam "calca in picioare". De exemplu in Paris si in orasele mari din Franta e cam nasoala treaba aproape cam cum e prin Bucuresti. In schimb in Viena sunt foarte civilizati.
        Una peste alta tine si de cultura dar cel mai mult tine de drumuri si organizare.
        La ei pe drumurile care au o singura banda pe sens nu prea vezi tiruri si sunt destul de drepte incat ai suficiente ocazii sa depasesti o masina care merge prea incet. La noi cum sunt atat de serpuite oamenii nu mai au rabdare si se baga in depasiri riscante...In plus se formeaza si coloane de masini ceea ce e foarte periculos pentru ca daca esti in spatele coloanei si te bagi in depasire nu prea ai unde sa intri inapoi pe banda ta pentru ca toti tin aproape de cel din fata.
  • -3 (3 voturi)    
    Cu ce e prejudiciat statul (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:32)

    Eugen [anonim]

    Nu am inteles cum e prejudiciat statul, in urma unui accident... Aberatii?
    • +4 (4 voturi)    
      Abureli (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:50)

      fane [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      Daca nu va mai uitati la televizor, in special antene, o sa vedeti ce frumoasa e Romania. Si de autostrazi n-avem nevoie, ca turism se face cu avionu. Si cu Udrea. Clar?
    • +2 (4 voturi)    
      ... de aia suntem pe primu loc. nu toti inteleg (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:57)

      x [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      statu trimite politie/salvare/pompieri la accidente. carora le da salarii. cum astia nu cara aparatura necesara in spate le trebuie si masini echipate corespunzator + benzina.

      plus ca majoritatea accidentelor produc si blocari de drumuri pe anumite perioade. care produc pierderi celorlalti conducatori si implicit statului
    • +4 (4 voturi)    
      educatia=investitie (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:12)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Eugen

      un individ ajuns la la o virsta face parte din sistem
      are scoala ,educatie ,este un apt de munca statul a cheltui bani cu el ...prin disparitia sa ramine un gol ..
  • -4 (4 voturi)    
    150.000 de euro??? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:48)

    Andrei [anonim]

    De unde ati scos-o pe asta?
    Dupa calculele voastra ar insemna ca statul pierde anual 450 de milioane de euro din cauza mortilor de pe sosele. De unde si pana unde?

    Sigur nu ati terminat jurnalismul la Spiru Haret?
    • +2 (2 voturi)    
      aveti o cifra mai buna? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:45)

      codo [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      v-ati interesat putin inainte sa postati? ati gasit cifre mai confortabile? surprise, surprise! mortii de pe strazi costa! afla si romania ceva nou. in toate tarile civilizate din lume se calculeaza costul pentru societate a mortilor de pe strazi. in general in Europa se estimeaza la 1,5 milioane euro/mort. evident metodele de calcul difera dar costurile raman semnificative. Constiente de consecintele pentru buget, aceleasi state normale baga multi bani in preventie. Care imbraca forma unor programe f graitoare fara a semana cu balciurile facute de televiziunile mioritice in jurul accidentelor, a rudelor, a inmormantarilor, etc. Nimic de bun simt despre condusul responsabil, despre centura de siguranta obligatorie si altele.
    • +1 (1 vot)    
      150.000 de euro??? (Joi, 12 noiembrie 2009, 14:27)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Te rog socoteste chletuielile incepind din momentul conceptiei: vizite la doctor, pre-natalul platit mamei, nastere, post-natal platit, crestere, gradinita, scoli, mincat, imbracat si in final inmormintare, etc. Apoi venituri nerealizate daca a murit tinar. Daca a murit nu mai cistiga un salariu cu care sa sprijine familia lui si societatea din taxe si alte contributii. Incet incet cred ca te apropii de suma acesta si in Romania.
  • +6 (6 voturi)    
    trist dar adevarat (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:57)

    Mihai [anonim]

    Ne e de vina lipsa autostrazilor. Am o banuiala ca daca s-ar face o statistica numai a accidentelor intamplate in oras Romania ar fi tot pe locul 1...
    Nu am masina si evit cat pot deplasarile cu masina in afara orasului pt ca mi se pare sinucidere curata -asta dupa ce am locuit multi ani prin tari mai civilizate.
    In oras am ocazia sa vad foarte multi soferi care isi fac de cap gonind pe stradutze. Politia nu vede si nu aude.
    Vad si foarte muti soferi nervosi si imprevizibili, masini ambalate la maxim, soferi care schimba in viteza maxima directia etc. Ca biciclist si pieton trebuie sa fiu mereu cu ochii in patru. A ajuns sa mi se para ciudat cand vad si cate un sofer prudent care circula cu viteza responsabila in zone rezidentiale sau care opreste sa dea prioritate pietonilor.
  • 0 (2 voturi)    
    cauzele: (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:59)

    alin [anonim]

    in aceeasi masura atat indisciplina soferilor cat si a pietonilor iar cireasa de pe tort, infecta infrastructura.
    sintr-un caz si-n celalalt, statul este singurul vinovat.
  • +2 (2 voturi)    
    Statistici (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:22)

    Justin Puscasu [anonim]

    Numarul mortilor de pe soselele Romaniei depaseste cu muult numarul victimelor inregistrate de SUA in toate razboaiele la care a participat din 1990 incoace (fosta Iugoslavie, Irak - de doua ori, Afganistan..)
    Daca socotim si ranitii, cifrele sunt halucinante. Pierderile sunt pe masura si ar fi ajuns pentru construirea multor autostrazi.
    Cine e vinovat? Sigur, nici un ministru al transporturilor nu stie nimic, Politia rutiera este curata ca lacrima, Bechtel nu e implicat etc.
  • -2 (4 voturi)    
    Drumurile sunt cea mai mare problema (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 22:18)

    sofer roman [anonim]

    Domnule, romanii care au luat carnet pe bune sunt printre cei mai buni soferi !
    Din cauza drumurilor sunt atatea accidente, orice sofer o pateste pe drumurile romanesti, mai devreme sau mai tarziu.
    Pentru comparatie si ca sa ne lamurim cu totii ca nu ne trebuie musai autostrazi (asta ar fi cazul ideal, dar de unde atatia bani ?) uitati-va la abia terminata centura a Ploiestiului: in sfarsit un drum sigur: cu separator de sensuri din beton (beton!!) si giratorii in intersectii. Fac pariu ca daca vom mai vedea o ciocnire usoara din cand in cand pe acest drum care era faimos pentru mortii pe care-i producea...
    Oare cand vom avea toate drumurile importante din tara macar asa ?
    Cu cat mai curand cu atat mai putini morti!
  • +1 (1 vot)    
    costuri (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 23:34)

    gheo [anonim]

    de ce costa un mort?
    pai se trimit ambulante, descarcerari, politisti. se platesc doctori si legisti; transport cu masina la morga
    debarasat si transportat epava; asigurari auto si de raspundere civila; procese penale si civile: judecatori, grefieri, procurori, personal tesa, cheltuieli fixe. avocatii nu, aia ii platesc reclamantii...
    pierderi pentru compania la care lucra omul; zile lipsa, eventual ajutor de inmormantare. pierderi pentru ce aducea omul ala la impozite si taxe. poate era fumator, bautor (de aici si accidentul), avea masina cu motor mare si mai juca si jocuri de noroc....
    astea sunt doar o parte, probabil ca mai sunt multe ale locuri pe unde se ventileaza bani in asemenea cazuri...
    cu banii cheltuiti cu mortii, se construiau in acesti 20 de ani, la pretul romanesc de autostrada, 1800 de km.
    dar daca exista aceasta retea de autostrazi, unii ministri ajunsi azi presedinti (nu dam nume) n-ar mai fi avut sponsori in campania electorala. pentru ca la autostrazi parandaratul e destul de mic si pentru ca la borduri e mai mare. si mai ales pentru ca prea multe companii straine le-ar fi luat painea de la gura cartelurilor locale.
    asa ca mai bun un drum forestier si un suv de fitze, asigura mandat dupa mandat
    sa traim din groapa-n groapa!
  • +2 (4 voturi)    
    uiuiu...! (Joi, 12 noiembrie 2009, 0:01)

    razvan [anonim]

    In sfarsit! Am ajuns si pe primul loc! Nu mai are motiv lumea sa rada de noi...
  • -3 (3 voturi)    
    Base (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:09)

    robin_hood [utilizator]

    Noi nu avem nevoie de autostrazi!
  • -2 (2 voturi)    
    pe seful politiei romane cat il mai rabdam (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:22)

    vasile cepraga [anonim]

    Aud vad si citesc zilnic grozavii in Romania mea.Dar nu vad sau nu mai exista sef al politiei romane care sa iasa pe post sau sa fie tras pe post sa dea si el explicatii cu ce se ocupa politia ,sau face doar poze la accidente.
  • +4 (4 voturi)    
    Opinie (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:45)

    Diletant [anonim]

    A conduce e chestie de educatie, ..., de "cei 7ani de acasa". Asta le lipseste majoritatii celor care provoaca accidente pe la noi. Multi dintre actualii nostri conducatori auto nu au depasit inca etapa inconstienta a teribilismului infantil, sunt snobi sau prost crescuti. Vina apartine parintilor, scolii, abia apoi politiei si drumurilor proaste. Oamenii decenti provoaca mai rar accidente pentru ca isi respecta semenii (nu de frica amenzilor) si sunt capabili sa ia in calcul starea proasta a drumurilor. De acord, drumurile sunt proaste, dar asa vor ramane multa vreme de acum in colo. Atunci ce facem, ..., ne vaitam si apasam pe acceleratie? Oricum, pentru ca suntem aici si educatie peste noapte nu se mai poate face, doar un sistem de legi foarte aspre (inclusiv teste psihologice serioase + un numar minim de ani de scoala) ar mai putea ameliora situatia. Bineinteles, Politia ar trebui sa garateze ca legea e aceeasi pentru toti.
  • +1 (1 vot)    
    se conduce iresponsabil! (Joi, 12 noiembrie 2009, 13:31)

    Ava [anonim]

    Din pacate nu e lipsa infrastructurii de vina, 20 de ani am asteptat sa asfalteze stradutele dintre blocuri, ca sa am surpriza neplacuta ca acum se goneste pe ele ca pe bulevard! Hai, eu ma pot feri la timp ca vad masina dupa colt, dar daca alearga un pusti dupa o minge, sa'l fereasca Dumnezeu - soferii sigur nu vor avea timp si loc sa'l evite.
    Iesitul pe strada, fie ca pieton, fie ca sofer, devine tot mai periculos!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu spune nimeni? (Joi, 12 noiembrie 2009, 15:17)

    fc [utilizator]

    de lipsa de respect a cetateanului roman fata de lege
    de lipsa crasa de profesionalism a celor care fac legile, constata faptele (politia) si aplica legea (judecatori)
    de execrabila calitate a scolilor de soferi pline de instructori cvasi analfabeti si fara nicio pregatire pedagogica


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version