La 400 de ani de la procesul lui Galileo, Vaticanul priveste spre ceruri in cautarea vietii extraterestre

de Robert Mihailescu     HotNews.ro
Miercuri, 11 noiembrie 2009, 10:57 Actualitate | Esenţial


Papa Benedict al XVI-lea
Foto: Agerpres
La patru sute de ani dupa ce l-a anchetat pe Galileo pentru faptul ca a pus sub semnul intrebarii ideea ca Pamantul este centrul Universului, Vaticanul a strans mai multi experti in Cetatea Sfanta pentru a studia posibilitatea existentei vietii extraterestre si implicatiile acestei problematici asupra Bisericii Catolice, relateaza AP.

Seminarul dedicat astrobiologiei a fost organizat de Vatican in perioada 6-10 noiembrie, iar unul dintre participanti si-a exprimat convingerea ca o astfel de descoperire este relativ apropiata, precizeaza AFP.

"Chiar daca nu vom gasi viata, aceste cercetari ne aduc multe lucruri importante si utile pentru lumea in care traim", cu "implicatii filosofice si teologice", a explicat directorul observatorului astronomic al Vaticanului, Jose Gabriel Funes.

Seminarul, organizat cu ocazia anului international al astronomiei, a reunit, la invitatia Academiei pontificale pentru stiinte, circa 30 de cercetatori, astrologi, biologi, fizicieni, geologi si chimisti.

Apartenenta la crestinism nu a fost un criteriu pentru selectia invitatilor

Cercul inivitatilor a fost format din "experti in domeniile lor" iar Vaticanul nu le-a cerut "certificatul de botez", a adaugat parintele Funes, care a dorit sa sublinieze astfel deschiderea Bisericii asupra acestui subiect.

Chris Impey, astronom la Universitatea Arizona, s-a declarat sigur ca "in cativa ani - 5, 10, in orice caz, pe durata unei vieti umane - vom gasi forme de viata extraterestre in Univers".

Pentru a-si sustine argumentatia, el a notat descoperirile incredibile in domeniul cercetarii planetelor: daca in 1995 a fost descoperita prima planeta din afara sistemului solar, acum cunoastem peste 400 astfel de exoplanete.

'Planete locuite de fiinte care nu au comis pacatul originar'

Parintele Funes, un iezuit argentinian, s-a declarat insa "un pic mai sceptic" asupra posibilitatii descoperirii rapide a unor alte forme de viata. In mai 2008, el se declarase insa mai putin sceptic: credinta in Dumnezeu este compatibila cu credinta in forme extraterestre de viata, declara el atunci, admitand chiar posibilitatea existentei unei planete locuite de fiinte care nu au comis pacatul originar.

Pentru Athena Coustenis, astrofizician la CNRS (Paris), "avem mai multe sanse sa gasim viata in sistemul solar" decat in alte parti ale Universului. "Daca ea exista, o vom gasi rapid", a declarat ea, subliniind ca in materie de astrobiologie "in fiecare zi, realitatea depaseste fictiunea".

De notat ca nu este pentru prima oara cand Vaticanul exploreaza problematica vietii extraterestre: in 2005, Biserica Catolica a reunit experti de varf pentru o discutie similara.

De la procesul lui Galileo la Big Bang

Relatia Bisericii Catolice cu stiinta a parcurs un drum foarte lung, de la procesul din 1633, cand Galileo a fost judecat ca eretic si obligat sa-si renege descoperirea ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui.

Astazi, clerici de varf, inclusiv parintele Funes, sustin deschis idei stiintifice precum teoria Big Bang-ului, care afirma ca Universul s-a format in urma cu miliarde de ani prin explozia unui singur punct care continea toata materia.

La inceputul acestui an, Vaticanul chiar a sponsorizat o conferinta care a marcat aniversarea a 150 de ani de la aparitia operei lui Charles Darwin, "Originea Speciilor".








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4436 vizualizari

  • -7 (23 voturi)    
    saracii (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:01)

    zdragomir [utilizator]

    Cate sacrificii fac pentru a pastra controlul.

    Din pacate, mai mult produc confuzie, ca oricum nu poti sa te uiti cu respect la o institutie care apara pedofili.
    • 0 (14 voturi)    
      Ai o logica deficienta si judecata simplista (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:14)

      Romania Ortodoxa [anonim] i-a raspuns lui zdragomir

      Dupa logica ta deficitara, daca Romania trimite un avocat pt a-l consilia pe violatorul criminal, tiganul Majlat, ar insemana ca Romania apara violatori, nu?

      Daca 3 romani din 21 de milioane jefuiesc si ucid un turist, unul ca tine nu mai poate privi cu respect Romania.

      Evident, nu poti privi cu respect nici o institutie nationala sau internationala si nici o natiune, indiferent cat de glorioasa, ca toate au avut reprezentanti care au comis crime, violuri, furturi, etc.

      Biserica catolica e mult mai toleranta, mai deschisa spre stiinta si mai inteligent adaptata secolului nostru decat orice organizatie islamica de exemplu.

      Oameni ceva mai destepti ca noi doi, filosofi, ziceau ca daca Dumnezeu nu exista, trebuia inventat, altfel nu exista nici un reper moral pt o majoritate a umanitatii, altfel orice idee e echivalenta alteia si la fiecare minut avem un Hitler care se auto-instaleaza el ca "dumnezeu" oficial.

      Bisericile sunt manifestari administrative, birocratice, ale sentimentelor religioase si ca orice birocratie produc si probleme de sistem :)

      A nu se confunda credinta si fanatism, religie si biserica, etc. Ca de aia sunt notiuni si cuvinte diferite, ca nu inseamna acelasi lucru.

      Ganditi-va putin:
      Ce e mai imbecil?
      Sa nu crezi in ceva doar pentru ca nu-l vezi si auzi, sau sa crezi in ceva chiar daca nu-l vezi si auzi ?

      Deocamdata, un credincios mi se pare mai coerent si mai in acord cu universul decat un ateu.
      • +3 (7 voturi)    
        hahaha (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:32)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Romania Ortodoxa

        "Ganditi-va putin:
        Ce e mai imbecil?
        Sa nu crezi in ceva doar pentru ca nu-l vezi si auzi, sau sa crezi in ceva chiar daca nu-l vezi si auzi ?"


        DOAR PENTRU CA NU-L VEZI??? cum formuleaza baiatu ca si cum ar fi cel mai minor lucru ca nu-l vezi, nu-l auzi, n-ai absolut nicio dovada a existentei lui, si mai mult exista dovezi ca toate religiile sunt inventate.

        evident ca e mai imbecil sa crezi ceva daca n-ai dovezi. dupa logica asta tu esti imbecil fiindca nu crezi in flying spaghetti monster.
        • -1 (3 voturi)    
          nici cancerul din fumul de tigara nu-l vezi (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 19:37)

          olala [anonim] i-a raspuns lui gogu

          (pentru ca e vorba de niste particule radioactive extrem de mici) prin urmare nu exista, putem fuma sanatosi :D in schimb exista portocalele din sucul fanta, pentru ca sunt desenate pe eticheta.
          stimate domn gogu, nu doresc nimanui sa fie obligat sa va explice conceptul filosofic de transcendenta.
          • -1 (1 vot)    
            filozofie... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 20:15)

            gogu [anonim] i-a raspuns lui olala

            filozofia pune intrebari fara raspuns, religia raspunde unor intrebari pe care nu le pune nimeni.
            filozofia nu imi ia bani, nu indoctrineaza copii, nu manipuleaza oameni, nu dezbina.

            analogia ta e falsa si nu esti primul care a formulat-o. eu pot demonstra radioactivitatea, pot chiar demonstra ca prin fanta se afla urme de portocale (desi ma indoiesc) tu nu imi vei demonstra niciodata existenta prietenului imaginar.

            din pacate nu inteleg conceptul filozofic de transcendenta, nici nu ma intereseaza sincer.
            • 0 (2 voturi)    
              religia nu "raspunde unor intrebari pe care (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 21:29)

              olala [anonim] i-a raspuns lui gogu

              nu le pune nimeni".
              religia nu a aparut din neant.
              nu a fost nici macar o inventie a celor ce vor sa controleze masele. chiar daca prin religie (ca, de altfel, prin aproape orice altceva) poti controla perfect indivizii... sentimentul religios apare la oameni in mod natural; apare in momentul intalnirii cu necunoscutul, iar necunoscutul este atractiv pentru om; asta e, chiar daca exista si structuri umane pe deplin atee - nu inseamna ca una dintre cele doua alcatuiri ar fi mai corecta decat cealalta. iar sa spui ca D-zeu nu a fost niciodata gasit este absurd - vorbeste cu un credincios si iti va spune cu totul altceva...
              singura problema este cea a indoctrinarii - fie ea religioasa sau nu. prin urmare, nu credinta ne face probleme, nici religia, iar credinciosii nu sunt in mod automat spalati pe creier. statul roman are o problema la nivelul laicitatii. ue, de asemenea, are o problema in partea opusa. cat despre ateism, este la moda, la fel cum acum cativa ani era la moda ideologia new age.
              • +1 (1 vot)    
                o fi n-o fi la moda... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 22:21)

                gogu [anonim] i-a raspuns lui olala

                eu vorbesc cu oameni si fiecare imi spune ca descoperit un dzeu, dar al fiecaruia e diferit...
                problema mea nu e convingerea lor (a ta), ci faptul ca incearca sa-si impuna convingerile asupra mea si incercand asta fac rau.
                sunt de acord cu tine in mare parte oricum :-)

                iti dau un link spre vizionare cu oarecare legatura http://www.youtube.com/watch?v=PvZz_pxZ2lw&feature=related
      • -1 (5 voturi)    
        diferenta? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 15:37)

        zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Romania Ortodoxa

        Tipic credinciosilor... lipsa de perspectiva proportionala. Cu atat e mai grav ce face Vaticanul referitor la preotii pedofili (observa PLURARUL) cu cat "Bisericile sunt manifestari administrative, birocratice, ale sentimentelor religioase".

        PS. Hitler era catolic
        • +3 (3 voturi)    
          PS: Hitler era catolic (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 19:24)

          Unul_din_Astia [utilizator] i-a raspuns lui zdragomir

          Da, adevarat, insa sa stii ca si Stalin fusese ortodox, ba chiar a sustinut biserica ortodoxa in timpul celui de-al doilea razboi mondial, ceea ce nu cred ca pune biserica ortodoxa in umbra!

          Poate ca putina decenta s-ar impune atunci cand facem comparatii din astea fara sens. Poate ca ortodocsii ar trebui sa inteleaga ca biserica catolica nu le este un dusman, asa cum doresc inaltii ierarhi sa se creada. Da, exista preoti pedofili in randul bisericii catolice, dupa cum exista si in cadrul celei ortodoxe! Apoi, sa ne amintim de cazul de exorcizare de la Tanacu? Hai sa nu generalizam exceptiile, pentru ca nu ne place nici noua atunci cand toata lumea pune romanii si Romania in aceeasi oala, pentru cativa 'bruneti' certati cu legea care fura si violeaza in Europa!

          Nota bene: recomand celor inversunati impotriva bisericii catolice, vajnici aparatori ai ortodoxismului ca 'biserica seculara romaneasca', sa se mai informeze un pic. Inainte de Marea Schisma de la 1054, exista o singura biserica crestina, care aparea in scrierile vechi deopotriva ca 'ortodoxa' si 'catolica' - Ortodoxa, in sensul de dogma corecta, iar catolica, pentru a sublinia caracterul ei universal. Schisma a fost rezultatul unei lupte pentru putere - patriarhul de la Constatinopole a refuzat sa il mai recunoasca autoritatea patriarhului de la Roma. Ca urmare, Papa Leon IX-lea l-a excomunicat pe Cerularie, care, la randul sau l-a excomunicat pe papa.
  • -1 (25 voturi)    
    frate (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:11)

    srt [utilizator]

    Astia nu l-au gasit nici pe Dumnezeu si acum cauta extraterestri?
    • +10 (20 voturi)    
      Dar Biserica Ortodoxa? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:33)

      GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui srt

      Astia catolicii macar se mai agita cat de cat.
      Dar la ortodocsi ce vezi?
      - slujba foloseste o exprimare pe care nimeni sanatos la cap nu o mai utilizeaza in viata curenta de 100 de ani.
      - cate un calugar, mare speranta a Bisericii cum sodomeste pe manele. Si tot la cateva luni se gaseste unul.
      - preoti obisnuiti de parohie in tot felul de limuzine de peste 50000 EUR (chiar, aveti idee cat e salariul unui preot?)
      Adevarul ca ortodoxia s-a impacat cu viata. Cat e vin, femei (sau baieti, dupa preferinte), enoriasi si moaste de pupat, da-i sa sune.
      • -6 (6 voturi)    
        atat ai reusit sa vezi in Ortodoxie ? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 14:21)

        alin [anonim] i-a raspuns lui GorillaKilla

        nu esti f capabil !
        stii cum e: daca asta cauti si vrei sa gasesti, asta afli. dar probabil ca nici mintea nu te prea ajuta. atat e in stare sa priceapa si ochii tai doar asta vad.
        macar abtine-te de la comentarii.
        • 0 (0 voturi)    
          Ochii? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:26)

          GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui alin

          Daca tu vezi cu altc eva decat cu ochii, anunta-ma. Am incercat treaba cu sufletul si nu amers. Mai incerc si maine.
          Si cand ma gandesc ca numai Catedrala Mantuirii (Bugetului) Neamului ne mai lipsea. Nu ii mai satura bunul Dumnezeu pe vampirii astia din BOR.
          • -1 (1 vot)    
            keep trying (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:31)

            alin [anonim] i-a raspuns lui GorillaKilla

            pai la modul cum vezi tu ''treaba asta cu sufletul'', nici nu ma mir ca n-a mers. si sunt sigur ca f mult timp de-acum incolo n-o sa mearga.
            atat timp cat te vei impotmoli in aceasta Catedrala si cat timp ai sa remarci doar masinile scumpe ale preotilor, ai sa ramai in intuneric si cu aceste pareri. cauta sa vezi mai sus de-atat (la figurat). dar cel mai bine ar fi sa incepi sa inveti sa cauti si unde sa cauti.
            ma intreb daca intelegi ce-ti spun. treaba aia cu ''ochii'' nu prea ai prins-o. nici macar n-am dat de inteles c-as vedea si cu altceva. am zis doar ca ai putea fii mai selectiv in ceea ce vezi si ce-ti ramane in suflet. si pt ca veni vb, da, in chestiunile astea e nevoie sa vezi mai mult decat cu ochii. Dumnezeu tocmai asta vrea de la noi pt ca tocmai de asta ne-a lasat ratiunea. Cu ochii (in intelesul tau) vad si oile si catarii. Noi ca oameni ar trebui sa ne situam undeva mai sus.
            in ce priveste nevoia unei Catedrale, impartasesc parerea ta. Cred ca s-ar putea face f multe lucruri si mai bune cu banii astia. avem atatia saraci, bolnavi, biserici care au nevoie de reparatii, localitati care nu au biserici, etc.
      • +4 (4 voturi)    
        aici nu vb de BOR (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 14:24)

        blec-bierd [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

        oricum nimeni nu are curajul vorbeasca la modul serios despre cea mai mare mafie din tara
    • 0 (0 voturi)    
      probabil erati multumit (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 19:49)

      /:) [anonim] i-a raspuns lui srt

      daca-l gaseau intr-un papuc.

      asa e, mea culpa, imi pare rau ca religia este paradoxala, ca "gasirea" lui Dumnezeu ar coincide cu negarea existentei lui, regret ca este intr-adevar un opiu pentru popor, iar pentru cei ce au trecut peste toate traumele astea puerile - felicitari.
  • +1 (11 voturi)    
    ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:19)

    Vladutz [anonim]

    eh, ce sa faca si ei... trebuie sa pregateasca oamenii intr-un fel pentru ceea ce va veni, nu credeti?

    :)
  • -1 (13 voturi)    
    sunt cam deplasati (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:26)

    elena [anonim]

    Apreciez initiativa, dar cred ca Biserica Catolica se confrunta cu numeroase probl pe care ar trb sa si le rezolve. De pilda, ar putea sa-i lase sa se casatoreasca, si sa termine o data cu abuzurile asupra copiilor. Cred ca astfel de problema este mai importanta decat extraterestrii in acest moment.
  • +3 (13 voturi)    
    Si prefericitu'? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:29)

    Wasile [utilizator]

    Da' al nostru preafericit ce face? Mai bagă două lălăieli în biserică, mai construiește niște mii de garaje (ăăă, locuri de închinăciune) și mai susține politicieni?

    Măcar catolicii sunt mai aproape de secolul ăsta, ortodoxia a rămas pe la 1907, cu furci, topoare, ritualuri din care nimeni nu înțelege nimic, idei confuze și lipsite de aplicare, etc.

    Filozofic, suntem pe ultimul prag. Cel de a crede și a nu cerceta, nu de a încuraja dezvoltarea societății...
    • +1 (5 voturi)    
      nu doar Biserica Ortodoxa (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:13)

      mia [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      Cred ca religiile neoprotestante sunt si mai 'inchise la minte'...Crede si nu cerceta, doar Scriptura si da-i inainte...
      • 0 (0 voturi)    
        gresesti (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:42)

        levi [anonim] i-a raspuns lui mia

        bine ca ai scris macar ca "crezi"
    • -3 (3 voturi)    
      mai filozof mic ce esti ! (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 14:30)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      vad ca nici pe tine nu te prea ajuta ''cabina''.
      daca fratia ta asta urmareste sa vada, normal ca doar atata ai sa vezi.
      normal ca daca nu-ti calca piciorul in biserica ai sa te uiti ca o curca-n lemne la o slujba si n-ai sa intelegi nimic !
      daca fratia ta n-ai coloana vertebrala, e firesc ca ai sa-ti cauti repere in ext. si uite cum cu oameni de teapa ta, ducem identitatea acestei tari, de rapa. cu specimene ca tine ajungem sa dizolvam tot ce e mai bun in neamul asta.
    • 0 (0 voturi)    
      nu ma pot abtine (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:19)

      moi [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      prietene cunosc un evreu care citeste mult asa, e carturar, el mi-a zis ca ortodoxia pentru el ramane cea mai nobila credinta (folosesc marturia unuia neortodox, ca sa ma intelegi mai bine poate).
      Tu insa esti Wasile si visezi furci si topoare si 1907, mai citeste prietene, nu stii nimic despre cei pe care-i critici.
  • -2 (4 voturi)    
    Papa (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:36)

    M Andrei Iulian [anonim]

    Ce mi se pare interesant ca acest Papa este descendent direct din acel Papa care a negociat starea Imperiului Roman de Apus dupa ce Atila a cucerit cam tot ce vroia,asadar acel Papa se chema Papa Leon.
  • -1 (7 voturi)    
    Concluzie... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 11:48)

    Vizitiul [utilizator]

    Asta arata ca acum trebuia sa fim cu 400 de ani mai avansati...

    Asta primiti daca va pierdeti timpul cu religiile ce la final nu au nimic cu existenta unei creaturi supreme.
  • -2 (4 voturi)    
    Extraterestii? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:28)

    Vulturul [anonim]

    Da exista, dar acestia sunt doar in capul celor care nu sunt in Adevarul Ortodox-in primul rand ereticilor romano-catolice. E de rasul curcilor ce debiteaza acest om inselat!
    • 0 (0 voturi)    
      De bun simt ( Nu PNL-ist !) (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:14)

      A.G. [anonim] i-a raspuns lui Vulturul

      Un ortodox nu va avea niciodata acest model de discurs.. Dta nu esti ortodox, esti clar, lup in piele de oaie.. Ati umplut NET-ul cu asemenea mascati..
  • +1 (1 vot)    
    Au dreptate (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:34)

    Adrian [anonim]

    Logic acum: cum poti sa negi ceva ce nu ai vazut.

    Cum poti sa spui ca nu exista cand Universul e inca un mister pentru noi? Cu siguranta la asta se refera catolicii, papa etc.

    Ca dupa aia vin cu manipulari ieftine pentru prostirea maselor e doar istorie, dar ratiunea faptelor ramane.
  • 0 (4 voturi)    
    Adevarul Ortodox... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:58)

    andrei [anonim]

    Vulturica mergi la rugaciune, nu mai pierde vremea pe aici ca si computeru e instrumentu' Satanei! Dupa ce termini rugaciunea sa ne zici si noua cum se clasifica adevarul dupa mintea ta de enorias si pe ce loc e in clasament "Adevarul Ortodox".....
    • 0 (0 voturi)    
      computerul (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 15:00)

      srt [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Computerul de pe care scrii tu acum? Nu uita sa te spovedesti dupa.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru fratii mei (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:24)

      Un fratior [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Bine ati venit pe hub-ul #1 al ateismului in Romania. Va dorim sedere placuta.
  • -1 (1 vot)    
    .... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:59)

    maze [anonim]

    Dumnezeu asa cum ni-l propune biserica ca un batranel intelept si bun care ne priveste de undeva de sus, ne dojeneste cand facem lucruri rele si ne apreciaza pentru ceea ce facem bine este o viziune complet depasita.

    Nivelul actual de cunoastere intelegere si implicit de constienta al Umanitatii impune o noua viziune care sa iasa din vechile sabloane bazate pe teama, pe control si manipulare, pe separare intre noi si ei, eu si ceilalti.

    Cu totii formam o constienta colectiva, si orice concept de separare nu face decat sa te izoleze de intreg.

    Cand intelegeti ca mintea e o un instrument iar voi Observatorul Ultim al acestei realitati nu va mai identificati cu ea cu gandurile si temerile ei, veti face un mare pas inainte.

    Temerile mintii au creat Inchizitia care a omorat oameni suspectati de vrajitorie.... Pol Pot a eliminat 4 milioane de oameni pentru ca purtau ochelari ceea ce sugera in mintea lui intelectualul burghez. Stalin a reprimat milioane de oameni doar ca pareau suspecti... Hilter a eliminat pe criterii etnice complet aberante.... Comunistii au eliminat toata intelectualitatea interbelica de la noi pentru ca nu erau ca ei "de origine sanatoasa". Toate aceste tragedii au la baza niste temeri complet false.

    Temerile si problemele sunt creatia propriei voastre minti, dar nu sunteti voi. Problemele raman in continuare, si chiar daca nu aveti momentan o rezolvare ele incep sa nu va mai depaseasca.

    Cand mintea tace, inteleptii spun : "Eu sunt cel ce sunt", e starea noastra naturala de a fi. Esti solitar dar nu mai esti singur, realitatatea din jurul tau e aceeasi dar tu ca observator al ei nu mai esti acelasi pentru simplul fapt ca ai devenit constient. Iar odata cu tine Universul devine mai constient de el insusi.
    • 0 (0 voturi)    
      Umanitatea insectoida unificata (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 13:49)

      Roiul Celest [anonim] i-a raspuns lui maze

      E frumos scris si partial adevarat (in sensul unui adevar relativ, negociabil pentru ca e construit, nu revelat si suprauman).

      "Separarea" nu afecteaza "constienta" colectiva a umanitatii, pentru ca indiferent de intensitatea ei, la orice epoca si in orice imprejurari istorice, oamenii au si resimt in comun cateva ceva. Pentru ca toti suntem "zoon politikon", animale sociale ce nu putem trai complet izolati, nici in completa dusmanie unii cu altii, nici in afara "intregului".

      Pur si simplu pentru ca fara noi, Observatorii, "intregul" nu are existenta perceptibila, e abstract. Nu stiu daca Dumnezeu nu exista fara noi, dar ultimele studii pe care le-am vazut arata ca noua ne vine foarte greu sa traim fara El. Sau o "imagine" a sa, daca vrei sa fim mai precisi. Se pare ca avem zone din creier care se "aprind" la fel cand e vorba de sentimentul religios, indiferent din ce arie culturala provenim, daca suntem 'atei' sau "credinciosi". Dar e alta discutie.

      Fara "temeri" si fara asumarea "diferentei", noi nu mai suntem umani, noi nici macar nu ne putem identifica individual fara o comparatie si diferentiere clara fata de "ceilalti" !

      Ideea ca "toti suntem la fel" conduce la regres, e o negare a excelentei individuale, a diferentierii prin merit, a exceptiei de inteligenta (care nu e starea naturala a animalului Homo Sapiens).

      Marile culturi si civilizatii pe care le admiram (inclusiv Bizantul/Rusia ortodoxe, Spania/Italia catolice, China confucianista, Japonia budista sau India hinduista) au in comun "xenofobia", "teama" de nu fi alienate de "barbarie", de "strainatate" si "stranietatea" celorlati.

      Fara "teama" de a nu ne pierde in "marea masa", fara "controlul" pe care ni-l dorim asupra evolutiei personale, fara a "manipula" informatia personala in relatiile si comunicarea cu ceilalti, cam cum crezi ca ar arata umanitatea?

      O turma semi-inteligenta, un roi gigantic de insecte umanoide, fara ideal/gand.
      Prefer diferenta si teama de a nu mai fi "eu" !
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 14:48)

        maze [anonim] i-a raspuns lui Roiul Celest

        E absolut corect ce spui.

        Mi-as permite sa te completez si anume necesitatea individualitatii si a separarii este doar o etapa necesara in evolutia noastra.

        Dar daca odata cu schimbarea noastra si scenariul se schimba? Daca regulile jocului nu mai sunt aceleasi? Daca realitatea in care existam a ridicat stacheta.

        Exista trei etape mari in evolutia constientei umane:
        Omul este la un stadiu bestial in care nu este constient de Inteligenta Universala. Singura metoda de acare asculta este inducerea fricii. E perioada Vechiului Testament .

        In urmatoarea etapa omul devine constient de existenta aceste Inteligente Universale. O venereaza ii este frica pentru ca nu o poate intelege. Marele pas e sa inteleaga ca de fapt poate iubi si este iubit de aceasta. Noul Testament.

        Ultima etapa pare a fi faptul ca noi insine suntem parte acestei Inteligente Universale si ne contopim cu ea prin Constientizare si Iubire.

        Cand un calugar ajunge la ultima si cea mai grea etapa a pregatirii lui, i se cere un singur lucru: Sa renunte la ideea de Dumnezeu.
        Practic i se cere sa renunte la singurul lui sprijin in drumul extrem de dificil pe care l-a parcurs.
        • 0 (0 voturi)    
          buna (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 16:16)

          irina [anonim] i-a raspuns lui maze

          daca ai putea sa mi lasi adresa de mail te rog...ma gandeam dc esti interesat / a de lucruri de genu si dc am putea sa mai fcem schimb de informatii sau dc ai putea sa mi recomanzi carti sau orice de citit in domeniul asta:)multumesc
          • 0 (0 voturi)    
            bibliografie (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:39)

            maze [anonim] i-a raspuns lui irina

            http://www.lukasig.com/zeropoint.html
            http://www.lukasig.com/kymatica.html

            Tot de acolo poti incerca si What the Bleep. Film extraordinar dar in acelasi timp si foarte greu. Incepi sa intelegi abia la a treia vizionare...

            Ekhart Toll - carti
            Florian Taghata - youtube ,carti
            Gregg Braden - youtbe
            Lazarev - carti
            Osho youtube, carti
            Teodor Rosca - carte
        • 0 (0 voturi)    
          Budism si crestinism (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:50)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui maze

          "Cand un calugar ajunge la ultima si cea mai grea etapa a pregatirii lui, i se cere un singur lucru: Sa renunte la ideea de Dumnezeu."

          Evident, daca e calugar budist. Pentru un crestin nu poate exista o alta etapa dincolo de Creator, care s-a manifestat pe deplin in persoana lui Isus Hristos.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:48)

            maze [anonim] i-a raspuns lui Andrei

            Ideea nu e sa te renunti la Creator, ci la conceptul pe care ti l-ai format despre el, care este foarte probabil sa fie deformat si limitat.
            • 0 (0 voturi)    
              ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 19:28)

              Andrei [anonim] i-a raspuns lui maze

              Daca niste oameni L-au vazut pe Dumnezeu intrupat, cum poate conceptul lor sa fie deformat si limitat?
              • 0 (0 voturi)    
                .... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 20:25)

                maze [anonim] i-a raspuns lui Andrei

                In primul rand orizontul perceptiilor noastre este limitat de simturile noastre.

                E de bun simt ca o prezenta omniscienta omnipotenta si omniprezenta sa nu poata fi perceputa in intreaga ei splendoare doar prin simturile si filtrele gandirii noastre.

                Cand corabiile spaniole au ajuns in Lumea Noua, bastinasii care i-au intamoinat pe conquistadori nu au fost capabili sa vada corabiile acostate in larg. Pare socant dar nu le puteau vedea pentru ca nu aveau in mintea lor un sablon care sa ii ajute sa inteleaga ceea ceea ce era in fata lor. Singurul care a simtti ca e ceva ce nu intelege a fost samanul tribului care a remarcat valurile produse. Prin incercari repetate el reuseste pana la urma sa inteleaga ce anume genereaza sursa valurilor si ii ajuta si pe ceilalti membri ai tribului sa vada ceea ce vazuse si el.

                E un exemplu clasic deja despre cum perceptiile noastre limitate sunt la randul lor fitrate de creier.
                • 0 (0 voturi)    
                  ... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 21:22)

                  Andrei [anonim] i-a raspuns lui maze

                  Tocmai de-aia S-a intrupat, ca sa poata fi perceput prin simturile noastre. Bariera aceasta dintre creator si creatura nu poate fi trecuta prin eforturile noastre, ci numai la initiativa creatorului. "Pe Tatal nu-L cunoaste nimeni, decat numai Fiul si cel caruia va voi Fiul sa-i descopere"
                  • 0 (0 voturi)    
                    ... (Joi, 12 noiembrie 2009, 2:29)

                    maze [anonim] i-a raspuns lui Andrei

                    Incercam sa justific ca ceea ce reprezinta imaginea noastra despre Creator e doar un concept limitat si deformat.

                    Exista un Biblie un citat sper sa nu gresesc: "Iubeste-i pe ceilalti ca pe tine insuti". Niciodata nu am auzit de la un preot sa spuna: iubeste-te pe tine insuti, iar cand te ai destula iubire poti oferi si celorlati. De ce oare?!

                    http://www.youtube.com/watch?v=nMUjfi5hbhU&feature=PlayList&p=7A934F8BD9DDC328&playnext=1&playnext_from=PL&index=1
  • +2 (2 voturi)    
    corectie (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 13:40)

    Andrei [anonim]

    Cred ca mai degraba erau niste astronomi printre aia 30 de cercetatori. Astrologii ar fi prea de tot:)
  • 0 (0 voturi)    
    vatiacanul stie (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 16:03)

    bo [anonim]

    Luca Scantamburlo intr-un interviu acordat pentru Project Camelot marturiseste ca este in contact cu Cristoforo Barbato...un jurnalist italian ce a fost informat de un inalt prelat al vaticanului in cateva randuri in legatura cu ce stie vaticanul despre viata extraterestra...dak o sa ascultati interviul o sa ramaneti putin socati...vaticanul stie mult mai multe decat avem noi impresia..nimic nou aici...ce este clar e ca lupta pt a se mentine in control...toate minciunile indrugate sute de ani incep sa nu mai tina...in ziua de azi ne putem informa si asta este o problema pt ei...
    ...si asa m-am saturat de discutia asta idioata care nu lamureste dupa cum se vede nimic...pt ca nu se vrea nimic lamurit....
    ...viata exista peste tot...universul e plin de viata...au inteles asta oamenii acum 5000 de ani...(vedele)...si nu putem intelege noi acum.
    Defapt...asta este problema bisericii....nu vor sa ne elibereze...suntem niste magarii ce ii caram in spate de 2000 de ani...
    ...indeamana vaticanul la eliberare spirituala..?...la iluminare....?
    ...intrebati un calugar budist iluminat despre viata in univers si cred ca o fie mult mai scurt si clar.
    nu e vevoie de echipe de oamenii de stiinta fara inima...pt a intelege viata...doar cu mintea si ratiunea nu poti intelege viata...
    ...viata capata sens in momentul in care mintea este subordonata....gandirea este un instrument...si atat...
  • -1 (1 vot)    
    parerea mea (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 17:24)

    cristina/us [anonim]

    Vaticanul asta mai bine ar deschide arhivele alea secrete si mai bine si-ar reconsidera pozitia fata de amaratii aia din Africa.
    Vaticanul ar trebui sa caute mai sarguincios spre D-zeu decat spre buzunarele amaratilor pe care ii momeste cu promisiuni.
    Cat mai e cursul la mantuiri vandute de Vatican?
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:03)

    Gigi Maybachistu' Neortodox [anonim]

    Cel puțin demonstrează că sunt capabili să gândească și să învețe din propriile greșeli, în timp ce simpaticul și bărbosul domn Daniel, care a fost trimis de Ceaușescu la studii în Occident și mai apoi în misiune tot pe acolo, nu prea dă semne că le-ar urma exemplul, nici măcar atâta cât a făcut-o predecesorul său Teoctist...

    ” Spiritualitatea adevărată a preotului aceasta este: să trăiască în aşa fel încât să poată răspunde şi întrebărilor omului de azi, dar să rămână şi preot adevărat. Cu o preoţime fără cultură teologică şi fără trăirea demnităţii şi misiunii sublime a preoţiei se va ajunge la îndepărtarea poporului credincios de Biserică” a spus părintele Dumitru Stăniloae în 1980. Ceea ce el n-avea de unde ști a fost faptul că în zilele noastre tocmai popimea fără cultură și demnitate atrage categoriile purtătoare de lanț și ghiul ale poporului credincios spre Biserică, e de ajuns să te uiți în jur ca să vezi din cine e format publicul obișnuit la slujbe :)))))


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by