Emil Boc: Legile pensiilor si reformei sistemului fiscal ar putea fi aprobate prin asumarea raspunderii guvernului

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Duminică, 4 octombrie 2009, 20:12 Actualitate | Esenţial


Premierul Emil Boc a declarat duminica seara, la Realitatea TV, ca nu exclude asumarea raspunderii guvernului pe Legile pensiilor si reformei sistemului fiscal.

"Sunt doua doua legi pe care trebuie sa le adoptam pana in 31 decembrie", a spus primul ministru.

In acest context, seful guvernului a vorbit si despre intarzierile foarte mari in adoptarea celor doua coduri judiciare, "care zac in sertarele Parlamentului", sugerand ca, daca acestea nu vor fi adoptate rapid, ar putea fi promovate prin procedura asumarii raspunderii.

Iata mai jos cele mai importante declaratii ale premierului Emil Boc:
  • Am aflat din presa ca presedintele Traian Basescu va candida la prezidentiale
  • Nu am avut in vedere un astfel de deznodamant (ruperea coalitiei, n.r.) cand am cerut demisia ministrului de Interne, Dan Nica
  • Declaratiile lui Vanghelie referitoare la arhiva DGIPI au fost inacceptabile, i-am cerut explicatii lui Dan Nica si in aceasta privinta
  • Acest guvern functioneaza potrivit Constitutiei
  • In limita celor 45 de zile, voi face parlamentului numiri pentru ministerele conduse in prezent de interimari
  • Cu aceasta ocazie, facem si o economie la bugetul statului. La Educatie, la Agricultura, vor ramane doar doi secretari de stat
  • Salariile nu vor scadea in urma aplicarii legii salarizarii unice
  • Eu inteleg esenta muncii sindicale, face parte din fisa postului, dar nu pot sa dau satisfactie unui singur sindicat
  • Din punct de vedere social, avem situatia sub control. Nu sunt probleme cu plata salariilor, a pensiilor sau a alocatii sociale
  • Romania isi va respecta toate angajamentele cu FMI si Comisia Europeana









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1884 vizualizari

  • +18 (28 voturi)    
    trist (Duminică, 4 octombrie 2009, 20:35)

    dum_i [utilizator]

    Trist ca o sleahta de impostori si mafioti blocheaza dezvoltarea tarii sub pretextul de a lovi intr-un singur om, Basescu (motivele reale sunt mult mai adanci si tin de interesul de a tine tara cat mai slaba)

    Toate acele legi erau extrem de importante si asteptate de extrem de mult timp. Vreau si eu sa stiu, ca om care s-a dus totusi la vot (sfidand 'sfaturile prietenesti' venite prin televiziuni alde antena 3), cate legi cu adevarat importante pentru Romania a votat parlamentul in ultimele 10 luni.

    Si atat ma scarbeste cand vad un alte banicioiu sau un alde fenechiu vorbind despre cum ar trebui sa arate Romania...

    Pentru ca eu stiu o chestie. O lege a salarizarii unice sau a pensiilor sau fiscala sau un cod al justitiei sunt ESENTIALE. Nu spun ca cele promovate de pd-l sunt bune DAR tot restul vor sa NU FIE DELOC ! Si asta de 20 de ani.... Iar atitudinea asta a lor gen "haaideti domne, dar ce atata graba...", daca ar lucra la firma mea i-as da afara in suturi....
    • -18 (20 voturi)    
      Pt. dum_i (Duminică, 4 octombrie 2009, 20:56)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui dum_i

      Da , ai dreptate. Sunt multi care vor sa blocheze bunele intentii ale guvernului, ceea ce vor sa faca pentru binele tarii. Insa nu le va merge. Oricum fii linistit, tot Basescu iese, asa ca guvernul Boc va ramane. Nu uita ca BEC-ul, ministerul de Interne, toate institutiile sunt acum in mainile PDL-ului, asa ca vor falsifica putin alegerile in favoarea lui Basescu. Nu ca sunt pentru falsificare, insa cred ca e necesar. Nu mi-as dori sa ajunga Geoana sau Antonescu presedinte.
      • +14 (16 voturi)    
        pentru Vali (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:30)

        dum_i [utilizator] i-a raspuns lui Vali

        Eu nu sunt de acord cu tine. Falsificarea descalifica automat un partid. Si as fi curios, ca si tine si multi altii, cum de au fost 600.000 de oameni pe liste suplimentare la alegerile europene.

        Dar aici eu discut doar de necesitatea de a FACE ceva. Nu e posibil dupa 20 de ani sa nu ai niste legi ESENTIALE si sa auzi la televizor texte cu "ce-i atata graba". Si nu pot decat sa ma intreb de ce PSD - PNL, aliate fidele, nu vor deloc sa se alature unui proces de modernizare al tarii (legislativ ma refer).

        Oare de ce...?
      • +11 (13 voturi)    
        Nu cred ca vor falsifica (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:33)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Vali

        Nu de alta, da' nu cred ca au nevoie. Cred/sper ca macar o buna parte din cei pana in prezent nehotarati sa-si fi dat seama cu ocazia furtunii intr-un pahar de apa iscate de PSD in jurul demiterii lu' Nica ca PSD nu merita votat.

        Daca Boc propune inca inainte de alegeri un guvern monocolor, si parlamentul il trece, avem sanse ca dupa aia inca trei ani sa avem acelasi guvern - orice parlamentar e constient ca un vot de cenzura dat guvernului dupa alegerile prezidentiale inseamna automat alegeri anticipate pentru legislativ, iar in legislativul nou pozitia PSD va fi si mai slaba ca acuma. Asa ca parerea mea e ca un guvern monocolor va trece cu sprijinul PSD prin parlament.

        In plus, cu Blaga la interne si Predoiu la justitie sau eventual un ministru PDL la justitie, cred ca dupa inca trei ani nu mai ramane mare lucru de PSD. Oricum, datorita lipsei de bani deja sustinerea din teritoriu e slaba. Abia cand PSD va fi mort si ingropat va fi loc de un partid de stanga propriu-zis, dupa parerea mea - PSD e de stanga doar cu numele, in fapt fiind doar partidul crimei organizate din Romania, dupa parerea mea.
    • -2 (2 voturi)    
      si PDL sunt de vina pentru situatie (Luni, 5 octombrie 2009, 0:24)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      Eu sunt de acord ca aceste legi sunt importante, dar ideea ca PDL se straduie sa faca bine si ceilalti se opun nu reflecta intru totul realitatea. Mi se pare ca PDL isi pune si singur bete in roate prin jocurile politice pe care le face.


      In cazul de fata, de exemplu, daca Boc chiar vroia sa treaca aceste legi, putea sa nu faca gestul demiterii lui Nica. Practic, ei au rupt coalitia cu PSD pentru ca Nica i-a acuzat (intr-un mod neserios) ca pregatesc fraudarea alegerilor. Erau multe alte moduri in care PDL putea sa raspunda acestei acuzatii penibile (Nica fiind ministrul de interne, avea toate mijloacele de a opri o posibila frauda).
      Dar ei au facut acest joc pentru a pune PSD-ul intr-o situatie neplacuta in preajma alegerilor. Si au reusit. Dar bineinteles, cum nu mai au sprijinul PSD, sansele de a trece aceste legi prin asumarea raspunderii sunt foarte mici.
      PDL 1 - PSD 0
      ...dar cu 0 ramane si Romania.
  • -9 (19 voturi)    
    Nene Boc, (Duminică, 4 octombrie 2009, 20:38)

    Falciparium [utilizator]

    Fie vorba intre noi.... va cam intreceti cu gluma... mai lasati si parlamentarii sa decida... ca doar nu sunteti cei mai tari si cei mai buni din tara asta.....
    • +9 (15 voturi)    
      Care parlamentari? (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:19)

      lsm [anonim] i-a raspuns lui Falciparium

      Cei de la PSD a caror preocupare este sa-l "lanseze" pe Geaona de 3 ori in cursa pentru presedentie? Cei de la PNL care nu se gandesc decat la motiuni de cenzura si cu cine sa mai negocieze ca sa ajunga iar la putere? Stim cu totii ca sunt legi care "zac" muuuult timp in Parlament inainte sa fie aprobate. Din pacate, avand in vedere componenta Parlamentului, daca se vrea eficienta, trebuie sa se mearga de prea multe ori pe varianta asumarii raspunderii!
    • +5 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2009, 22:43)

      [anonim] i-a raspuns lui Falciparium

  • -7 (17 voturi)    
    BOC (Duminică, 4 octombrie 2009, 20:55)

    j [anonim]

    Sper ca nu va trece mult timp si nu voi auzi nici de tine si nici de presedintele tau iubit.Ai facut praf salariile si acum te repezi la pensii.Cand l-am auzit pe Geoana ca FMI-ul impunea ca pensia sa reprezinte 45% din salar, iar tu piticule faceai sluj ,am ajuns intr-o stare de lehamite pe care nu am ai avut-o decat in primii ani dupa '89.Deci ca sa nu mor de foame dupa iesirea la pensie dupa 40 de ani de serviciu,trebuie sa ma rog la D-zeu sa dispari din viata politica si tu si betivul de Basescu.
    • -4 (14 voturi)    
      ok ok ok (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:16)

      ok [anonim] i-a raspuns lui j

      salvati tara de MITOCAN
    • +7 (11 voturi)    
      Pariu ca matale esti bugetar (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:58)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui j

      Matale te legi de lefuri. Da' uita-te si matale putin la productivitate. Discuta cu vreun patron: ce-ar pati el daca angajatii lui ar lucra la fel de eficient ca bugetarii? Iti zic eu: ar da faliment, sau i-ar da afara pe toti.

      Cat despre Base betiv, asta-i iar un argument de om fara argumente. Betiv era Bush al mic, care a picat din picioare pe gazon la casa alba, de beat ce era, nu Base, care ocazional mai merge la birt. Sau mai aproape de noi, Vacarescu, care pana si-n sedinte de senat a ajuns beat.

      Matale ti-e lehamite cum ti-a fost imediat dupa '89. Nasol. De matale. Noroc ca majoritatii nu i-a fost lehamite nici atunci si nu-i e nici acuma, si face ce poate ca situatia sa se schimbe.

      Cat despre pensii: bag de seama ca matale ti-i greu sa faci calcule. Pensiile se platesc din ce platesc contributii pt. pensii actualii angajati, nu din ce-a pus statul de-o parte din ce-au contribuit pensionarii la vremea lor. Nu e doar la noi asa, ci in toata lumea, cel putin in ceea ce priveste pensiile de stat. Acuma, daca avem de macar doua ori mai multi pensionari decat angajati in afara administratiei de stat si a altor institutii ale statului, de unde vrei matale sa scoata statul bani pt. pensii mai mari? Asta e motivul celor 45%, si oricine e dispus sa socoteasca putin ajunge la aceeasi concluzie. Doar ca FMI n-are retineri sa faca ce trebuie, spre deosebire de unii politicieni populisti, care ar face praf complet bugetul de stat, sacrificand posibilitatile RO de dezvoltare pe termen lung, doar ca sa fie ei alesi.
  • -9 (19 voturi)    
    ha-ha-ha (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:06)

    anonim [anonim]

    acest ,,muc cel mic,, se crede Cuza- nu vede ca numai hotia a ramas de acest guvern- a dat salarii la magistrati cat au fost in ,,protest,,=greva ilegala??? sa aud!!! hotii se tem si nu au curaj sa ia masuri-- pe ce voturi se mai bazeaza??? pe Udmr??? ha ha ha --- da Doamne un alt presedinte- iar actualul la JILAVA-- ,,muc cel mic,,ai platit salariile magistratilor in greva?????????????
    • +7 (13 voturi)    
      Pe matale te cheama Ciutacu? (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:34)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Stilul meu (pe care cre' ca o sa-l standardizez) de a da voturi negative.
      • -5 (9 voturi)    
        si? (Duminică, 4 octombrie 2009, 22:04)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Eu

        pe cine crezi ca intereseaza voturile dumitale, pozitive sau negative?
        • +4 (6 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2009, 23:42)

          [anonim] i-a raspuns lui clujean

    • +1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2009, 23:05)

      [anonim] i-a raspuns lui anonim

  • +14 (22 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:18)

    [anonim]

  • +9 (13 voturi)    
    . (Duminică, 4 octombrie 2009, 21:19)

    naufragiatul [utilizator]

    Foaie verde de crevete,
    Miroase a anticipate,
    • +1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2009, 23:08)

      [anonim] i-a raspuns lui naufragiatul

    • +1 (3 voturi)    
      Ia rima, neamule! (Luni, 5 octombrie 2009, 0:53)

      psd-os-ul [anonim] i-a raspuns lui naufragiatul

      Foaie verde de crevete,
      Miroase a anticipete.
  • -2 (10 voturi)    
    Legi (Duminică, 4 octombrie 2009, 22:29)

    Curiosu [anonim]

    La ce mai trebuie Parlament daca toate legile se adopta prin "asumare" de Guvern, de regula in pripa fara o dezbatere serioasa?
  • -1 (9 voturi)    
    Paradoxuri (Duminică, 4 octombrie 2009, 23:19)

    Frobenius [anonim]

    Cum isi poate "asuma raspunderea" un guvern iresponsabil?
    In 2010 nu se mai pot "atrage" credite in fiecare saptamina? Sistemul fiscal trebuie reformat pina pe 31 decembrie ca sa poata fi aplicat de la 1 ianuarie? Practica guvernamentala ne arata ca se poate si altfel. Pe bocancii lui Pogea inca se mai vad urmele actualului cod fiscal (pe care au calcat fara retinere si actualii parlamentari). E doar un exemplu. Se mai pot gasi si altele.
    La ce folosesc legile daca guvernul este primul care le incalca?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by