Ministerul Agriculturii a lansat trei licitatii deschise pentru achizitionarea de servicii de publicitate, care au ca scop promovarea Programului National pentru Dezvoltare Rurala si a Programului operational pentru pescuit, in valoare totala de aproape 12 milioane de euro, fara TVA.

Cele trei contracte sunt cofinantate din fondurile Masurii Asistenta Tehnica (511) din PNDR*. Din totalul sumelor cheltuite, Uniunea Europeana asigura 80%, in timp ce cofinantarea de la bugetul de stat este de 20%.

In general, cele trei licitatii au in vedere crearea de spoturi radio si TV, machete de presa, bannere internet si difuzarea acestora in mass-media.

1. "Imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a PNDR".

Valoare totala - 8.400.720 lei, fara TVA.

Ce se cere:

  • servicii de creatie si productie a 2 spoturi TV;
  • servicii de creatie si productie a 2 spoturi radio,
  • servicii de creatie si productie a 4 machete de presa scrisa;
  • realizarea de bannere electronice pentru publicitate internet;
  • realizarea unui site pentru PNDR;
  • elaborarea strategiei si planificarii media: presa scrisa, radio si internet;
  • servicii de difuzare a spoturilor radio si machetelor de presa scrisa;
  • servicii de inchiriere spatii media - internet;
  • imbunatatirea si actualizarea strategiei si planului de informare, comunicare si promovare a PNDR;
  • realizarea a 3 valuri de cercetare sociologica cu privire la impactul campaniei de informare si publicitate a PNDR. (inainte de inceperea campaniei, la mijloc si la sfarsit).

Conditii de participare:

  • Media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani: 2006, 2007 si 2008 sa fie mai mare de 1.000.000 €.
  • Media profitului net al ofertantului (operator economic sau membrii asocierii de operatori economici impreuna) pe anii 2006, 2007 si 2008 trebuie sa fie pozitiva.

2. "Actiuni de promovare a Programului National de Dezvoltare Rurala".

Valoare totala: 32.531.666 lei, fara TVA.

Ce se cere:

  • Asistenta tehnica pentru cresterea capacitatii institutionale AM – PNDR (8 sesiuni de training pentru personalul AM - PNDR in teritoriu in domeniul comunicarii);
  • Organizarea de activitati cu presa;
  • Servicii de monitorizare media;
  • Servicii realizare film documentar;
  • Servicii de difuzare (media buying) TV si panotaj stradal;
  • Servicii de realizare si tiparire publicatii;
  • Servicii de organizare conferinte;
  • Servicii de realizare sondaje de opinie.

Ce se cerea in caietul de sarcini: "Se solicita realizarea unui media plan pentru difuzarea spoturilor TV pe care autoritatea contractanta le va pune la dispozitia contractantului si difuzarea spoturilor pe primele 6 posturi TV generaliste private, cu arie de acoperire la nivel national si pe primele doua posturi de stiri, in ordinea audientei, conform celui mai recent studiu de audienta TV".

Ulterior, a fost modificata prevederea "6 posturi TV generaliste private", introducandu-se si mentiunea "sau publice".

Conditii de participare:

  • Media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani: 2006, 2007 si 2008 sa fie mai mare de 1.000.000 €.
  • Media profitului net al ofertantului (operator economic sau membrii asocierii de operatori economici impreuna) pe anii 2006, 2007 si 2008 trebuie sa fie pozitiva.

3. "Creatia, productia si difuzarea unei campanii de promovare a Programului Operational pentru Pescuit"

Valoarea totala: 2.250.000 €, fara TVA. Procedura: Licitatie restransa accelerata.

Si aici, se avea in vedere contractarea unor servicii de creatie, productie si difuzare:

  • logo, slogan, mascota, melodie personalizata;
  • cinci pagini web personalizate;
  • machete presa;
  • cinci spoturi publicitare TV;
  • cinci spoturi publicitare radio;
  • patru filme de scurt metraj;
  • 18 filme de tip testimonial;
  • 10.000 de brosuri etc.

Anuntul a fost transmis in sistemul electronic de achizitii publice in 15 iulie, dar a fost respins de Autoritatea de management al achizitiilor publice.

Ministerul justifica procedura licitatiei restranse accelerate prin faptul ca "ANPA a deschis sesiunea de primire a cererilor de finantare a proiectelor in cadrul Programului operational pentru pescuit 2007 - 2013 la inceputul lunii mai insa, pana in prezent, s-a depus un numar extrem de scazut de proiecte in raport cu asteptarile initiale, fapt care denota o slaba popularizare si cunoastere a oportunitatilor de finantare pentru dezvoltarea sectorului de pescuit si acvacultura".

*Ce reprezinta Masura 511

Prin Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR) sunt alocati 376.119.793 € pentru masura 511 Asistenta tehnica, adica aproximativ 3,75% din bugetul total al programului (inclusiv Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala).

Prin fondurile destinate masurii de asistenta tehnica se finanteaza:

  • Asigurarea unei bune gestionari si utilizari a resurselor alocate in vederea derularii eficiente a PNDR;
  • Imbunatatirea si maximizarea impactului PNDR;
  • Asigurarea transparentei, informarii, comunicarii si promovarii PNDR si a sprijinului comunitar destinat derularii acestuia;
  • Asigurarea unei bune cooperari cu Comisia Europeana si partenerii economici si sociali;
  • Infiintarea si functionarea Retelei Nationale de Dezvoltare Rurala.