Avionul Airbus A330 al Air France, care s-a prabusit in data de 1 iunie, in timp ce efectua o cursa intre Rio de Janeiro si Paris, nu s-a dezintegrat in aer, ci era intreg in momentul impactului cu suprafata apei, a anuntat joi Biroul pentru Anchete si Analize (BEA), insarcinat cu ancheta tehnica privind accidentul, relateaza AFP.

BEA a aratat ca sondele de determinare a vitezei - sondele Pitot, ar putea constitui un element in explicarea accidentului, dar pana la acest moment nu se poate afirma ca au fost si cauza prabusirii avionului.

"Avionul nu a fost distrus in zbor", a declarat Alain Bouillard, seful echipei de anchetatori.

"Se pare ca avionul s-a lovit de suprafata apei in linie de zbor, cu o puternica accelerare verticala", a adaugat el, prezentand primele concluzii ale anchetei.

'Avionul era intreg in momentul impactului'

Din spusele lui Bouillard rezulta ca avionul a atins suprafata apei cu partea anterioara a fuselajului.

Faptul ca deriva (parte anterioara, fixa, a ampenajului vertical al unui avion) a ramas fixata de structura avionului confirma ca aceasta nu a cedat in zbor.

"Avionul era intreg in momentul impactului", a declarat Alain Bouillard.

Nu a fost gasita nicio vesta de salvare umflata. "Absenta vestelor de salvare umflate arata ca pasagerii nu erau pregatiti pentru o amerizare", explica Bouillard.

In urma acestui raport, rezulta ca sondele de viteza nu pot fi considerate, la acest stadiu al anchetei, responsabile pentru prabusirea avionului, desi sindicatul pilotilor Air France au acuzat acest lucru, in urma mesajelor tehnice trimise de aeronava care s-a prabusit cu 228 de persoane la bord in Oceanul Atlantic.

'Suntem inca departe de a stabili cauzele'

"Bineinteles, stim ca exista suspiciuni puternice legate de sondele Pitot. Este unul dintre elemente, dar nu este cauza catastrofei", a adaugat Alain Bouillard.

"Suntem inca departe de a stabili cauzele accidentului", a remarcat el.

BEA a anuntat ca a prelungit cu pana in 10 iulie mandatul echipelor de cautare a cutiilor negre.

"Balizele de semnalizare au o durata reglementata de emisie de 30 de zile. Cautarea a fost prelungita suplimentar cu 10 zile, pentru a incerca sa recuperam cutiile negre", a mai spus Alain Bouillard.