VIDEO Profesorii vor intra in greva generala in zilele in care sunt planificate tezele nationale

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2009, 12:04 Actualitate | Esenţial


Reprezentantii sindicatelor din Invatamant au anuntat ca profesorii intra in greva marti, pe 5 mai, iar protestele vor continua si pe 13 si 21 mai, in zilele in care se sustin tezele cu subiect unic. Greva din cele trei zile este valabila pentru tot personalul din Educatie.

Liderii de sindicat au anuntat ca profesorii vor incepe greva generala marti, pe 5 mai, ziua tezei unice la Limba si Literatura romana. Sindicalistii acuza nerespectarea prevederilor legale legate de salariile cadrelor didactice.

Gheorghe Isvoranu, presedintele Federatiei "Spiru Haret":
  • Sindicatele au decis reluarea conflictului de munca prin greva generala in zilele in care se desfasoara tezele cu subiect unic.
  • Va fi greva pentru tot personalul.
  • Fondurile penbtru plata integrala a salariilor in 2009 sunt insuficiente.
  • Este fara precedent faptul ca o lege, prin care salariile profesorilor ar fi trebuit sa creasca cu 50%, nu se mai aplica. Politicienii au demonstrat ca nu respecta promisiunile.
  • Guvernul a oficializat politizarea functiilor de conducere.
Presedintele "Alma Mater", Razvan Bobulescu, a anuntat ca si invatamantul universitar va intra in greva pe 5 mai.

Sindicalistii din Educatie, nemultumiti de rectificarea negativa a bugetului ministerului, s-au intalnit joi pentru a decide calendarul protestelor. La intalnire participa liderii celor patru federatii sindicale din Educatie - FSLI, "Alma Mater", FEN si "Spiru Haret" - si reprezentanti din teritoriu.

Tot joi, sindicatele din invatamant se vor intalni in jurul orei 15:00 cu presedintele Traian Basescu, dupa ce Guvernul a anuntat inghetarea salariilor bugetarilor, la nivelul actual, pana la sfarsitul anului.

Mai mult, salariile profesorilor ar putea sa scada cu pana la 20%, au spus liderii sindicali, dupa ce Parlamentul a votat ieri ordonanta de rectificare bugetara, prin care Educatia a pierdut peste 670 de milioane lei.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















6168 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    pariu (Joi, 30 aprilie 2009, 12:09)

    fost profesor [anonim]

    Pe ce pariem ca nu va fi nici o greva :)))))))
    • +4 (4 voturi)    
      Va fi doar ca fara sens , (Joi, 30 aprilie 2009, 12:31)

      Falco [anonim] i-a raspuns lui fost profesor

      Sistemul romanesc de invatamint din pacate nu mai e , sub 30 de ani gasesti prin scoli doar profesori care abia si-au luat examenul cind erau elevi , mai e sint citiva pe la 50 de ani care is in sistem si is buni dar si din ei multi au plecat in alte istituti sau predau la facultati . Invatamintul liceal s-a dus pe pluta din pacate . O sa faca ei greva da sa zicem chiar ca le acepta 50% plus ( e utopic ) ce vor face in citeva luni cind se vor trezi ca nu se mai platesc salariile deloc. S-a luat un imprumut de aproximativ 1000 Euro pe "Cap de vita furajera" din romania daca ii dai ca salarii (atentie bani inca nu au intrat ) is exact nimic sub 4 salarii medii pe economie . Sa ii dai inapoi socotiti ce ar insemna pt fiecare sa ii plateasca intrun an , un minus de 100 Euro lunar la salariu (asta daca am lucra toti din tara asta ), daca acesti bani se vor folosi pt salarizare in toamna va fi JALE mare in RO , si dupa cum merg treburile se pare ca asta se va intimpla .

      Asa ca degeaba greve degeaba proteste daca cei din virfuri is aceeasi incompetenti de ani de zile, scimbarea lor dintr-un fotoliu in altul nu ajuta , eliminarea lor (chiar daca nu fizica , desi asa ar fi cel mai bine ) e singura solutie , si pt asta nu avem nevoie de o greva a profesorilor ci de o greva fiscala a toti "fraierilor" care platesc taxe si in schimb primesc ce (calul are de mult ).
    • 0 (6 voturi)    
      GREVA GENERALA (Joi, 30 aprilie 2009, 12:40)

      Popescu Ion [anonim] i-a raspuns lui fost profesor

      greva generala in toata tara ne-am saturat de politicieni mincinosi si corupti, greva romani nu mai merge, sa pice guvernul
      • -1 (1 vot)    
        De unde altii? (Joi, 30 aprilie 2009, 16:41)

        Ariel [utilizator] i-a raspuns lui Popescu Ion

        Daca astia vor fi maturati, sau vor pleca, de unde altii?
    • +3 (5 voturi)    
      corect (Joi, 30 aprilie 2009, 12:53)

      cris [anonim] i-a raspuns lui fost profesor

      motive:
      1. Au salarii prea mici ca sa ramana si fara ele, plus rate.
      2. Guvernantii nu dau 2 lei pe educatie fiindca au nevoie de o masa de prosti pt ai putea conduce si subjuga mai bine.
      3. Sefi de sindicate corupti.
      4. Abramburica joaca teatru foarte bine
      • -1 (3 voturi)    
        da... (Joi, 30 aprilie 2009, 14:17)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cris

        dar ce faci cu restu? medici, functionari publici etc.... care aia au salarii si mai mici decat au profii acu (si ore de 2 ori mai multe)
    • +2 (4 voturi)    
      Sustin profesori (Joi, 30 aprilie 2009, 14:56)

      Pustiu [anonim] i-a raspuns lui fost profesor

      Chiar daca urasc scoala enorm de mult sustin profesori in aceasta activitate este inadmisibil sa ai un slariu de 11 milioane si veschi in invatamnat, la scoala profesorilor li se cere sa participe in diferite activitati, prin participarea la activitati se cheltuie bani. Pe cat ca au salariile mici sau ganditi unii sa le mai si ia.
      • 0 (0 voturi)    
        Sustin profesorii (Joi, 30 aprilie 2009, 21:30)

        eugenb [anonim] i-a raspuns lui Pustiu

        Aveti dreptate ! Salariul unui profesor care abia a iesit din Facultate este, NU de 11 milioane de lei (stil vechi), ci doar ... de 6 milioane de lei (stil vechi). El este "obligat" de "Inspectorat" si sa faca mai multa activitate "extra-scolara" decat ii cere "Programa" (pentru cei de la "Primarie", binenteles, ca ei sunt acuma "sefii cu bani" ai invatamantului) pe motiv ca acest profesori sunt "tineri", ca au "elan patriotic", etc. adica exact ce le cerea si "Partidul comunist al lui Ceausescu".
  • -3 (7 voturi)    
    Profesorii ? (Joi, 30 aprilie 2009, 12:18)

    Nicolae [anonim]

    Pe ce punem pariu ca 60% din ei sunt sub nivel de liceu ?
    • +2 (2 voturi)    
      punem pariu (Joi, 30 aprilie 2009, 14:21)

      Alias [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      pe tine
      • 0 (0 voturi)    
        esti fraierestean (Vineri, 1 mai 2009, 0:23)

        mim [anonim] i-a raspuns lui Alias

        poate sa parieze pe ce vrei tu ca nu risca nimic. are dreptate.
  • -1 (7 voturi)    
    Iarasi greva! (Joi, 30 aprilie 2009, 12:19)

    Cris [anonim]

    De cand am terminat liceul (1999) aud numai de greve in fiecare an, din partea profesorilor. Inteleg faptul ca salariile sunt mici dar totusi IN FIECARE AN? ce sunt ei cersetori ori profesori?
    • -2 (8 voturi)    
      profesori -cersetori ... (Joi, 30 aprilie 2009, 13:22)

      mitica [anonim] i-a raspuns lui Cris

      sunt un parinte care are copii, atat in generala cat si la facultate

      ai dreptate ,profesorii se cred savanti ,pe cand colo, multi dintre acestia se duc la munca exact ca si alti bugetari...sa le treaca timpul.
      problema noastra a parintilor este ca doar copii nostrii au de suferit, atat la generala,la liceu cat si in facultati.
      rusine asa zisilor dascali !!!

      o alta problema -trist dar adevarat-este ca aceste greve sunt initiate nu neaparat de dascalii copiilor nostrii ci de cei care stau linistiti in fotoliile lor si se scobesc in nas langa cafelele de pe biroul de 2 mp.

      ...si nu au salarii mici,eu am multi prieteni si cunostinte care sunt invatatori sau profesori si au salarii mari -zic eu. de ex., o invatatoare care cica profeseaza de 10-15 ani are un salariu de 18 mil (1800 roni) si lucreaza 4-5 ore pe zi,are vacantele -vacante,sporuri etc.

      iar un lucru foarte curios si de neinteles,in fiecare trimestru, profesorasii nostrii au cate o zi sau doua, de asa zise ore (zile) de metodologie ,care desigur se tin in timpul saptamanii,deci ,atunci copii nu merg la scoala. sa-mi explice tovarasii de la minister de ce nu se pot tine aceste ore la sfarsitul saptamanii ,atunci cand nu este afectata programa copiilor???

      asa ca terminati naibii cu grevele si treceti la treaba,facandu-va meseria - asa cum ati fost invatati !!!

      ca idee. acele camere de supraveghere ar trebui instalate nu numai in curtile scolilor ci si in salile de clasa atunci cand se preda si la examenele (sesiunile) tinute de studenti in facultati.
      atunci sa va vad stimati profesori cine va mai da dreptate?

      asa ca ganditi-va si reflectati ,ca nu sunteti chiar asa cum vreti sa pareti...


      spor la greve!

      sa fiti iubiti!
      • +4 (6 voturi)    
        cu asa parinti (Joi, 30 aprilie 2009, 14:23)

        Alias [anonim] i-a raspuns lui mitica

        nu ma mir de proasta educatie si lipsa completa de preocupare pentru carte a actualilor studenti si elevi de liceu.

        sa fiti semianalfabeti!
        • -1 (3 voturi)    
          sorry ? (Joi, 30 aprilie 2009, 16:14)

          mitica [anonim] i-a raspuns lui Alias

          Avand in vedere comentariul tau ,banuiesc ca esti ori un pedagog de care aminteam mai sus,ori un politician cretin!
  • -3 (9 voturi)    
    Ce i-as strange de gat (Joi, 30 aprilie 2009, 12:20)

    Je [anonim]

    De cand ma stiu profesorii mereu au facut greve in preajma examenelor.

    Ne duceam la scoala si sprijineam gardul, iar dupa ce guvernul ceda la santaj ne chemau sambata la scoala sa recuperam chipurile.

    Nu numai ca se spoia totul, dar si noi eram asa de prosti incat sa ne duceam.

    Eu acuma nu m-as duce la recuperarile lor de nici o culoare.

    Daca as avea copil la scoala as da in judecata scoala daca ar pune absente sau ar da la teze/examen materie care trebuia facuta in perioada grevei. Mai mult as cere si despagubire pt materia nefacuta.
    • 0 (4 voturi)    
      intrebare... (Joi, 30 aprilie 2009, 12:50)

      stalin [anonim] i-a raspuns lui Je

      din ce partid faci parte?
      • -2 (2 voturi)    
        asa e (Joi, 30 aprilie 2009, 14:33)

        doru [anonim] i-a raspuns lui stalin

        Dar are dreptate. Ce vina are copilul ca profesorul isi cere drepturile? De ce sa vina la scoala sambata pentru ca profesorul nu e multumit de conditiile ce i se creaza? Ce ar fi ca cineva care vrea sa plece din Bucuresti la Timisoara cu trenul nu o poate face pentru ca(sa zicem) CFR-ul e in greva, dar tot CFR-ul il invita sa mearga sambata!!?
        Nu am vazut niciodata ca profesorii sa faca greva in vacante, ar avea o groaza de timp. Eu le dau dreptate in ceea ce revendica dar sa nu foloseasca pe copiii nostri drept marfa de schimb. Suntem, noi, parintii, destul bataia lor de joc, prin multe lucruri pe care le fac in afara celor normale, ca sa se mai lege si de copii.
        In rest pentru toata lumea numai de bine si chiar mai bine ar fi daca acesti guvernanti ne-ar lasa in pace. Nu cred ca au fost altii in ultimii 20 de ani mai ambramburiti ca astia. Incompetenta e in floare in Romania, o demonstreaza chiar cei ce ne conduc si asta este pana la urma tot o consecinta a profesorilor care nu i-au invatat carte!!
  • +4 (12 voturi)    
    Intr-o tara normala... (Joi, 30 aprilie 2009, 12:20)

    Catalin [anonim]

    Intr-o tara normala aceasta greva, prin consecintele sale, dar si datorita motivelor care au declansat-o, ar duce la demiterea guvernului.

    Vina pentru ce se va intampla este exclusiv a guvernului actual si a presedintelui:
    1. Ei au votat legea cu surle si trambite in prag de criza economica mondiala.
    2. Presedintele a promulgat-o in plina criza economica, sustinand ca sunt bani.
    3. Ei au sustinut-o in campania electorala, cand criza deja incepuse in forta si la noi, majorarea salariilor profesorilor fiind subiectul principal al campaniei, si motivul pentru care au castigat alegerile prin voturile cadrelor didactice si a familiilor lor, precum si prin voturile celorlalti bugetari castigati prin aluziile finute ca daca profesorii primesc majorarea si ceilalti bugetari vor ciupi ceva in plus anul acesta.

    Asa ca ma astept de la acest guvern ca:
    1. Ori sa le acorde ceva substantial, imediat profesorilor (macar un 8-12%), si sa isic eara scuze pentru impostura prin care au ajuns la guvernare.
    2. Ori sa isi dea demisia intreg guvernul, iar Ministrul Pogea si Ministrul Andronescu sa re retraga din viata politica (primul ca ministru de finante PDList si al doilea ca promotor al legii mincinoase).
    • 0 (4 voturi)    
      intr o tara normala (Joi, 30 aprilie 2009, 14:47)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      sindicatele au numai revendicari salariale sau de legislatie a muncii,nici un lider de sindica nu solicita demisia guv. sau a pres.,ar fi o reantoarcere in timp la 'lupta de clasa',este inexplicabil,sau m a rog explicabil daca acceptam mogulizarea presei,cum presa nu taxeaza derapajul sindicalist spre teme politice ,fapt ce v a conduce la decredibilizarea miscarii sindicale

      legea cu majorare a salarilor profesorilor cu 50%, de fapt 36%, a fost votata de tot spectrul politic ,inclusiv pnl+ministrul pnl al educatiei

      pres. a returnat multe legi parlamentului, toate au fost returnate la presedntie fara macar a fi fost usor cosmetizate in parlament

      2 majorari ale pensilor au fost contestate de base,care a avertizat ca bug. de asigurari devine nesustenabil in 2009,rezultatul ?base a fost pus la zid a mai pierdut ceva procente, dar bug. de asigurari a devenit deficitar inca din 2008 cand a trebuit sustinut cu 400 milioane euro de la bug. de stat,a platit pnl-preferatul tau- pt. aceasta iresponsabilitate condamnabila ?
    • -1 (3 voturi)    
      iar te agiti degeaba (Joi, 30 aprilie 2009, 15:39)

      mim [anonim] i-a raspuns lui Catalin

      am si eu o curiozitate. macar de ochii lumii si pentru sustinerea populatiei de ce nu cereti si ceva imbunatatiri ale sistemului de invatamant? nu ca v-ar interesa prea mult subiectul asta dar macar sa se vada ca va pasa si de altceva decat de salarii.
      in rest vorbim dupa prezidentiale. sau poate din toamna...
  • +3 (15 voturi)    
    sa le fie rusine! (Joi, 30 aprilie 2009, 12:22)

    je [anonim]

    Profesorii sunt niste santajisti nerusinati. Au salarii mult mai mari decat medicii. Au mult mai putini ani de scoala decat medicii , insa au un tupeu fantastic. Din timp in timp, cer mariri salariale pe care nu le merita, ameninta cu blocarea examenelor ,cu greva si, imediat primesc ce si-au dorit. Acum este o situatie speciala, E CRIZA FINANCIARA GLOBALA, iar profesorii ar trebui sa inmteleaga asta. Medicii sunt cei mai indreptatiti sa faca greva, totusi NU O FAC, insa profesorii nu au limite ale nerusinarii.
    • +3 (5 voturi)    
      intrebare... (Joi, 30 aprilie 2009, 12:53)

      stalin [anonim] i-a raspuns lui je

      horataste-te odata! esti elev sau ai terminat scoala? banuiesc ca nu ti-au fost dragi profesorii... si te mai intreb o data: din ce partid faci parte?
    • +2 (4 voturi)    
      sa-ti fie TIE rusine... (Joi, 30 aprilie 2009, 13:06)

      ionica [anonim] i-a raspuns lui je

      de unde stii tu istetule cat castiga un profesor si cat castiga un doctor, de zici ca profesorii au salarii mult mai mari decat doctorii?!? eu de obicei aud ca 'e vila doctorului cutare' si n-am prea auzit pana acuma de 'e vila profului de sport'...
      • -2 (4 voturi)    
        importanta sociala a muncii (Joi, 30 aprilie 2009, 13:35)

        je [anonim] i-a raspuns lui ionica

        un medic, pentru a ajunge medic ,studiaza in medie 15 ani dupa absolvirea liceului. in aceasta etapa, in ziua de azi, are 12 milioane vechi venitul brut, iar net-ul, in jur de 7 milioane vechi. un profesor stagiar, are doar 4 ani de scoala dupa terminarea liceului. si are un salariu dublu cat al medicului .daca la asta adaug stresul continuu la care e expus medicul,riscul de contaminare cu tot felul de boli, raspunderea imensa pe care o poarta pe umeri=viata pacientilor sai, o sa pricepi de ce am adus in discutie acest fapt. pe cand profesorasul, dupa ce ca, dupa 89 au intrat toti neavenitii in invatamant,se tin incontinuu de santaje cu greva, blocarea examenelor , deci ii doare in ...cot de calitatea educatiei!cati medici ai vazut tu in greva pana acum???si cati profesori???dar ce discutam, caci acesti profesori care stau mai mult pe strada decat in salile de clasa, au trecut examenul de titularizare cu note sub 5,asa ca...se vede ca ii doare mult de calitatea invatamantului.
        • +3 (5 voturi)    
          medicii????? (Joi, 30 aprilie 2009, 13:59)

          goguleanu [anonim] i-a raspuns lui je

          nu va suparati, dar exact acelasi lucru se poate afirma si despre majoritatea noilor generatii de medici (nu sunt nici profesor si nici medic). dupa ultimele cazuri din sanatate se pare ca nu-i prea doare pe medici de pacienti iar timpul lor de munca este la fel ca al profesorilor (dupa ora 13 dispar de prin spitale si se duc la cabinetele private)
        • +2 (4 voturi)    
          serios...?!? (Joi, 30 aprilie 2009, 14:13)

          ionica [anonim] i-a raspuns lui je

          nu stiu ce invarti tu, dar in mod sigur bati campii... daca vrei sa stii, un profesor de liceu dupa 10 ani la catedra are 12-13 milioane salar brut...
          vad ca tot bagi la inaintare virtutile doctorilor... oare nu doctorii de familie amenintau la inceputul anului asta cu inchiderea cabinetelor...? si oare medicii astia nu trec prin scoala?!? se nasc cu eticheta de medic tiparita pe frunte?!? sau poate sunt autodidacti... dar de scandalurile anuale legate de examenele de rezidentiat ai auzit...?!?
        • +1 (3 voturi)    
          Medici cu diplome false (Joi, 30 aprilie 2009, 15:07)

          bran [utilizator] i-a raspuns lui je

          La atatia medici cu atatea diplome false nici nu-i de mirare ca unii prefera sa moara acasa decat de mina medicului. Daca nu dai plicul pentru operatie adio.
        • +2 (2 voturi)    
          Medic de familie (Joi, 30 aprilie 2009, 15:10)

          bran [utilizator] i-a raspuns lui je

          Sunt medic de familie am brut 100 milioane. Cei din spital au mai putin dar scot cu garzile.Rezidentii au foarte putin dar scot dupa aceea inzecit. O zi buna rezidentule. Vezi ca daca esti profesor de preuniversitar mori de foame. Mai bine taci din gura .
          • -1 (1 vot)    
            bran-bureala (Joi, 30 aprilie 2009, 15:29)

            rezidantex [anonim] i-a raspuns lui bran

            un medic de familie are 100 milioane brut, in conditiile in care cabinetul sau este considerat un mic srl:are angajati pe care ii plateste din acest venit brut(asistente, contabil, femeie de servici, etc), are de platit chirie pe spatiu, utilitati la cabinet, contributii la pensii, sanatate, consumabile, impozit pe venit,etc. dupa ce plateste toate aceste datorii, nu mai ramane cu mai mult de 10-12 mil lei vechi! un rezident are 7-8 mil in mana, asta pentru 5-7 ani!-ce-l sfatuiesti- sa astepte 7 ani, facand foamea ,ca pe urma sa mai primeasca vreo 2-3 mil in plus?
            ca profesor preuniversitar, dau meditatii in nesimtire(evident fara nici un fel de impozit!!!)si las corigenti pe capete, ca sa-mi scot parleala.iar in timpul liber, ies la greva!!!
            • +1 (1 vot)    
              cercul vicios (Joi, 30 aprilie 2009, 19:09)

              ex-medic de familie [anonim] i-a raspuns lui rezidantex

              Foarte interesanta dezbaterea medic/profesor in privinta banilor. Cercul vicios apare in ambele profesii: bani putini, atunci spaga/meditatii. Perfect asemanator. Cu o singura deosebire, ESENTIALA spun eu: in vreme ce corpul profesoral are "sange in trompeta" sa faca greve si sa ia de gat guvernul, medicii tot invoca juramantul lui Hipocrat... de ce? Ca sa nu piarda spaga din zilele de greva? Ca nu, la o adica, sa ii ia de guler fiscul? Sa recunoastem, sunt medici (destul de putini) care iau spagi imense, urmeaza categoria celor care traiesc din ciubuc rezonabil (fiindca salariul e simbolic, oricum, la toate categoriile) si altii care mai ciupesc cate ceva si tremura de frica. Ultimele doua categorii formeaza majoritatea. Daca ar avea coloana vertebrala si ar fi in stare sa isi puna in pericol ciubucul de dragul demnitatii, ar gasi o cale de a forta decidentii sa schimbe politica salariala. Chiar greva, fiindca, sa fim seriosi, se moare destul si in zilele de lucru. Undeva trebuie rupta pisica. Eu am simtit asta de mai mult timp si in curand se vor face 2 ani de cand nu ma mai duc cu ciubucul de rigoare la fiecare inceput de luna la Casa de Asigurari de Sanatate. De aproape 2 ani nu am mai primit niciun ciubuc si nu mi s-au uscat nici mainile si nici nu am dat vreun semn de sevraj (pentru cei care stiu ce inseamna). Fiindca am ales sa lucrez printre straini, sa fiu platit si sa muncesc si cu asta basta. Fara sa intind mana...
          • 0 (0 voturi)    
            chiar asa (Joi, 30 aprilie 2009, 15:45)

            mim [anonim] i-a raspuns lui bran

            daca esti medic de familie poti sa imi spui si cheltuielile care trebuie sa le faci ca sa primesti banii astia? o chirie, o asistenta etc... desi cred ca ai auzit prin vecini cat primeste un medic de familie si ai impresia ca asta e venitul lui.
        • +1 (1 vot)    
          esti idus cu pluta je...sau ai doar 5 ani (Joi, 30 aprilie 2009, 15:53)

          parinte realist [anonim] i-a raspuns lui je

          Pai je draga hai sa o luam in ordina.Vezi ca te afli intr-o mare eroare "un medic, pentru a ajunge medic ,studiaza in medie 15 ani dupa absolvirea liceului. in aceasta etapa, in ziua de azi, are 12 milioane vechi venitul brut, iar net-ul, in jur de 7 milioane vechi. un profesor stagiar, are doar 4 ani de scoala dupa terminarea liceului. si are un salariu dublu cat al medicului " ai idee ce inseamna dublu? ai fost pe la orele de matematica? Inseamna ori (*) 2 doi...adica tu vrei sa spui ca un profesor la inceputul carierei ar avea vreo 24 mil vechi...alooo nu mai dezinforma lumea...la sal asta BRUT ajunge profesorul cu 35 ani vechime si gradele toate...de grade ai auzit...tot un fel de pregatire in profesie...deci nu doar medicii se perfectioneaza...a si inca ceva...pai mai je...daca vor mai fi multi care gandesc asa ca tine fii tu sigur ca in invatamant nu vor ramane decat cei care vor lua 5 la examene...oamenii de valoare vor gasi altceva de lucru pentru care vor fi remunerati cum trebuie si nu vor sta sa-si mai bata capul si sa-si consume nervii pentru a fi umiliti...pe mine chiar ma doare de calitatea invatamantului tocmai de aceea ii sustin pe profesori.
          • 0 (2 voturi)    
            te-ar fi interesat soarta copilului tau... (Joi, 30 aprilie 2009, 16:51)

            daca erai parinte [anonim] i-a raspuns lui parinte realist

            Un medic, lucreaza 160 ore sau chiar mai mult/pe luna, in conditii de front in linia I.Pentru asta e remunerat cu 12 mil lei amarati.Din acesti bani isi plateste omul impozitul, sanatatea,fond pensii ,mancarea(din ce in ce mei sumara),chiria, utilitatile.Dupa ce a facut 15 ani de scoala , dupa liceu.Are in permanenta sabia lui Damocles deasupra capului, vine in contact cu tot soiul de boli, bolnavi agresivi, etc.Este permanent hartuit de pacienti ,care nu inteleg ca nu el, medicul , este de vina pentru conditiile mizere din spital, pentru murdaria de la toaleta, sau pentru ca spitalul nu are ficatul potrivit ca grup sangvin pentru el.
            De cealalta parte, profesorul, are 19-20 ore,la care vine lejer,materia nu se schimba in permanenta ,nu depune efort deosebit, are 3 vacante pe an, dintre care una de 3 luni! In timpul anului ,exact cand sunt momente cruciale pentru viitorul copiilor( cand se dau examene/teze) profesorul are chef de...greva. Iar tu, ca asa-zis parinte, II SUSTII!Bravo, tocmai ai dovedit ca nu te intereseaza viitorul copilului tau!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Demonstratie (Joi, 30 aprilie 2009, 13:13)

      samosata [anonim] i-a raspuns lui je

      Santajist este guvernul pt ca asmute asociatia parintilor impotriva dascalilor. Plus latrai ca si madam dragotescu, o mare dezamagire. Nu au salarii mult mai mari ! decat medicii. Fara comentarii. Nu neaparat au ani de scoala mai putini decat medicii, sa nu generalizam, N-au obtinut ce-si doresc de muulti ani, esti mincinos. Profesorii in general inteleg ca este criza financiara globala, dar la noi e o cu totul altfel de criza pe care d-ta nu o intelegi, Ma surprinde numarul mare de voturi obtinut de acest comentariu, se pare ca numarul celor carora li se adresa I.L Caragiale printr-o expresie celebra din "Caldura mare" este mult mai mare decat te-ai astepta.
    • +3 (5 voturi)    
      a fi profesor... (Joi, 30 aprilie 2009, 13:45)

      rich [anonim] i-a raspuns lui je

      Bai francezule, daca n-ar fi profesorii......nici medicii n-ar mai fi medici , nici inginerii n-ar mai fi ingineri etc. Crezi ca toti au ajuns mari destepti singuri,nu profesorii i-au invatat carte?
      Numai ca atunci cand ajungi cineva....uiti eforturile profesorilor. Asa ca....profesorii sunt baza societatii, asa ca ar trebui sa fie platiti cel mai bine.
      • -2 (4 voturi)    
        daca esti "rich"...minte ce-ti mai trebuie?! (Joi, 30 aprilie 2009, 14:09)

        je [anonim] i-a raspuns lui rich

        crede-ma , pe cuvant de onoare, ca n-ai sa apuci sa vezi in veci,medic, avocat, inginer,arhitect,sau chiar profesor scolit de asemenea specimene care au invadat invatamantul romanesc , care-si petrec 80% din timpul cat ar trebui sa fie in clase, pe strazi, cu jalba-n protap .Daca romania va produce , in continuare , minti mai rasarite, asta se va datora,in mare parte eforturilor depuse de parinti, pentru a suplini acasa, lipsurile de la scoala...Nu neg ca mai exista si profesori daruiti ,pentru care "a educa" inseamna "a fi".Din nefericire , acestia sunt din ce in ce mai rari si cu siguranta, acestia nu-si petrec timpul agitandu-se in strada .
        • +1 (1 vot)    
          de acord (Joi, 30 aprilie 2009, 15:51)

          mim [anonim] i-a raspuns lui je

          astazi am fost surprins de o chestie. un prieten si-a dat copilul care este clasa intii la meditatii. asta spune tot despre invatamant nostru. si marirea salariilor nu va rezolva nimic din acesta situatie.
          nu mai spun de nepoata mea care este la un liceu de elita din oras (cel putin cu numele) si pentru ca nu se face nimic in scoala a trebuit data la pregatire. ceea ce inseamna cheltuieli lunare de aprox 1200 RON. bani negri care merg in sistemul de invatamant asa de afectat.
        • -1 (1 vot)    
          Draga je... (Vineri, 1 mai 2009, 11:45)

          Fanica [anonim] i-a raspuns lui je

          Am citit comentariul tau anterior si... raspunsurile. Multe dom'le! In Romania sunt prea multi cei care cer, si mult, mult prea putini cei care si dau pe masura a ceea ce cer. Copilul meu, in clasa a II-a, se duce 4 ore la scoala si mai lucreaza si 3-4 ore acasa. Asa isi face doamna datoria. Cu teme pentru acasa.
          Spre deosebire de alte categorii sociale, invatatorii sunt siguri de posturile lor. Si de un venit lunar. Mare, mic, le vine. De la buget. Pentru ca noi ceilalti, toti, ii platim. Pe ei si pe multi altii. A scris cineva un alt comentariu la un articol de pe hotnews, cel cu intalnirea lui Basescu si sindicalistii din invatamant. Are omul cateva propuneri foarte interesante. Ca de exemplu examen de ocupare a catedrei la fiecare 2 ani. Deci competenta.
          Eu, si cred majoritatea dintre noi putem fi concediati oricand. Pe baza de reducere a activitatii, pe baza de criza financiara, pe baza de ochi frumosi sau multe altele. Mai ganditiva si la asta.
          Iar subiectul cu lipsa de educatie din partea familiei pentru copiii care nu acorda atentie la ore, stimati profesori, e datoria dumneavoastra sa gasiti metode de predare pentru toti, si de la 4 la 6 ore pe zi sunt ai dumneavoastra.
    • 0 (2 voturi)    
      de acord cu tine (Joi, 30 aprilie 2009, 15:22)

      bozo [anonim] i-a raspuns lui je

      in sectorul privat se scad salariile, dse fac concedierii masive, iar in sectorul bugetar toata lumea vrea. cred ca pot trai si ei cu salariile de anul trecut. profesorii dau meditatii, pe care marea majoritate nu le declara, deci nu platesc impozit. au sporuri... sa nu uitam ca abia isi trec examenenele - deci de ce ne miram ca de pe bancile scolii ies niste cretinoizi... o sa spuneti ca vina e a parintilor... o parte, ce tine de cei 7 ani de acasa poate, dar nu e de datoria parintilor sa fie toti super-docti ca sa isi invete copiii acasa... ce tine de invatamint trebuie rezolvat la scoala - si nu in particular, cu meditatii din clasele primare/ putin bun-simt nu ar strica.
      ps. apropo, cine despagubeste materila si moral pe cei care ieri aveau bilete la tren si au stat prin gari? acceiasi ceferisti care spun ca lor le pasa de calatori?
      din pacate, in romania nimanui nu-i pasa de nimeni, iar sa fi putin patriot e desuet.
  • +1 (3 voturi)    
    pariu (Joi, 30 aprilie 2009, 12:26)

    monyc [anonim]

    si eu cred ca nu va fi nici o greva, ba mai mult.... nici nu se va rezolva ceva in sensul pozitiv....
  • -2 (2 voturi)    
    Greva contraproductiva (Joi, 30 aprilie 2009, 12:36)

    Radu [anonim]

    Se pare ca sindicatele nu au inteles promisiunea electoralo-populista in ajun de alegeri 2008. Astazi tara este in plina criza si abia daca are bani pentru pensii si lefurile actuale. Cererea de rcesterea a salariilor cu 50% este o prostie politica si discrediteaza activitatea sindicatelor. In prezent pastrarea locurilor de munca ar trebui sa fie prioritara!
    • +2 (4 voturi)    
      vinovati (Joi, 30 aprilie 2009, 12:56)

      obama [anonim] i-a raspuns lui Radu

      guvernul sa-si dea demisia pentru minciuni electorale . nici eu nu sunt de acord cu greva , si mai cred ca guvernul boc nu este singurul vinovat de starea actuala.dar este vinovat de minciunile din campania (inclusiv base a promulgat legea cu marirea salariilor) si de proasta gestiune a crizei (ordonanta cu "forfetaru`" e un paleativ nu o solutie - teama -mi e ca efectul va fi undezastru).acest guvern trebuie sa raspunda si nu altcineva.
    • -1 (1 vot)    
      Da si nu prea (Joi, 30 aprilie 2009, 15:34)

      George [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Scaderea calitatii invatamantului romanesc e direct legata de salarizare.

      Stau si vad ca sunt multi care ii "trimit" pe profesori catre alte meserii in caz ca nu le "convine" salarizarea de la catedra. Ceea ce mai putini realizeaza este ca multi deja au luat sfatul in serios.

      Asa ca da, sunt de acord ca pastrarea locurilor de munca ar trebui sa fie prioritara, DAR cu un salariu de incepator aflat in jurul sumei de 7 milioane (si dupa eliminarea sporurilor, probabil chiar mai mic), nu cred ca acest lucru e realizat.

      Trebuie sa fiti constienti ca profesoratul implica de obicei o facultate si ca prin insasi natura acestei educatii, profesorii chiar au alternative pe care deseori le urmeaza.

      Totul se rezuma la o zicala anglo-saxona: "You can't have the cake and eat it too". Nu putem avea un invatamant performant fara salarii decente
      • +2 (2 voturi)    
        Putin pentru prea multi, mult pentru mai putini (Joi, 30 aprilie 2009, 16:34)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui George

        Invatamantul nostru a luat-o razana atunci cand cantitatea a luat locul calitatii. La inceput erau prea multi elevi in clasa si cam putini profesori dar paradoxal calitatea actului didactic si implicit rezultatele erau mult mai bune. Acum ne-am „modernizat”, in clase sunt mai putini copii, profesori cu duiumul (peste 400.000 dupa spusele de astazi ale liderilor lor de sindicat), cu timp de pregatire nemasurat la dispozitie, dar cu rezultate practic invizibile.

        Solutia este evidenta pentru toti dar de neacceptat pentru cei vizati: mai putine cadre didactice (la o populatie scolara in scadere abrupta) cu o norma de lucru mai apropiata de cea a „muritorilor de rand” (condamnati de Codul Muncii la 40 ore/saptamana, fara a le socoti pe inerentele dar neplatitele/necompensatele suplimentare) si atunci cu salarii mai mari.

        Pe scurt RESTRUCTURARE!!!!!!!!!!!!!!
        • -1 (1 vot)    
          Depinde cred de cum privesti lucrurile (Joi, 30 aprilie 2009, 17:38)

          George [anonim] i-a raspuns lui Eu

          In principiu iti dau dreptate asupra observatiilor facute: calitatea actului educational a suferit intradevar o decadere pe parcursul ultimelor doua decade.

          Ceea ce insa cred ca esuezi sa observi e cauza acestei decaderi: Cadrele didactice actuale au un nivel mult mai slab de pregatire, datorita faptului ca profesorii cu adevarat buni au abandonat invatamantul si s-au indreptat catre categorii profesionale mai bine platite.

          Mai mult decat heirupism si restructurari peste restructurari, constanta cadrului legislativ si o salarizare decenta cred ca ar reprezenta o solutie mai buna pentru criza in care se afla invatamantul romanesc.

          Schimbarea curriculum-ului de la an la an, inconsistenta metodelor de predare, decaderea statului social al cadrelor didactice, migrarea acestora catre alte profesii mai bine platite si experimentarea perpetua facuta asupra copiilor nostri sunt in umila mea parere cauzele principale ale actualei crize.
  • -3 (3 voturi)    
    .......... (Joi, 30 aprilie 2009, 12:47)

    Dan [anonim]

    Stati fratilor acasa... sunteti doar masa de manevra pentri IREALITATEA TV poate va plateste VANTU ca tot era ma-sa profesoara... are bani destui in Cipru...
  • -1 (1 vot)    
    Lamuriti-ma si pe mine......... (Joi, 30 aprilie 2009, 13:01)

    sully [anonim]

    Daca dascalii vor fi in greva scolerii ce vor face ????? Meeting ???????
    Bravos bobor !
  • -2 (4 voturi)    
    da (Joi, 30 aprilie 2009, 13:10)

    jozsef [anonim]

    Profesorii sunt f. destepti, cel putin asa se considera, dar nu pot intelege ca nu poti sacrifica o tara pt. salariile lor. Pe ei nu-i intereseaza de ex. ca si eu si sotia ne-am pirdut locurile de munca cu criza asta. Nuuu, pe ei doar salariul. Dupa ei potopul.
  • +1 (3 voturi)    
    celule de dezinformare.. (Joi, 30 aprilie 2009, 13:13)

    max [anonim]

    Se pare ca s-au unit celulele pd-l cu cele psd si se tot chinuie sa discrediteze invatamantul.
    Celor care nu cunosc realitatea atat le doresc- sa ajunga sa castige 900 de lei dupa f multi ani de formare si de investitii. si apoi sa discute si de performanta. In invatamant e loc si de mai rau.....
  • +1 (3 voturi)    
    o greva prea mult asteptata (Joi, 30 aprilie 2009, 13:13)

    Lex [anonim]

    Foarte bine, era vorba de zile, e bine ca o fac acum la sfarsit, sa cheme elevii in vacanta de vara sa dea examene...asta e, foarte bine ca fac greva, toti datoram ceva profesorilor nostri, desteptul ala de la B1 care isi zice Nasu, i-a catalogat "victimele capitalismului"...vai de capul lui...legea nu e morala, stim cu totii, fara educatie nu avem identitate, investiti in educatie, cu totii avem copii, nepoti, maine ce vom face?
    • -1 (1 vot)    
      greva?? sa se mai gandeasca profesorii!! (Joi, 30 aprilie 2009, 17:43)

      un elev [anonim] i-a raspuns lui Lex

      daa...f bine...sa ne cheme in vacanta sa dam tezele...ce tupeu...iar la liceu cand mai intram?? chiar nu va ganditi si la noi? voi v-ati trait viata...aveti un serviciu, dar noi?
      pot zice ca e cea mai mare tampenie greva aceasta chiar in zilele de teza....urasc romania, urasc pe cei care o conduc si abia astept sa plec din tara asta de c***t....nu ai niciun viitor aici!
  • +1 (3 voturi)    
    pana cand isi vor mai bate joc (Joi, 30 aprilie 2009, 13:13)

    un parinte [anonim]

    Pana cand isi vor mai bate joc de noi guvernantii!
    Daca nici pentru copiii nostri nu reactionam ,atunci nu ne ramane decat sa ne facem bagajele si sa plecam unde vom vedea cu ochii, oriunde este mai bine,sau ma rog nu putem avea aceleasi pretentii intr-o tara straina.
  • -1 (3 voturi)    
    (Webmaister; elimina campul asta ca e stupid!) (Joi, 30 aprilie 2009, 13:15)

    AndreiSe [anonim]

    Greva poate sa fie, si 100 de zile dac vor, dar mariri de salariu nu or sa fie. Eventual o sa le taie salarile pe perioada grevei, ceea ce ar fi un lucru bun. In tara asta exista libertatea de a-ti alge locul de munca. Nimeni nu te obliga sa lucrezi in invatamant. Daca nu iti convine leafa sau faptul ca lucrezi 3-4 ore pe zi poti sa pleci in alta parte. Nimeni nu te obliga.
  • -2 (4 voturi)    
    Adevaratele victime ale grevei (Joi, 30 aprilie 2009, 13:21)

    Eu [anonim]

    Din tot acest circ, partea cea mai deranjanta este luarea copiilor ca ostateci de catre cea mai bine platita categorie de bugetari (luand in considerare cele doar 14 - 18 ore/saptamana lucrate, plus nu mai putin de 100 zile/an concediu si vacante) doar pentru a obtine noi si nerealaliste beneficii materiale, sub masca „investitiilor in invatamant”, investitii facute in realitate de catre parintii santajati de data asta cu notele.
    Din pacate, primele si cele mai evidente rezultate ale actiunii vor fi o diminuare si mai accentuata a autoritatii morale pe care o vor putea invoca la clasa (cum asi putea eu, ca elev, sa am o parere buna despre cei care, dupa ce ca nu fac altceva decat sa-mi dicteze dupa niste foi sau carti lucruri inutile pe care oricum le-asi fi putut citi si singur, ma mai folosesc ca si moneda de schimb ori de cate ori interesul lor personal o dicteaza) precum si expunerea, mai devreme sau mai tarziu, la actiuni in instanta menite sa compenseze traumele la care au fost expusi copii prin „uite teza - nu e teza”, „termini scoala daca si cand am eu chef, chiar daca tu ai invatat”, etc.
    Asta ca sa nu mai vorbim de asa zisa recuperare a materiei dupa greva in zilele de sambata, doar pentru, din nou, evitarea pierderilor salariale asociate grevei, interesul personal al cadrelor didactice priman din nou in fata celui al elevului care, in fapt, dupa cele 6 - 7 ore/zi (30 - 35 ore/saptamana, adica aproape dublu fata de dascalii sai), mai trebuie sa mearga acasa unde pentru alte macar 2 -3 ore / zi vor trebui sa faca temele primite, iar asta daca au fost suficient de norocosi sa inteleaga ceva din materia predata ori au parinti care pot relua explicatiile pentru ei intr-o maniera mai clara, individualizata, adica exact ceea ce ar trebui sa faca la clasa „bietele” cadre didactice atat de „oropsite” de guvernanti.
    • +2 (4 voturi)    
      Anonimule, gresesti ! (Joi, 30 aprilie 2009, 13:44)

      samosata [anonim] i-a raspuns lui Eu

      Gresesti in primul rand ca privesti necazul din educatie ca un circ si din pacate prea multi fac aceeasi gresala. Nu e circ, e o situatie grava ale carei consecinte, in viitor, putini o intrezaresc. Toti parintii doresc profesori buni dar se grabesc sa le numere orele la clasa, doar alea sunt dispusi sa le vada si sa le plateasca. Recomand cu caldura si sinceritate, tuturor persoanelor cu carte, mai ales care au copii, sa suplineasca intr-o zi pe cineva din sistemul educational, (prieten, rudenie,...) si o sa fie surprins (era sa zic socat) de ceea ce o sa descopere singur despre munca dascalilor. Si inca ceva. Cadrele didactice nu sunt "oropsite" de guvernanti, sunt BATJOCORITE ! Si credeti-ma, nu e nici in avantajul elevilor, nici al societatii noastre in general.
      • 0 (2 voturi)    
        Oare?! (Joi, 30 aprilie 2009, 14:11)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui samosata

        Circul pe care il vad nu este situatia din educatie ci atitudinea cadrelor didactice, mai interesate de atragerea mai mult sau mai putin fortata a elevilor la meditatii costisitoare unde sa ii invete ceea ce ar fi trebuit sa predea la clasa, plangandu-se in acelasi timp de slaba calitate a invatamantului si de pregatirea precara a absolventilor, ca si cum aceasta nu ar fi exact rezultatul muncii lor.

        Cat despre vazutul si platitul doar al orelor de la clasa, nu cred ca mai este altcineva, privat ori bugetar deopotriva, care sa fie platit pentru altceva decat ceea ce face la serviciu, nu si pentru activitatile din mult prea multul timp liber. Daca vrei sa progresezi, daca vrei sa tii pasul cu noutatile din domeniul tau de activitate (ceea ce din pacate nu se intampla in anvatamantul nostru nici in 75% din cazuri, desi timp au mai mult decat suficient) daca intr-adevar te intereseaza ceea ce faci, atunci poti si ai si cand.
        • +1 (3 voturi)    
          Mai clar. (Joi, 30 aprilie 2009, 14:54)

          samosata [anonim] i-a raspuns lui Eu

          E stiu ca la circ se rade. Situatia e departe de a starni rasul. Departe rau.
          Nu ma refeream neaparat la activitatea de up-date, desi spre deosebire de alte profesii unde asta tine de hoby-ul omului in cazul de fata e sarcina de serviciu, ca sa zic asa. Si nu-i acelasi lucru. Eu daca joc fotbal ma distrez pe cand un fotbalist profesionist munceste. Sesizezi diferenta ? Dar mai e si pregatirea efectiva a lectiei. Chiar crezi ca poti sa te prezinti in fata unor grupuri de adolescenti indrazneti si precoce cu doua, trei sau patru lectii diferite in fiecare zi fara sa te pregatesti PENTRU ASTA ? Zi de zi.
          p.s. Vorbesc de oameni seriosi si responsabili asa cum ne vrem pe noi si pe cei din jurul nostru. Te rog fa experimentul de care vorbeam in comentariul anterior. Bafta !
    • -2 (4 voturi)    
      Corect. (Joi, 30 aprilie 2009, 13:56)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Eu

      FOARTE , FOARTE CORECT. Va bateti joc de copiii nostri si nu va trage nimeni la raspundere. Eu cred ca profesorii ar trebui evaluati si de parinti si demisi daca nu-si fac ttreaba cum trebuie. Sa va fie rusina ca profitati de acesti copii. Faceti greva in vacanta! sau aveti prea multa?
    • +1 (3 voturi)    
      mi-e sila! (Joi, 30 aprilie 2009, 14:04)

      cosmopolit [anonim] i-a raspuns lui Eu

      stimatilor, tara asta se va duce de rapa! Toti o ducem foarte rau, dar asta nu e o noutate , deoarece Romanica e in criza de cand ma stiu.sunt in invatamant de 10 ani si am 1021 ron. stau la scoala 6 ore, e adevarat, dar cand ajung acasa imi mai ia cel putin 4 ore pregatirea pt. a doua zi?.Stimate EU si JE( aceeasi persoana, de asta am folosit singularul) stii cat stres e in sistemul nostru? Vin inspectori, metodisti, ne controleaza la tona de hartii pe care suntem obligati sa le facem. Nimeni nu ne tine in invatamant, dar daca nu ar fi fraieri ca noi care sa stea, copiii ar invata doar sa fumeze si cum sa-si lege nodul la cravata, cum spunea Eminescu! Rusine natiei care isi denigreaza dascalii.Pana la urma, romanii isi merita soarta!
      • +1 (3 voturi)    
        din pacate ai dreptate (Joi, 30 aprilie 2009, 14:30)

        Alias [anonim] i-a raspuns lui cosmopolit

        dar ce te poti astepta la o natie semianalfabeta care umfla ratingurile la zeroteveuri si se crede geniala precum bine-c-a-murit genialul carmaci? romanii sint ca la televizor: chiar daca habar n-au economie sau politica sau fotbal, iti vor explica intotdeauna care e situatia, iar daca ii contrazici sint in stare sa te si pocneasca. pentru ei, educatia sau scoala e cel mai simplu subiect, de aia au si ajuns in stadiul asta.

        si, mai ales, ce respect sa aiba daca se chinuie sa treaca clasa si fac facultati ca sa aiba diplome?

        si ce respect sa aiba cand dintotdeauna politicienii au tratat educatia si oamenii care lucreaza in sistem ca pe o turma de prost-imbracati? e cu atat mai grav cu cat unii dintre ei zice-se ca sint si profesori universitari.
      • -2 (4 voturi)    
        Sa fim seriosi (Joi, 30 aprilie 2009, 14:42)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui cosmopolit

        1. Opiniile similare si coincidenta de nume nu face din noi una si aceeasi persoana.
        2. 6 ore pe zi la scoala inseamna doua norme didactice si prin urmare leafa dubla, adica cei 1021 RON x 2 cel putin; cele 4 ore de pregatire acasa probabil se refera la meditatii pentru ca altfel sunt doar basme pentru PR
        3. Interesant este ca obiectul muncii, elevii mai precis, nu este amint de loc la factorii de stress; si ca o paranteza, lectiile deschise si altele asemenea sunt de cele mai multe ori mai stresante pentru elevi „daca ai gresit s-a dus media ta”
        4. Cat despre ce invata si ce ar invata ...
        • +1 (3 voturi)    
          care meditatii?!!! (Joi, 30 aprilie 2009, 15:59)

          cosmopolit [anonim] i-a raspuns lui Eu

          imi pare tare rau sa te contrazic.
          1.norma didactica a unui profesor este de 18-19 ore/saptamana.Esti obligat, ca diriginte sa desfasori in fiecare saptamana macar 2 activitati educative cu sau fara elevi.
          Dumneata n-ai habar ce inseamna o activitate didactica, de asta vorbesti.
          2. Cred ca esti o persoana inca in scoala, sau una care habar n-are de munca sau efort intelectual.Presupun ca unica activitate pe care o desfasori este "mulsul banilor de la taticu"!Esti o persoana cu grave devieri de conceptii.
          3. Nu, nu fac nici un fel de meditatii.
          • 0 (2 voturi)    
            Quod Erat Demonstrandum (Joi, 30 aprilie 2009, 17:07)

            Eu [anonim] i-a raspuns lui cosmopolit

            1. Asta spuneam si eu: 6 ore x 5 zile = 30 ore/saptamana, adica foarte aproape de dublul celor 18 - 19 ore ale normei didactice; iar dirigentia este apanajul doar al unei parti limitate a corpului profesoral.
            Si am o nedumerire: activitati educative cu SAU FARA ELEVI?!?
            2. Am fost in scoala (de fapt chiar am invatat) un numar destul de mare de ani si atat direct cat si indirect mentin contactul cu ea deci nu sunt chiar in necunostinta de cauza. Cat despre a sti sau a nu sti ce inseamna munca ori efortul intelectual, cred ca este greu sa te poti pronunta doar pe baza catorva randuri scrise ca un comentariu a unei situatii de actualitate.
            3. Exceptiile de obicei confirma regula si nicidecum nu o elimina.

            Iar ca o incheiere, ma vad nevoit sa va consider ca exemplu elocvent pentru starea invatamantului si a calitatii intelectuale a celor care acum isi bat joc de elevi ca in acelasi timp sa deplanga lipsa de respect si recunostinta a acestora, uitand ca si una si cealalta se castiga si nicidecum nu se impun.
            Motivatii minime ale afirmatiei anterioare: opiniile diferite de cele proprii constituie „grave devieri de conceptii” iar argumentarea logica intr-o polemica este repede inlocuita de recurgerea la atacuri la persoana (asta pentru ca tot invocati efortul intelectual).
            Q.E.D.
      • 0 (2 voturi)    
        ce tot spui acolo? (Joi, 30 aprilie 2009, 17:03)

        draga cosmo-troglodit [anonim] i-a raspuns lui cosmopolit

        daca voi, cei din invatamant, va plangeti ca lucrati 30 ore pe saptamana, pentru care incasati 1021 ron/luna, sa stii ca aveti prea mult!sa nu uiti ca aveti 3 vacante pe an, dintre care una mare, deci puteti fi considerati ca fiind cu program "de lauza"!sa nu uitam, ca,majoritatea , faceti in asa fel incat copiii de la clasa sa ajunga sa faca meditatii ,pentru care nu platiti nici un impozit. asa ca, nu mai plangeti, mergeti la scoala si multumiti-va cu cat aveti, nu sunteti cei mai defavorizati dintre bugetari!
        • 0 (0 voturi)    
          miscarea contra statului....creierului (Joi, 30 aprilie 2009, 17:49)

          dina [anonim] i-a raspuns lui draga cosmo-troglodit

          stimati domni, degeaba sariti unul la gatul altuia....asta e apanajul STATULUI roman.El este cel care invrajbeaza o categorie sociala impotriva alteia. In loc sa fim uniti, pentru ca Statul sa nu-si mai bata joc de oameni, noi ce facem? Stam si calculam orele pe care le munceste una sau alta dintre categorii. De exemplu, eu sunt profesoara, dar nu fac greva.De ce? Pentru ca nu-mi permit sa pierd niste ore, pe care le-as recupera sambetele, cand toata lumea este libera.Tot respectul pentru cei care lucreaza in mediu privat, dar nu cred ca populatia ar trebui sa muste din beregata si asa slabita a cadrelor didactice.Toata lumea munceste. Nu incerc sa conving pe cineva de meritul profesorilor, dar nici sa denigram niste oameni, pentru simplul motiv ca au indraznit sa fie dascali.Daca e asa bine in invatamant, de ce nu va faceti profesori? Sa aveti 3 luni vacanta, 4 proiecte de lectie pe zi(a cate 5-6 pagini), planificari anuale si pe unitati de invatare(300 -400 pagini cel putin), inspectii, perfectionari (500-600 ron),asistentela ore, proiecte educative( da, si fara elevi), sa cumparati carti, reviste de specialitate(alti 100 ron), naveta, umilinta, elevi de bani gata care sfideaza omul de la catedra.Stiti doar sa acuzati, dar realitatea va depaseste.Va multumesc!
  • -1 (1 vot)    
    Au speriat turnurile Geamanu.Jos cu mister Bin! (Joi, 30 aprilie 2009, 13:25)

    psd-os-ul [anonim]

    Cand Nica s-a dovedit a fi un adevarat mister Bin pe TV , dupa cum se lauda cu gasirea lui Gribenco, de ziceai ca l-a prins pe Bin Laden, deja se putea observa ca acest comic vestit al guvernului e tare dispus sa-si asume ispravile Politiei.

    Are acum ocazia-printr-o demisie de onoare la fel de comnica- sa fie alaturi de meritele Politiei Capitalei si ale sefului acesteia, dupa ce au fost tradati de lucratorii de militie din interior, ingrijorati sa nu fie demolate turnurile Geamanu, hotiile si santajele lor, rentabile pentru toti. In disperare de cauza politieneasca , mister Bin-Nica se lega de cutremuratoarea intrerupere telefonica de sambata, de parca internele s-ar tine de tonul acupat. Dimoptriva, e liber de contract acest ministru cu internele scapate de sub control.

    Oamenii lui Vanghelie nu mai pot fi tinuti in brate, cu atatea abuzuri si rateuri nerentabile.
    Curaj, mister Bin, cu o demisie adevarata, e momentul sa devii serios! S-a ingrosat prea tare gluma.
  • -2 (4 voturi)    
    Greva sau santaj? (Joi, 30 aprilie 2009, 13:41)

    Rovela [anonim]

    Programarea grevei exect in perioada tezelor nu este un smn calar de santaj?Daca au ceva cu guvernantii sa faca greva in detrimentul guvernarii nu sa sperie copii, care dupa ce profesorii isi rezolva treaba trebuie sa recupereze ore, teze si examene!!!!!
    Ar trebui ca sindicatele sa fie mai responsabile si sa nu se razbune pe copii! Ce invata copii de la profesorii care de cate ori nu sunt multumiti fac greva si ameninta cu inghetarea anului scolar? Invata santajul, iresponsabilitatea si ce este mai grav nu mai respecta notiunea de profesor!
    In situatia grea in care se afla foarte multi parinti care nu mai au servici, care este viziunea copiilor asupra profesorilor?
  • -2 (4 voturi)    
    Pretentii nejustificate (Joi, 30 aprilie 2009, 13:52)

    Un parinte [anonim]

    Sunt total nemultumit de actualul sistem de invatamant.
    Oricum profesorii sunt mult mai bine platiti decat alti bugetari au norme mici, au vacante.
    Ce raspundere au daca elevul nu este atent si nu invata?
    Din clasele primare trebuie sa meditezi copilul pentru ca nu se ocupa nimeni de el. Noi eram 30,40 in clase iar acum peste 15 sunt prea multi. Daca nu meditezi copilul cu profesorii lui poate sa ti-l lase chiar corijent.
    Incepand cu gradinita, tot stai cu mana in buzunar daca vrei sa se ocupe si de copilul tau. Pentru ca "muncesc din greu" profesorii au timp de greve si de fite. Prea multe pretentii pentru calitatea slaba a actului de invatamant.
    Ce concluzie falsa: dascalii nu se ocupa de copii pentru ca guvernantii nu-i platesc.
    Dar noi restul populatiei nu muncim? Si nu platim si individual la dascali?
    Poate avem slujbe cu mult mai grele... dar nu avem sindicate puternice si bine platite.
    Hai sa nu fim meschini si sa recunoastem adevarul: copilul invata la scoala doar sa scrie si sa citeasca. Daca vrem mai mult, platim separat.
  • +1 (1 vot)    
    Propunere imn turistic al Romaniei (Joi, 30 aprilie 2009, 13:57)

    sully [anonim]

    Romania-comme sei bellissima
    ==========================

    Romania e frumoasa
    Cu Helene pe terasa
    Are munti, campii, valcele
    Bostanei si pepenele
    Litoralul-cu nudism
    Bucovina'n monahism
    Presedinti,parlamentari
    Nisip fin , pietroaie tari
    Si traditii seculare:
    Totul este de vanzare !
    • 0 (0 voturi)    
      adica: Romania- come/quanto sei bella (Joi, 30 aprilie 2009, 14:33)

      Daniela [anonim] i-a raspuns lui sully

      ???
      • 0 (0 voturi)    
        corectie (Joi, 30 aprilie 2009, 14:54)

        sully [anonim] i-a raspuns lui Daniela

        Thank you !
        Sorry !
  • -2 (4 voturi)    
    deja m-i se face greata... (Joi, 30 aprilie 2009, 14:22)

    liviu_ [utilizator]

    1 - la cat de bine pregatiti sunt (si la programa care exista) deja profesorii castiga mult prea mult
    2 - lucreaza 16-18 ore/sapt fata de 40 cat lucreaza "fraierii" (sa nu mai vb. de vacante...)
    3 - nu au observat totusi ca E CRIZA?!?!?!?! (creata intentionat sau nu e irelevant in acest caz...). ei ce vor sa aiba salarii mari 6 luni si apoi sa intre statu in imposibilitate de plata sau sa mearga cu salariile astea?!
    4 - medicii, functionarii publici si ceilalti bugetari cu salarii de mizerie... CE FAC CU EI?!?!?! adica o sa ajunga un profesor sa castige aproape dublu ca un medic (si sa lucreze de 2 ori mai putin)?!

    Fara suparare, dar raportand la celelalte salarii ale bugetarilor si la situatia actuala a Romaniei (si nu numai) e dovata de inconstienta si prostie faptul ca profesorii cer salarii mai mari!
    Bineinteles aia care au votat marirea cu 50% sunt chiar idioti...
  • 0 (2 voturi)    
    oare? (Joi, 30 aprilie 2009, 14:24)

    Alexandra [anonim]

    nici eu nu cred ca se face greva.vom trai si vom vedea.
  • +2 (4 voturi)    
    profitorii... (Joi, 30 aprilie 2009, 14:55)

    luci [anonim]

    rau este faptul ca in invatamant si-au facut loc fel de fel de oameni, care pe langa faptul ca si-au facut studiile prin fel de fel de facultati private (in care predomina clanurile de rubedenie) si la ID(?), au nevoie ei de educatie...
    mai rau este ca si liderii de sindicat, din ceea ce am vazut la tv., sunt toti o apa si-un pamant, care vad precum calul...
    eu ma bucur ca fac greva, este dreptul lor, dar daca o fac chiar in zilele cu teze unice, nu mai este dreptul lor, consider ca si copii au niste drepturi, nu? tocmai ei, cei mai educati si mai elevati, tocmai ei care reprezinta materia cenusie a acestei societati, tocmai ei sa nu respecte drepturile oamenilor?
    au mai facut asta de cateva ori, multe ore au ramas nerec uperate chiar daca au fost platite, stiu acest lucru pentru ca am copil la scoala si stiu ce a recuperat...
    propun ca autoritatile sa le aprobe greva, dar in acelasi timp sa nu-i mai plateasca decat pe cei care fac orele, poate asa se cerne graul de neghina, poate scapam de toate lichelele care si-au facut loc in sistemul de educatie...
    ei nu sunt constienti ca acum suportam cu totii rezultatele muncii lor?
    poate se face acum o triere, poate acum ne vom da seama ca sistemul este supraaglomerat, cu ore fara nici o importanta, care suprasolicita copii, care au ajuns sa aiba cate 8-9 ore de scoala (cand sa-si mai faca temele?)...
    sa va fie rusine!
  • +1 (1 vot)    
    , 50% (Joi, 30 aprilie 2009, 15:04)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    Marirea comunista era exclusa.700x50% +700=1.050, 8.000 Pr.univ.x50%+8.000=12.000.Da r pentru cei cu sub 1ooo, un plus pentru carti, un salar pentru haine si protectie impotriva huliganilor din scoli cu Cp aparati de legea ultrajului.Eventual o suma pentru chirie sau naveta! Un sergent de jandarmi un sergent de pompieri nu spun ca nu sunt necesari dar nici profesorii nu trebuie dispretuiti.Personal la peste 61 de ani am bucuria sa traiasca invatatoarea si e bucurie dubla sa o felicit de zile mari sarbatori religioase, 1/8 martie etc.Invatatorii si profesorii sun parinti spirituali si merita tot respectul. Invatatorii sunt o categorie speciala si daca va intereseaza pe blogul lui Andrei Paunescu am trei postari de principiu alaturi de bunicul sau invatatorul Ctin.Paunescu o figura de mare senior ce seamana cu Jean Marais!Dar si aici sunt mafii posturi ,ocupate de necalificate ,sotia lui Domn Parinte,don.primare don sef de post ,de grajd,de garaj,de ocol,canton silvic etc.Am trecut si noi prin apostolat cand un agramat,inchinator la Bachus dadea indicatii si cauta pe ori ce cale sa arate muschii de fost ciocanar "glasul rotilor de tren"premar numit pe criterii de dosar curat si gol ca si capul Dniei Sale.Am facut o recomandarea sa trimita fii satului la facultati si apoi sa-si bata joc de ei.Noi de rupt oasele pe campiile patriei nu am dus lipsa. Munca nu a creeat pentru noi nici un disconfort ci aceeasi Yesmeni pupin pro sefi,bricege perfecte de 95 de grade.Sa auzim de bine!DDD
  • +1 (3 voturi)    
    liderii sindicali mincinosi si excroci (Joi, 30 aprilie 2009, 15:08)

    ion roata [anonim]

    Greva generala, mai liderilor lui peste odata declarata si inceputa ,confor lrgii de care voi sunteti straini,tine pe toata perioada pana la rezolvzrea conflictului de munca.Nu se face greva generala pe sarite,pe sarite e numai mintea voastra bolnava.
    Face-ti greva din 5 mai si pana in 21 mai,bravo !
    Ca si asa nu ati facut mare lucru,toto fabrica de inculti faceti dar ma gandesc ca pe aceiasi perioada nu veti lua nici salariu.
    Daca avem profesori mai tute decat elevii si studentii,bine inteles ca nu toti dar majoritate.
    Stati acasa ca si asa nu ati facut mare lucru la scoala.Cu aceasta puneti capac definitiv brumei de invatamant caci cu educatia ati fost si sunteti la pamant.
  • +1 (3 voturi)    
    marire salariu cadre didactice (Joi, 30 aprilie 2009, 15:14)

    ziggi [anonim]

    sunt de acord cu marirea salariilor , numai dupa ce sindicatele vor gasi o metoda eficienta prin care sa fie impozitate veniturile din meditatii (despre care profesorii nu scot o vorba!!!!!!)
    pacat ca au uitat (ca trebuie) sa fie pedagogi !!!!
  • +2 (2 voturi)    
    realism (Joi, 30 aprilie 2009, 15:19)

    amu [anonim]

    Profesorii nu inteleg ca este criza deoarece vad cum alti bugetari ,fara eforturi mari ,beneficiaza de salarii si pensii de LUX. Cum sa accepti ,ca pentru unii se pot da salarii de sute de milioane ,iar pentru altii,nu ajung banii ? Daca este criza ,toti bugetarii sa o simta ,fara exceptii.Sa terminam cu titulatura de persoane cu statut special,pentru cei care au pus coada la pruna.Este o discriminare pe fata .Lumea nu poate fi prostita la infinit ,tot se trezeste odata .
  • 0 (0 voturi)    
    asta i chiar culmea. (Joi, 30 aprilie 2009, 15:22)

    S [anonim]

    Poate ar trebui si noi,elevii, sa facem greva. Dar noi nu putem,nu-i asa? Noi nu avem nici o vina si nimanui nu-i pasa ca unii din noi au de dat bacalaureat,examene. Va multumim,dragi profesori.
    Puteati macar sa faceti greva mai devreme,nu in prag de examene.Poate unii din noi vrem sa mai dam si pe la facultate...dar cel mai mult multumesc guvernului Romaniei - voi va bateti joc de profesori facand promisiuni si astfel va bateti joc de copiii vostri. NORMAL CA VREM SA PLECAM DIN TARA ASTA.
  • 0 (4 voturi)    
    ce vor astia?? (Joi, 30 aprilie 2009, 15:23)

    Dragos [anonim]

    Sunt elev in ultimul an de liceu. Aproape zi de zi observ cam cum merge treaba pe la scoala romaneasca. Sincer majoritatea tmpului petrecut la scoala este o pierdere de timp, timpul fiind o resursa neregenerabila din pacate. Profesorii nu au de ce sa faca greva, dupa parerea mea, atat timp cat eu la scoala mai mult cheltui bani (transport, mancare) decat sa raman cu ceva folositor pe viitor. Daca pierd bacu` anul asta din cauza lor ... dracu sa va ia... numai bine
  • 0 (2 voturi)    
    Nu toată lumea face grevă (Joi, 30 aprilie 2009, 15:31)

    m3th0dman [anonim]

    La mine la clasă 30% din porfesori au spus că vom fi puşi absenţi dacă nu vom fi prezenţi marţi la şcoală, deoarece ei nu au treabă cu sindicatele şi cu greva.
    Alţii au zis că n-are rost să mergem că şcoala va fi închisă şi oricum n-avem cum intra.
    Ar fi interesant să anuleze bacalaureatul, să intru la facultate numai pe baza examenului de admitere.
    • 0 (0 voturi)    
      ciudat (Joi, 30 aprilie 2009, 16:17)

      titi [anonim] i-a raspuns lui m3th0dman

      din continutul mesajului deduc ca ai fi liceean. ciudat, scrii corect in limba romana! DACA INTR-ADEVAR esti ceea ce pretinzi, felicitari, faci parte din cei putini, probabil 1%!
  • 0 (2 voturi)    
    MEDITATII (Joi, 30 aprilie 2009, 15:41)

    sully [anonim]

    Cunosc profesori care au mai multe apartamente si masini din meditatii.O adevarata industrie pentru unii !Fiscul si Pogea se pare ca nu au auzit nimic de ei ! Sau iau si ei meditatii ??????
  • -1 (3 voturi)    
    Nesimtire si santaj (Joi, 30 aprilie 2009, 16:20)

    Alecu [anonim]

    De saracii copii, de psihicul lor, de pregatirea lor pentru tezele unice, niciun dascal sau lider de sindicat nu tine cont.
    Doar salarii mari! Singurul tel al dascalilor au fost si sunt salariile. Asteapta inceperea anului scolar, tezele unice, bacul sa santajeze.
    Pentru a sustine tezele unice platim meditatii la cateva materii. Daca dascalii si-ar face datoria la scoala probabil nu am mai plati atatea meditatii.
    Sunt curios cati din cei care noteaza postarile cu (-) stiu cat costa o ora de meditatii si cate ore pe saptamana platim.
    Dreptul nostru, al parintilor care este? Sa suportam santajul lor de n...ori pe an.
    Deja am ajuns la saturatie.
    Cu pregatirea de la scoala, copilul nu ar mai promova niciun examen.
  • 0 (2 voturi)    
    greva profesori (Joi, 30 aprilie 2009, 16:36)

    mircea [anonim]

    sunt inconstienti.sa multumeasca daca mai primesc salariul.gripa porcina le va crea multe probleme si lor si noua.
  • -2 (2 voturi)    
    Greva generala (Joi, 30 aprilie 2009, 16:40)

    Alexandru din Craiova [anonim]

    Eu tin cu sindicatele de invatamant.Nu este corect ce face Basescu si cu premierul Boc,e inadmisibil ce se intampla in tara asta.Una zic si alta fac.Trebuie sa le dea 6% ca le-au promis si nu s-au tinut de cuvant.Foarte bine fac sindicatele,sa intre in greva si sa nu renunte,sa mearga pana la capat cu greva.Sa boicoteze tot.pana le va da guvernul acest 6%din PIB.
  • 0 (2 voturi)    
    Educatie cu masura (Joi, 30 aprilie 2009, 16:54)

    Ariel [utilizator]

    Politicienilor nu le convine un electorat educat. Cu cat electoratul este mai educat, cu atat este mai greu de manevrat, de manipulat. Asa ca vor cauta sa-l manevreze inca de pe bancile scolii: cu minim de cunostinte, cu o educatie bazata pe memorie si nu pe deductie logica si cautare de surse de informatie, respectiv cu incarcarea memoriei cu date atent selectionate si nu cu formarea de conexiuni logice si capacitate de analiza. Niciodata nu vor investi prea mult in educatie, fiindca nu-i intereseaza, ba din contra ii deranjaza prea multa minte, mai ales ca ei nu prea au ( Murphy a zis: cei care stiu - fac, cei care nu - conduc). Si de ce i-ar plati pe dascali mai mult?
  • -2 (2 voturi)    
    mineriada (Joi, 30 aprilie 2009, 17:00)

    radu [anonim]

    Nu am ales intamplator titlul subiectului, personal mi se pare ca actiunea pe cale a fi declansata seamana foarte mult cu ceea ce am trait in anii '90. Diferenta este ca atunci erau topoare, lampase, bate, s.a., iar acum vom avea pixuri, stilouri, creta si multa galagie agramata cu patalama (da, nu am gresit !) in portavoci. Sunt dezgustat profund de INTENTIA (chiar daca nu va fi dusa la bun sfarsit) "profesorilor" copiilor nostri. Sigur, nu generalizez, dar, din proprie experienta si cu un profund simt al raspunderii (am copil in clasa a-VIII-a, la un liceu de elita din Iasi), va pot spune ca mai mult de 75% din corpul profesoral este (la alegere sau cumulativ!) ori nepregatit, ori cu grave probleme psihice, ori corupt (paleta este foarte larga!) si pot continua. Repet, la un liceu de elita ! A veni acum (nu discut problema dpdv moral -adica lege promulgata si nerespectata de un marinar ajuns, printr-o greseala a istoriei, presedinte) si a cere marirea cu 50% a salariilor (si a cui !!!) este o nesimtire fara precedent in istoria post-decembrista a tarii ! Sa va fie rusine !!!
  • -1 (1 vot)    
    "Noi muncim, nu gandim" reloaded (Joi, 30 aprilie 2009, 17:22)

    |Justin Puscasu [anonim]

    Aversiunea fata de profesori, pe care o vad in multe din comentariile de mai sus, pare mai degraba o aversiune fata de Scoala, fata de ideea de a invata. Este o varianta imbunatatita a ideii de dezbinare sociala, similara cu pretentia minerilor de linisti spiritele golanilor de studenti. Noi muncim, nu gandim. Si nu evoluam deloc!
    • 0 (0 voturi)    
      FALS (Joi, 30 aprilie 2009, 20:50)

      Alecu [anonim] i-a raspuns lui |Justin Puscasu

      Nu este aversiune fata de profesori ci fata de comportamentul si fatarnicia lor.
      Un debutant in invatamant are un salariu mai mare decat oricare alt debutant bugetar. Are 4-5 ore pe zi si restul vacante.
      Si daca as fi multumit de educatia pe care o primeste copilul meu la scoala as fi de partea lor. Dar in realitate numai cine nu are copii poate fi de partea lor. Calitatea invatamantului nu se va imbunatatii prin marirea salariilor profesorilor.
      Si daca in toata lumea este criza si daca bugetul nu are bani de unde sa le mareasca salariile? Sa ne imprumutam, sa platim dobanzi sa fie multumiti profesorii?
  • 0 (2 voturi)    
    santajisti????!!! (Joi, 30 aprilie 2009, 17:25)

    sunt cu ei!!! [anonim]

    mai nenea santajist si nesimtit ce esti, ai tupeul sa spui k profesorii o duc mai bine k cei din medicina?? da pe tine maimutza cine te-a educat k sa ajungi unde esti??? cumva mamica acasa?? ce stii tu de situatia adevarata a profesorilor de generala sau de liceu?? te uiti numai la universitari?? si apoi, s-avem pardon da cum isi face sanatatea treaba si cum trebuie sa te duci la medici, ba chiar si la infirmiere cand ajungi la mana lor??? ca stim toti cei care am umblat prin spitale!!! ei bine, situatia la profesori e cu totul alta!!!!!!!!!! trezeste-te si mai si gandeste cand ai ceva de spus!!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    minte afectata (Joi, 30 aprilie 2009, 17:27)

    greva profesorilor [anonim]

    se vede treaba k pe unii gripa le-a afectat creierul ingrozitor si iremediabil!!!!!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    mineriada?? (Joi, 30 aprilie 2009, 17:32)

    auzi dle! [anonim]

    si a cui este vina k in invatamant s-au dat diplome cu studii in autobuz si alea sambata si duminica?? oare nu tot a stimabililor domni analfabeti de la putere??? ei sunt de vina pt k in scoli sunt " calificarile" care sunt si k se scot analfabeti pe banda din mainile acestora!!!!!!!!! eu as propune ca toti cei cu Spiru Haret si FF sa zboare din institutiile scolare si sa ia bani frumosi cei care sunt intr-adevar competenti sa ramana in invatamant....
  • +2 (2 voturi)    
    Sunt profesor (Joi, 30 aprilie 2009, 17:37)

    Constantin [anonim]

    De acord cu marirea salariilor, dar numai pentru cei ce dovedesc ca sunt profesori, nu pentru cei care n-au nici macar bun simt in relatia cu elevii si cu perinti, care fura timpul elevilor si banii parintilor, etc...
  • 0 (0 voturi)    
    greva (Joi, 30 aprilie 2009, 19:08)

    greva [anonim]

    si cu copii cum ramane?!
  • 0 (0 voturi)    
    numai la NOI se poate intampla (Joi, 30 aprilie 2009, 19:14)

    andreea [anonim]

    ok.invatamantul romanesc a atins un prag critic.e adevarat de mai bine de 20 de ani incoace se promit multe lucruri si toti parlamentarii se fac ca au uitat.e groaznic si ne mai si intrebam de ce pleaca lumea in strainatate.si sa nu ne gandim la profesorii din marile orase ci la cei din mediul rural dintre care cei mai multi sunt nevoiti sa bata kilometri intregi pe jos si nimeni nu ii plateste in plus pentru asta.intr-adevar a ajuns cutitul la os. DAR DUMNEZEULE ! alte zile nu ati gasit ? de ce trebuie sa ne folositi pe noi,elevii,ca moneda de schimb ? poate dupa atata greva nu o sa obtina nimeni nimic dar noi tot cu mediile neincheiate si cu anul inghetat ramanem,nu va ganditi ? si tocmai in zilele astea cu tezele ? pai va ganditi ca daca o sa se faca intr-adevar greva in acele zile o sa iasa un scandal de n ori mai mare ? n-o sa mai aveti loc de elevii care vor iesi pe strazi.pentru ca pana la urma asta ne influenteaza si noua viitorul intr-o oarecare masura.macar facetiin zilele cu tezele de la ora 2 sau nu stiu fratilor lasati-ne sa dam tezele astea si corectatile cand vreti voi la vara in iulie si decalati admiterea,nu stiu gasiti o solutie numai sa stim si noi ca undeva exista notele noastre si ca la toamna putem intra la liceu !
  • +1 (1 vot)    
    no comment (Joi, 30 aprilie 2009, 19:57)

    Ana [anonim]

    totul merge in jos..vorbesc nu numai in invatamant, ci in toate domeniile de activitate...***.politicatv.ro mi-a relatat inca odata cum sta treaba in sistemul romanesc. am vazut ca profesorii nu renunta si vor sa declanseze greva..bravo... .e normal ca profesorii sa-si ceara drepturile, asa cum e normal si angajatii din cfr sa faca acelasi lucru. sa speram totusi ca se va putea face ceva in privinta aceasta...dar cred ca sunt slabe sanse...
  • -1 (1 vot)    
    greva... (Joi, 30 aprilie 2009, 23:57)

    cineva [anonim]

    bagati-va mintile in cap... e criza in lume.. si voi faceti greva?.. statul asta plateste alocatiile/salariiile si pensiile din bani imprumutati.. si saracii copii ce o sa faca? tara asta a ajuns de pomina... copii nu au absolut nici o vina.. akum k e an electoral faceti toti gargara... 4 ani ati mers pe burta...
  • -1 (1 vot)    
    nshte cersetori nde fdapt (Vineri, 1 mai 2009, 1:14)

    sa le stea in gat [anonim]

    am 3 copii si la toi a trebuit sa dau cu subsemnatul aproape lunar cu cateva milioane ca asha trebuie ... ca daca nu dadeam 2 l;uni ... cum notele scadeau fara motiv asha brusc ... m-am plans peste tot si toti au dat din umeri ... la inscrierea in scoala ce sa mai zic..de la secretare pana la directoare..la toata lumea..ca asha se practica ... inveti de la celellate mamici ... si uite asha astia care se dau mari grevisti is niste hotzi ordinari ... ca nu vorbesc din experienta mea daor ... ci si din a celorlate 20-30 de mamnici de la scoli diferite cu care am vorbit ...peste tot la fel ... sa le stea in gat ...
    • 0 (0 voturi)    
      Ce vorbesti? (Vineri, 1 mai 2009, 19:00)

      Raluca9 [utilizator] i-a raspuns lui sa le stea in gat

      Ce-i cu minciunile astea prostesti? Dom-le, nu mai scrie pe net daca n-ai un coeficient de inteligenta satisfacator!
  • -1 (1 vot)    
    noi mai prosti (Vineri, 1 mai 2009, 1:16)

    mariri ... cand ashtia de la privat murim [anonim]

    adica noi ashtia de la privat chinuiti ca ne dau afara pe criza acum ca nu mai sunt comenzi si stresati ca o sa stam cu 0 lei in buzunar si ei vor mariri de 50% ... sa le fie rushine ..ar putea si ei sa shtepte sa le fie bine tuturor in loc sa fie nesmitziti...pe langa faptul ca nu sunt o clasa decenta ci una shpagara prin excelentza
  • 0 (0 voturi)    
    greva (Vineri, 1 mai 2009, 9:05)

    andrei [anonim]

    faceti greva toti is revoltati si din alte domenii de activitate in curand o sa se faca revolutie in romania daca treburile merg tot asa
  • 0 (0 voturi)    
    chiar nu mai aveti nici un dram de inteligenta??? (Vineri, 1 mai 2009, 10:34)

    mai, oameni buni!! [anonim]

    ca sa poti creste salariile bugetarilor, indiferent de categoria lor, trebuie sa creasca produsul intern brut(pib).adica, sa existe crestere economica.in zilele acestea, nu numai ca nu exista nici o crestere economica, dar economia romaniei este in cadere libera , fara nici o speranta de revenire curand...s-au imprumutat niste bani de la fmi si banca mondiala, tocmai pentru a putea carpaci, pe ici si ciolo, adica, pentru ca sa nu murim de foame(pensiile si salariile vor fi acoperite partial de aceste fonduri).
    e drept ca exista inechitati in sistemul de salarizare al bugetarilor(magistrati, politisti,armata,anumite regii -care au salarii nesimtit de mari-ei !, tocmai de la ei ar trebui inceputa ajustarea,evident prin taierea drastica din salariile cu multe zerouri), dar de aici si pana la a cere mariri de 50%, cand economia nationala se prabuseste, este cale foarte lunga. daca mai luam in calcul faptul ca aceste ambitii survin exact in momentul in care copiii se pregatesc sa dea tezele unice, deci le va afecta grav procesul pregatirii scolare, este chiar reprobabil!
    sunt multe categorii de bugetari napastuiti,mult mai greu decat corpul profesoral. asta nu inseamna ca nu aveti dreptul sa va cereti salariile pe care credeti le meritati, dar cereti cand exista bani, nu cand sacul este gol si noi la marginea prapastiei...
    aceasta atitudine imi aminteste de psihoza colectiva de imediat de dupa 89:toti romanii umblau disperati si tipau ca vor "ajutoare" din strainatate. absolut toti erau isterizati sa capete , cat mai multe "ajutoare".in goana lor disperata , uitau un lucru esential si anume ca, pentru ca ei sa primeasca acele "ajutoare"(bani nerambursabili, haine, alimente, medicamente, etc), alti oameni trebuiau sa munceasca!!!nimic nu pica din cer!daca nu ai forta de munca, nu vei avea nici p.i.b,nu vei avea nici mariri salariale, nici macar paine pe masa!judecati bine ,nu va razbunati pe victime nevinovate(copiii),cereti locuri de munca, nu mariri salariale !!
  • -1 (1 vot)    
    Nesimtire! (Vineri, 1 mai 2009, 14:05)

    Epure Andrei [anonim]

    Cum se poate sa faceti greva cand voua putin va pasa de noi elevii....sincer datorita faptului ca e criza sar putea sa va scada salariile in loc sa vi le mareasca...in locul vostru...al tuturora nu as face o asemenea prostie.Cu toate ca multi sustin accelasi lucru...pe voi nu va intereseaza.Daca ingehata anul scolar si repet clasa....nu stiu ce pot face ...dar in rice caz nu e de bine fratilor...
    Tezele cu subiect unic sunt un lucru bun cu toate ca stiu ca la tara se copiaza in prostie si vin la oras si ne iau locurile la liceu,ar trebui sa faceti ceva si in legatura cu asta.In rest din cate am auzit tezele se vor da la sf. lunii sau la data la care au fost puse sa fie date...sper ca greva va fii doar pt simplul fapt ca mai putem invata dar sper ca va da gres si ca vom da teza la sf lunii...asa ar fii cel mai bine!



    Multumesc!Sper sa luati in considerare raspunsul meu,Epure Andrei!
  • +2 (2 voturi)    
    Micsorati si normele profesorilor! (Vineri, 1 mai 2009, 18:55)

    Raluca9 [utilizator]

    In acest moment, salariile sunt cu vreo 30% mai mici decat prevede legea votata in 2008 (si inca neabrogata). Ok, atunci sa se reduca norma profesorilor cu 30% si, in mod automat, numarul orelor petrecute la scoala de elevi tot cu 30%. Mi se pare o solutie decenta: intrucat statul nu-i in stare sa-si achite obligatiile si nici macar nu se angajeaza sa le achite cu intarziere in anii viitori (plus dobanzile aferente), el trebuie sa accepte diminuarea corespunzatooare a obligatiilor cadrelor didactice. O alta propunere: daca tot ne-am pus pe suspendat aplicarea unor legi, hai sa suspendam si legile prin care se acorda pensii speciale. Hai sa suspendam si activitatea ministerelor nou infiintate - cel al turismului si cel al tineretului.
    • 0 (0 voturi)    
      Anti-Greva (Sâmbătă, 2 mai 2009, 14:27)

      gabytzuuu' [anonim] i-a raspuns lui Raluca9

      Al naibii cu greva lor poate ingheata anul ca atat le trebuie.E destul ca se fac nedreptati in scoala in care invat eu,nu imi doresc sa repet anul.
  • 0 (0 voturi)    
    anti greva (Sâmbătă, 2 mai 2009, 21:33)

    Satana [anonim]

    Ce dracu trebuia exact pe data de 5 mai sa faca ei greva :|? .. elevii de cls a 8-a sunt super tensionati cu tezele si ei vor sa le amane din cauza unor salarii .. ca iau profesorii cu 2 milioane in pus :| .. wai sa mar
    • 0 (0 voturi)    
      acestea sunt propuneri pentru guvernanti (Duminică, 3 mai 2009, 9:50)

      DACA VRETI INVATAMANT DE CALITATE [anonim] i-a raspuns lui Satana

      Profesorii sunt bugetari. Este criza . Toti bugetarii resimt criza,este normal ca toti cei platiti din bani publici sa aiba acelasi regim de salarizare. Anume:
      1. PLATA CU ORA!!!Peste tot, in lumea civilizata, salariul se raporteaza la ora lucrata, NU LA "NORMA". "Norma" era un termen de pe vremea dinainte de 89, cand "tovarasii" erau obisnuiti sa "arda gazul" de pomana, ca , timpul trecea-leafa mergea.Plata cu ora sa fie reperul cand se stabilesc salariile pentru personalul bugetar cu aceleasi numar ani de studii necesare pentru practicarea profesiei respective.
      In acest fel se vor elimina cerintele aberante ale unor categorii profesionale(cum sunt cei din invatamant care presteaza 3-4 ore pe zi si cer salarii similare cu cei ce muncesc 10-14 ore /zi).
      2. In cazul profesorilor, sa se comprime clasele cu 10-15 elevi, sa se formeze clase de 30-40 elevi( asa cum erau inainte de 89, cand mai exista invatamant de calitate), iar cadrele respective sa fie concediate!Sa nu uitam ca sunt platite din bani publici(deci din banii parintilor contribuabili, care sunt foarte afectati de perturbarile in pregatirea scolara a copiilor lor, cauzate de aceste greve initiate de profesori!)Sunt mult prea multe cadre didactice, neperformante si total dezinteresate de pregatirea elevilor.Se poate ajunge pana la disponibilizarea a 3 sferturi cadre din invatamant, evident cu inchiderea unor scoli, care nu fac decat sa consume resurse(apa, electricitate, renovari, etc).Astfel, cei ramasi in sistem vor fi suficient de motivati sa profesesze.
      Sa se ia in calcul ca si in mediul rural este nevoie de ei, nu numai in orase.
      2.EVALUAREA PERIODICA A CADRELOR DIDACTICE IN FUNCTIE DE REZULTATE, atat din partea ministerului, cat si din partea parintilor.Un profesor bun este cel care are rezultate bune, reflectate in calitatea elevilor sai.Acestia , performanti, trebuie rasplatiti prin prime.Evaluarea sa se faca periodic, cei necorespunzatori sa fie inlocuiti.
      3.Sa li se impoziteze meditatiile
  • 0 (0 voturi)    
    cica sunt profesori... (Duminică, 3 mai 2009, 10:39)

    christa [anonim]

    da mai da intrati in greva?dar meritati banii pe care ii cereti?(cu exceptia unora)va ganditi la buzunarele voastre dar la elevi v-ati gandit vreodata?in urma voastra doar ei au de pierdut.vaide capu' vostru de materialisti.dar-ar Domnu' sa nu obtineti nimic
  • 0 (0 voturi)    
    greva (Luni, 4 mai 2009, 16:47)

    un_parinte [anonim]

    De unde sa mai creasca salariile oameni buni!!!!
    De unde nu-i nici Domnul nu da!!
    6 % din PIB ..... nu sunteti normali... puneti mana si mai si lucrati ceva fizic ca munca intelectuala nu prea depuneti....se vad rezultatele pe marea majoritate a copiilor... nu ii invatati la scoala ca sa le predati ore in particular...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by