Doi marinari romani rapiti de piratii somalezi au fost eliberati

de A.N.     HotNews.ro
Duminică, 26 aprilie 2009, 15:16 Actualitate | Esenţial


Vasul grecesc “Saldanha”, la bordul caruia se aflau si doi marinari romani, a fost eliberat sambata, informeaza Ministerul Afacerilor Externe. Vasul cu 22 de membri ai echipajului la bord a fost rapit de piratii somalezi in data de 22 februarie.

Marinarii romani, capitanul navei, Adrian Hududui (Brasov), si mecanicul de bord Marius Strambeanu (Constanta), sunt intr-o stare buna de sanatate, iar familiile acestora au fost anuntate in legatura cu situatia lor.

Ministerul Afacerilor Externe, prin Ambasada Romaniei la Atena, a mentinut in permanenta legatura cu familiile marinarilor romani, cu firma proprietara a vasului, implicata in procesul de negociere, precum si cu autoritatile grecesti.

Vasul Saldanha, un mineralier de 75.000 de tone, sub pavilion maltez si apartinand unei companii grecesti, a fost capturat de piratii somalezi in timp ce transporta carbune intre Malaezia si Slovenia. La bordul navei s-au aflat 22 de persoane - cei doi romani, 19 filipinezi si un ucrainean. Marinarii romani au plecat in voiaj in luna noiembrie, prin compania de recrutare de personal "Bright Balkan Shipping Services SRL" din Constanta.

In timpul in care vasul a fost capturat, capitanul Hududui i-a spus sotiei sale, prin telefon, ca situatia ostaticilor era grava, in conditiile in care rapitorii se drogau si erau inarmati.

Atacurile piratilor somalezi care actioneaza in Golful Aden s-au intensificat in ultimele luni, in ciuda faptului ca o flotila internationala se afla in zona pentru a proteja navele comerciale.

Piratii, care au primit zeci de milioane de dolari recompense pana in prezent, tin ostatici peste 250 de marinari si aproape 20 de nave.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















304 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Curaj (Duminică, 26 aprilie 2009, 17:11)

    ady624 [utilizator]

    Nu înțeleg de unde marea lipsă de curaj a ONU cu privire la acești pirați. Inițial pirateria a apărut în Somalia ca urmare a guvernului nefuncțional, a sărăciei crunte din acea țară. În cele din urmă, pirateria s-a transformat în industrie și există 'regi ai pirateriei' ca să parafrazez situația din România. Ce face ONU? Se plânge... Că ar vrea să fie 'politically correct' și că nu poate să îi considere pe acei pirați pirați până când nu atacă. Este foarte dificil să mai faci ceva în momentul în care piratul e pe punte. O dată preluată comanda navei, nu mai poți face nimic pentru că orice încercare va duce la moartea echipajului. Cu alte cuvinte, noi i-am prinde, dar nu știm care sunt pirații.

    Personal consider că o situație disperată cere măsuri disperate. ONU ar trebui să plaseze două portavioane, câte unul la fiecare capăt al culoarului în discuție. La intrarea în culoar, nava preia militari la bord pe care-i lasă pe cealaltă navă la ieșire. Evident, în culoarul cu pricina nici o navă nu are voie să se apropie. Să se instaureze un perimetru în jurul fiecărei nave în care orice intrus fără aprobare poate fi atacat fără alte remușcări.

    În schimb, ONU și toți participanții de acolo se lamentează că nu prea au ce să facă. Simplu, furnizați militari fiecărei nave care dorește acest lucru și dați-le acestora voie să atace orice persoană care se apropie de navă. Ne tot lovim de legea internațională, etc. Legea e făcută de oameni pentru vremurile respective. Când vremurile, năravurile, etc. se schimbă, se schimbă și legea. Legea nu este inamovibilă ;)

    Adrian
    USA
    • +1 (1 vot)    
      Legile maritime (Duminică, 26 aprilie 2009, 18:30)

      Roy [anonim] i-a raspuns lui ady624

      Adrian-american inainte sa-ti dai cu parerea (si cred ca ai dreptate oarecum) ar trebui sa stii ca legislatia navala este diferita de cea "civila". Pe vapoare singurele arme acceptate sunt topoarele de la panoul anti-incendiu, furtunele de incendiu si cutitele de la bucatarie. Nici un capitan sau comandant civil nu va dori sa navige cu personal inarmat la bord, din pricina unei lungi serii de revolte care au avut loc de-a lungul timpului pe vapoare. Pe vapor in caz de pericol, uzul ratiunii dispare definitiv si atunci comanda trebuie sa ramina la un singur om si doar la unu, ORICE S-AR INTIMPLA! Asa s-a stabilit de-a lungul timpului ca este singura posibilitate de a se mai salva ceva. Cum spui tu...sa urce niste militari cu mitralierele la bord, si la primul val mai mare sa se sperie si sa considere ei ca mai bine ar fi sa...te las pe tine sa iti imaginezi in continuare.
      • +1 (1 vot)    
        Totuși (Luni, 27 aprilie 2009, 2:20)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Roy

        Sunt de acord cu tine, dar am spus: situațiile disperate cer măsuri disperate. Nu am propus să devină normalitate, ci doar să se taie din pofta piraților. Orice vas câștigat de pirați este o invitație la mai mult. Repet, este o situație extraordinară, ieșită din comun. Decât să ne lamentăm, mai bine avem arme la bord pentru circa 1000 de mile nautice. A doua variantă, mult mai costisitoare, ar fi folosirea altei rute. Embargo-ul este inutil și ar pedepsi o țară întreagă pentru acțiunea câtorva zeci, poate sute de indivizi. Nu uita că atacurile se întâmplă deja la 500 de mile nautice în larg, ceea ce înseamnă că acei pirați nu vin cu bărcuța ci folosesc ambarcațiuni mai mari. Așadar nu vorbim de primul val mai mare.

        Mulțumesc pentru comentariu,
        Adrian


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by