VIDEO Mitinguri ale motociclistilor, in mai multe orase ale tarii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 19:08 Actualitate | Esenţial


Sute de motociclisti au participat, sambata, la mitinguri organizate in Bucuresti, Sibiu si Bistrita, actiunea facand parte din campania "Motociclistii exista in trafic". Mitingul a fost organizat de Asociatia Motociclistilor din Romania, care continua campania inceputa anul trecut, determinata de cresterea numarului de motociclete in trafic si a accidentelor in care sunt implicate autovehiculele pe doua roti, potrivit Mediafax.

In primele luni ale acestui an, s-au inregistrat 80 de accidente in care au fost implicati motociclisti, cu 50 mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut. Comparativ cu anul 2008, cand 6 oameni si-au pierdut viata in accidente de motocicleta, in 2009 nu a fost inregistrat inca niciun deces si a scazut si numarul ranitilor.

Sambata, aproximativ 200 de motociclisti s-au adunat in Piata Constitutiei din Capitala. Ei au semnat o petitie prin care solicita introducerea RCA cu valabilitate de o luna pentru cei care circula ocazional, aceasta urmand sa fie depusa la Guvern.

AMR a organizat actiuni similare si in principalele orase ale tarii, unde au fost lipite afise cu mesaje antiaccidente si de constientizare, adresate in special celorlalti participanti la trafic, si au fost impartite pliante cu mesajul campaniei.

In urma cu doua saptamani, aproape 1.000 de motociclisti au traversat Capitala intr-un mars organizat pentru un trafic mai sigur si pentru mai multa toleranta intre soferii de masini si cei de motociclete.

Vezi imagini filmate la mitingul de la Bucuresti.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1069 vizualizari

  • -6 (8 voturi)    
    Regula (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 19:55)

    Weather [utilizator]

    Motocicleta e mai degraba un simbol al agresivitatii decit masina.Un nebun cu bani va prefera oricind un Harley D. unui Ferrari. Totusi motociclistii fac ceva util:creierele lor albe dau bine pe scoarta multor arbori de pe marginea soselelor.Asa ca e bine sa fim mai toleranti cu ei...
  • +1 (5 voturi)    
    Sa invete ei sa mearga mai inai (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 20:06)

    Frankie [utilizator]

    Eu cand vad un motociclist pe sosea ma ingrozesc de ce-i poate capul. Si tin sa precizesc ca sunt un sofer foarte calm, precaut si corect.
  • 0 (6 voturi)    
    Moto (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 20:12)

    Gabriel [anonim]

    Cred ca este necesar ca motociclistii sa mai adauge un obiectiv marsurilor pe care le organizeaza periodic:pe lumea asta mai exista si altceva decat conducatori de motociclete - oameni care dorm la ora 3 noaptea atunci cand ei se intrec pe calea Victoriei si forteaza motoarele mai mult decat pot suporta alarmele masinilor parcate in zona sau- autovehicule care la ora 11 ziua merg pe calea Dorobanti cu numai 60 km/ora in timp ce ei au tendinta sa depaseasca 100 chiar sub nasul politiei care spune ingenuu ca nu poate face nimic.In rest e bine ca se preocupa de intereselui breslei celor care merg pe o roata spre primul pom in jurul caruia se infasoara de multe ori.
  • 0 (4 voturi)    
    niste inconstienti (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 20:17)

    tudor [anonim]

    unii sunt jos palaria in trafic, semnalizeaza, se asigura, multumesc cand ii lasi, dar astia sunt 10%, restu....se baga ca inconstientii...am 2 masini, una sport din care ii vad in spate cum vor sa e bage i abia pot sa ma feresc ca vor ei a depasasca tot ce misca, iar din jeep ma jur a pe unii nu ii vad, mai ales pe aia cu scutere, cand vine vara si apar astia toti de la volan injuram, ar trebui sa le faca o regula sa circule pe prima banda sau ceva de genu si mai ales sa nu umble mai mult de 2 caci ce strang mai multi si se dau in spectacol, sunt si ei oameni dar 90% sunt niste inconstienti (termenul de inconstienti inlocuiste toate celelalte injuraturi pe cre nu le pot zice )
  • +3 (3 voturi)    
    N-ati priceput nimic (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 21:05)

    Petru Moldovan [anonim]

    A. Au fost semnate 3 petitii:
    1) Sa nu se mai stropeasca strazile cu noroi din Dambovita, care murdareste strazile si te face sa ajungi murdar ca un purcel la servici;
    2) Sa se innaspreasca in Codul Rutier pedepsele pentru intoarcere pe linia dubla continua, pentru schimbarea benzii fara asigurare si pentru iesirea de pe strada secundare fara asigurare corespunzatoare;
    3) Sa se introduca si RCA-uri de 1 si 3 luni cel putin pentru moto dat fiind ca majoritatea folosesc motocicleta doar 8 sau 9 luni pe an.
    B. Unul din principalii organizatori a fost Brigada de Politie Rutiera.
    C. Nu stiu de unde ati scos-o pe asta cu 0 morti anul asta ca au murit deja cel putin 10, si cu exceptia a circa doi "eroi" care nici nu aveau carnet si a 1-2 care aveau viteza excesiva restul s-au turtit de masini care nu au acordat prioritate sau au intors fara sa semnalizeze peste linia dubla continua, plus cel putin 2 cazuri de scuteristi (in total 3 morti) zdrobiti de soferi care au taiat curba sau au intrat aiurea in depasire.
    • +2 (2 voturi)    
      Dar viteza????????????????? (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 23:07)

      Mihail [anonim] i-a raspuns lui Petru Moldovan

      La punctul 2 ar trebui inclusa si o referire la RESPECTAREA LIMITEI LEGALE DE VITEZA DE CATRE MOTOCICLISTI.Locuiesc langa o intersectie iar la semafor verde majoritatea motocicletelor pleaca cam ca avioanele militare de pe porttavion(inclusiv la zgomot).Ma intreb cat timp de reactie mai are un sofer care iese de pe o strada laterala la 200 m de acest semafor, sau face o plecare de pe loc, in conditiile in care vede strada libera pana la semafor, se pune in miscare iar in max. 4 sec a ajuns motocicleta langa el.Daca motocicleta ar fi mers cu 50 km/h ii trebuiau cca 15 sec, deci?
  • +3 (7 voturi)    
    @Weather, cultul care a scris primul post! (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 22:54)

    Daniel Schneider [anonim]

    Daca tu esti atat de copac incat sa crezi ca-ti sade bine cu creier de motociclist pe tine atunci, te scuz. Si eu, si colegii. Pana una alta, inclin sa cred ca esti doar invidios ca nu ai cojones si/sau banuti pentru a-ti permite o motocicleta. Nebunii despre care vorbesti tu, Inaltimea ta scunda, nu-si cumpara nici Ferrari, nici Harley, ci BMW seria 3 din 91, isi cumpara Mercedes 190D din 93, isi rastoarna cutia cu gel in cap dupa care iti claxoneaza surioara la semafor!
    Te recunosti?
    Salutari cu levierul ...
  • 0 (0 voturi)    
    codul_rutier (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 22:58)

    cornel [anonim]

    Sunt convins ca au manifestat si pentru a fi lasati sa respecte codului rutier .
    • +3 (3 voturi)    
      lasati domnu' (Duminică, 26 aprilie 2009, 0:15)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui cornel

      ca mai sunt si cocalarii care n-au avut bani de-un logan si si-au luat cu 2 mii " vitezana" ca s-o parcheze la Everest si sa dea forje pe magheru, doar doar se uda vreo tarancuta. ciorile cu scutere furate si fara casca nici nu mai merita mentionate. oricum, politia e de vina pt tot haosul asta. grija lor e panda si atat.
  • +2 (2 voturi)    
    E despre respect. (Duminică, 26 aprilie 2009, 1:06)

    Andreas [anonim]

    Am 2 motociclete, fiecare de cate 9mii si o masina de inca 18mii. Am zeci de mii de km facuti pe moto si sute de mii cu masina, in RO si in UE. Nu vorbesc ca un nestiutor. Am multa experienta pe motor. Cand sunt intre motociclisti pe care nu-i cunosc, sunt atent mai mult la motociclisti decat la soferi. Motociclistii braveaza de multe ori. De multe ori sunt doar niste incepatori care si-au cumparat motoare de curse de 1.000cc desi n'au voie, pt a impresiona niste prieteni sau niste fete. Este adevarat, DAR:

    1: asta nu da dreptul cuiva sa'l omoare - poate sa moara singur, dar nu'l omora tu prin indolenta, ambitie, prostie, ignoranta.

    2: conform statisticilor, desi ce'am zis mai sus este adevarat, masinile provoaca cele mai multe accidente de circulatie prin neacordare de prioritate, sau prin neatentia soferilor.

    3: daca TU, masinist, nu o sa ma respecti pe mine motociclist, sa fii convins ca nici eu nu o sa te respect pe tine si uite asa iese razboi pe sosele.

    4: si pe sosele, ca si in viata, multe lucruri neplacute se pot evita daca deschizi bine ochii (valabil si pt masinisti si pt motociclisti)

    CONCLUZIE: Respecta-i pe cei din jurul tau de pe strada, ei te vor respecta inapoi, iar pleava motociclistica se cerne singura..

    PS: si te rog, nu uita de pct.3, pt ca eu nu uit de el si-l pun in aplicare si de pe motor, si din masina ;)
  • 0 (2 voturi)    
    examen psihiatric? (Duminică, 26 aprilie 2009, 2:00)

    intrebatoru [anonim]

    cum pot feri dobitocul daca circula intre benzi, depaseste tot ce se poate, si are viteza de supersonic? atunci la ce categorie de vehicule se incadreaza? ei sunt intr-o permanenta cursa de viteza si tot eu trebuie sa am grija ??? sa-si caute dementii printre ei, sa-i trimita la balaceanca sa fie verificati, si apoi sa faca apel la atentia mea. si scuze pentru cei putini pe care i-am intalnit circuland civilizat, aceste randuri nu li se adreseaza...
    • +1 (1 vot)    
      pt amicu' cu examenul psihiatric (Duminică, 26 aprilie 2009, 9:55)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui intrebatoru

      Circulatul intre benzi prin alte tari e permis prin lege si duce la fluidizarea traficului (link aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Lane_splitting ) In Barcelona de ex primii 3-4 m din benzile de semafor sunt rezervati pentru motociclete/scootere, asta ca sa nu se faca un sir de motoare printre masini.

      Daca te obosesti sa-ti semnalizezi miscarile din timp (maneta aia mica din stanga volanului) si sa-ti pastrezi pozitia pe banda cand nu ai unde sa o schmbi nu trebuie sa feresti pe nimeni. Cu ce te incurca daca distanta aia de 1m - 1.5 m dintre masini e folosita de o motocicleta in conditiile astea? Sau daca tu stai ar trebui sa stea si altii care chiar ar putea merge ca asa e bine si frumos conform trebii aleia romanesti cu capra si vecinu'?

      In fiecare zi am cel putin 2-3 contacte cu "soferi" care nu se derajeaza sa-si foloseasca oglinzile in principal (sunt acolo doar de decor, stim) iar replica cu "nu te-am vazut" e la ordinea zilei.
      Eu le spun sa fie mai atenti pe viitor, dar uneori nu prea ai cu cine sa vorbesti.

      p.s. merg si cu masina cand e cazul, stiu care e perspectiva cealalta dar nu mi s-a intamplat sa fiu incomodat de o motocicleta ever.
      • 0 (0 voturi)    
        ... :/ (Duminică, 26 aprilie 2009, 11:52)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        Bogdan,
        apar motociclisti intr-o fractiune de secunda in spatele tau, te depasesc pe la dreapta, se strecoara cu viteza mare printre masini; daca mai au si un bluzon de culoare neutra, sau chiar neagra uneori, cum saracia sa-i mai si observi rapid?!... Mai degraba ar trebui sa se gindeasca stimatii motociclisti sa-si puna niste chestii reflectorisante pe frumoasele lor bluzoane... Este util chiar in conditii de circulatie reglementara.

        Din experienta mea de sofer, pentru multi motociclisti nu exista "linie continua", exista mai degraba "bravura" sau un soi de inclinatie de-a fi smecheras si de-a te strecura printre masini...

        "Circulatul intre benzi prin alte tari e permis prin lege si duce la fluidizarea traficului" : exista legi si legi... Nu inseamna ca nu exista si legi cretine sau care nu pot fi aplicate peste tot (ma gindesc si la largimea benzilor de circulatie)...

        "Cu ce te incurca daca distanta aia de 1m - 1.5 m dintre masini e folosita de o motocicleta in conditiile astea?" Deoarece 1 m este distanta minima de securitate intre masina si biciclist /motociclist... Si daca semaforul se face brusc verde (cum e cazul in unele tari in occident), mai trebuie sa am si grija sa nu agat biciclistul sau motociclistul care trece "printre" benzi.

        Haide, haide... Regulile de circulatie sunt facute pentru TOTI!
        • 0 (0 voturi)    
          bluzon? (Duminică, 26 aprilie 2009, 13:48)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui Cris

          In lege e scris ca trebuie sa ai faza scurta aprinsa tot timpul. Apoi iarta-ma, dar un far il vezi mult mai repede decat o bluza, fie ea si roz bombon in picatele. Aia care merg fara lumina aprinsa au o problema la mansarda. Cu scooterele in schimb, pt ca nu ai nevoie de permis e o micuta problema fiindca uneori baietii aia pur si simplu nu stiu ca daca nu ai farul aprins una la mana incalci legea si 2 la mana, cel mai important, esti mai putin vizibil si te pui singur in pericol. Orice echipament decent de motocicleta are chestii reflectorizante care sunt extrem de vizibile noaptea in conditiile in care bate o lumina pe ele.

          Cu linia continua ai dreptate din punct de vedere legal. Totusi e un aspect de luat in calcul:
          o motocicleta de 50-80-100+ cai putere si 150-200 kg are nevoie de un spatiu pentru a depasi mult mai mic, ceea ce permite uneori aceste manevre. Eu unul nu mi-as permite sa intru intr-o depasire pe ideea ca masina franeaza si imi va face loc, cum fac unii meseriasi cu 4 (sau mai multe) roti. Intru cand stiu clar ca am cum sa o termin in siguranta pentru mine si nu ii pun in pericol pe altii. Nu-i scuzabil totusi, dar nu poate fi totul perfect:-) Oricum, atunci cand merg cu masina nu ma costa nimic sa ma dau 2 secunde spre marginea din dreapta a drumului atunci cand am o motoreta in spate care vrea sa treaca si clar merge mai tare. Nu dureaza mai mult de atat.

          Cat despre mersul printre benzi, in legislatia romana nu exista vreo interdictie in acest sens. Altfel ar ramane fara carnet 99,9% din motociclistii care merg prin oras.

          Mergi cu motocicleta ca sa ajungi din A in B in 15 minute in loc de 45+. Nu de smecher. Nu cred ca e nimeni atat de masochist incat sa iasa la plimbare prin traficul ala turbat la orele de varf. Asta se face in weekend sau cand e liber...

          my 2 cents :-)
  • +1 (1 vot)    
    sau (Duminică, 26 aprilie 2009, 2:10)

    adrian [anonim]

    Eu am si motocicleta si masina, atunci cand e urat afara merg cu masina, cand pot merg cu motorul.
    Deci cred ca pot sa am o opinie si ca sofer si ca motociclist. Ce vreau sa subliniez ca si motociclist este faptul ca in 90 % din cazurile dificile in care m-am aflat soferii vorbeau la telefonul mobil. Iar restul de 10% ii deranja ca merg cu motorul si erau pe contre.
    Oare soferii nu pot aprecia ca eu cu motocicleta in trafic ocup mai putin loc, nu ocup un loc de parcare in oras, deci ei au un loc in plus, poluez mai putin, consum mai putin combustibil. In timp ce ei asculta muzica in aer conditionat, eu inhalez toate noxele de la diverse vehicule. E drept ca si noi avem acelasi cod rutier, dar domnilor, imi asum toate neajunsurile si riscurile ca sa ma strecor printre masinile de la semafor, e un nonsens sa ma asez la coada frumos ca si o masina, nici pe mine nu ma ajuta nici pe soferi. Despre plecatul de la semafor ca F16, e discutabil, plecam mai rapid, dar asta nu inseamna ca ne ducem la 200Km/h, desi putem. Dar oare plecatul nostru mai rapid nu elibereaza si fluidizeaza traficul ? Ca cineva nu se asigura si iese de pe o stradutza fara sa dea prioritate unui vehicul, fie si pe 2 roti, nu cred ca poate fi pardonabil, chiar daca motorul accelera . Putea sa fie si o masina supersport.
    Ca sofer, ma deranjeaza si pe mine scuteristii, mai ales cei colorati si fara casca, ma deranjeaza si pe mine unii motociclisti care au un comportament agresiv, dar proportzia motociclistilor care ma deranjeaza fiind sofer, comparata cu proportzia soferilor care ma deranjeaza cand sunt motociclist nu se poate compara.
    Si mai e un aspect, poate subiectiv, motocicletele sunt frumoase, imi bucura ochiul meu de sofer oridecate ori le vad, marea lor majoritate.
    Numai bine tuturor din trafic si este cert ca numai respectul reciproc ne poate aduce mai aproape.
  • +1 (1 vot)    
    lasati-o jos ca macaniti ! (Duminică, 26 aprilie 2009, 10:26)

    aluvasilescu [anonim]

    Existati in trafic ,bravo ! Dar e o categorie de motociclistilor care au impresia ca doar ei exista in trafic ! Sunt satul de demarari in tromba, motociclisti care trec printre masini de parca sunt la cursa, frate vrei adrenalina, mi-se pare ok, dar fa-o pe pielea ta ! nu-ti bate joc de restu' lui.NU SUNTEM OBLIGATI SA ASCULTAM ZGOMOTUL DE LA MOTOARELE VOASTRE CAND FACETI PE VITEJII PE LA SEMAFOARE ! Si-asa sunt destui boi care claxoneaza fara rost.... Comentariul meu se refera strict la acei badarani cu motoare sport .
  • +1 (1 vot)    
    Stop războiului! (Duminică, 26 aprilie 2009, 11:37)

    mircea [anonim]

    De ce orice discuţie dintr-asta trebuie să degenereze în luptă de clasă: motocicliştii sunt mai inconştienţi - ba maşiniştii mai neatenţi. Evident că fiecare pădure îşi are uscăturile ei. Dar când conduci un vehicul, e cazul să fii prudent şi să încerci să eviţi accidentele, indiferent cine e de vină; nu eşti justiţiar să-i omori pe nesimţiţi sau pe imprudenţi. Mai ales că maşinistu' are şanse mai mici s-o mierlească, indiferent cine e de vină.
    În rest, şi pe mine mă enervează motocicliştii care turează ca la curse şi merg cu 200 la oră şi se cred nemuritori, dar la fel de mult mă enervează şi maşiniştii care turează ca la curse şi merg cu 180 la oră şi se cred invulnerabili sau ascultă muzica de duduie sau parchează pe tot trotuarul. Dar ideea ar fi să-i umfle poliţia pe ăştia, iar noi să conducem prudent şi să ne respectăm unul pe altul.
    P.S. Sunt maşinist, nu sunt motociclist.
  • 0 (0 voturi)    
    motoare motoare... (Duminică, 26 aprilie 2009, 13:27)

    eu [anonim]

    Am citit comentariile de mai sus si nu stiu de ce am impresia ca romanului chiar ii face placere sa aiba tot timpul razboi cu cineva. Daca nu il enerveaza nevasta acasa, il enerveaza seful la birou, daca nu seful de la birou atunci motociclistul care si el vrea sa fie lasat sa circule.
    Sunt de acord sunt si motociclisti inconstienti, dar inainte de a-i baga pe toti cei care circula pe 2 roti in aceeasi categorie, fiti mai atenti la detalii. Nu cumva se cunoaste de la o posta care-i motociclist si care e "smecher pe 2 roti" ?
    Si daca veti avea ocazia sa vizitati alte tari precum Franta, Belgia, Germania etc sa fiti un pic atenti la comportamentul soferilor si motociclistilor in trafic. Veti fi uimiti de soferii care fac usor si discret loc unui motociclist, si de cel de-al doilea cum ii face tot discret semn de multumire.
    Cand se va ajunge si la noi la asa ceva, poate Romania va fi o tara civilizata. Deocamdata continuati sa comentati fara sa obtineti mai intai informatiile pertinente.
    Inca o bila alba pentru motociclisti, prin mitingul organizat se vede ca le pasa.
  • 0 (0 voturi)    
    INCONSTIENTILOR ! (Duminică, 26 aprilie 2009, 18:35)

    Catalin [anonim]

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/848782/Cursa-ilegala-de-motociclete-soldata-cu-doi-morti/
  • 0 (0 voturi)    
    "Motociclistii exista in trafic". (Duminică, 26 aprilie 2009, 20:11)

    INDIGNATUL [anonim]

    Da, din pacate exista ! Iata dovada :
    http://videonews.ro/action/viewvideo/11053/Imagini-socante-Doi-motociclisti-au-murit-in-urma-unui-accident/
  • 0 (0 voturi)    
    dragi motociclisti (Luni, 27 aprilie 2009, 9:54)

    vasilescu [anonim]

    data viitoare cind mai faceti proteste de genul asta nu uitati sa cereti includerea in codul rutier a obligatiei ca soferii auto sa fie dotati cu lunete sau binocluri si sa fie obligati sa le foloseasca atunci cind ies de pe o strada secundara sau vor sa faca o intoarcere (sau de ce nu radare?). noi gindim ca punctul ala mic circula cu o viteza rezonabila, asa ca in 10 sec avem timp sa facem manevra. din pacate sint prea multi dintre voi care parcurg distanta asta in mult mai putin timp si iata cum soferul devine vinovat ca nu s-a asigurat! daca vreti sa va sinucideti mergeti draq si aruncati-va de pe bloc, nu ne mai implicati si pe noi!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by