Savantul american Dennis Meadows prezice sfarsitul brusc si dureros al cresterii economice pana la finele secolului
"A crede intr-o viata confortabila durabila pentru toata lumea este o promisiune politica fantezista", a spus profesorul Meadows, in cadrul unei conferinte sustinuta la Tokyo, relateaza AFP.
"Trebuie sa regandim modul nostru de viata. Nu vom avea de ales, trebuie sa facem acest lucru, pentru ca supravietuirea noastra depinde de asta", a continuat el, admitand insa ca vor exista si nemultumiti, precum cei din industria auto, agricultura sau industria publicitara.
Om de stiinta pluridisciplinar, Meadows a primit joi Japan Prize 2009 pentru lucrarile sale privind evolutia vietii terestre. El este cunoscut in special pentru un studiu privind "limitele cresterii", redactat in 1972 la cerinta Clubului de la Roma.
Utilizand un sistem de simulare informatica, concluziile sale incearca sa demonstreze ca specia umana va fi confruntata cu o situatie critica daca anumiti factori limitativi, precum resursele naturale, conditiile atomosferice, poluarea si rezervele energetice nu sunt luati in calcul intr-o perspectiva pe termen lung.
"Teoriile noastre contrazic direct ipotezele care se bazeaza pe increderea in piete si pe credinta actuala in progresul tehnologic", sustine Meadows.
Lucrarile lui Dennis Meadows au un ecou deosebit in fata actualelor probleme economice si de mediu care cer un nou model de dezvoltare, si-a motivat decizia juriului Japan Prize.
"Timp indelungat, obiceiurile (de consum, de transport etc.) au fost bune, permitand ridicarea nivelului de trai. Si, pana recent, nu ne-am gandit ca activitatile umane ar putea fi daunatoare. Criza a dovedit contrariul", a declarat omul de stiinta, care prezice din anul 1972 ca "oprirea cresterii economice nu va fi progresiva, ci brutala si dureroasa".
Dennis Meadows a prezentat un grafic catastrofal al evolutiei populatiei umane, care va urca vertiginos si va fi urmat de o scadere brusca in momentul in care Terra, suprapopulata si poluata, va fi extenuata.
"Nu este vorba de previziuni", comenteaza el, ci "de un scenariu probabil daca vom continua sa ne comportam la fel".
"Masurile cele mai comune aplicate in prezent pentru rezolvarea crizei economice sunt masuri disperate care incearca sa readuca nivelul cresterii economice pe traiectoria sa istorica exponentiala. Eu stiu ca aceasta politica nu va functiona", a incheiat el.

România și trenurile internaționale - O istorie de 130 de ani, de la trenurile ce parcurgeau peste 3.000 de km până la rutele mult mai scurte din prezent
Walker, Texas Ranger, se întoarce! / Vești bune pentru fanii Indiana Jones / Noi dovezi despre formarea găurilor negre supermasive
VIDEO Rusia, o viață în exil: Copiii Gulagului se luptă de 30 de ani pentru a reveni acasă
Sorin Cîmpeanu, invitat în studioul HotNews.ro de la ora 18,00. Realizator - Mona Hera
VIDEOINTERVIU/ Beneficiile pe care le pot acorda firmele angajaților anul acesta, dacă au posibilitatea, explicate de Cristian Rapcencu. De la cei 400 lei din telemuncă, la decontarea concediilor și cei 1.500 lei pentru creșă sau gradiniță/ Cum se poate deduce întregul cost cu casele de marcat
ei trebuie sa-si bage coada peste tot, cu resursele lor fictive, cu creditele date fara acoperire,etc.
cum am fi fost azi, ca omenire, daca ne-am fi dezvoltat pe "real", fara nici un credit??
100% sanatosi, asta e granatat!! nu aveam nopti albe, nu avea cine sa ne priveasca de sus, cu superioritate, dintr-un fotoliu de piele, si tot asa...
"exploatatori de vicii" ii numesc eu pe bancheri. mai sunt si alte categorii, dar bancherii sunt cei mai periculosi, de departe! am i right or am i right? :)
Cum sa te dezvolti fara credit? Cum iti cumperi o casa fara credit? Nu de credite si de instrumente financiare trebuie sa ne fie frica, ci de reaua lor utilizare (ca in cazul mai tuturor lucrurilor de altfel).
din pacate resursele de care beneficiem in momentul de fata (lemn, carbune, petrol, apa, aer, ...) sunt limitate. daca ambalezi prea tare motorul unei masini vei avea ca rezultat consum ridicat de combustibil (ceea ce inseamna o distanta mai mica cu aceeasi cantitate limitata de rezervor) si o uzura mai mare a motorului. asta am inceput noi sa facem: ambalam la maxim motorul consumand resurse pe care ar trebui sa le economisim si pentru viitor.
ma uit la ce telefon am acum (Nokia 6630) si ma gandesc cati bani am dat pe el acum 4-5 ani de zile. Acum este un telefon ieftin. Dar inca merge si ma gandesc ca nu are niciun sens sa-l schimb doar pentru a fi la moda.
Dorintele de a cumpara ceva nou au ca efecte cresterea consumului nejustificat (o cvasi nevoie) si cresterea deseurilor (haine inca bune, aparatura electronica, ...)
Puteti intra pe www.consumredus.ro si sa va informati de metode prin care puteti reduce consumul (momentan este doar pentru resurse: combustibil, apa, energie, ...)
nu de asa studii avem nevoie ci de solutii .... poate o premiere pentru gasirea unor solutii pentru o viatza mai buna ar fi mai de bun simtz decat sponsorizarea unor astfel de studii.
daca nu ar exista astfel de studii nu ai avea de ce sa cauti solutii la probleme de a caror existenta nu stii.
Dennis Meadows: "Nu vom avea de ales, supravietuirea noastra depinde de asta, vor exista si nemultumiti, precum cei din INDUSTRIA AUTO, agricultura sau industria publicitara."
Reactie: "Audi a lansat in Romania A5 cabrio si A4 Allroad quattro"
Audi a lansat in Romania doua modele de nisa: decapotabila A5, cu preturi ce trec de 30.000 euro, TVA inclus si noua generatie A4 Allroad quttro, care costa de la circa 40.800 euro. Pentru marca Audi se prevede vanzari anul acesta in Romania, spre 1.500 de masini.
http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5623952-audi-lansat-romania-a5-cabrio-a4-allroad-quattro.htm
QED
De asemenea a creeat tehnologia pentru transmiterea wireless a energiei electrice cu ajutorul ionosferei (cu pierderi minime) catre toti receptorii.
Problema a fost ca toate acestea nu puteau fi contorizate si in consecinta nu puteau aduce profit.
vezi coloana din dreapta:
Known for:
Tesla coil
Tesla turbine
Teleforce
Tesla's oscillator
Tesla electric car
Tesla principle
Tesla's Egg of Columbus
Alternating current
Induction motor
Rotating magnetic field
Wireless technology
Particle beam weapon
Death ray
Terrestrial stationary waves
Bifilar coil
Telegeodynamics
Electrogravitics
omul este un animal dependent de rezolvarea problemelor ... omul e singurul care creaza probleme ...omul nu vrea salvarea planetei ci prelungirea nevoii lui psihologice de probleme.
q.e.d.
l.o.l.
http://www.tfcbooks.com/tesla/contents.htm
by Nikola Tesla :
http://www.tfcbooks.com/tesla/1927-10-16.htm
Sic, ecologistilor !!!
NIKOLA TESLA:The Missing Secrets
http://www.nuenergy.org/alt/tesla_energy.htm
http://freeenergynews.com/Directory/ZPE/index.html
http://www.electrifyingtimes.com/santazeropoint.html
Problema e ca deocamdata baietii isteti din energie se opun ideii de energie gratuita sa macar ieftina.
... impotriva prostiei ...
Triada "Concept - tehnologie - vointa politica sau economica (cineva care sa dea banii)" este necesara pentru a realiza un ZPM ...
... lupta in zadar.