Traian Basescu: De zece ani dezbatem Codurile. Actualul cod penal este cel din 1968 si modernizarea sa se impune

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 22 aprilie 2009, 18:00 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: AGERPRES
Presedintele Traian Basescu a declarat miercuri, in urma intalnirii pe care a avut-o cu reprezentantii celor 21 de ONG-uri din coalitia "Opriti Codurile!" ca de zece ani se lucreaza la inlocuirea Codurilor penal si civil, precum si a celor de procedura, insa intotdeauna au intervenit blocaje. Seful statului a adaugat ca se poate gasi o modalitate de parteneriat ONG-urile, prin care ele sa vina cu amendamente la aceste Coduri.

Declaratiile lui Traian Basescu:
  • Voi aborda doua teme majore: Codurile si problematica legata de salarizare. As face o observatie generala: toti declaram ca vrem Coduri noi si o noua lege de salarizare, dar prea putini fac eforturi ca aceasta legislatie sa prinda viata.
  • Nu exista dezbatere cu sindicatele in care sa nu fie adusa in discutie necesitatea unei noi legi a salarizarii, dar cand vine vorba de lucrat la aceasta lege fiecare se straduieste s-o blocheze. La fel si cu Codurile. La Coduri se lucreaza de 10 ani.
  • Am avut o intalnire cu reprezentantii celor 21 de ONG-uri care solicita blocarea Codurilor si mi s-au parut, in primul rand, de buna credinta.
  • Cand vrei sa blochezi Codurile, trebuie sa ai macar un document cu observatii scrise, pe care sa le aduci oamenilor politici, si nu un simplu "NU".
  • Toate elementele primite de la ministerul Justitiei arata ca dezbaterea publica asupra acestor Coduri a avut loc, in conformitate cu legea. Nu pot fi de acord cu ideea ca nu a existat dezbatere publica.
  • Fiind vorba de o materie care necesita o pregatire deosebita, parlamentarii nu s-au dus cu Codurile sa le explice oamenilor de rand, dar in mod sigur au fost discutate intre specialisti.
  • Pe de alta parte, este foarte greu sa gasesti trei juristi care sa aiba aceeasi evaluare.
  • Dezbaterea asupra Codurilor imi este greu sa mi-o imaginez ca o discutie de masa. Rating la televizor face mai mult o dezbatere despre Gigi Becali, sau sa-l chemi pe Florin Calinescu, decat sa ai o dezbatere despre Coduri. 
  • Mi-a placut inflexibilitatea celor care sustinau ideea de dezbatere publica a Codurilor.
  • Actualul Cod Penal este cel din 1968 si o modernizare a sa se impune.
  • Un aspect semnalat de ONG-uri a fost legat de micsorarea pedepselor pentru coruptie si aici sunt de acord: Este inadmisibila reducerea acestor pedepse.
  • Am propus celor 21 de ONG-uri sa participe la discutiile celor doua Comisii, care lucreaza la Codul Penal si la Codul Civil.
  • Constitutia ma obliga sa mediez intre societate si institutii. Si ma face unul dintre garantii indeplinirii angajamentelor asumate de Romania la semnarea tratatului de aderare la UE. Din acest motiv, in perspectiva raportului de evaluare care va aparea in luna iulie, am obligatia sa solicit accelerarea procesului de indeplinire a acestor angajamente.
  • Romania nu-si poate permite in luna iulie un raport negativ pe Justitie, care sa nu constate progrese, care ar constata stagnare sau pasi inapoi si care ar putea duce la suspendari ale fondurilor din partea UE.
  • Ar fi pacat dupa ce s-a facut efortul elaborarii acestor Coduri, sa nu fie finalizat prin votul Parlamentului sau prin asumarea raspunderii, macar pentru noul Cod Penal.
  • Aceste Coduri nu intra in vigoare imediat, ci au nevoie de o perioada de evaluare a impactului, un interval de circa 2 ani intre momentul promulgarii legilor si intrarea in vigoare.
  • Se poate gasi o modalitate de parteneriat cu cele 21 de ONG-uri, prin care ele sa vina cu amendamente la aceste Coduri. Sunt 20 de zile in care, daca exista nereguli in cele votate sau asumate de Guvern, este posibila intoarcerea legilor in Parlament pentru modificarea articolelor in neregula. Termenul de 15 mai este unul totusi foarte important, ca data limita de adoptare a Codurilor.

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT declaratia sefului statului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1892 vizualizari

  • -7 (9 voturi)    
    Codurile (Miercuri, 22 aprilie 2009, 19:14)

    oschy [anonim]

    ONG parca sunt formate din activisti de partid de pe vremuri. Se pricep la toate de la ecologie la produs otel,geopolitica si influenta asupra paralelismului liniilor ferate,salarizare si aparare nationala,spionaj si politica de crestere a septelului si porcinelor
    Sau totul este un bluf care sa mimieze conflictul intre Base si societatea civila pentru campania electorala inversa pe negativ pentru prezident.
    Cam macane
  • +3 (3 voturi)    
    care-i scopul? (Miercuri, 22 aprilie 2009, 20:11)

    bozo [anonim]

    schimbam codurile pentru ca sunt din '68 sau pentru ca vrem unele mai bune?

    daca vrem cumva ceva mai bun atunci e cazul sa le discute temeinic si sa se tina cont de numeroasele critici aduse pe buna dreptate de catre societatea civila.

    e clar ca se vrea adoptarea lor pentru a da frumos la UE, dar se inseala crezand ca adoptarea unor porcarii va genera aplauzele furtunoase ale fratilor europeni.
    nu sunt specialist, dar micsorarea serioasa a pedepselor (unele pana la disparitie) nu cred ca va fi asociata cu un semnal de accentuare a luptei pentru asanarea societatii romanesti.

    aplicarea codurilor existente ar aduce mai multe beneficii decat schimbarea pripita a lor.
    ca la noi problema e de aplicare in principal, cam putini infractori ajung sa fie pedepsiti, cam mult dureaza sa se instrumenteze niste dosare...plimbarea cu catuse la maini si arestari preventive de cetateni dubiosi nu inseamna nicidecum ca justitia s-a pus pe treaba.
    Arata mai mult ca spoiala de ultima ora, data ca sa ia fata inspectorilor ce stau sa vina.
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Joi, 23 aprilie 2009, 2:29)

      ionel [anonim] i-a raspuns lui bozo

      Codurile Penale si Civile sunt unele dintre cele mai fundamentale parti din legislatia unei tari. Trebuie dezbatute pe larg, chiar doi ani daca e nevoie.
      Votarea lor fara dezbatere si prin asumarea raspunderii guvernamentale (un fel desantaj la adresa legiutorului) e o grava desconsiderare a importantei Codurilor.
      Mai ales, daca cum se pare priectul de Coduril reduc pedepsele pt Coruptie, legalizeaza torutra, prostitutia, spaga etc etc
    • 0 (0 voturi)    
      Daca CETATEANUL n-a fost consultat... (Joi, 23 aprilie 2009, 8:08)

      SpiritCivic [anonim] i-a raspuns lui bozo

      Oare CODURILE NOI nu se pot ataca la Curtea Constitutionala chiar si dupa adoptarea lor? Mai ales daca demonstreaza ca noile coduri aduc atingere drepturilor cetatenesti asa cum rezultau din vechile coduri sau din legislatia europeana? Daca cetateanul tot n-a fost consultat... nu poate cere despagubiri ?
  • -1 (3 voturi)    
    ONG-urile din RO (Miercuri, 22 aprilie 2009, 20:11)

    www.consumredus.ro [utilizator]

    sunt pline de "ideologisti" convinsi.

    nu cred ca toate sunt cu adevarat impartiale si ca doresc cu ardoare imbunatatirea societatii ro. din pacate, societatea civila din Romania mai are multe de invatat.
    sper ca pe viitor, ONG-urile (si aici ma refer la toate) sa reprezinte cu adevarat interesele societatii civile decat interesele unuia sau altuia. acum vad pe la televizor "Fundatia nu stiu cui" sustine "nu stiu ce". Deja aceste organizatii non guvernamentale sunt impinse in fata pentru scopuri ascunse.
    tin minte ca atunci cand in bucuresti, nea Traian a inceput procesul de ecarisaj in masa, multe ONG-uri s-au opus, in special cele de protectia animalelor. Totusi nu au venit cu solutii practice.

    Nu stiu daca acelasi lucru se intampla acum, insa cred ca atunci cand esti impotriva, este necesar sa aduci argumente, care daca sunt corect expuse si sustinute au sanse sa aduca imbunatatiri (sau nu) proiectului pe care il blamezi.
    • +1 (1 vot)    
      http://www.opriticodurile.ro/analize.php (Joi, 23 aprilie 2009, 10:01)

      sebastian braetiu [anonim] i-a raspuns lui www.consumredus.ro

      Puneti mana si cititi (inclusiv gasca de consilieri ai lui Basescu) inainte de a improsca cu noroi. Consultarea publica este reglementata prin lege, are anumite etape clare si vizeaza unele obiective bine definite.

      Intre timp, iata argumente:

      http://www.opriticodurile.ro/analize.php
  • +3 (5 voturi)    
    Confuzie sau rea intentie (Miercuri, 22 aprilie 2009, 20:29)

    D.Lavrancea [anonim]

    Basescu confunda MODERNIZAREA cu IMPUNEREA NECONDITIONATA (si ne analizata , nediscutata de societatea civila ...) . Pai daca sunt modernizate cei ce le contesta sunt ...subnutriti ? Sau sunt mai putin intelectuali ca el ? De ce nu-i da de gandit ? El chiar nu este informat ....cu ce ar trebui sa fie informat ? Am impresia ca nu-si de seama ca poarta "hainele imparatului ".
  • -3 (9 voturi)    
    Incestul e Modern (Miercuri, 22 aprilie 2009, 21:03)

    Adam Weishupht [anonim]

    Conform prededintelui Baxescu :

    1. Incestul este modern.
    2. Tortura ca metoda de interogatoriu e la moda
    3. Urmarirea preventiva (stil SRI) a oricarei persoane pa pe vremea lui Casca e la fel de actualitate...

    Ce om vandut e presedintele asta securist... i s-a urcat puterea la cap exact ca si lui Nastase...

    Base nu mai pupi tu Presedentie ever...
    • 0 (8 voturi)    
      Ba o sa fie din nou Presedinte (Miercuri, 22 aprilie 2009, 21:48)

      dumi [anonim] i-a raspuns lui Adam Weishupht

      Si hai sa lasam prostiile si intoxicarile. Te rog, daca tot esti in stat de plata pentru comentarii d-astea, sa vii si cu dovezi, Imi e extrem de greu sa te cred pe cuvant cand spui ca tortura va fi legalizata prin codurile alea.
      • +1 (5 voturi)    
        Tu crezi ca 20 de ONG-uri sunt nebune ? (Miercuri, 22 aprilie 2009, 23:39)

        Adam Weishupht [anonim] i-a raspuns lui dumi

        Tu crezi ca 20 de ONG-uri sunt nebune ? Ca atatia juristi si avocati, juranlisti sunt nebuni, nu ?

        Doar ca tu nu ai citit si inteles codurile alea nu inseamna ca oamenii aia nu au dreptate.
        • +1 (5 voturi)    
          ba da (Joi, 23 aprilie 2009, 0:10)

          MirceaA [anonim] i-a raspuns lui Adam Weishupht

          sunt de acord cu parerea ONG-urilor, dar sa vina cu propuneri. Ei au venit cu jucaria lor, dar nu vor s-o arate nimanui.
      • -2 (4 voturi)    
        s-o crezi tu (Joi, 23 aprilie 2009, 0:20)

        AxaMad [utilizator] i-a raspuns lui dumi

        cel putin din cele mai recente sondaje, pana la alegeri nici nu o sa mai stim cine ebase:)
      • +3 (3 voturi)    
        Sigur o sa fie ! (Joi, 23 aprilie 2009, 1:37)

        Ioan [anonim] i-a raspuns lui dumi

        O sa castige detasat Basescu, din primul tur ! Exact cum a castigat si Blaga anul trecut !
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 23 aprilie 2009, 10:24)

      Sandel [anonim] i-a raspuns lui Adam Weishupht

      E vindut celor de peste ocean....
      Acolo, punctele 2,3 sunt reglementate de Patriotic Act, iar punctul 1 e o veche meteahna a licuricilor.
      Inainte aveam model URSS, acum America...
  • -2 (6 voturi)    
    Societea civila... (Miercuri, 22 aprilie 2009, 21:53)

    OvidiuP [anonim]

    Cine este societatea civila? Noi toti, zic unii... pai daca suntem noi toti atunci sa se discute codurile cu fiecare dintre noi. Nu se poate? Atunci cine este societatea civila si ce inteleg ei prin "dezbatere publica"?

    Codurile sunt in parlament de un an si nu am auzit de nimeni ca si-ar fi inaintat propunerile catre comisiile din parlament, presedentie sau justitie. Probabil cei din "societatea civila" doresc sa fie invitati iar codurile sa le fie puse in brate ba chiar sa fie rugati sa aduca amendamente.

    Toata lumea interesata stie ca aceste coduri sunt de un an la parlament, de ce nu fac nimic concret? Pt. ca e mai usor sa dai cu gura si sa iti expui parerea oricarui trecator mai putin celor care se ocupa efectiv de coduri. Daca nu exista obiectii oficiale, evident ca problemele existente nu vor fi corectate, doar nu sunt obligati sa se sesizeze de la orice zvon (ar inebuni daca ar pune "botul" la toate prostiile vehiculate pe la TV).

    Mai sunt si 21 ONG-uri, chiar nu s-a gandit nimeni sa faca ceva? Daca erau unu-doua as fi zis ca sunt putini si nu pot, dar 21! Mi-e rusine de rusinea lor...
  • +1 (1 vot)    
    Avem inca un record de omologat (Joi, 23 aprilie 2009, 8:23)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pe langa omologarile recente de recorduri ce ne vor duce faima tarii in intrega lume (carnati, placinte, numar de indivizi travestiti in robe ieftine de Mos Craciun, etc.),ar trebui sa omologam si recordul de a avea cel mai mare numar de ONG-uri per capita.
    Sau,poate ar fi mai bine ca, inspirandu-ne din decizia guvernului de a reduce numarul de Agentii care toaca bani dela buget si se calca pe picioare, toate ONG existente sa se concentreze in numai cinci, sase. Acum sunt atat de multe si cu denumiri atat de asemanatoare incat ti se taie pofta de a le depista identitatea (obosesti pe parcursul tentativei de investigare a furnicarului de idenitati, de statute, de programe, de scopuri cu asa zisa utilitate publica, etc).
    Stiu ca le va fi greu multitudinii de sefi de ONG sa ia o astfel de decize, de a-si decima nomenclatorul, o data ce au apucat sa isi vehiculeze semnele de viata palpainda., sa aiba un rost in viata.
    Ieri, in poza cu presedintele tarii, mai vocali, mai intransigenti, mai agresivi, mai "de-la-egal-la-egal" au tinut sa apara cei stipendiati de marii dusmani ai sefului statului, mogulii trusturilor de presa (SOV, Patriciu), Mircea Toma, Alistar, etc. Or fi reusit ei sa isi multumeasca patronii? Poate au obtinut si un bonus.
    Unii oameni, care nu stiu/pot sau nu vor sa faca ceva util in viata, pentru ei si pentru altii, vor sa se afirme, sa arate, amagitor, cat de grozavi sunt, cat de sus se situeaza ei in societate; nu se mai incurca atacand, criticand, oameni de rand. Ei ataca direct "la presedintele tarii", sa vada naivii ca atacatorii au ajuns mari goange. Unii, mai dotati, practica aceasta smecherie chiar din frageda tinerete.
  • +2 (2 voturi)    
    Tupeu (Joi, 23 aprilie 2009, 8:43)

    G [anonim]

    Beeei, ce atata gargara? Ce tupeu.

    Daca spune base ca sunt bune codurile, atunci sunt si gata. Se adopta!

    Poc
  • -1 (1 vot)    
    ce sa zic... (Joi, 23 aprilie 2009, 9:36)

    liviu_ [utilizator]

    codurile civile si penale trebuie schimbate ca sunt antice vechi si de demult...
    problema e ce punem in locu lor...
    sunt foarte multe lucruri de luat in calcul si sincer am mari indoieli ca noile coduri o sa fie mai bune ca cele vechi... acum sa vedem
    oricum nu cred ca basescu e cel care ar trebui sa comenteze codurile , ultima data cand am verificat nu era jurist...
  • 0 (2 voturi)    
    ONG-urile si-au facut bine treaba (Joi, 23 aprilie 2009, 10:05)

    sebastian braetiu [anonim]

    http://www.opriticodurile.ro/analize.php
  • 0 (0 voturi)    
    coruptia endemica de sistem (Joi, 23 aprilie 2009, 12:51)

    un alegator [anonim]

    trebuie tinut cont, daca nu cumva prin :
    loby,comision,sponsorizare, inclusiv partide
    politice,sistemul de democratie capitalista poate fi conceput lipsit de autocoruptie de sistem endemica.... pt.aceasta e destul sa privim la tarile similare noua,cu acest sistem si sa vedem ei cum se lupta cu coruptia endemica de sistem?poate asta sa fie cauza reducerii pedepselor pe coruptie,deoarece sistemul o are intrinsec la baza sa.in afara de actiunile aratate generic mai sus,sa ne gindim la ceva concret: alegerile se cumpara cu: publicitate,cadouri,bani,sponsorizari,vinzari de voturi,sa.asadar vom putea scapa vreodata de coruptie,cind ea este la baza sistemului?rasuns:nu,o putem doar limita.restul,e politicianism ieftin si demagogie.
  • 0 (0 voturi)    
    noul cod-sodoma si gomora (Joi, 23 aprilie 2009, 12:52)

    sigmund freud [anonim]

    complexul lui oedip si al electrei in noul cod: pshihanalitic reality show.producator: guvernul-ministerul justitiei.
    cei care promoveaza aceste coduri sa faca ei intii copii cu copii lor,cu maica-sa(tat-su),fratii intre ei si peste vreo 2 generatii degenerate de astfel de experimente sa raporteze sefilor lor-globalistii, rezultatele.pe noi sa ne lase in pace, aceste cozi de topor ce atenteaza la fiinta poporului roman.probabil,de- aia ne tine sub amenintarea clauzei pe justitie pt.a forta introducerea acestor coduri sodomiste si a experimenta, astfel, pe altii ideile lor de globalizare.pina si mamiferele necuvintatoare au reguli care evita consangvismul.halal,indivizi vinduti aventurierilor straini ca si cu vaccinul la fetite,ani,sa..
  • 0 (0 voturi)    
    Base cel Mare si Sfant (Joi, 23 aprilie 2009, 16:07)

    cristus [anonim]

    Marinarul vrea sa ramana in istorie, sa se spuna peste ani : Codul lui Basescu.
    Oricum, la cum e condusa Justitia de la Cotroceni, probabil ca vor fi de tot rasul aceste Coduri.
    Pe cand Codul Turismului, avand in vedere ca Ministerul Doamnei Udrea a devenit cel mai mediatizat si singurul care nu face restructurari ?
    Propun si titulatura : "Codul Basescu - Udrea pentru un Turism fara inhibitii"


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by