Partidul Comunistilor din fostul spatiu sovietic critica spiritul capitalist al familiei Voronin si declara ca Rusia ar putea sa-si retraga sprijinul pentru PCRM

de Olga Popescu     HotNews.ro
Marţi, 21 aprilie 2009, 12:03 Actualitate | Esenţial

Partidul lui Voronin are doar numele de comunist, iar fiul presedintelui a devenit cel mai bogat om din Moldova, "fapt care nu este caracteristic pentru comunistii adevarati", sustine Partidul Comunistilor din fostul spatiu sovietic, acuzand puterea de la Chisinau ca duce o politica duplicitara si respingand ideea unei 'revolutii portocalii'.

"Desi sediile centrale ale puterii au fost ocupate, nimeni nu se stie de ce nu s-a grabit sa se proclame noul conducator al Moldovei. Multimea care a organizat 'lovitura de stat' a parasit marti seara cele doua cladiri. Astfel, revolutia practic s-a si terminat", se arata intr-o declaratie a primului secretar al Comitetului Central al PC al URSS (cu sediul la Moscova), citata de Unimedia.md.

"Ce s-a intamplat in Moldova?",  se intreaba comunistii de la Moscova. "Multi analisti rusi scriu despre o incercare de 'revolutie colorata'. Dar unde e sustinerea Vestului? Observatorii din vest au declarat imediat ca alegerile au fost corecte, iar guvernele vestice au chemat imediat toate partile sa fie retinute. Nu a fost in Moldova niciun fel de revolutie colorata. Chiar daca o forta va organiza pe cineva sa atace administratiile prezidentiala si parlamentara, atunci o vor face pentru a le cuceri si a le mentine, nu pentru a le distruge si a pleca".

"Acum, comunistii pot sa aleaga destul de calm urmatorul pas: sau alegeri repetate, in conditia in care ratingul lor a crescut, iar al opozitiei a scazut, sau sa obtina un vot care nu le ajunge, facand unui deputat din opozitie o propunere pe care nu o va putea refuza", se arata in declaratia citata.

"Tinerii strigau 'Jos comunistii', 'Mai bine mort decat comunist', dar saracii de ei nici nu presupun ca, in afara de denumire, partidul lui Voronin nu are nimic in comun cu comunismul. Venind la putere, Partidul Comunistilor a dus de fapt o politica deloc comunista. In curand, fapt care nu este caracteristic pentru comunistii adevarati, fiul presedintelui Voronin a devenit cel mai bogat om din Moldova. Si in politica externa comunisti si-au lansat lozinca electorala 'Construim impreuna o Moldova europeana!'".

Cochetand cu Europa, Voronin ar putea ramane fara sprijinul Rusiei

Comunistii rusi considera ca, in perspectiva, totusi, opozitia ar putea sa cauzeze PCRM suficiente neplaceri. "In ultimii ani, autoritatea PCRM in popor a scazut simtitor - oamenii nu au simtit o imbunatatire a nivelului de viata. Iar Voronin, in acest rastimp, a tot facut uz de parghia ruseasca, mergand tot mai des la Moscova si primind chiar o blagoslovire a Patriarhului rus", se spune in document.

"Exista o parte din populatie care vede ca in Romania, in pofida crizei, nivelul de viata e de cateva ori mai ridicat. Iar unirea cu Romania le-ar oferi ocazia sa ajunga in UE - si e clar ca, separat, Moldova nu va fi primita in comunitatea europeana. Nu trebuie ignorata opozitia, iar ocazii de a vedea puterea ei ar putea sa apara foarte curand - in cea mai saraca tara din Europa sunt destule probleme. In cazul in care conducerea Moldovei va incerca si mai departe sa stea deodata in doua luntri, cochetand cu Europa, s-ar putea ca data viitoare nici Rusia sa nu o poata ajuta cu nimic", isi incheie declaratia S. Skvortov.

Mandat sau cetatenie

Curtea Constitutionala a Moldovei analizeaza marti rezultatul renumararii voturilor exprimate in alegerile parlamentare din 5 aprilie. Potrivit presedintelui acestei instante, Dumitru Pulbere, pentru validarea rezultului este nevoie de minim 48 de ore.

La sfarsitul saptamanii trecute, scrie ziarul Vremia Novostei, secretarul Comisiei electorale centrale, Iurie Ciocan, a sustinut ca procesul de renumarare nu a scos in evidenta devieri substantiale de la anterioarele date oficiale, conform carora in noul Parlament au intrat Partidul Comunist, cu 49,48% din sufragii, partidele liberal si liberal-democrat, cu 13,14% si, respectiv, 12,43% din voturi, precum si alianta Moldova noastra, cu 9,77%.

Pana astazi, 21 de deputati urmau sa renunte fie la mandatul obtinut, fie la a doua cetatenie. Problema este ca 20 de alesi ai poporului din partea opozitiei au pasapoarte romanesti (printre ei primarul Chisinaului, Dorin Chirtoaca, vicepresedintele liberal-democratilor, Alexandru Tanase si scriitorul Mihai Cimpoi), iar unui din reprezentantii comunistilor are cetatenie bulgara.

Legea care interzice persoanelor care fac parte din structurile puterii de stat, de la presedintie si guvern, la parlament, Comisie electorala centrala, Curte de conturi etc., a fost adoptata, din initiativa partidului la putere, in decembrie 2007.

Contactat de Vremia Novostei, politologul moldovean Victor Josu a declarat ca mecanismul de retragere a mandatului de parlamentar nu "a fost reglementat" si "nu este foarte clar cum va putea fi pus in practica".

S-a dorit eliminarea elementelor ostile de peste Prut

Pe viitor, comunistii pot aproba un astfel de regulament, dar deocamdata alesii au dreptul sa invoce prevederile constitutionale care admit posibilitatea dublei cetatenii pentru locuitorii republicii. Oazu Nantoi, expert la Institutul pentru politici publice, a explicat pentru VN ca restrictiile introduse in 2007 au avut menirea de a impiedica intrarea in parlament a unor "elemente ostile" – in primul rand de peste Prutul care desparte Moldova de Romania.

Chisinaul a acuzat Bucurestiul de implicare in evenimentele de la 7 aprilie, declarand persona non grata ambasadorul roman in Moldova si instituind vizele intre cele doua state. In replica, presedintele Romaniei, Traian Basescu a anuntat simplificarea procedurii de redobandire a cetateniei romane pentru locuitorii Moldovei, de care ar putea beneficia peste un milion de oameni.

Vor duce aceste initiative la eliberarea in masa de pasapoarte pentru locuitorii Moldovei?, se intreaba VN. Victor Josu nu crede ca masina birocratica romana va functiona mai rapid si mai eficient. Incepand cu 2002, cand procesul de redobandire a cetateniei a fost considerabil ingreunat de Bucuresti, celor 96.000 de detinatori de pasapoarte romanesti li s-au adaugat cateva zeci numai, aminteste, pe de alta parte, Nantoi. Dar, spune el, initiativa Bucurestiului ar putea trezi interesul multor locuitori ai Moldovei, dornici sa dobandeasca acces liber pe teritoriul UE.

2073 vizualizari

ce interzice legea? (Marţi, 21 aprilie 2009, 12:17)

a [anonim]

"Legea care interzice persoanelor care fac parte din structurile puterii de stat, de la presedintie si guvern, la parlament, Comisie electorala centrala, Curte de conturi, etc, a fost adoptata, din initiativa partidului la putere, in decembrie 2007."...
      lege comunista (Marţi, 21 aprilie 2009, 14:51)

hope [utilizator] i-a raspuns lui a

Exprimare gresite...legea initiata si adoptata de comunisti interzice dubla cetatenie pentru persoanele care fac parte din structurile puterii
  • +3 (3 voturi)
    "Esti un element deviant, burghezule.." ! (Marţi, 21 aprilie 2009, 12:20)

Comunistii intre ei [anonim]

Tipic pentru "epurarile" de tip stalinist/bolshevic/comunist: cine e mai burghez, mai chiabur, mai cu bani, ala e "tradatorul de clasa" si "dusman al poporului". Ce dobitoci, s-ar spune ca timpul nu trece pentru ei si circumvolutiunea lasata de cascheta de militzian e la fel de mica :)

Evident ca Voronin e un imputzit de nomenklaturist care se foloseste de pozitia sa si de manipularea mediatica pentru a-si imbogati familia, e o schema clasica, ultrafolosita de toti dictatorii din fosta URSS: Kazahstan, Kirghistan, Uzbekistan, Turkmenistan si alte republici separatiste gen Abhazia, Transnistria, Cecenia, etc.

E trist sa vezi bietii pensionari si amaratii de batrani de la sate care se bucura sincer ca Voronin "le da" 40 de lei pensie, in timp ce fiul sau e miliardar in dolari !!
    Insa noua generatie de romani basarabeni a iesit din tara, a calatorit, a comparat, a castigat ceva bani, studii, experienta de viata si nu mai inghite povestile lui Voronin si ale comunistilor.

Zilele dictaturii comuniste sunt numarate ! Ca va fi anul asta, peste 2,4 sau 8 ani, oricum Moldova va depasi mostenirea bolshevica, se va reuni cu Romania si va intra demn in UE, acolo e locul lor, romanii moldoveni sunt vechi crestini europeni, curajosi si pamanteani, vita romaneasca ce s-a luptat cu poloni, moscali, tatari, turci, unguri si tot ce-a mai adus noroiul istoriei pe meleagurile moldovenesti.

Basarabia e pamant romanesc, locul moldovenilor e printre ceilalti romani si nici o tara din lume nu ar renunta la 33.000km2 si 4 milioane de etnici !
    la noi nu e la fel ? (Marţi, 21 aprilie 2009, 12:25)

cristus [anonim]

De ce trebuie sa ne raportam la familia voronin ? E la moda in tot fostul Bloc Comunist. La noi, in Romania, cele mai infloritoare afaceri sunt ale fostilor securisti, ale celor care au avut acces la informatii si care s-au dezvoltat prin santaj si amenintari.
    Asa ca ce ne mai mira ?
    Nasol e ca pe ai nostri nu ii trage nimeni de maneca...
    Voronin (Marţi, 21 aprilie 2009, 16:16)

Radu [anonim]

Din cate stiu, si Voronin are 2 cetatenii: moldoveneasca si rusa. I se aplica si lui legea?
    Intinare (Marţi, 21 aprilie 2009, 22:19)

radcatmih [utilizator]

Ca sa folosesc o expresie "celebra", Voronin a intinat idealurile comunismului...Parerea mea e ca a fost un scenariu tipic comunist :cativa agitatori au pornit o asa-zisa revolutie iar cei care au participat benevol la "revolutia" organizata chiar de Voronin au fost identificati si pedepsiti iar securistii moldoveni s-au ales cu si mai multe privilegii.