Gara de Nord din Bucuresti va fi modernizata la standarde europene

de E.M.     HotNews.ro
Joi, 26 februarie 2009, 15:56 Actualitate | Esenţial


O licitatie pentru modernizarea Garii de Nord din Bucuresti va fi organizata in circa trei luni, a anuntat joi Constantin Axinia, subsecretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

''Studiul de fezabilitate este deja facut. In trei luni, va fi organizata licitatia pentru modernizarea Garii, care se va finaliza in circa doi ani, aceasta urmand sa semene cu un mall modern'', a declarat purtatorul de cuvant.

Ca mijloace de finantare, statul va utiliza procedura creditului furnizor. Astfel, compania privata aleasa in urma licitatiei va aduce fondurile necesare, primind sumele investite numai dupa predarea amplasamentului, cu o dobanda, in functie de perioada de rambursare.

Ministerul Transporturilor are in vedere modernizarea mai multor gari, dar si modernizarea la standarde europene a liniei Gara de Nord - Otopeni, ce va fi inaugurata miercuri, 4 martie.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2583 vizualizari

  • -10 (10 voturi)    
    prostie (Joi, 26 februarie 2009, 16:03)

    MG [utilizator]

    trebuia mutata Gara de Nord in loc sa se faca ditamai pasajul Basarab. In loc sa economisim banii de pasaj, acum se arunca alti bani pentru o gara care n-ar trebui sa existe in acea locatie., ci undeva mai la marginea Bucurestiului
    • +5 (5 voturi)    
      de unde ai scos-o si pe asta? (Joi, 26 februarie 2009, 16:37)

      pixelplus [anonim] i-a raspuns lui MG

      Nici nu stii ce vorbesti. La Paris toate garile au ajuns practic in inima orasului.
      Si apoi toate marile orase au cite o gara in centru asa cum este Gara de Nord.
      Problema este de pasaje care sa supratraverseze caile de rulare si nu mutarea garii.
      Solutiile sunt legate de infrastructura rutiera.
    • +7 (7 voturi)    
      Hopa... am si eu ceva de spus! (Joi, 26 februarie 2009, 16:58)

      George [anonim] i-a raspuns lui MG

      Ai simtit si tu nevoia sa spui ceva, nu? De ce sa construim strazi, poduri, sosele.... mai bine mutam Bucurestiul la Viena si am scapat de griji.

      Problema traficului din zona respectiva nu s-ar fi rezolvat oricum, indiferent daca s-ar desfiinta Gara de Nord sau nu.

      Ati inceptut unii dintre voi sa va dati cu parerea despre orice, indiferent daca aveti motiv sau nu... Bravo, e un lucru bun, dar macar ganditi putin inainte de a scrie ceva!
    • +2 (2 voturi)    
      interesu', bata-l vina (Joi, 26 februarie 2009, 19:02)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui MG

      Ar vrea ei baronii imobiliari sa puna labele pe terenul de sub Gara de Nord, daca cele doua aeroporturi le-au scapat :)

      ~Nautilus
    • 0 (0 voturi)    
      @MG (Vineri, 27 februarie 2009, 17:04)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui MG

      Corect, nu stiu de ce se tot basica astia. "Asa e pe la altii" nu e un argument, configuratia liniilor ferate poate ca nu seamana de la un oras la altul si oricum, acum 150 de ani cand au fost construite toate garile mari erau la marginea oraselor. Cert e ca prezenta garii si a 10-15 linii de tren buricul orasului nu numai ca nu se justifica, dar creaza probleme majore de circulatie, genereaza aglomeratie si ambuteiaje, taie orasul in doua si gatuie cele doua parti obligate sa comunice intre ele doar printr-un pod ingust (in curand doua, oricum insuficiente). Mutarea garii spre marginea orasului nu numai ca ar fi un proiect foarte util, dar s-ar putea si amortiza financiar prin vanzarea unei parti imenselor terenuri eliberate de sine si depouri catre investitorii interesati.
  • +2 (4 voturi)    
    Cum?! (Joi, 26 februarie 2009, 16:08)

    pamfletaru [utilizator]

    Pai nu era deja la standarde europene?
    • +3 (3 voturi)    
      Asta vara reparau acoperisul... (Joi, 26 februarie 2009, 17:00)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui pamfletaru

      ... acum cand ploua au 2 angajati care imping apa de ploaie in canalizare.
      PENIBIL, ce sa mai, Romania.
  • +5 (5 voturi)    
    gara de nord (Joi, 26 februarie 2009, 16:13)

    anonim [anonim]

    adevarul e ca arata execrabil, ca la periferia Europei.
  • +4 (4 voturi)    
    si personalu??? (Joi, 26 februarie 2009, 16:23)

    imparatulbitilor [anonim]

    Prima data sa faca un upgrade la personal ca-i tare invechit...
  • +7 (7 voturi)    
    Contrazic (Joi, 26 februarie 2009, 16:34)

    andreius [anonim]

    Majoritatea garilor capitalelor europene sunt centrale si e normal sa fie asa.
  • +4 (4 voturi)    
    horror (Joi, 26 februarie 2009, 16:52)

    euros [utilizator]

    pana si Chisinaul are o gara mai civilizata

    http://www.panoramio.com/photo/3818156
  • +6 (6 voturi)    
    Renovare (Joi, 26 februarie 2009, 16:52)

    Moofa [utilizator]

    Eu zic sa renoveze si toate caldirile ce o imprejumuiesc. Ministerul Transporturilor, IPTANA, toate hotelurile si blocurile de langa, fantana aia sa aibe si ea o fatada mai interesanta, sa inmulteasca paza in zona in asa fel incat sa nu mai misune toti aurolacii cu mana intinsa in buzunarele turistilor. Sa limiteze numarul de taxiuri permise sa stationeze la iesirea din gara.

    Pai daca as fi turist si as iesi din gara si vad ceea ce se vede acum, prima impresie va fi formata cu imaginea unui Bucuresti jegos.
    • +3 (3 voturi)    
      si a doua impresie? (Joi, 26 februarie 2009, 17:06)

      radu [anonim] i-a raspuns lui Moofa

      deci prima impresie ca ipotetic turist care ajungi in bucuresti cu trenul e ca orasul e jegos. mergi un pic mai incolo si care e a doua impresie, nu tot aia?
      sincer am fost acum 2 sapt in bucuresti si sper ca pentru ultima data. incredibil de sarac si jegos pt o capitala europeana.
      • +3 (3 voturi)    
        Mda.... (Joi, 26 februarie 2009, 17:19)

        Moofa [utilizator] i-a raspuns lui radu

        Inteleg ce zici, insa macar factorul wow sa fie atunci la intrare. Ca asa, putem relua o groaza de discutii despre proiecte de tot felul care se pot face peste tot in Bucuresti.

        Adica ma gandeam ca daca tot vor sa aloce niste bani de la buget pentru asta, sa bage mana putin mai adanc si sa faca si restul. Si incet incet poate se porneste un val ca la meciurile de fotbal si in curand tot Bucurestiul va fi renovat, curat si populat numai de oameni de bun gust.

        Uh... neata.... gata... m-am trezit.
  • +3 (3 voturi)    
    eu lucrez pe langa gara de nord (Joi, 26 februarie 2009, 17:29)

    Lili_1024 [utilizator]

    si pot sa zic ca zona e mai murdara si mai nesigura decat restul bucurestiului, aurolaci in parc etc.....chiar trebuie facute multe lucruri.
  • +1 (1 vot)    
    modele europene (Joi, 26 februarie 2009, 19:05)

    Adi [anonim]

    Cam asta fac nemtii in Stuttgart, unde gara este exact in inima orasului. Ca tot era vorba de linia de TGV Paris-Bucuresti; era sa scriu Budapesta, cum e si pe harta :) romanii propun ceva de care altii s-au apucat deja de treaba de ceva timp....

    http://www.das-neue-herz-europas.de/default.aspx
  • +4 (4 voturi)    
    . (Joi, 26 februarie 2009, 19:27)

    Mda [anonim]

    ce modernizare?! orasul asta e o epava plina de... gandaci. adica aia care scuipa, injura, se imping, claxoneaza, trec pe rosu, samd. asa ca nu doar gara trebuie "miscata", ci cam totul in orasul asta imputit. ca altfel nu-mi imaginez cum de fac in fiecare dimineata o distanta de nici 3 km, in mai mult de o ora (asteptand 20-30 min prin statie, bineinteles)
  • +2 (2 voturi)    
    foame mare! (Joi, 26 februarie 2009, 20:00)

    eeeuuuu [utilizator]

    de comisioane!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Monument istoric (Joi, 26 februarie 2009, 20:25)

    Dan W. [utilizator]

    Ce contează că Gara de Nord este o clădire aflată pe lista monumentelor istorice (cod B-II-m-B-18803) cretinii ăștia numai mall-uri au în cap. Normal ca ar trebui renovată, salubrizată...dar nu în stilul mall-urilor.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by