Radu Berceanu: Vom plati catre Bechtel 440 de milioane de euro anul acesta. Un contract avantajos pentru ei si dezavantajos pentru noi

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 25 februarie 2009, 11:20 Actualitate | Esenţial


Radu Berceanu
Foto: AGERPRES
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat miercuri ca a finalizat negocierile cu Bechtel si compania americana urmeaza sa primeasca 440 de milioane de euro, in 2009, din care 150 de milioane de euro datorii din 2008, iar pana la 15 noiembrie urmeaza sa fie finalizati 42 km pe tronsonul Campia Turzii-Gilau.

"Bechtel are un contract avantajos pentru ei si dezavantajos pentru noi. Din acest contract noi avem pretentia sa stim ce platim. Am stabilit trei puncte cu reprezentantii Bechtel si anume programul pe 2009, programul pana in 2012 si problemele legate de portiunea de la Brasov pana la Cluj", a declarat Berceanu, citat de NewsIn.

El a mentionat ca mai stabilit cu firma americana ca in 2009 ii va plati 440 milioane euro din care 150 de milioane de euro datorii din 2008. "Am mai ajuns la intelegere cu Bechtel ca nu vom mai plati avansul de 150 de milioane de euro cum se facea pana acum, ci o sa platim pe masura ce se lucreaza. In contract era stipulat ca plata sa fie facuta la 25 de zile, ceea ce punea probleme deoarece trebuiau facute multe demersuri ca sa obtinem bani de la buget. Astfel, am ajuns la intelegerea ca sa prelungim termenul din contract de la 25 de zile la 35+40 de zile a platii facturilor decontarilor lunare", a spus Berceanu.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca le-a propus celor de la Bechtel ca pana in 2012 sa finalizeze lucrarile de la Campia Turzii pana la granita. "Am propus firmei constructoare ca de la Brasov la Cluj, Bechtel sa renunte la lucrari si Ministerul Transporturilor sa scoata la licitatie internationala pentru concesionarea acestei portiuni." Adica, a explicat Berceanu, la licitatie poate participa si Bechtel, dar si alte firme.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2482 vizualizari

  • +4 (12 voturi)    
    de ce??? (Miercuri, 25 februarie 2009, 11:42)

    Codruta N [utilizator]

    de ce primeste banii aceia???

    de ce nu ati reziliat contractul (asa cum v-ati laudat)???

    recunoasteti ca, in 2005, cand a fost renegociat contractul, in calitate de ministru al transporturilor (ce erati atunci) ati "renegociat" in conditii la fel de dezavantajoase pentru noi - ca atunci cand a fost semnat de psd??? facand astfel ca bechtel sa ne fi jupuit degeaba de o gramada de bani in ultimii 4 ani???

    recunoasteti ca faceti jocuri care numai spre binele romaniei nu sunt? si ca ati fost tot timpul (inclusiv in 2005) in cardasie cu partidul lui nastase - si cu toti cei care au fost complici la una dintre cele mai mari mânãrii ale secolului?


    • +6 (10 voturi)    
      Pentru ca (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:00)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      partea romana nu are nici macar acest drept, de a renegocia contractul, fara acceptul bechtel!

      Mai bine l-ai intreba pe Mitrea lu' Nastase de ce a facut contractul asa in loc sa behai aiurea ca in 2005 PSDul era in cardasie cu PDul...
      • +2 (6 voturi)    
        se poate rezilia! (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:39)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Gimmy

        DE TOT!!!

        Se platesc niste penalitati - dar oricum alea sunt mai mici decat platile facute in contract PLUS - ATENTIE !!! - plus pretul pe care l-am da altora pentru o autostrada!

        PER TOTAL ar fi mai putin decat le platim badititlor de la Bechtel!!!

        Trebuie MUSAI ca Romania sa bage guri de oxigen in economia anericana care-i pe butuci???

        Adica o tzara ORICUM cu probleme - trebuie MUSAI sa le selveze lor o parte din economie?!!!

        N-am inteles!!!
        • +1 (3 voturi)    
          nimic nu este batut in cuie (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:41)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          dar nu cred Codruta ca Bechtel v a renunta la placinta oferita de Bombo si Mitrea fara o 'batalie 'juridica,batalie care v a antrena Ro la un efort financiar si mai mare si se v a derula pe o perioada de cel putin 2 ani,interval de timp in care investitia inceputa se v a degrada fara fonduri alocate de guv. ,iar rezultatul 'bataliei' este unul previzibil chiar si pt un profan-victoria lui Bechtel,contractul este 'beton' pt ei-deci de asta incearca berceanu-din aceeasi 'clasa' cu bombo si cocor-o reziliere amiabila a contractului si in contrapartida le ofera o bucatica mai mica din placinta-Campia Turzi-granita.
        • +1 (1 vot)    
          furios (Joi, 26 februarie 2009, 3:19)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Pentru ca intotdeauna dintr-un contract la care participa UN CRETIN si un om normal, omul normal castiga. Cine e de vina ca cei care au semnat contractul de partea romaneasca au fost niste CRETINI? Va spun eu: cei care i-au votat!!!
      • -1 (3 voturi)    
        PDL a blocat constructia de autostrazi (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:17)

        johnny [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

        Basescu a blocat pe vremea cand era ministru,apoi primar,apoi Presedinte, PDL doreste pastrearea plebei in tara pana ce acesti domni vor acapara tot.
  • +2 (4 voturi)    
    de ce? (Miercuri, 25 februarie 2009, 11:43)

    luxor [anonim]

    Vreau raspunsuri si cercetari de ce din 2004 pana acum s-a stat, vad ca pana la urma tot cu ei se continua, e contractul prost bla bla bla....

    Cine e responsabil ca 5 ani de zile nu s-a facut mai nimic, cine a fost desteptul care a zis ca stie el ca e ceva ciudat cu contractul , mafioti, hoti etc n-a dovedit nimic, si s-a imprietenit acum din nou cu ei si incep ce trebuia in 2004.
    Aici vorbim de interesul national, de faptul ca unul sau unii s-au trezit sa opreasca ceva de interes national ca asa au vrut.
    Atentie deja o societate nu a venit l noi ca nu avem infrastructura, deci subminarea economiei prin alungarea investitorilor.

    Nu vreau numai raspunsuri ci si cercetari si solutionari
    • 0 (0 voturi)    
      de ce oare? (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:59)

      ady [anonim] i-a raspuns lui luxor

      pt ca la noi draga luxor..se face treaba numai cu ciomagul.invatam din istorie..noi suntem la mijlocul civilizatiilor..nici ca arabii dar nici ca scandinavii..undeva la mijloc ..totul e facut pe jumate ..se fac lucruri mici ..ceva maretz se face cu bata ..asta suntem..daca tu poti mai mult pleaca ..emigreaza caci ai de suferit
      • 0 (0 voturi)    
        sa plec ?????? (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:28)

        luxor [anonim] i-a raspuns lui ady

        Nu plec prietene nici batut, asat mi-e soarta sa fiu roman. Nu plec chit ca stiu ca raman cu ei tinandu-ne de gat. Pai daca pleaca toti care au de zis ceva si mai gandesc putin, si suntm multi,raman prea putini in tara, si doar nu vrem sa beneficieze altii de cresterea turismului ecumenic si balnear in Bucuresti, sa-n-aiba pe cine conduce neamul alesilor stim noi cine, si eventual fata, stim noi cine de la firma aia mare cu becuri sa nu mai aiba pe cine conduce....
  • +5 (5 voturi)    
    mda (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:12)

    mirare [anonim]

    lipsa de verticaliltate...dar degeaba ceri de acolo de unde nu exista...
    spuneati domnule Berceanu..."Ceausescu i-ar fi spanzurat"...iar dumneavoastra ii premiati..cu inca o bucata din noi...si din tara...
    imi provocati scarba...
    • +1 (3 voturi)    
      mirare (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:51)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui mirare

      stai si te miri ca proast-n tirg,mai bine te-ai informa cine a facut contractul si de ce l-a facut asa,aici miroase a comisioane grase.Acei nemernici se stiu si ar trebui sa dea socoteala in fata justitiei,Berceanu a fost pus in fata faptului implinit,si practic este legat la miini,ce poate face este sa mai indulceasca acest contract scandalos.Dar nu te-ai intrebat de ce nici un ziarist de investigatii nu se apleaca asupra acestui contract?,si a celor care la-au semnat?
      • -2 (2 voturi)    
        habarnist (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:29)

        luxor [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Ba Gogule, ca nu degeaba ai nick-ul asta, daca ar fi ca tine, comisioane, nemernici si n-au ce face la contract de ce nu l-au continuat asa din 2004 daca stiau ca n-au ce face -aveam autostrada azi- pai de ce s-aoprit atunci, atunci nu stiau ca n-au ce face??? Pana azi s-au inzecit preturi si la expropieri si la constructie. Sunt doar 2 variante:
        1. daca se continua azi aveam autostrada la costuri de atunci la care zici tu se aduga comisioane grase
        2. nu avem autostrada, coturile s-au multiplicat;

        Care e Gogule varianta mai buna, sau preferi pe ulita, unde mai pui ca de multe comisioane ce s-au luat se continua tot cu ei, basca nu s-a dovedit sau macar insinuat nimic concret.

        AAA,, ca s-a atribuit direct, unei firme foarte tari din SUa care schimba si presedinti acolo si ia toate contractele de reconstructii prin tari unde duc ei razboaie.

        Pai Gogule, daca vrei Nato, daca vrei mai bine, tre sa ii gadili pe americani, direct e mai greu, asa ca ii gadili pe aia care pot sa impinga americanii sa ia o decizie.

        deci Gogutule daca tu crezi ca d-aia n-ai autostrada, ca e stramb semnat te inseli, aaa si apropo daca erau alegerile prin 2001-2002, crezi ca mai aveai austrada soarelui, sau se prea si aia pentru comisioane grase, hotii etc!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Aberatii! (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:18)

    AlinN [anonim]

    Eu, simplu cetatean, nu prea am acces la contractul dintre statul roman si Bechtel. Prin urmare nu prea pot sa-mi dau cu parerea. Dar declaratiile de genul asta suna a vaicareala. Nu stiu ce se petrece acolo, dar voi care stiti si aveti puterea FACETI CEVA! Mai opriti-va din promovarea de interlopi si FACETI CEVA! Lasati vaicareala sau lasati puterea.
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrada minunilor ! (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:38)

    STEFAN A. [utilizator]

    Adica platim asa cum ne permite contractul original, semnat de politicii nostri integrii , incoruptibili ! Acest contract este unic in Europa, adica toate avantajele sint de partea firmei si toate dejavantajele de partea statului !
    Este exemplu clasic pentru a masura incapacitatea profesionala a celor platiti de la buget si a vedea gradul de coruptie din conducerea politica.
    Enumeram :
    1- contract semnat pe "ochi frumosi" fara un concurs international si fara un proiect preliminar !
    2- inevitabil, costurile au fost calculate aproximativ, fara un proiect serios cum ar fi posibil sa stabilesti costurile ?
    3- clauzele contractuale , adica penalitati calculate in valuta, nu permit rezilierea contractului !
    4- pentru Bechtel, acest contract este o vaca de muls .
    De ce nu a fost dat unei firme europene care putea dovedii cu lucrari deja facute in Europa, profesionalitatea si eficenta firmei ? Bechel nu a construit strazi nicaeri in Europa, a construit si construieste prin Africa, Irak,adica in zone cu coruptie clar ridicata !
    5- Pentru toate aceste motive, se poate vedea viitorul , adica,cea mai scumpa autostrada din Europa, cea mai prost realizata si cu timpul de realizare cel mai lung !
    Deci daca am vrut sa fim "originali", acum platim !
    Unde nu este cap ,vai de picioare !
  • +4 (4 voturi)    
    de aia! (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:42)

    The Saker [utilizator]

    de aia nu se poate face nimic, pentru ca familia bechtel e una din cele mai bogate din USA, bugetul companiei bechtel este mai mare decat al romaniei si ungariei la un loc, este o companie (de familie) imensa, un gigant; aceasta familie face parte din grupul bilderberg (pt cunoscatori), face si desface in USA, sa nu mai vorbim de alte tari unde daca vor schimba si guvernele; nu doar in romania procedeaza asa, chiar si in USA la o autostrada in california statul a ajuns sa plateasca de vreo 7 ori pretul initial din contract; contractele toate sunt secrete, ferite de ochii publicului, negociate in culise, in conditii mai mult decat dubuioase; asta nu inseamna ca daca cei care conduc in romania ar fi avut un minim de patriotism nu ar fi putut evita afacerile cu bechtel, dar de la cine sa ceri? au luat si ei o spaga de niste zeci de milioane de dolari(care e un nimic raportat la anvergura proiectului), au virat-o in banci elvetiene, iar acum stau comod in parlament si incerca sa mai suga ceva de pe tara asta. mergeti la vot, desteptilor, si votati-i la nesfarsit. bine ne fac, io cel putin la alegeri mi-am anulat votul.
  • +2 (2 voturi)    
    .... (Miercuri, 25 februarie 2009, 12:43)

    pamfletaru [utilizator]

    mi-e scarba de voi si de cei care v-au votat
  • +5 (5 voturi)    
    Adrian Nastase (Miercuri, 25 februarie 2009, 13:17)

    costi [anonim]

    este numele celui responsabil pentru acest contract prost. Un alt smecher
  • -2 (4 voturi)    
    adevarul despre bechtel (Miercuri, 25 februarie 2009, 15:14)

    johnny [anonim]

    PDL si PNL au blocat proiectele de autostrazi.
    Bechtel a crescut pretul pentru ca preturile sunt de 10 ori mai mari la materiale ca atunci cand s-a semnat contractul supararea PDL-istilor este ca firmele lor capusa nu pot subcontracta lucrari de la Bechtel.
    => o sa avem infrastructura cand PDL si BAsescu vor fi in negura neagra a istoriei.
  • +1 (1 vot)    
    este contractul ala rezonabil? (Miercuri, 25 februarie 2009, 16:01)

    basedrum [anonim]

    daca nu de ce nu ii leaga pe aia care au semnat frate, ce sintem 2 companii la colt de strata? e un stat implicat. dar jocurile de culise sint altele, nu ne mai aratati pisica moarta ca nu o mai mirosim


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by