VIDEO In cautarea Atlantidei cu Google Ocean

de E.M.     HotNews.ro
Vineri, 20 februarie 2009, 14:40 Actualitate | Esenţial


In cautarea Atlantidei
Foto: Google Earth
Google Ocean a descoperit recent o "retea de strazi" pe fundul marii, intr-una din locatiile presupuse ale Atlantidei, la circa 1000 de kilometri de coasta nord-vestica a Africii, langa insulele Canare, relateaza telegraph.co.uk.

Un dreptunghi perfect, de circa 20.000 km patrati, a fost reperat pe giganticul instrument submarin de explorare de catre un inginer in aeronautica, Bernard Bamford. Acesta sustine ca zona apare ca o "harta aeriana" a unui oras, iar o asemenea "retea de strazi" nu poate fi decat opera omului.

Imaginea subacvatica poate fi descoperita pe coordonatele 31 15'15.53" Nord 24 15'30.53" Vest.

Descrisa in scrierile lui Platon, Atlantida ar fi fost inghitita de apele oceanului in jurul anului 9500 i.Ch, fiind o insula "mai mare decat Libia si Asia la un loc", dincolo de "coloanele lui Hercule" (in fata stramtorii Gibraltar). Povestea continentului pierdut a supravietuit timp de secole, desi se considera ca Atlantida din dialogurile lui Platon ar fi doar un mit creat de acesta pentru a-si pune in evidenta teoriile politice.

Google Ocean, extensie a Google Earth, a fost lansat la inceputul acestei luni si permite utilizatorilor vizualizarea topografiei subacvatice, dar si a stratului situat imediat sub fundul marii.

Update: Alarma falsa. Fotografia care parea sa prezinte ruinele "orasului pierdut" Atlantida s-a dovedit a fi, de fapt, o imagine a urmelor lasate de sonarele vapoarelor care cartografiau fundul oceanului, informeaza Corriere della Sera.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















10782 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    dimensiuni (Vineri, 20 februarie 2009, 14:45)

    iuli [anonim]

    daca va uitati la dimensiunile zonei o sa vedeti ca e cam un sfert din suprafata portugaliei, deci strazile despre care vorbeste tipul respectiv au latimi de sute de metri...adica ar fi altceva decat cai de comunicatii. nu neg ca e ciudata rectangularitatea, dar e si mai ciudata marimea zonei.
    • +1 (3 voturi)    
      cam ai dreptate (Vineri, 20 februarie 2009, 16:24)

      ginel [anonim] i-a raspuns lui iuli

      Cam ai dreptate. Par cam mari. Da' tot e interesant de cercetat.
    • -4 (8 voturi)    
      pai (Vineri, 20 februarie 2009, 17:01)

      adi [anonim] i-a raspuns lui iuli

      pai da clar... n-ai auzit ca erau o super-civilizatie ? probabil erau autostrazi cu 10/12 benzi, exit-uri si toate cele... sau stai ca astia zburau cu masini pe cristale si faceau tantra 20 de ore pe zi...
      d'aia nu mai ploua!
    • 0 (4 voturi)    
      dimensiuni (Vineri, 20 februarie 2009, 17:08)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui iuli

      De ce sa fie ciudata marimea zonei, Champs Elysees nu se apropie si el de "sute de metri"? Dar bulevardele din Buenos Aires? Poate e vorba de o civilizatie foarte dezvoltata care a trait acum (zeci de) mii de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      alimentare cu apa (Vineri, 20 februarie 2009, 18:22)

      gabone [utilizator] i-a raspuns lui iuli

      videoclipul lasa de inteles ca acele "strazi" late de aproximativ o mila ar fi putut fi canale ale unui sistem de alimentare cu apa.. ceva asemanator cu viaductele romane..
      e tot "hand-made" si pare o varianta "mai" realista...
      • 0 (0 voturi)    
        atlantida (Miercuri, 25 februarie 2009, 22:56)

        tarsec [anonim] i-a raspuns lui gabone

        arhitectura canalelor e prea precisa pentru a fi atribuita cauzelor naturale...si daca sint adevarate,pentru ca nu cred ca celor de la google earth le arde de glume, se pune intrebarea cu ce tehnologii gigantice au fost sapate,pentru ca au sute de metri adincime...si mii de km lungime ,puse cap la cap,......inainte de a face afirmatii nefondate trebuie cercetat temeinic locul....si vazut in detaliu, ce anume este acolo...trebuiesc utilizate sonare ,magnetometre,roboti submersibili de mare adincime,batiscafe de genul "trieste 2".....sint curios care vor fi rezultatele cercetarilor...:)
    • +3 (3 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 20 februarie 2009, 18:29)

      Mark [anonim] i-a raspuns lui iuli

      presupusele strazi masurate pe google au in latime cca 1.5km, de neexplicat pt niste cai de comunicatii.

      Dar presupunind ca acest fragment de harta pe care se observa formatiunea rectangulara a fost cel mai probabil scanat si adaugat softului, aceste strazi pot fi pur si simplu urmele unui pix....
  • +2 (4 voturi)    
    Aiureli (Vineri, 20 februarie 2009, 15:11)

    dsf [anonim]

    Nu sunt nici un fel de strazi si nu este nici o descoperire noua. Pe fundul oceanului in zona centrala se alfla zona de separare a celor doua placi tectonice,Europeana si Americana, ce se departeaza una de alta. Pe masura ce magma se ridica la suprafata, cele doua placi se distanteaza si magma iesita lasa urme, cam la fel cum apar direle pe unghiile de la degetele de la mina cind unghiile cresc. Efectul este cunoscut de mult si a stat la baza descoperirii teoriei tectonice a placilor terestre.
  • +1 (1 vot)    
    mai ciudat mi se pare (Vineri, 20 februarie 2009, 15:14)

    io [anonim]

    toata zona (pana la coasta) e brazdata de astfel de "strazi".. nu prea imi vine sa cred.
  • +1 (1 vot)    
    falii (Vineri, 20 februarie 2009, 15:18)

    Io [anonim]

    Rectangularitatea e data de dispunerea faliilor. Oceanul Atlantic are acea "ruptura" pe mijloc, iar de acolo perpendincular pe ea sunt dispuse diverse falii care dau acea topografie a fundului oceanic.

    Asa ca respectivul inginer ar trebui sa mai citeasca ceva...
  • +4 (6 voturi)    
    Care Atlantida? (Vineri, 20 februarie 2009, 15:24)

    HansBrinker [utilizator]

    De unde “experti in Atlantida”?? Sunt sunt aia de ghicesc in stele? Stimate autor, porcaria aia din tabloidul numit Telegraph (unde e citat si un “expert in atlantida”) este echivalenta cu aparitia Fecioarei pe fundul farfuriilor nesterse din restaurantele de mahala. Alea sunt strazi???? Distantele intre ele sunt de zeci de kilometri. Adancimea apei in zona dorsalei medio-atlantice e si ea alta treaba. De ce nu trimiteti voi astea la alde Libertatea sau Click si sa fiti oameni seriosi?
  • +1 (1 vot)    
    Atlantida - Japonia (Vineri, 20 februarie 2009, 15:37)

    Cio - Cio -San [anonim]

    National Geographic (19.09.2007) - Ruinele unui oras japonez scufundat cu mii de ani in urma (Imagini) - Japan's Ancient Underwater "Pyramid" Mystifies Scholars - Submerged stone structures lying just below the waters off Yonaguni Jima are actually the ruins of a Japanese Atlantis—an ancient city sunk... Each time he returns to the dive boat, Kimura said, he is more convinced than ever that below him rest the remains of a 5,000-year-old city:
    http://cristiannegureanu.blogspot.com/2009/01/national-geographic-japans-ancient.html
  • +2 (4 voturi)    
    mm (Vineri, 20 februarie 2009, 15:40)

    zippo [anonim]

    nu reprezinta o redare exacta - o poza din satelit - al fundului oceanului, ci o reprezentare grafica dupa cotatii de adincime prezente si in hartile maritime.
  • +1 (3 voturi)    
    Confirm (Vineri, 20 februarie 2009, 16:04)

    same.dan [utilizator]

    Extrem de ciudat, pare facut de om.
  • +8 (8 voturi)    
    nothing to see here (Vineri, 20 februarie 2009, 16:18)

    un_peste_mic [anonim]

    "It was reported in the UK press on 20 February 2009 that a grid-like image could be seen 620 miles of the coast of Africa, near the Canary islands, at a depth of 3.5 miles (5,633 m) on Google Ocean at [show location on an interactive map] 31°15′15″N 24°15′30″W / 31.25417°N 24.25833°W / 31.25417; -24.25833. There was speculation that this could be the location of Atlantis;[35] however, a Google spokeswoman said:

    what users are seeing is an artefact of the data collection process.… Bathymetric (or sea floor terrain) data is often collected from boats using sonar to take measurements of the sea floor.… The lines reflect the path of the boat as it gathers the data. [36]
    "

    surusa: http://en.wikipedia.org/wiki/Atlantis#Location_hypotheses
  • +2 (2 voturi)    
    relief erodat al Dorsalei Atlantice (Vineri, 20 februarie 2009, 16:19)

    GEO- log [anonim]

    ... asta reprezinta acea "retea de canale". Nici pomeneala de Atlantida ! Sunt doar elemente de relief mai vechi ale Dorsalei Atlantice care au fost erodate. Prin eroziune se intelege tocirea proeminentelor si colmatarea foselor (crapaturilor) cu material erodat. Ceva mai la stanga, mai spre mijlocul Oceanului Atlantic se vede acelasi tip de relief dar mai "proaspat" cu cateva milione de ani pe care eroziunea l-a afectat mai putin. Mai la dreapta , spre Africa este acelasi relief cu eroziune mai avansata adica aplatizat.

    GEO-log de serviciu.
  • -4 (4 voturi)    
    se potriveste cu descrierea lui platon (Vineri, 20 februarie 2009, 16:36)

    unu [anonim]

    e vorba de canale nu de strazi,
    cam 120 km pe 260 km,
    integrate intr-un sistem mai vast de canale
    pe o imensa campie scufundata.
    • 0 (0 voturi)    
      păcat că s-a dovedit o farsă (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 1:57)

      valer [anonim] i-a raspuns lui unu

      dar în cea mai serioasă / documentată carte la subiect (Pierre Crnac - Humanitas) Atlantida era plasată cam în zona Azorelor în estul dorsalei nord-atlantice
  • +2 (4 voturi)    
    ce chestie (Vineri, 20 februarie 2009, 17:11)

    nessy [anonim]

    parca il vad acolo si pe nessy din lochness. dar daca ai valuri oceanice sau efect optic datorita in culoarea apei datorita diferentelor de temperatura ?! nu ar fi frumos ?
  • +1 (1 vot)    
    link (Vineri, 20 februarie 2009, 17:24)

    muggs [anonim]

    http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=31.250378,-23.823853&spn=2.582746,5.822754&t=h&z=8

    linkul exact
  • +2 (2 voturi)    
    Aeroportul din Bermude! (Vineri, 20 februarie 2009, 17:46)

    Scrum [utilizator]

    http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&ll=22.998852,-62.649536&spn=3.321695,4.943848&z=8

    Astept sa fiu citat in tabloide.
    • +2 (2 voturi)    
      Le nouveaux Arhimede (Vineri, 20 februarie 2009, 18:57)

      west [anonim] i-a raspuns lui Scrum

      Am gasit un esctraterestru care-si tine capu-n mana dreapta:
      http://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&ll=40.713956,170.332031&spn=2.976854,4.943848&z=8
  • +6 (8 voturi)    
    Ati cam dat-o in bara din nou (Vineri, 20 februarie 2009, 17:56)

    TB [utilizator]

    In primul rand nu google ocean a descoprit, ci unii utilizatori ai google ocean, iar daily telegraph a relatat si voi ati preluat. In plus, google ocean chiar a dezmintit:

    "what users are seeing is an artifact of the data collection process. Bathymetric (or sea-floor terrain) data is often collected from boats using sonar to take measurements of the sea-floor. The lines reflect the path of the boat as it gathers the data."

    Link-ul complet aici: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1150846/Hopes-dashed-Google-Ocean-image-lost-city-Atlantis-proves-sort.html
    • -4 (6 voturi)    
      not quite.... (Vineri, 20 februarie 2009, 19:06)

      ferodo [utilizator] i-a raspuns lui TB

      zic si eu.... nu stiu...
      daca asa se colecteaza datele dupa care se alcatuiesc hartile fundurilor marilor... atunci aceasta "anomalie" de colectare ar trebui sa fie prezenta peste tot pe suprafata hartilor... nu doar intr-o zona izolata ca asta

      1.ori e manareala si o publicity stunt a celor cu google ocean...
      2.ori e ceva ce pare ca nu poate fi explicata prin cauze naturale, deci facuta de oameni
      3.ori e anomalie de colectare... care mie mi se pare prea cusuta cu ata alba... si fumigena
  • +2 (8 voturi)    
    Elvis (Vineri, 20 februarie 2009, 19:00)

    747 [utilizator]

    E si Elvis acolo... l-am vazut !
    • -1 (1 vot)    
      Nu - eu sunt mai in stanga. (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 12:19)

      Elvis [anonim] i-a raspuns lui 747

      Mult mai in stanga.
  • +2 (2 voturi)    
    manipulare (Vineri, 20 februarie 2009, 22:12)

    anonimus [anonim]

    eu cred ca e vb de manipulare. look at this:
    http://maps.google.com/maps?ll=0.19901882,94.920599&z=7&t=h&hl=en
  • -1 (1 vot)    
    Cartografiere pe o raza de 20000km? (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 1:04)

    czczxc [anonim]

    moama de unde cumpar si eu un sonar de genu?
  • -1 (1 vot)    
    In numele atlantilor,va multumesc! (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 3:01)

    traian [anonim]

    Nu stiu altii cum sant dar,vorba lui Creanga,eu cand ma gandesc la satucul meu...
    Bravo baieti,ati descoperit Atlantida.Ce ramane de facut? S/o descoperiti pe bune,sa dati apa la o parte.dar asta nu/i o problema pentru voi!
    Stati prea mult pe net! Traiti din impresii,supozitii si sperante!
    Lumea virtuala nu are nimic de/a face cu realitatea.
    tz,tz!
  • 0 (0 voturi)    
    timp pierdut !! (Sâmbătă, 21 februarie 2009, 10:41)

    danA [anonim]

    De ce se mai pierde timpul si banii cu vechituri ??? La ce mai folosesc aceste descoperiri ??? Ca sa aflu ca aveau case de piatra , strazi pavate, linguri de lemn, farfurii de tabla ,arcuri ,chiloti de blana ...??? Mai bine s-ar cheltui bani si timp pentru preiecte de viitor - energie alternativa , combustibili , vindecari de boli , explorari spatiale etc...ceva cu perspectiva ... Cred ca si pt. cercetatori e mai usor sa dea cu presupusul si sa se bage in seama cu orice speculatii decat sa faca ceva concret pt. viitor .
  • 0 (0 voturi)    
    Reclama google (Sâmbătă, 14 noiembrie 2009, 23:04)

    Razvan [anonim]

    Dar totodata ar putea fii si o mare reclama pentru noul program lansat de google. si cred ca e una destul de reusita si gratis;)...
  • 0 (0 voturi)    
    mai e una langa irlanda (Duminică, 13 februarie 2011, 19:20)

    alexei [anonim]

    ceva similar si la o scala enorma fata de cea de langa spania-africa, mai sus la stanga langa irlanda. uitati-va si voi ce teren de fotbal e acolo :))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version