Traian Basescu la Budapesta: Tinutul Secuiesc nu va avea niciodata autonomie

de D.G.     HotNews.ro
Luni, 2 februarie 2009, 13:47 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu a declarat, luni, la Budapesta, ca Romania nu va acorda niciodata autonomie Tinutului Secuiesc deoarece, prin Constitutie, este definita ca un stat unitar suveran. Seful statului a spus ca Romania indeplineste toate conditiile in privinta tratamentului minoritatilor: "desi inca sunt destule lucruri pe care va trebui sa le facem pentru cele 19 minoritati, nu exista niciun motiv care sa puna la indoiala politica Romaniei in privinta minoritatilor".

Intrebat de un jurnalist maghiar cand va fi conferita autonomia teritoriala a Tinutului Secuiesc, presedintele Traian Basescu a raspuns ca termenul cand acest lucru s-ar putea intampla este niciodata. "Acesta este niciodata, pentru ca Romania este definita ca stat unitar suveran si nu cred ca vreun politician roman ar avea o alta abordare decat Constitutia", a declarat presedintele Traian Basescu la finalul unei intrevederi cu omologul sau maghiar la Palatul prezidential din Budapesta, informeaza NewsIn.

Seful statului a subliniat faptul ca Romania nu va accepta conceptul de drepturi colective pentru minoritati, dar, in schimb, Romania sustine fara rezerve drepturile individuale. Basescu a aratat ca minoritatile recunoscute oficial in Romania au dreptul de a studia in limba materna, de a-si pastra cultura si de a fi reprezentata politic in Parlament.

Presedintele Traian Basescu se afla, in zilele de 2 si 3 februarie, intr-o vizita de stat in Ungaria, la invitatia omologului sau, László Sólyom. Seful statului va avea convorbiri oficiale cu presedintele Ungariei, precum si intrevederi cu presedintele Parlamentului si cu seful Guvernului de la Budapesta.

Pe agenda discutiilor se afla chestiuni de interes comun, precum protectia minoritatilor nationale, securitatea energetica, cooperarea dunareana sau situatia din Orientul Mijlociu. In cea de-a doua zi a vizitei de stat, presedintele Traian Basescu se va intalni cu reprezentantii minoritatilor romanesti din Ungaria.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5151 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    asa este (Luni, 2 februarie 2009, 14:49)

    agora [anonim]

    Asa este . Doar ca o minoritate nu se considera minoritate si de aceea vrea federalizare si limba lor sa fie a 2-a /ca prima inca nu au indraznit sa o ceara/ limba oficiala /deocamdata in cateva judete ,apoi in Ardeal si pe urma de ce nu ..in Romania....Sunt foarte curios cum va reusi Presedintele sa nu se lase imbrobodit de abilii politicieni de la Budapesta ca au mai picat si altii in capcana 'dragalaseniilor "vecinilor nostri
  • +4 (8 voturi)    
    bun asa (Luni, 2 februarie 2009, 16:46)

    Chulalongkorn [anonim]

    s-a stabilit.
  • -14 (26 voturi)    
    A inceput campania electorala (Luni, 2 februarie 2009, 16:48)

    arabu [anonim]

    Suntem in plina criza economica, somajul in crestere, nu s-au acordat cresterile pentru profesori si pensionari, Euro bate la 4.5 RON, deficit bugetar mare... dar problema cea mai mare, cum de altfel inainte de fiecare scrutin dupa revolutie incoace, ungurii... Populistul Basescu stie cum sa invarte cartile ca sa mai creeze ceva tensiuni, dupa care vine el salvatorul!
    • +7 (11 voturi)    
      Hai, nu zau? (Luni, 2 februarie 2009, 17:04)

      Janos [anonim] i-a raspuns lui arabu

      Amice, esti idiot! Macar ai citit articolul, sau ai vazut titlul si te-ai repezit sa dai cu noroi?
      • -5 (11 voturi)    
        Suntem plin de noroi electoral (Luni, 2 februarie 2009, 17:59)

        Plin de noroi [anonim] i-a raspuns lui Janos

        Ai dreptate nu a inceput campania, ea continua. Ce pacat pentru unguri ca nu fac parte din electoratul basescian ca aveau parte de cea mai mare autonomie
        • +2 (4 voturi)    
          Si cine ii impiedica (Luni, 2 februarie 2009, 18:29)

          releu [anonim] i-a raspuns lui Plin de noroi

          pe unguri sa faca asta, ca sa le dea Base ce sicum, asa cum insinuezi ?
          Doar s-au dat si cu Lenin in 1919, cu Hitler apoi, iar tare cu comunistii sis rusii in 1945. Adica ei se pot da cu oricine pentru himerele lor, asa ca Base ar fi totusi floare la ureche pe langa personajele individuale si colective de mai sus...
    • +10 (14 voturi)    
      vorbesti aiurea (Luni, 2 februarie 2009, 17:06)

      Inteleptul [anonim] i-a raspuns lui arabu

      sincer...postezi doar ca sa te aflii in treaba... n-are nici o legatura ce spui tu cu stirea
    • +5 (9 voturi)    
      ? (Luni, 2 februarie 2009, 17:18)

      MirceaA [anonim] i-a raspuns lui arabu

      si acum tot cu ochi rai il vezi? De ceea ce spui tu ar trebui sa se ocupe guvernul, nu presedintia.
    • +7 (13 voturi)    
      Chiar ma intrebam... (Luni, 2 februarie 2009, 17:43)

      echos [anonim] i-a raspuns lui arabu

      Ce scrie in manualul de discreditare a lui Basescu (pe care il urmeaza adeptii lui Gadea sau Stan-laptop) ce draq de comentariu poate avea cineva, la o asa atitudine pura si de verticalitate romaneasca!!! M-am lamurit! nu conteaza cum, doar VOMA sa fie! Oricum, bravo Basescu!
  • +17 (21 voturi)    
    franc , ferm si hotarat (Luni, 2 februarie 2009, 16:57)

    Silviu Viorel [anonim]

    Asa sa-i ajute Dumnezeu sa fie si de acum incolo !
    NU am avut un presedinte care sa spuna clar si raspicat lucrurilor pe nume - in vorbe simple si clare pentru toti ca Basescu .
    Si as vrea si eu sa-l vad pe politicianul strain sau roman care ar indrazni in contextul international de dupa Kosovo , Georgia (Transnistria - nu mai vorbesc) sa comenteze ceva ....
    Sa indrazneasca dragii vecini sa faca valuri in UE , NATO in astfel de vremuri . Este momentul perfect sa reteze elanul unor infierbantati cetateni romani de nationalitate maghiara ( sa faca politica statului roman daca vor sa mai ajunga in guvernul acestei tari - nu altfel )
    Asta inseamna atitudine demna - nu ca altii de pina acum care aplicau politica strutului sau a capului plecat sa nu-l taie sabia ( ca parca am fi fost urmasii turcilor ...) .
    Asa se traieste - cu capul sus si privirea inainte ...
    • -6 (16 voturi)    
      Fericitule (Luni, 2 februarie 2009, 17:13)

      G [anonim] i-a raspuns lui Silviu Viorel

      E bine ca te-a facut fericit, mai Viorele. Si eu sunt fericit pt tine.

      Acum hai sa uitam asta si sa ne intoarcem la jaful din tara, ok?
      • -9 (9 voturi)    
        Noroi.... mai mult noroi! (Luni, 2 februarie 2009, 17:47)

        dodu [anonim] i-a raspuns lui G

        si voma!!! ce a indraznit baselu sa se dea roman! nesimtitu' ... ticalosul... aduceti mai mult noroi, si voma...
  • +7 (15 voturi)    
    SuperBase te iubim (Luni, 2 februarie 2009, 17:11)

    SuperBase [anonim]

    SuperBase te iubim
  • +5 (13 voturi)    
    cetatenia romana (Luni, 2 februarie 2009, 17:16)

    Gheorghe Buhac [anonim]

    Sustin fara rezerve punctul de vedere al presedintelui si salut franchetea lui .
    De acord cu domnul Silviu Viorel .
    Gheorghe Buhac
  • +10 (12 voturi)    
    ungurasii (Luni, 2 februarie 2009, 17:30)

    gold silver [anonim]

    Bravo Base , cu astia altfel nu merge , trebuie spus clar si raspicat ca ungurii nu vor avea niciodata autonomie in Romania , altfel ajungem ca sarbii in Kosovo..........
    • -2 (6 voturi)    
      magyiarorszag (Marţi, 3 februarie 2009, 0:42)

      jonelu [anonim] i-a raspuns lui gold silver

      Daca vrea Uncle Sam o sa avem si tinut extraterestrilor , ei dicteaza pe planeta asta;)
  • +11 (13 voturi)    
    pe cand tinutul romanesc din ungaria? (Luni, 2 februarie 2009, 17:31)

    aandrei [anonim]

    si in ungaria este comunitate de romani, zone ocupate preponderent de romani si familii mixte la fel ca si la noi. de ce sa nu avem si noi acolo tinutul nostru romanesc? ce ar zice domnii de la buda-pesta de o asemenea cerere? ar fi de acord?
    • -2 (2 voturi)    
      Da, clar (Marţi, 3 februarie 2009, 12:38)

      Ionescu Latul [anonim] i-a raspuns lui aandrei

      De la Tisa pana incoace :))))
      • 0 (0 voturi)    
        Cre' ca ai erori (Marţi, 3 februarie 2009, 18:24)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Ionescu Latul

        Ce-i drept, exista o comunitate semnificativa de romani in Ungaria, raspandita nu doar pana la Tisa ci si mai incolo. Dar nu exista decat localitati izolate in care romanii sa fie majoritari. Nu exista zona cum e secuimea, in care sa fie pe ansamblu romanii majoritari. Nu vreau sa aduc in discutie factorii care au dus la actuala stare de fapt, dar in conditiile de acuma, nu cele de acum 100 de ani, nu se prea poate constitui o regiune autonoma romana undeva la est de Tisa, care sa fie majoritar romaneasca.

        In alta ordine de idei, desi acolo tablite bilingve in localitatile majoritar romanesti exista si au fost introduse fara mare tam tam, romanii din Ungaria de care stiu si cu care am stat de vorba se simt discriminati. Chiar daca formal si oficial le sunt recunoscute drepturile de educatie in limba materna si biserica proprie, fac ungurii ce fac si saboteaza tot ce pot in materie de scoala si biserica romaneasca. Eu as zice ca ar trebui facut putin scandal pe tema asta, si aplicat principiul reciprocitatii. Pe de-o parte. Pe de alta parte, ungurii de la noi sunt ai nostri, si daca vrem sa ii scoatem din ignoranta si izolarea in care traiesc in secuime, nu putem sa le taiem accesul la educatie si informatie.

        In concluzie, e complicat. Dar nici unei comunitati romanesti din afara Romaniei nu-i merge bine, si ar trebui facut ceva.
  • +10 (10 voturi)    
    asa da!!! (Luni, 2 februarie 2009, 17:37)

    Razvan [anonim]

    Nu am absolut nici o simpatie pentru Traian, insa apreciez ca a pus punctul pe i si a exprimat fara nici o ambiguitate punctul de vedere al cvasimajoritatii romanilor.
  • +8 (12 voturi)    
    scurt si la obiect (Luni, 2 februarie 2009, 18:04)

    Lucianmotzul [anonim]

    bravo Dle Presedinte esti un om dintro bucata si ma bucur ffffmult ca le-ai spus lucrurilor pe nume ca intodeauna .Si cei care tot maninca rahat cu polonicul despre Dumneavoastra sa se inece ,ca prea le place,si necazul ca sint multi ,aceia care nu vad cu ochi buni prosperitatea Romaniei, noi team ales sa fi devotat noua asa cum esti devotat poporului Roman si poate ne va ajuta Dumnezeu sa vedem si Basarabia inapoi . De ce credeti voi ma rau voitorilor ca Ungaria in 91 s-au 92 cind sa proclamat Moldova stat primi au recunoscuto Ungaria.Ia mai ginditiva si apoi mai scrieti la comentari,ei cer ce nu este a lor si noi lasam 30% din tara .
  • -1 (9 voturi)    
    Lasa-le nene! (Luni, 2 februarie 2009, 18:13)

    iancu [anonim]

    Am mai vazut eu si alte state cu caracter unitar suveran dar pe teritoriul carora exista autonomii...
    exemplu: Italia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Province_of_Bolzano-Bozen
    Am intrat in UE unde exista si altfel de opinii...
    Daca secuii isi doresc autonomie sa ia exemplu de la cei din Catalonia si sa ne dovedeasca ca sunt capabili de asa ceva!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Catalonia
    • +5 (7 voturi)    
      Regiuni si provincii autonome ! (Luni, 2 februarie 2009, 20:07)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui iancu

      Dupa al doilea razboi mondial, provincii din nordul Italiei au devenit autonome (in anul 1972) , FISCAL si ADMINISTRATIV.
      Acesta a fost pretul ca sa nu se uneasca la Austria. Actualmente, au cel mai ridicat nivel de trai din Italia. Autonomia fiscala = la 100 euro incasati prin taxe si impozite pe teritoriul acestor provincii, 80 ramin acolo si doar 20 merg la administratia centrala !
      Autonomia administrativa = aceste provincii stabilesc , programul scolar, controleaza direct spitalele, cresele de copii ,strazi, munca si politia LOCALA (a nu se confunda cu carabinierii sau politia normala).
      In general, fondurile extrem de ridicate de care dispun anual,gindirea germana, coruptie de mic nivel, au dus la un sistem super performant !
      In partea opusa, regiunea autonoma speciala Sicilia, fara banii de la stat ,este falita. A fost si este, subdezvoltata, plina de mafie si cu un somaj enorm ! Autonomia a fost obtinuta pentru a da libertate de manovra politicilor locali, in general , amestecati masiv cu mafia !
  • +9 (11 voturi)    
    nici ca se putea mai bine.... (Luni, 2 februarie 2009, 18:17)

    drona [utilizator]

    Bravo Base,ai pus punctul pe "i".Da-le peste rat ca nu au masura,fara menajamente si ocolisuri,tine-o tot asa.Sa ne traiesti.
  • +7 (9 voturi)    
    :))) (Luni, 2 februarie 2009, 18:48)

    geo [anonim]

    Bravo Base! Nu te suport in general, dar la faza asta ai fost tare! Imi amintesti de Putin. Incepi sa semeni tot mai mult cu el... Sper sa nu-l copiezi intru totul. Acum treci la treaba si vezi ce faci cu guvernul asta de rahat care face numai prostii.
  • +1 (3 voturi)    
    acum 100 de ani ungurii ziceau niciodata (Luni, 2 februarie 2009, 19:25)

    gurka [anonim]

    de fapt, nu e problema noastra. e problema secuilor. cit despre constitutie, se schimba cam la 20 de ani.
  • +9 (11 voturi)    
    Nu cred ca pe ungurul.... (Luni, 2 februarie 2009, 19:53)

    judex1 [anonim]

    cinstit si muncitor il procupa asa de mult autonomia. Ca si romanul, are alte griji. Fara indoiala, romanii si ungurii trebuie sa convietuiasaca in pace si intelegere si sa nu dea apa la moara iredentistilor si pescuitorilor in ape tulburi. Nu cred ca autonomia trebuie sa fie preocuparea cetatenilor Romaniei, indiferent de etnia lor, in aceste zile. Hai, cu totii, sa facem o Romanie moderna si prospera, o tara in care sa ne simtim cu totii mai demni, mai bine si sa traim civilizat si in prosperitate.
    • -1 (1 vot)    
      Eu cred ca-l preocupa (Marţi, 3 februarie 2009, 18:35)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui judex1

      Ungurul ala si familia lui traiesc acolo de multe sute de ani. Si ar vrea si el sa se simta acasa la el acasa, nu strain. Chestie pe care eu o inteleg. Problema e ca si pt. el si pt. noi romanii in zona aia cel putin politica o fac niste dobitoci care n-au decat de castigat daca il fac si pe ungurul de rand si pe romanul de rand sa se simta frustrati si nesiguri. Pe ungur pt. ca desi el traieste acolo de cand se stie neam de neamul lui i se tot spune ca tara asta nu-i a lui, pe roman pt. ca in majoritatea aia de unguri cumsecade o mana de secaturi au grija sa-i faca viata grea.
  • -7 (17 voturi)    
    Ardealul independent (Luni, 2 februarie 2009, 19:57)

    Simion Barnutiu [anonim]

    Problema nu e autonomia secuilor ci a Transilvaniei! Ardealul la fel ca Slovenia, Croatia, Slovacia, Muntenegru, Kosovo etc.va trebui sa devina un stat regional european. Independenta fata de Ungaria a obtinut-o, urmeaza sa o realizeze si fata de Romania damboviteana.Incet, incet, romanii ardeleni se vor trezi, ardelenii unguri deja inteleg cum stau lucrurile si actioneaza ca atare...
    • +3 (11 voturi)    
      amice, te-ai drogat ? (Luni, 2 februarie 2009, 20:32)

      turistul [anonim] i-a raspuns lui Simion Barnutiu

      esti de o naivitate crasa, v-ar manca ungurii cu fulgi cu tot daca v-ati desprinde de romania, ati ajunge iar sclavii lor.
      • -1 (1 vot)    
        Ei na! (Marţi, 3 februarie 2009, 18:37)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui turistul

        N-au reusit ei sa ne manance vreme de 800 de ani, si doar ardelenii pot povesti ce metode au folosit. Si asta in conditiile in care mare parte din forta ungurilor venea de la vest de Tisa. De ce crezi ca ar avea mai mare succes acuma?

        In alta ordine de idei, cat de zile fripte ne faceti voi miticii de la marea unire incoace, si tot n-ati reusit sa ne mancati. Cre' ca tie, in calitate de mitic (sau pe-acolo, banuiesc), ti se pare ca tot ce zboara se mananca si ca o latratura e echivalenta cu o muscatura.
    • +5 (9 voturi)    
      Esti pe aratura... (Luni, 2 februarie 2009, 21:02)

      unul din Ardeal [anonim] i-a raspuns lui Simion Barnutiu

      Cred ca se rasuceste Barnutiu in mormant la ce aberatii spui...
    • +4 (4 voturi)    
      Huh? (Luni, 2 februarie 2009, 22:38)

      prothero [utilizator] i-a raspuns lui Simion Barnutiu

      Tin sa iti aduc aminte ca majoritatea tarilor sau regiunilor pe care le-ai enumerat si-au castigat independenta prin forta armelor.

      Asta iti doresti? Razboi civil?
    • +1 (1 vot)    
      hmm (Luni, 2 februarie 2009, 23:27)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Simion Barnutiu

      ai vrea tu, huh?
    • +2 (2 voturi)    
      Ardelean (Marţi, 3 februarie 2009, 10:29)

      George M [anonim] i-a raspuns lui Simion Barnutiu

      Omule (sper ca nu esti si roman), sunt ardelean si niciodata nu mi-am dorit autonomia Transilvaniei (asta inseamna ca ma trezesc mai greu ?)
      Romania - stat unitar (despre suveranitate nu vorbesc , pentru ca nu mai exista asa ceva in lumea contemporana)
  • +2 (8 voturi)    
    CEL MAI TARE ! (Luni, 2 februarie 2009, 20:02)

    licuriciu [anonim]

    bravo, domnule presedinte! ceea ce ati spus dumneavoastra (niciodata!)ar spune 99,9% dintre romani. sunteti un politician adevarat pentru vremurile prin care trecem!
    cel mai tare!!!!!!!!!!!!!
  • +6 (10 voturi)    
    corect! (Luni, 2 februarie 2009, 20:03)

    un roman [anonim]

    BRAVO BASESCU!
  • -6 (8 voturi)    
    bine bine (Luni, 2 februarie 2009, 20:22)

    iliescu [anonim]

    Eu sunt roman si inteleg ca e bine ce a zis, fiindca daca e sa luam asa, stramosii romanilor traiesc aici de veci si ungurii au venit peste noi, dar ii inteleg si pe unguri pentru ca daca ar putea trai normal in tara asta nu cred ca ar mai face scandal( poate un pic ca ii cunoastem) si in tara asta ce merge ii greu de suportat: jafuri la nivel inalt, spaga , criminali liberi, drumuri de-ti rupe masina in doua, mitocanie, gunoi, hotie, coruptie, prostie ... etc
    in Ungaria nu prea vezi asa ceva tovarasi, nu zic ca nu este , da nu ca la noi frate.... de fapt nu hotii is de vina ci aia care se lasa furati....
    sper ca se schimba ceva cu generatiile noi, pentru ca avem potential, dar ne lasam calariti de niste gunoi
    • -1 (1 vot)    
      Bine bine ? (Luni, 2 februarie 2009, 23:11)

      prothero [utilizator] i-a raspuns lui iliescu

      Nu te supara, dar nu noi am luat miliarde de euro imprumut de la FMI si BCE pe motiv de faliment iminent al tarii.

      Cine si-a guvernat mai bine tara?
      • -1 (1 vot)    
        da, bine bine (Luni, 2 februarie 2009, 23:50)

        iliescu [anonim] i-a raspuns lui prothero

        nu te supara, dar cred ca in comparatie cu ungaria romania e in mai mare faliment, din cauza mitocaniei desigur... ei au luat credit pentru ca gandesc in avans, noi am lua credit abia dupa ce ar muri de foame cativa... ca si in alte cazuri....
        vrei sa spui ca guvernul isi face bine treaba? locul tau e atunci in parlament langa ei la furat....
        este incredibil cum cateva sute de oameni distrug viata a mai multor milioane si nu le pasa niciunuia
    • 0 (0 voturi)    
      N-ai dreptate (Marţi, 3 februarie 2009, 18:41)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui iliescu

      Am discutat problema cu un bun prieten ungur, care traieste si lucreaza in Ungaria de cam zece ani. Parerea lui, avizata, as zice, e ca diferenta nu e ca in Ungaria nu exista coruptie. Ci ca in Ungaria coruptia e mai discreta.

      In alta ordine de idei, pe de-o parte Ungaria nu are nici resursele pe care le avem noi si care sa se preteze la a fi furate (As vrea sa-l vad pe Verestoy ce ar taia in Ungaria - poate iarba, ca pomi nu prea ar avea de unde), pe de alta parte Ungaria pe de-o parte (!) a avut un regim comunist mai lax decat noi, ca de altfel toate statele ex-comuniste care aveau granita cu occidentul, pe de alta parte a scapat de comunism cativa ani buni inaintea noastra, si diferenta asta se vede inca, si probabil se va mai vedea multi ani.
  • +3 (3 voturi)    
    efort (Luni, 2 februarie 2009, 20:35)

    ion [anonim]

    Italia regiunile care au primit autonomie aveau o situatie socioeconomica foarte dezvoltata.Ar trebui sa explice ce vor secuii sa faca in cadrul acestei autonomii teritoriale,ce idei vor sa puna in practica.S a dovedit ca cei instruiti se descurca foarte bine in cadrul legislatiei romanesti permisive si n contextul european perspectiva este foarte optimista.Nu vad de ce se insista atat cu problema asta cand totul are oevolutie ametitoare si globalizarea isi va spune cuvantul,in formarea cetateanului European.
    • 0 (0 voturi)    
      Exista o explicatie ... (Marţi, 3 februarie 2009, 18:46)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui ion

      Anume, secuilor si ungurilor transilvaneni de ani buni li se spune de catre politicienii lor ca Romania nu e tara lor. Se incearca (cu oarecare succes, as zice) inocularea ideii ca cei de etnie maghiara sunt un fel de cetateni de mana a doua in Romania. Probleme care apar in toata tara li se prezinta ca fiind specifice lor. De ex. li se zice ca la ei pica scolile in capul copiilor, fara sa li se zica insa ca situatia e aceeasi si in Moldova si in Oltenia, ba chiar si in zone mai izolate din Banat sau parti majoritar romanesti din Ardeal. Singura solutie care li se ofera de catre politicienii maghiari la situatia asta e autonomia. Daca ungurii si secuii de rand ar fi informati corect, votul constant pt. politicienii unguri si-ar pierde justificarea.
  • +6 (8 voturi)    
    teritorul romanesc (Luni, 2 februarie 2009, 20:39)

    danutz [utilizator]

    teritorul romanesc este teritorul romanesc. punct.
  • -1 (7 voturi)    
    Autonomia nu este independenta ! (Luni, 2 februarie 2009, 20:57)

    STEFAN A. [utilizator]

    Autonomia nu inseamna independenta, nici in Romania si nici in o alta limba din lume ! Cum moldoveanu stie mai bine cum sa foloseasca banii obtinuti prin taxe si impozite, la fel si ardeleanu sau craioveanu , este absurd sa insisti ca Bucurestiu trebuie sa decida tot .
    Repet, nimeni nu vorbeste de independenta, limba oficiala maghiara, s.a.m.d. Autonomia fiscala sau administrativa, exista DEJA din Europa !
    RFG = Republica FEDERALA Germana si nimeni nu cere independenta acolo !
    Se vede ca nu cunoasteti realitatea ardeleana ,cu mii de familii mixte , si unde in afara de ceva cretini, nimeni nu cere independenta sau unirea cu Ungaria !
    • +1 (1 vot)    
      lasa, fara niciun fel de autonomie (Marţi, 3 februarie 2009, 12:47)

      Ionescu Latul [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Mai bine ceri descentralizare, nu autonomie. Pentru ca tara nu e omogena. Tu ceri ca ce produci sa consumi tot tu. Dar la ceilalti romani dintr-o regiune care nu produce atat de mult nu te gandesti? Ei ce vina au?
      • -1 (1 vot)    
        Matale stai stramb si judeci tot stramb (Marţi, 3 februarie 2009, 18:52)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Ionescu Latul

        Logica matale: am doi copii. Unu' stie sa se chiverniseasca, si sa-si administreze bine casa, alalalt nu. Hai sa iau de la ala vrednic, sa-l bag si pe el in sapa de lemn, si sa-i dau la ala prost, ca ala prost oricum strica banii.

        Eu nu cred ca oamenii din zonele sarace ala RO sunt mai prosti sau altfel mai dezavantajati de mama natura. Cred ca problema e doar de educatie. Dar nu dezveti pe nimeni de lene dandu-i mancare pe gratis.

        Spre exemplificare: cand a fost Base prima data la transporturi, a investit in drumuri in Moldova de s-a uscat. Timisoara nici acuma n-are centura, si drumurile care intra si ies in/din Timisoara (si care nici sa vrea n-are primaria cum sa le repare ca nu-s in administratia ei) is jalnice. Cu toate astea, Timisoara a ramas in continuare prospera, si si-a imbunatatit infrastructura, pe cand zonele sarace din Moldova au ramas sarace cu drumuri bune cu tot. Daca in loc sa le faca drumuri ii lasa sa moara de foame, si investea la Timisoara, Timisoara producea de doua ori pe-atat, si avea mai mult de unde da la bugetul central ca acolo unde e saracia mare sa se construiasca scoli si sa se investeasca in programe sociale. Poate asa ceva ar fi ajutat. Daca insa te uiti in anuarul statistic al Romaniei, ai sa vezi un trend clar al politicii de investitii a tuturor guvernelor in spiritul exemplului din inceputul postului.
  • -1 (3 voturi)    
    Felicitari! (Luni, 2 februarie 2009, 22:19)

    Janos [anonim]

    Felicitari la toti care a inchitit hap.
    Amintiva-ti ce spus presedintele la Franta: "La Roumanie a raté l'occasion de se taire"
  • 0 (4 voturi)    
    Si uite asa.. (Luni, 2 februarie 2009, 22:44)

    Ion [anonim]

    Si uite asa s-a adjudecat fotoliul de presedinte al Romaniei inca de la inceputul anului. Alegerile vor fi formale! Bravo Base!
  • +8 (8 voturi)    
    pentru cei care nu inteleg ca traiesc in ROMANIA.. (Luni, 2 februarie 2009, 22:55)

    Romanul100% [anonim]

    Iubesc Romania mea ,asa cum este ea, cu bune si cu rele,,nu vreau ca ungurii sa aibe autonomie,daca nu le convine ,se pot muta in Ungaria,fara suparare dar nu mai suntem pe vremea lui Ceausescu-Imi iubesc tara ,sincer......
  • -5 (7 voturi)    
    Independenta (Luni, 2 februarie 2009, 22:58)

    Zsolt Bodola [utilizator]

    Normal ca unul din sud nu intelege nimic din ceea ce se intampla pe aici in Ardeal. Ne-am cam saturat de hotiile bucurestene si de sustinerea cu bani a restului tarii. Asa ca: Ardealul independent!!!!
    • +4 (4 voturi)    
      criterii economice, istorice si culturale (Luni, 2 februarie 2009, 23:31)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Zsolt Bodola

      da, dar care este PIB-ul in ardealul asta al tau "independent"? o fi mai mare decat cel din Bucuresti doar? Dar lasand la o parte criteriile economice, despre cele istorice si culturale nu stii nimic? Majoritatea ardelenilor se declara romani! Lamureste-i ca nu-i asa sa vezi tu atunci pantofi, mai ceva ca bush!
      • -1 (1 vot)    
        PIB-ul ... (Marţi, 3 februarie 2009, 19:18)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Daca stai sa calculezi cumulat, doar Ardealul, fara Banat, produce mai mult decat Bucurestiul.

        In alta ordine de idei, in conditiile in care sistemul de taxe si impozite romanesc e inca extrem de centralizat, cre' ca o comparatie pe baza asta e irelevanta. De ex. daca sapi bine, ai sa vezi ca Timisul, care e cel mai mare judet din tara, ca suprafata, si unul din cele mai mari ca populatie, a beneficiat ca proportie din taxele platite de cetateni de un procent mult mai mic de investitii decat Bucurestiul sau unele judete din Moldova. Situatia s-a mai corectat in ultimii ani, da' imi aduc aminte ca ma uitam la problema inainte de 2000 si ramaneam socat an de an: sub 10% din ceea ce se aduna la bugetul de stat din Timis se intorcea sub forma de investitii. Ceea ce ramanea in Bucuresti sau se redistribuia in zone sarace crestea artificial PIB-ul zonei respective. Fenomen care se mai intampla si acuma, chiar daca nu cu aceeasi gravitate.

        Anecdotic: imi aduc aminte ca mergeam pe valea Jiului cu autobuzul spre Valcea. Drumul, o minunatie - mai neted ca in occident. La un moment dat, coloana, ambuteiaj, circulatie pe o singura banda. De ce? Se tragea asfalt, ca chipurile soseaua nu era suficient de buna. Asta in conditiile in care drumul Timisoara - Lugoj, desi e drum european, si in administratia autoriatilor centrale (adica autoriatile locale nici sa vrea si sa aibe bani n-au voie sa repare), era o aratura de la un cap la altul.


        In consecinta, chiar daca nu votez pt. republica Ardeal, si ma consider un bun roman, de mitici tot m-am saturat.

        Propunere alternativa: hai sa le facem lor republica miticeasca, si sa le dam autonomie 100%, fara taxe si impozite din provincie, fara administratie centrala la mitici (o mutam la Curtea de Arges, ca tot a fost acolo capitala inainte de Bucuresti). Cre' ca in 3-4 ani de mancat intre ei lasa locul gol, si putem intra cu plugul. Desi s-ar putea sa fie nevoie de programe de depoluare de ani de zile pana sa cureti locul.
  • -3 (5 voturi)    
    autonomie (Marţi, 3 februarie 2009, 8:23)

    eduard [anonim]

    autonomia nu este un lucru rau, nu doar secuii ar trebui sa fie autonomi ci tot ardealul cu o eventuala capitala regionala la cluj sau sibiu sau timisoara.
    • +2 (2 voturi)    
      Idioten (Marţi, 3 februarie 2009, 10:23)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui eduard

      Ardealul cu capitala la timisoara? Te-ai dat cu capu de harta, si in spatele ei era perete?!
    • -1 (1 vot)    
      vise frumoasa (Marţi, 3 februarie 2009, 12:23)

      levi [anonim] i-a raspuns lui eduard

      dar nu o sa accepta niciodata,mitici si moldoveni ar muri de foame
      • 0 (0 voturi)    
        Da' de unde (Marţi, 3 februarie 2009, 19:24)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui levi

        Desi majoritatea banatenilor au o parere extrem de rea despre moldoveni (eu fiind banatean), cred ca am reusit sa-mi dau seama de ce. Anume, din Moldova spre alte parti au plecat cei care acasa n-aveau dupa ce bea apa. Aia de aveau stare si ii ducea mintea si aveau putere sa lucre au stat acasa. Asa ca mai toata tara asta, de la Constanta la Timisoara, a ajuns sa-i cunoasca pe moldoveni prin intermediul leprelor care au emigrat, nu prin intermediul oamenilor cumsecade care au stat acasa - cam ce patim noi acuma cu tiganii care merg la cersit si furat in occident. Leprele din regat, Ardeali sau Banat care emigrau plecau direct in occident, asa ca nu sareau asa in ochi ca moldovenii.
    • -1 (1 vot)    
      Te-ai gandit mult? (Marţi, 3 februarie 2009, 19:19)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui eduard

      Ce sa caute capitala Ardealului la Timisoara? Daca chiar ar fi sa fie, la Timisoara vrem noi banatenii sa ne fie sediul. Matale sigur esti de peste munti, daca consideri ca Banatul face parte din Ardeal.
  • 0 (0 voturi)    
    citatul presedintelui francez nu exista (Marţi, 3 februarie 2009, 12:50)

    Marin [anonim]

    Am cautat discursul unde presedintele francez ar fi spus ca Romania a pierdut ocazia de a tacea ...NU EXISTA:) Ce exista pe site ul ambasadei franceze in Romania este mentiunea « Chirac a raté l’occasion de se taire"! la www.ambafrance-ro.org/print.php?id2=00010004000700022006&lng= - 12k -
  • 0 (0 voturi)    
    joi (Duminică, 8 februarie 2009, 20:35)

    romanu [anonim]

    joi dupa miercurea ciuc o sa vor avea autonomie!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by