Generalul Chitac: La canaliile astea le trebuie revolutie? Lasa ca le aratam noi revolutie

de D.G.     HotNews.ro
Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:07 Actualitate | Esenţial


"La canaliile astea le trebuie revolutie? Lasa ca le aratam noi revolutie", au fost cuvintele generalului Mihai Chitac, inainte de a deschide personal focul asupra a aproximativ o suta de oameni, dintre care multi tineri si copii, aflati pe scarile Catedralei din Timisoara, in 1989, relateaza Mediafax.

In motivarea sentintei de condamnare in procesul privind revolutia de la Timisoara, data marti publicitatii de catre instanta suprema, judecatorii arata modul in care a actionat generalul in rezerva Mihai Chitac, in dupa-amiaza de 18 decembrie 1989 cand, personal, a deschis focul asupra a aproximativ o suta de manifestanti.

"Mihai Chitac s-a implicat in activitatea de reprimare a demonstrantilor, a facut parte din structurile de conducere a acestei actiuni, pozitie din care a actionat cu exces de zel pentru aducerea la indeplinire a ordinelor date de Nicolae Ceausescu", consemneaza judecatorii in motivarea sentintei.

Astfel, citand din consemnarile jurnalului de operatiuni al Diviziei 18 mecanizata, magistratii retin ca Mihai Chitac a dat ordin sa fie folosite gaze lacrimogene si a cerut sa se execute manevre pentru a nu permite formarea grupurilor de demonstranti.

"Maine dimineata se vor folosi substante lacrimogene; sa aiba toti militarii masca contra gazelor" sau "Generalul Chitac - catre cordoanele bine concepute dar stationare. Sa se execute manevre pentru a nu permite formarea grupurilor de teroristi", sunt fragmente preluate de magistrati in motivarea lor.

Mai mult, spun cei noua magistrati ai Inaltei Curti de casatie si Justitie (ICCJ), "prin activitatea desfasurata si prin ordinele date, inculpatul Chitac Mihai a contribuit direct la reprimarea demonstrantilor adunati in fata Catedralei, la data de 18 decembrie 1989".

In dupa-amiaza de 18 decembrie 1989, in fata Catedralei din Timisoara s-au strans aproximativ o suta persoane, printre care foarte multi tineri si copii, avand lumanari aprinse si scandand lozinci impotriva regimului comunist. Manifestantii erau pasnici si nu s-au dedat la acte de violenta, se mai arata in document.

Mihai Chitac a fost "nemultumit" de faptul ca manifestantii nu au fost imprastiati din fata Catedralei si, avand asupra sa un pistol mitraliera, s-a indreptat spre Catedrala si a tras foc automat asupra multimii aflata pe trepte, strigand: "La canaliile astea le trebuie revolutie? Lasa ca le aratam noi revolutie", consemneaza judecatorii ICCJ in motivarea sentintei.

In 18 decembrie 1989, inculpatul Mihai Chitac l-a informat pe generalul Stefan Gusa ca la Catedrala au fost impuscati 25 de oameni, din care 10-12 au murit, iar in parcul de langa Catedrala au fost arestati demonstrantii si dusi la penitenciar, iar in 21 decembrie 1989 Chitac a dat citire decretului privind starea de necesitate, spunand la acea vreme ca va recurge la masuri extreme daca demonstrantii nu se retrag.

Generalii Victor Athanasie Stanculescu si Mihai Chitac, in prezent in varsta de 82 de ani, au fost condamnati de ICCJ la cate 15 ani de detentie, in octombrie anul trecut, in aceeasi zi fiind incarcerati.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5133 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    'de ce ,Tolea , de ce ?' (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:17)

    Hansel und Gretel [anonim]

    completul ala de asasini care i-au ucis pe Ceausesti fara judecata ,cand va fi judecat !
    Iliescu cand va fi judecat ?
    Gorbaciov cand va fi dat in urmarire prin Interpol?

    Iata tot attatea intrebari fara raspuns ! Romani concentrati-va sa o gasim pe Elodia ,ea este mai importanta acum ,nu doi generali fara dinti in gura ,care au fost marionetele istoriei ,doar ca le-a placut sa linga in fund PCRul sa ajunga generali !!
    • +8 (8 voturi)    
      Criminalii trebuie sa plateasca (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:50)

      George [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      Daca ti-ar fi murit tie copilul impuscat de aceasta pramatie comunista tot asa ai fi gandit?
      • 0 (8 voturi)    
        tu esti ala care aplaudai cand Israel bombarda (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:22)

        Margot [anonim] i-a raspuns lui George

        Gaza si a omorat 500 de copii?si acuma faci pe justitiarul ?de ce nu te iei de Iliescu care aomorat mai multi dupa 23 decembrie 1989 ?
      • +1 (1 vot)    
        nu era decat (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 9:46)

        so [utilizator] i-a raspuns lui George

        o ironie amara....care arata de fapt preocuparile actuale ale marii mase de romani (populatie cum le place sa le spuna unora).

        Are dreptate din pacate.
    • +1 (3 voturi)    
      corect ce spui tu... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:15)

      gabbone [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      ...insa foarte putini mai sunt in viata din grupul ala de infractori.
    • +2 (2 voturi)    
      procesul Ceausestilor (Marţi, 27 ianuarie 2009, 23:58)

      Rollo Tomasi [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      Ceausestii au avut parte de un proces asemanator cu cel pe care il administreau si ei "elementelor" nedorite.
    • -1 (1 vot)    
      propaganda (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 0:48)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      cu cateva luni in urma, cand am vazut propaganda comunista care se face in media romaneasca "in colaborare" cu cea internationala, as fi zis ca in Romania nu va avea efect niciodata. As fi zis ca da, poate fi un mare partid socialist care sa alterneze la guvernare, dar niciodata nu se va infiinta o extrema stanga, comunista in Romania. Poate ca am subestimat abilitatile de manipulare ale unora...
    • -1 (1 vot)    
      criminalii?!?! (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 1:00)

      MT [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      IDIOTULE!!!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Hansel und Gretel (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 9:41)

      Romanul [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      Gorbaciov, este omul care a democratizat comunismul .Datorita lui Gorbaciov, tu nu mai stai azi la coada ca sa cumperi paine si malai pe cartela.Datorita lui Gorbaciov, tu ai acces la internet si poti sa-ti exprimi opiniile.Sa nu uitam ca la ordinul ilegal al lui Ceausescu s-a tras in 17-20 dec.1989 la Timisoara si in 21. 12 la Bucuresti, omorand si ranind mii de cetateni nevinovati care demonstrau pasnic si legal(vezi art.28 din constitutia RSR).Iliescu, trebuie judecat deoarece dupa fuga lui ceausescu ca urmare a ordinelor lui, au fost omorati sau au fost raniti mii de romani.Iliescu, in loc sa fie judecat pentru ilegalitatile grave pe care le-a comis a fost ales de trei ori in functia de presedinte al Romaniei.Acum este expresedinte cu garda personala si locuinta de protocol. Este presedintele de onoare al PSD si la adunarile partidului sta in primul loc al prezidului langa presedintele titular.Iliescu a fost votat presedinte cu peste 87% din totalul voturilor exprimate.
      • 0 (0 voturi)    
        DE ACORD (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:50)

        Roman [anonim] i-a raspuns lui Romanul

        De acord ca marile puteri au dorit terminarea comunismului deoarece TOT cativa oameni l-au creat spre a dirija lumea asta precum animalele. Aceiasi care au pornit revolutia franceza si cea din 1918 in Rusia.
        Deci, corect e sa intrebi si cand vor fi prinsi teroristii care au actionat in Dec.89 .
        Niciodata. Dar asta nu inseamna ca Istoria nu va sti.
    • 0 (0 voturi)    
      istorie... (Joi, 29 ianuarie 2009, 9:45)

      roman [anonim] i-a raspuns lui Hansel und Gretel

      Nu stiu ce rost mai are sa discuti de OTV , de multa vreme in afara de a bate apa in piua cu crimele nu mai face altceva .
      Cat despre mizeriile numite oameni putem spune ca omul e condus de maimute.
  • +9 (9 voturi)    
    Rusinea ARMATEI ROMANE !!!! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:29)

    STEFAN A. [utilizator]

    Acesta a fost un GENERAL al ARMATEI ROMANE. Ca si el , alte gunoaie umane cu grade pe epoleti ai deschis focul impotriva oamenilor dezarmati ! Exact ca si in 1904, la rascoala taranilor !
    Au distrus onoarea si demnitatea uniformei militare ! Am cunoscut o multime de ofiteri de grad ridicat, oameni seriosi, cinstiti , care in momentele grele de atunci,au judecat cu capul si nu au executat ordinele criminale primite.
    Din pacate, anumite jigodii cu grade superioare au facut de toate pentru a obtine o stea in plus pe epolet !
    Ce ma doare mai mult este ca acest minister, al Apararii Nationale nu a facut nimic ca sa curete ograda proprie de astfel de elemente.
    Ma mir ca acest general nu a fost degradat la gradul de soldat si daca va crapa in puscarie, nici o lacrima la inmormintare !
    • +3 (7 voturi)    
      Entuziasmant, (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:03)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      dar e 1907
    • 0 (0 voturi)    
      noroc cu exceptiile altfel era mai rau (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 9:09)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Aveti dreptate , cunosc personal pe cineva din armata (colonel in rezerva acum) care a refuzat ordinele de a opri "prin orice masuri" muncitorii care se strangeau la combinatul din zona (orasel din jud Cluj). Poate din cauza caracterului de om adevarat si cu mintea la cap. Poate si din cauza ca spre deosebire de cei de la Cluj a dat mai putina dovada de zel si "ambitie". Tot el mi-a povestit toata tarasenia cu ce-a fost la Cluj , pentru ca ei "in breasla" stiu povestea in amanunt (dovada veridicitatii informatiilor a primit-o prin amenintari mai mult sau mai putin voalate de-a-lungul timpului sa nu mai povesteasca ce nu trebuie). Printre altele si o puternica dezinformare (se daduse ordin sa se lupte 2 cartiere ale Clujului intre ele) care venea de undeva de "sus" adica de la Bucuresti. Noroc ca alti oameni cu cap au verificat inainte de a se macelari reciproc. Ceea ce nu s-a evitat in alte cazuri (la Otopeni parca).
  • +9 (9 voturi)    
    puscaria e putin pentru mosii astia ordinari (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:41)

    lucian [anonim]

    Iliescu l-a promovat apoi pe Chitac seful politiei capitalei imediat in 90. Avea nevoie de oameni santajabili pe care sa-i poata folosi dupa necesitati!!!
    Sistemul asta functioneaza si acum ... toti au diverse dosare
    Generalii astia si-au batut joc de o tara intreaga impreuna cu Iliescu... La puscarie cu taticul lor cu tot!
    • +1 (1 vot)    
      Iliescu a numit doi din cei mai santajabili (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:22)

      Romanul [anonim] i-a raspuns lui lucian

      generali, in functii de ministrii.Unul la M.I. si unul la aparare.Chitac ,a fost numit Ministru De Interne.Nu seful politiei capitalei.Seful politiei capitalei era subordonatul lui Chitac.In iunie 1990, el a pus la cale la ordinul lui Iliescu ,diversiunea incendierii autobuzelor politiei.De fapt acestea au fost incendiate de militieni-politisti(Cauta inregistrarea audio din 13 iunie 1990 cand Generalul Diamandescu cere aprobare pentru incendierea autobuzelor si mai cere sa fie informat presedintele despre executarea acestei diversiuni) .Dupa executarea acestei diversiuni a fost "destituit".Nu mai era nevoie de serviciile lui.A fost schimbat si i s-a spus: Ciocul mic si inchis .Nu ciripesti nimic! Si asa esti pasibil de inchisoare pe viata pentru ce ai facut la Timisoara.De fapt era pasibil ca toti cei care au dat ordin sa se traga in demonstranti ,de pedeapsa capitala.Tatucul iliescu, ca sa-i protejeze pe criminalii, ucigasi de romani a anulat pedeapsa cu moartea.Bine inteles ca anulato din motive "democrat -umanitare".
  • +6 (6 voturi)    
    sentinta (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:43)

    Un patriot [anonim]

    Aceste gunoaie chitac si stanculescu trebuiau condamnati la inchisoare pe viata. In plus, trebuie condamnati si viermii iliescu si voiculescu.
    • -1 (7 voturi)    
      Stanculescu gunoi ? Esti pe langa (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:14)

      kinn [anonim] i-a raspuns lui Un patriot

      Stanculescu gunoi ? Esti pe langa cu istoria, "patriotule". Stanculescu e cel care l-a "detronat" pe Ceausescu: el l-a convins sa plece din Bucuresti, indepartandu-l de la comanda Armatei, el a ordonat Armatei sa asculte *numai" de ordinele sale (deci nu si de ordinele lui Ceausescu), el a ordonat intoarcerea unitatilor militare care se apropiau de Bucuresti pentru macelul pregatit de Ceausescu.

      In concluzie, Stanculescu e cel care l-a dat jos pe Ceausescu, evitand un macel in Bucuresti in 22 dec. Pentru asta, jos palaria in fata lui.
      • +3 (3 voturi)    
        pe langa (Marţi, 27 ianuarie 2009, 23:00)

        Ion [anonim] i-a raspuns lui kinn

        In primul rand Stanculescu a fost judecat pentru ororile de la Timisoara. Atunci, nu incape discutie, a actionat la comanda lui Ceausescu. Poate nu la fel de hotarat ca si Chitac, dar a fost acolo. Oricum, nu suntem noi in masura sa judecam, atata timp cat nu cunoastem toate detaliile. Iar faza cu "detronarea" lui Ceausescu, eu am retineri, si in nici un caz nu mi-as da jos palaria in fata lui Stanculescu. Un general de armata care fuge de responsabilitate punandu-si un picior in gips, nu cred ca merita respect. Ba dimpotriva. El a actinat impotriva lui Ceausescu cand era evident deznodamantul. Apropos, se pare ca Stanculescu a incercat sa gaseasca un avion ca sa-l trimita pe Ceausescu peste hotare (se pare in China)? Asa ca mai usurel cu respectul pentru acesta. Sa-si dovedeasca nevinovatia. Asa ca, domnu' kinn, mai studiaza problema inainte sa faci pe desteptul.
  • 0 (8 voturi)    
    Exces de zel (Marţi, 27 ianuarie 2009, 20:49)

    Razvan007 [utilizator]

    Militarii nu trebuie sa isi faca griji pentru "exces de zel". Militarii trebuie sa execute ordinul.

    O prostie legala care ar putea sa ne coste eficienta armatei.

    Trebuiau sa il condemne pe alte motive sau sa nu il condamne deloc. Costul lasarii unui criminal in liberbtate este mai mic decat costul subminarii increderii militarilor in executarea ordinelor.
    • +6 (8 voturi)    
      Ai dreptate, dar... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:04)

      miculgigant [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

      Ai dreptate, Razvan, dar aici vorbim de doi generali. Sunt de acord ca soldatii, sergentii, locotenentii etc. trebuie sa execute ordinele, dar cei de sus trebuie sa gindeasca un pic, ei sunt responsabili. De aia si sunt judecati ei, cei doi generali, si nu plutonierul Ionescu sau fruntasul Popescu.
      • +2 (2 voturi)    
        Cine pierde....plateste! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:47)

        Tom Cruise [anonim] i-a raspuns lui miculgigant

        Daca ramanea Ceausescu eram noi ceilalti,in frunte cu Iliescu,la canal,la cules stuf.Asta daca mai traiam pana acum!
        Asa ca ciocul mic,mai papagalilor.Cine a facut prostia de a omora oameni nevinovati,SA PLATEASCA!
        • +1 (1 vot)    
          Micule Gigant. (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:42)

          Romanul [anonim] i-a raspuns lui Tom Cruise

          Iliescu, nu avea sa ajunga la canal deoarece acesta pana la fuga lui Ceausescu, a stat cuminte la serviciu si a urmarit care ramane la putere.Iliescu, nu a facut nic-un gest inainte de fuga lui Ceausescu .Nu a iesit in strada sa incurajeze demonstrantii etc.Iliescu, a iesit dupa fuga lui N.C .A asigurat protectia criminalilor din dec.89 si a asigurat continuitatea regimului comunist in Romania.A facut o perestroica damboviteana.A protejat criminalii si a transformat nomenclatura, in baroni si capitalisti de cumetrie.Misiunea lui a fost ajutata de cei peste 80% din votanti care au votat cu iliescu-fsn.
      • 0 (0 voturi)    
        micule gigant (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 12:33)

        CADA [anonim] i-a raspuns lui miculgigant

        Ordinele date in dec.89, de a se trage in demonstranti erau ilegale in conformitate cu constitutia RSR si cu regulamentele militare.Acest fapt era cunoscut de toti militarii activi dar si de soldatii care executasera serviciul de garda si cunosteau cand,in ce situatie si in cine nu ai voie sa tragi. Vinovatii principali sunt generalii ,ofiterii superiori si toti cei care cunosteau cum se actioneaza in situatie de razboi si in situatie de Stare De Necesitate.Esenta este, ca demonstrantii in 1989 au actionat legal iar autoritatile ilegal.Demonstrantii, au respectat constitutia ,nu au actionat cu mana armata si au cerut drepturi elementare .Drepturi economice,sociale,politice.Vezi art.28 din constitutia RSR.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu e chiar asa (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:50)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui Razvan007

      Fiecare dintre noi are dreptul de a alege conform constiintei sale.
      "I was just following orders" nu e o justificare valida - a dovedit-o procesul de la Nürnberg.

      Fiecare miltar, pana la ultimul soldat, se putea opune ordinului de a trage in plin. Ar fi suportat consecintele (Curtea Martiala sau chiar executia). Sa nu uitam ca generalul Milea s-a sinucis.

      Sigur, e foarte greu sa zic ce as fi facut eu intr-o situatie limita, dar nu cred ca as fi fost in stare sa omor oameni nevinovati doar pentru a-mi salva pielea, pentru ca crimele respective m-ar fi urmarit toata viata.

      Cum spuneam, lucrurile se vad diferita in functie de constiinta fiecaruia.
      • 0 (0 voturi)    
        asculta! (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 22:48)

        Gabbone [anonim] i-a raspuns lui gaspy

        dragul meu, revolutia a fost o mare diversiune, erau date ordine din acelasi loc pe sistemu unitatea X mergeti la Gara ca sunt teroristi acolo, inchideau telefonu si sunau la Unitatea Y carora le spuneau mergeti la Gara si impuscati pe teroristii deghizati in membrii Unitatii X. si uite ashea ne-am omorat unii pe altii datorita paranoiei si fricii in care am trait.

        nu cred ca a omorat nimeni cu buna shtiinta, in confuzia aia de nedescris, poate doar baietii aia care au dat ordinele au trebuit sa curete pe cativa ca sa-si poate indeplini planul.

        acum marea intrebare e cine o fi fost in spatele diversiunii asteia. iliescu a fost doar un pion, cred eu.
    • +5 (5 voturi)    
      Regulamente internationale ! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:55)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui Razvan007

      In armata SUA, un subaltern care primeste ordine impotriva regulamentului militar (uciderea DELIBERATA de civili dezarmati , expres subliniata), poate(in cel mai dramatic caz) ARESTA superiorul care da un astfel de ordin. Normal ca scapa cu curtea martiala si o gramada de probleme legale, dar, exista aceasta posibilitate oferita de LEGE !!
      Cel mai vechi precedent international, procesul de la Nurnberg, impotriva criminalilor nazisti.
      Sentinta a stabilit in mod clar si fara urma de dubiu ca, un militar in termen executa ordinele primite, un SUBOFITER sau OFITER, indiferent de grad sau functie este raspunzator PENAL pentru ordinele date sau executate de EL personal. Militarul in termen face serviciu militar OBLIGATORIU, un subofiter sau ofiter, alege meseria armelor VOLUNTAR si deci ,este responsabil civil sau penal pentru activitatea desfasurata in exercitiu functiunii militare !!!!!!!!!!!!
      Gunoaiele noastre cu grade ridicate, nu aveau nici un MINIM de cultura, va amintiti de fratele lui Ceausescu, GENERAL de Securitate dar fara serviciu militar sau scoala de ofiteri ? Acestia au murdarit grosolan si fara minima scuza, onoarea ARMATEI NOASTRE !
  • 0 (6 voturi)    
    Revolution (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:43)

    John Lennon [anonim]

    Nu-i mai condamnati pe cei din completul de judecata care l-a condamnat la moarte pe Faraon!
    Cand voi faceati in pantaloni oamenii aia isi riscau viata!In orice moment Faraonul putea fi eliberat de Securitate!
    Pacat ca doar Ceausestii au fost lichidati.Trebuiau mai multi pusi in fata plutonului!
    Nu-l mai condmnati pe Iliescu!.....voi astia care ati stat pititi dupa calorifere!
    Trebuia sa faceti pe desteptii ATUNCI!GORBI ESTE CEL MAI INTELIGENT DINTRE COMUNISTI!BRAVO LUI!
    • +4 (4 voturi)    
      Imi aduc aminte (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:56)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui John Lennon

      Gorbaciov a fost omul care a decis incetarea razboiului rece si caderea cortinei de fier. Daca e nu si-ar fi dat acordul, nimic nu s-ar fi realizat in Europa de Est fara mult, mult mai multe victime. Va mai aduceti aminte de "glasnost" (transparenta) si "perestroika" (reforma)? Ma gandeam eu.

      Pe de alta parte, Iliescu ar trebui judecat si condamnat pentru iunie 1990. Nu cred ca un om normal poate sa ii ia apararea pentru ce a facut atunci.
    • +4 (4 voturi)    
      Da daca nu faceam pe noi ? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 22:10)

      Mos Roata [anonim] i-a raspuns lui John Lennon

      si ce conteaza ce faceam , ca unii eram pe strazi altii muream de frica . ce conteaza ? exista mai multe dreptati ? e una singura si oamenii astia sunt niste criminali. adica au omorat oameni fara sa fie obligati sa faca asta . ei au ales asta si au incercat si sa o faca mai bine decat li se cerea . adica sa iasa in fatza.

      si pentru prostu cu stanculescu lui , stanculescu era cu piciorul in ghips pe 22 nu a vorbit deloc cu ceausescu, stia ca a facut tampenii si daca nu iese iliescu va fi arestat. de aia si-o pus picioru in ghips sa fuga de raspundere. cacat de erou .
  • +6 (6 voturi)    
    RUSINE ILIESCU (Marţi, 27 ianuarie 2009, 22:07)

    detzu [anonim]

    acum poate intzelege o tzara intrega de ce timisorenii erau asa de suparati dupa revolutie. poate acum ne intzelegeti ca vroaiam sa fim oameni verticali si sa scapam de comunism si primeam in loc guvern cu oameni ca amaratu asta de criminal si bunici cu zambetu intre urechi cand isi batea joc de tzara asta.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu confundati rascoala din 1907 cu (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 10:56)

    CADA [anonim]

    actiunile legale , pasnice si fara mana armata ale demonstrantilor din 1989.In 1907, taranii s-au rasculat si au actionat atat cu arme albe cat si cu arme de foc.Actiunile rasculatilor au provocat mii de crime de omor. Ca urmare pentru a restabili ordinea constitutionala, s-a decretat Starea De Asediu, conform constitutiei Romaniei si a legii pentru Starea De Asediu din10.12 1864 elaborata de Alexandru Ioan Cuza .In 1989, armata a primit ilegal ordine de a trage in demonstranti.Toti generalii si ofiterii superiori(indiferent ca erau de la M.Ap.N ,militie si securitate), cunosteau ca au primit un ordin ilegal si criminal .Mai cunosteau ca nu a fost proclamata prin decret Starea De Necesitate ,singura stare cand armata ar fi putut sa primeasca misiuni de ordine interna.Starea de Necesitate, se putea proclama legal de catre presedintele RSR numai daca cetatenii actionau cu mana armata,depaseau fortele M.I. si provocau crime de omor.In dec.89, pana in 22 dec.89 ,demonstrantii-civilii nu au actionat cu arme de foc .
  • 0 (0 voturi)    
    Chitac CRIMINALUL isi merita sentinta! (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 14:48)

    John Romano [anonim]

    Daca e asa cum se scrie in acest articol, pai atunci Chitac isi merita sentinta! Chiar a scapat ieftin, CRIMINALUL!!!
  • +1 (1 vot)    
    Revolutie vreti? (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 16:20)

    URA! URA! URA! [anonim]

    Eram militar in termen...Imi aduc aminte si am sä povestesc copiiilor doar ce am träit eu personal si colegii mei.
    De ex. la adunarea pe platou un locotenent major frumusel si tanär pe atunci pe nume Pasäre:
    "Executati ordinele si nu mä obligati sä folosesc arma impotriva voasträ pentru neexecutare de ordin".
    Comandantul "Räduicä" : "Suntem in räzboi! Trageti in tot ce e albastru!"- Sibiu 89. conf. relatärilor unor colegi.
    Cäpitanul "Hoarcä" o brutä de la "a treia" pe campul de instructie, la spitalul militar Sibiu ascuns dupä birouri: "trageti bäieti cä dacä scäpäm de aici nu o sä vä mai frec la instructie".
    La bazinul de apä din Vilcea un tov lt. maj. responsabil cu pregätirea fizicä: "nu trece nici pasärea bäieti.Trageti in äia care se dau peste cap si trag din orice pozitie." El intr-o baracä, incärca de zor incärcätoarele noastre... dinjos de culmea liniei de apärare. S-a tras in prostie. ..
    Singurul care mi-a pärut limpede la cap era un maior: "Mazilu". (Eram in dispozitiv de apärare in fata sediului securitäti. Militari de la vinätori de munte. )" Bäieti (ne-a spus el), in situatii deosebite se iau mäsuri deosebite. Reactile oamenilor nu mai sunt aceleasi. Situatiile deosebite trec. Räspunderea rämane. Fiti foarte atenti si trageti doar dacä sunteti in primejdie". Omul ästa mergea tot timpul cu mana dreaptä in buzunarul de la pieptul bluzonului. Acolo avea "Tt-ul" de serviciu. Niciodatä nu l-a scos la vedere...Multe ar fi de spus...De inteles inteleg doar cei ce au träit pe viu acele stäri de spirit...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by