VIDEO Spaga la maternitate: un cititor a filmat mituirea unei asistente

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 26 ianuarie 2009, 17:41 Actualitate | Esenţial


spaga - stop-cadru
Foto: cititor HotNews
Un cititor a trimis redactiei HotNews.ro un clip care demonstreaza cum decurge actul medical in spitale: parintele care-si filmeaza copilul nou-nascut se foloseste de ocazie pentru a-i strecura asistentei o mica "atentie" in buzunarul de la halat.

Cititorul a preferat sa-si pastreze anonimatul si a trecut sub tacere si numele spitalului unde are loc actiunea.




Cititorii HotNews.ro sint invitati sa trimita imagini similare la adresa de email redactie@hotnews.ro








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17052 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    Si ce daca? (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:55)

    nedumeritu [anonim]

    Si ce demonstreaza asta?
    • +4 (6 voturi)    
      demosntreaza... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:30)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritu

      ca tipa, daca cumva si-a dat seama ca i s-a bagat ceva in buzunar, nu a vrut sa scape copilu ca sa refuze spaga....
      hai ca asta e ca da bine la rating... vrajeala pe fata...

      si oricum noi ne uitam la un filmulet cu o spaga de 5 lei... si aia din guvern care iau spagi de milioane nu ii vede nimeni
      • +5 (5 voturi)    
        .... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:34)

        me [anonim] i-a raspuns lui liviu_

        demonstreaza doar ca suntem singurii vinovati ca exista sistemul asta corupt.
        demonstreaza ca taticul respectiv trebuie anchetat pentru dare de mita. nu iau apararea sistemului sanitar pentru ca este la pamant dar filmuletul asta nu arata asta. arata doar ca un om i-a dat o atentie asistentei care oricum isi facea treaba. atat. nimic mai mult. singurul vinovat este tatal ca a dat. si asa fac toti. majoritatea doctorilor nu cer ci doar primesc. daca unii au ajuns sa si ceara este alta poveste.
        din filmuletul asta nu reiese asa ceva. femeia nu a cerut, nu a amenintat ca nu-i spala copilul daca nu i se da....
        • 0 (0 voturi)    
          nu mai vedem limpede (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:11)

          Violeta [anonim] i-a raspuns lui me

          Asta e ca zicala cu paiul din ochii altuia. Daca ne referim strict la acest film, mie mi se para aiurea numai gestul tatalui de a da bani. Copilul ar fi fost spalat oricum, si nu cred ca asistenta a crescut cantitatea de sapun pt ce a primit!
          E adevarat, uneori sunt situatii f riscante, cand vrei sa te asiguri ca ai facut tot ce ai putut si atunic dai. Dar pentru o baita la copil! Oameni buni, am luat-o razna cu totii!
        • 0 (0 voturi)    
          mda... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 17:20)

          Xu [anonim] i-a raspuns lui me

          dare de mita? daca nu stiai, sanatatea este singurul (?) domeniu unde sunt acceptate "premierile" prin lege. din pacate nu am la indemana textul legii pentru a-ti demonstra dar poti sa ma crezi si pe cuvant.

          In lege spune ceva de genul "sunt acceptate cadouri daca pacientul considera ca a fost tratat foarte bine". In principiu ele ar trebui acordate dupa tratament (nu ca la noi inainte, sa fii sigur) si "ele pot sa vina doar din dorinta pacientului" adica nu este acceptat sa fie impuse de catre doctor.

          In cazul de fata, chiar se respecta ce este scris acolo... Sunt alte cazuri unde nici nu se uita la tine fara sa dai ceva inainte....

          Acum ca nu se spune nimic despre impozitare sau alte nimicuri de acest gen este partea a doua. Probabil, estela fel ca si in cazul profesorilor care dau ore suplimentare....
    • -3 (3 voturi)    
      lucrezi in sanatate?? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:08)

      clau [anonim] i-a raspuns lui nedumeritu

      demonstreaza coruptia existenta in sanatate, pe care o platim oricum cu bani grei.
      • 0 (0 voturi)    
        nici pomeneala! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 16:20)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui clau

        acest filmulet demonstreaza EXCLUSIV ca autorul a incercat sa faca pe istetul, ca un veritabil agent provocator, dar n-a reusit decat sa se faca de kko! mai judeca nitel, amigo, nu lnsa acuzatii fara dovezi! asta e o dovada in favoarea asistentei si impotriva cretimului care, cand i se naste un copil se gandeste doar cum sa demonstreze, cu mintea lui putina, ca exista coruptie in spitale! repet: aici NU este un caz de coruptie ci doar o provocare esuata!
  • +5 (5 voturi)    
    irelevent (Luni, 26 ianuarie 2009, 17:59)

    eu [anonim]

    ocupati-va de marile hotii din tara asta, la nivel guvernamental. Dupa borduriada se pregateste termoizolarea blocurilor...
    • 0 (0 voturi)    
      spaga (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:33)

      Nicu Albu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Si tichetele de vacanta propuse de Elena (cum care Elena?, chiar nu stiti?)
      • +2 (2 voturi)    
        Deci nu vrem sa platim taxe... (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:48)

        Dragos [anonim] i-a raspuns lui Nicu Albu

        ... Nu vrem sa platim taxe, toti evita sa plateasca orice si se eschiveaza si fac pe dracu'n 14 sa lucreze la negru/gri si sa fraiereasca statul. Dar banii economisiti in acest fel trebuiesc dati ca mita, si mici atentii ca aceasta.

        Daca banii din taxe ar fi administrati corect, daca s-ar duce la asistenta, daca ea ar primi un bonus de la stat de fiecare data cand aduce un copil, atunci probabil persoana din cazul de fata nu ar mai trebui sa mituiasca pe nimeni ca sa beneficieze de un serviciu de calitate.

        Ro are o societate care nu functioneaza cum trebuie (dar functioneaza). Imi pare bine ca am plecat. Cand ma uit inapoi ma deranjeaza ce vad.
        • +1 (1 vot)    
          mita (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:12)

          zach [anonim] i-a raspuns lui Dragos

          Ar trebui sa nu uitam nici o clipa, ca asitentele si medicii, au in acest moment salarii peste ce castiga alte categorii. Nu voi afirma ca au salarii bune, desii unii au. Dar este absurd ca o asistenta care castiga 1500 lei sa primeasca bani de la un amarat care castiga 800-1000 lei. Cu ce este asistenta mai deosebita? cu ce este un medic mai deosebit? Noi, suntem vinovati ca toleram situatia, si nu reclamam, si le oferim un mediu propice mitei. Sa nu uitam si ca aceasta categorie sunt angajati la STAT. Cui nu-i convine...sa plece din sistem. Daca sunt asa de buni, cu siguranta, USA si alte tari ii asteapta cu bratele deschise. Dar nu sunt. Vor da vina pe sistem, vor da vina pe orice, dar nu-si vor gasi lor nici o vina. De parca noi nu am trai in aceeasi tara, cu aceleasi ministere si legi!!!!
          • +2 (2 voturi)    
            doar medicii ??? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:46)

            b [anonim] i-a raspuns lui zach

            Nu stiu cat castiga o asistenta, dar un medic cu 30 de ani vechime castiga undeva la 2000 RON (poate ca nu toti, dar marea majoritate). M-i se pare innaceptabil de putin.

            Cu ce este un medic mai deosebit decat un functionar public sau orice alta persoana cu alta meserie? Simplu... cei minim 10-12 ani de facultate si specializare necesari pentru a deveni un tanar (la 30 de ani) medic specialist fac un medic mai "deosebit". E singura meserie care necesita un asemenea efort de studiu. Mie m-i se pare suficient.

            Nu sunt de acord cu spaga si cu atentiile dar acestea fac parte din realitatea din toata Romania, nu doar in sistemu sanitar. Nu sunt de acord ca doar medicii sa fie pusi la zid pentru chestia asta? De ce nu citesc articole despre coruptia si incompetenta oamenilor din invatamant, politie, justitie... etc. M-i se pare cel putin la fel de grava atitudinea unui profesor care promoveaza elevi incapabili doar pentru ca da bine pe hartie. Nu moare nimeni din cauuza lui, dar viitoru va fi dezastruos cand vom fi inconjurati de astfel de oameni. Sa nu mai vorbesc de coruptia din justitie....
          • +1 (1 vot)    
            spaga la maternitate (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:09)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui zach

            Tentativa de mita si mita se pedepseste prin lege. Idiotul care a filmat nu stie probabil ca e pasibil de pedeapsa.
            Mi-e greata de campania care se duce impotriva cadrelor medicale
          • +1 (1 vot)    
            Mita? Ce mita? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 23:36)

            cristina_i [utilizator] i-a raspuns lui zach

            Amaratul care i-a varat bani asistentei in acest filmulet si-a permis sa mearga la maternitate cu camera video, asa incat ma indoiesc sa aiba un salariu de 800 de lei....si chiar daca are, gestul ii apartine in totalitate, nu i s-a cerut, femeia spala la copil si inainte de asta.....apropo, a vazut careva exact ce a bagat in buzunar? Eu nu.
            Si in orice caz, nu e mita, e o atentie, nu e acelasi lucru
    • +2 (2 voturi)    
      subscriu (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:09)

      cc [anonim] i-a raspuns lui eu

      Mica spaga ne deranjeaza, ne enerveaza, ne jeneaza, ....
      Fara sa fie ceva normal, e ceva peste care poti trece
      Da' spaga la nivel inalt ne saraceste, ne tine fara autostrazi, ne lasa fara doctori buni, ne lasa copiii fara profesori buni ca nu-s platiti, etc....
  • +11 (11 voturi)    
    Mare chestie (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:00)

    none [anonim]

    Bravo, i-ai strecurat repede ceva in buzunar, asistenta probabil nici n-a observat. Era culmea sa mai si zica ceva. :)) Daca cerea aia ceva spaga, era alta poveste.
    Asa... sunt curios cati s-ar supara daca cineva ar veni a ei pe strada si le-ar baga niste bani in buzunar.
    • -1 (1 vot)    
      mita (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:16)

      zach [anonim] i-a raspuns lui none

      Probabil nu ai copii, nu esti parinte. Cu siguranta asistenta a observat banii, si cu siguranta va fi mai atenta daca a primit banii.
      Zilele acestea am auzit in spital ca trebuie sa dai bani astfel: chirurg, anestezist, asistente si.....brancardier. Mi-am spus...de ce la brancardier? Raspunsul e simplu. Imagineaza-ti ca esti operat de apendicita sa zicem si brancardierul de transporta ca pe un sac de cartofi!!!!! Poti dovedi contrariul? S-ar putea nici sa nu-l mai ti minte. Si ce-ai putea sa-i faci? Sa-l bati ca sa te dea in judecata?
  • +8 (8 voturi)    
    cica-si pastreaza anonimatul (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:00)

    gigi [anonim]

    ... doar nu vrea sa intre in puscarie pentru dare de mita....
    normal ca-si pastreaza anonimatul la ce film de kkt a facut....
    mare idiot tatik-ul ala
  • -6 (8 voturi)    
    UN FRAIER (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:01)

    Anonim [anonim]

    este cel care filmeaza. eu m-am bucurat ca am putut da mita doctorului (500 EURO) si asistentelor (mai multe sute de lei) pentru a-mi trata sotia si copilul regeste. Altfel riscam prea mult. Asta este romanica ...
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:31)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Cred ca in cazul asta, "regeste"inseamna NORMAL.
      Asta ai vrut sa spui, nu?
      ...Si da, ajungi sa te bucuri ca poti da si te trateaza normal, ca poti sa dai si tot sa ai probleme, mai ales cand este vorma de copil!
  • -3 (3 voturi)    
    fasssss (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:04)

    nou_nascut [anonim]

    Cine ar fi prost sa creada ca asta e un unicat? Asa ceva se intampla in fiecare maternitate din tara asta(poate cu exceptia celor private) !
  • -3 (5 voturi)    
    A venit momentul sa se actioneze (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:06)

    .Marius. [utilizator]

    Dupa mosternirea lasata de Nicolaescu si acolitii in sistemul sanitar in ultimii 4 ani, perioada in care statul roman s-a bucurat de venituri substantiale pe seama economiei dar nu s-a facut NIMIC in acest sistem, ba mai mult spitalele s-au golit pur si simplu de specialisti care au luat drumul strainatatii, ma gandesc ca acum a venit vremea ca ceva sa se schimbe din acest punct de vedere. Spun asta deoarece imi dau seama ca se intrunesc conditiile necesare pentru a se realiza acest lucru: opinia publica este revoltata, a ajuns la limita rabdarii la ceea ce se intampla in sistemul (nefunctional, falimentar) sanitar, mass-media isi indreapta privirile spre aceste evenimente nefericite ca sa le numesc asa, Ministrul Sanatatii este o persoana care a venit din mediul privat. Din aceasta cauza avem cel putin siguranta ca nu este un "dinozaur", ci din contra provine dintr-un domeniu foarte concurential (cel al comertului auto). Acolo ca sa ajunga, sunt sigur ca a avut nevoie de reale calitati de manager, deoarece sa vinzi masini Ferrari intr-o tara in curs de dezvoltare nu este un lucur deloc usor. Pe de alta parte, indemn redactia Hotnews sa continue inca cateva saptamani cu articole pe aceasta tema,fiindca acum este momentul, acum trebuie "batut" acel fier cald. Situatii similare s-au semnalat si in domeniul invatamantului, cu ceea ce se intampla in scolile romanesti.
    Mi-ar placea sa se amane acest subiect pt mai tarziu, cand va incepe ceva sa se treaca la fapte in sistemul sanitar. In invatamant situatia este putin mai complicata, deoarece Ministerul este condus de contrariul celor ce am precizat mai sus adica de un "dinozaur". De aceea sunt convins ca va trebui sa i se aloce un timp si o tratare aparte a fenomenului din scoli/facultati pentru a se trage cu adevarat un semnal de alarma.
  • +3 (3 voturi)    
    so what? (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:10)

    Gogu [anonim]

    Unde e ineditul, e cea mai curenta chestie in Romania, se stie de zeci de ani
  • +2 (6 voturi)    
    Socant materialul (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:13)

    johnesku [anonim]

    Materialul e mai socant din cauza manevrelor brutale de spalare a nou-nascutului, si nu din cauza spagii.
    • -2 (4 voturi)    
      endemic in balcani (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:30)

      cocosila [utilizator] i-a raspuns lui johnesku

      arata perfect educarea copiilor in tarile balcanice.

      duritatea si vulgaritatea devine o a doua natura a balcanicilor pentru ca asa sunt educati sa intelega "normalitatea".
    • -2 (2 voturi)    
      ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:34)

      ileana [anonim] i-a raspuns lui johnesku

      Ca am trecut prin asta, pot sa-ti spun ca asa "se cere"spaga...
      Decat sa-ti vezi copilul brutalizat la schimbarea de scutec, la baie, la orice manevra, mai bine dai, ai si tu acces la spalare si-l manevreaza mai cu grija....
      Nu se da spaga ca sa beneficieze de cine stie ce tratament/atentie suplimentara, nu, DOAR PT. UN COMPORTAMENT CAT MAI APROPE DE NORMALITATE SI UMAN! De asta se da spaga! ( nu vorbesc de cine stie ce interventii chirurgicale ci de nastere si alea 3-7 zile cu copilul in spital)
      • +1 (1 vot)    
        si e corect? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 2:41)

        conscab [utilizator] i-a raspuns lui ileana

        chiar si pt asa ceva?
        Din partea mea, nu ar tb sa se dea spaga la nimic, absolut nimic. Iar daca "se cere", asta tine de moralitatea celui/celei care "cere", de educatie pana la urma tine si la cel care da si la cel care primeste.
        Eu pana acum nu am dat nimic si am obtinut ce trebuia. Adevarul e ca nu am avut operatii sau altfel de interventii serioase.
        Dar daca as fi fost intr-o situatie edicala grava, serioasa, ar fi trebuit neaparat sa dau???? Chiar asa de rau stau lucrurile? Sper ca nu. Cam trist ce se intampla.
        Personalul medical tb sa-si faca meseria si atat. Daca salariile sunt proaste, asta e altceva. Sa nu se joace cu sanatatea oamenilor.
        Daca dai, fa o atentie cuiva dar numai ca multumire eventual, DUPA ce s-a rezolvat cazul. Si asta e doar daca ai placerea si vrei sa faci gestul, NU DIN OBLIGATIE !!!
        La cate situatii aud, ma ingrozesc. Oare chiar asa e? Oare daca nu dai ceva la medic, te opereaza prost sau ce?
        Va intreb...Ati dat spaga asa de... siguranta, sau de nevoie, ca altfel nu se putea?
    • +4 (4 voturi)    
      Ce crezi ca e socant? (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:41)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui johnesku

      Copilul ala trebuia spalat de sange si tu spui ca e socant? Mie socant mi s-a parut ca tatal era imbracat in haine de strada, langa el de-abia nascut. Si socanta mi s-a parut tentativa de discreditare a personalului medical printr-un asa-zis flagrant video. Nu reiese de nicaieri ca respectivul cadru medical ar fi pretins si apoi primit un plic ( apropos.... a vazut cineva ca in plicul ala erau bani? eu unul nu). Se vede clar doar faptul ca tatal i-a bagat ceva in buzunarul cadrului medical in timp ce ea isi facea datoria. Asta s-a vazut. Si daca au fost bani acolo, asta e DARE DE MITA. Daca nu erau bani si erau poezii de Eminescu... era santaj emotional ( ;) ). Daca era slaba de inger respectiva doamna si isi imagina ca ii este testata probitatea morala si scapa bebelul din maini in momentele alea. Si daca era un flagrant, femeia tot nevinovata era pentru ca nu nici nu avea cum sa se opuna fizic la un asemenea gest, atat timp cat era cu ala micul in brate. Taticule esti pervers!
      • +5 (5 voturi)    
        Daca as fi ministrul sanatatii.... (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:03)

        oh [utilizator] i-a raspuns lui oh

        ...as cere Parchetului sa intreprinda cercetarile necesare pentru identificarea fraierului care a incercat sa terfeleasca imaginea cadrelor medicale din maternitati. Si nu cred ca ar scapa ieftin fraierul in cauza , parerea mea
      • 0 (0 voturi)    
        mita (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:20)

        zach [anonim] i-a raspuns lui oh

        Cand se va naste fiul sau fiica ta....te rog, sa nu dai nimic asistentelor. Si te mai rog ceva. Daca tot vrei sa dai ceva, pune in plic poezii de Eminescu. Si te mai rog sa ne spui daca sa-ntamplat ceva. Eu sunt sigur ca nu se-ntampla nimic. Cel mult o sa vedem la stirile de la ora 5 ca un parinte a strans de gat o asistenta.
        • 0 (0 voturi)    
          Mai zach pui de dach... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:19)

          oh [utilizator] i-a raspuns lui zach

          Pana acum mi s-au nascut 3 copii
          din care unul a si murit la 3 zile de la nastere. Si nu din cauza vreunui doctor sau asistente care nu si-a/si-au facut treaba cum trebuie. Au dost malformatii la inima. Stiu ce inseamna sa fi pe holurile maternitatilor, si bucuros si trist din calea-afara. Si crede-ma ca de fiecare data , in cazul copiilor ce imi traiesc , nu am fost obligat sa dau ceva , Daca am vrut sa fiu recunoscator am fost. Si nu confunda recunostinta sincera cu o dare de mita. Atunci cand insa mi s-a nascut baietelul care a murit ulterior, nici macar nu s-a pus problema sa dau ceva chiar daca medicii si asistentele au facut tot ce a tinut de ei. Asta s-a intamplat la Cluj, la Clinica Stanca. Am vazut acolo multa omenie si multa dorinta de a face totul la superlativ. Si daca nu ma crezi, da-mi o adresa de email sa iti trimit un mic filmuletz, pe care l-am facut si in care apare copilul meu, imediat dupa ce a murit. Sa te fereasca Dumnezeu sa treci printr-o asemenea experienta
    • +5 (5 voturi)    
      daca nu stiti cu ce se mananca neonatologia nu vb (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:18)

      rune [anonim] i-a raspuns lui johnesku

      acel spalare viguroasa ii face f bine copilului in caz ca nu stiati. Fiecare copil la nastere i se atribuie un scor apgar. Cu cat tipa mai tare si cu cat are mai multa vlaga in el cu atat este mai sanatos. Nu vorbiti aiurea daca nu stiti. Nu a traumatizat copilul in nici un fel!
  • +1 (3 voturi)    
    Discutabil (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:14)

    Serj [anonim]

    Ce e cel mai grav este refuzul prestarii unui act medical daca nu primesti spaga.

    A iti face treaba si a accepta banii primiti... e acceptabil intr-un fel...

    Din cate se vede in film, asistenta nu isi schimba modul de lucru dupa primirea banilor.
  • +6 (6 voturi)    
    ESTI UN BOU (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:15)

    eu [anonim]

    Bai tata , mita e atunci cand iti cere ceva, da tu i-ai bagat mana in buzunar, macar daca ii dadeai in mana......Cine te-a pus sa-i dai?
    Atunci ai fi facut orice, acum dupa ce ai scapat te poti da cocos.
    Ia sa te vad cand o sa mai mergi iar la spital , daca te mai tine, cred ca faci pe tine si sari cu bani si la femeia de servici de frica.Mai stiu pe unul tot asa viteaz si cand a ajuns la spital a facut pe el si a tacut ca un mielusel.Daca esti cocos de ce nu i-ai spus in fata?Acu dupa geaba te dai cocos.
  • +8 (8 voturi)    
    este un marlan (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:15)

    sonny [anonim]

    Copilul sa-i traiasca,dar el este un marlan,nu l-a obligat nimeni,a bagat banii ca asa se face si ca era multumit.Nu sunt doctor si nu lucrez in sistem.Deci ..........RUSINE celui care a trimis filmul.De fapt al a vrut sa arate ce frumos e fisu si nu stia cum sa faca asta
  • +7 (7 voturi)    
    asistenta nici nu a observat (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:17)

    dr. mengele [anonim]

    ca i-a bagat banii.
    sunt convins ca la sfarsitul turei a gasit banii in buzunar, a pornit o acheta de doua ore, indignata ca cineva i-a facut asa ceva tocmai ei si intr-un final a donat banii pentru victimele inundatiilor
    pe de alta parte... de ce i-a dat acea atentie? doar copilul era nascut, asistenta il spala asa cum ii era treaba, nimeni nu a cerut bani, totul era frumos.
    dar noi vrem sa dam cu pietre! insa mai inainte dam cu bani.
  • +3 (3 voturi)    
    haha (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:20)

    sonny [anonim]

    Copilul sa-i traiasca,dar el este un marlan,nu l-a obligat nimeni,a bagat banii ca asa se face si ca era multumit.Nu sunt doctor si nu lucrez in sistem.Deci ..........RUSINE celui care a trimis filmul.De fapt al a vrut sa arate ce frumos e fisu si nu stia cum sa faca asta
  • -4 (4 voturi)    
    Sistem Bolnav 1 (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:20)

    lupu' singuratic [anonim]

    Cititi stirea de pe DW:" România, codaşa UE şi la capitolul screening-ului anti-cancer "

    http://www.dw-world.de/dw/function/0,,82222_cid_3976924,00.html

    Mai vrem ceva? Un sitem bolnav din cap pana-n picioare. De la justitie, la asigurarea si supraveherea calitatii muncii prin ITM, [rin incompetenta OPC a-si spune etc. Lista poate continua.
    Bani, bani si iarasi bani. Pai vedeti ca despre bani este vorba? Am urmarit si eu dezbaterile de pe Rtv si Antena3. Medicii care luau pozitie numai spre bani iclinau dezbaterea si raportarea ala cei din vest. Pai daca fiecare categorie socio-profesioana ar face acelasi lucru Romania nu ar mai exista pe fata pamantului. Sa luam de ex. un muncitor in constructii, un medic, un avocat, un ministru, un militar si toti acestia s-ar raporta la vest insemna ca ar trebui sa disparem.
    Despre asta este vorba OMENIE.
    Nu zic ca traim bine, ci din contra. Suntem ultimii in Europa la toate capitolele.
    O natiune nu se formeaza si nici nu exista numai prin bani.
    O alta observatie in ceea ce priveste sistemul si cele prezentate: cazul dl. Fulga. Tare imi e teama ca in ceea ce il priveste cu soacra dumisale care statea de cinci ani in spital, cazul de fata are un iz IMOBILIAR. Din cele prezentate doamna in cauza avea probleme dar sa o tii in spital 5 ani? Nu stiu daca mai avea sot. Dar nu e problema mea. Si in astfel de conditii, daca teoria mi se confirma ce fel de oameni suntem in momentul in care mama ta, prin casatorie -mama soacra ti-o tii in spital doar pentru a parveni. Din prostie, din imbecilitatea si din dorinta de a te imbogati. Vedeti cat de inumani putem deveni?
    In ceea ce priveste meseria de doctor dupa cele intamplate imi pun o intrebare.
    Oare profesia de medic nu ar trebui restransa la 10 - 15 ani de activitate dupa care sa ii treci in cercetare? De ce imi pun o asemena intrebare? Se stie ca pentru a face asemena meserie iti trebuie sange rece. Dupa atata "casapiri", operatii cat de uman poti sa fii?
  • -3 (3 voturi)    
    Sistem Bolnav 2 (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:21)

    lupu' singuratic [anonim]

    Si in meseria de medic cat si in ceea de mechanic lucrezi pe deoparte cu omul si decealalta parte cu un obiect. In ceea ce priveste medicina, in procesul de operatie a unui pacient ,in viziunea unui medic care trateza aceea “sticaciune” cat este pacient si cat este un obiect? La masini e simlu i-ai reparat defectiune si ii spui omului: “Hai, gata! Da-I talpa.
  • -1 (1 vot)    
    spaga la doctori (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:23)

    je [anonim]

    fratilor nu spaga la asistente te omoara asta e de 5-10 lei pe zi la maternitate vorbesc ,unde mama sta in mod normal 3-6 zile daca nu sunt probleme, problema e la doctori.dupa ce ai platit luna de luna supravegherea la cabinetul particular al doctorului(asta fiind minim 100 lei /luna, eu dau preturi minime )cand tre sa nasti acelasi medic care te-a supravegheat in timpul sarcinii iti cere de la obraz 300 de euro la nastere normala (nu cezariana).un medic ginecolog intr-o garda de 24 de ore e om de minim 1200 de euro.asa ca traim intr-o tara anormala cu medici avari si neprofesionisti si nu putem face nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      preturi mari? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 6:06)

      costin [anonim] i-a raspuns lui je

      Bai, marlane, crezi ca e scump sa dai 1200 de euro la o nastere? Sa zici mersi, duce la 50000 $ intr-o anume tara in care majoritatea romanilor vor sa ajunga! Si nu cred oricum ca iti omoara copilul daca nu dai banii, sper ca exista inca un juramant valabil.
  • +7 (7 voturi)    
    prostie (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:23)

    robert [anonim]

    Pt desteptul de tata care a postat acest filmulet, am o intrebare?Te-a obligat cineva sa-i dai?N-am auzit-o pe asistenta sa-ti ceara sa-i pui banii in buzunar si nici n-am vazut sa-si schimbe atitudinea fata de bebelus atunci cand a simtit banii in buzunar.Sa nu cautam senzationalul cu orice pret.Sotia mea a nascut de putin timp.Am vazut cum stau lucrurile prin spital.Este adevarat, se ofera anumite sume, dar aici nu este cumva vina noastra?Vrem cu orice pret sa ne asiguram ca personalul medical isi face datoria.Cu sau fara micile atentii, copii nostri au parte de asistenta necesara.Este adevarat ca in fund nu li se sufla dar pentru asta platim noi.
    Daraga taticule , daca doreai sa demonstrezi ceva, n-ai reusit.
    • +4 (4 voturi)    
      Bravo ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:46)

      Niggerson [utilizator] i-a raspuns lui robert

      Bravo si atat ! Imi place ce ai scris aici "si nici n-am vazut sa-si schimbe atitudinea fata de bebelus atunci cand a simtit banii in buzunar".
    • +3 (3 voturi)    
      nu te "obliga" nimeni (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:46)

      ws [anonim] i-a raspuns lui robert

      bineinteles ca nu te obliga nimeni sa dai spaga.

      nevasta-mea a nascut acum un an, cezariana, anestezie totala, cand anestezia isi diminueaza efectul, apar durerile. striga dupa asistenta, ii zice ca are nevoie de un calmant. ii raspunde ca "las' ca nu te doare chiar asa de rau". probabil ca sotia mea nu avea nimic, adica nu o obliga nimic sa ii dea spaga asistentei, putea starnge din dinti, suportand o durere cumplita, pentru a nu da spaga. era vina mea, nu observasem ca se schimbase asistenta si ca nu o mituisem si pe ea.

      alt exemplu: cand sotia mea cerea ajutorul asistentelor, ele nu veneau, pentru ca nu le daduse spaga. pur si simplu, strigi dupa ele si nu vin. cu cateva sute de mii s-a rezolvat si problema asta.

      poti sa zici ca asta e exceptia, ca asta se intampla numai in targoviste. dar mai am un prieten care a nascut la giulesti, si tot asa, fara spaga nu ar fi razbatut. (inainte de a naste sotia lui, cauta sa faca rost de cat mai multi bani schimbati in sute de mii).

      alt prieten de al meu a patit la fel, intr-un alt spital (nu imi aduc aminte acum in care).

      deci nu, nu vrem sa ne asiguram ca personalul medical isi face datoria, vrem ca personalul medical SA ISI FACA DATORIA.

      as a side note, despre un caz separat. o alta cunostinta de a mea a ramas imobilizata la pat pentru cateva luni de zile. daca nu dadea spaga la asistente, il lasau plin de cacat sa zaca in pat, nici nu se uitau la el. asta s-a intamplat acum mai multi ani, in mangalia.

      sper ca acum intelegi de ce e naspa ceea ce a facut asistenta. pentru ca ar fi putut sa iti faca rau daca nu ii dadeai partea ei.

      regards,
      ws
      • 0 (0 voturi)    
        CE A FACUT ASISTENTA? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 16:27)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui ws

        tu faci, cu reavointa, o alaturare fara logica! ce a facut condamnabil asistenta in filmulet? nu s-a ocupat de copil pana nu i-a bagat ala banii in jeb sau ce? de unde aiureala asta de poliloghie a ta si generalizarile fara sens? daca vecinul tau e cretin si tu esti?
  • +3 (5 voturi)    
    spaga nu e musai (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:24)

    irina [anonim]

    am nascut in 2008 si, din pacate, am si stat internata cu copilul la cateva luni dupa aceea. in spitale, am remarcat ca povestea cu 'atentiile' acordate asistentelor si infirmierelor nu mai conditioneaza actul medical. DA, AM DAT SPAGI, dar nu tuturor, nu de fiecare data si NU INAINTE CA RESPECTIVUL ANGAJAT SA ISI FACA TREABA.

    nu spun ca asa este peste tot. nu am de partea mea decat experienta personala in, repet, doua spitale. dar am ramas cu senzatia ca pot alege sa dau sau sa nu dau si ca, indiferent de alegerea pe care o fac, copilul meu nu va avea de suferit.

    ca parintele respectiv a dorit sa dea spaga...asta inseamna neaparat ca altfel nu putea filma sau ca femeia n-ar fi avut grija de bebelus?

    oricum, off-topic, sa-i traiasca micutul!
  • +1 (3 voturi)    
    ?? (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:24)

    owl [anonim]

    da asta ce cauta in zona aia? nu cumva tot acest "spectacol" e pentru impresionarea taticilor?
  • +3 (5 voturi)    
    spaga !?!? (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:24)

    hammurabi [anonim]

    ce era sa faca ? sa trantesca pruncul si sa-ti dea peste mana ? nu cred dar, poate, dupa ce l-a imbaiat, a bagat mana in buzunar si a returnat hartia.
  • +3 (3 voturi)    
    fericiti cei saraci...cu duhul? (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:29)

    daemon [anonim]

    Se pare ca in principiu lumea e de acord cu spaga. Ba chiar sunt fericiti ca pot da spaga, si probabil sunt si mai fericiti cand pot lua spaga.

    Cred ca fericitii astia sunt aceeasi care nu s-au dus la vot. Acum de fapt m-am prins de ce. Ca lor le place cum traiesc.

    Vorba ceea, sanatate.
    • -1 (1 vot)    
      Ce mare UE ti-ai luat daca ai fost la vot... (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:00)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui daemon

      1. Daca votai cu PNL de fapt nu votai cu un pardid de dreapta
      2. Daca votai cu PDL votai anti PSD si uite ce MARE UE ti-ai luat
      3. Daca votai cu PSD votai anti-Basescu si uite iar ce mare UE ti-ai luat....

      Asa ca, fii destept in continuare, noi restul am fost la munte in weekendul ala, TIMP FOLOSIT BINE!
  • +2 (4 voturi)    
    ce porcarie! (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:32)

    dezgustat [anonim]

    ce caracter mizerabil si ce minte sucita trebuie sa ai ca sa filmezi o astfel de scena pentru a face apoi un denunt, anonim bineinteles! nu reiese nicicum ca femeia ar fi cerut ceva. ca tonul ei se schimba dupa ce i s-a strecurat bancnota in buzunar, asta tine de cultura spitalului romanesc, perpetuata atit de personal, cit si de pacienti.
    impresionat de prestatia unei moase care a asistat la nasterea copilului meu (12 ore, complicatii, clinica privata si extrem de scumpa din paris), i-am oferit un cadou, ca toti parintii din acea clinica. perfect normal, perfect legal, perfect uman.
  • +2 (4 voturi)    
    Bravo romani! (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:40)

    Hipocrate [anonim]

    Bravo Romani!
    Aruncati cu gunoi in toti medicii. In cativa ani o sa mergeti in Ungaria, Franta, Austria sau Germania sa va ingrijiti de cele ce va doar. Sunt medic , lucrez de 6 ani in Franta. Ca mine sunt inca sute. Am plecat pentru a invata, m-as intoarce sa-mi tratez compatriotii mei insa cand vad ca un muncitor in constructii castiga mai bine, cand vad atitudinea oamenilor fata de medici, cand vad ca de spaga tot nu am scapat... ma gandesc si credeti-mi nu-mi vine sa ma intorc. Am 12 ani de scoala + 6 ani de facultate (cand se intra 10 pe un loc... pe vremea lui Ceausescu) + 6 ani de rezidentiat plus un an de stagiu...deci 25 de ani de studii cu examene, emotii, timp in care altii de varsta mea castigau bani si nu stateau pe spinarea parintilor... si sa ma intorc de la 6000 de euro aici in Franta la 300-400 in Romania? .. Nu o fost ingrijit un pacient cum trebuia la Slatina? Aici (in Franta) cu sistemul sanitar de aici, la fel s-a intamplat cu un pacient la Metz. Nu vreau sa iau apararea medicilor... insa atata timp cand sistemul permite ca pacientul sa dea spaga si medicul sa primeasca ... relatia intre ei nu se va schimba (vinovat este si pacientul care da , nu doar medicul care primeste). Atata timp cat salariile si atitudinea oamenilor fata de medici nu se schimba... medicii vor continua sa plece din Romania. Veti fi tratati in cativa ani de medici din Moldova, Ucraina,Siria, Iordania, Armenia, Azerbaidjan, ...o sa va intelegeti prin semne cu ei... sau aveti "banu gros" si mergeti in occident. Cine mai face medicina in Romania? Trebuie sa fi "legat la cap"... Deci eu nu zic ca cei de la Slatina au facut bine... insa nu bagati toti medicii in aceeasi oala. In Germania sau USA, un pacient neasigurat ar fi patit la fel.
    • +2 (2 voturi)    
      Deja mergem in afara tarii (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:04)

      georgio [anonim] i-a raspuns lui Hipocrate

      Deja multi timisoreni, oradeni merg in Ungaria la tratamente medicale si la maternitati. Da pe asigurarea romaneasca si fara a da spaga. Din partea mea stai linistit acolo poate inveti si tu sa fi profesionist, iar cand dinozaurii sistemului din cauza carora tu nu ai un loc de munca in spital in romania vor disparea , te asteptam acasa.
    • 0 (0 voturi)    
      desteptaciunea TA (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:55)

      eugen [anonim] i-a raspuns lui Hipocrate

      in ordine inversa,pacientul ERA ASIGURAT,a venit adeverinta pe fax,iar daca ai facut atita scoala e DEGEABA...UN OM A MURIT la Slatina....iar personal iti doresc ca si pacientii tai sa te considere exact cum ii cataloghezi pe medicii din alte tari decit cele care iti plac.
  • +1 (1 vot)    
    Cinism (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:41)

    lupu' singuratic [anonim]

    Gandindu-ma am ajuns la concluzia ca medicii, nu toti, sunt foarte cinici cat si profesia de florar. Am si eu parinti, bunici, preieteni. Caz persoanal: in sept. s-a prapadit bunicul M-am dus la florarie sa comand o coroana si dansele nu se sfiira de cineva care era in fata lor si pe deasupra indurerat.
    Adresandu-se una celeilalte: " Uite draga, bine ca a mai murit cineva ca avem si noi de munca"
    Beah! Cat cinism.
    • +1 (1 vot)    
      bleah... (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:50)

      oh [utilizator] i-a raspuns lui lupu' singuratic

      "coiotii: bine ca a mai murit cineva, avem si noi de mancare"
  • +4 (6 voturi)    
    ce smecher... (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:43)

    extruder [anonim]

    De ce nu dati numele cititorului, care se crede un fel de justitiar si care ne arata noua, naivilor, cat de putred e sistemul sanitar.

    Penibil! Dati numele papagalului sa radem toti de el.
    • -1 (3 voturi)    
      Pui de comunist ce esti (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:25)

      dino [anonim] i-a raspuns lui extruder

      Astea erau metodele comuniste ale profesorilor care te scoateau la careu. Radeti copii de ei.Esti un penibil cu P.
      • -1 (1 vot)    
        atentie,dino! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 3:09)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui dino

        comunistii respirau! trag nadejde ca nu faci la fel, altfel esti ditamai puiul de comunist!
  • +1 (3 voturi)    
    ce mare frectie (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:45)

    ana [anonim]

    Noul tatic este un "bou"... iar voi de la hotnews sunteti un pic... sa spunem exagerati... "Priviti cum se face actul medical in spitale"... a cerut femeia?...si-a schimbat comportamentul femeia?... mama cat de scandalos!!!evident ca-si pastreaza anonimatul...sa vad io daca ar mai avea curaj sa intre intr-un spital... dar si marsav omu....se face ca ploua si ii baga banii in buzunar si dupa aia hop la ziaru online...MAMA ce profitori in spitale... eu nu inteleg CUM si DE CE ati fost de acord sa puneti aceasta prostie de filmuletz pe site...?!!....ce credeti ca demonstrati???
  • 0 (2 voturi)    
    cata ipocrizie (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:52)

    clara [anonim]

    Cata ipocrizie din partea unora care comenteaza aiurea,se stie foarte bine ca in aceasta tara,dupa cum a vrut si respectivul tatic sa sublinieze,in spitale daca nu dai spaga pe langa faptul ca nu esti bagat in seama,poti sa si mori!!!
    Ce nu va este clar,s-a vazut acum 2,3 zile un om mort in spital,nebagat in seama de medici,probabil era un necajit care nu avea bani!!! Astia ne sunt cei 98% din cadrele medicale,inumani ,foarte nepasatori,vis-a-vis de pacientii lor ,dornici de spagi cat mai multe si mai grase!! Vorbesc in cunostinta de cauza,pentru ca din pacate ,am trecut prin spitale diferite cu 4 membri din familia mea,si sunt teribil de dezgustata! Totusi am intalnit un singur medic la spitalul Jud.din Resita,si imi pare rau ca nu imi amintesc numele lui,pentru care am un respect deosebit ,pentru ca a fost singurul care a dat dovada de profesionalism si umanitate,cum nu intalnisem pana atunci(din pacate nici dupa).
    Asa ca domnilor doctori,degeaba va zburliti cand se scrie urat despre voi,pentru ca sunteti atat de putini care meritati sa practicati aceasta meserie!
    Pentru cei care comenteaza aiurea si dau dovada de atata ipocrizie,va spun doar atat: cand o sa ajungeti pe mana lor(a cadrelor medicale) ,sa va ganditi mai bine!!
    • 0 (0 voturi)    
      te-am citit, cucoana! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 3:08)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui clara

      ai dat la Medicina si ai picat, iar acum esti cevasilea contabila sau "director de vanzari"! hai ca sunt bun!
  • 0 (4 voturi)    
    . (Luni, 26 ianuarie 2009, 18:56)

    Dani [anonim]

    Nu exista spaga in spitale. Filmul a fost trucat. Probabil asistenta e indignata de aceste acuzatii absurde.
    Oamenii care dau spaga nu ar trebui sa mai fie primiti in spitale, nicaieri. Ei au stricat societatea noastra, si din cauza lor integritatea medicilor este pe nedrept pusa la indoiala!
    Nimeni nu ia spaga in spitale! Spaga doar in mintea bolnava a unor indivizi care vor sa destabilizeze tara.
    Ar trebui sa se inaspreasca pedepsele pt defaimare publica si minciuna, si atunci sa vedem daca mai are cineva curajul sa zica ceva de spaga!
    • -1 (1 vot)    
      Si ce daca? (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:32)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Dani

      Ce vi se pare deosebit?E o chestie atat de intrata in obisnuinta incat nu stiu daca mai impresioneaza pe cineva.
  • 0 (2 voturi)    
    nu mi se pare spaga! (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:27)

    experimentatu' [anonim]

    Mi se pare ca nu este spaga. Sincer, domnul acela isi dorea sa ii lasa copilul in chiuveta si sa ii dea peste mana? Pur si simplu i-a bagat banii in buzunar. Mie imi pare rau ca nu am putut sa fac acelasi lucru cu asistenta neonatoloaga a copilului meu. Care a muncit din greu o noapte intreaga cu o multime de copii -mult peste "norma". Daca intrebati de salariile lor veti fi neplacut impresionati. La fel este si situatia infirmierelor care asista la operatii. Ele nu ies din blocul operator, nu se intalnesc cu "apartinatorii". Hai sa daramam coruptia, nu atentiile.
  • +1 (3 voturi)    
    un dobitoc (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:39)

    navi [anonim]

    Acest cititor este un mare, mare dobitoc. Ce e aia mita? Ce vrea sa demonstreze cu acel filmulet? Daca i-a strecurat un biletel de dragoste. Poate ca e dragoste la prima vedere si i-a dat numarul de telefon, locul intrevederii ca si asa o fi postit destul. Pacat de asa copilas frumos care are un tata dus rau cu pluta. Nu mai prezentati asemenea fime fasaite.Nu l-a conditionat nimeni, nu i-a cerut nimeni.A datca a vrut. Sotul meu, cand a venit la maternitate a adus o "caruta " de flori , era 14 septembrie, si a dat de la femeia de servici pana la medici. A dat ca a vrut si ca era fericit pentru ca avea un baiat. Asa ca.....Asemenea indivizi ca cel ce v-a pus la dispozitie filmul, nu pot fi numiti oameni.
    Va propun sa transmiteti comentariile celui ce v-a trimis filmuletul.
  • +1 (1 vot)    
    HA HA, NICI NU ERA COPILUL LUI :) (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:48)

    POSTASU' [anonim]

    numai el crede asta...
    ha ha ha...
  • 0 (2 voturi)    
    Spaga filmata (Luni, 26 ianuarie 2009, 19:49)

    matriona [anonim]

    Da' cu Remes cum a fost, ca nu mai tin minte?
  • +1 (1 vot)    
    filmarea (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:01)

    matriona [anonim]

    Mi-a mai venit o intrebare, nu glumesc. Daca o pupai pe obraz se chema ca e curva? Nu mai dati fratilor si cu asa ministru sa-i mai vad pe doctori. Hai ca acu' este cineva de partea vostra, ajutati-l si voi, nu mai dati si daca e ceva puteti reclama
  • +1 (3 voturi)    
    In sfirsit unanimitate (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:08)

    Chris [anonim]

    In sfirsit gindim normal si corect. Cu exceptia a doua-trei persoane restul au judecat corect. Se pare ca manipularea TV inca nu isi poate face efectul cu romanii. E bine. :)

    Aia nu e coruptia din spitale de care ne temem si care ne afecteaza. Asistenta nu a cerut nimic si nici nu a dat de inteles ca ar trebui sa primeasca ceva.

    Din acel film cel putin un lucru e sigur : autorul filmului este sigur un infractor! El poate fi acuzat fara ezitare de DARE DE MITA. Pentru asistenta e mai greu de probat, pentru ca poate sa spuna ca nici nu si-a dat seama cind i-au fost pusi banii in buzunar.

    Daca parchetul se autosesizeaza are dreptul sa ceara de la hotnews IP-ul celui care a facut upload cu acest filmulet. Bravo, smechere!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu inteleg... (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:12)

    eu [anonim]

    Aceeasi bani pe care ii dati ca spaga ii puteti folosi decent la o clinica sau cabinet privat.Sau si acolo va place sa strecurati "atentii" pe linga ce platiti legal?
    • 0 (0 voturi)    
      DA ! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 16:31)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui eu

      am aflat, cu stupoare, ca rromanashii dau atentii si la clinicile private! aia se crucesc cand se trezesc cu plicuri in buzunare, desi pacientii platesc gras la casierie! asta ne e naravul...
  • +1 (3 voturi)    
    spaga (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:16)

    bain [anonim]

    ce destept poti fi....asa ceva mai rar
    tu dai spaga la o asistenta care spala nou nascutul cu manevre foarte daunatoare pentru acesta
    mai si filmezi sa vada lumea ce acte de bravura faci in loc sa te ingrijesti de bebe
  • +2 (2 voturi)    
    ! (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:41)

    ileana [anonim]

    aloooooooo, unde se imbaiaza nou-nascutii/ salonul de neo-nascuti/sala de alaptat, este cu acces restrictionat ( zona septica).
    cum a avut asta acces sa filmeze ( cat a fost aici spaga) si nu-l vad nici cu echipament "de protectie"( masca , halat) ci cu hainele de strada!
    mi-as face griji si pentru ceilalti copii!
  • +2 (2 voturi)    
    imbaierea (Luni, 26 ianuarie 2009, 20:42)

    matriona [anonim]

    Va rugam, un specialist sa ne spuna daca imbaierea copilului este facuta cu profesionalism sau cu manevre daunatoare. Cu spaga ne-am lamurit.
    • +2 (2 voturi)    
      "profesionalism" (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:14)

      ILEANA [anonim] i-a raspuns lui matriona

      Asa fac baie la copii...nu stiu daca este normal sau profesionist, dar asta-i procedeul.
      Eu n-am vazut nimic "brutal"fata de cum se purta cu ai mei si cei de la momentul alor mei...
      Si astia au super chiuveta in spitalul asta!
      Mai sunt spitale care au chiuvete din alea vechi, de fonta, cu emailul sarit....


      Probabil tot asistenta asta "binevoitoare" ( ca a permis accesul tatalui), 2-3 ore mai tarziu hranea tot nou nascutii cu ACELASI BIBERON, unul dupa altul! Practica curenta la noi in spitale!
      • 0 (0 voturi)    
        poate LA VOI in spitale! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 3:05)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui ILEANA

        la noi la Cluj asa ceva nu se face! cum sa hranesti toti copiii cu acelasi biberon?
  • +1 (3 voturi)    
    hei.. hei... (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:12)

    Adrian [anonim]

    Stati putin, ca dam in altea alea.... nu mi se pare vinovata de nimic asistenta aia decat ca l-a lasat pe tata sa stea fara halat in preajma unui nou nascut. In vanatoarea asta nebuna dupa senzational si dupa subiecte cu orice pret vad ca si hotnews cade in capcane d-astea ieftine. Sa fim realisti, asistentele astea din "spagile" astea traiesc. Multi din cei care scriu aici ar pleca pentru 10 euro la un nou job dar pretentii cu carul de la altii... asistentele astea chiar muncesc nu muta dosare dintr-o parte intr-alta. Poate nu-si fac toate datoria cum trebuie dar asa fac toti in Romania. Sunt tata, am facut si eu la fel....
  • +1 (3 voturi)    
    Pacat (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:46)

    Iulian [anonim]

    Sunt asistent medical intr-unul din spitalele din capitala. Am terminat si jurnalism-ul. Vreau sa zic doar atat: acest articol este neprofesionist din multe puncte de vedere, cat despre situatia in sine evidentiata de videoclip: penibila; ma deprima atitudinea misogino-psedogreucenistica a posibilului tatic.
    • +1 (1 vot)    
      si si? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 6:15)

      ispy [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      ai terminat si jurnalism-ul si medicin-a?
  • -1 (1 vot)    
    sper sa fie mandrul de el cel ce a fimat (Luni, 26 ianuarie 2009, 21:47)

    cix [anonim]

    Candva eram si eu impotriva mitei. Dar ce se intampla la noi in sectorul sanitar nu e nici pe de parte mita. De pe o parte cadrele mediclae prost platite, iar pe de alta o menatlitate pe care o purtam din vreburile bune. Va mai trece apa pe Somes, pana o sa schimbam ceva.
  • 0 (2 voturi)    
    spaga la maternitate??? (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:26)

    Corina [anonim]

    Cum se nuemste persoana care isi vede bebita de cateva minute - e nou nascut din moment ce inteligentul tata intreaba de chestia aia galbena care se numeste icter!!- si grija lui este sa filmeze cum pune el ceva in buzunarul asistentei care ii spala copilasul ??? Este uluitor filmul asta!!! S-a gandit ca o manevra gresita din partea asistenei ii poate afecta bebele? S-a gandit ca de fapt ceea ce ii va fi util lui si copilului este filmarea copilului si nu filmarea spagii? Multi idioti!
  • -1 (1 vot)    
    Dar asta nu e spaga (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:28)

    Louis [anonim]

    Pentru ca omul a dat din proprie initiativa, fara sa i se ceara si fara sa i se conditioneze un serviciu superior de (ne)datul banilor. Din cate im amintesc, legea numeste asta "foloase necuvenite" dar sunt acceptabile in sistemul sanitar si chiar sunt impozabile (OK, majoritatea nu le declara, dar cati dintre noi suntem complet corecti cand vine vorba de alegeri privind plata impozitelor?).

    Si sa nu imi spuna cineva ca un caz de genul asta e condamnabil! Daca vrei sa multumesti cuiva si nu gasesti alta metoda, de ce nu?
  • +1 (3 voturi)    
    Si ce vrea taticul asta de fapt? (Luni, 26 ianuarie 2009, 22:51)

    Ivanoschi [anonim]

    Ce demonstreaza filmuletul? Nu apare nicaieri cererea asistentei pentru 'mica atentie'. Ce-ar fi vrut taticul acesta de la asistenta? Sa dea drumul copilului in bazin ca sa-i returneze lui banii. Acest tatic mi se pare un mizerabil. As vrea sa-l vad si eu pe acela care pe 'foamea asta de bani' ar spune ia-mi Doamne. O porcarie.
  • -1 (1 vot)    
    total lipsit de senzational (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:12)

    carcotasu [anonim]

    ce ati fi vrut fratilor? asistenta sa lase copilul ud si sa se certe cu tatal acestuia ca nu primeste banii?
    Sunteti ridicoli!
    ciudat e cum a tinut copilu de cap sa il spele pe burtica si cum i-a curs apa in gura!
  • +1 (3 voturi)    
    dezamagire (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:18)

    Dan [anonim]

    Ceea ce s-a filmat reprezinta din punct de vedere legal o inscenare.
    Cu toate lipsurile sistemului medical si in el exista oameni care isi fac datoria, cu riscurile profesionale zilnice. Cu riscurile ca lipsurile sistemului sa se sparga in capul lor.
    Dezamagirea mare este insa fata de redactia HOTNEWS, care prin " Cititorii HotNews.ro sint invitati sa trimita imagini similare la adresa de email redactie@hotnews.ro" indeamna la delatiune. Ca sub Ceausescu. Pacat.
  • +1 (3 voturi)    
    Cum putea sa refuze (Luni, 26 ianuarie 2009, 23:21)

    Marius [anonim]

    Asistenta trebuia sa refuze spaga, lasand copilul sa-i cada din mana. bravos desteptului care a filmat. Sa incerce sa-i dea mita si pilotului de avion cand e cu mana pe mansa si o sa vada ca si el primeste....
  • 0 (2 voturi)    
    manipulare (Marţi, 27 ianuarie 2009, 1:17)

    Gheorghe [anonim]

    Vad ca subiectul medical da bine la popor. Poate fi manipulat nu numai in media scrisa, radio si tv , acum si pe hotnews.
  • +3 (5 voturi)    
    prostanac si dubios (Marţi, 27 ianuarie 2009, 3:04)

    tata (de alt copil, fireste) [anonim]

    Aproape ca de obicei in Romania, omu' da spaga CA VREA EL, ca sa se simta mai in siguranta, mai protejat, mai avantajat, mai etc. Cum bine a observat un alt "comentator" de aici, asistenta nu isi modifica atitudinea si nici (sau mai ales) comportamentul. Plus ca nu a cerut. Am trecut recent prin asta si, desi totul a fost ok, recunosc ca am avut impulsul "sa dau, ca sa fie bine". Individul care a postat filmul mi se pare prostanac ptr ca a legat o filmare importanta de un gest derizoriu si dubios pentru ca -dupa ce ca totul a fost pesemne in regula cu copilul- s-a gandit sa faca un rau angajatei cu pricina... Nu stiu cum sa calific gestul tipului, penibil oricum... Ma rog, avand in vedere ca personalul medical din romania este subdimensionat, agresat, prost platit samd, consider mai degraba plicul un soi de "casa de ajutor reciproc", iar massmedia mananca o paine pe astfel de scandaluri create din nimic. Fac pariu pe o spaga consistenta ca ziaristii, oamenii TV s.a. fie apeleaza la "cunostinte" fie dau spaga si/sau fac abuz de functie cand au nevoie de doctori/asistente/etc. A cere insa spaga, in schimbul actului medical, a fost, este si va ramane odios. Oricum, vina -INTEGRAL- apartine sistemului de stat, nu celor prinsi in el.
  • +1 (3 voturi)    
    bietul copil (Marţi, 27 ianuarie 2009, 6:21)

    ispy [anonim]

    la cum gindeste tata'su, o sa-i reproseze copilului toata viata ca a fost nevoit sa dea spaga la venirea sa pe lume. eu cred totusi ca acest copil ii va da parintelului banii inapoi la maturitate, daca nu la maternitate.
  • -1 (1 vot)    
    mita (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:01)

    Vlad dracul [anonim]

    Interesant, la fel ca si la SLATINA singurele vinovate de incompetenta si de luare de mita sunt numai amaratele de asistente, carora nici pe departe nu vreau sa le iau apararea, dar domnuii medici profesori universitari care iau banii numarati de la pacienti nu se vad?
    Nu se vad pentru ca au cabinete in care nu se poate filma o prostioara ca aceasta ci se dicuta si apoi se iau banii de catre medic de cele mai multe ori "imprumut " de la pacient chiar daca l-a vazut pentru prima oara.
    Ce ziceti de acest lucru?
  • 0 (4 voturi)    
    groaznica baitza! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:11)

    ina [anonim]

    Subscriu la ce s-a spus anterior: filmul ar trebui sa atraga atentia mai degraba asupra disperarii copilului in mainile femeii!
    Trebuie sa ai miscari ferme cand ii speli dar putina tandrete si o sansa de a se obisnui cu apa nu le-ar strica...
    Problema e ca mai toate asistentele procedeaza la fel - ii spala ca pe rufe si ii si "scutura" de apa la final..
  • 0 (2 voturi)    
    un tata fraier (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:18)

    balcescu [anonim]

    Ce se arata in video clip este dare de mita nu luare de mita asa ca tatal sa se pregateasca sa mazgaleasca citeva coli de hirtie. Ce a vrut sa dovedeasca un cretin pacat de copil
  • 0 (2 voturi)    
    spaga la maternitate (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:18)

    SORINt [anonim]

    cine nu cunoaste cita spaga se ia in spitale????
    intrebati o fosta asistenta sau un fost medic!!!!!
    problema este de ordin politic si anume de ce sunt lasati???nu-i vede nimeni??????
    in orasul nostru se spune ca ar fi fost cazuri cind ia spus direct -nu ai bani,nu te operez sau alte chestii din astea.Multi doctori nu au pic de suflet in ei..............
  • -1 (1 vot)    
    OPRITI-VA FRATILOR !!!!!!! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:43)

    gabriel [anonim]

    Daca nu intelegem ca aceasta este societatea in care traim, si ne folosim de orice mijloc pentru a arata ca inca nu am ajuns intr/o societate utopica cu care ne/au amagit unii si altii, atunci e grav.

    Ne pierdem timpul pentru a arata ca nu am atins utopia, si astfel nu vom progresa in veci.

    Asa ca mai lasati/o! E normal sa ii dea ceva asistentei. Daca dorea sa nu ii dea, atunci trebuia sa se duca la o maternitate privata.
  • -2 (2 voturi)    
    ahhahahahhahahahha (Marţi, 27 ianuarie 2009, 8:53)

    barli [anonim]

    ce om ratat
    cum a bagat banii :))
    cretin idiot sa vii cu filmari dastea atunci cand ti se cere sa dai bani... nu cand ii dai tu ca asa vrei
    • 0 (0 voturi)    
      da... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui barli

      corect, juridic vorbint... el ar trebui pedepsit pentru dare de mita :D
  • 0 (2 voturi)    
    spaga (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:11)

    observator [anonim]

    Sarim dintr-o extrema in alta. Se pare ca buna intentie de a demasca spagarii i-a trezit si pe turnatorii care au ramas fara ocupatie dupa '89.
  • 0 (2 voturi)    
    ce animal domestic ce incepe cu B (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:20)

    dixit [utilizator]

    esti mai desteptul care este cu telefonul in mana si filmeaza......care este mai rapid ca brus li pan filmele cu bataie, cand e vorba de bagat..... ce?!?!? ..... la asistente in buzunare. care este...filmarea nu a demonstrat absolut nimic! decat ca ai un copil frumos, sanatos si sa iti traiasca!!!!! ce plamani are in el :)

    p.s. a sunat satul, te vrea inapoi
  • 0 (2 voturi)    
    da... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:27)

    liviu_ [utilizator]

    mai nu zic ca e un lucru bun sa ia asistentii maternali spaga sau medicii... dimportriva e un lucru extrem dde rau... dai noi ne plangem ca a luat unu d-asta spaga de cateva milioane de lei vechi... si nu vedem guvernu, bancile si oameni in functii cu adevarat inalte cum iau spagi de milioane de euro...
  • -1 (1 vot)    
    era o clinica particulara,oare?? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:37)

    micuta [anonim]

    si eu am nascut in 2008 prin cezariana la o matermitate cu traditie in oras si acolo nu am vazut tatici in vizita la micutii nou-nascuti.Oare de ce domnul cu filmuletul nu a filmat si cand a dat bani medicului care a asistat la nastere?de ce da in cei slabi?Oricum lucrurile s-au mai schimbat in maternitate,in sensul bun,iar acolo toti isi fac treaba fara sa ceara nimic,ma refer la Brasov,Eu am venit cu moralul ridicat din spital iar daca am oferit ceva cuiva am facut-o pentru ca am fost multumita de servicii,nu pentru ca mi s-a cerut.Le multumesc pe aceasta cale si sper sa o tina tot asa.
  • 0 (2 voturi)    
    iar se da aiurea in medici... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 9:39)

    liviu_ [utilizator]

    problema e ca presa vrea ca medici sa ia spaga pentru ca trebuie sa dea si ei ceva la TV... nu pot da ca a luat cineva din guvern spaga ca-i cenzureaza si atunci se duc la murirotii de rand...

    diferentele intre noi si sistemele medicale "perfecte" ar fi:
    - salarii > pentru personalul medical (ceea ce scoate dindiscutie spaga)
    - spitale mult mai bune si mai bine dotate
    - mult mai mult personal medical per pacient si mult mai multe paturi
    si cem lai important: medicii straini sunt invatatti sa se comporte bine cu pacientii... de fapt pe noi ne deranjeaza ca se comporta prost si arata ca nu-si dau silinta. daca s-ar sresa rau de tot dar ar gresi nu ar mai iesi scandaluri atat de mari...
    si straini gresesc, poate gresesc chiar mai mult ca noi... in sua sunt fonduri de plata pentru gresellile medicale de 2-3 sute de milioane per spital anual !!!

    nu e normal sa se ia spaga, categoric, darr lucrurile nu stau chiar atat de rau pe cat par si trebuie date si conditii ca sa ai pretentii... nu poti avea pretentii sa fi t ratat regeste cand nu pot sta decat minim 2 in pat... si asta nu e vina medicilor ci a guvernului ca nu le da fonduri...

    PS: filmuletu de fata nu dovedeste decat ca romanu e obisnuit sa dea spaga, penal vorbind asta e dare de mita nu laure, nu i s -a oferit asistentei macar ocazia de a refuza!
    • 0 (0 voturi)    
      nu se ia nimeni aiurea de medici (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:11)

      clau [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      dar sa nu mai primeasca bani pt ca iau salariu, chiar daca e mic. Si eu sunt bugetar am salariul si mai mic, dar nu iau spaga.
      • 0 (0 voturi)    
        poate... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:57)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui clau

        daca ai putea sa iei spaga si daca ai sti ca nu te pedepseste nimeni ai lua?
        cam asta e la toti care iau spaga in romania... nu castiga cat ar trebui (unii) si stiu ca nu-i pedepseste nimeni...

        gandestete ca un medic (vorbesc teoretic, cum ar trebui sa fie pentru ca nu stiu cum sunt)
        trebuie sa se duca la cursuri simpozioane tre sa ia reviste care costa bani...
        tre sa-si plateasca asigurarea de malpraxis si sa plateasca daca greseste
  • 0 (2 voturi)    
    vi se pare normal??? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:05)

    clau [anonim]

    este atat de des intalnita spaga incat vi se pare normal??? ei bine nu este normal sa primesti spaga oricat de mica este. trebuie facut ceva cu sistemul public de sanatate, si stim cu totii ce> sanctiuni durew> vedeti ce se intampla la spitalul judetean targoviste.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui clau

      ca cineva de pe formu a zis ca e normala, ci ca filmuletu nu dovedeste nimic explicit
  • 0 (2 voturi)    
    asteptam senzationalul .. (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:09)

    hash [anonim]

    .. cu filmarea spagilor pe care le primesc potentatii zilei, directorii si politicienii pentru facilitarea unor contracte. Inca mai asteptam inregistrarea tranzactiilor bancare frauduloase de catre ministerul de interne etc.

    hai sa lasam gainariile si sa-l bagam pe jean valjean la ocna c-a furat o paine, ok?
  • 0 (0 voturi)    
    Sto-cadru (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:13)

    mama [anonim]

    Hai ca nu ati inteles nimic din cele scrise de cititori, mai puneti si un "stop-cadru". Voi n-ati gresit, cum credeau cititorii, chiar asa ginditi.
  • 0 (2 voturi)    
    bah, voi sunteti tampitzi? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:46)

    momo [anonim]

    ce naiba mare revelatie e asta? fiecare din noi da spaga de mic copil la doctori si asistente. e un sine-qua-non. buna dimineata, romania.
  • 0 (2 voturi)    
    E normal? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 10:58)

    ion [anonim]

    Ma inghozesc cand vad comentariile. Lumea s-a obisnuit atat de tare cu porcaria asta incat nu se mai mira. Nici nu e o stire asa ceva.
    E gretos si injositor! Si pentru cel care da spaga si pentru cel care o primeste!
    Iar cucoana s-a prins foarte bine ce se intampla cu buzunarul ei. Doar e foarte dragutza... "sa va traiasca!"
    Si vorbeste intelegator si elevat, ca doar e cadru medical si se respecta ... dar ia spaga!
    Alta discutie e despre motivele care au condus la situatia asta. Dar faptul ca sunt motive (poate bine intemeiate) pentru care se ia spaga nu face ca SPAGA su nu fie gretoasa si injositoare.
  • 0 (2 voturi)    
    spaga in sanatate (Marţi, 27 ianuarie 2009, 11:04)

    seby [anonim]

    Sotia mea a nascut anul trecut la un spital din Bucuresti si tot tacamul a fost 1.400 ron, din care numai doctorita a primit 500 ron si restul de la portar pana la anestezit, doctor pediatru, etc. Ganditi-va ca un doctor ar avea in medie 3 nasteri pe zi x20 zile = 30.000 ron. Ca sa nu mai spun ca toate ecografele si consultatiile le-am facut la cabinetul particular al dansei.
  • +3 (3 voturi)    
    Asa. Si? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 11:15)

    carmen [anonim]

    Mi se pare de prost gust sa filmezi asa ceva. Am ajuns niste meschini si niste ticalosi. Ce dovedeste asta? Femeia aia isi facea job-ul , ii spala copilul si poate ca nici n-a vazut ca i s-au bagat in buzunar bani. Si chiar daca a vazut , l-a obligat cineva sa-i indese bani in buzunar? Ce-ati fi vruta sa faca asistenta? Sa-l tranteasca pe copil in chiuveta aia ca sa-i dea banii dobitocului inapoi? Nu te pune nimeni sa dai bani. Am nascut si eu in urma cu un an si-am dat bani, caci nu stiam altfel cum sa le multumesc acelor oameni, care s-au purtat exemplar cu mine. La salariile de mizerie pe care le au, la meseriile pe care le au (sa nu uitam ca medicii aduc viata si readuc speranta si bucuria celor dragi noua) ma mir ca mai gasesc resurse sa continue. Or fi si bestii printre ei, dar eu nu le-am cunoscut. Nici nu le-am cautat. Iar daca am dat de ele, le-am evitat.
  • 0 (2 voturi)    
    MITA ? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 11:27)

    catalin [anonim]

    Draga redactie! Facand referire strict la acest caz: nu e mita. Mita se cheama atunci cand subiectul ia acei bani, pune mana pe ei, ii ia fizic cu mana. Acest cititor ce a vrut de fapt sa demonstreze? Ca dispune de aparatura performanta de filmat, ca are un baietel sanatos si detept ca tacsu'? A descoperit el coruptia din spitale......
  • 0 (2 voturi)    
    deci (Marţi, 27 ianuarie 2009, 11:41)

    uimitu' [anonim]

    se poate cere pedepsirea celui care,fara voia persoanei,a atentat la buzunarul ei?daca pe autobuz prinzi un tip cu mana in buzunar,tu esti cel arestat si ostracizat,linsat la tv,ca hotul spune ca de fapt a vrut sa te mituiasca?scenariul e frumos,ca nu mai avem timp sa ne uitam la marile tunuri care se dau;propun ca in spitale sa se dea o lege ca tot personalul sa umble doar cu buzunarele cusute!(nu de alta,dar sa nu mai umble altcineva in ele)!
  • +1 (1 vot)    
    spaga? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 11:42)

    blankro [anonim]

    poate fi doar dare de mita. ce vroiai sa lase copilul jos si sa vada ce i-a pus mituitorul in buzunar?
  • -1 (1 vot)    
    Traiasca spitalele particulare (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:26)

    diridam [anonim]

    cine naste la stat suporta consecintele de a baga bani (cum a bagat asta ) pana si in buzunarele gardianului. Am prieten care a dat 200 ron spaga la poarta sa-l lase sa intre , la Elias .
  • +2 (2 voturi)    
    mita de spaga (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:27)

    mos ion roata [utilizator]

    Matusa Tamara,Miky Spaga,Mazare,Ministrii,Miron,Marinescu,Mita de spaga
  • 0 (0 voturi)    
    e firesc (Marţi, 27 ianuarie 2009, 12:41)

    aa [anonim]

    Cand facem un cadou cuiva, oare e mita? Cati dintre noi nu zambesc gratuit si nu fac servicii sefilor, ca sa le fie bine? nu ati primit niciodata un buchet de flori, doamnelor? emai important ca copilul sa fie sanatos si asistenta sa aiba grija de el, iar daca se intampla asta, sa arate recunostinta. e firesc
    • 0 (0 voturi)    
      esti doctor/doctorita ? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:04)

      diridam [anonim] i-a raspuns lui aa

      uite una din definitii: Suma de bani sau orice alte bunuri oferite sau promise unei persoane cu anumite responsabilitati, pentru a o determina sa savarseasca un act in favoarea celui care ofera.

      La maternitati cel mai important este sa bagi sutica in buzunar la toti daca vrei sa te trateze omeneste. Alftel vei fi tratat ca un gunoi si bagat in seama din 2 in 2.

      Cine stie cunoaste, cine nu, o sa afirme in continuare ca era o mica atentie ca i-a spalat copilul si ca nu avea cum sa zica nu pentru ca avea copilul in mana.
      • 0 (0 voturi)    
        ma rog... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:03)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui diridam

        nu a fost cel mai fericit comentariu cel al persoanei careia i-ai raspuns... da a trage concluzia ca e medic... (btw medic vroiai sa spui, doctor e altceva) este deplasat si nu dovedeste decat ca suntem obisnuiti sa dam spaga
    • 0 (0 voturi)    
      nu nu este firecs... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui aa

      filmul nu dovedeste nimic corect, dar nu exte firesc sa se dea spaga la oricine
  • 0 (0 voturi)    
    hai sa aruncam cu rahat! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 13:00)

    gelu [anonim]

    De ce nu mergeti la o clinica particulara daca nu vreti sa dati atentii? Eu m-am gandit la varianta asta dar am ajuns la concluzia ca tot mai bine e cu atentii. Cea mai ieftina clinica era 1500euro si m-am linistit. Asta inseamna ca daca am vrea servicii de calitate atat ar trebui sa plateasca statul pentru actul medical respectiv. daca nu plateste, mai suplimenteaza omul. nu e nici bine, nici rau, pur si simplu asa e mecanismul.nu rezolvam nimic blamand "spaga din spitale" ci trebuie gasit un mecanism mai bun.
    • -1 (1 vot)    
      mecanism mai bun ? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:11)

      diridam [anonim] i-a raspuns lui gelu

      eu propun sa nu se mai dea "atentii" si sa ne rugam sa avem copii sanatosi care pot trece peste nasteri tratate cu fundul. Tratate cu fundul inceptand de la maturatorul din rezerva spitalului pana la doctorul care "ia parte" la nasterea pe care de fapt o duce la bun sfarsit moasa.
      so ca sa inchei cu un super citat: "eu nu m-am facut doctor ca sa salvez oameni, eu m-am facut doctor ca asa era moda la vremea respectiva"
      • +1 (1 vot)    
        putem propune multe (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:53)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui diridam

        dar orice om stie ca nimic nu e gratis pe lumea asta, nimeni nu e obligat sa te serveasca "din principiu". prin urmare ori faci un mecanism care sa impace cat mai multa lume, ori se intampla ce se vede. sa nu-mi spuna mie cineva ca atunci cand se duce cu copilul la spital il mai intereseaza cum se numeste cand da bani unui doctor ca il -a facut bine. cand se va merge pe asigurari sau platit din buzunar, atunci cei mai multi vor constata ca nu-si permit sa intre pe usa cabinetului si vor intelege care e valoarea actului medical. dam cu piciorul foarte usor medicilor, dascalilor si asta ne va duce intr-o fundatura. nu toti fac abuzuri dar la noi toata lumea arunca in stanga si in dreapta fara discernamant.
  • -1 (1 vot)    
    Exista solutie pentru spaga ! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 13:06)

    lucian [anonim]

    Toate institutiile statului si toate locurile unde muncesc functionari platiti de la buget, adica din banii tai, tu asta care citesi acum aceste randuri, trebuie sa se transforme intr-un BigBrother urias. Peste tpt sa fie camere de filmat si cel care da mita saintre in puscarie si nu o sa mai dea nici dracu nimic !
  • +1 (1 vot)    
    CE TICALOSIE!!! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 13:18)

    Felix [anonim]

    Oamenii ca individul care a filmat si a postat inregistrarea imi taie orice dorinta de a mai vedea adevar si dreptate pe lume. Din cauza lor, de multe ori dreptatea se confunda cu ambitia unor astfel de complexati de a face pe justitiarii. Trist este ca victimele acestor "justitiari" penibili sunt oamenii de treaba care-si vad de munca lor.
    • -2 (2 voturi)    
      si tu esti doctor ? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:05)

      diridam [anonim] i-a raspuns lui Felix

      no comment
      • +1 (1 vot)    
        deja esti penibil... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:04)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui diridam

        poti apara medicii si fara sa fac parte din ei... poate am o ruda medic, poate sunt avocat, poate am avut o bafta chioara si nu mi sa cerut spaga, etc....
        • -1 (1 vot)    
          de oameni ca voi imi este scarba (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:46)

          diridam [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          daca nu prinzi aluzia cu "doctor" atunci imi cer scuze. Penibil mi se pare ce spui tu: "poate am avut o bafta chioara si nu mi sa cerut spaga, etc.... " ..... ai stat cumva inchis in subsol in ultimii 20 de ani ?
          • +1 (1 vot)    
            mda... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:57)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui diridam

            uite de exemplu eu nu a trebuit sa dau spaga la medici pana acum cel putin...

            e asa greu sa accepti macar ideea ca nu exista medic in tara asta care sa nu primesca spaga?
            cel putin asta a reiesit din comentariul tau...
            da majoritatea iau spaga, dar nu toti. este o obsurditate sa crezi ca din 50 000 de oameni sau 100 000 de mii cat or fi toti sunt la fel... e imposibil...

            daca tu crezi ca iau toti spaga nu e nici o problema e parerea ta, dar nu ii putem baga pe toti in aceeasi oala odata si trebuie sa le recunoastem si meritele
  • -1 (3 voturi)    
    de spus (Marţi, 27 ianuarie 2009, 13:32)

    sz [anonim]

    imi place faza "am intalnit un medic care era ok si s-a preocupat de mine fara spaga"... pai probabil l-ai prins intr-o pasa buna, asa ceva nu exista..... ideea e ca cei mai de treaba, sunt care accepta spaga tacit, nu o cer... nu se uita in plic sa-ti zica "sa vii mai pregatit dc vrei sa ma uit la tine" ... aia mai ok, sunt cei care se uita cu speranta ca-i dai dupa, nu cred ca astia sunt 10%....
    • -3 (3 voturi)    
      cooorect (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:06)

      diridam [anonim] i-a raspuns lui sz

      corect
    • +1 (1 vot)    
      bine mai (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:07)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui sz

      iar suferim de sindromul "toti in aceeasi oala"?

      sunt si medici din astia ce e asa greu de crezut...?

      ia sa nu mai dea nimeni din tara asta spaga... s-ar obissnui si ei sa nu primeasca...
      cel putin jumatate din vina o poarta cei care dau... asa ca sa nu ne mai dam viteji...

      da foarte putini medici nu primesc, dar SUNT si din acestia... si nu trebuie sa gandesci "nu a primit spaga, aha deci l-ai prins in toane bune"... poate omu chiar nu primeste spaga de unde sti?
  • +2 (2 voturi)    
    DARE DE IMTA (Marţi, 27 ianuarie 2009, 14:51)

    marius tipa [anonim]

    cam lepra tatal: el se ofera sa dea spaga si tot el filmeaza: oare procuratura se si autosesieaza pentru infractiunea de dare de mita ?

    asistenta nu a cerut nimic, nu a observat - nu se poate dovedi, dar e clara SI FARA ECHIVOC intentia faptuitorului de a da mita.
  • +2 (2 voturi)    
    SANATOS SA-I FIE COPILUL ! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:16)

    Alex [anonim]

    ... ca de destept daca va fi ca tatal sau ... asa se alege praful de natia asta si asa lovita genetic se pare ....

    atata rea intentie nu cred ca s-a vazut la niciun popor !
  • +3 (3 voturi)    
    si? (Marţi, 27 ianuarie 2009, 15:23)

    Ciolanus [anonim]

    Doamna isi facea treaba, nu i-a cerut intai banii si apoi i-a spalat copilul!
    Daca era un guta, adi sau salam si ii dadea bani nu mai era mita?
    Problema e cand ti se cer bani pentru a fi tratat!
  • +2 (2 voturi)    
    clipul e cenzurat (Marţi, 27 ianuarie 2009, 16:02)

    ispy [utilizator]

    din pacate nu ati vazut momentul in care copilul a facut jumi-juma' cu asistenta spaga incasata. uitati-va la domnu dan la garsoniera pentru detalii.
    cam toti aveti dreptate in ceea ce comentati: omul are calitati deosebite de turnator, dar s-a nascut cam tirziu. ca sa fim in ton cu ce se petrece in prezent, i-as recomanda fericitului tatic datator de mita sa puna telefonul moasei sub ascultare vreme de 6 luni.
  • 0 (0 voturi)    
    definitii (Marţi, 27 ianuarie 2009, 17:03)

    jiji becali [anonim]

    imi place ca lumea foloseste cuvinte fara sa le inteleaga; in film a fost vorba de BACSIS.
    Page 1
    CE ESTE CORUPTIA
    1. Definitia coruptiei
    Desi termenul de coruptie este frecvent asimilat cu lipsa de moralitate, el se refera la relatiile
    dintre autoritati si cetateni si inseamna, de fapt, folosirea abuziva a puterii publice, in scopul
    satisfacerii unor interese personale sau de grup.
    Pentru ca au realizat pericolul social al acestui tip de abuz si pentru a-l descuraja, legiuitorii au
    definit coruptia printr-o serie de fapte cu caracter penal.
    2. Coruptia constituie infractiune
    Faptele de coruptie sunt infractiuni si se sanctioneaza cu inchisoare. Faptele incriminate astfel
    de legislatia romana includ:
    darea si luarea de mita;
    traficul de influenta;
    primirea de foloase necuvenite;
    abuz in serviciu contra intereselor publice pentru obtinerea de beneficii personale.
    3. Spaga sau Mita – o forma populara de coruptie
    Luarea de mita este fapta oricarui functionar (
    in sens larg, de angajat in institutii publice
    ) care

    pretinde ori primeste bani sau alte foloase care nu i se cuvin ori

    accepta promisiunea unor astfel de foloase sau

    nu o respinge
    in scopul de a indeplini, a nu indeplini ori a intarzia indeplinirea unui act privitor la indatoririle
    sale de serviciu sau in scopul de a face un act contrar acestor indepliniri.
    Darea de mita este

    promisiunea

    oferirea sau

    darea de bani ori alte foloase unui functionar de catre o persoana pentru satisfacerea
    nelegala a unui interes.
    4. Traficul de influenta
    Traficul de influenta este infractiunea prin care, o persoana denumita promitent, care

    are influenta sau

    lasa sa se creada ca are influenta asupra unui functionar public
    pretinde bani sau alte foloase de la o persoana fizica sau juridica, pentru a-i rezolva o problema
    prin convingerea functionarului public sa faca ori sa nu faca un act ce intra in atributiile sale de
    serviciu.
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 27 ianuarie 2009, 17:04)

    jiji becali [anonim]

    5. Primirea de foloase necuvenite
    Primirea de foloase necuvenite este primirea de catre un functionar, de bani ori alte foloase,
    dupa ce a indeplinit un act ce intra in atributiile sale de serviciu.
    Primirea de foloase necuvenite se deosebeste de luarea de mita prin aceea ca foloasele se dau
    ulterior indepliniriii actului si nu au conditionat emiterea lui, fiind un spor nelegal la salariu pentru
    activitatea lui.
  • 0 (0 voturi)    
    CE NU E CORUPTIA! (Marţi, 27 ianuarie 2009, 17:05)

    jiji becali [anonim]

    CE NU ESTE CORUPTIA
    1. Bacsis
    In cazul anumitor profesii liberale, in particular cele prin care se presteaza servicii direct clientilor
    (taximetristi, ospatari, frizeri etc) s-a incetatenit o cutuma: clientii platesc un surplus pentru
    serviciile prestate, in semn de multumire fata de calitatea serviciului. Desi practicienii in cauza
    pot abuza de aceasta cutuma favorabila, ea nu constituie coruptie.
    2. Abuz administrativ
    Situatia in care un functionar public, oficial sau demnitar abuzeaza de functia detinuta impotriva
    intereselor unei persoane fara ca fapta sa sa aiba drept mobil obtinerea de beneficii personale
    nu constituie coruptie, ci abuz contra intereselor persoanei.
    Numai abuzurile avand ca mobil satisfacerea unor interese personale constituie fapte de
    coruptie.
    Sanctiunea legala pentru o fapta de coruptie este penala (inchisoare) si atrage pierderea unor
    drepturi civile, iar pentru neglijenta in serviciu sanctiunea legala este administrativa (avertizare,
    diminuarea salariului, suspendarea din functie etc).
    3. Neglijenta
    Situatia in care un functionar public, oficial sau demnitar neglijeaza sarcinile de serviciu,
    prejudiciind o persoana, fara ca fapta acestuia sa aiba drept mobil obtinerea de beneficii
    personale nu constituie coruptie, ci neglijenta sau incapacitate administrativa.
    Numai acele acte de neglijenta care au ca mobil satisfacerea unor interese private constituie
    fapte de coruptie.
    Sanctiunea legala pentru o fapta de coruptie este penala (inchisoare) si atrage pierderea unor
    drepturi civile, iar pentru neglijenta in serviciu sanctiunea legala este administrativa (avertizare,
    diminuarea salariului, suspendarea din functie etc).
  • 0 (0 voturi)    
    continuare (Marţi, 27 ianuarie 2009, 17:05)

    jiji becali [anonim]

    4. Eroare in actul de justitie
    Situatia in care un cetatean este nemultumit de hotararea data de instanta de judecata pentru ca
    o considera gresita (neitemeiata) sau pentru ca nu este conforma cu legea (ilegala) se numeste
    eroare judiciara.
    Eroarea judiciara nu poate fi considerata un act de coruptie decat daca se pot prezenta indicii
    conform carora solutia eronata a fost motivata de obtinerea de beneficii personale de catre
    magistratul in cauza.
    Eroarea judiciara se constata de catre Ministerul Justitiei si se sanctioneaza disciplinar de catre
    Consiliul Superior al Magistraturii.
    5. Incompetenta
    Situatia in care un functionar public, oficial sau demnitar ocupa pozitii pentru care sunt
    subcalificati si nu isi pot aduce la indeplinire obligatiile – sarcinile conform cerintelor de
    competenta si profesionalism, reprezinta rezultatul incompetentei si nu rezultatul faptei de
    coruptie.
    Esecul de a indeplini sarcinile datorita incompetentei nu constituie fapta de coruptie (ca rezultat
    al unui interes ascuns) sau abuz (ca rezultat al relei vointe). Sanctiunea legala pentru o fapta de
    coruptie este penala iar petru incompetenta este administrativa.
  • 0 (0 voturi)    
    ETICA PACIENTULUI (Marţi, 27 ianuarie 2009, 17:47)

    Plebea [anonim]

    MILA CLOPOTARULUI !
    Filmarea asta mi se pare cam ticaloasa....
    Ma intreb daca s-ar putea face si altceva decat 'colegii medicale' care sa analizeze alte 'colegii medicale"...,'protocoale', 'camere ascunse' (de parca medicii ar fi ca bucatarii si chelnerii care spurca vesela si mancarea!).
    O "solutie colectiva': in ziua de 22 a fiecarei luni pacientii sa se straduiasca sa nu de 'ciubuc' cadrelor medicale. Poate ca multi nu vor avea curajul sau din suferinta si disperarea incearca orice. Sa inceapa insa aceia care nu au probleme urgente. De pilda, chiar sa nu se programeze la vreun medic in zilele de 22 ! Incetul cu incetul insa, se va crea o atmosfera ma curata in care sa traiasca decent si 'corpul medical' care acuma e infestat de un soi de vulgaritate spalacita. Majoritatea doctorilor sunt seriosi si au rusinea lui Dumnezeu dar sunt redusi la tacere de o cloaca minoritara de spagari agresivi
  • 0 (0 voturi)    
    POSTAT DE ASIST MEDICAL (Marţi, 27 ianuarie 2009, 19:48)

    Cristina [anonim]

    buna ziua tuturor !
    apropo de filmuletul postat!
    incep a va spune ca sunt asistent medical generalist cu o vechime aproape de 3 ani si salariul net de 1000 ron minus 250 credit banca=850 ramasi (va spun cu mana pe inima ca mi place meseria aleasa)dar din pacate regret ca am ales sa fac asa ceva. eu sunt pro un salariu decent si contra spaga.trebuie sa precizez ca lucrez in domeniu privat (unde oricum nu se primesc spagi pt ca pacientul deja plateste un pret pt serviciile acordate.am vrut sa ma angajez in spitalele de stat dar aici se intra pe pile,spaga etc.
    am vazut ca a sris cineva ca, cui nu-i convine sa-si schimbe profilul ,k eu asta incerc sa fac sunt in anul 2 la facultate , dar sunt tanara am sanse,ma intreb ce poata sa faca o persoana dupa 35-40 ani,care mai are si copii,sau alte responsabilitati.
    ma repet nu ar fii mai bine ca un asistent med sa aibva un salariu decent sa nu mai fie nevoit sa ia spaga.
    numai pun la socoteala ca oammr,(sunt cei care ne elibereaza avizul de libera parctica)ne opresc lunar 1% din salariu anul plus dovada ca am facut cursuri de un anumit punctaj care costa.
    ps: mi se pare normal ca orice asistent medical sau medic sa-si faca meseria ,eu vad in orice pacient pe cineva apropiat mie,deci asa ma comport eu cu pacientii.
  • +1 (1 vot)    
    Eu vad altfel situatia din sanatate... (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:06)

    tizul [anonim]

    Acum 2 ani, am trimis o femeie saraca, ce trebuia sa nasca, la un medic palestinian, devenit roman, prin adoptie; nu i-a luat nici-un ban la nastere.

    Cum am povestit:

    http://nucredetzi.ablog.ro/2008-08-15/spitalul-polizu-la-nascute.html

    , nevasta-mea a nascut la doctoru’ Gradinaru, la Polizu, pe care l-am alergat pe holurile spitalului, DUPA NASTERE, cu 3 sute de euroi, pe care i-a refuzat.
    Pacat ca astia, inca sunt raritati (sau poate ca nu sunt, la Petrosani, acum 13 ani, fiind accidentat si avand nevoie de reparatii capitale, am dat de-un chirurg tanar pe atunci, care, la fel, mi-a refuzat banii); nu prea am des nevoie de medici, asa ca nu pot sa spun care-i situatia reala; experientele mele contrazic perceptia generala.
    Mie, sincer, nici-un medic nu mi-a cerut bani, si nici nu m-a uitat pe holurile spitalului, nebagandu-ma-n seama, in genul povestii de la Slatina…
    E drept ca, in general, apelez la medici tineri, cu cabinete particulare, care au taxa, deci nu cer atentii. Am senzatia ca populatia peste o anumita varsta, intretine astfel de obiceiuri fanariote, nesimtindu-se confortabil decat daca “DA” ceva…
  • +1 (1 vot)    
    jenant (Marţi, 27 ianuarie 2009, 21:22)

    Teodor Popescu [anonim]

    Cred ca de cele mai multe ori nu exista subiecte si se face din nimic ditamai SPAGA, hai ba dati-o dracu de treaba...........e jenant
  • +1 (1 vot)    
    Maternitatea din Constanta e SUPER (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 1:04)

    cristina_i [anonim]

    Am nascut doi copii in maternitatea din Constanta. Primul in 2003, al doilea in 2008, cu doctorita Dobre, pe care am sunat-o in ambele cazuri la ore imposibile. A venit si m-a asistat, totul a decurs bine, intreg personalul si-a facut treaba impecabil si mi-au vorbit cum nu se poate mai frumos. Nu am dat bani si nu mi s-a cerut nimic, consider ca am respectat pe toata lumea si am fost tratata ca atare. Orice am cerut mi s-a dat. Desigur, nu am batut din picior, dar nici nu am varat atentii prin buzunare. Am fost invatata sa alaptez primul bebelus, s-a insista foarte mult pe consiliere, eu nu am vazut pe nimeni acolo cu biberon. Singura problema a fost starea saloanelor si in special a grupurilor sanitare, dar aici deja vorbim de altceva eu am vrut sa subliniez atitudinea personalului.
    Cu toate astea pot eu sa afirm cat de minunate sunt maternitatile din romania? Nu, pentru ca stiu ca se intampla si lucruri nedorite, dar cum noua ne place sa generalizam aspectele negative, lumea nu stie decat ce e rau.
    Va asigur ca se intampla si lucruri bune, totul e sa ne comportam civilizat ca pacienti, cadrele medicale isi vor face datoria.
    Cat despre filmulet, e o mare facatura, pacat ca acel individ nu a putut sa savureze din plin momentul, el avea cu totul alta grija...iar celor ingrijorati de manevrele prea dure ale asistentei le spun ca sunt necesare, iar daca aceste manevre ar fi gresite, asistentele nu s-ar lasa filmate. Mie sotul mi i-a filmat pe amandoi si de fiecare data au fost spalati exact cum ati putut vedea si in filmul acestui....tatic?
  • 0 (0 voturi)    
    MEDICI..OPERATI SPAGA! SIGUR VA MURI PE MANA DVS ! (Sâmbătă, 31 ianuarie 2009, 9:50)

    SPAGA CRONICA [anonim]

    sunteti cativa care ash putea jura ca ori lucrati in sistem ori aveti rude care lucreaza in sistemul sanatatii...de ce le luati atat apararea spagaritzelor(cu scuzele de rigoare pentru cele 5-10% in asistentele care nu iau spaga)....daca vreti sa vedeti o schimbare de 180 de grade in personalitatea unui om-care probabil l-ar uimi si pe Freud-mergeti intr-un spital sau policlinica de stat....veti vedea mai intai o asistenta cu o fata plictisita, acra, pe alocuri agresiva, indolenta..care.....dupa ce i se da dreptul(la vedere preferabil ca sa ia aminte si ceilalti pacienti...)....se transforma intr-o persoana amabila, calina, plina de compasiune, zambitoare......asta este preludiul la intalinirea cu Maria Sa MEDICUL !!!! care are drept de viata si de moarte asupra ta...si care(nu intr-un procent asa mare ca si asistentele sau moasele...dar procentul spagarilor oricum bate spre 60-70%)........mai elegant decat "colegele" infirimiere, asistente, moashe isi iau "darul" cu o naturaletze extraordinara...

    o mare vina in aceasta poveste o poarta COLEGIUL MEDICILOR, acest protector al MEDIOCRITATII IN SISTEMUL SANITAR, protector al CRIMELOR SISTEMULUI SANITAR, prieten al medicilor cu HALATE MURDARE(la propriu) dar si PATATE DE SANGE!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by