Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, intr-o conferinta de presa, ca modul in care sunt construite in Romania autostrazi, cu bani de la buget, este gresit. In acest sens, el da exemplul celorlalte tari europene, care au construit in sistem de concesiune si care astfel nu au incarcat bugetul statului.

In urma intalnirii avute luni dimineata cu presedintele Agentiei de Finantare a Proiectelor de Infrastructura din Franta, Gerard Longuet, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, considera ca este o greseala imensa sa construim autostrazi din banii de la buget si ca rolul companiilor private in constructia autostrazilor ar trebui sa fie esential, transmite RRA, citat de Rador.

"Dupa o concesiune de 20 - 25 de ani a unei austostrazi, de exemplu, ea revine la stat si statul in momentul acela ce face? O scoate din nou la concesiune si pe o alta perioada incaseaza bani, dar in tot timpul acesta are si o infrastructura de transport foarte buna si din ce in ce mai buna, fara sa afecteze salariile nu stiu carei categorii sau pensiile altei categorii", a delcarat Berceanu.

Presedintele Agentiei de Finantare a Proiectelor de Infrastructura din Franta, Gerard Longuet, a precizat ca Uniunea Europeana are in vedere realizarea unei linii feroviare de mare viteza pana la Viena si ca Romania poate fi inclusa in acest proiect.