Emil Boc: Analizam propunerea de eliminare a drepturilor de autor care mascheaza salarii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 21:01 Actualitate | Esenţial


Emil Boc
Foto: AGERPRES
O decizie privind emiterea unei ordonante de urgenta care sa anuleze posibilitatea salarizarii prin contract de drepturi de autor nu a fost luata inca, insa propunerea va fi analizata si apoi prezentata din nou sindicatelor, a declarat, sambata, la Cluj, premierul Emil Boc.

  • "A fost o discutie, impreuna cu sindicatele si patronatele, pe aceasta tema. Urmeaza sa facem o analiza, la nivelul Guvernului. O vom rediscuta cu patronatele si sindicatele si vom vedea pe ce solutie vom ajunge. Deocamdata a fost ridicata tema, dar nu a fost luata nici o decizie, urmand sa se faca o analiza in acest sens", a afirmat Emil Boc la Realitatea Tv Cluj, potrivit NewsIn.
  • Presedintele Cartel Alfa, Bogdan Hossu, declarase, vineri, ca Guvernul ar putea adopta luna viitoare o Ordonanta de Urgenta prin care sa elimine remunerarea sub forma de drepturi de autor, pentru ceea ce guvernantii considera a fi "salarii mascate", data fiind impozitarea mult mai avantajoasa. In Romania, circa 200.000 de persoane declara anual drepturi de autor.

Tentatia de a plati impozite mai mici impinge tot mai multe firme din Romania sa isi plateasca angajatii cu salariul minim trecut pe cartea de munca si restul de bani prin alte forme de plata, precum drepturi de autor, microintreprinderi sau persoana fizica autorizata sau chiar "la plic".

Din datele centralizate de ANAF, reiese ca 61,5% din fisele fiscale depuse de angajatori la Fisc in 2007 cuprindeau venituri pe cartea de munca la nivelul salariului minim pe economie. Tot din datele ANAF reiese ca peste 37.000 de romani erau platiti cu drepturi de autor in 2007.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















2532 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    bun (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 21:09)

    hagi [anonim]

    ar fi foarte buna o astfel de masura. sa vedeti numai cum o sa apara in registrele ITM-urilor o gramada de jurnalisti
    • -4 (4 voturi)    
      si cum s-ar reduce firmele (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 21:59)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui hagi

      care sunt facute doar pentru primirea de drepturi salariale intrucat majoritatea agentilor de vanzari fiind OBLIGATI de angajatorul care le trece pe cartea de munca salariul minim pe economie sa isi deschida firma ca sa le poate factura serviciile ce de fapt sunt de ordin salarial.
      • +2 (2 voturi)    
        gasim alte metode (Luni, 26 ianuarie 2009, 9:39)

        alin [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        daca statul roman ar folosi eficient banii stransi din impozite probabil ca am fi mult mai multi dispusi sa le si platim.
        sa platesc la sanatate cand oricum mor in spital daca nu dau spaga? sa platesc la fondul de pensii pt majorari populiste daca eu oricum peste 30 de ani n-am nici o garantie ca voi primi ceva inapoi? sa platesc iimpozite pentru politia care nu e pe strazi? justitia care e mana'n mana cu infractorii? parlamentul plin de analfabeti?
        si impozitele platite la nivelul salariului minim pe economie sunt prea mult..
  • -3 (11 voturi)    
    limbricule (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 21:36)

    mihai [anonim]

    parca saptamana trecuta te-am auzit vorbind despre dreptul de autor ? chiar asta ai recomandat actorilor dreptul de autor .boule pe ce lume traiesti ? mai handicapatule voi aveti vreunul din guvern macar studii leceale adevarate ? eu nu cred. toti sunteti niste imbecili analfabeti trimisi la scoala de securitate.
    • +4 (8 voturi)    
      Vorbim civilizat ! (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 22:51)

      STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Respira si numara pina la zece, un anumit limbaj nu trebuie se treaca de usa cortului, chiar daca crezi ca ai dreptate ( am cunoscut o multime de ingineri, profesori, ofiteri , cu diploma dar fara liceu ).
      Aceasta problema este una din secretele democratiei originale, bine ascunse si bine pazite !
      • -3 (3 voturi)    
        Limbaj (Duminică, 25 ianuarie 2009, 10:26)

        Albu Zahar [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

        Hai, nu te mai prosti! Nu limbajul e problema in tara asta.
        • 0 (0 voturi)    
          Ba e o mare problema... (Duminică, 25 ianuarie 2009, 16:16)

          Cineva [anonim] i-a raspuns lui Albu Zahar

          ... pt ca limbajul este un rezultat al caracterului.

          Pe de alta parte, Boc pare ca s-a mutat la PSD, dupa cum vorbeste si ce face.

          Ar fi bine ca regimul de austeritate sa inceapa de la ei, si sa-si taie din salarii si din beneficii, ca doar au vrut asa mult sa ajunga acolo pt binele poporului, nu pt binele lor, nu?

          E f usor sa spui (si sa obligi) la altii sa-si cumpere Dacii in timp ce tu mergi cu Mercedes...
    • 0 (6 voturi)    
      Munca (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 22:56)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui mihai

      trebuie impozitata la fel si in baza aceleiasi legi.

      Drepturile de autor sunt tot o urmare a muncii, nu ar trebui sa beneficieze de tratament special. Mai ales ca e foarte greu de cuantificat rezultatul acestei munci...

      PS Daca vreau sa spal bani in .ro fac ori contract de consultanta, ori software, ori ziarist/muzicant sau orice alta forma de munca care intra sub incidenta dreptului de autor, nimeni nu va putea contesta ca ce am scris-cantat-behait valoreaza mai putin decat am incasat.
      • +7 (7 voturi)    
        Ei bine, nu (Duminică, 25 ianuarie 2009, 0:56)

        IP [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Drepturile de autor nu sînt muncă, sînt un drept de proprietate - intelectuala, ceea ce ştiu că multora nu le spune mai nimic. Aceste drepturi există din 1886, prin Convenţia de la Berna. Există o Organizaţie Mondială a Proprietăţii Intelectuale şi un număr de acorduri internaţionale semnate de minunata ţară numită România.

        Vă amintesc faptul că acum cîţiva ani industria Hollywoodului a fost blocată de o grevă a scenariştilor, care doreau drepturi de autor pentru difuzarea filmelor pe internet sau dvd.

        A, nici dacă eşti secretar de stat într-un minister românesc, pe contract de muncă, nu va putea nimeni să dovedească faptul că ceea ce-ai muncit tu valorează mai puţin; poate doar dacă dă statul faliment. S-a vădit că şi acţiunile Elron valorau, la vremea falimentului, mai puţin decît era cotat la bursă. Totu-i pe bază de bună credinţă. Democraţie, deh.
  • +2 (4 voturi)    
    legea 8 (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 22:46)

    popescu ilie [anonim]

    Legea 8 ,Este o excrocherie ! Sa va explic . Un regizor , un compozitor sau un scenograf care in mod normal ar trebui sa puna cel putin 3 - 4 spectacole pe an la un teatru, pune 1 sau 2, iar restul ...eu pun la tine...tu pui la mine ...s.a.m.d.pe sume colosale, un spectacol = salariul unui actor pe un an !!! Domnule Boc, verificati si va veti cruci unde se duc banii de la buget !atit de la cel al ministerului cit si de la cele locale !!!! Si tot se pling !!???Defapt aceste a au fost semnalate si in revistele de cultura cu multi ani in urma !
  • +2 (4 voturi)    
    stupid people (Sâmbătă, 24 ianuarie 2009, 23:53)

    adi [anonim]

    si uite asa incurajam din nou munca la negru!
    si uite asa de-flexibilizam piata muncii

    pe cind vor interzice si PFA-urile (self employed in lumea civilizata)?

    oare n-o punem in curind si de un mic acord global? ceva mercuriale?

    guvern de mascarici, nu au absolut nici o viziune despre cum sa iasa din criza!
  • +2 (4 voturi)    
    Decizie? (Duminică, 25 ianuarie 2009, 1:29)

    un roman [utilizator]

    Ce decizie?
    Guvernul boc de o luna nu face decat sa analizeze dar fara a lua decizii.
    Aaa, si au mai dat si o ordonanta neconstitutionala.

    Alo, guvernul?! La treaba cu voi ca nu asteapta criza sa luati voi decizii la final de mandat.
  • +2 (4 voturi)    
    moarte intelectualilor! (Duminică, 25 ianuarie 2009, 2:43)

    Codruta N [utilizator]

    Da-i-nainte, Boc - ca pana acum n-ai scos destule legi tampite!
    Ai dreptate - ce-i si cum e cu moftul acela de "proprietate intelectuala"? Pai, noi incurajam "proprietatea"? Pai, nu zicea si nea Nelu ca proprietatea e un moft, o boierie etc.etc.? Pai, zi si tu: suntem sau nu adevarati comunisti reciclati? Ce atata 'proprietate" (si inca "intelectuala"!!! auzi tupeu!) nene?
  • +2 (2 voturi)    
    Zapciul (Duminică, 25 ianuarie 2009, 11:05)

    Albu Zahar [utilizator]

    Orice om care munceste in Romania este suspect a fi hot. Asta a reusit sa faca Boc in prima luna de guvernare.

    Pornind de la premisa ca toti cei care muncesc inseala statul, Boc a inceput sa debiteze urgent ordonante.

    Niciun cuvant insa de marii jefuitori ai bugetului. De regii asfaltului, de regii petrolului, de regii bordurilor. La ei se duce cel putin jumatate din PIB. Si nu se vede nimic.

    Niciun cuvant despre multinationalele care isi ascund profitul si platesc impozit de forma.

    Niciun cuvant despre monopolurile din sectorul bancar, alimentar, distributie, materiale de constructie, siderurgie..

    In schimb, biciuie-i pe cei care traiesc din salariu. Din munca lor.

    Boc, cei care iau drepturi de autor sa stii ca muncesc. Ca nu le da nici dreaq bani degeaba. Si mai mult decat atat, muncesc intr-un mediu concurential. Daca nu sunt buni, vin altii si le iau locul. Ai auzit tu de fenomenul asta, Boc - CONCURENTA?

    Ai grija pe cine faci hoti!

    Mai citeste odata fisa postului. Si vezi de adevaratii hoti, ca iti termina bugetul pana sa scoti tu proiectul.

    Iar cand o sa te demita parlamentul, sa te bagi singur la puscarie, ca pe hoti nu ai fost in stare sa ii prinzi.

    Si pentru hotii de angajati: "Mergeti la vot, e o datorie sacra. Votul tau conteaza ..."
    Mai tienti minte?...
  • +1 (1 vot)    
    tara fara conducatori (Duminică, 25 ianuarie 2009, 14:25)

    fixpixx [anonim]

    Din pacate pentru noi acest guvern nu va lua nici o masura fiindca nu are cine sa ia vreo masura anti-criza. Intr-un interviu mai vechi un cunoscut om de afaceri spunea ca cea mai buna masura pe care o poate lua guvernul ca sa sustina economia este sa nu mai vina, sau cat mai rar la birou.
    La sah in general gandesti toate mutarile posibile si apoi o alegi pe cea mai buna, si chiar daca pe moment este o decizie f. proasta trebuie sa fie castigatoare mai incolo. In politica romaneasca se fac toate mutarile, toate proaste din pacate si apoi vedem daca mai gasim vreouna salvatoare. Ca economia a mers n-a fost meritul guvernarii, ca a mers de la sine. Acum din pacate cand nu mai merge nimic nu exista nici o masura clara numai niste teorii vagi. Atata timp cat statul da contracte de milioane si zeci de milioane de euro din care jumatate se intorc sub forma de "bonus" in buzunarele proprii si firmele mici si populatia sunt sufocate nu avem cum sa mergem decat din rau in mai rau si sa speram o minune globala. "Salariile mascate" sunt de fapt in mare parte o forma prin care cei care creaza ceva de la teatru, muzica, soft, prajituri, biciclete si ce mai creaza din capusorul lor sa nu plateasca si pielea de pe ei la stat, primesc un venit conform "idioteniei"(astia care au idei). Cred ca cel mai bine ar fi sa se pune un impozit pe respirat aerul, (in bucuresti sa fie mai mic) ca nu prea mai exista aer, si atunci cu siguranta vor exista o gramada de venituri la buget. Propun o slujba de pomenire pentru Romanica. Odihneasca-se in pace si noi cu ea. Amin
    • 0 (2 voturi)    
      io propun inca un impozit (Duminică, 25 ianuarie 2009, 17:21)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fixpixx

      Unul pt. ca, de rai ce suntem, inca n-am invatat sa zburam - astfel incat mergem facand pasi pe pamant.
      Propun impozit pentru uzarea trotuarelor pe care calcam - iar din sumele colectate, sa se puna cat mai multe borduri >:)

      Daca se poate, chiar doua - trei randuri... supraetajate... :-p

      Apropo: vreau drepturi de autor pt. ideea asta! Auzi, mai, Boc?
  • 0 (0 voturi)    
    Si totusi... (Duminică, 25 ianuarie 2009, 16:31)

    DD [anonim]

    De ce atata lume intai incearca sa dea cu parul si abia apoi sa si asculte? Intr-adevar, foarte multe categorii de angajati beneficiaza pe drept de aceste drepturi de autor, aceasta fiind (oare?) singura / cea mai potrivita forma de plata a lor. DAR, in acelasi timp, foarte multe firme le-au impus angajatilor lor aceste drepturi de autor doar pentru a plati mai putin la stat impozitile datorate. Si aceasta chair daca angajatii de multe ori au avut parte de dezavantaje din aceste cauze (la pensie, banci care nu le lua in calcul salariul complet etc.). SI POATA LUMEA SPUNE ORICE, DAR NU DOAR FIRMELE FARA POSIBILITATI AU APLICAT ACESTE FORME DE SALARIZARE, CI SI FIRME CU RATE DE PROFIT FOARTE MARI.
    • 0 (0 voturi)    
      astea-s minciuni! (Duminică, 25 ianuarie 2009, 17:28)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui DD

      Exista acum sistemul de "pensii private", oricine poate cotiza la un fond de pensii, indiferent daca firma o face sau nu (si prefera sa-i dea bani mai multi)!
      In plus, diferentele de impozit se regleaza oricum - pt. ca persoana platita ORICUM plateste impozit pe venitul global, chiar daca "firma" ii da banii intregi!
      In afara de asta, de CEL PUTIN 3 ani, pt. platile pt. drepturi de autor se platesc si taxele pt. "sanatate" (cred ca 6,5% - dupa parerea mea, abuziv, de altfel)!

      Astfel incat - treaba LOR ce forma de plata prefera (atata timp cat e legal)!

      Si Hossu si Boc, in opinia mea, sunt niste mincinosi morti de foame!
      • 0 (0 voturi)    
        dar toti (Duminică, 25 ianuarie 2009, 20:16)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        Intr-adevar, ar trebui ca toti romanii sa ia leafa pe drept de autor ca e impozit mai mic sau deloc. Romanii e baieti inventivi si au dreptul sa fie autorii inventiilor lor.
        De asta i-e firca lui Boc. Sa-l schimbam cu un om mai neinfricat. Acum e cam tarziu, sa-l lasam darcului 4 ani si-apoi sa-i tragem o invatatura de minte.
  • 0 (0 voturi)    
    Specialiştii în Drept susţin că o ordonanţă împotr (Duminică, 25 ianuarie 2009, 17:02)

    reporter de serviciu [anonim]

    http://newsin.ro/drepturi-autor-guvern.php?cid=view&nid=d1ff7a43-679c-4611-addc-39a896714526&hid=media
  • +1 (3 voturi)    
    foartee bine!!! (Duminică, 25 ianuarie 2009, 19:01)

    Garmacea [anonim]

    Foarte bine domnule Boc.!! Mascaricii asta de mai sus care comenteaza habar nu au de ce s-a luat aceasta pozitie. Doar DD cu 1 inscriere mai sus stie ce vorbeste. Este vorba de firme cu rate de profit foarte mari ... (vezi SOFTPEDIA) care isi bateau joc de stat folosind fel si fel de tertipuri ... asta cu drepturile de autor fiind una dintre ele (cum credeti ca isi plateau angajatii?)
  • -1 (1 vot)    
    Vezi ce faci domnule Boc (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:26)

    razvan [anonim]

    Sa scoti drepturile de autor mi se pare o prostie. Eu imi platesc oamenii asa, pentru ca asta fac, creeaza, scriu.
    Daca le scoate, sincer nu stiu cum mai pot sa-mi desfasor activitatea. Cum sa-mi platesc oamenii pentru drepturile lor de proprietate intelectuala? Daca trebuie sa-i angajez, inchid mustaria sau mai degraba o trec la negru.
    De cand am pornit business-ul am incercat sa fiu cat mai corect si sa platesc la timp totul la stat. Daca se ia aceasta decizie afacerea mea moare.
    Astept cu infrigurare decizia lui Boc. Sunt dispus sa accept o creastere a impozitul pe drepturi de autor pana la 12-13%, dar nu mai mult.
    Bogdan Hossu e un cretin. Ce treaba au sindicatele cu drepturile de autor? Unde il doare pe el de asta? I-a intrebat vreodata pe cei care primesc bani in aceasta forma daca ar prefera sa ii ia la negru?
  • +1 (1 vot)    
    @ Garmacea (Luni, 26 ianuarie 2009, 12:30)

    razvan [anonim]

    Eu propun sa inchidem toate firmele din Romania pentru ca unele fura si isi bat joc de stat.
    Sa reinventam comunismul, fara particulari, fara companii private, fara munca la negru sau facilitati fiscale.
  • 0 (0 voturi)    
    drepturi de autor vs PFA (Miercuri, 28 ianuarie 2009, 10:19)

    janedoe [anonim]

    dragii mei, in sfarsit va da cineva de pamant cu angajatorii smecheri. Nu dati cu parul ca sunt de acord cu Boc&comp, pt ca va dau caz concret:
    lucrez la o gazeta patronata de un multimilionar (e si in top300). nea patronu' isi plateste ziaristii/jurnalistii, pana si DTP-istii (tehnoredactorii) prin intermediul "drepturilor de autor". (La aceasta gazeta, singurii angajati "cu acte in regula" sunt managerul si redactorul sef). Mai nou, incepand de luna viitoare impune depart de publicitate sa-si infiinteze PFA-uri (pe banii fiecaruia, logic, cum sa piarda patronu' fie si 2-3 mil din buget???) pt a le plati direct comisioanele din vanzari prin intermediul lor. Cine nu-i de acord, pa si la revedere (ori demisie, ori concediere). si astfel va scapa si de plata acelor taxe minimale calculate la salariile minime si transfera toate cheltuielile pe PFA-ul angajatului So???
    Vi se pare ok ?????
  • 0 (0 voturi)    
    D.D.A (Marţi, 7 aprilie 2009, 17:36)

    dacian ramses [anonim]

    In secunda doi in care s-ar elimina drepturile de autor, as renunta la al doilea job pentru care sunt platit prin DDA.. Nci nu ma gandesc sa platesc ceva in plus acestui stat care nu-mi ofera nimic, ba din contra, imi baga adanc mana in buzunar si este partas cu cei care inseala cetatenii. Am de recuperat bani de la Banca Populara care a functionat sub obladuirea acestui stat "de drept". Si ce sa faca ei cu impozite mai mari deci cu bani in plus la buget? Sa-si plateasca bugetarii de lux cu salarii si pensii de zeci de mii de euro pe luna? Oricum nu fac nimic cu ei (Autostrazi, locuinte, etc) Sa-i ia din buzunarul meu si sa-i bage in al lor? Adica sa am eu doua slujbe de 16 ore pe zi ca sa ce? Sa muncesc pentru ei? Mai bine lasa! Raman eu mai odihnit.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by