Traian Basescu despre cumulul salariu-pensie: Obiectivul legii il reprezinta abuzurile facute pe seama banului public in Ministerul Apararii, cel de Interne si al Justitiei. Nu am vrut sa lovim in actori sau in insotitorii persoanelor cu dizabilitati

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 8 ianuarie 2009, 13:16 Actualitate | Esenţial


Traian Basescu
Foto: AGERPRES
Presedintele Traian Basescu a afirmat, la sedinta de bilant a Consiliului Superior al Magistraturii, ca obiectivul ordonantei ce interzice cumulul pensie-salariu de la stat "nu este sa loveasca in insotitorii persoanelor cu dizabilitati, nici in actorul Rebengiuc. Obiectivul il reprezinta abuzurile facute pe seama banului public. Abuzurile din Ministerul Apararii, din Ministerul de Interne, din Ministerul Justitiei. S-a ajuns la venituri uriase de la stat".

  • Cele mai importante declaratii ale sefului statului:
  • "Toata lumea e deranjata ca Guvernul a scris o lege fara exceptii. Cam asa arata democratia, fara exceptii, pentru ca ne-am obisnuit sa fim clienti ai exceptiilor. Cred ca aceasta ordonanta respecta Constitutia, adica aplicarea legala a legii pentru toti."
  • Presedintele Traian Basescu a atras atentia si asupra faptului ca magistratii ar trebui impiedicati sa isi stabileasca singuri salariile: "Trebuie sa gasim o formula legala de a mari salariile magistratilor. Niciun judecator nu poate stabili executia bugetului statului roman si nici cheltuielile statului roman. Acest atribut apartine exclusiv puterii executive si puterii legislative. Salariile magistratilor nu pot fi marite prin abuz de putere. Va rog sa aveti in vedere si faptul ca intram intr-un an de austeritate."
  • "Nu mergeti pana la limita la care sa constatam oficial ingerinta grava a puterii magistratilor in puterea legislativa si executiva. Bugetul de stat nu este infinit. S-a crezut ca este infinit, ca duduie economia, si s-a ajuns la deficit de peste 5% din PIB."
  • "Niciun judecator nu poate stabili executia bugetului statului roman si nici cheltuielile statului roman. Acest atribut apartine puterii executive si puterii legislative".
  • In ceea ce priveste justitia, "principalul obiectiv pe termen scurt este acela ca Romania sa convinga Comisia Europeana ca justitia din tara noastra nu mai trebuie monitorizata".
  • Seful statului si-ar dori ca justitia sa iasa de sub monitorizare in vara lui 2009, insa a atras atentia ca "Nu putem spera la o incetare a monitotizarii in vara daca raportul din februarie va fi unul critic si nu se vor semnala progrese consistente comparativ cu raportul precedent".
  • "Este extrem de important ca in raportul din luna iunie al CE sa convingem ca justitia nu mai are nevoie de monitorizare. Cea mai mare densitate de oameni instruiti din Romania este in magistratura, si totusi nu reusim sa mobilizam sistemul spre ceea ce ar trebui sa facem. Este inadmisibil. Dar intr-adevar, exista doua zone de responsabilitate, nu pot pune totul in seama CSM."
  • "Si clasa politica, prin decizii ale Parlamentului, a avut ingerinte in justitie, lucru semnalat si de Comisia Europeana. Nu este treaba parlamentarilor sa judece. Magistratii sunt cei care trebuie sa decida, nu Parlamentul."
  • "Din punctul meu de vedere, CSM-ul a facut eforturile necesare pentru ca observatiile Comisiei sa fie rezolvate. Efortul va fi credibilizat daca va fi urmat de actiune. Eu sunt multumit ca CSM a tinut cont de ultimul raport al CE si cel putin la nivelul documentelor incearca sa inlature observatiile negative. Masurile trebuie acum si implementate."
  • "Seful statului le-a cerut membrilor CSM si responsabilitate individuala. "Mi se pare extrem de important ca unul dintre lucrurile care acum nu exista - responsabilitatea fiecarui membru al CSM - sa se manifeste pe viitor. Responsabilitatea colectiva nu este o solutie. De acum incolo, cand venim la bilantul CSM, sa stim fiecare ce responsabilitate are."
  • Un alt obiectiv al anului 2009, potrivit sefului statului, este acela ca noile coduri de procedura civila si penala sa fie promovate in 2009, pentru ca in 2010 ele sa poata fi puse in aplicare. Seful statului a anuntat ca Guvernul isi va asuma raspunderea pentru codurile de procedura civila si penala.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5297 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Am credit la banca. (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:31)

    un bugetar [anonim]

    Si nu il pot plati daca imi pierd locul de munca in sectorul bugetar.Toata viata am lucrat in sistemul bugetar si nu as putea gasi un loc de munca la patron la varsta mea. Prin aceasta lege sunt condamnat la foame deoarece pensia e mica, salariul de la stat e mic si doar prin cumularea celor doua puteam trai decent.
    • +4 (12 voturi)    
      Ati facut o greseala (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:49)

      msb [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

      Nu legea va condamna la foame ci greseala dumneavoastra de a crede ca locul de munca pe care il aveti e absolut sigur si nu il puteti pierde si in consecinta ati subevaluat riscul luarii unui credit.
      Sa presupunem ca nu ar fi fost legea asta dar ar fi fost altceva ca de exemplu o restructurare in institutia in care lucrati.
      In acel caz, pe dumneavoastra nu ar fi putut sa va dea afara pentru ca aveti credit, nu? Stati pe post pina returnati creditul. Ar fi trebuit sa dea afara pe cineva fara credite, nu?
      Imi pare rau de dumneavoastra dar e greseala dumneavoastra si trebuie sa v-o asumati.
      • +2 (6 voturi)    
        dragutz (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:10)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui msb

        nu vreau sa fiu partinitor, dar chiar daca o fi gresit omul, chiar daca isi asuma greseala, de mancat tot n-o sa aiba ce.
      • -2 (6 voturi)    
        cel care gresteste esti tu (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:31)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui msb

        Pentru ca daca ai fi in locul lui ai gandi altfle decat gandesti acum.


        Acesti oameni au lucrat nu au huzurit ca multi altii care acum ii condamna, inclusiv baselul.
        • +3 (7 voturi)    
          Acesti oameni au lucrat ? (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:49)

          helfdane [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Presupun ca e o gluma, asa-i ?
          Daca nu e gluma raspunsul este: acesti oameni nu au lucrat, si-au batut joc de oameni care intr-adevar lucrau, asa cum fac si acum, tinandu-i pe la cozi si umilindu-i zilnic. Si culmea tupeului: vor si salariu si pensie !
          • 0 (0 voturi)    
            ciocoflenderu (Vineri, 9 ianuarie 2009, 19:02)

            telu [anonim] i-a raspuns lui helfdane

            mai mitocane cum iti permiti sa-ti bati joc de pensionari?cine dracu esti tu sa-i judeci,identificate sa-ti cunosc obirsia nenorocita pentru a nu-i baga pe toti in aceiasi oala.
        • +1 (1 vot)    
          Oare...? (Joi, 8 ianuarie 2009, 19:46)

          lsorin [anonim] i-a raspuns lui un roman

          1. greseala fundamentala de rationament: daca judeci de pe pozitia infractorului ("DACA AI FI IN LOCUL LUI..."), legea este intotdeauna "gresita".

          2. Acesti oameni, care au lucrat cu mai mult sau mai putin elan, primesc pentru "a_munci_la_timpul_trecut" pensie; acum cred ca muncesc pentru/in locul altora care le vor lua locul in dubla calitate de pensionar&slujbas (pentru o mai buna intelegere, vezi pct.3).

          3. Inainte de a-i condamna pe ei, trebuie condamnat sistemul INEFICIENT. Cum se face ca aparatul de stat a crescut continuu dpdv numeric iar performanta/rezultatele au regresat? La 3_si_ceva bugetari (nu numai personal medical sau cadre din invatamant+politie+armata, dar mai ales reprezentanti a tot felul de inspectii, autoritati, agentii, directii, politii samd) avem mai putin de 1,5 CREATORI DE VALOARE. De valoare in sensul contributiei efective la buget, ca ma apuca rasu'-plansu' cand ii aud pe bugetari ca si ei platesc impozite.... IMPOZITE PENTRU UN VENIT DIN IMPOZITUL PLATIT DE MINE!!!!!
          Paranteza glumeata: Becali ar spune ca dupa ce eu am platit impozit, fotbalistii (in cazul nostru bugetarii) n-ar trebui sa mai plateasca si ei :)

          Va dau cateva teme de meditatie:
          1. Cimitirele sunt pline de "oameni de neinlocuit". De sute de ani. Si totusi lumea a mers inainte. NUMAI INAINTE!
          2. M-am saturat sa tot aud de actori de FOARTE MARE VALOARE (o recunosc si-mi pare mai rau pentru noi decat pentru ei, daca se vor retrage), ca argument impotriva ordonantei! Dar in spatele TITANILOR se ascund viermii care NE PARAZITEAZA efectiv. Arta ar trebui sa aiba oricum un alt statut. Dar daca asta este pretul pe care trebuie sa-l platim, atunci lasati-ma sa va spun ca IN TOATE LUPTELE EXISTA VICTIME COLATERALE!

          Ganditi-va la astea. Cu mintea, si nu cu inima. Vedeti ca suntem pe fundul gropii (si nu pe margine, cum am fost amagiti).

          S-auzim numai de bine!
        • 0 (0 voturi)    
          bugetari (Joi, 8 ianuarie 2009, 22:49)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui un roman

          Ce au lucrat acesti paraziti in afara faptului ca s-au lucrat unii pe altii???
          • 0 (0 voturi)    
            Iliescu dupa 89 si bugetarii au distrus Romania (Vineri, 9 ianuarie 2009, 11:34)

            ttt [anonim] i-a raspuns lui adrian

            Nu pot inteleg multe lucruri din tara asta,dar mereu ma intorc la ideea ca intr-o tara civilizata nici ca se pun astfel de probleme,iar daca totusi se intampla (si desigur,se intampla) atunci cel vinovat plateste, respectiv este pedepsit. Nu ca in rahatul in care traim noi, aici totul se face de ochii lumii –daca se face si totul continua fara scrupule,cu nesimtire totala fata de ceea ce se numeste om.
            Unii fura un ou si sunt inchisi 2-3 ani iar altii fura milioane si stau linistiti,ici colo. Rusine ROMANIA!
      • +2 (2 voturi)    
        respuns (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:06)

        florin [anonim] i-a raspuns lui msb

        Ai dreptate, cu diferenta ca daca se restructura institutia respectiva se putea angaja in alta eventual. Asa nu se mai poate angaja nicaieri in domeniul public
        • 0 (0 voturi)    
          Apropo de restructurare... (Joi, 8 ianuarie 2009, 22:45)

          lsorin [anonim] i-a raspuns lui florin

          Hai sa incepem cu o ideie normala (nu noua, pentru ca principiile economice sunt de mult inventate):
          - Resatructurare nu inseamna sa angajezi 2-3 indivizi in plus, pensionari sau nu, sa faca treaba unuia singur;
          - Restructurare fara eficientizare (asa cum se practica), inseamna sa mai aduci "in sistem" ceva neamuri sau sa-ti platesti datoriile introducand in sistem tot felul de "creditori" (ak persoane carora trebuie sa le rasplatesti sprijinul din: campanie/la scuturatul covoarelor/plimbat catelul/si multe alte de-astea)
          Cum naiba facem de 20 de ani restructurare si crestem "aparatul de stat"?

          Cancerul SISTEMULUI, si de data asta prin SISTEM inteleg ROMANIA, este aparaul functionaresc de stat.

          Exista o dferenta intre SIMBIOZA si PARAZITISM.
          Cel putin in dictionar.
          Cand o vom vedea/simti, poate vom mai avea o sansa. Deocamdata, in loc sa traim in SIMBIOZA cu sistemul de stat, nu numai ca am depasit limitele simbiozei, nu numai ca am depasit limitele parazitismului (pentru ca parazitul nu isi omoara gazda), STATUL a depasit aceste limite: tinde sa sufoce/anihileze substratul, suportul propriei existente.

          Legea natrurii spune ca cei mai puternici/dotati, supravietuiesc. La noi, cei mai puternici/dotati sunt eliminati pentru ca nu reusesc sa sustina un sistem neeconomic, neperformant, populist si ineficient, pentru ca este"politicaly incorect"
          sa nu "cotizezi". Nu exista nealiniere politica. esista doar principiul "cine nu este cu noi, este impotriva noastra".
          Raspunsul adevarat este acela ca sustinem ca prostii un sistem de RENTE, de "RASPLATI" pentru cei care au carat sacose/raspuns la telefon/lipit afise/etc.

          Daca nu scapam de acest PARAZITISM structural, nu numai ca "nu-i vom ajunge"; vom mari distanta dintre NOI si EI pana la limite insurmontabile.. Inacceptabile.

          CONCLUZIE: disparitia unor pensionari insemna o CAPUSA mai mica. Restructuraea trebuia sa ajunga si la chestia asta, DAR DUPA ELIMINiAREA ADEVARATILOR PARAZITI !
      • +2 (4 voturi)    
        Nu a subevaluat riscul... (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:23)

        lst [utilizator] i-a raspuns lui msb

        ...as spune chiar ca i-a lipsit orice fel de calcul.
        Inteleg un tanar care se arunca sa-si ia o casa in 20 de ani. Asupra necesitatii nu este cazul sa ne oprim. Dar un credit de la o anumita varsta incep sa cred ca e tichie de margaritar.

        In alta ordine de idei, de unde fratilor "strigaturi" de astea, in favoarea:
        1 - salariilor exagerate in sistemul bugetar;
        2 - mentinerii pensionarilor/angajarii altora in sist bugetar;

        Pentru ca, dupa parerea mea, "aparatul de stat" (de geaba) este oricum extrem de umflat!
        Asta spune totul si despre "performanta" sistemului si despre "experienta" pensionarilor reintorsi in sistem (daca l-au parasit vreodata cu adevarat).

        Cum naiba Boc isi face bugetul luind in calcul un salariu mediu peste orice salariu mediu brut dintr-o gramada de industrii?

        Intr-o tara in care prea putini contribuie la crearea valorilor materiale, restul, adica bugetarii, au venituri mai mari!

        Fratilor, in natura exista o regula care spune ca parazitul nu isi omoara gazda, pentru ca asta inseamna, implicit, sinucidere! Noi ne-am umplut de organe de control, inspectii politii de tot felul, autoritati si inspectorate, de-am ajuns s-avem mai multi "mulgatori" decat vaci de lapte!

        Eu cred ca pensionarii ar trebui sa mai stea pe acasa iar locurile astfel eliberate in foarte multe institutii publice sa fie desfiintate.
        Nu sariti; am spus in foarte multe, nu in toate!
        • 0 (0 voturi)    
          Te-ai nascut cam tarziu!!!! (Vineri, 9 ianuarie 2009, 10:21)

          iancu [anonim] i-a raspuns lui lst

          Ce te privesc pe tine salariile din sistemul bancar. Sistemul bancar e privat, deci isi pot pune ce salarii vor ei. Daca la un moment dat se impotmoleste treaba...se descurca cum pot. Sistemul bugetar nu inseamna numai pensionari din armata! Sunt persoane care au muncit 30 de ani si au contribuit la fondul de pensii si ii dreptul lor sa primeasca o pensie! Daca dupa aia mai muncesc sau nu e obtiunea lor!!! Sunt destui actori care muncesc de 50 de ani! E normal sa ia bani din 2 sau mai multe locuri!
          Dar la mintea ta ingusta...ar trebui lasa cu pensia si obligati sa nu mai munceasca!
    • +4 (8 voturi)    
      indatorare excesiva (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:53)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

      nu stiu cat ai pensia si nu stiu cat ai salariul..dar daca gradul de indatorare a depasit 50% din veniturile tale atunci ti-au facut-o cu mana ta..
      invatati o data pentru totdeauna sa nu va mai intindeti mai mult decat va e plapuma..
    • +3 (7 voturi)    
      Nu va suparati, (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:00)

      NIcu [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

      Cati ani aveti si pentru ce ati facut credit?
      Imi e greu sa cred ca pentru casa intrucat pana acum ati locuit undeva....
    • +2 (2 voturi)    
      Asta e vrajeala! (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:08)

      CCC [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

      De ce-ai iesit la pensie? Ca sa poti sa-ti faci credit? hai sa fim seriosi!!! Ipotecar nu-ti da nimeni daca esti la pensie, probabil ca e un credit de nevoi personale, asa ca... vinde masina luata in rate, sau vinde televizorul, sau ce ai cumparat. In situatie de criza asta este, se mai termina cu sintagma "timpul trece, leafa merge". Gandeste-te ca sunt multi tineri care ajung direct in somaj si n-apuca sa-si faca credite, n-apuca sa-si creasca copiii, sau n-apuca sa se mute de acasa pt ca nu au un salariu. Acel loc il ocupi!
    • 0 (0 voturi)    
      vai vai (Joi, 8 ianuarie 2009, 22:47)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

      Adica o pensioara de vreo 6.000 de lei plus un salarias de vreo 8.000 de lei sunt atat de nesemnificative, incat bietul bugetar nu isi mai mai poate achita ratele la viloiul cu 20 de camere si jipanul de 100.000 de euro. Pai sa facem o mica cheta publica sa-l ajutam!!
      • 0 (0 voturi)    
        De unde sti?!?! (Vineri, 9 ianuarie 2009, 10:24)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui adrian

        De unde sti cum sta treaba? Poate a avut omul niste probleme si a imprumutat niste bani. Poate probleme au fost de sanatate si atunci nu ai ce comenta!! Eu nu ii iau apararea..dar inainte de a iti da cu parerea....gandeste! Daca esti in state!!!
  • 0 (4 voturi)    
    cine guverneaza (Joi, 8 ianuarie 2009, 13:32)

    Thheo [utilizator]

    cea mai buna dovada ca el ne guverneaza... centreaza, da cu capul.. ar fi culmea sa si apere..
    • -1 (5 voturi)    
      Ce sa mai apere (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:33)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui Thheo

      Tu nu ai citit ca de 2 ani a complotat Baselul pentru refacerea FSN?
      A scos PD-ul de la guvernare cu ideea de a reface PCR-ul de mana a doua.

      Singurul lui vis e sa conduca tot ce misca in Romania.
      Plecati cat mai aveti timp, e mai bine aici in vest, nu sunt grandomani din astia la putere, ii miroase lumea si nu ii voteaza.
    • 0 (0 voturi)    
      asa e functia (Vineri, 9 ianuarie 2009, 14:21)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Thheo

      Presedintele raspunde de tot asa ca trebuie sa-si puna oamenii cei mai potriviti sa rezolve problemele. Nu ca cu Tariceanu care l-a tradat, s-a unit cu penalii din PSD-PC si a vrut sa-l si suspende. Facere de bine de l-a pus prim ministru ...
  • +4 (8 voturi)    
    Are dreptate (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:07)

    stefan v [anonim]

    Si mai mare dreptate are cand le spune public, in gura mare. Poate de aici va veni izbavirea. Atunci cand vom constientiza cu totii cata dreptate are. Au ajuns magstratii sa-si dea singuri salarii, prin hotarari judecatoresti. Asta-i nesimtire, nemaintalnita nicaieri in lume.
    • +2 (4 voturi)    
      Asa si (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:36)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui stefan v

      Militarii si cei din politie ce au facut? Au dat cumva legi pentru ei insisi?!

      Stai tu linistit ca aceasta ordonanta va fi atacata in justitie si sa nu crezi ca judecatorii au s-o suporte.

      De ce medicii, actorii si profesorii universitari au dreptul sa continue iar ceilalti nu? Pentru ca sunt reprezentati intr-un procent covarsitor in randul politicienilor care iau aceste masuri?!
    • +2 (2 voturi)    
      nu te contrazic dar.... (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:59)

      GEO [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      toata clasa politica face abuz de putere in stabilirea veniturilor lor....asa ca toti sunt la fel de nesimtiti, in frunte cu "Preaiubitul" conducator. De exemplu de ce parlamentarii au o indemnizatie de somaj mult mai mare decat restul lumii? de ce sunt ei dumnezeii tarii in general? au 3 coa_ _ si nu stiu eu? Legea cumulului salariu-pensie face mai mult rau decat bine.
  • 0 (4 voturi)    
    Ce imi plac glumele tale! (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:23)

    Ciomu.Doctor Ciomu [anonim]

    Oricum nu te mai aleg, abia astept sa te vad ne(re)ales. Ai pus-o!
  • +5 (9 voturi)    
    DE 20 de ani astept legea asta (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:30)

    Orin [anonim]

    DA! BRAVO !

    De aproape 20 de ani m-am uitat oripilat cum zeci de cunostinte ieseau la pensie din STRUCTURI si se angajau in aceeasi zi pe acelasi post, si ca extra bonus primeau:

    1credite gratis de la Bancorex;
    2.apartament gratis sau casa;
    3 concedii pt toata familia aproape gratis
    4 nunti cu meniu subventionat;
    5 toata familia bere la o cincime din pret si posibilitati de distractie in locuri din Bucuresti unde se intra "pe legitimatie"

    6. Si peste toate: in jur de un miliard-un miliard jumate BONUS in ziua pensionarii, ca de, renuntam la un om de baza pe care il angakam inapoi.

    Multi s-au pensionat anticipat numai pentru miliardul din compensatorii, angajandu-se imediat ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic.

    Probabil toate astea pentru ca s au panicat la Revolutie mai mult decat revolutionarii impuscati si au tras in blocuri de frica.

    RUSIIIIINEEEEEEEE!!

    De 20 de ani astept un Guvern care sa taie cancerul asta al Structurilor care s-au lafait toata viata pe banii mei.

    Multumesc dl Boc, e un vis indeplinit!
    • +2 (6 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:04)

      est4west [anonim] i-a raspuns lui Orin

      Ai dreptate, si eu am privit de nenumarate ori cu groaza aproape cum baietii destepti ieseau la pensie si de multe ori nici macar nu se osteneau sa-si stranga lucrurile de la birou pentru ca pur si simplu reveneau cu nonsalanta, dar de data cu venitul lunar dublat aproape - ca de , se adauga pensia.

      Doar ca frumosii nostri guvernanti prea au facut-o repede, legea, pe genunchi si pe coltul mesei. Societatea noastra nu este inca una atat de clar si bine organizata si asezata , ca in Occident, aici nu merge sa dai o lege peste noapte, care sa se aplice fara nici un fel de discernamant pentru toate cazurile si situatiile. Te faci de ras. Trebuia stabilit cel mai bine un plafon de cumul care sa nu fie nici prea mic dar nici prea mare. Trebua sa te gandesti, tu , ca guvernant, ca ai posturi care nu pot fi acoperite peste noapte daca iti pleaca pensionarii. Cazul asistentilor maternali , sau insotitori etc este cel mai elocvent. Arunci totul in aer !

      Dovada diletantismului la guvernare ! Pacat !
      Pana acum nu au facut nimic decat sa se comporte ca niste diletanti . Astept cu interes dezvoltarile ulterioare.
      Sa dea dumnezeu sa fie bine.....
    • +2 (4 voturi)    
      mare dreptate aveti (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:25)

      pirga delia [anonim] i-a raspuns lui Orin

      sunt ocupate zeci de mii de locuri de munca de catre pensionari si copiii nostri care ar avea nevoie de un job dupa ce termina facultatea ,ca sa poata si ei sa se intretina singuri ,nu gasesc de lucru nici macar cu salariul minim pe economie.
      ESTE INTR-ADEVAR UN MARE PAS INAINTE
      • 0 (0 voturi)    
        cam cum ganditi? (Vineri, 9 ianuarie 2009, 0:57)

        b [anonim] i-a raspuns lui pirga delia

        mi se pare f ciudat modul in care ganditi.un tanar care termina facultatea merita angajat daca este capabil.ideea ar fi ca toti sa se dea la o parte pentru ca vine un tanar?probabil ca asta se intampla doar in sistemul de stat unde in mare se afla oameni incapabili,dar in sectorul privat lucrurile stau altfel pentru ca se cere competenta.daca un om care a lucrat in mapn sau politie a iesit la pensie la 50 de ani inseamna ca trebuie sa stea acasa pentru ca altii nu incap de pensia lui?legea ii da dreptul sa munceasca in continuare si daca este mai competent decat un tanar care isi cauta un loc de munca are tot dreptul sa fie angajat.cam toti care ati comentat aici ati urmat sistemul "sa moara capra vecinului" ca nu stiu cati erau afectati de faptul ca unii cumulau pensia cu salariul.voi sunteti generatia care demonstreaza ca Ceausescu inca mai traieste..prin voi:)
        • 0 (0 voturi)    
          nu prea mai tine treaba "prost cu diploma" (Sâmbătă, 28 februarie 2009, 11:08)

          az [anonim] i-a raspuns lui b

          Tinerii care au terminat facultatea si nu isi gasesc locuri de munca inseamna ca nu sunt buni de nimic!
          Dar asta-i mentalitatea romanului, si se pare ca nu se va schimba prea curand!
          Daca nu esti bun de nimic, nu stii nimic, atunci stai acasa, si lasa-l pe cel care e capabil, sa isi faca treaba bine!!!
          Chiar daca e pensionar!
          Oare nu suntem tot noi cei care ne enervam atunci cand nu suntem serviti bine, cand nu suntem tratati asa cum meritam din cauza ca toti prostii incapabili sunt pusi pe locuri pe care nu le merita, si in care nu sunt in stare sa isi faca datoria!!!???
  • 0 (4 voturi)    
    Ete populismul (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:41)

    RanFan [anonim]

    Ce conteaza pentru ce si-a luat omul credit? Ideea de baza este ca acum, la fel ca si in nenumarate alte randuri, guvernul schimba regulile in timpul jocului, far un preaviz decent. Ideea e ca atunci cand au iesit la pensie, legea le permitea sa mai si lucreze. In momentul de fata, sunt dati afara nu pe criterii de performanta, cum ar trebui, ci pentru ca se considera ca ei castiga prea mult. E o aberatie. Cine stabileste care este limita "decenta" de castig? Tot acest proces de "reducere" a cheltuielilor se desfasoara in binecunoscutul mod populist basescian. Daca cei din ministerul apararii, internelor sau justitiei nu merita banii sau cumulul, de ce nu se demonstreaza asta? Sa faca dracului liste cu cei vizati si sa trimita auditurile pe capul lor. Daca trec, sunt buni deci MERITA banii, daca nu, la revedere. Ce e asa de greu?

    Doi la mana. Pensia si statutul de angajat sunt 2 chestii diferite. Este exclusiv dreptul angajatorului sa angajeze pe cine crede de cuviinta.La fel, este dreptul agajatorului(cel putin ar trebui sa fie) sa concedieze personalul. Singurele piedici ar trebui sa fie datorate criteriilor de performanta. Asadar, ordonanta de urgenta discrimineaza atat angajatii care intra sub incidenta ei, cat si angajatorii care au in randurile lor angajati pensionari.

    Trei la mana. De ce legea ar trebui sa se refere doar la anumite categorii sociale? De ce actorii si insotitorii persoanelor cu dizabilitati sunt mai presus de militari, politisti sau magistrati? Daca faci o lege, fa-o pentru toti.

    Maine-poimaine se vor da legi ce vor limita dreptul la munca a celor care au economii in banca sau mosteniri de la parinti...
    • +1 (3 voturi)    
      asteptand oamenii lui 'Gabardini' (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:42)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui RanFan

      Bibicu lu' nenea Iancu are o remarca care se potriveste perfect cu situatia actuala :pai ce treaba are statu l?sa plateasca ,ca de aia este stat,nici un om nu trebuie sa mai plateasca dari,taxe,etc,asa ca eu propun -fara a fi populist-urmatoarele :la angajare fiecare s a primeasca si pensia -pt a elimina posibilitatea ca daca pe parcurs, salariatu' sucombeaza ,totusi s a beneficieze de pensie,statu' s a garanteze creditul pe care baca il acorda salariatu lui pt casa si masina -procurorii,judecatorii,militienii s a beneficieze si de girofar suportat de la buget,ficare actor statu s ai garanteze un premiu OSCAR,'acacademicienii', profesorii ,medicii s a fie fixati pe posturi in cuie si legati bine de scaune -vezi Cidul
  • +1 (7 voturi)    
    Are dreptate iarasi ! (Joi, 8 ianuarie 2009, 14:41)

    Mihai [anonim]

    Face ce face si iar are dreptate Presedintele !
    Trebuie sa explice ca la ultimul fraier ce e cu aceasta ordonanta data de Premier. Acum cred ca a inteles tot omul ca intentia e dintre cele mai bune.
    Ce nu pricep e ca de cei de Realitatea duc un razboi de uzura impotriva acestui nou guvern. Vantul chiar le dicteaza fiecare fraza? Oricum daca continua asa se va elimina singur din grila de program......
    • -1 (5 voturi)    
      " Presedintele" sau "presedintele" (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:14)

      isa [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      M-am saturat pana in gat de cel pe care tu il numesti Presedinte...ori ii spuneai presedinte ori Dictator. Pentru ca asa am ajuns... Zeus dicteaza totul in tara asta de rahat. A distrus relatia cu Rusia si s-a apropiat de americanii care ne omoara artistii pe strada si care ne fura banii prin proiecte de infrastructura jalnice. As putea sa scriu o carte despre cat rau a facut basescu acestei tari...dar mi-e ca ma impusca Dictatorul. "Sa traiesti <<bine>>!"
    • 0 (0 voturi)    
      Are dreptate iarasi ! (Joi, 8 ianuarie 2009, 19:40)

      FLAVIU [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Asta e ordonanta lui Base nu a lui Poc......Nu mai cautati sa fraieriti lumea. Base il imita pe Putin cu Medvedev...Poc este doar un boculet mic de opereta.......Joaca asa cum este tras de sfoara.
  • +2 (2 voturi)    
    orine, tata (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:02)

    lala [anonim]

    esti cam frustrat mai omule..
    cand au pus-o pe udrea mare ministereasa nu v-ati revoltat. Cand auziti ca o sa fie toti morti de foame ca voi, va bucurati.
    • +1 (1 vot)    
      Da, am fost frustrat si revoltat tot timpul asta (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:30)

      orin [anonim] i-a raspuns lui lala

      Asa este. Am fost frustrat ca degeaba ma revolt ca nu se intampla nimic, cei de la Stat se cred superiori, asa dupa cum reiese si din comentariul tau.

      Auzi rationament--"morti de foame " sunt astia din economia de piata si "Alesii" sunteti voi.

      Daca nu mai poti sa furi de la stat -ca furaciune era inainte- vad ca recunosti ca mori de foame. Halal!

      Uite ca eu ma straduiesc sa mi castig existenta fara sa ma ajute statul roman cu nimic si platesc mai multe impozit decat daca as fi parazitat statul . Tot respectul pentru functionarii care se chinuiesc cu un salariu mic si functii cu raspundere, dar nici asa sa -si bata joc prietenarii din structuri de noi ceilalti si sa castige mai mult decat suporta economia reala.
  • +1 (3 voturi)    
    Ce comentarii... (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:34)

    swolf [utilizator]

    idioate! Unul se plange de udrea, altul aduce in discutie refacerea FSN, subiecte total pe langa articol, vadit partinitoare. In loc sa isi spuna parerea despre mesajul Presedintelui, ciutacii si cristoii de pe Hotnews o dau inainte ca o flasneta cu aceeasi melodie. Doamne, mare iti este gradina!

    O lege foarte buna, care trebuia data de mult timp!
  • +1 (3 voturi)    
    cumul salariu dela stat si pensia (Joi, 8 ianuarie 2009, 15:50)

    neuclai ungureanu [anonim]

    Cred ca este cea mai inteleapta decizie a unui Guvern de dupa 89* pentru salariatii din sistemul bugetar. Pentru ca au ramas numai privilegiatii sa fie pensionari si salariati in acelasi timp. Salariatii din industrie nu au mai avut voie "potrivit legii"sa se angajez in intreprinderi de stat dupa ce au fost pensionati si nu cred ca au pensii superioare celor care acumuleaza acum pensia cu salariul din sectorul bugetar .Asa ca trebuie sa se instaureze odata democratia. Dar daca tot s-a ajuns aici ar fi foarete bine ca si pensiile de la bugetul de stat sa fie pentru toate categoriile de salriati supuse acelorasi reguli, nu favorizati la calculul punctului de pensie(diplomati,magistrati,interne,aparare,invatamant)
    Intelegem ca nu sunt bani pentru majojarea punctului de pensie de la 37%-43%din salariul mediu pentru pensionarii de rand, dar sunt bani pentru a da punctul de pensi de 905 din ultimul salariu pentru categorii clientelare.
  • -2 (2 voturi)    
    bolsevism (Joi, 8 ianuarie 2009, 16:54)

    nelu [anonim]

    Aceasta ordonanta este o aberatie politica, o mixtura pesedisto-pedelista total anticonstitutionala care ingradeste dreptul la munca. Rusine celor calor care au promovat-o si presedintelui penal numit Basescu care o sustine.
    • +2 (2 voturi)    
      Fara bosorogii comunisti (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:45)

      bran [utilizator] i-a raspuns lui nelu

      Du-te nene si lucreaza in particular . Ce esti lipit de salariul de la stat?Fa-ti afacerea ta , sau lucreaza in particular si poti sa ai si pensie, dar nu la stat.
      • 0 (0 voturi)    
        stan (Vineri, 9 ianuarie 2009, 20:32)

        tepes [anonim] i-a raspuns lui bran

        brane nu fi murdar la gura,asa vorbesti tu cu oamenii in virsta ma loza ,un bosorog de asta a contribuit la nasterea ta .sau poate esti facut in eprubeta sau clonat .
  • -1 (1 vot)    
    Avem diagnostic? (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:08)

    armand [anonim]

    Cancerul s-a manifestat in anumite structuri administrative, Base a pus diagnosticul si in loc sa opereze partea afectata, el taie cu bisturiul Boc toate organele, dupa metoda "Ciomu". Halal chirurg...
    • +3 (3 voturi)    
      Rationament (Joi, 8 ianuarie 2009, 17:42)

      Orin [anonim] i-a raspuns lui armand

      Daca te uiti pe datele statistice sa vezi ca avem

      1. Mai multi pensionari decat contribuabili

      2. Mai mult de jumatate din contribuabili lucreaza la stat

      3. Aproape toti pensionarii ce muncesc sunt angajati de stat,

      Ai vedea ca am ajuns la metastaza nu in alta parte.

      Si nu uita ca este CRIZA, care deja a afectat populatia activa care lucreaza in privat-adica oamenii care contribuie la PIB si la salariile voastre--si am impresia ca cei de la stat au pretentia ca veniturile sa le ramana la fel, ca de, ei lucreaza la stat.
  • +1 (1 vot)    
    curatenie (Joi, 8 ianuarie 2009, 22:38)

    adrian [anonim]

    trebuia inceputa curatenia in sistemul bugetar altfel se transforma in caritas sistemul piramidal


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by