Informata despre posibile incercari de provocari,

R. Moldova avertizeaza Romania sa nu faca declaratii provocatoare in urmatoarele zile

de Marius Mihaiescu     HotNews.ro
Miercuri, 26 noiembrie 2008, 13:59 Actualitate | Esenţial


Un reprezentant al Ambasadei romane in R. Moldova a fost convocat miercuri la Ministerul de Externe de la Chisinau, pentru a i se inmana o Nota verbala in care Bucurestiul este avertizat sa evite declaratiile provocatoare cu privire la statalitatea, suveranitarea si integritatea tarii vecine, anunta NewsIn.

"Autoritatile Republicii Moldova dispun de informatii privind posibile incercari de provocari care ar putea avea loc in urmatoarele zile, avand drept pretext declaratii publice cu tenta de insinuari la statalitatea, suveranitatea si integritatea teritoriala a tarii noastre, in scopul de a tensiona relatiile moldo-romane", se arata in documentul citat, publicat pe site-ul ministerului moldovean.

Referindu-se la prezenta la Chisinau in aceasta perioada a ministrului de externe roman Lazar Comanescu, "care depune eforturi importante pentru dezvoltarea relatiilor de buna vecinatate si prietenie" intre Romania si Republica Moldova, Ministerul Afacerilor Externe si Integrarii Europene (MAEIE) moldovean cere MAE roman sa "manifeste prudenta si vigilenta sporita in ceea ce priveste declaratiile publice in zilele urmatoare ale oficialilor romani si ale reprezentantilor minoritatii romane din Republica Moldova".

Ministerul moldovean cere celui roman si Ambasadei romane sa respecte normele si standardele europene si sa "incurajeze utilizarea unui limbaj diplomatic care sa nu lase loc pentru interpretari eronate sau care ar da motive de a specula pe baza unor sau altor declaratii care ar putea afecta dialogul si relatiile moldo-romane".

"Autoritatile Republicii Moldova vor intreprinde toate masurile necesare pentru a nu admite o astfel de situatie si isi reitereaza interesul pentru dezvoltarea in continuare a relatiilor bilaterale, in beneficul ambelor state si popoare", conchide nota verbala reprodusa de comunicatul ministerului moldovean.

Avertismentul MAEIE moldovean intervine dupa ce Chisinaul apreciase, saptamana trecuta, ca este inacceptabil ca partidele politice din Romania sa desfasoare pe teritoriul Republicii Moldova campania electorala in vederea scrutinului de la 30 noiembrie "fara o coordonare prealabila" in acest sens cu autoritatile centrale moldovenesti.

MAE roman apreciase ca partidele din Romania isi desfasoara campania electorala in R. Moldova cu respectarea legilor din ambele tari si in conformitate cu standardele europene si internationale, acesta fiind un "exercitiu democratic firesc".

Purtatorul de cuvant al MAE roman, Cosmin Boiangiu, a confirmat convocarea reprezentantului Ambasadei romane si primirea notei verbale.

"Reamintesc precizarile pe care le-a facut MAE vineri in legatura cu desfasurarea campaniei electorale pe teritoritoriul Republicii Moldova. Din nota autoritatilor de la Chisinau retinem inclusiv dorinta acestora de la Chisinau privind dezvoltarea in continuare a relatiilor bilaterale in beneficiul ambelor state", a declarat Boiangiu.

La alegerile parlamentare din 30 noiembrie, romanii din strainatate trebuie sa desemneze patru reprezentanti pentru Camera Deputatilor (cate unul pentru fiecare colegiu uninominal) si doi senatori (unul pentru Europa si Asia si altul pentru America, Australia si Africa). Colegiile uninominale din strainatate apartin de Circumscriptia 43, al carei birou electoral functioneaza deja la sediul MAE.

Republica Moldova face parte din Colegiul uninominal 2, care cuprinde, in cazul Camerei Deputatilor, diaspora din tarile non-membre UE, tarile din fostul spatiu sovietic si Asia, carora, pentru Senat, li se adauga si tarile UE. In Republica Moldova vor functiona patru sectii de vot, la Ambasada si la sediile Consulatului de la Chisinau.



















5447 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    penibili (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:15)

    zed [anonim]

    :O citez: "reprezentantilor minoritatii romane din Republica Moldova" ...
    Imi pare rau..dar ar fi o tragedie sa ne unim cu asemenea "popor". (#$@E#$)
    • +9 (9 voturi)    
      Remember! (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:34)

      Anonymus [anonim] i-a raspuns lui zed

      Nu condamna majoritatea locuitorilor din R. Moldova din cauza unor cozi de topor.
      La baza parerii unora (gen: ca "ar fi o tragedie sa ne unim cu asemenea popor"), sta O MARE DRAMA A POPORULUI ROMIN dintre Prut si Nistru: diminuarea drastica, numeric, a intelectualitatii.
      Invatatorii, functionarii, cadrele superioare ale armatei, preotii, si alti intelectuali: parte dintre ei "a/au fugit" in Rominia (imediat dupa 26-28 iunie 1040, respectiv dupa 23 august 1944), o alta mare parte a fost deportata "dincolo de Urali" (daca nu "au fost disparutzi" fizic!).
      Din pacate, in locul celor de "mai sus" au fost adusi alogeni, care se vede ce au facut din R. Moldova; restul ... nu prea a mai avut de ales ...
      • +3 (3 voturi)    
        Basarabia (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 23:46)

        cde [anonim] i-a raspuns lui Anonymus

        Din pacata romanii din Basarabia au trait o drama de proportii imense pe care se pare ca multi romani din Romania nu o inteleg. Citesc aici comentarii de genul ca 'Noi nu vrem sa ne unim cu ei', dar ei sunt noi insine... Numai ca la ei elitele intelecutale care ar fi putut sa tina aprins spiritul romanesc, acel spirit ce a facut posibila aparitia Romaniei ca stat, acele elite au disparut. Fie au fugit din calea barbarilor sovietici, fie au stat acolo si au devenit repede eroi... Iar cei care nu au devenit eroi, au devenit stramosii actualelor minoritati romenesti/moldovenesti de prin Kazahstan, Siberia si mai stiu eu ce tinuturi indepartate ale fostei uniuni sovietice. Acele elite au fost inlocuite cu aldea Voronin si clica lui. Ei intr-adevar nu sunt romani, sau nu mai sunt romani, ei sunt moldoveni, insa nu au nimic de-a face cu Stefan cel Mare. Sunt votati in continuare pentru ca sunt in stare sa puna o paine pe masa majoritatii moldovenilor, lucru care din pacate nu s-a putut spune de cei care au guvernat ce se numeste azi Moldova inainte lor. Spre norocul nostru in Basarabia inca se vorbeste romaneste. Asta ma face sa sper ca intr-o generatie sau doua elitele necesare reaprinderii spirutului romanesc vor reaparea de la sine. Atunci vom fi iarasi impreuna, pana atunci nu are rost sa grabim lucrurile, pentru ca facem exact jocul antiromanilor de acolo. Important e sa nu ne lasam provocati de 'moldoveni' si sa tinem cu romanii din Basarabia si romanii sunt majoritari in Basarbia.
      • 0 (4 voturi)    
        prietene (Joi, 27 noiembrie 2008, 1:08)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui Anonymus

        Imi doresc sa ai dreptate in ceea ce priveste majoritatea locuitorilor din R. Moldova, dar totusi cozile alea de topor de care amintesti si care doar sa semene vrajba stiu, au fost alese cat se poate de democratic si chiar realese tocmai de majoritate ...

        ... si cum adica 'Autoritatile Republicii Moldova dispun de informatii privind posibile incercari de provocari care ar putea avea loc in urmatoarele zile' ... ce informatii? de la cine? ... doar acuze nesustinute de argumente si/sau de dovezi .... Ambasadorul lor ar face mai bine sa vina cu explicatii clare acum!
      • +1 (1 vot)    
        mai explicit, te rog! (Joi, 27 noiembrie 2008, 7:25)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Anonymus

        spui "Nu condamna majoritatea locuitorilor din R. Moldova din cauza unor cozi de topor." mai departe insiri dezastrul dezintelectualizarii... hai sa le zic basarabenilor, ca s a nu fie nici ca tine, nici ca zed. si la final adaugi "Din pacate, in locul celor de "mai sus" au fost adusi alogeni, care se vede ce au facut din R. Moldova; restul ... nu prea a mai avut de ales ..."
        acum, intreb, oare n-au ales? si in lipsa interesului pentru identitatea etnica romaneasca, nu devin basarabenii doar un alt soi de rusofoni, care oscileaza intre moscova si bucuresti, dupa toanele rusilor, mai mult decat dupa propriile lor interese? atunci, ce interes ar avea romanii sa integreze o astfel de populatie? si inca un lucru: din cate stiu, inca scriem "romani", nu "romini". asta pana nu vom scrie "rromani".
    • 0 (2 voturi)    
      superficiali (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:10)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui zed

      ar fi o tragedie sa credem ca tot acest "popor" gandeste si se comporta asa
      • +1 (1 vot)    
        profunzi (Joi, 27 noiembrie 2008, 9:16)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui gelu

        parca au fost alegeri libere in RM, nu?
      • +1 (1 vot)    
        nu gandeste, dar voteaza (Vineri, 28 noiembrie 2008, 6:52)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui gelu

        / si cam asta conteaza.
  • +3 (3 voturi)    
    minoritate (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:19)

    Thheo [utilizator]

    Pe mine bucata asta din "avertismentul" astora m-a lasat masca:
    "minoritatii romane din Republica Moldova"
    • +3 (3 voturi)    
      "minoritatii romane din Republica Moldova" (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:34)

      Adrian US [anonim] i-a raspuns lui Thheo

      Ma dat pe spate articolul asta. Mai mult ca sigur Voronin asta (i-am scris numele cu litera mare) a facut scoala la Moscova si a invata o alta istorie. Poate o mai fi fost el saracu prin vest si o mai fi auzit de la altii ceva istorie aderavata. Dar zicea e ca alor e falsa si cea invatata de la Moscova e buna.

      Oare in ce limba au scrisa autoritatile de la Chisinau nota verbala? In moldoveneasca sau in romaneste? Ca tot nu imi e clar.

      --Adrian US
  • -4 (8 voturi)    
    f (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:23)

    f [anonim]

    ne averizeaza! ei pe noi! astia cu bugetu lor militar de 8,7 milioane de euro ne ameninta pe noi cu bugetu militar de 2900 milioane de euro! tupeu de moldorus prost! asta e deja motiv de razboi!
  • 0 (2 voturi)    
    Despre politica Rusiei in Europa de Est (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:37)

    Addy [utilizator]

    Rusia are o politica foarte stricta in ceea ce priveste statele care doresc sa se alatura Uniunii Europene sau NATO. La fel cum s-a vazut in Georgia, pastrarea in sfera de influenta rusa este sinonima cu pastrarea integritatii teritoriale. Rusia are propiile sale planuri. De ce nu , rusii ar vrea ca Moldova sa se integreze in Transnistria, ci nu invers :
    http://www.kommersant.com/p892228/r_527/Moldova_Transdniestria_NATO/

    In conditiile in care Moldova ar incepe sa faca pasi in directia aderarii la UE sau NATO, Rusia ar incepe imediat sa reaprinda conflictul transnistrean.

    Ce inseamna declaratiile provocatoare pentru ei ? Incercarile de a aduce Moldova in sfera de influenta a Uniunii Europene si ale NATO, ca mai apoi ea sa fie absorbita de Romania. Rusia, in acest caz, in orice moment ar fi gata sa lanseze actiuni militare similare celor din Georgia. Aceeasi politica duc in Ucraina si in Belarus. Putem sa ne asteptam din partea lui Putin la declaratii din ce in ce mai violente impotriva NATO si UE .

    Un mic documentar despre conflictul transnistrean:
    http://www.youtube.com/watch?v=_KKtD4nmFac

    Ar mai fi de mentionat si imensele depozite de armament din Transnistria, respectiv faptul ca un stat "fantoma" s-ar putea sa posede chiar si armament nuclear ... Rusia este cea care mentine tensiunea in aceasta zona a lumei.
  • +2 (4 voturi)    
    cum naiba... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:38)

    Mircea [anonim]

    ... e aia "a i se inmana o Nota verbala "???
    Adica i-a pus-o in mana, sau cum??? Or i-a dat ceva scris, ori i-a spus in dulce grai moldovenesc:))

    Niste filorusi idioti - nu merita sa ne batem capul cu ei! Daca ne uneam acum 10-15 ani, acum ii trageam si pe ei dupa noi si le-ar fost mult mai bine. Asa, sa luam doar "minoritatile" de romani la noi si sa-i lasam cu Moscova lor cu tot...
    • +1 (1 vot)    
      "Verbal" nu inseamna "vorbit" (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 18:46)

      msb [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Mircea, notele verbale, ca si procesele verbale, sint scrise si se pot inmina cuiva.
      • 0 (0 voturi)    
        in completare / sustinere (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:02)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui msb

        VERBÁL1 ~ă (~i, ~e) 1) Care se realizează prin vorbire; oral. Expresie ~ă. ♢ Notă ~ă notă diplomatică fără semnătură, remisă de un reprezentant diplomatic guvernului unui stat străin. /<fr. verbal, lat. verbalis
  • +2 (2 voturi)    
    suntem un neam... vai de noi... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:39)

    ciubex [utilizator]

    Moldoveni, munteni, ardeleni... ne tragem din acelasi neam. Totusi acest lucru nu ne uneste ci mai mult, ne ajuta sa ne dezbinam.
    Nu e nevoie de "ajutor" extern sa ne certam intre noi, o facem cu o foarte buna dibacie si singuri.
    Nu cred ca trebuie sa amintesc aici ca mereu au existat bancuri cu: moldoveni, ardeleni sau olteni care subliniau "grija" de a fi un neam unit.
    Nu vreau sa sustin unirea Moldovei cu Romania, deocamdata nu e cazul, mai ales cand au loc asemenea "avertismente".
    • +1 (1 vot)    
      Lista incompleta... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:14)

      Atentie [anonim] i-a raspuns lui ciubex

      Ai uitat sa adaugi "valahii", care sunt tot acelasi neam si toata lumea i-a cam uitat. Ca rezultat, au inceput deja sa apara prin documente oficiale drept natie separata...
    • 0 (0 voturi)    
      nu doar la noi (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:44)

      donache [anonim] i-a raspuns lui ciubex

      nu doar noi avem bancuri despre locuitori ai tarii din alte zone. cate bancuri nu au americanii cu hill billies, cu cei din Utah etc... probabil si in zona vest europeana e la fel. Nu suntem singurii care fac asta. Umorul nu iarta pe nimeni :)
      • 0 (0 voturi)    
        m-am exprimat incomplet.. (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 16:28)

        ciubex [utilizator] i-a raspuns lui donache

        M-am exprimat incomplet in precedentul comentariu, intr-adevar sunt tot felul de asemenea bancuri, cel putin am mai avut ocazia sa aud si in Italia de asemenea bancuri.
        Doream sa subliniez faptul ca la noi parca este amplificata ura intre noi ca neam.
        Oricum "avertismentul" celor din Rep. Moldova este dat de rusofili.
        Dar nici cu noi ca oameni de rand romani nu mi-e "rusine", "avem mai mare grija" de capra aproapelui nostru decat de-a noastra.
  • +1 (1 vot)    
    Rusofili nesimtiti... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:40)

    Enervat [anonim]

    Trebuie reactionat neaparat la nesimtirea asta, chiar prin ignorarea "avertismentului"...

    Auzi, cica "in beneficul ambelor state si popoare". Deci inca o data: cate popoare sunt? Ca state... e altceva...
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebari (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:40)

    Paul [anonim]

    "Avertismentul" a fost exprimat in limba "moldoveneasca", romana, chineza, engleza sau franceza?
    De asemenea, intre discutiile dintre romani si moldoveni este nevoie de translatori?
    Intreb ca poate vreau sa vizitez sau sa fac vreo investitie in aceasta tara poate am nevoie de vreun ghid de conversatie?
    Apropo, oare au semne bilingve ? (si pentru acea minoritatea romana)
  • 0 (2 voturi)    
    avertisment (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:40)

    liviu [anonim]

    "Bucurestiul este avertizat sa evite declaratiile provocatoare cu privire la statalitatea, suveranitarea si integritatea tarii vecine" - daca nu se va abtine, oare ce se va intampla? Tov. Voronin-icika va declara razboi cu asentimentul votkaciovilor de la Moskau?
  • +3 (3 voturi)    
    de ce va mirati ? (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:44)

    fishbed [utilizator]

    Cat timp limba romana a ajuns sa se vorbeasca in doua limbi ( daca imi permiteti licenta ) , de ce va surprinde faptul ca romanii au ajuns sa fie minoritate printre romani.....este de tot rasul.
  • 0 (2 voturi)    
    Cum adica?! (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:45)

    autogreen [anonim]

    Cum adica i s-a inmanat o nota verbala, i-au dat o caseta audio?!?
    • 0 (2 voturi)    
      dap (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:51)

      eugen.s [utilizator] i-a raspuns lui autogreen

      I-au inmanat un "audio file" de-al lui Gadea. Pariu ca incepea cu "Taticuu!" ?
    • 0 (0 voturi)    
      vezi si mai sus explicatia (Joi, 27 noiembrie 2008, 13:04)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui autogreen

      VERBÁL1 ~ă (~i, ~e) 1) Care se realizează prin vorbire; oral. Expresie ~ă. ♢ Notă ~ă notă diplomatică fără semnătură, remisă de un reprezentant diplomatic guvernului unui stat străin. /<fr. verbal, lat. verbalis

      scuze ca ma repet
  • +1 (1 vot)    
    Cita nesimtire! (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:51)

    suki [anonim]

    Daca nu as sti ca la baza acestei "note verbale" sta incredibil de prostul Voronin, si teama lui ca ii "cade guvernul" aproape ca m-as enerva cumplit. Mai-mai ca ar merita rupte relatiile diplomatice cu asa zevzeci, care is obsedati ca nush ce vrem noi sa le cauzam, si ne tot acuza de toate prostiile pe care le viseaza ei noaptea.
    Totusi, hai sa nu ne suparam pe amaritii de frati basarabeni, ca de fapt nu au nici o vina directa, poate doar una indirecta, care vine din exprimarea votului in favoarea unor cretini vajnici, prosti, dar hotariti. Aviz amatorilor, pt votul de pe 30 nov!
  • +1 (1 vot)    
    Vai de capul moldoveanului de rand. . . (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:55)

    Vali cel batran [anonim]

    . . . indobitocit si imfometata de acesti rusofili cretini!
  • +2 (2 voturi)    
    Rusii nu se mai satura (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:04)

    Rhadoo [utilizator]

    Sa le fie rusine rusilor, ca nu se mai satura odata! Vor sa refaca URSS-ul, deja e mult prea clar.
    Ce vor sa faca cu Moldova? Este un pamant fara resurse bogate, plin de oameni amarati care numai de conflicte nu au nevoie acum. Insa asa cum este el, acest teritoriu are o valoare sentimentala imensa pentru poporul roman.
    Basarabia este pamant romanesc!
    Ar trebui spus asta odata pentru totdeauna, fara atatea ocolisuri! Jos Voronin, jos regimul comunist!
  • 0 (0 voturi)    
    In sfarsit.... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:06)

    FSHO/YFS [anonim]

    am inceput sa gandim la fel, sa vorbim aceeasi limba si sa ne cunoastem mai bine interesele. Da, Doamne!
  • 0 (2 voturi)    
    Aferim ... sa stea ei linistiti (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:12)

    Cioara din varful parului [anonim]

    Daca ei nu ne vor, noi cu siguranta nu-i vrem, ca sa-l parafrazez pe Negruzzi in Alexandru Lapusneanu.
    Acum cacorciti cu rusnacii, prietenii romanilor de-a lungul istoriei, cum naiba am mai dori sa ni se alature.
    Asta imi aduce aminte de o fraza nostima rostita de Iliescu: "Traditionala prietenie romano-turca."
    Ce mai, chestie de veacuri.
  • +1 (1 vot)    
    Cine ne avertizeaza? (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:24)

    m [anonim]

    Poate mai degraba ... ne avertizeaza marele imperiu sovietic, in curs de reintregire, prin vocile papusilor de la chisinau!
  • +1 (1 vot)    
    haha (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:55)

    valentin rusu [anonim]

    .... ok semne in doua limbi romana si moldoveneasca hahaha asta da
    pai sovietizatu de voronin unde a invatat istorie la cursuri de croitorie??ok deci sunt total de acord asta numai dak poporul moldovean alege , sa fie un stat independent
    k pana la urma poate exista diferente culturale din cauza influentei ruse dar sa existe limba moldoveneasca aia este o mare prostie nu exista asa ceva dar asta este ....foarte trist .pentru k pana la urma unirea ar fii o mare problema din foarte multe motive cum ar fi cateva exemple sa dau aproape 2mil de minoritati noi; rusi ucrainieni gruzini etc. calea ferata e mai lata ,schimbarea steagului si multe altele si nu cred k romania ar avea bani pentru asa ceva momentan.asa k mai bine un stat independent dar cu mai multe relatii bilaterale si fara frontiere .am mai spuso odata si o sa mai zic de cate ori e nevoie .in 1989 ideea(celor de la kgb cia si mi6) a fost sa se desparta tara in 3 shi moldova se reunifica cu republica moldova(separata chipurile de romani hahah da stiu cum suna ) sub influenta rusa transilvania devenea stat independent( probabil k nordul ardealului al luau ungurii iara) sub influenta vestului iar muntenia oltenia dobrogea ar fii devenit romania(cu baze militare si sub control american pentru k ei doresc de mult un total control asupra marii negre si am k dovada faptul k acum au o baza militara in dobrogea scuze baza "nato" )
    din punctul lor de vedere (rusi unguri austrieci)asta e corect dar evident nu stiu despre ce e vorba .sunt in sfarsit multumit de reactia cititorilor romani foarte bun domnilor bravo si uite asa o sa ne unim din nou fratilor. traiasca neamul romanesc!!!!stiti pana la urma in 1989 am avut de ales democratie rusa sau democratie americana si romanii au ales asa k rusii ar trebui sa accepte asta .cu cat mai repede cu atat mai bine
  • +1 (1 vot)    
    ptr "patriotii" de mai sus (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 16:57)

    capcaunul [anonim]

    nu mi se pare nimic nefiresc ca un stat suveran (ca asta e deocamdata republica moldova, ca ne place sau nu) sa aiba pretentii fata de guvernarea unui stat vecin care a aratat in ultimii ani ca nu prea are respect fata de tara vecina. declaratii belicoase, patriotarde etc. ce are su*a cu prefectura? una e originea comuna, si alta e prietenia politica, care NU exista in momentul de fata. romania sa-si tina nasul unde trebuie, ptr ca pana cand MAJORITATEA moldovenilor nu vor vota o guvernare care sa le aduca unirea, nu facem decat sa-i iritam atat pe moldoveni cat si pe rusi. dragoste cu forta nu se poate. nici austriecii nu vor alipirea la germania, desi vorbesc exact aceeasi limba.
  • 0 (2 voturi)    
    unire (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 17:10)

    black [utilizator]

    eu as vrea sa aflu niste motive intemeiate pentru care cineva ar vrea unirea. nu motiv de genul am fi mai multi ar fi mai mare tara. ceva logic si concret.
    • 0 (2 voturi)    
      unire (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 17:35)

      Ionescu Latul [anonim] i-a raspuns lui black

      Pentru ca altii si-au dat viata pentru asta. Pentru valorile traditionale ale poporului roman. Nu pentru bani se vrea unirea. Cui ii e gandul la bani sa plece. E mostenirea pe care au lasat-o cei dinaintea noastra. Ca toti cei din aceeasi mama sa fie la un loc.
      • -1 (1 vot)    
        si da si nu (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 18:34)

        black [utilizator] i-a raspuns lui Ionescu Latul

        nu tot ce faci, faci din respect pentru traditie si pentru cei ce si-au dat viata pt asta. gandeste-te ce s-ar intampla daca germanii s-ar gandi cati si-au dat viata in Great War si WWII. Exemplele pot continua. Fiecare are dreptul la o opinie. Oricum as fi vrut sa aud si alte argumente, care poate mie imi scapa.
        • +2 (2 voturi)    
          motive-black (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 20:51)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui black

          1 avem acelasi sange.si ei sunt romani tot ca si noi.Stefan nu ne a vazut despartiti

          2 ne vor ma ,voi nu intelegeti.Intr un moment in care nimeni nu ne vrea ei sunt singurii care tanjesc dupa noi.

          3. Cu 3 ani in urma 10 000 de oameni mergeau zilnic in Piata Sfatului sa manifeste impotriva comunistilor si isi afirmau dorinta de unire cu Romania

          4cand au scapat de URSS si au schimbat (tradus)numele mic(rusesc fortat) in nume romanesti

          5 Dupa URSS copii cantau in fiecare dimineata la scola"Desteapta-te romane".Cand au venit Voronin cu comunistii au schimbat imnul.Acuma nimeni nu l canta pe cel nou.

          6 sunt oameni buni,calzi.Daca intri in casa lor iti pun in fata ce au ei mai bun si te primesc ca pe cel mai de pret oaspete

          7Suntem vinovati pt ca am stat si stam ca niste lasi din 89 si pana acuma si nu facem nimic sa luam inapoi ce e al nostru

          8 Iti fac o invitatie sa vezi harta Romaniei inainte de 1940 si sa iei sablonul de atunci si sa o compari cu sablonul de astazi si ai sa vezi cat pamant au furat rusii,ungurii ,ucrainienii,bulgarii de la noi.
          • 0 (0 voturi)    
            Bravo Marius! (Joi, 27 noiembrie 2008, 10:21)

            Ionescu [anonim] i-a raspuns lui Marius

            Ai spus exact ce trebuie spus in asemenea cazuri. Peentru ca asa este! Merita multe revenirea lor la tara (care-i si a lor).
  • +1 (1 vot)    
    Unde e problema (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 22:22)

    Ghita [anonim]

    Daca ne uneam cu ei acum 10-15 ani... Dupa caderea URSS poporul roman prin vocea lui Iliescu a fost PRIMUL STAT ce a recunoscut INDEPENDENTA Rep Moldova. Independenta Rep. Moldova nu independenta fata de rusi , este o mare si fatala diferenta. O dorinta de preamarire a lui Iliescu de atunci ce a tinut cat ? 2-3 mandate, ne va costa cam vreo 70-80 ani.

    Cat timp noi i-am recunoscut ca stat independent aia au inceput sa creada asta.
    • 0 (0 voturi)    
      Unde e problema (Joi, 27 noiembrie 2008, 7:25)

      Vio [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Problema este timpul ramas pina la detronarea natingilor si lichelilor, care conduc in prezent Moldova. Mai este foarte putin... Marea majoritate a moldovenilor este nedumerita si nemultumita de ceia ce face gasca comunista.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version