Comentariu Reuters: La 1900, un tren cu abur facea trei ore de la Bucuresti la Marea Neagra. Astazi, un tren electric face sase ore

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:14 Actualitate | Esenţial


Romania are probleme cu infrastructura
Foto: AGERPRES
La inceputul secolului 20, trenurile cu locomotive cu aburi parcurgeau distanta dintre Bucuresti si Marea Neagra in trei ore. Astazi, aceeasi distanta este parcursa de un tren electric in sase ore, scrie agentia Reuters intr-un comentariu despre starea infrastructurii din Romania.

Materialul intitulat "Cu jumatate de viteza inainte pe drumurile invechite ale Romaniei" sustine ca situatia nu-i afecteaza doar pe turisti.

Informatia pe scurt
  • starea infrastructurii preocupa toate partidele aflate in campanie
  • perspectivele din domeniu sunt pesimiste
  • companiile straine se impiedica de lipsa infrastructurii
  • guvernul este unul dintre principalele obstacole in dezvoltarea infrastructurii

"Toate partidele au inclus investitiile in infrastructura rutiera si feroviara in campania pentru alegerile de duminica, stiind ca reteaua invechita de transporturi risca sa anuleze cateva dintre avantajele economice ale Romaniei: pozitia sa geografica la intersectia unor rute comerciale si salariile mici care au incurajat pana acum investitiile straine", scrie corespondentul Reuters la Bucuresti.

Majoritatea economistilor afirma ca fara investitii si reforme, banii straini care au sustinut consumul romanesc, si care se imputineaza deja, vor fi si mai putini. Avand in vedere birocratia, ineficienta administratiei, coruptia si lipsa de disponibilitate a politicienilor de a finanta proiecte pe termen lung, perspectivele sunt pesimiste.

Infrastructura, prioritatea numarul unu

Un prim avertisment a venit in iunie, cand producatorul german de masini Daimler a ales Ungaria in locul Romaniei, pentru constructia unei fabrici Mercedes de 800 de milioane de euro, in parte din cauza retelei rutiere mai bune.

"Transporturile ar trebui sa fie prioritatea numarul unu", a declarat ambasadorul Statelor Unite, Nicholas Taubman. "Romania nu va fi competitiva cu vecinii sai sau partenerii de afaceri occidentali pana cand drumul sau spre Europa nu va fi terminat", a subliniat diplomatul american.

Romania, proaspat integrata in UE, ar trebui sa fie o intersectie de rute comerciale principale pe unde se transporta resursele intre nordul si estul, sudul si vestul Europei. Multe companii straine vor sa vina in Romania, pentru a profita de costurile scazute de productie si pentru maina de lucru. Dar infrastructura  rutiera si feroviara ii dezamageste crunt.

"Companiile au o problema", a declarat Florin Pogonaru, seful Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania. "Castigurile la capitolul competitivitate se pierd din cauza accesului greoi la materiile prime. Se dezvolta insule de productivitate mari, dar raman izolate daca infrastructura nu ajunge pana la portile lor", sustine Pogonaru.

Pe locul 126 in lume dupa calitatea drumurilor

Reuters precizeaza ca aproape jumatate din cei 10.000 de kilometri de cale ferata au nevoie de reparatii sau inlocuiri, iar deraierile si intarzierile fac parte din cotidian. Situatia drumurilor este si mai rea. Forumul Economic Mondial situeaza Romania pe locul 126 din 134 in ceea ce priveste calitatea drumurilor, intre Nepal si Polonia. Romania are doar 270 de kilometri de autostrada.

"Pentru a traversa tara, soferii navigheaza pe drumuri inguste care ocolesc Carpatii si trec prin mii de sate, concurand cu carute trase de cai, biciclisti si chiar turme de oi sau vaci. Multe orase nu au sosele de centura, ceea ce conduce inevitabil la ambuteiaje in centru. Expertii spun ca starea proasta a drumurilor ii costa pe soferi jumatate de miliard de euro pe an pentru combustibil suplimentar si reparatii", sustine comentariul.

Cel mai mare proiect de autostrada, Transilvania, care ar trebui sa lege Romania de Ungaria, a inceput in 2004, dar pana acum s-au construit numai noua kilometri. Iar proiectul nu va putea fi terminat inainte de 2013. De asemenea, proiectul de a renova principala cale ferata intre Bucuresti si Marea Neagra a inceput in 2006 si este deja cu sase luni in urma.

Guvernul, un obstacol al dezvoltarii

Reuters sustine ca guvernul se dovedeste a fi unul dintre obstacole.

"Pentru ca orice proiect major dureaza intre cinci si sapte ani pentru a da rezultate, niciun guvern nu a fost dispus sa cheltuiasca fonduri mari pe infrastructura, de teama ca urmatorul guvern va culege roadele", a declarat fostul ministru al transporturilor Radu Berceanu.

"Poti sa fii Iisus, dar daca un client iti da bani cu lingurita, poti sa faci doar pantaloni scurti, nu lungi", a afirmat Berceanu.

Reuters scrie ca toate partidele fac din infrastructura principala lor prioritate inainte de alegeri, majoritatea promitand sa construiasca in jur de 1.000 de kilometri de autostrada. Expertii estimeaza ca punerea in aplicare a acestor planuri ar costa 4-6% din PIB pe an.

















9438 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Se urmareste si privatizarea Infrastucturi (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:25)

    Marius [anonim]

    De ce sa castige statu, doara el nu se ocupa de nimica, mai bine il lasa in parajina, deraiaza cateva trenuri, mor cativa oameni, si apoi il vindem la cine are bani sa investeasca in infrastuctura, apoi statul plateste firma si chici firma o fi a unora din sefi CFR .. si iaca iese banuuu .. doara la fel e peste tot .. astai Romania .. sper sa nu fiu eu in tren cand deraiaza :) macar atat noroc sa am .
    • 0 (4 voturi)    
      Posibil, insa miza adevarata e piata auto (Marţi, 25 noiembrie 2008, 17:12)

      Kap [anonim] i-a raspuns lui Marius

      E mai simplu: viitorul fost premier moliceanu e preocupat de vinzarile de masini.Noi.
      Iar orientarea coordonatorului APIA e simpla, transparenta si abuziva: taxa de inmatriculare si paragina la CFR.
      Si se bate cu tupeu cu miinile in piept ca e "verde".Da, probabil se refera la dolarii parveniti de la cointeresatii sai amici.
  • +9 (11 voturi)    
    asa da! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:31)

    asa [anonim]

    Hai romani adevarati, sariti la gatul lui Reuters! Mi-e dor de ceva indignare proletara in comentarille de aici!
    • +1 (1 vot)    
      @asa (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 10:18)

      AnneC [anonim] i-a raspuns lui asa

      Vrei sa-ti spun ca desi nu incape comparatie intre calitatea drumurilor din Anglia si cea a drumurilor noastre, si acolo am asteptat in sate sa treaca turma de oi????
      • 0 (0 voturi)    
        wow (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 13:59)

        MB [anonim] i-a raspuns lui AnneC

        ce constatare beton!

        dar acolo ai posibilitatea sa iei motorwayu (sa ocolesti satele, daca nu ai treaba acolo sau in zona) si sa ajungi din vest in est in citeva ore... nu o zi intreaga, cu masina praf si cu nervi pt omorat o familie (daca nu tot neamul)
        pff
  • +8 (8 voturi)    
    Ce sa le mai zici la agenturile astea.. (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:46)

    sile [anonim]

    Partea proasta e ca astia chiar au dreptate. Infrastructura ne trage inapoi cu 50 de ani
  • +8 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:54)

    Vladutz [anonim]

    ...tre' sa fi nebun sa spui ca stau altfel lucrurile.

    da, infrastructura romaniei e la pamant, orice mijloc de deplasare ai alege. toti au furat de-au rupt, nimeni nu a facut nimic si iata ca, in loc sa existe o continua dezvoltare, evident si treptata, se vrea dintr-o data totul.. ce nu s-a facut in 18 ani, sa se faca intr-un an... din pacate nu se poate, chiar daca avem basmele cu fetii-fumosi care cresteau cat altii-n 10... realitatea e diferita.
    • +1 (1 vot)    
      gresesti amice (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 7:30)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Vladutz

      Nu s-a furat, ci s-a jefuit la drumul mare.
  • +6 (6 voturi)    
    LUCRARE CARE NU E MONITORIZATA (Marţi, 25 noiembrie 2008, 15:57)

    ??? [anonim]

    La linia Buc- Constanta se " lucreaza" de vreo 3 ani si nu se stie cand va fi gata sau daca va fi gata vreodata.
    Nu intereseaza pe nimeni si nu e monitorizata si de asta nu se face nimic.
    Urmeaza vreo inginerie financiara...
  • +3 (3 voturi)    
    buna.... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:05)

    liviu_ [utilizator]

    chiar buna asta cu reuters!!!
    trist e ca au dreptate...

    daca nu ar avea guvernu masini si ar merge cu trenul, poate i-ar interesa, asa ii doare fix in cot
  • +6 (6 voturi)    
    Tara de cacao, trenuri de caco (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:08)

    Anonim [anonim]

    Sa mai zic ca la 1960 trenurile cu aburi mergeau in occident cu peste 100km/h ?

    Infrastructura de kkt, politicieni de kkt, oameni de kkt, nespalati, ne-educati, prosti, lenesi, hoti, invidiosi... romani de-ai nostri, crescuti in comunism.
    • 0 (2 voturi)    
      aha (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:54)

      MArtini [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      ca bine zici.dar astia de la noi din tara toti se cred altfel
    • +1 (1 vot)    
      hahaha (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 3:45)

      Lidra [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

      Din ciclul "Tara de kkt, atentate de kkt" va prezentam infrastructura tarii.
  • +3 (3 voturi)    
    Rabdare... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:10)

    Infrastructurist [anonim]

    Mai e putin si depasim si recordul din paleolitic. Rabdare...

    Imi amintesc dupa 1989 cand a aparut pe ecrane Petre Romani si facea spume la gura legat de infrastructura invechita... vom face, vom drege... Dupa 20 de ani, inca asteptam. Apropos: mai asteptati ceva?
  • -1 (7 voturi)    
    ce vor investitorii.. (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:15)

    gigi [anonim]

    "Multe companii straine vor sa vina in Romania, pentru a profita de costurile scazute de productie si pentru maina de lucru. Dar infrastructura rutiera si feroviara ii dezamageste crunt."

    Deci ei vor sa profite, da? Adica sa faca profit. Dar vor conditii f. bune plus munca f. ieftina, da? Intelegeti?

    Adica si noi am vrea sa PROFITAM de salariile de 1 euro ale congolezilor, dar vrem sa aiba autostrazi si trenuri de mare viteza, daca se poate si un low-cost de lux ca sa nu pierdem timpul cu barca pana in Congo. Si sa aiba facultate toti congolezii, daca se poate.. A, si ar fi super sa aiba experienta de 5-10 ani in companii multinationale mari..
    • +4 (6 voturi)    
      ce vor investitorii (Marţi, 25 noiembrie 2008, 16:44)

      profu' [anonim] i-a raspuns lui gigi

      Gigicule, da' tu ai vrea ca investitorii sa vina si sa piarda bani in RO? Pai bineinteles ca vor sa faca profit, asta e si ideea de baza a unei investitii. Si daca RO nu ofera conditii mai bune decit Congo, investitorii se vor duce sa faca profit acolo. Nu ii obliga nimeni sa vina in RO.
      • +3 (5 voturi)    
        Noi vrei sa stam acasa si sa primim bani pe gratis (Marţi, 25 noiembrie 2008, 17:22)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui profu'

        Nu, Profesore, Gigi vrea ca investitorii sa vina in Romania si sa imparta banii direct oamenilor (preferabil sa-ti vina banii direct acasa, sa nu te mai deplasezi pana la posta sau pana la Centrul de Impartit Bani Gratis pentru Romanii Harnici, Destepti si Frumosi).
    • +3 (3 voturi)    
      tu esti din aia... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 18:02)

      akanom [anonim] i-a raspuns lui gigi

      cu ...nu ne vindem tara ! si ... noi muncim, nu gandim !.

      Romanasi d'ai nostri, patrioti si nationalisti.
      • -2 (2 voturi)    
        mintea cea de pe urma (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 3:48)

        Lidra [utilizator] i-a raspuns lui akanom

        Tu esti din aia care mai bine taceau din gura si mai citeau o data.
  • -4 (6 voturi)    
    cine a tradus? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 17:01)

    SofiaR [utilizator]

    Cine a tradus ori nu stie engleza ori nu stie sa citeasca cifre. Citat: "In the early 1990s, it took a steam train three hours to get from the Romanian capital Bucharest to the Black Sea. Now an electric train does it in six."
    "Early 1990s" inseamna inceputul anilor' 90 si nu 1900/ "la inceputul secolului 20."

    Nota redactiei: Reuters a corectat ulterior - 1900 in loc de 1990
    http://uk.reuters.com/article/worldNews/idUKTRE4AO2JX20081125
    • +7 (7 voturi)    
      asteptam scuzele (Marţi, 25 noiembrie 2008, 17:13)

      s [anonim] i-a raspuns lui SofiaR

      sofia in 1990 nu mai erau trenuri cu aburi. tu nu stii nici sa traduci nici sa gandesti se pare ca propozitia care ai luat-o tu cu copy paste si ain trantit-o aici nu are nici o logica. a gresit reuters .. ok, dar hai sa gandim pana sa dam cu paru.
    • -4 (6 voturi)    
      ai dreptate! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 17:15)

      Gabe2006 [anonim] i-a raspuns lui SofiaR

      "Railway workers fix the rail track near Medgidia, 200 km (124 miles) east of Bucharest in this November 6, 2008 file photo. Twice as fast as today, a steam-powered train took three hours in early 1990s to pass through a 225-km railway stretch of the Danube river's low plains from Romania's capital Bucharest to the Black Sea. Drafting viable plans to modernise rail and road links will be the key challenge for the next government after the November 30 general election if it wants to preserve Romania's appeal for foreign investors in an increasingly cash-dry global economy."

      1990 nu 1900!!!! Va faceti de ras! Mediafax are aceasi greseala.

      http://search.us.reuters.com/query/?q=romania&s=USPHOTOS#
    • -2 (2 voturi)    
      n-a corectat nimic (Marţi, 25 noiembrie 2008, 22:17)

      clujean [anonim] i-a raspuns lui SofiaR

      tot 1990's scrie la Reuters!
      • 0 (0 voturi)    
        de parca reuters e dumnezeu (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:38)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui clujean

        avea dreptate cel care spunea sa judeci inainte sa sari cu critica. trenurile cu aburi in 1990 mai erau doar la muzeu. asa ca nu conteaza cine ce a corectat. bravo celor care au dedus si transpus textul corect.
  • +1 (5 voturi)    
    De ce sa vina straini! (Marţi, 25 noiembrie 2008, 17:40)

    Lucianmotzul [anonim]

    asta sa vrut la asta sa ajuns sa nu mai avem nimic si cea fost sa distrus tot ,acesti hoti si distrugatori de neam si tara care au venit la putere au distrus mai rau ca un razboi. tot ce a fost mai clificat si profesional a plecat din tara ,la fel forta de munca calificata cine sa mai munceasca ,scoala romaneasca sa distrus complect nu mai pregateste noi generati de profesionisti ,am dat totul de o parte am spus ca tot ce a fost facut de poporul roman in 50 de ani pe vremea comunismului este rau ,dar trebuia sa plecam de la ce a trudit si a lucrat poporul in acele timpuri si sa progresam nu sa regresam de am ajuns la 1900 la nivelul tarilor din africa .noi acest popor a construit sute de mii de apartamente mai bune mai rele, drumuri, cai feratee ,locomotive, avioane ,nave maritime de mare tonaj, hidriocentrale , centrale nucleare, canale de transport si irigati ,complexe industriale . acum acesti nemernici doar fura si acoliti lor . trebuie sa vina alti sa faca profit ca noi nu mai avem cu cine aici a vrut sa se ajunga ,romania sa fie distrusa si sa fie scoasa la mezat sa plateasca dobinzi. daca nic in ceasul al 12 lea nu stiti cu cine sa votati si nu mergem la vot va fi rau dezastros pt romania . votati orice partid dar nu psd= partidul distrugatorilor romaniei. unde ne sint patrioti ,avem o tara minunata de aia toti vreau sa ne distruga si rivnesc la ea nu o spun in ne cunostinta de cauza .
  • +2 (2 voturi)    
    CFR modernizat (Marţi, 25 noiembrie 2008, 18:04)

    Stefan [anonim]

    Va spun sigur ce urmeaza. In loc sa repare si sa modernizeze infrastructura existenta ,vor face un mega proiect de linii ferate de mare viteza (tren la 300 km /ora) ca si in Franta sau Spania , DAR dupa modelul italian de dezvoltare. Adica lucrari pentru 15 ani si cheltuieli crescute de 400 %. Nu conteaza ca 95 % din trenurile normale vin cu intirzieri de cel putin 30 minute sau ca deraiaza careva saptaminal. Important sa cream o afacere noua in care spaga este pe masura cifrelor in joc. Caile ferate italiane sint in pierdere de 20 de ani si noi vom ajunge la acelasi sistem de aruncat banii pe geam.
  • 0 (0 voturi)    
    FALS (Marţi, 25 noiembrie 2008, 21:50)

    diana [anonim]

    nu este adevarat!
    de la bucuresti la marea neagra, un tren cu aburi facea cca 6 ore.

    daca dispui 17.000 euro poti face o calatorie cu trenul regal (care functioneaza pe baza de aburi) pe traseul bucuresti-sinaia (distanta fiind de 120 km), calatorie care dureaza aprox 3 ore.
    • 0 (0 voturi)    
      sa zicem ca ai dreptate.... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 9:21)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui diana

      si ti se pare normal ca in 100 de ani sa se circule cu aceeasi viteza?!?!!
      ailalti au trenuri rapide, pe magneti etc ce mai au si noi circulam cu aceeasi viteza ca in 1900 !!!
    • 0 (0 voturi)    
      mama ce logica ai... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 10:08)

      Luke [anonim] i-a raspuns lui diana

      pe ce merge trenuletu tau ala regal cu 17k euro? nu pe infrastructura de azi? care bat-o focu tocmai ea e criticata si despre ea se spune ca s-a inrautatit, nu despre tehnologia de fabricatie a trenurilor. deci irelevant ce zici, te asteptai ca pe aceeasi infrastructura sa mearga trenuletu cu aburi mai repede ca celelelate?
      unde mai pui ca pana la sinaia se mai urca putin...asta asa daca prima explicatie a fost prea grea :))
    • 0 (0 voturi)    
      FALS LA FALS (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 11:19)

      FALS [anonim] i-a raspuns lui diana

      am vazut un mers al trenurilor din 1970-1971 si la data respectiva erau si locomotive cu aburi pe anumite linii ; viteza medie la un rapid era cam 80km/h, deci era posibil ca un tren cu locomotiva cu aburi, sa faca 3 ore pana la Constanta. Existau locomotive " Pacific' care aveau inscrisa viteza maxima 120 km/h.
  • +1 (1 vot)    
    Parlamentarii (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 8:53)

    ploiesteanu [anonim]

    nu au nici un interes sa promulge legea exproprierii, pentru ca sunt implicati cu afaceri de terenuri de multe milioane de dolari. Procesul se prelungeste la infinit, terenurile se scumpesc , afacerile lor prospera si construirea infrastructurii rutiere stagneaza la nesfarsit. Asa o fi procedat si Berceanu cand a devenit ministru al transporturilor ?
    • 0 (0 voturi)    
      speram... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 9:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      acu cu crizele imobiliare poate scad preturile si reusesc si ei sa exproprieze ceva....
      nu stiu de unde urma asta de speranta....
  • +1 (1 vot)    
    nimeni nu stie nimic. (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 11:24)

    cristus [anonim]

    apropo de infrastructura : faza reala !! Pe calea mosilor se ridica masini. Dar nu oricum, nu legal, Doamne fereste ! Miercuri am fost la un pas de a ramane fara masina, iar semnul "oprirea interzisa" a fost instalat vinerea urmatoare, deci peste doua zile !!! Tot la o astfel de "actiune" l-am intrebat pe politist care e finalitatea demersului lor si mi-a spus ca "se face loc in felul asta". Intrebandu-l, firesc, unde mai parcam a spus ca se vor face locuri de parcare... No comment !!!
    Aaaa, sa nu uit !! Peste un Audi ultima fita au "sarit" in defavoarea a doua amarate Clio pe care le-au saltat imediat. Au asteptat pana a venit proprietarul, care a stat vreo 5 minute de vorba cu politistul prin geamul masinii de politie. Cand a plecat nu avea niciun proces-verbal in mana. Sa fi dat spaga ? Doamne fereste, politia nu ia spaga in Romania !!
  • 0 (0 voturi)    
    regionala cfr contanta (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 11:28)

    sasha [anonim]

    am lucrat in proiecte cu oamenii de la regionala CFR Constanta. Chiar am participat la licitatii si am si demarat proiecte. Sunt toti profi si cauta sa faca de fiecare data lucrul ca la carte. Nu s-a incercat nici macar o secunda sa se manareasca ceva, nici o propunere ,macar subtila de influentare. Doar ca pentru a face o modificare de infrastructura la o cale ferata (ne-gandita pentru a fi modernizata la un moment dat) inseamna sa dai peste cap circulatia pentru o perioada destul de lunga iar construirea unui nou tronson ar implica niste cheltuieli enorme nejustificate acum din punct de vedere economic. hai sa crestem viteza de la 80 la 100 de km/h si sa ne coste nu stiu cate zeci de milione de euro sau sa investim banii in altfel de dezvoltare - ce vor crea noi cai de comunicare, vitale. Gandite de data asta.
    • 0 (0 voturi)    
      NU ERA O SOLUTIE MAI BUNA? (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 12:09)

      DAR [anonim] i-a raspuns lui sasha

      NU ERA O SOLUTIE MAI BUNA, sa se reabiliteze o singura banda si apoi banda a 2-a?
      Astfel circulatia nu era asa tare afectata ca acum. Mai ales ca linia spre mare se preteaza la asa ceva: adica, dimineata majoritatea trenurilor pleca spre Constanta si dupa amiaza se intorc, iar noaptea in principal trenuri de marfa. Numai vara e mai aglomerat, in rest e mai leger.
    • 0 (0 voturi)    
      Completare (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 15:00)

      Tetelu [anonim] i-a raspuns lui sasha

      Fiindca ai lucrat cu oameni din regionala Constanta ma asteptam sa cunosti ca toate proiectele de infrastructura feroviara de la noi sunt platite in proportie de 80% de UE. Este interesul lor ca sa inchida coridorul IX pan-european care leaga portul Constanta de vestul Europei. Problema nu este de bani, nici de proiectare, ci de executie. Aici e buba, de aici sunt intirzierile!
  • -1 (1 vot)    
    ce-am mai ras... (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 12:00)

    luci [anonim]

    auzi la ei, dom'le, vor cai ferate pe magneti... ce dracu', sunteti rupti de realitate? crezi ca daca era posibil nu se faceau pana acum? astea sunt prioritatile?
    trebuie sa inghitim toate rahaturile strainilor? n-am inteles nimic din privatizarile facute? n-ati vazut pretul la gaze, carburanti, energie? vine cineva sa ne doreasca binele? nuuuuuu, doar sa exploateze....
    ok, asta nu este un motiv sa nu avem drumuri bune, si noi suferim de pe urma asta, dar au fost destule prioritati pana acum, si cateva proiecte s-au demarat....
    ca nu se lucreaza cum trebuie, ca poate si statul are o vina, dar o vina mare o au si cei care vor sa profite: incepand de la proprietarii de terenuri si pana la constructori...
    n-am sa inteleg nicioadata de ce trebuie sa construim cu firme straine, pe hartie, sa dam o caruta de bani, contrcte secrete, ... cand la urma urmei tot muncitorii romani lucreaza, tot utilaje ale firmelor din tara, etc...
    aici e buba, de-asta insista strainii ca ne trebuie aia, aia, vor sa profite si ei, cum o fac de 20 de ani...
    ce avantaj am ca vine o firma straina pentru forta de munca ieftina? daca dupa o luna de munca nu castig sa traiesc cat de cat decent, mai bine sa nu vina... oamenii vor fi nevoiti sa faca ceva, sa deschida o afacere ceva, sau, de ce nu, sa munceasca pamantul, ca prea ne-am batut joc de toate si asteptam sa vine investitorii straini....parca n-am sti la ce vin...
    • 0 (0 voturi)    
      esti partinitor (Miercuri, 26 noiembrie 2008, 14:54)

      MB [anonim] i-a raspuns lui luci

      au fost si sunt inca destule firme straine care si-au respectat angajatii. Nu iti convine salariul nu te duci. Sau iti alegi un sindicat care chiar sa te reprezinte.

      Afacerile au fost totdeauna pe principiul "iti dau o mina de ajutor, dar si tu trebuie sa ma ajuti" , iar contractul e modul de stabilire al acestui ajutor. Deazastrele privatizarii au aparut pe fondul unui sistem justitiar corupt si pe o moralitate mai mult decit laxa a jucatorilor romani din primele linii. Cind promovezi un mediu promiscuu nu te astepta sa iti intre pe usa decit din cei naraviti la trucuri si cistiguri rapide.

      Drumurile sunt, fara a cadea pe panta dramaticului, "vasele de singe" ale unei tari - si, cu criza actuala, banii disponibili pt proiectele de infrastructura vor fi si mai putini, cu toate promisiunile pompoase. E nevoie de o rigurozitate incapatinata sa se revina la o stare acceptabila a infrastucturii in citiva ani, si nu vad la niciunul din oferta electorala prezenta asa o hotarire.
      Articolul e inca unul din seria celor prin care investitorii europeni sunt informati de realitatile de la noi. Fara suparare si pe bune.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version