Susanne Kastner: Parlamentarii romani au adoptat un sistem de vot pe care nu il inteleg

de Laurentiu Diaconu-Colintineanu     Hotnews.ro/Deutsche Welle
Luni, 24 noiembrie 2008, 15:11 Actualitate | Esenţial


Susanne Kastner
Foto: AGERPRES
Susanne Kastner, vicepresedinte al Bundestag-ului german, acuza clasa politica din Romania ca a adoptat un sistem de vot pe care nu il intelege. "Cand am fost in Romania, in luna septembrie, am avut o intalnire cu liderii grupurilor parlamentare din legislativul de la Bucuresti. Am stat cu toti la aceeasi masa si niciunul, NICIUNUL, nu a fost in stare sa imi explice detaliat cum anume va functiona acest vot uninominal", afirma politicianul german, intr-un interviu acordat Deutsche Welle.

"(...) Parlamentarii romani au adoptat o lege, un sistem de vot pe care nici macar nu il inteleg in totalitate. Modul de calcul al candidatului desemnat in Parlament daca la alegeri nu castiga 50% plus 1 din voturi este atat de complicat incat se poate ajunge la decizii aleatorii pe care alegatorii nu le vor intelege", a spus Susanne Kastner.

In opinia sa, "exista riscul ca cetatenii sa se uite nedumeriti la acest sistem de vot si sa se intrebe: 'Acum ce se intampla?'".

Coruptia in Romania este o problema ingrijoratoare

Oficialul german a reluat acuzatiile privind nivelul ridicat al coruptiei din Romania: "Va spun sincer: coruptia in Romania este o problema ingrijoratoare. Nu este o aparitie sporadica, ci mai degraba un fenomen sistemic".

Ea a afirmat ca schimbarea foarte frecventa a ministrilor justitiei a provocat ingrijorari in randul persoanelor familiarizate cu acest flagel.

"In Romania, procedura este extrem de complicata, bineinteles pentru a-i proteja pe parlamentari. Dar impresia data este ca la nivel parlamentar nu se face nimic pentru combaterea coruptiei, ca parlamentarii pot face exact ceea ce vor. Nu este un exemplu bun pentru cetatenii Romaniei. Si cred ca o lege care sa reglementeze imunitatea si anchetarea cazurilor de coruptie la nivel inalt ar fi binevenita", a mai spus ea.

Citeste aici interviul acordat de Susanne Kastner.



















4992 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Din nou, strainilor le pasa mai mult de romani (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:28)

    Ovidiu [anonim]

    decat celor care ne reprezinta in Parlament.

    As vota PSD, PC, UDMR, PCR, orice partid daca as avea garantia ca dezleaga Justita din lant, si o lasa sa ii muste de c. pe cei corupti.

    Desi nu e partidul perfect, PDL a dovedit prin Macovei, ca se poate face Justitie si in Romania...

    Pentru toti latraii care vor aduce argumente, inainte de a improsca cu noroi, amintit-va ca aveam steaguri rosii la Justitie inainte de intrarea in UE, si meritul a fost a lui Macovei, ca am scapat de acele steaguri rosii, si am putut intra in UE.

    Vi se pare normal ca Parlamentarii sa aiba imunitate in fata Justiei pentru orice infractiune?

    Deocamdata se apara cu imunitatea de acuzatii de coruptie, dar ce vom face cand se vor apara de acuzatii de pedofilie de violuri sau de crime ???
    • +3 (3 voturi)    
      de la justitie pleaca totul (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:27)

      lex [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      ai dreptate, cred ca atata timp cat la Justitie e ordine, lucrurile se deruleaza in directia buna. Si da, Macovei e singurul personaj care a convins, deci optiunea de vot devine fireasca..
    • -1 (5 voturi)    
      un corupt (Luni, 24 noiembrie 2008, 17:39)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      spune-mi si mie un corupt inchis sau macar judecat timp de 2 ani cat a fost ministru macovei?
      monica, keep walking !!!
      • +1 (1 vot)    
        dar altii? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 0:48)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui dan

        Nu ministrul justitiei baga la puscarie si nici nu judeca, ci creeaza un cadru si o atmosfera care sa permita asta. (1)
        Nici in restul lumii nu prea sunt legati, dar acolo dispar de pe scena politica (exista o exceptie-Berlusconi, dar Italia e Italia).
        La noi Nastase e iar in carti si inca pe cai mari. La fel Mitrea, Felix-Voiculescu,etc.
        Asta e problema mare. Ca de 20 de ani clasa politica nu prea s-a innoit, iar cei ce au aparut sunt mai rai ca cei dinaintea lor.
        Nicaieri in lume pentru parlament nu candideaza atitia cintareti, actori...
        Sa-l vezi pe Calinescu. Dida Dragan, Luminita Anghel, Mircea Diaconu si altii ca ei in parlament. De fapt n-o sa-i vezi ca si pe Dolanescu si Irina Loghin...
        SI mai e ceva deosebit de important: PESTELE SE IMPUTE DE LA CAP, DAR SE CURATA DE LA COADA.
        Problema e ca n-avem nici corupti mai mici arestati, judecati. A, da e Fanel Pavalache...
        Dar cu o floare....
        • 0 (0 voturi)    
          procedura de curatenie (Marţi, 25 noiembrie 2008, 22:10)

          ion mocanu [anonim] i-a raspuns lui stefan

          da . pestele se curata de la coada, dar INAINTE I SE TAIE CAPUL
      • -1 (1 vot)    
        ai memorie selectiva!? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 1:03)

        alin [anonim] i-a raspuns lui dan

        Dinu Patriciu a fost pus sub acuzare in 29 martie 2005, alaturi de membri ai conducerii grupului Rompetrol, pentru evaziune fiscala, spalare de bani si inselaciune...
        Mai sunt vreo 6-7 parlamentari care s-au trezit cu procurorii pe cap.
        Oricat de tare ar fi ministrul justitiei, chiar daca toti procurorii si judecatorii ar fi incoruptibili (departe de realitate), tot degeaba daca parlamentul si guvernul dau legi si ordonante cu dedicatie. Azi esti vinovat, maine dai in judecata 'statul' ca te-a scos din celula cu 1 secunda mai tarziu de publicarea dedicatiei in monitorul oficial..
  • -1 (3 voturi)    
    Poate nu pe parlamentari trebuia sa ii intrebe (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:35)

    Simona [anonim]

    Poate nu pe parlamentari trebuia sa ii intrebe.

    Eu cred ca e foarte simplu cum functioneaza: va fi ca pe vremea cind se vota pe liste, numai ca nu vor fi numai barosani pe liste ci o multime de necunoscuti...
  • +9 (9 voturi)    
    Uite cineva care le spune pe fata (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:36)

    teo [anonim]

    Despre coruptie, despre problemele ce vor aparea din neintelegerea sistemului de vot, despre cum se protejeaza singuri parlamentarii ca sa nu pice etc.

    Problema insa este mult mai grava, in sensul ca aceasta coruptie are nevoie de oameni pentru a exista, iar NOI suntem cei care o sustinem prin faptele noastre (active sau pasive). Uneori tind sa cred ca ne place sa ne batem joc singuri de noi
  • +3 (3 voturi)    
    Pe hartie suna bine (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:37)

    Alex S [utilizator]

    Asta e ca comunsimul, suna bine pe hartie dar in realitate nu e chiar asa.
    "Votez persoana, nu mai votez partidul". Acum cand o vedem in practica ne dam seama ca nici nu mai stim cu cine votam si cine candideaza. Sincer eu nu am priceput nici pana acum...
    • +5 (5 voturi)    
      doar pentru ca hartia minte (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:15)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Acesta _NU_ este un sistem de vot uninominal. Este un sistem de vot proportional hibrid, care are un element uninominal, dar este extrem de departe de votul uninominal si este un sistem pe care nu il vei intalni in nici o alta tara din lume.

      Este un dezastru, dar sincer ma bucur ca parlamentarii nu il inteleg pentru ca exista o sansa ca la alegeri sa se trezeasca cu surprize majore. Este singurul lucru care ma bucura.

      Pe hartie sistemul de vot UNINOMINAL suna foarte bine. Dar noi NU avem un sistem de vot uninominal.

      Ati uitat referendumul? Acolo unde a avut castig de cauza sistemul de vot uninominal? Ala care _NU_ s-a transpus in lege? Ala era sistemul care suna bine, si politicienii v-au pacalit apoi ca va dau tot un sistem uninominal dar v-au bagat pe gat o struto-camila romaneasca.
      • +1 (1 vot)    
        Nu e chiar asa (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:56)

        un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

        Ei, nu e chiar asa. Chiar am citit atat legea care descrie sistemul de vot, cat si studii asupra ei. Se pare ca sistemul e complicat si legea e formulata ambiguu in cateva locuri, dar este un sistem uninominal. Va fi un singur ales intr-un colegiu uninominal, si acesta va fi dintre candidatii colegiului respectiv.


        Comparativ cu alte sisteme din lume sistemul nostru nu este chiar asa o ciudatenie. Se pare ca e inspirat dupa un sistem de vot care a fost folosit in Belgia, doar ca nu a fost copiat bine.
  • +7 (11 voturi)    
    miscari bune (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:40)

    marilena [anonim]

    buna remarca cu realizarile doamnei macovei. trist e ca nimeni nu a stiut cat a luptat dna macovei pentru asta. trist e ca putini stiu ca ea a fost aleasa femeia anului 2008 in europa....traim in romania si asta ne ocupa tot timpul...
    • +6 (6 voturi)    
      D-na Macovei fata cu nebunii (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:06)

      Pink Panther [anonim] i-a raspuns lui marilena

      Nici eu n-am inteles cum de altii nu au vazut realizarile d-nei Macovei.
      Mai mult, mult prea multi s-au erijat in "judecatori".

      De ce? Cred ca motivatia tine de aceeasi judecata interesanta a majoritatii romanilor care a facut sa-l votam pe Ilici, sa aplaudam minerii in '90, sa scandam "Moarte intelectualilor", "Noi muncim noi nu gandim"...

      Cand zic "noi" ma gandesc la romani desigur nu la minoritatea "altfel".

      In Romania nu stii exact cine este nebun.
      Intr-o tara normala nebunii sunt o minoritate.

      Sa ma intorc la D-na Macovei: am intalnit oameni fara o parere politica dar cu o parere clara despre D-na Macovei. Mitocani 100%.
      Imi pare rau, dar cred ca astia sunt majoritatea romanilor.

      Cine sunt nebunii? Minoritatea nu-i asa?
  • -5 (7 voturi)    
    Banc (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:48)

    Sasu [anonim]

    Nemtzii se prind greu: le spui bancul Vineri si rad Duminica la Liturghie.
  • +4 (4 voturi)    
    Buna observatia cu coruptia. (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:48)

    AlinN [anonim]

    Daca judecatoarele bete care produc accidente scapa bazma curata, ba mai mult ii si hartuiesc pe cei care aplica legea, alde Sile Pietroiu sunt cercetati in stare de libertate si babele care pun un rand de cartofi pe pamantul altora fac ani grei de inchisoare cetateanul intelege ca sunt doua legi. Legea pentru prosti: in care judecatorii sunt niste masini nemiloase, in care litera legii este mult mai importanta decat spiritul legii.
    Legea pentru smecheri in care este permis sa omori, sa furi, sa trafici carne vie, sa te manifesti violent.
    Daca o persoana din grupul prostilor doreste sa treaca in grupul smecherilor trebuie sa organizeze in grup, sa se inarmeze, si apoi sa obtina bani prin violenta, furt, crima, sclavie. In acel moment capata puteri de "smecher". Justitia va fi de partea lui.
  • -7 (9 voturi)    
    Dna din Germania (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:02)

    BULA [anonim]

    Mai vedeti-va de ale voastre ca a-ti bagat lumea in faliment ,CRIZA FINANCIARA MONDIALA tot nu pricep unde sint bani! s-au evaporat , pai va spun eu lista cu miliardari creste pe ani ce trece in cifre astronomice , bani se string doar la o mina de oameni si restul ramin cu buzele unflate ,de unde sa cresti consumul cind alti au stins miliarde si tu nu mai ai cu ce cumpara si esti plin de datori care mai au si dobinzi ffff mari si bani se duc pe dobinzi si tu lucri de pomana pt a plati dobinzile ;ca alti sa faca MILIARDE. Ce mai zici DOAMNA.
    • +2 (4 voturi)    
      Bula, bun pseudonim ti-ai pus... (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:09)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui BULA

      Bai Bula, stii ce inseamna pseudonim?

      STAI JOS!
      • -1 (1 vot)    
        Luminat-va (Luni, 24 noiembrie 2008, 23:33)

        Bula [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Daniel si voiculet, cititi si va documentati si toti cie care mi-au dat - articolul si comentarile SITUATIE DE RAHAT ...... CORESPONDENTA DIN GERMANIA SI APOI DUPA CE VA MAI DOCUMENTATI SI MAI CRESTETI CU ANI,MAI COMENTAM. Daca voi acestia a-ti lucra ,familie sot si sotie 2 copii, casa cumparata cu imprumut dela banca ,si pierdeti serviciul, automat casa deveniti homles pt ca nu mai ai de lucru sa vrei sa lucri pe un salar decent ,dar ce , destepti smecheri mondiali au aranjat colapsul, si cine sufere !miliardari s-au omul de rind palmas si truditor prin lumea asta.Citeste George Cosbuc si marele EMINESCU cu mare atentie iar pt alegeri CARAGIALE si Grigore Alexandrescu.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai bine taceai! (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:41)

      victor [anonim] i-a raspuns lui BULA

      Zi Bula si trage apa!Nu cred ca Germania este pilonul principal in aceasta perioada de criza economica,iar miliardarul german a tras-o din generatii ca sa aiba aceasta prosperitate si nu ca Felix Vantu,Patriciu,Becali ,Tiriac & Co.
      asa peste noapte!
      • 0 (4 voturi)    
        bogatii nostrii sunt mai buni ;) (Luni, 24 noiembrie 2008, 17:38)

        dan [anonim] i-a raspuns lui victor

        la &co intra Casuneanu, Umbrarescu, Cocos si Udrea?

        sau si ei au muncit de generatii pt a face avere?

        de ce l-ai inclus pe Tiriac? nu stii ca el can venit in tara dupa revolutie, dar avea deja o avere considerabila?
        • -1 (1 vot)    
          Ptr.Dan (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:59)

          victor [anonim] i-a raspuns lui dan

          Era vorba de miliardar si nu oameni de afaceri!
          Eu nu m-am amestecat in chestii cu partide politice si speculatii,ci am raspuns unui comentar cu un alt comentar adecvat!Daca tu esti activ si un mare activist anti PDL(reiese din coment.cu Udrea)este problema ta.Nu fiecare comentator are o culoare politica!
          Tiriac stim cu totii ca a venit cu 5 milioane de marci,dar sa devi miliardar in 10 ani(el este chiar de mai multi ani miliardar de Euro si nu de marci)este ca si cum ai castiga in fiecare saptamana la loterie.
          Fara facilitati,hotie si smecherii(cu guvernele)Tiriac nu avea cum sa devina miliardar!
  • +3 (3 voturi)    
    vai, vai (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:14)

    gagautza [anonim]

    urate obicieiuri au strainii astia . le place sa sa se amestece in treburile interne ale altor tari .
  • +1 (3 voturi)    
    Simplu "322" (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:31)

    Un alegator [anonim]

    Cand cineva a incercat sa-mi explice modalitatea de desemnare a castigatorului am ametit.
    Cel care castiga din prima este cel care are 50%+1. Restul se valideaza prin niste formule matematice foarte complicate, in algoritm.
    Unul care are mai putine voturi decat un altul de la un alt partid poate fi validat. Este o alta bataie de joc a pnl-ului si a tovarasilor lor comunisti psd-pc.
    Pentru a nu fi de acord cu un sistem de vot uninominal normal, civilizat, imbecilii au inventat o cretinitate. Faptele celor 322 sunt deja vizibile de la mare distanta.
    Numai romanii nu le vad. Si nici dupa 20 de ani nu inteleg.
    • 0 (4 voturi)    
      uninominal (Luni, 24 noiembrie 2008, 17:49)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Un alegator

      da, e vina pnl si psd...

      drept urmare voi votati "uninominal" struto-camila democrat-liberala

      demagogie mai mare ca la pdl am vazut doar in comunism
    • 0 (2 voturi)    
      stiu ce iti doresti (Luni, 24 noiembrie 2008, 18:18)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui Un alegator

      iti doresti sa castige PDL cu peste 51% ca e singurul care merita sa conduca tara...

      am mai intalnit teza asta de-a lungul istoriei, cand luptau comunistii pt putere, ei erau singurii care voiau binele poporului, al taranului si al muncitorului roman... apoi au scos in afara legii PNT si PNL, partidele de corupti ai vremii, au trimis oamenii in puscarii si la canal... a ramas neterminat canalul Dunare-Bucuresti si vrei sa-l termine pdl trimitand membrii psd si pnl la canal? sa trimita dizidentii la facut drumuri, pardon, drumuri nu, ca dupa cum a spus basescu nu avem nevoie de autostrazi, a mai fost unul inaintea lui, era "comandantul suprem"

      imi pare rau sa te dezamagesc ISTORIA NU SE VA REPETA...

      chiar daca unii nu inteleg anumite fapte nici dupa 60 de ani sau poate nu au pus mana pe o carte de istorie...
  • 0 (2 voturi)    
    Sistemul de vot a fost facut de prietenii dvs. PSD (Luni, 24 noiembrie 2008, 16:43)

    NU [anonim]

    si de "prietenii" lor, PNL.

    Trebuie sa faceti critici cu adresa Susanne, daca vreti sa i bnsemne ceva pt. cei RESPONSABILI -

    Altfel "prietenii" dvs. din PSD+PNL se vor ascunde ca de obicei in spatele spalatoriei PSD-iste: "TOTI SUNT LA FEL".

    "NU TOTI SUNT LA FEL"

    http://axum1.wordpress.com/
  • +2 (2 voturi)    
    Doamnei Susanne Kastner (Luni, 24 noiembrie 2008, 17:10)

    Stapanu [utilizator]

    Felicitari pentru onestitate si curaj!
    Trebuie sa aflati si dumneavoastra, ca si UE in general, ca in Romania singurul sistem de organizare socio-economico-politic este gasca! Egal sistemul de status, cum am aflat mai de mult de la Alina Mungiu, o conationala de-a noastra.
    Istoric si practic, solutiile si implementarea solutiilor pentru Romania nu pot veni decat din exterior, de la un sistem mai puternic, mai cilvilizat si mai stabil, adica de la dumneavoastra insiva. Va asigur ca veti avea sustinere de la romani, desi foarte mica.
    Altfel, ce ne ramane?
    Sa legalizam coruptia si sa anulam orice lege, pentru ca oricum aici nu functioneaza?!
    Sa introducem categoria de smecher pe ID, ca sa stim cu cine stam de vorba?!
  • +3 (3 voturi)    
    Suntem inca "tineri", avem de invatat (Luni, 24 noiembrie 2008, 17:46)

    Rhadoo [utilizator]

    Aceasta critica trebuie luata ca pe o adevarata dovada de prietenie. E bine cand o persoana precum doamna Kastner, membra in parlamentul celei mai puternice tari europene, iti arata locul in care te afli. Altii se multumesc sa ne laude prin cuvinte goale, cand de fapt realitatea pe care o stim si o simtim cu totii e cu totul alta.
    Mi-e teama insa ca intentia dumneaei va ramane fara ecou, deoarece principala caracteristica a politicii romanesti este nesimtirea. De aici deriva mai departe smecheria, abuzul de putere, coruptia.
    Daca politicienii nostri sunt prea ingusti la minte sau prea incapabili sa puna in practica cuvintele "corectitudine", "onoare", "transparenta", noi, ceilalati cetateni trebuie sa invatam din cuvintele doamnei Kastner, deoarece coruptia sistemica este intretinuta inclusiv de noi! Hai sa nu mai platim bani grei ca spaga bugetarilor care sunt obligati! sa ne serveasca, hai sa fim mai buni, mai cinstiti, sa si muncim pentru banii pe care ii pretindem, sa nu mai inghitem toate gogosile electorale. Deoarece puterea e in mainile noastre, celor multi, dar noi am uitat acest lucru, ne-am complacut cu sistemul, deoarece suntem tampiti cu televizorul de 20 de ani.
    • +1 (1 vot)    
      gresesti (Marţi, 25 noiembrie 2008, 4:27)

      crap [anonim] i-a raspuns lui Rhadoo

      nu e nesimtirea, aia e un byproduct ca si celelalte. adevarata cauza este lipsa de caracter, lipsa oricaror valori morale cu alte cuvinte.
  • +1 (1 vot)    
    M...ie PSD, PDL, PC, PRM...... (Luni, 24 noiembrie 2008, 18:28)

    Fabian din Blaj [anonim]

    inviati-l pe corneliu coposu ca mafia si securitatea au distrus romaniaaa.... mi-e scarbaa de partidele de c....t , de mediocritatea si coruptia din aceasta tara si de aceea voi merge la vot si voi scrie pe buletin: "consider ca nici un candidat de pe aceasta lista nu este potrivit pentru a fi ales intr-o demnitate publica, exceptandu-l pe regretatul corneliu coposu". scuze, mai adaug langa numele seniorului cateva personalitati de exceptie, majestatea sa regele mihai al romaniei, doina cornea, monica macovei si primarul sibiului klaus johannis. in rest pleava si gunoaie umane....
  • +1 (1 vot)    
    actiune! (Luni, 24 noiembrie 2008, 18:36)

    C Bontoiu [anonim]

    Rugati-o pe dna Kastner sa nu se opreasca si sa puna biciul pe politicienii nostri. Iata adresa ei de email: susanne.kastner@wk.bundestag.de
    si mesajul meu:

    "Dear Madam Kastner, I am happy to see (in our press in Romania) that you have recently condemned the corruption and lack of professionalism so widely spread among our politicians of any colour! I would strongly ask you to push your opinions even further towards a common point of view within the German Parlament! Only this can make our politicians try becoming more competent and release the Justice system (as we all have seen before the European accession)! Be sure we will also penalize them soon at the Elections! Thank you a lot for everything you do for Romania! People discuss and approve such positions coming from European politicians!"

    cele bune si nu-i iertati la vot! Macovei trebuie sa vina din nou odata cu PD-L ul
    • +1 (1 vot)    
      e cam emotionala, fie vorba.. (Marţi, 25 noiembrie 2008, 4:24)

      crap [anonim] i-a raspuns lui C Bontoiu

      aia cu "Be sure we will also penalize them soon at the Elections!" cred ca e "wishful thinking".. si cam izbeste nivelul de engleza rudimentar
  • -1 (1 vot)    
    interesant CV (Marţi, 25 noiembrie 2008, 4:41)

    capcaunul [anonim]

    laudabila actiunea, dar ma intreb daca nu cumva declaratia ei e pur politica si doar legata de alegeri. spun asta ptr ca e "Dr" ca urmare a unei diplome onorifice luate la universitatea din ARAD (!), ea avand altfel doar o scoala de specialitate.. e si cetatean de onoare al orasului LIPOVA (?), si presedintele grupului parlamentar romano-german, plus ceva cu copiii din romania.. e membra a partidului social-democrat in germania

    in contextul asta, pe care ziaristul l-a trecut cu vederea, ma intreb daca nu cumva se vrea o palma din partea PSD celor care au sustinut uninominalul. ce e bine e ca scoate in evidenta tampenia elitei politice romanesti, in care cuvantul elita l-am folosit aici de fapt cu un inteles peiorativ..
    • -1 (1 vot)    
      capcaunul (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:12)

      victor [anonim] i-a raspuns lui capcaunul

      Nu are nicio tangenta declaratia lui Kastner cu cele enumerate de tine!
      K.este angajata ptr.actiunile caritabile in Ro.inca imediat dupa rev.Un titlu de Dr.onorific(cum spune si numele)se da si ca recunostiinta ptr.fapte si nu ptr.studii !
      Esti cumva nou sosit in Ro.?Uita-te prin arhive si vei gasi si alte art.cu Kastner si comentariile ei critice despre poiltica si politicienii romani!
      Speculantul din noi este caracterul cu care ne mandrim!
  • -1 (1 vot)    
    abia acum au inteles? (Marţi, 25 noiembrie 2008, 8:27)

    Vali Cel Batran [anonim]

    Noi am inteles de la inceput ca sistemul este o facatura care sa duca din nou la lista de partid.
  • -1 (1 vot)    
    Noi stim mai bine :) (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:37)

    ocpa [anonim]

    Ce stiu nemtii -democratia noastra e din nou "originala", ca si in 1990. Mai lipsesc doar minerii. Vorba reclamei: Romania, mereu surprinzatoare ...
  • -1 (1 vot)    
    Tara de scarbiti si scarbosi (Marţi, 25 noiembrie 2008, 10:50)

    Astrud [anonim]

    Scarba vor PSD-cruce-PC-istii si PNL-istii sa aveti ca sa nu veniti la vot. Lor le convine asta. Ce legatura are PSD-ul de azi cu Partidul Muncitoresc de altadata? Ce legatura are PNL-ul de azi cu PNL-ul din vremurile lor bune (desi, si atunci era un partid elitist).
    Chiar nu mai aveti pic de constiinta?
    Nu mai cadeti in plasa lor! Ei si-au impartit tara in proprietati si le e teama sa nu apara adevarata justitie si respectul fata de lege.
    Votati orice alt partid! Votati ceea ce trebuie Romaniei!
  • +1 (1 vot)    
    Cateva cuvinte pe tema coruptiei: (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:06)

    Pintea Haiducul [utilizator]

    S-ar putea numi "Un eseu despre Arta oculta a politicii".In Roma antica din timpul Republicii,senatorii obisnuiau sa desemneze in functii publice(cenzor,consul etc) oameni care aveau vreo crima ascunsa la activ,un secret murdar si compromitator.Daca acesti oameni deveneau periculosi pt Senat,secretul lor era expus public iar autoritatea lor se ducea automat pe apa sambetei.Astfel,Senatul exercita un control eficace asupra puterii executive din acea vreme.Sistemul functioneaza la fel de bine si in prezent in aproape toate statele.De ex.,Israelul: de cate ori ati auzit anul asta ca premierul Ehud Olmert este anchetat??Nici eu nu mai stiu! Olmert a fost sicanat astfel pt ca a incalcat ordinele Knesset-ului si a cutezat sa faca armistitiu cu Hamas si pace cu Siria.Totusi,Israelul (impreuna cu Romania,Rusia,China s.a.) formeaza de fapt in prezent o clasa cu totul aparte de state,si anume statele care inca isi mai controleaza proprii "corupti" si astfel isi asigura un control eficace al propriilor politici economice.In majoritatea celorlalte state,"sforarii" s-au externalizat de la nivel national la nivel trans-national.Un mic numar de plutocrati (dintre cei numiti "Stapanii Universului") controleaza coruptii dintr-un numar impresionant de state! Ce deranjeaza la Romania nu e coruptia (care nu e cu nimic mai mare decat oriunde altundeva pe planeta) ci faptul ca statul roman isi controleaza cu mana de fier proprii corupti din functiile publice si astfel detine controlul.Alde Kastner,Shepherd & co lucreaza de fapt pt cei care ar dori sa detina ei controlul in tara noastra;acestia ar vrea ca toti coruptii nostri sa fie destituiti iar in locul lor sa fie numiti agenti ai trans-nationalelor "Stapanilor Universului".Acest lucru nu trebuie sa se intample! Unu la mana,pentru ca una e sa fii corupt si alta incompetent si,doi la mana,pentru ca daca strainii vor dicta in tara vom deveni practic sclavii lor.Sunt contra coruptiei in principiu,dar in politica reala lucrezi cu ce-i dat.
    • 0 (0 voturi)    
      hotii striga hotii (Marţi, 25 noiembrie 2008, 11:51)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Asta e politica sub care se ascund toti cei care vor ca Romania sa fie inca o suta de ani jupuita de hotii autohtoni, ca strainii care spun adevarul despre noi sunt de fapt vulturii care vor sa apuce ei prada. Hotii ii arata pe cei care observa ca sunt hoti acuzandu-i de hotie! Daca am accepta oglinda si am incerca sa corectam greselile facute de natura cand l-a creat pe roman, nu ar fi mai bine? Dar oglinda asta doare rau!!! Asa ca prefera sa o sparga....
    • +1 (1 vot)    
      salut (Marţi, 25 noiembrie 2008, 22:14)

      ION MOCANU [anonim] i-a raspuns lui Pintea Haiducul

      Noroc si toate cele bune Pintea. Te Salut .
  • +1 (1 vot)    
    Ambiguitate legislativa (Marţi, 2 decembrie 2008, 14:16)

    Frakasse [utilizator]

    Sa va dau numai un exemplu din legea 35/2008 pentru alegeri parlamentare:

    "27. prag electoral - procentajul minim din voturile valabil exprimate separat pentru Camera Deputaţilor şi Senat sau numărul minim de colegii uninominale în care se situează pe primul loc în ordinea numărului de voturi valabil exprimate, pentru un partid politic, o alianţă politică sau electorală, necesar pentru a intra în procesul de distribuire a mandatelor"

    Poate ma insel eu dar "procentul minim din voturi" si "numarul minim de colegii uninominale în care se situează pe primul loc" sunt doua notiuni diferite chiar daca, statistic vorbind, sunt apropiate ca valoare.

    Pentru cei interesati toata legea o puteti lua de la:
    http://www.roaep.ro/ro/section.php?id=93


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version