Calin Popescu Tariceanu: O masura privind suspendarea temporara a taxei auto ar putea fi adoptata in termen de 10 zile

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 17 noiembrie 2008, 17:36 Actualitate | Esenţial


Primele masuri anticriza vor fi discutate si aprobate miercuri, a anuntat premierul Calin Popescu Tariceanu, care a spus ca "nu va astepta inceputul anului viitor pentru ca acest plan sa fie pus in practica". Seful Executivului s-a referit si la declaratiile sefului statului, care a propus, luni, suspendarea temporara a taxei auto pentru a ajuta uzina Dacia, premierul declarand ca "ma bucur ca eu si presedintele avem aceeasi abordare privind taxa auto".

Iata cateva dintre cele mai importante declaratii facute de seful Executivului la Palatul Victoria:
  • fara indoiala ca romanii asteapta de la liderii politici solutii pentru ca Romania sa poata depasi criza financiara in cat mai bune conditii
  • este obligatia noastra de a actiona cat mai rapid pentru a asigura locurile de munca pentru romani
  • la nivelul Guvernului, aceasta obligatie s-a materializat deja, prin prezentarea planului anticriza
  • astazi am avut o intalnire cu o parte din membrii Cabinetului si am stabilit responsabilitatile si termenele
  • Guvernul nu trebuie sa fie singurul care sa vina cu masuri anticriza; institutiile statului trebuie sa colaboreze
  • astazi am avut o intalnire cu guvernatorul BNR Mugur Isarescu si cu analisti economici
  • nu voi astepta inceputul anului viitor pentru ca acest plan sa fie pus in practica
  • vrem sa limitam cat mai mult fenomenul disponibilizarii de personal
  • vrem sa sustinem sectorul constructiilor, respectiv construirea de locuinte. Nu vrem sa ne limitam doar la cei care au pana in 35 de ani. Vrem ca toti romanii sa isi poata construi case
  • se doreste implicarea bancilor, prin reducerea sau chiar anularea TVA-ului pentru constructia primei case. Acesta nu este insa un angajament
  • constructia de locuinte trebuie sa devina un motor puternic al cresterii economiei
  • vreau sa fac in asa fel incat economia sa nu cunoasca o descrestere care sa afecteze oamenii
  • vrem sa propunem avantaje la creditare pentru cat mai multi oameni
  • nu am avut discutii cu nimeni despre majorarea taxelor
  • eu si presedintele avem aceeasi abordare privind taxa auto
  • am spus de multa vreme ca importurile de vehicule second-hand vor afecta negativ productia interna. Astazi lucrurile se vad
  • voi avea o consultare cu presedintele pe acest subiect si vom adopta o decizie rapid
  • trebuie sa continuam programul de vanzare de masini noi, nepoluante
  • n-am stabilit cu presedintele Basescu nimic legat de taxa auto
  • trebuie sa ne asiguram ca pastram locurile de munca in economia romaneasca, iar industria auto este vizata
  • importul salbatic de masini second-hand a afectat si vanzarile fabricii Dacia in Romania
  • noi ne transformam intr-un cimitir de masini second-hand.

Potrivit unor informatii aparute luni dupa-amiaza, Tariceanu l-a sunat pe presedintele Traian Basescu pentru a discuta pe marginea unei ordonante privind suspendarea temporara a taxei auto.


Presedintele Basescu a propus, luni, patru masuri pe care viitorul Executiv ar trebuie sa le ia pentru buna functionare a uzinei Dacia, intre care si suspendarea temporara, pentru o perioada de 6 luni, a aplicarii taxei de prima inmatriculare auto pentru masinile noi, "in cazul in care aceasta masura nu contravine regulilor CE".

Seful statului a propus apoi continuarea programului Rabla, supravegherea inmatricularii ilegale a masinilor si creditarea furnizorilor pentru uzinele Dacia.

Planul anticriza, aplicat de la 1 ianuarie 2009

Premierul Calin Popescu Tariceanu le-a cerut luni ministrilor sa pregateasca actele normative pentru punerea in practica a masurilor din planul de contracarare a efectelor crizei economice, astfel inca acestea sa fie discutate in sedinta Executivului din aceasta saptamana si sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2009.

"Masurile incluse in programul de crestere economica si de creare de locuri de munca trebuie implementate rapid, astfel incat sa intre in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2009", a declarat Tariceanu la inceputul reuniunii de lucru pe tema planului anticriza, care a avut loc luni la Palatul Victoria.

La intrevederea de luni au participat ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, ministrul muncii, Mariana Campeanu, ministrul lucrarilor publice, Lazlo Borbely, ministrul pentru IMM-uri, Ovidiu Silaghi, presedintele ANAF, Daniel Chitoiu, seful Comisiei Nationale de Prognoza, Ion Ghizdeanu, consilieri si experti.

Executivul a elaborat un plan de masuri ce prevede alocarea a minimum 10 miliarde de euro in urmatorii patru ani pentru investitii in economie, reducerea CAS cu zece puncte procentuale si alocarea a 220 de milioane de euro pentru constructia de locuinte sociale. Planul a fost discutat in sedinta de saptamana trecuta a Executivului. Tariceanu a declarat, saptamana trecuta, ca programul privind cresterea economica si locurile de munca, elaborat de Guvern, vizeaza trei prioritati: oamenii, firmele romanesti si sistemul financiar.



















2160 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    Consitutia spune ca Presedintele numeste premierul (Luni, 17 noiembrie 2008, 17:50)

    Adam [anonim]

    Daca nici un partid nu are 51 procente Basescu poate desemna pe cine vrea.Nu poate fi suspendat pentru ca refuza numirea lui Geoana.
    • -2 (2 voturi)    
      Alianta PSD-PNL-IMPOSIBILA (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:16)

      Adam [anonim] i-a raspuns lui Adam

      Daca psd+pnl fac 51 procente ele nu ii pot cere presedintelui desemnarea premierului din partea lor. Constitutia vorbeste de partid peste 50 procente si nu de alianta.Basescu are dreptul constitutional de a desemna candidat de premier orice cetatean roman.
    • -1 (1 vot)    
      Buna ziua - bat pari (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:23)

      FLORIN [anonim] i-a raspuns lui Adam

      Buna dimineata. Te-ai trezit? Acum culca-te la loc.
  • -2 (4 voturi)    
    Acum se da pe langa Basescu (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:02)

    - [anonim]

    Problema grava este alta: am avut 10 ani de crestere economica
    din care Romnaia NU S-A ALES CU NIMIC !

    1999 - 2000 = cdr (pdl+pnl+pntcd)
    2001 - 2004 = psd
    2005 - 2006 = pdl+pnl
    2007 - 2008 = psd+pnl

    psd = 6 ani
    pnl = 5 ani
    pdl = 3 ani

    PSD+PNL = 7 ani
    PDL+PNL = 3 ani

    Acum, cand cresterea economica se va apropia de ZERO, si banii vor fi din ce in ce mai putzini

    In timp ce ei: PSD+PNL+PC+UDMR sunt mai multi si mai uniti ca niciodata

    Credeti ca mai multi (7 ani) vor face din mai putzin mai mult ?

    Sau credetzi ca mai putzini (3 ani) vor face din mai putzin MAI MULT ?
  • +1 (1 vot)    
    anularea TVA-ului pentru constructia primei case (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:27)

    cosmin [anonim]

    "se doreste implicarea bancilor, prin reducerea sau chiar anularea TVA-ului pentru constructia primei case. Acesta nu este insa un angajament"

    Asta, ca de obicei la noi, va insemna doar cresterea pretului la case fix cu diferenta data de TVA.
  • +1 (1 vot)    
    Suspendarea taxei auto (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:38)

    hmmm [anonim]

    Aceasta suspendare va porni un val de nemultumiri deoarece cei care au cumparat masini noi pana in acest moment vor dori recuperarea taxei. E o prostie ca eu acum 2 luni am platit, iar peste 10 zile nu se mai plateste si din nou peste 6 luni iar se plateste!!!

    E o mare smecherie a dealerilor pentru a mentine vanzarile, deci comisioanele!!!!!!

    Din nou o prostie!
  • +3 (3 voturi)    
    taxele auto vechi si noi (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:45)

    ganditorul [anonim]

    Pai, fosta taxa de prima inmatriculare, in prezent taxa de mediu reprezinta de fapt o mare greseala. Corect ar fi fost ca aceasta taxa sa fie cuprinsa in pretul de comercializare a combustibilului.
    Astfel cine consuma mai mult inseamna ca polueaza mai mult, cine consuma mai putin inseamna ca polueaza mai putin. Corect?
    Astfel daca pentru un consum mediu de 100 litri carburant / luna x 0.10 bani litru = 10 lei ->->
    10 lei/luna x 12 luni = 120 lei/an
    Dar ce ne facem cand o masina are EURO 3 alta EURO 4, alta nu are nimic ?
    Pai simplu, cine are EURO 4 plateste un impozit anual pe masina mai mic, cine nu are EURO plateste un impozit mai mare, bineinteles in functie de capacitatea cilindrica.
    Si uite asa parcul auto national va avea in cativa ani mai multe masini putin si poluante si putin consumatoare de carburanti in detrimentul celor poluante si mari consumatoare de carburanti.

    Ganditorul
    • +1 (1 vot)    
      RE: Taxele auto vechi si noi .... (Luni, 17 noiembrie 2008, 21:23)

      MLZ [anonim] i-a raspuns lui ganditorul

      Oarecum de acord cu tine, pt ca incerci sa fii principial. Insa exista o problema: ce te faci daca ai o masina Euro X (nu conteaza prea mult) si nu faci tot anul decat un drum pana la mare?

      E corect sa platesti impozit precum un taximetru? Sau invers, el ca tine?!?

      Eu cred ca precum repartitoarele la calorifere se pot construi niste dispozitive care sa ti le puna pe teava si .... cat poluezi - platesti.

      Cat pot fi dispozitivele alea? 100 EUR? 200 EUR? Cred ca toata lumea ar fi de acord sa-si puna, pt ca ar fi principial corect.

      INSA avem o mare problema: nu se poate implementa asa ceva din cauza impotentei statului nostru de a prinde gainarii (de orice fel, despre marii ecscroci nu mai amintim, ca facem direct comotie cerebrala)...... Si uite asa, platim dupa cum ii zic principiile liberale lu' Johnny Handsome Tariceanu ....

      (Astea intra la costurile traitului in Romania :o( )
  • +2 (4 voturi)    
    Mai mult decat atat... (Luni, 17 noiembrie 2008, 18:55)

    Ivan T [anonim]

    Propun subventionarea de la bugetul statului cu 50% pentru masinile noi marcaaaa...Citroen !.
    Asa incat dealerii Citroen la fiecare masina vanduta sa primeasca din partea statului,cu titlu gratuit,ca prima de incurajare a vanzarilor,jumatate din pretul fiecarei masini vandute.
    Ce zici Taricene nu e bine..!??.
  • 0 (0 voturi)    
    alta propunere (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:03)

    nutu [anonim]

    Mai bine ar opri comertul ilegal ,le-ar aduce mai multe beneficii dar e prea complicat pentru mintea lor .
  • +1 (1 vot)    
    taxa auto (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:37)

    stefan [anonim]

    Si cu cei care si-au cumparat masini noi si au platit taxa auto, cum ramane? Adica, dupa ce ai eforturi ca sa iti cumperi o masina noua, putin poluanta, statul a venit si te-a obligat la un efort suplimentar. Acum, suspenda taxa. Pai, cate feluri de cetateni are tara asta? Parca toti ar trebui sa fim tratati egal, nu-i asa, domnilor?
  • 0 (0 voturi)    
    Pauza de o criza (Luni, 17 noiembrie 2008, 19:47)

    Crizantenul [anonim]

    Pai ce sa mai ... de parca am fi o tara de producatori de masini ... Daca nu lucrezi in "domeniu" n-ai parte de de "ajutor" ! Asa ca daca nici PLD nu se tine de promisiunea returnarii taxei platite , mu-mi ramane decat sa-l dau pe taxache in judecata ... sa am noroc !
  • +1 (1 vot)    
    Dispret (Luni, 17 noiembrie 2008, 20:09)

    popescu [anonim]

    Cum se simt acum domnule prim-ministru cei cateva sute de mii de cumparatori de masini noi care au platit, in multe cazuri, taxe de inmatriculare / poluare mai mari decat cei care au achizitionat masini second-hand ? Nu credeti ca mergeti dintr-o ineptie in alta de - chipurile - grija fata de biata economie romaneasca? Nu credeti ca masura asta ar fi fost buna si acum cateva luni?
    E jenant ce se intampla, de parca am fi pe plantatie si trebuie sa ne supunem orbeste si prosteste tuturor deciziilor stapanului de sclavi...
  • 0 (2 voturi)    
    O motiune definitiva... (Luni, 17 noiembrie 2008, 20:34)

    ac [utilizator]

    ... de suspendare a megasuperextrapremierului asta (sau recamier, nu stiu cum sa-i mai zic) - pe cind? Cara-te, jawra. Cind Tarithceanu n-o sa mai fie premier, o sa ma tratez cu un coniac mare ca pentru ocazii.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai bine... (Luni, 17 noiembrie 2008, 23:57)

    asdf [anonim]

    decat sa umble la taxa de poluare care oricum este mica, ar pune sa fie platit TVA pentru mansinile second aduse de afara, intrucat e singurul obiect pentru care nu se plateste TVA din Romania. Cei care aduc masini primesc inapoi banii pe TVA in Germania si logic ar fi sa plateasca TVA in Romania...
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Marţi, 18 noiembrie 2008, 9:22)

      alex [anonim] i-a raspuns lui asdf

      dar la apartamentele second hand (comuniste) platesti TVA, analistule economic ce esti matale?

      mai mult, cand cumpar masina, vanzatorul imi taie chitanta de 1.000 euro, desi masina poate valoareaza 20.000, dar platesc 19% din 1.000 euro, adica 190 euro, mult mai putin decat 3.000 euro cat este taxa actuala.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 18 noiembrie 2008, 7:26)

    Observatore [utilizator]

    Daca tot moare de dragul Daciei pt ce si-a cumparat Harley Davidson ?
  • 0 (0 voturi)    
    acum inteleg (Marţi, 18 noiembrie 2008, 9:11)

    dumiritul [anonim]

    asta e problema acestei crize: nu se cumpara suficiente masini (noi)...
  • 0 (0 voturi)    
    se poate modifica taxa din cod fiscal in 10 zile? (Marţi, 18 noiembrie 2008, 9:25)

    alex [anonim]

    "Calin Popescu Tariceanu: O masura privind suspendarea temporara a taxei auto ar putea fi adoptata in termen de 10 zile"

    HEI!!! Taxa este inclusa in Codul Fiscal, iar din cate imi aduc aminte, varujean spuena acum cateva luni ca orice modificare a taxelor din codul fiscal pot avea efecte fie incepand cu 1 ianuarie, fie cu 1 iulie, adica din 6 in 6 luni!

    Mai hotilor! Iar ne prostiti ca pe copii mici?
    Cum va mai rabda pamantul asta? Incompetentilor!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Sustinere pentru Dacia (Marţi, 18 noiembrie 2008, 11:57)

    Gigel [anonim]

    Masura e justificata, chipurile, prin sustinerea fabricii (brandului) Dacia, adica a industriei auto romanesti.
    Realitatea e ca romanul nu prea mai cumpara Dacia Logan/Sandero, hai sa fim seriosi, ce pondere au in totalul vanzarilor?
    Si ce influenta are asupra pretului cand cumperi masina? Dealer-ul nici macar nu specifica in oferta cuantumul taxei de poluare...
    O vrajeala de masura cu iz electoral.
  • 0 (0 voturi)    
    Hai cu suspendarea! (Marţi, 18 noiembrie 2008, 12:10)

    Ion [anonim]

    Tariceanule, baga tare cu suspendarea taxei pentru ca va fi pe placul tuturor. Atat indirect cu criza economica, cat si direct cu buzunarul nostru. Ai avut o idee buna, am increderea ca o vei concretiza in cel mai scurt timp.
  • 0 (0 voturi)    
    Pe placul meu (Marţi, 18 noiembrie 2008, 19:42)

    Mark [anonim]

    nu este Tari pentru ca am platit acum doua luni 5700 RON taxa pentru o masina noua. De dat banisorii inapoi ...........
    Banutu de la Daciute cam merge la Renault cred deci despre ce sprijin al economiei interne este vorba?
    Sa mai zic ca am si apartament nou la care am platit TVA (este cu credit sa nu creada cineva ca...)
  • 0 (0 voturi)    
    Planului anticriza (Marţi, 18 noiembrie 2008, 19:53)

    Ioana [anonim]

    Am tot urmarit la stiri ce se intampla pe plan mondial si la noi in tara cu aceasta criza economica si lucrurile stau foarte rau. Americanii astia, bata-i vina! La noi in tara lucrurile nu merg insa foarte foarte rau datorita cresterii economice si unei conduceri bune a tarii. Stiu ca majoritatea romanilor sunt carcotasi si nu ar recunoaste nici in ruptul capului ca la noi clasa politica s-a maturizat... dar asta este adevarul. Guvernul isi face datoria si acest lucru se vede din alcatuirea planului anticriza ce este foarte bine intocmit. Sa speram ca-si va atinge tinta si vom trece cu brio peste aceste momente dificile.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version