Asistenta de la Spitalul Grigore Alexandrescu care in martie a incurcat un copil sanatos cu unul care trebuia operat a trimis din nou la operatie alt copil

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 13 noiembrie 2008, 15:14 Actualitate | Esenţial


Asistenta medicala de la Spitalul "Grigore Alexandrescu", din vina careia, in luna martie, un copil de 9 ani a ajuns sa sufere o interventie chirurgicala inutila, a incurcat din nou, la sfarsitul lunii octombrie, un copil sanatos cu unul care trebuia operat, au declarat, pentru NewsIn, surse din spital.

"Doctorul Dorin Rosca, medic primar chirurgie si ortopedie, a cerut sa fie adus din salon un pacient, pentru o operatie de apendicita, iar asistenta de anestezie la sectia de chirugie II, Aurora Stefan, a adus un copil care trebuia externat. A fost norocul copilului ca medicul l-a recunoscut si i-a atras atentia asistentei ca ii adusese un alt pacient, care nicidecum nu trebuia operat", sustin sursele citate.

Potrivit surselor, asistenta a luat copilul care trebuia externat din salon si l-a dus in sala de operatie, fara sa il intrebe cum il cheama si fara sa ii analizeze fisa de observatie. "Nu este admisibil sa iei copilul de mana si sa il duci pe masa de operatie, fara sa-l identifici, mai ales cand stii ca ai mai gresit in acelasi mod", au mai spus sursele medicale din cadrul spitalului.

  • Medicii de la Grigore Alexandrescu: Parintii copiilor internati sunt de vina

Contactat telefonic in legatura cu acest caz, medicul Dorin Rosca a afirmat ca, pentru a-si spune punctul de vedere, trebuie sa se consulte mai intai cu asistenta de la anestezie. "Nu-mi amintesc exact ce s-a intamplat. Am zeci de operatii pe zi, iar copiii se pot incurca foarte usor. Oricum, astfel de situatii nu sunt iesite din comun, pentru ca este vorba despre copii, iar acestia plang, se sperie si nu coopereaza cu medicii si asistentele", a afirmat doctorul Rosca.

Medicul a sugerat ca o parte din vina pentru confuziile de pacienti apartine parintilor. "Mamele copiilor nu stau in saloane. Ba pleaca sa bea cafea, ba se intalnesc cu cineva, ba sunt stresate si, cand vine asistenta sa ia copilul la operatie, nu are cu cine sa discute daca pacientul incepe sa planga", a mai afirmat doctorul Dorin Rosca.

Presedintele Ordinului Asistentilor Medicali din Bucuresti, Gheorghe Georgescu, spune ca va ancheta activitatea asistentei de anestezie din Spitalul "Grigore Alexandrescu", intrucat in atributiile profesiei pe care aceasta o desfasoara nu intra aducerea pacientilor de la salon in sala de operatie.

  • In martie, asistenta a primit doar avertisment

"La primul incident, cand un copil a fost operat din greseala, asistenta in cauza s-a ales doar cu avertisment din partea Consiliului National al Ordinului Asistentilor Medicali, desi noi am propus suspendarea dreptului de practica timp de sase luni. Daca in continuare aduce copii de la salon in sala de operatie si, pe deasupra, ii mai si incurca, risca o pedeapsa aspra. Pacientii sunt luati din salon si dusi in sala de operatie numai de catre asistenta de sectie, nicidecum de catre cea de anestezie", avertizeaza Georgescu.

Pe 19 martie, in aceeasi unitate sanitara, un copil de 9 ani a fost operat de apendicita, din cauza neatentiei echipei medicale, desi se afla la spital pentru un examen cistoscopic.

"Copilul a fost adus de asistenta de anestezie Aurora Stefan fara fisa de observatie, ceea ce este inadmisibil pentru ca, in aceasta fisa, se afla toate informatiile legate de pacient, dupa care medicul Mihai Dumitru i-a scos apendicele, fara sa isi dea seama ca pacientul nu era programat pentru respectiva interventie chirurgicala. Este o greseala imensa ca un medic sa nu ceara confirmarea ca opereaza pe cine trebuie. La fel si anestezistul, pentru ca o anestezie generala se face in functie de mai multi factori", au relatat evenimentul surse din interiorul spitalului.

Potrivit legii, conducerea spitalului este obligata sa sesizeze Colegiul Medicilor, in cazul producerii unor erori medicale in unitatea sanitara pe care o administreaza. "Daca este vorba despre o greseala administrativa, atunci masurile se iau in cadrul spitalului respectiv, insa, in cazul unor erori medicale, exista obligatia anuntarii organului competent, care, in aceasta situatie, este Colegiul Medicilor", a precizat presedintele Colegiului Medicilor din Romania, Vasile Astarastoae.

Conducerea spitalului a decis, la acel moment, ca personalul medical aflat in culpa sa fie sanctionat cu reducerea salariului cu 10 la suta, timp de trei luni, si cu mutarea intregii echipe de la sectia de Chirurgie II la Chirugie I.

Colegiul Medicilor a fost anuntat cu privire la aceasta eroare medicala abia dupa aparitia cazului in presa. In luna iunie, Colegiul Medicilor Bucuresti a decis interzicerea dreptului de practica, timp de trei luni, pentru medicul chirurg si medicul anestezist, vinovati de operarea din greseala a copilului de noua ani.

Ordinul Asistentilor Medicali din Bucuresti propusese, pe 30 mai, suspendarea, pentru sase luni, a dreptului de practica pentru asistenta Aurora Stefan, de asemenea vinovata pentru operatia gresita de apendicita. Ulterior, insa, asistenta a scapat cu un simplu avertisment. Tot avertisment au primit, in acelasi caz, directorul de ingrijiri al spitalului si asistenta sefa, motivul invocat fiind lipsa de organizare la nivelul sectiei pe care o conduc.

Potrivit medicului generalist Sever Oana, scoaterea apendicelui fara sa fie necesar acest lucru nu are consecinte negative asupra sanatatii pacientului. Foarte grava este insa anestezierea generala fara sa fie cunoscut istoricul medical al celui care urmeaza sa fie operat. "Exista riscuri foarte mari daca pacientul este alergic la una dintre substantele continute in anestezic. Nicio anestezie generala nu se face fara un consult prealabil, la plamani, la inima si asa mai departe", a precizat doctorul Sever Oana.



















2905 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    traducerea: cineva vrea capul asistentei sau a sef (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:27)

    aa [anonim]

    interesant :
    "sustin surse din spital. "
    data trecuta s-au gasit persoane dispuse sa dea declaratii acum nu mai sunt ? oare de ce ?
    parintii copilului unde sunt ? aberatii jurnalistice care nu mai produc, si nu am folosit intamplator verbul, dovezi.

    "Sursele" sunt baza,atat restul e pus pentru a da tarie la ceea ce sustin probabil niste persoane care vor capul asistentei , sefei ei sau cine stie cui . exista si aceasta posibilitate,nu ?

    oricum e grav cand ajung alti pacienti la operatie.
    • +3 (3 voturi)    
      Teoria conspiratiei (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:48)

      asa [anonim] i-a raspuns lui aa

      Sigur ca da, asistenta a facut aceeasi greseala de 2 ori ca sa dea apa la moara celor care vor capul ei sau al sefei ei.....nu ca ar fi incompetenta !
    • +3 (3 voturi)    
      Chiar crezi ca se vrea vreun cap? (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:55)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui aa

      Daca tot afirmi ca se vrea capul cuiva, cum iti explici reactia medicului Dorin Rosca care, brusc, nu-si mai aminteste ce s-a intamplat atunci si solicita sa se "consulte" mai intai cu asistenta inculpata. Ma intreb cum acelasi doctor mintea slaba si-a amintit totusi figura copilului care era s-o pateasca. E cam cu ata alba... si e foarte grav, e vorba de vieti omenesti la mijloc
    • +3 (3 voturi)    
      Lucrurile astea se intimpla din cauza unora ca aa (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:57)

      Doctor De Vina [anonim] i-a raspuns lui aa

      AA, cum poti sa scoti asemenea ineptii? Daca eu sau oricine isi vede de treaba si isi face datoria in mod corect si constiincios, cum poate cineva sa condamne? Dar daca ai facut-o odata si o mai repeti si a doua oara, se cheama ca este o problema. Oricine poate gresi. Dar in acest domeniu, greselile conduc la pierderi de vieti omenesti. Se pare ca pe tine nu te intereseaza. Se poate ca tu, aa, sa fii chiar tu unul din doctorii sau cadrele incompetente din spitalele romanesti, si la umbra anonimatului incerci sa deviezi vina de pe colegii dumitale.
      Cum poti sa gindesti si sa spui asemenea ineptii crase? Cum adica parintii copilului unde sint? Daca copilul e orfan, inseamna ca trebuie operat de trei ori, de apendicita, ca o sora cascata nu e atenta, ca pe doctor il doare in .. si conducerea spitatlului e ocupata cu vizionarea de filme XXL, pe noile laptopuri primite.. Cu oameni cu o gindire limitata ca si tine, am ajuns unde sintem si nici o sansa sa ne revenim. Este socant si ingrijorator ce se intimpla!
  • +3 (3 voturi)    
    Inadmisibil (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:31)

    ana [anonim]

    Nu se poate asa ceva.Nu se poate sa primeasca doar avertisment pentru incompetenta lor.Nu conteaza daca nu are consecinte grave,este totusi vb de viata unui OM.Daca ei s-ar afla in situatia aasta sunt sigura ca i-ar ,,strange de gat" pe cei responsabili.Nu-si fac treaba asa cum trebuie,in schimb cer salarii mari.Sa le merite.Asistenta aia trebuie data afara.Ce se va intampla dc va primi iar avertisment iar peste 6 luni duce la operatie de inima pe cineva care nu are nevoie?Tot avertisment i se va da?Iar doctorul care era sa opereze gresit are un tupeu fantastic.Nu mamele sunt de vine si nici copii ci EI care se cred salvatori de vieti.Rusine sa le fie.Se uita la tine in spital doar daca le dai bani, altfel, te lasa sa mori acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    De ce nu invatam de la altii ? (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:38)

    stefan [anonim]

    In Vest, se pune pe mina bolnavului o bratara de plastic cu numele si prenumele,data nasterii. La fel si la noi nascuti. O cheltuiala minima care evita complicatii mult mai dureroase si grave.
  • +2 (2 voturi)    
    doctor tampit (Joi, 13 noiembrie 2008, 15:40)

    STF [anonim]

    "Medicul a sugerat ca o parte din vina pentru confuziile de pacienti apartine parintilor. "Mamele copiilor nu stau in saloane. Ba pleaca sa bea cafea, ba se intalnesc cu cineva, ba sunt stresate si, cand vine asistenta sa ia copilul la operatie, nu are cu cine sa discute daca pacientul incepe sa planga", a mai afirmat doctorul Dorin Rosca."

    Cum naiba sa spui asa ceva???????? E incredibil . Nu mamele sunt responsabili de copii in spital. Copii ar trebui sa aiba o bratara cu datele de identificare. Tara de rahat cat de greu e sa implementezi un astfel de sistem.
  • +2 (2 voturi)    
    RUSINEEEEEEEEE, animalelor.....(cer scuze vietuito (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:21)

    ada [anonim]

    Si de ce altceva mai trebuie sa fie rapunzatoare mamele internate?????astia sunt sanatosi la cap??ideea este ca mama sa se interneza cu copilul ca taraturile de asistente sa nu mai trebuiasca sa ii spele, sa ii culce sa le dea mancare, etc...de aia, va spun eu...nu e de datoria mamei sa se asigure ca asistenta ia copilul "care trebuie@ la sala de operatie, nu???
    am mai postat comentarii despre acest subiect, dar doar noi, mamele le citim, si doar noi cetatenii dezbatem subiectul...medicii au pierderi subite de memorie cand e vorba de asa ceva, nu?
    eu am fost internata in mai cu copilul de 8 luni la gastroenterologie si ne-au pus 3 randuri de diagnostice, toate cu semnul intrebarii, pe fisa.. DOCTORI- nu gluma....la grigore nu e de mers....In aceeasi perioada era internat o mamica cu un bebelus de 10 luni care mai fusese de alte 2 ori in ultimele 2 luni, si pleca cu alte infectii provocate fie de mijeria de acolo fie luate de la colegii de salon....ca aia pilosi stateau in salon de 10 paturi
    RUSINEEEEEEEEE, animalelor.....(cer scuze vietuitoarelor pe care le asemiesc cu doctorii ...)
  • +1 (1 vot)    
    Rusine! (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:29)

    Cristian Botez [anonim]

    Doctore Rosca, sa-ti fie rusine! Ai un tupeu incredibil. Dai vina pe parinti ca sa va scuzati voi neprofesionalismul! Spagari si aroganti sunteti, iar asistentele lipsite de cel mai elementar bun simt. Imi pare rau pentru exceptii, daca sunt!
    • -1 (1 vot)    
      Mai Cristiane! (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:37)

      Frantz [anonim] i-a raspuns lui Cristian Botez

      Aici nu medicul avea vre-o vina. Mai citeste si tu articolele inainte sa dai cu bata familiala in ce nu intelegi.
      • +1 (1 vot)    
        Mai Frantz! (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:54)

        moni [anonim] i-a raspuns lui Frantz

        Ba tocmai, ca a citit f bine! Doctorul disculpa asistenta si acuza mamele de nepasare si copiii de "necooperare".
        Incredibil cat tupeu si nesimtire poate avea!! Cat despre asistenta.. fara cuvinte.
  • +1 (1 vot)    
    niste incompetenti (Joi, 13 noiembrie 2008, 16:36)

    florin [anonim]

    Ce jigodii...cica plange copilul, si, vai, mama a plecat la toaleta.
    Si vai, ce copil nesimtit, plange inainte de operatie...

    Cat de greu e sa ii pui copilului o bratara la mana, pe care sa fie trecute datele de identificare ?!?!?!
  • +2 (2 voturi)    
    Coruptia medicala = 100 x coruptia politica (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:44)

    Doctor de Vina [anonim]

    Responsabilitatea finala pentru intreg actul medical este al doctorului. El trebuie sa citeasca fisa pacientului si sa vada daca exista eventuale interdictii la tratamente sau proceduri medicale. Sora, este doar un intermediar, care duce si aduce copii, dar doctorul trebuie sa verifice daca e OK sa faca procedura sau nu. Idntitatea celui adus, trebuie sa fie facuta cu o poza din fisa,sau aun alt sistem prin care spitalul sa evite erorile grosolane care vedem ca se intimpla (poza copilului pe fisa, bratara cu numele pacientului, etc)

    Insa, se vede o colaborare tacita, in a ascunde greselile si viciile de procedura, care este de o gravitate criminala.
    1. Vinovat No. 1 este doctorul care nu verifica fisa, nu cere fisa si accepta sa opereze fara fisa si fara sa intrebe pacientul(chiar daca e copil) cum il cheama
    2.Vinovat este conducerea spitalului care nu implementeaza un sistem simplu si eficient, NU NEAPARAT SCUMP, pentru a identifica copii
    3.Sora medicala, care are scopul de a usura viata doctorilor, este incompetents, sau mai rau, malevolenta.

    Oricum, sper sa se incetateneasca si la noi despagubirile de milioane de euro pentru malpraxis, in felul asta, spitalele o sa fie atente pe cine angajeaza, cum educa personalul si o sa fie atenti la o procedura cit mai eficienta.

    In conditiile care sunt acum, doctoru nu poate da vina pe parintii copiilor, cu atit mai putin pe copiii insisi. Sint niste incompetenti si rautaciosi, coruptia in lumea medicala e de 1000 de ori mai rea ca in politica!
  • +1 (1 vot)    
    Responsabilitatea finala pentru intreg actul medic (Joi, 13 noiembrie 2008, 17:46)

    Doctor De Vina [anonim]

    Responsabilitatea finala pentru intreg actul medical este al doctorului!

    El trebuie sa citeasca fisa pacientului si sa vada daca exista eventuale interdictii la tratamente sau proceduri medicale. Sora, este doar un intermediar, care duce si aduce copii, dar doctorul trebuie sa verifice daca e OK sa faca procedura sau nu. Idntitatea celui adus, trebuie sa fie facuta cu o poza din fisa,sau printr-un alt sistem prin care spitalul sa evite erorile grosolane, care vedem ca se intimpla (poza copilului pe fisa, bratara cu numele pacientului, etc)

    Insa, se observa o colaborare tacita, in a ascunde greselile si viciile de procedura, care este de o gravitate criminala din partea doctorilor si a personalului medical.

    1. Vinovat No. 1 este doctorul care nu verifica fisa, si/sau nu cere fisa si accepta sa opereze fara fisa si fara sa intrebe pacientul cum il cheama (chiar daca e copil)
    2.Vinovat este conducerea spitalului care nu implementeaza un sistem simplu si eficient, NU NEAPARAT SCUMP, pentru a identifica copii si fisa pacient
    3.Sora medicala, care are scopul de a usura viata doctorilor, este incompetenta, sau mai rau, malevolenta si trebuie sa raspunda penal!!!!

    Oricum, sper sa se incetateneasca si la noi despagubirile de milioane de euro pentru malpraxis, in felul asta, spitalele o sa fie atente pe cine angajeaza, cum educa personalul si o sa fie si foarte atenti la o procedura cit mai eficienta.

    In conditiile care sunt acum, doctorul nu poate da vina pe parintii copiilor, cu atit mai putin pe copiii insisi. Sint niste incompetenti si rautaciosi, coruptia in lumea medicala e de 1000 de ori mai rea ca in politica!
  • +1 (1 vot)    
    sa le faca poze (Joi, 13 noiembrie 2008, 20:09)

    liana [anonim]

    Sa le faca domne la copii 2 poze: fata si profil, si sa lipeasca poza de foaia de observatie, daca e asa usor sa incurce micutii pacienti.
    cu respect
    • +2 (2 voturi)    
      Aveti dreptate! (Joi, 13 noiembrie 2008, 21:14)

      Doctor De Vina [anonim] i-a raspuns lui liana

      Da, aveti dreptate, sa faca ceva, sa implementeze un sistem, cit mai simplu si economic. Asta e jobul managerilor, cu asta trebuie ei sa se ocupe. Sa implementeze proceduri si strategii.

      Daca in spitalul tau s-au intimplat asa lucruri si tu, ca manager, nu ai luat nici o masura, tu trebuie sa raspunzi in fata legii, penal, material. De aceea trebuie ca persoanele afectate de aceste malpraxisuri, sa-i dea in judecata si sa ceara despagubiri, de sa le treaca cheful acestor domni sa ne sfideze si sa-si bat ajoc de noi.
  • +2 (2 voturi)    
    competenta (Joi, 13 noiembrie 2008, 23:29)

    Angelik [anonim]

    Daca ar primi si medicul si asistenta salar dupa "competenta" si "realizari", note stabilite de copiii pacienti si de parintii acestora...
  • +2 (2 voturi)    
    salarii (Vineri, 14 noiembrie 2008, 6:54)

    rolland adrian [anonim]

    nu mai intra nimeni sa spuna ca doctorii si asistentele sunt prost salarizati ??? spagari incompetenti....
  • +2 (2 voturi)    
    Copiii incurcati (Vineri, 14 noiembrie 2008, 7:38)

    Criss [anonim]

    Cred ca "incurcaturile" de copii ar lua rapid sfarsit daca la internare fiecare copil ar primi cate o bratara de identificare. Acestea pot fi create pe culori si sa reprezinte date importante pentru medic si pacient. Vorbitul mult ca si lamentatul pe tema mamelor si copiilor, a medicilor foarte stresati si a asistentelor neatente nu duc la nimic util.
    • +2 (2 voturi)    
      bratari (Vineri, 14 noiembrie 2008, 12:50)

      CoanaKiritza [anonim] i-a raspuns lui Criss

      ... eventual, la bratara sa fie atasata si fisa medicala, sa n-o mai uite asistenta...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version