Medicii vor un salariu minim de trei ori mai mare decat salariul mediu pe economie

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:10 Actualitate | Esenţial


Presedintele Colegiului Medicilor din Romania (CMR) Vasile Astarastoaie a anuntat, marti, ca nu va fi de acord cu majorarea de 50 la suta a salariilor, ci va aplica recomandarea Bancii Mondiale pentru Romania, adica salariul minim al unui doctor sa fie de trei ori salariul mediu pe economie. Salariul minim al medicilor ar trebui sa fie aproximativ 4.000 de lei lunar, considera conducerea Colegiului Medicilor.

"Am mai studiat documentele si voi transmite urmatorul mesaj: nu vom fi de acord cu majorarea de 50 la suta a salariilor. Vom aplica recomandarea Bancii Mondiale pentru Romania, astfel ca salariul minim al unui medic sa fie de trei ori salariul mediu pe economie. Suntem modesti. OCDE a recomandat ca salariul minim al unui doctor sa fie de cinci ori salariul mediu pe economie'', a explicat profesorul Astarastoaie, citat de Mediafax.

Intrebat daca exista posibilitatea ca medicii sa intre in greva, presedintele CMR a spus ca "orice este posibil". "Nu vreau sa arunc amenintari. Acum trimitem porumbelul pacii. Cerem ca salariul minim al unui medic sa fie de trei ori salariul mediu pe economie", a precizat Astarastoaie.

Presedintele CMR a spus ca nu se teme de amenintarile ministrului sanatatii privind actiunea in instanta. "Vom face si noi actiuni. Deseori, chiar daca legea nu prevede autoritatea morala pe care o ai, poate declansa actiuni mult mai periculoase decat cele prin sindicat", a mai spus profesorul Astarastoaie.

Cifrele Institutului National de Statistica arata ca salariul mediu a ajuns la aproape 1.300 de lei. Potrivit Colegiului Medicilor in prezent salariul unui medic este cuprins intre 900 si 3.500 de lei. In Romania sunt 47.000 de medici, precizeaza Realitatea TV.

















1563 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Normal. (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:29)

    Alin [anonim]

    Dar cine este prins cu spaga sa se duca direct dupa gratii.
    • +1 (1 vot)    
      Corect (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:49)

      ferconex [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Sunt medic, si sunt de acord cu afirmatia de mai sus. La un salariu decent, nu se admite (de altfel nici acum) ca un medic sa ceara spaga pentru actul medical.
      Dar sa nu uitam un amanunt interesant: la intalnirea Ministerului din 23 oct cu studentii si sindicatul rezidentilor din Romania era prezent si dl. rector al UMF Carol Davila Bucuresti. Dumnealui a zis ca prefera ca statul sa importe medici din China cu 300 de euro decat sa ne mareasca Ministerul salariile (citez surse interne). Tragetzi concluziile.
      • +1 (1 vot)    
        ..dar naravu' ba.. (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:04)

        sz [anonim] i-a raspuns lui ferconex

        eu cred ca oricat ar fi salaru medicilor, tot or sa ia spaga si or sa lucreze "cum au invatat", vechea generatie ma refer. uitati-va de ex la medici de la spitalele particulare, nu i-au spaga... dar te consulta tot superficial, iti dau medicamente fara analize, si se bucura de florile prostilor care cred ca dc dai 70 lei pe consultatie nu e suficient si niste flori il fac sa te consulte mai atent :))
      • +1 (1 vot)    
        foarte bine (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:13)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui ferconex

        si cum se intelege cetateanu' roman cu domu' doctor chinez ?? asta nu a explicat marele rector ? :))

        si daca medicii o sa aiba asa salarii (care mi se par normal, daca nu cam mici) o sa fie interesati sa isi faca meseria cum trebuie si nu sa se uite la pacienti in scarba ?
      • 0 (2 voturi)    
        Pentru ferconex (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:38)

        pacatosu [anonim] i-a raspuns lui ferconex

        Si are perfecta dreptate atat timp cat salariul mediu in Franta este de 2400 euro, pensia medie 700 euro iar salariul mediu al unui medic 2900 euro. Un sef de sectie abia ajunge la 3400 - 3800 euro. Si sa vezi dupa aia ce impozit platesti caci astia sunt banii neimpozabili. Ei discuta despre salariul brut.
        Atunci o sa vedeti pe dracu.
  • +1 (1 vot)    
    Sunt cu voi... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:34)

    Traficantu' de Influentza [anonim]

    Sa aveti 4000 de RON in mana.Cu conditia sa nu mai ia unul nici un banut spaga.
  • 0 (2 voturi)    
    bani (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:36)

    sary [anonim]

    eu sunt inginer si vreau de 10 ori salariul mediu pe economie...
    • +1 (1 vot)    
      inginere ... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:22)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui sary

      daca inca mai lucrezi la o fabrica de stat ... cauta-ti de lucru si negociaza salariul asa cum vrei tu

      ai mai multe posibilitati de angajare in domeniul privat decat are un medic
      • 0 (0 voturi)    
        Doctore... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 16:24)

        sile [anonim] i-a raspuns lui stefan

        Din pacate raspunsul este arogant (inginere, fa si drege.. ai mai multe sanse, etc). Atat timp cat sunteti doctor si sunteti legat de sistemul public de sanatate veti fi platit din bugetul public. Atat timp cat bugetul publie e construit pe un PIB anual de doar 6000 de euro/locuitor (e cam lenes inginerul ala de mai sus, nu produce mai mult, nu?) nu o sa puteti avea salarii incepand de la 1000 euro/lunar pentru un debutant. Asta e realitatea.

        Oricum eu sunt de acord ca salariile in sistemul medical sunt foarte mici si este absolut normal sa fie marite. Dar cereri de genul salariul minim al doctorului sa fie de 3 ori sau de 5 ori salariul mediu pe economie sunt simple fabulatii. Verificat de ex in USA, Franta si Germania si vedeti care e raportul
        • 0 (0 voturi)    
          imi pare rau (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 19:17)

          stefan [anonim] i-a raspuns lui sile

          dar m-ai inteles gresit
          si eu sunt inginer si nu am cerut nimica statului. daca am vrut sa am salariul mare am negociat cu angajatorii. cand nu mi-a mai convenit ce mi se oferea, am schimbat firma si am ajuns la un salariu destul de mare. doctorii nu prea pot face asta.
  • 0 (2 voturi)    
    ? (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:46)

    florin [anonim]

    Si pentru mine a recomandat asociatia pentru protejare pinguinilor de galapagos sa am de 10 ori salariul mediu pe economie . Si ce-i cu asta? Banii sunt de la buget, care e legat de cum merge economia. Medicii nu vor fi platiti de catre banca mondiala. BM si FMI au tot interesul sa ne bage in rahat ca sa putem apoi depnde de creditele lor, sa fim datori pe generatii. Un om care nu mai are decat datorii este un sclav. Eu daca as fi la conducerea tarii, as lua recomandarile FMI ca punct de referinta si m-as uita daca nu trebuie sa fac exact pe dos
  • 0 (2 voturi)    
    Cu spaga cum ramane.... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:52)

    belphegor [utilizator]

    .....Poate domnul Vasile Astarastoaie sa ne explice care va fi evolutia cuantumului spagii pe care trebuie sa-l dai unui medic dupa ce nerusinatii o sa primeasca de trei ori salariul mediu ?
  • +1 (1 vot)    
    sa le dea (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:16)

    mim [anonim]

    dar sa nu mai ceara spaga, sa isi faca treaba, sa renunte la somn in timpul garzii.
    unii s-ar putea sa nu fie fericiti cu chestia asta... din spaga oricum isi scot de 10 ori salariul mediu pe economie.
    si sa mareasca salariul si la asistente. cu aceleasi conditii.
  • +1 (1 vot)    
    De acord! Cu anumite clauze... (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:29)

    AndreiSe [utilizator]

    Cred ca un salariul de 4000 RON este normal pentru un doctor. dar acesti bani sa fie cu tot cu garzi, cu sporuri si cu ce mai au ei. Si evident fara spaga. Sa li se taie mana daca iau spaga. Pai cred ca primii care s-ar opune ar fi o parte din medici (nu spun toti)
  • 0 (2 voturi)    
    Cereri nesimtite (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:32)

    pacatosu [anonim]

    Avand in vedere ca de regula in occident (vest) medicii au aproape cu +- 5 % salariul mediu pe economie ar trebui sa le fie rusine. Niste porci
  • 0 (2 voturi)    
    Totusi de unde sunt scoase raporturile astea? (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 16:18)

    sile [anonim]

    Salariul minim al unui doctor de 3 ori sau de 5 ori salariul mediu pe economie? Exista vreo tara din lume unde e posibil asa ceva? Si ma refer la tarile bogate ale lumii. E cumva salariul minim al unui doctor 10000 usd in usa? E cumva salariul minim al unui doctor in UE 6000-8000 de euro? Astea sunt fabulatii
  • 0 (0 voturi)    
    observaţii (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 17:46)

    mircea [anonim]

    Definirea salariilor bugetarilor prin raportare la salariul mediu pe economie e cel mai bun lucru, şi pentru salariatul respectiv - căruia îi fixează un loc clar în ierarhia salariilor - şi pentru buget. Şi nu mai contează dacă economia duduie sau se târăşte, procentul necesar din PIB pentru salarii rămâne fix.

    Cât e cazul să fie coeficientul cu pricina, e discutabil. Însă mi se pare normal ca un salariat cu studii superioare să plece cel puţin de la salariul mediu pe economie, iar dacă e vorba de un medic, probabil un minim ar fi 1,5-2 salarii medii. Acuma, pe bune, să ai pretenţii la un salar mult mai mare decât cel al chirurgului în mâna căruia îţi pui viaţa nu mi se pare rezonabil. Posibil că 3 salarii medii ca plecare e mult, dar 3 salarii medii pentru un medic primar nu mi se pare deloc mult.

    Ar fi bine să crească salariile în sistem, inclusiv la asistente şi infirmiere, să se reducă birocraţia, managementul să fie ca lumea, nu haotic cum e în prezent, iar disciplina să fie disciplină.
  • 0 (0 voturi)    
    Ba chiar mai mult ... (Joi, 6 noiembrie 2008, 2:10)

    doftor [anonim]

    In Sua salariul minum la medici este de 12,000 $ pe luna ...
    • 0 (0 voturi)    
      ai mers prea sus (Joi, 6 noiembrie 2008, 13:32)

      sile [anonim] i-a raspuns lui doftor

      mai taie din astia 12.000
      • 0 (0 voturi)    
        ba da (Vineri, 7 noiembrie 2008, 23:23)

        mim [anonim] i-a raspuns lui sile

        stiu si eu un chirurg in sua care are cam 200000 pe an dar e salariu de mester mare. mai bine zis avea salariul asta. acum e criza. sau inca mai credeti ca e gluma?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version