Un istoric israelian acuza Romania de anti-semitism si il califica pe Traian Basescu drept incult

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:31 Actualitate | Esenţial


Antisemitismul este inca raspandit in Romania, asa cum demonstreaza recenta distrugere a unui mare numar de morminte din Cimitirul Evreiesc de la Bucuresti, dar si o declaratie a presedintelui Basescu, care a omis Israelul intr-o enumerare a tarilor vecine Siriei, dar n-a uitat de "Palestina", relateaza NewsIn.

Comentariul, publicat la rubrica "Opinii" in editia electronica a cotidianului Haaretz, ii apartine istoricului israelian Cellu Rozenberg, specializat in securitate nationala. Familia lui Rozenberg a fost ucisa in Pogromul de la Iasi din 1941.

Istoricul afirma ca antisemitismul este cat se poate de prezent in Romania, desi aici aproape ca nu exista evrei, numarul lor fiind estimat la doar cateva mii, daca ii excludem pe israelienii veniti cu afaceri.

Altadata insa, comunitatea evreiasca din Romania era mai mare, numarand circa 800.000 de oameni, dintre care jumatate au pierit in Holocaustul comis nu de germani, ci de aliatii lor loiali, romanii, adauga Rozenberg.

Mormintele evreilor pare ca nu le dau pace unora dintre romani, scrie el, referindu-se la distrugerile de la cimitirul din Bucuresti.

Doua sute de morminte au fost distruse si profanate, afirma autorul comentariului, in timp ce autoritatile romane vorbesc despre distrugerea sau vandalizarea a peste o suta de morminte. Nu este prima oara cand asemenea lucruri se intampla in Romania, dar toata lumea pastreaza tacerea, ca si cum nu ar fi ceva foarte grav, comenteaza Rozenberg.

Radacinile antisemitismului romanesc sunt infipte adanc in pamantul romanesc, care a fost stropit din abundenta cu sange evreiesc, continua Rozenberg, adaugand ca in aproape toate orasele unde au trait evrei, ei au fost constant ucisi si hartuiti de oameni de rand, cu sprijinul regimului, inainte si dupa Al Doilea Razboi Mondial.

Nu este de mirare ca istoricul Hannah Arendt a descris Romania drept cea mai antisemita tara din lume, apreciaza el.

In dimineata zilei de 29 iunie 1941, 12.000 de evrei romani care erau loiali aproape pana la orbire statului, au fost dusi pe strazile Iasiului, umiliti si infometati, pana la gara care s-a transformat intr-un abator.

"Dar daca am crezut ca in sfarsit s-a schimbat ceva in ultimii ani, daca am sperat ca antisemitismul se margineste la vandalii care profaneaza morminte si nu mai subzista la nivel guvernamental, am fost contrazisi recent de presedintele Traian Basescu", scrie Rozenberg. Acesta se refera la remarcile facute de Basescu la intoarcerea dintr-o vizita in Siria, cand a spus ca Siria se invecineaza cu Irakul, Libanul si Palestina. "Se stie ca presedintele Romaniei nu este deosebit de educat, dar ca fost capitan de vas, te-ai fi asteptat de la el sa stie macar putina geografie si istorie. I-a scapat ca nu exista inca o tara numita Palestina, dar exista una - ce-i drept mica, dar exista, la frontiera cu Siria - una numita Israel?".

"Este pacat ca Ministerul de Externe nu a gasit de cuviinta sa raspunda ferm acestor remarci, dar nu este prea tarziu", se incheie comentariul.

Presedintele Autoritatii Palestiniene in vizita in Romania

Presedintele Traian Basescu se intalneste luni cu presedintele Autoritatii Palestiniene, Mahmoud Abbas, care va face o vizita oficiala in Romania la invitatia sefului statului, informeaza Presedintia.

Presedintele Autoritatii Nationale Palestiniene, Mahmoud Abbas, se va afla in Romania, in perioada 3-4 noiembrie, la invitatia presedintelui Traian Basescu. Abbas va fi primit luni dimineata, la palatul Cotroceni, de seful statului, in cadrul convorbirilor la nivel inalt urmand a fi abordate perspectivele dezvoltarii relatiilor romano-palestiniene, cat si problemele specifice regiunii Orientului Mijlociu.

















4444 vizualizari

  • -4 (20 voturi)    
    ce bauturi alcoolice sunt la liber in Israel? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:37)

    aelita [anonim]

    ma intreb daca Cellu bea ocazional sau are bautura la indemana in in gena ?
    numai un prost poate sa ne faca antisemiti sau unul care umbla dupa bani nemunciti ,in mod obisnuit un evreu, pentru ca se stie ca nu au avut un strungar stahanovist de cand sunt ei pe fatada pamantului
    • 0 (18 voturi)    
      mda.. (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:32)

      deunazi [utilizator] i-a raspuns lui aelita

      "numai un prost poate sa ne faca antisemiti sau unul care umbla dupa bani nemunciti ,in mod obisnuit un evreu" - iata antisemitismul generalizat de care vorbeste israelianul respectiv...
      • 0 (2 voturi)    
        Tu cu cine tii? (Luni, 3 noiembrie 2008, 0:29)

        PAi mai da! [anonim] i-a raspuns lui deunazi

        PAi mai da! tu cu care esti?
        • 0 (0 voturi)    
          Care istorie israeliana? (Luni, 3 noiembrie 2008, 10:45)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui PAi mai da!

          Aia de mai putin de 50 de ani?

    • 0 (0 voturi)    
      ????? (Luni, 3 noiembrie 2008, 1:27)

      jonelu [anonim] i-a raspuns lui aelita

      Se exagereaza ca de-obicei, evreii sunt cei mai oropsiti, romanii si celelalte natii sunt bine mersi , ce-ar fi sa ceara poporul irakian americanilor socoteala ,credeti ca s-ar putea intimpla asa ceva?Ce-a fost a fost , nu pot sa socoteala a doua sau a treia generatie pt ce-au facut bunicii,(daca au facut).Evreii nu sunt mai cu mot sunt cei mai versati afaceristi din lume, dar au incetat sa mai fie poporul ales cind l-au ucis pe Isus, Mel Gibson fiind acuzat de celebrul antisemitism.Un teatru ieftin totul pentru bani si iarasi bani,,,,,
      • 0 (0 voturi)    
        Ziua Plati (Duminică, 7 decembrie 2008, 20:17)

        ABA [anonim] i-a raspuns lui jonelu

        Canda vor raspunde si americani la tot ce au facut si vor face ori ce imperiu nu are durata multa,pentru ca Istoria nu se scrie cu pixul se amprenteaza in generati si dupa cum se stie nici o minune nu dureaza mai mult de 3 zile,nici o pace mai mult 100 de ani si nici un imperiu mai mult de 50 de ani toti or sa plateasca la randul lor dar in ce priveste EVREI nu am nimic cu ei dar dar ce a facut Hitler or sa mai simta inca o data ca drept dovada imperiul creat de azi e chiar imperiul lor. A si inca ceva sa nu cititi nici o data cartea Main Kampf desi a fost modificata tot de anume specialisti pentru a nu da inteles exact ce a vrut sa spuna dictatorul Hitler ea exista in varianta originala dar sa nu o cititi pentru ca chiar exista riscul de a deveni Neo Nazist
  • -6 (28 voturi)    
    gafe dupa gafe (Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:51)

    Dragos Stefan [utilizator]

    De parca ne mai mira gafele lui Basescu. Felicitari presedintelui, mai ceva ca gafa lui Udrea cu Norvegia!
    • -6 (18 voturi)    
      Base a zis ca Israelul e vecin cu Palestina???? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:18)

      sempere [anonim] i-a raspuns lui Dragos Stefan

      asta nu e gafa, e insulta in toata regula. Omul asta e presedintele Romaniei?
    • 0 (2 voturi)    
      Ca de obicei presa romana a ratat momentul ! (Luni, 3 noiembrie 2008, 7:11)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Dragos Stefan

      ...fiind setati doar pe subiectul 50% PENTRU DASCALI ...... si in egala masura ..... pe tema MIHAELA RADULESCU DIVORTEAZA..... baietii si fetele care alcatuiesc presa libera din Romaniqa nu aui bagat de seama scaparea presedintelui....desigur si pentru ca o mare parte dintre ei habar nu au care e diferenta dintre Palestina si Israel....ca fata aia care continua sa rada vesela ....chiar si dupa ce i s-a explicat ca ...NU NU VA FILMA UN CLIP DESPRE CIRCUMCIZIILE ELECTORALE .....ea credea ca farsa a consta in faptul ca de fapt nu se face clipul....Candva , nu foarte de mult....nu spun in ce context....ca vreau sa le dau subiectul de pomana....sa puna mana si sa caute ...Vozganian spunea ca nu putem merge cu politica bugetara DIN EXCESURI IN EXCESURI.....Nici atunci nu s-a gasit macar o persoana alfabetizata care sa observe ....ca Varujan a scapat-o exact in stilul Elenei Basescu....Pe teme de "ESPRIMARE" exista de asemenea o setare....doar Elena si Vanghelie sunt buni de vanat....eventual si Oprescu de Hallowin....cand umbla SCHELETII....
  • +8 (18 voturi)    
    Hai lasati! (Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:57)

    Pricky [anonim]

    E vorba de acele stricaciuni facute de niste copii bezmetici? Si de o omisiune-jenanta, ce-i drept- dar de la astea la acuzatii de antisemitism e cale lunga!!! UNII sunt mult prea sensibili cand nu e cazul, nu vi se pare? Cu asta obtin exact ceea ce nu doresc....
    • 0 (16 voturi)    
      in mod normal (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:35)

      deunazi [utilizator] i-a raspuns lui Pricky

      daca tu sau eu am fi omis israelul din enumerare, era ok, dar ceea ce spune un presedinte de tara angajeaza tot poporul cu pricina. de aia are institutia presedintelui o echipa de consilieri si asistenti, pt a avea grija ce pareri se emit si ce spune un presedinte.

      iar acele stricaciuni facute de niste copii besmetici ar fi trebuit anchetate urgent, MAI ALES avand in vedere diversele catastrofe umanitare care au avut ca obiect direct evreii europeni in ultimele sute de ani.
  • +13 (15 voturi)    
    Nu-ti mai face, dom'le, atata inima rea ca... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:59)

    Catalin Dimofte [anonim]

    ...dauneaza la sanatate. Grav.
    A spus dom' prezident altele (mult) mai gogonate si nu s-a suparat nimeni. Da, frate, a gresit, i-a scapat, a uitat, cobora din avion din cate inteleg, o fi fost omu' obosit, ametit/naucit de zgomotul motoarelor, n-a fost atent -- ce mare scofala, la urma urmelor???
    Daca asta-i dovada ca Romania e cea mai antisemita tara din lume, atunci ar insemna ca 75% din lumea asta e virulent anti-romana, daca e sa ne luam dupa cati cred si spun ca avem capitala la Budapesta...
    Hai acu' sa facem un screening amanuntit al presei israeliene, sa vanam orice greseala facuta vreodata de vreun politician cu privire la romani-Romania si pe urma sa zbieram ca-n gura de sarpe ca Israelul ne e dusman...
    Si, ca veni vorba, nici macar in Israel presedintele nu reprezinta nivelul guvernamental... Sa-l acuzam acu' pe dl. Rozenberg ca incearca sa submineze ordinea constitutionala din Romania??? Probabil ca nu e cazul... i-a scapat, n-a fost atent etc.
    Apropos, DG, ce-ar fi sa indici link-ul articolului original? Sar'mana.
    • +2 (2 voturi)    
      LINK/ul (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:51)

      bugsy [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

      http://www.haaretz.com/hasen/spages/1033348.html

      muuult mai interesante sunt comentariile. cei care comenteaza sunt din toata lumea: din melbourne la los angeles si din ierusalim la...bacau!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Desigur (Duminică, 7 decembrie 2008, 20:33)

        ABA [anonim] i-a raspuns lui bugsy

        Dupa cum am spus lumea e condusa de evrei ce ati vrea sa scrie Melbourne la Los Angeles si din Ierusalim acesta este noul imperiu creat dupa ultimul cazutcare il stie toata lumea URSS,ei bine URSS-ul sa sti a cazut din interior nimeni nu a venit cu pusca din est sau vest sa distruga un imperiu totul a fost lucrat de catre evrei care se afla in mare numar in Rusia acum exista un alt imperiu e simplu de inteles ei scrie noi comentam dar in schimb dar vor sa asi urmareasca scopul o pot face si fara acordul nostru nu doar sunt oameni culti mostenesc unicul secret de timpul lui Moise care doar ei il stiu ci anume arta manipulari cad ei au invatat sa manipuleze noi mergeam desculti asa ca cea ce spun eu ne da de intles ca puterea e in mainile lor.
  • +8 (14 voturi)    
    Cam aiurea... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 18:59)

    tzupuras [utilizator]

    Am impresia că se doreşte să se facă din ţânţar... armăsar...
    Ce atâta tam-tam? E clar că a fost o greşeală fără intenţie...
    Doar că le face prea mare plăcere să iasă în evidenţă...
  • +2 (8 voturi)    
    N-are treaba (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:05)

    Cellu Ladecriza [anonim]

    Ceea ce spune Cellu e vadit partinitor. Iaca primul comment de pe Ha`aretz.
    " I really don`t think that Romania today is the country that Rozenberg describes. In Israel, too, we have stupid dignitaries who make provocative, racist remarks, and we also have grave desecrations". ....
  • +10 (16 voturi)    
    Tabuizare (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:05)

    rasela [anonim]

    Mai nou, nu numai ca nu poti sa pronunti cuvantul evreu fara mare atentie la context si nuante, ci trebuie sa fii ff atent si cand il omiti, ca sa nu trezesti sensibilitati. Mai stim si alte cuvinte tabuizate. Nu cred in antisemitismul actual al romanilor, cred insa ca se intinde coarda in a se impune mereu o senzatie de culpa.
    • -1 (9 voturi)    
      cat plateste romania pe an ? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:32)

      imparatu bu [anonim] i-a raspuns lui rasela

      ... ca iliescu a recunoscut holocaustu
  • -2 (12 voturi)    
    Mda... foarte utile relatiile cu arabii din Israel (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:16)

    stefan2008 [utilizator]

    ... de parca romanii au mers sa faca bani la Mahmoud Abbas in fasia Gaza, nu in teritoriul israelian.
    Probabil urmeaza vizite la nivel inalt si o infratire cu Iranul... sau mai bine cu zona tribala dintre Pakistan si Afganistan!
  • -2 (8 voturi)    
    Aproape ca nu exista evrei in RO... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:19)

    Amanda [anonim]

    ... numarul lor fiind estimat la doar cateva mii, daca ii excludem pe israelienii veniti cu afaceri, zice in articol.
    Dar de ce sa ii excludem, ca nu par a fi putini?
    Si apoi, care este situatia cetateniei celor 400,000 de evrei plecati in Izrael din Ro dupa 45?
  • 0 (14 voturi)    
    You betcha! (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:19)

    Alin [anonim]

    Ceea ce faceti voi in fasia Gaza e legal?
    Mai bine va vedeti de lungul nasului ! Nu degeaba va alunga toti dintr-o tara in alta. Ar tre Acum aveti noroc ca i-ati prostit pe americani,dar pentru cat timp?
    • 0 (0 voturi)    
      Fasia Gaza (Duminică, 7 decembrie 2008, 20:50)

      ABA [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Fasia Gaza e un razboi al lor nu afecteaza pe nimeni altul de cat pe ei intre ei iar cu Americani nu ia prostit ei insasi sunt americani gandestete sunt 10 miloane 300 mii de evrei in Isrlael si 10 milioane 200 mii de evrei in america un numar mare se gaseste in Rusa,Marea Britanie si kazakhstan cret este ca o societate condusa de evrei este o societate cu putere economica as fi incercat sa subliniez putere economica dar nu am obtiunea asta aici de ce sa o subliniez dupa cum vedeti si cum am spus nici o pace nu tine mai mult de 50 de anii si este adevarata ,ei bine noi si nu numai noi majoritatea lumi si chiar 80% din europa se afla in trun razboi nu cel pe care il stim cu toti cu pusca si tunil ci un razboi economic e mult mai simplu acum sa distrugi o tara economic si sa depinda de economia altei tari cum ar fi Statele Unite,Marea Britanie ambele fiind cunoscuta Banca Mondiala deci sa inteleaga toata lumea noi suntem in trun razboi acum nu e pace asta e al 3-lea razboi mondial cea ce nu stim daca e inceputul lui daca e inceputul canditiva la decrsul lui cat de dramatic va fi.
  • -3 (11 voturi)    
    Noii arieni (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:21)

    IceBERG [anonim]

    Evreii mereu se cred aia mai oropsiti in lume, aia care au totdeauna dreptate, aia care au suferit cel mai mult, aia care au dreptul la totul, aia ....
    Fascistii moderni sunt de fapt evreii, prin politica dusa fata de palestinieni.
    N-am nici cel mai mic respect pentru Israel si pentru evrei in general.
    Nici pentru cei care traiesc in alte tari, pentru ca sprijina politica criminala a statului evreu in privinta palestiniana.
  • +4 (8 voturi)    
    Doua milioane de evrei (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:24)

    Istoric [anonim]

    Mihail Sebastian sustinea ca aici au fost doua milioane de evrei in perioada interbelica, si nu a fost prost informat.
    Vai de capul lui de istoric care mai spune ca au fost 800 de mii, incepand cu Cella Rozenberg.
  • +6 (8 voturi)    
    de ce vor evreii sa fie mai presus? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:31)

    Xample [utilizator]

    sunt multe crime in romania care raman nesolutionate chiar cu interventia unor oameni sus-pusi...pentru ca poate pur si simplu nu pot fi solutionate.
    sunt si cimitire orodoxe vandalizate in Romania...la unele din acete infractiuni sunt gasiti vinovatii la altele nu. ce ii face pe evrei atat de speciali incat sa se faca atata tam-tam?
    noi romanii ne confruntam cu indiferenta autoritatilor zi de zi? ei nu sunt mai prejos...sunt tratati la fel ca orice alt roman.
    cat despre vinovati...atata timp cat nu au fost gasiti exista prezumtia de nevinovatie: de ce se presupune ca sunt ortodocsi sau catolici?...pot fi la fel de bine evrei asa cum si cei orodocsi vandalizeaza cimitire orodoxe, nu?

    in ceea ce priveste gafa presedintelui...sa nu uitam de cate ori a fost confundat Bucurestiul cu Budapesta...
    • +3 (5 voturi)    
      Xample (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:56)

      blake [utilizator] i-a raspuns lui Xample

      Crimele impotriva evreilor au ceva sadic in ele dupa cum si crimele israelitilor impotriva fratilor lor palestinieni sint de neacceptat. Vezi filmul lui Radu Mihaleanu si apoi mai vorbim!
      • +1 (1 vot)    
        Scooby DOOOOOOO (Luni, 3 noiembrie 2008, 9:23)

        Natasha [anonim] i-a raspuns lui blake

        Daca iti iei informatiile din filme, sa stii ca cele pentru copii sunt mai bune.
  • +7 (13 voturi)    
    Sensibilitate (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:33)

    Zion [anonim]

    Daca zice ceva impotriva americanilor sau francezilor nu e nici o problema. Daca critici ceva impotriva isralienilor (aka evrei) esti automat antisemit. Si cand esti declarat antisemit e chiar nai rau decat corupt sau chiar criminal. Hai sa o lasam mai moale cu antisemitismul si sa se invete si ei ca nu sunt mai cu motz decat ceilalti.
  • +1 (9 voturi)    
    VECINII SIRIEI (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:33)

    Unul [anonim]

    Din pacate autorul evreu se insala.Siria se invecineaza cu Cisiordania care este parte a Autoritatii Palestiniene, adica viitorul stat Palestinian.Siria nu mai are granita directa cu Israel.
    • +5 (7 voturi)    
      vecinii (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:53)

      bugsy [anonim] i-a raspuns lui Unul

      @unul: Siria are granita directa cu Israelul: Inaltimile Golan!
    • +1 (3 voturi)    
      uita-te pe o harta (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:57)

      Technicus [utilizator] i-a raspuns lui Unul

      Cisiordania se invecineaza cu Iordania.

      Siria nu se invecineaza cu niciunul din teritoriile palestiniene ci direct cu Israelul.
    • 0 (0 voturi)    
      BASE NU S-A GANDIT LA STATUL PALESTINIAN (Luni, 3 noiembrie 2008, 7:26)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Unul

      .....mai degraba la teritoriul istoric care a purtat candva ....de fapt de mai multe ori.....acest nume ....Mare noroc pe noi ca ....pe cand era el in clasa a 5 a ....desi nu exista sindicatul SPIRU HARET sa mai puna de-o greva .....elevul Traian a chiulit sistematic de la orele de istorie antica.....Altfel ar fi declarat acum ca Siria se invecineaza cu Palestina, Fenicia, si imperiile asiro-babiloneasn si respectiv persan....Cred totusi ca ala carea scris articolul sufera de delir interpretativ....legand aiurea golaneala de la cimitir ....cu neglijenta verbala a lui basescu. Sau pur si simplu omul are o matuse care incearca sa mai incaseze un rand de despagubiri.... pentru vreo dugheana lasata in Romania in 1962 ....si care dupa aia a fost daramata de Niculae ca sa faca blocuri.....Ce mai ....holocaust 100%
  • -1 (9 voturi)    
    evreii si nazistii (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:45)

    blake [utilizator]

    Croatia si Polonia mi se par a fi cele mai antisemite tari din Europa, in afara bineinteles de Germania. De exemplu, intr-un sat polonez, toti locuitorii evrei au fost ucisi prin incendiere, alti li s-au scos limbile si au fost lasati sa moara asa...si asta pana la venirea nemtilor.
    Apoi urmeaza Ungaria si apoi Romania.
    Evreii din Moldova au dus-o cel mai rau iar in Transnistria au murit jumatate din toti evreii internati in lagar.
    Asa ca evreii pot sa fie sensibili!
    Ce se intampla cu palestinienii din 50' este o alta realitate (trista) si din pacate adevarata. Palestinienii trebuie sa aiba un stat! Altfel, macelul palestinienilor va continua la nesfarsit iar razboiul impotriva terorismului va face si mai multe victime!
  • +2 (8 voturi)    
    O gluma proasta, dar e gluma? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:47)

    FSHO [anonim]

    Cum sa acuzi pe Basescu si pe romani ca sunt antisemiti? Evident, sunt si exceptii, dar nu se poate generaliza. Ciudat ?!
  • +5 (11 voturi)    
    ca sa vezi cultura (Duminică, 2 noiembrie 2008, 19:50)

    jiji [anonim]

    aha, deci Romania e antisemita pentru ca unii au daramat niste pietre funerare evreiesti... si altii care darama cruci ortodoxe si catolice cum fac romania?...um... nu s-a inventat inca un cuvant pentru asta... vai de voi persecutatii istoriei
    cat despre basescu, parerea mea e ca Cellu Rozenberg ala e un prost si un ignorant; ca sa vezi ce grava atingere nationala i s-a adus israelului prin nementionare sa ca si vecin al siriei; probabil ca basescu urmarea ceva anume prin neenumerarea israelului, si daca era asa, bravo lui, asta se numeste diplomatie
  • -2 (8 voturi)    
    din pacate (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:05)

    jo [anonim]

    autorul evreu se inseala: doar aproximativ jumatate dintre comentariile de pana acum sunt antisemite...
    • -1 (1 vot)    
      Ii numim antisemiti pe cei care... (Luni, 3 noiembrie 2008, 9:32)

      Hofmann [anonim] i-a raspuns lui jo

      au ceva impotriva noastra fara motiv.
      Eu vad ca aproape toti cei de mai sus ne dispretuiesc justificat.
      Tu vrei ca noi sa ne c/in mijlocul strazii si sa nu ne zica nimeni nimic de teama ca il acuzam de antisemitism?
  • +6 (14 voturi)    
    Tupeu la maxim,aroganra si ingamfare.... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:13)

    Cristian [anonim]

    Hai sa merem la pas pe calea Victoriei si sa numaram/evaluam investitii "celebre"ale evreilor cei persecutati in Romania.
    Incepem cu casa Vernescu si terminam cu blocurile Sitraco,trecand prin hotel Bucuresti..Nu e asa ca am acoperit toata calea???
    Mereti sambata prin cazinourile din centru...numa'persecutati d-aia gasiti...
    Asistati la venirea unei curse de la Tel aviv..o sa va mire aglomeratia de 'fomisti'tot persecutati,binenteles care debarca...
    Aroganta acestor evrei,felul lor de a se comporta te face sa iti doresti sa se care de unde au venit...
    Disperati dupa sex si jocuri de noroc.Si de dorinta de a face bani cu orice pret.
    Stiti cati baieti d-astia persecutati activeaza in piata imobiliara si de cand???
    Prima intrebare,inainte de a-si crea firma in Romania e cum sa plateasca taxe mai mici sau deloc.
    Si asta v-o spune un consultant fiscal .
    Ma lasati cu faza asta cu persecutiile???!!!!!
  • +11 (17 voturi)    
    Nu Basescu a gresit, ci Rozenberg (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:14)

    Musculin [utilizator]

    Basescu s-a referit la acei vecini ai Siriei care reprezinta o amenintare pentru stabilitatea in regiune si in politica interna a carora Siria se amesteca in mod periculos, si anume Liban, Irak si Autoritatea Palestiniana.

    Basescu a omis sa mentioneze din aceasta enumerare si alti vecini ai Siriei, de exemplu Turcia si Iordania, nu doar Israelul, pentru ca acestea sunt state (relativ) democratice si stabile, nu "failed states" precum cele de mai sus.

    Devastarea celor 200 morminte din Cimitirul Evreiesc este un incident regretabil si a fost denuntat ca atare de opinia publica, mass-media si oficialii statului roman, inclusiv Basescu.

    A conchide, asa cum face Dl. Rozenberg, ca romanii anului 2008 sunt anti-semiti doar pentru ca un grup de tembeli au devastat niste morminte sau pentru ca zeci de mii de evrei au fost asasinati in timpul dictaturii militare a lui Antonescu acum mai bine de 60 de ani este de-a dreptul iresponsabil si nu face decat sa inflameze opinia publica israeliana impotriva romanilor din Romania, dar si a celor care traiesc in Israel.

    Negarea Holocaustului evreilor din Romania este incriminata penal si asa si trebuie sa ramana. Romanii trebuie sa afle crimele pe care le-au comis autoritatile statului impotriva tuturor cetatenilor tarii, minoritari sau nu, intr-o anumita epoca istorica, dar a spune ca Basescu a facut remarci anti-semite sau ca nu este o persoana educata e o prostie si nu foloseste nimanui.
    • +2 (6 voturi)    
      obscurnatism (Duminică, 2 noiembrie 2008, 23:18)

      piktor [anonim] i-a raspuns lui Musculin

      "Negarea Holocaustului evreilor din Romania este incriminata penal si asa si trebuie sa ramana. "

      aici nu sunt de acord, te rog sa-ti aduci aminte de Giordano Bruno... singurele adevaruri de care ma tem sunt cele statuate prin legi de un guvern oarecare

      in felul asta nu mai aflam ce s-a intamplat, aflam doar ce trebuie sa stim ca s-a intamplat
    • -1 (1 vot)    
      Frumos mai discriminezi, mai roscovane (Luni, 3 noiembrie 2008, 9:46)

      Minodora [anonim] i-a raspuns lui Musculin

      Profiti de discutie ca sa spui ce te doare pe tine, si anume ca Holocaustul a fost doar al evreilor.
      Insinuezi ca esti echidistant, dar cand vorbesti de alti cetateni ne-evrei, cum ar fi romii, zici ca autoritatile au "comis crime".
      Si romii au murit in Holocaust, chiar domnul Basescu a recunoscut!!!
    • +1 (1 vot)    
      raspuns la holocaust (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 16:20)

      Balan Monica [anonim] i-a raspuns lui Musculin

      in acele vremuri grele in toata Europa au fost, cred ca totusi trebuie facuta o comparatie intre ce s-a intamplat in Romania si in restul Europei, apoi cred ca si-au luat revansa dupa 1945 cand la conducerea tarii erau dansii si au decapitat tara(care nu era a lor) trimitantd la canal si in alte scumpe inchisori tot ca avea tara mai bun. Ar trebui si ei sa plateasca si sa fie incriminati penal.
  • -2 (4 voturi)    
    gruzia ataca balauru in ziua inceperii olimpiadei (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:22)

    gege [anonim]

    cine credeti ca are mari interese declarate public in gruzia; liliputanul stat izrael
  • +2 (8 voturi)    
    cititi ce a spus un terorist... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:35)

    nu conteaza [anonim]

    comandant al groaznicei orgqnizatii irgun, la fel ca si celelalte: stern si haganah si o sa intelegeti: "Or race is the Master Race. We are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared with our race, other race are beasts and animals, cattle at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races. Our earthly kingdom will be ruled by our leader with a rod of iron. The masses will lick our feet and serve us as our slaves."

    Menachem Begin, Prim ministru al Israelului, 1977 - 1983

    http://en.wikipedia.org/wiki/Menachem_Begin
    http://en.wikipedia.org/wiki/Irgun
    http://en.wikipedia.org/wiki/Haganah
    http://www.google.com/search?hl=ro&rls=com.microsoft%3Aro%3AIE-SearchBox&rlz=1I7GGLJ_ro&q=haganah%2C+irgun%2C+stern&btnG=C%C4%83utare&lr=
    • -1 (3 voturi)    
      Primul link (Duminică, 2 noiembrie 2008, 22:51)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

      Quotes

      * "Free women and men everywhere must wage an incessant campaign so that these human values become a generally recognized and practised reality. We must regretfully admit that in various parts of the world this is not yet the case. Without those values and human rights the real peace of which we dream is jeopardized." (Nobel Prize Lecture, 10 December 1978) [21]

      * "The hour of decision has arrived. You know what I have done, and what all of us have done, to prevent war and bereavement. But our fate is that in the Land of Israel there is no escape from fighting in the spirit of self-sacrifice. Believe me, the alternative to fighting is Treblinka, and we have resolved that there would be no Treblinkas. This is the moment in which courageous choice has to be made. The criminal terrorists and the world must know that the Jewish people have a right to self-defense, just like any other people." [22] (Knesset address prior to invasion of Lebanon, 5 June 1982)
  • +1 (7 voturi)    
    Evreii pregatesc cererea de daune... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:42)

    Silv [anonim]

    Sa nu va mirati daca in mai putin de 2 ani statul evreiesc va cere daune de la statul Roman legate de "persecutiile" pe care oy vey le-au suferit. Ce vedeti este numai inceputul unei campanii de defaimare a Romaniei cum nu s-a mai vazut.
    Baseascu a numit corect acea regiune: PALESTINA, tara furata de la biata populatie locala in anii '50.
    • +1 (1 vot)    
      despagubiri (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 16:29)

      Balan Monica [anonim] i-a raspuns lui Silv

      da, si eu cred aceasta, doar ca afacerea a inceput pe cand Petre Roman( fiul lui Walter Roman, cel de trista amintire) prim ministru.Pe atunci avioanele nostre erau pline de turisti evrei.Va trebui sa cerem si noi despagubiri pentru crimele comise de ei inpotriva poprului roman dupa 1945, cand au ajuns la conducerea tarii.Era ici colo si cate un roman, de forma. Circulau si niste glume in care fiecare de sus era fiul cuiva (din cele 13 triburi), doar Gh.Gh. Dej era firma.
  • +3 (7 voturi)    
    Hai ca se misca lucrurile. In sens rau (Duminică, 2 noiembrie 2008, 20:47)

    Marcel [anonim]

    Trecem peste multele gafe ale presedintelui nostru. Trecem si peste faptul ca recunosc ca autoritatile romane au omorat evrei si tigani in Transnistria si in Romania. Si imi pare sincer rau ca familia lui Cellu Rozenberg a fost ucisa la Iasi. Daca ar fi trait, ar fi avut cina sa ii ofere omului educatia necesara. E un inceput de antisemitism? V-ati dat bine seama.
  • -4 (8 voturi)    
    are dreptate (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:04)

    anonim [anonim]

    legionarismul intrinsec politicienilor romani este un reflex de care nu pot scapa
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:53)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      fix intrinsec legionarismul dom'le! Hai las-o ca macane. Nu mai are nimeni treaba cu evreii, nu avem nimic de impartit cu nimeni! Poate cu tiganii... dar asta e alta poveste... pe astia nu ii poti invata sa nu mai fure, sa munceasca si sa se spele.
    • 0 (4 voturi)    
      De ce toata lumea pamanteana ne fugareste??? (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:58)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Itzic si-a pus vreodata intrebarea"de ce toata lumea asta pamanteana ne fugareste'"???
      Oare nu cumva e ceva "putred' si la poporul semit???
      Iar aia cu legionarismul las-o mai moale...mai ai un pic si spui ca reinviem''ciuma bruna''...
      Intreaba pe multitudinea de evrei din tara noastra de ce se reintorc
  • 0 (2 voturi)    
    no comment (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:21)

    came.eon [anonim]

    de ce tb sa comentam aceasta stire creata de o unul!!!
  • 0 (4 voturi)    
    semit (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:29)

    mbasa [anonim]

    acum stabiliti daca declaratia lui base a fost scoasa din context (cum sugereaza Musculin) sau a fost o rea vointa (caz in care nu stiu daca mai are votul meu).
    nu cred ca poporul roman ar fi unul din cele mai antisemite popoare. din nefericire, doctrina religiei-stat ortodoxe nu favorizeaza iubirea aproapelui (in cazul de fata al evreului), pt ca e o religie paguboasa (vezi cazul preotilor ortodocsi care s-au impartasit la catolici: au fost cat pe aici sa fie excomunicati).
    Poporul evreu e unul din miracolele lumii in care traim. El exista de mii de ani. Imperii s-au nascut si au murit, insa israelitii chiar daca au fost imprastiati in lumea toata (in urma maniei lui Dumnezeu), sunt totusi poporul in care a venit Hristosul, poporul ales al lui Dumnezeu. Oricine s-a ridicat impotriva lor a sfarsit-o rau...
  • 0 (6 voturi)    
    nu e de mirare (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:45)

    cocosila [utilizator]

    ca in toata lumea exista un anti-jidanism moderat si un puternic sentiment anti-sionist.

    nu am auzit pana acum nici un evreu care sa denunte genocidurile mai recente : timorul de est ,rwanda,etc.
    nu,ei vor ca doar in fata lor sa se simta omenirea vinovata .

    au ajuns tabu-uri cuvinte ca evreu,holocaust...
    sper sa castige obama ,sa se termine cu favorurile americane pentru cea mai periculoasa natie de pe planeta
  • +2 (4 voturi)    
    nesimtire (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:55)

    tod [anonim]

    Metoda clasica de a ataca orice comentariu care critica orice aspect legat de Israel si de evrei in general: striga in gura mare antisemitism!
    De o mare nesimtire acest istoric care se agata de un cuvand dintr-un comunicat ca sa-si faca propaganda. S-a ajuns in situatia penibila in care nimeni in afara de evrei nu mai pot comenta nimic pentru ca le este inchisa gura.
    Sunt curios cand oare toti evreii astia care o tin sus si tare ca Palestina e pamantul lor sfant o sa se mute in Israel si o sa isi tina gura, ca pana una alta vad ca toata Europa se umple de sinagogi si de diverse asociatii de evrei si, in loc sa zica merci ca sunt acceptati, nu fac decat sa pozeze in victime.
    Nota: Nu am nimic cu evreii in sine, doar cu propaganda asta pro Israel de care nu se poate scapa nicaieri.
  • 0 (4 voturi)    
    Poporul haituit (Duminică, 2 noiembrie 2008, 21:58)

    same.dan [utilizator]

    Au dreptate. Au fost ucisi, alungati de la casele lor, tratati ca cetateni de mana a 2a sau chiar sub-oameni, angajati ca lucratori pentru un pic mai mult decat un caine, tinuti in ghetouri si paziti cu mitralierele etc.

    Hmm, e greu sa fii palestinian in ziua de azi.
  • 0 (4 voturi)    
    antisemit (Duminică, 2 noiembrie 2008, 22:01)

    alin [anonim]

    Pe masura ce ma gindesc tot mai mult la declaratiile domnului Rozenberg parca simt ca incep sa devin antisemit.
  • 0 (2 voturi)    
    Cat ne costa cainii vagabonzi (Duminică, 2 noiembrie 2008, 22:03)

    Cat ne costa cainii [anonim]

    http://www.ecomagazin.ro/parerea-autoritatilor-alocatia-cainilor-mai-mare-decat-cea-a-copiilor/
  • 0 (2 voturi)    
    link (Duminică, 2 noiembrie 2008, 22:21)

    cocosila [utilizator]

    toata europa e antisemita ...ori europa e bolnava ori evreii au o problema nediagnosticata

    http://www.guardian.co.uk/world/2008/sep/18/islam.religion
  • 0 (6 voturi)    
    si ce daca ... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 22:33)

    podgo [anonim]

    nu-mi plac evreii, nu are a face cu semitii deloc. anti semit = urasti toate natiile semite, inclusiv o minoritate jidova. pai daca nu-mi place fatza la evrei ... ce are ? ma duc eu la ei 'acasa' sa le spun cum sa se comporte fata de minoritatile lor de acolo - palestinieni? nop!
    ia sa facem egalitate. noi dam cu parul acasa cum ne pohteste - unguri, turci, nemti, jidovi daca mai traieste unul pe aici - si ei fac la fel acolo la ei. ca nu om fi noi mai prejos decat o natie de venetici si preumblatori prin lume. ce atata tam-tam cu holocaustul. arendt aia nu a fost decat o persoana frustata care nu a adus nici un argument, dovada, document pentru afirmatiile facute. am citit ce-a scris in eichmann in jerusalem. abureli si insulte cum numai o gura de evreu poate scuipa. ne face mai rau decat nazistii. cica natia romana a fost mai diabolica decat nazistii. vezi doamne, nemtii nu au nimic in comun cu nazistii, pe cand noi romanii suntem inculpati din prima ca natie, cu totii am omorat 400000 de evrei.
    taica, scrieti numele la toti intr-o carte, publicati toate documentele care le aveti cand afirmati cifrele astea, altfel ... istoria va va sterge din memorie.
    vedem cu totii azi cum instrumentele financiare inventate in capitalism se autodistrug, ce sa mai fim anti -'semiti', ca evreii se vor distruge singuri, habar nu au cum sa tina o natiune legata - vezi cati evrei traiesc in afara si cati in israel - ce sa le mai doresti raul.
    mai e o cartulie recent aparuta in israel in care se cauta argumente pentru a demonstra ca evreii nu sunt urmasii celor 12 triburi ale lui ... israel ci o adunatura de arabi.
    cat despre evreii ucisi in romania in perioada interbelica, o sa-mi cer scuze cand armata rosie o sa-si ceara scuze de la poporul roman pentru milioanele de romani ucisi intre 1940-1964. pana atunci nu merg eu cu clopul in mana la cersit pe la mesele jidovilor. ca eu sunt de-acasa, nu vine nimeni la mine in curte sa-mi vorbeasca de drepturi. ia valea semitii ...
  • +2 (4 voturi)    
    Antisemitismul romanilor... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 22:44)

    judex [anonim]

    este mai curind provocat de comentarii cum este cel al d-lui Cellu Rozenberg. In mod sigur, beneficiarii comentariului acesta nu sunt romanii, nici evreii. Nnu cumva, singurii beneficiari sunt adversarii lui Base, printr-un atac direct la politica externa romaneasca (apanajul presedintelui) ? Tinand cont de momentul publicarii si de asemanarea cu provocarea nationalismuli maghiar de acum citiva ani...o concluzie: bravo, Ilici (sa recunoastem, este plin de imaginatie) !
  • -3 (5 voturi)    
    Incult da, antisemit e cam exagerat... (Duminică, 2 noiembrie 2008, 23:28)

    ValiM [anonim]

    Acuzatiile de antisemitism sunt aberante. Totusi nu .putem nega evidentele: avem un presedinte incult si, as adauga eu, mitocan cat cuprinde... Suntem un popor in care reusita in viata e reprezentata de mitocanul cu gipan (unii au reusit in viata de exemplu elena basescu) iar presedintele nu poate fi altfel fiindca pur si simplu n-ar mai fi votat.
  • +2 (4 voturi)    
    romanii antisemiti? (Luni, 3 noiembrie 2008, 0:58)

    Gica [anonim]

    1. profanarea mormintelor evreiesti: oricine are disponibilitatea sa intre pe macar unul din urmatoarele pagini: cocalari.com, hai6.net, pitzipoanca.org sau deneinteles.com, va avea ocazia sa vada cam cine sunt cei care se pot deda la profanarea mormintelor in Romania - > nu sunt naziti, neo-nazisti sau antisemiti, ci doar cocalari!

    2. holocaustul in Romania: este "ciudat" de ce "unii" reprezentanti ai comunitatii evreiesti uita faptul ca Ungaria a trimis toti evreii, basca si romanii pe care a putut sa ii trimita la gazare, in timp ce in Romania, familia regala si maresalul nu au permis extinderea asupririi naziste - un raspuns ar fi faptul ca Ungaria, pentru a-si capata independenta nu avea destui unguri, asa ca a acordat cetatenie si evreilor - cunoscuta problema evreiasca

    3. din ce am putut vedea in Israel, evreii sunt cam de 2 feluri: alde Cellu Rozenberg si israelieni normali
  • +7 (9 voturi)    
    Mesaj adresat Siriei, Palestinei si Israelului (Luni, 3 noiembrie 2008, 0:58)

    Musculin [utilizator]

    Inainte sa-l criticam pe Basescu, ar fi mai prudent sa ascultam ce a spus el de fapt: Siria are un rol important de jucat in stabilizarea regiunii. Sa nu uitam ca Siria se invecineaza cu Irakul, cu Libanul, cu Palestina...

    Nu a spus ca Siria s-ar invecina cu Turcia, Iordania sau Israelul nu pentru ca ar fi incult si nu ar cunoaste geografia, ci pentru ca aceste state nu ameninta stabilitatea regiunii.

    Nu ar fi putut spune nici ca Irakul, Libanul si Palestina sunt niste epave in care Hezbollah-ul finantat de autoritatile siriene isi face de cap fara sa provoace un conflict diplomatic cu aceste tari. A spus-o insa intr-un mod mult mai subtil, facand o distinctie clara intre ele si alti vecini mult mai putin problematici ai Siriei (adica Turcia, Iordania, Israel).

    Rolul lui Basescu nu era sa ne arate ca stie care sunt vecinii Siriei, ci sa transmita autoritatilor siriene, care cu siguranta sunt interesate de ce spune presedintele unui stat din UE la intoarcerea dintr-o vizita oficiala in tara lor, mesajul ca Siria ar trebui sa se preocupe mai degraba de stabilizarea regiunii decat de destabilizarea ei.

    Indignarea d-lui Rozenberg nu are nimic de-a face cu omiterea Israelului din randul vecinilor Siriei (pentru ca astfel Basescu ar putea fi acuzat inclusiv de anti-turcism sau anti-iordanism), nici neaparat cu reactia autoritatilor romane in cazul devastarii Cimitirului Evreiesc, care a fost similara cu a acelora din orice alt stat democratic, cat mai degraba cu faptul ca Basescu s-a referit la Palestina ca si cum aceasta ar fi fost un stat independent (fara sa spuna insa asta), transmitand autoritatilor israeliene mesajul ca Romania sustine solutia unui stat palestinian independent (al carui presedinte, Mahmoud Abbas, va vizita Romania curand).

    Lui Ronzeberg nu i-a convenit orientarea Romaniei in relatiile cu Orientul Mijlociu, asa ca a incercat sa inflameze opinia publica impotriva declaratiilor lui Basescu, legandu-le de incidentul din cimitir si de antisemitism
    • +3 (5 voturi)    
      Basescu a transmis un mesaj diplomatic (Luni, 3 noiembrie 2008, 2:27)

      Musculin [utilizator] i-a raspuns lui Musculin

      In plus, sa nu uitam ca mesajul lui Basescu ca Siria ar trebui sa reprezinte un factor de stabilitate in cele 3 tari mentionate (Irak, Liban, Palestina) si ca Romania ar putea accepta independenta unui stat palestinian ca posibila solutie a conflictului din Orientul Mijlociu (lucru pe care l-a lasat doar sa se inteleaga) survine in contextul in care

      - Mahmoud Abbas, presedintele Autoritatii Palestiniene, se va afla luni si marti in vizita oficiala in Romania, iar relatiile dintre cele doua state vor fi cu siguranta pe agenda intalnirii

      - politicenii israelieni se zbat sa alcatuiasca un guvern de coalitie, astfel incat semnale precum cel transmis de Basescu, presedintele celui de-al 7-lea stat ca marime si numar de voturi in cadrul UE, ar putea sa le prinda bine moderatilor precum doamna Tzipi Livni, care ar putea sa preia conducerea guvernului si care s-a pronuntat deja in favoarea unui stat palestinian

      - victoria lui Obama in alegerile din SUA ar duce la o schimbare a politicii americane in Orientul Mijlociu in favoarea moderatilor din Israel si din celelalte state din regiune

      In acest context, articolul dlui Rozenberg a vrut sa discrediteze orientarea politicii Romaniei in regiunea Orientului Mijlociu prin prezentarea fortata si manipulatoare a sefului statului ca fiind un individ animat de sentimente anti-semite si anti-israeliene.

      Dupa parerea mea, declaratia lui Basescu a fost foarte diplomatica intrucat a transmis un mesaj clar Siriei (finantatoarea activitatilor teroriste ale Hezbollah in Irak, Liban si Palestina), Israelului (cuprins de febra formarii unui guvern de coalitie) si moderatilor din Fatah (partidul presedintelui Autoritatii Palestiniene si adversar al fundamentalistilor din Hamas) intr-un context international nesigur (cauzat de incertitudinea privind politica externa a SUA in viitor) fara a rani sensibilitatile nimanui (cu exceptia dlui Rozenberg si a unor politicieni israelieni de dreapta).

      Basescu merita mai mult credit decat primeste!
  • -1 (1 vot)    
    vrajeli (Luni, 3 noiembrie 2008, 1:25)

    http://rahoveanu.wordpress.com/2008/11/02/sexu-la- [anonim]

    romanii nu sunt antisemti. daca niste tineri probabil beti si drogati au profanat niste morminte nu au facut-o din antisemitism. intamplator a fost acel cimitir iudaic, inconjurat de blocuri, si daca era ortodox hahalerele alea tot aa faceau. Apoi, din cauza unei greseli a presedintelui, invatat mai mult cu marea decat cu uscatul, sa acuzi iar de antisemitism, mi se pare fortat si exagerat.


  • 0 (4 voturi)    
    adevarul calcat in picioare (Luni, 3 noiembrie 2008, 1:58)

    toma [anonim]

    un sondaj efectuat in tarile UE efectuat in 2005 indica la un scor zdrobitor faptul ca izraelul pericliteaza PACEA
    -suferintele la care sunt supusi palestinieni<femei copii,etc>
    -colonizarea ilegala,de teritori paestiniene
    -incalcarile a N-rezolutii ONU,chiar sfidarea lor
    -OLOF PALME<premier suedez>asasinat de agentii mosad
    -asasinarea liderului palestinian Yaser Arafat,de aceias agenti mosad
    -datorita interesului SUA de a fii tensiuni in zona golfului,si a avea motive de a mentine trupe,pentru a putea fura avutia arabilor petrolul,izraelul este o unealta de destabilizare,de tensiuni
    -evrei din lagarele naziste nu visau la un asemene comportament
    -hitler ar avea de invatat de la asasini arabilor
    --da se mai gasesc multi evrei sa acuze fara a se uita la genocidul ce il practica
  • -1 (1 vot)    
    antisemit (Luni, 3 noiembrie 2008, 6:47)

    marius [anonim]

    asa ajung sa fiu antisemit, citind asemenea articole
  • -1 (1 vot)    
    Are dreptate Presedintele! (Luni, 3 noiembrie 2008, 7:36)

    mihai [anonim]

    Alti presedinti fac gafe mai mari si voi va luati de fleacuri. Israelul este un stat fictiv, infintat de SUA dupa cel de-al doilea Razboi Mondial. Pe acele locuri unde se afla acum Israel era PALESTINA. Deci, cu ce a gresit omul Basescu? Cu nimic.
  • -1 (1 vot)    
    Mda (Luni, 3 noiembrie 2008, 8:06)

    Ina [anonim]

    Trebuie sa faca si astia pe victimele...mah...daca era vb de oamenii astia mai pigmentati,nu ma indoiam...chiar nu ma indoiam daca se afirma ca Romania e plina de rasisti si etc...dar cu evreii care nu mi se pare ca are cineva ceva :))s-a intrebat cineva ca poate aia care au vandalizat mormintele erau poate beti si drogati si li s-a pus pata asa instantaneu??Daca erau morminte ortodoxe,nu se criza nimeni...ca doar sunt dese lucrurile astea...furturi din cimitire,cruci sparte de pusti de 15 ani...in toata Romania!dar nu...e o crima sa se vandalizeze cimiterele evreilor...vi se pare ca se intampla altceva cu celelale cimitrire???
  • -1 (1 vot)    
    evrei (Luni, 3 noiembrie 2008, 9:02)

    cristus [anonim]

    Oricum, evreii isi permit sa faca in fel si chip pe oricine. Doar ei conduc lumea, nu ? De ce nu pleaca toti in Israel daca Romania e o tara de antisemiti ?
  • +2 (2 voturi)    
    Basescu e de vina oricum ! (Luni, 3 noiembrie 2008, 9:38)

    martin [anonim]

    Hai sa scriu si eu ceva despre subiectul atat de sensibil. Cineva ,poate chiar un istoric, afirma ca in Romania au fost manifestari ale Holocaustului, ca in Romania mai exista destui antisemiti,in sensul de antievrei, ambele asertiuni fiind din pacate reale, dar si prostia ca o afirmatie diplomatica a lui Basescu ar fi antisemita.
    Mai este si problema ca individul in cauza a scris in editia electronica,rubrica Opinii a ziarului Haaretz , adica in ceva asemanator acestui site, pe raspundere evident proprie si poate cu o informare superficiala.
    Asupra inconsistentei totale a vreunui antisemitism al lui Basescu, a scris 3 postari excelente utilizatorul Musculin si nu mai are rost sa scriu si eu.
    Problema normala este ca in mesajele de pe site apar atacuri politice la Basescu ale clonelor care de abia asteapta orice prilej, ca suntem in sfarsit in perioada preelectorala.
    Problema grava este insa ca din pacate nu se poate nega un antisemitism latent persistent in unele medii din Romania, dovada fiind mesajele antisemite prostesti,stupide, chiar cretine, dar prea numeroase !
  • -1 (1 vot)    
    discriminari (Luni, 3 noiembrie 2008, 9:46)

    alex [anonim]

    Daca in Romania ar fi antisemitism, de ce se mai mentioneaza "oamenii de afaceri" israelieni care vin in Romania? Daca chiar am fi antisemiti, ar mai face afaceri fara sa fie discriminati?
  • 0 (2 voturi)    
    Antisemitism in Romania? (Luni, 3 noiembrie 2008, 10:16)

    Lucian [anonim]

    Bineinteles ca exista, e suficient sa citesti 97% la suta din comentariile la acest articol. Mai rar asa ceva, sa vezi o multime de adversari inversunati confirmand fara putinta de tagada afirmatiile celui pe care vor sa-l combata.
  • +1 (3 voturi)    
    Basescu vrea sa-i ia electoratul tribunului (Luni, 3 noiembrie 2008, 11:12)

    Vlad [anonim]

    Fara indoiala Basescu vrea sa-i ia electoratul lui Vadim. Actiunile lui din ultima vreme nu pot fi simple coincidente:
    1. Plange la comemorarea lui Antonescu
    2. Ai spune lui Taubman sa priveasca la coruptia din tara lui.
    3. Incepe sa frecventeze tarile arabe (siria)
    4. Face comentarii pro palestina specifice lui Vadim.

    Ma intreb ce mai urmeaza.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce urmeaza? (Luni, 3 noiembrie 2008, 13:47)

      Dumitriu [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      5. O calatorie fara intoarcere la Targoviste???
  • 0 (2 voturi)    
    Antisemitul de servici - doua idei (Luni, 3 noiembrie 2008, 12:32)

    FairPlay [utilizator]

    1. Daca eu ma prapadesc de ris cind ma uit la "Take, Ianche si Cadir" se cheama ca sint antisemit?
    Daca imi plac bancurile cu Itzic, Strul si Rasela sint oare antisemit? Sau daca spun despre Maia Morgenstern ca este o "jidovcuta" desteapta? :)
    2. Totusi, Cellu Rozenberg rosteste un adevar cind ii acuza pe romani de antisemitism prin prisma experientei groaznice din 1941, cind romanii (aflati in pragul unui razboi pe care nu si-l doreau) i-au ucis parintii la Iasi. De ce nu le-au luat apararea si i-au lasat sa moara? Ginditi-va ca ar fi putut fi parintii vostri in situatia respectiva...
  • +1 (3 voturi)    
    ANTIROMANISM EVREIESC (Luni, 3 noiembrie 2008, 14:57)

    andrei [anonim]

    Numele de Palestina este cel al tarii ocupate ilegal si brutal de evrei dupa 1945, cu incalcarea tuturor tratatelor internationale. A spune ca Palestina INCA nu exista este doar un sionism extremist, larg raspandit in randul " pasnicilor" evrei. Nu va mirati, crimele oribile comise in taberele de refugiati, unde mii de copii si batrani au fost ucisi de " pasnicii evrei" apartheid-ul promovat de evrei in teritoriile palestiniene ocupate sunt lucruri la ordinea zilei in Palestina ocupata de evrei. Sper ca remarca lui Base a fost o ironie fina si bine punctata. Referitor la " evreii loiali orbeste statului roman" este doar o minciuna. Crimele de la Iasi s-au produs pe fondul sabotajelor impotriva armatei romane, facute de bolsevici evrei gazduiti de evreii din Iasi si zona Moldovei. Sigur ca e condamnabil (desi atat numarul celor ucisi cat si conjunctura sunt mult exagerate) dar a pune la colt tara care din care se trag o treime din evreii din israel e doar o nerecunostiinta demna de dispret ! O alta mare minciuna, ordinara, este disparitia a 400000 de evrei din Romania! Romania nu a trimis NICI UN TREN in lagare. Cei 400000 de evrei au fost din Transilvania, trimisi la exterminare de catre hortistii care ocupau acea zona! Nu mai mintiti si dezinforma in halul asta dragi "istorici" evrei! Romania este tara care a tratat cel mai pasnic evreii nu cea mai antievreiasca! Rusine sa va fie!
    • 0 (4 voturi)    
      Reciteste-ti comentariul, nazistule! (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:15)

      sake [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Esti un om demn de dispret! Tie ar trebui sa-ti fie rusine petru porcariile nazista insirate aici! Cata dreptate au italienii!
    • +2 (4 voturi)    
      Putina istorie adevarata nu ne strica... (Luni, 3 noiembrie 2008, 17:58)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Chiar daca unii behaie siderati ca minciunile lor sau cele pe care le-au ascultat o viata sunt putin"intoarse'acum de comentariul dvs.nu va impacientati,D-le Andrei.
      E numai echipa de "zgomote".
      Orice natie o are.
      Chiar si natia asta recunoscuta ca blanda,datatoare de imprumuturi fara dobanda sau camata,arendasi care ocroteau romanii,negustori fara prihana si cu frica de Mesia....
  • 0 (0 voturi)    
    tov. rozenberg (Marţi, 4 noiembrie 2008, 2:05)

    UN ROMAN ADEVARAT! [anonim]

    Tov. rozenberg.
    acuzele sunt fara nici un temei.
    pacat ca exista ziaristi care preiau astfel de stupide pareri.

    Daca ati sti putina istorie, nu ati vorbi asa.
    Sunteti doar un tovaras spalat pe creier de propaganda colonialista de acolo.
    Nu e prea tarziu sa prezentati scuze Poporului Roman!
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns la antisemitism si blamarea presedintelui (Sâmbătă, 4 aprilie 2009, 16:02)

    Monica Balan [anonim]

    imi pare rau pentru greselile care apar de-a lungul istoriei, cand nunse mai poate judeca la rece, dar sa nu uite ca cei 45 de ani e conunism le-o puttem multumii evreilor si ungurilor. Nu am cunoscut nici un ilegalist roman in viata in partea mea in toti acesti 45 de ani. Parerea lui despre cultura presedintelui pe care si eu l-am votat il priveste si consider ca este mojic un tip care-si permite asemenea comentarii si l-as declara persona non gratya. El nu il jigneste numai pe presedinte ci pe noi toti cei care l-am ales. Atata ura il va ajuta sa aibe parte de o boala necrutatoare caci ura este boal a sufletului, mintii si in cele din urma a trupului. Dumnezeu sa-l ierte.
  • 0 (0 voturi)    
    Dumnezeu la judecata (Vineri, 2 decembrie 2011, 17:48)

    Prof.Gh.C.Dinulescu-Campina [anonim]

    DUMNEZEU LA JUDECATA

    “God on trial”, adică „Dumnezeu la judecată” (în lipsă) este titlul filmului, regizat de Andy de Emmony după scenariul lui Frank Cottrell Boyce, film din anul 2008 ce a făcut mare vâlvă şi care, după unii, este una din cele mai mari blasfemii.
    Autorul face prezenta precizare nu pentru a se disculpa de o eventuală vină în tratarea unui subiect cu tentă antireligioasă, ci pentru a diminua conotaţiile exagerate ale disputei care a luat naştere, cât şi pentru a demonstra valabilitatea punctului de vedere al conceptului filosofic MESER în măsură să rezolve aporia generată.
    În primul rând trebuie spus că este vorba de punctul de vedere al comunităţilor evreeşti faţă de actul abominabil savârşit de criminalii lui Hitler în lagărele de concentrare, asupra evreilor şi nu numai.
    Dintre marile religii monoteiste, doar iudaismul consideră că „discuţia în contradictoriu” cu Dumnezeu, nu este blasfemie. Deşi acest punct de vedere nu este admis în unanimitate de exegeţii iudei, cei care-l admit invocă precedente care, după ei, sunt valabile.
    Un precedent ar fi disputa dintre Dumnezeu şi Avraam cu ocazia distrugerii „oraşelor câmpiei”, printre care Sodoma şi Gomora. „Disputa” a fost de fapt o tocmeală între Avraam şi Dumnezeu, dar important este faptul, spun evreii, că Dumnezeu nu s-a supărat, din contră, disputa cu Avraam l-a bucurat.
    Un alt precedent, care ar îndreptăţi „disputa cu divinitatea”, inclusiv plauzibila „chemare în judecată” a lui Dumnezeu pentru încălcarea legământului cu poporul lui Israel, ar fi episodul luptei sângeroase dintre Iaacov şi „Îngerul Domnului” din care a izbândit Iaacov. Important este faptul că după ce învingătorul a aflat că învinsul său este îngerul lui Dumnezeu, a insistat să obţină binecuvăntarea acestuia. Faptul că Iaacov a obţinut binecuvântarea solicitată, se bucură de aceeaşi interpretare evreiască, conform căreia Dumnezeu este bucuros să se confrunte cu poporul său.
    Sunt numai două motive care ar îndreptăţi comunita
    • 0 (0 voturi)    
      Continuare... (Joi, 8 decembrie 2011, 14:52)

      Prof.Gh,C.Dinulescu-Campina [anonim] i-a raspuns lui Prof.Gh.C.Dinulescu-Campina

      evreiască să-l cheme pe Dumezeu în judecată pentru încălcarea legamântului în ceea ce priveşte holocaustul îngăduit de acesta asupra „poporului ales”.
      Este şi cazul să se precizeze faptul că termenul holocaust are pentru evrei, ca sens originar, semnificaţia de „ofrandă specială” oferită benevol de cei asupra cărora se exercită şi numai ulterior evreii au reclamat caracterul abuziv al unui astfel de act, deşi evreii înşişi au comis holocaust, îngăduit şi chiar impus de către Dumnezeu, asupra altor neamuri.
      Fără a ţine seama „stricto sensu” de acuzarea şi apărarea formulate concret în presupusul „proces în lipsă” al lui Dumnezeu, se poate aprecia temeinicia sau netemeinicia acestuia, enumerând:
      -Dumnezeu a scos evreii din robia egipteană, însă aceştia au fost aduşi în Egipt chiar de Dumnezeu ca urmare a secetei. În virtutea „legământului”, Dumnezeu trebuia să-i apere şi să nu-i lase în sclavie, şi era datoria lui să-i scoată din Egipt. Dacă nu a putut, înseamnă că nu este puternic, iar dacă nu a vrut, a încălcat legamântul. În ambele cazuri Dumnezeu poartă răspunderea faţă de evrei.
      -Moise şi fratele său Aaron au fost sprijiniţi de Dumnezeu să pedepsească egiptenii cu cele zece plăgi, ultima, „moartea tuturor întâilor născuţi” fiind cea mai sângeroasă. Ce vină au avut aceşti întâi născuţi ucişi, iar faraonul însuşi, nu? De ce a îngăduit Dumnezeu aceste crime, mai mult chiar: De ce le-a înfăptuit?
      -După ce evreii au trecut Marea Roşie purtând arme şi bogăţii din Egipt, de ce Dumnezeu a închis apele mării abia după ce au intrat oştile faraonului? Nu era suficient să fie închisă calea acestora? De ce au murit doar oştile faraonului, el însuşi rămânând, din nou, nepedepsit?
      -„Ţara Promisă” le-a fost făgăduită evreilor deşi aceasta era locuită de alte neamuri. Dumnezeu a făcut ca aceste popoare să suporte numeroase neajunsuri astfel încât să-şi părăsească pământurile, nu dintro dată, pentru a nu o lăsa pustie şi la dispoziţia fiarelor, pentru a fi ocupate cu forţa şi f
  • 0 (0 voturi)    
    Romania antisemita? (Vineri, 2 decembrie 2011, 18:09)

    Prof.Gh.C.Dinulescu-Campina [anonim]

    Domnule Cellu Rosenberg,

    Chiar sunteti istoric? Daca da, cum puteti minti cu privire la evenimentele din 1941? Mai intai ca pogromul de la Iasi cade in sarcina Garzii de Fier care nu inseamna Romania. Pogromul, actiune regretabila, a insemnat totusi moartea a nici 10 persoane. Cand vorbiti de holocaust parca regretati ca sunteti nevoit sa enumerati si Germania, in schimb vi se vede satisfactia ca puteti abera ca prietenii Germaniei, si nominalizati numai Romania, au omorat 800.000 de evrei. Cat despre cimitirele profanate, cine a impiedicat vreun evreu sa le intretina?
    Sunt de acord ca Basescu a facut o gafa, dar este putin probabil sa fi fost cu intentie; omul este mult prea prost si ca presedinte ne face de rusine cu idiotenia lui.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version