Peste 15.000 de profesori au demonstrat la Bucuresti

de D.M.     HotNews.ro
Miercuri, 15 octombrie 2008, 7:11 Actualitate | Esenţial


Peste 15.000 de profesori au demonstrat, miercuri, la Bucuresti, impotriva deciziei Guvernului, care a contestat la Curtea Constitutionala legea pentru majorarea cu 50% a salariilor pentru cadrele didactice. Federatia Sindicatelor Libere din Invatamint, federatiile Spiru Haret si Alma Mater au participat la un miting de protest in Piata Constitutiei, dupa crea s-au deplasat in fata sediului Guvernului din Piata Victoriei. In timp ce protestau la Guvern, sindicalistii au aflat ca CCR a declarat constitutionala legea majorarii salariilor profesorilor.

Sindicalistii s-au declarat nemultumiti de decizia Guvernului, care a contestat la Curtea Constitutionala legea pentru majorarea cu 50% a salariilor pentru cadrele didactice.

La Guvern, sindicalistii au depus o lista de semnaturi cu cei care solicita demisia cabinetului condus de Calin Popescu Tariceanu.

Pe tot parcursul demonstratiei de miercuri, profesorii au fluierat si scandat "Demisia guvernului!", "Guvernantii mincinosi", "Acesta este guvernul care ne trateaza cu dispret". Manifestantii au agitat pancarte pe care scria "Alesii neamului, privilegiatii neamului" sau "Vrem o viata mai decenta".

Curtea de Conturi a decis miercuri, cu majoritate de voturi, ca Legea pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant este constitutionala.

Miile de protestatari au parasit Piata Victoriei in jurul orei 14.30, dupa ce au aflat de decizia CCR.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1888 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    mim (Miercuri, 15 octombrie 2008, 8:11)

    mim [anonim]

    nu vreti sa faceti un sondaj printre profi si sa ii intrebati daca sunt de acord sa li se mareasca salariul cu 50% si programul de lucru cu 50%? asta ar insemna o norma saptamanala de 27 de ore.
    tare as fi curios ce raspunsuri ati primi.
    • +3 (5 voturi)    
      Bani pt marirea salariilor: (Miercuri, 15 octombrie 2008, 8:40)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui mim

      Propun sacrificarea:
      -2 Directori ANRE
      -3 Loganuri
      pentru marirea cu 50% a salariilor profesorilor.
      In cazul in care ne incolteste criza financiara internationala recomand urmatoarele masuri:
      -concediu fara plata la 2 secretari de stat in Ministerul de Finante
      -renuntarea la inca 2 Loganuri ale Politiei
    • +6 (10 voturi)    
      esti din alt film... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:07)

      @mim [anonim] i-a raspuns lui mim

      Nu vrei sa ii intrebi cate ore muncesc acasa pentru a-si pregati cursurile? Intamplator, am pe cineva in familie din breasla respectiva si stiu cat munceste, si cate ore de ”munca in folosul comunitatii” face... Nu face meditatii.
      Sau te faci ca ploua.... Probabil esti vreo loaza de copil caruia nu ii place scoala. Ei bine, am o veste pentru tine, ai sa ajungi gunoier, sau sapator de santuri ca Dorel din reclame.
      • -3 (5 voturi)    
        mim (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:32)

        mim [anonim] i-a raspuns lui @mim

        culmea. si eu am rude care lucreaza in sistem si stiu cat lucreaza acasa. din cauza asta am apreciat ca se poate mari fara probleme norma de lucru.
        dar stiu, voi vreti numai bani. nu va intereseaza conditiile de lucru sau calitatea invatamantului. poate ca din cauza asta sunteti dispretuiti.
        si ca un comentariu, inainte sa iti dai cu parerea de ce om este un interlocutor ar trebui sa il cunosti. din pacate trebuie sa te dezamagesc, e greu sa ajung ca Dorel, am urmat o alta scoala, iar venitul meu anual depaseste cu mult salariul care o sa-l castigi tu in 10 ani (fie el si indexat). dar sti cum am reusit asta? prin multa munca si mai ales inventivitate. lucrurile care nu mai sunt promovate in sistemul/scoala din ziua de azi. si principalii vinovati sunt profesorii.
        • 0 (0 voturi)    
          sa-ti zica lumea ”realizatul” (Miercuri, 15 octombrie 2008, 10:54)

          @mim [anonim] i-a raspuns lui mim

          ”dar sti cum am reusit asta?”
          -Stiu, e plina Romania de analfabeti care s-au realizat, dar urasc din rarunchi pe cei mai bine ”mobilati la mansarda”
          • -1 (1 vot)    
            mim (Miercuri, 15 octombrie 2008, 12:44)

            mim [anonim] i-a raspuns lui @mim

            iar trebuie sa te dezamagesc... eu vand numai ce realizez cu "mansarda".
            si pe la scolile pe unde am trecut eu era o vorba inteleapta: "cine stie face, cine nu stie preda.". asa ca ciocu' mic si daca ai mansarda incearca sa faci si tu ceva, ca timp liber ai destul si am impresia ca nici creierul prea obosit nu iti este.
      • -1 (3 voturi)    
        Lenesi si revendicativi (Miercuri, 15 octombrie 2008, 10:30)

        Nastase [anonim] i-a raspuns lui @mim

        Dece dracu muncesc profesorii acasa ? Nu au invatat suficient in facultate ca sa fie capabili sa predea o lectie la gimnaziu, sau sunt imbecili ?
        • +1 (1 vot)    
          munca acasa (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:10)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui Nastase

          teze, lucrari, planuri de lectii, citirea programei care se cam schimba anual in urma experimentelor ministerului. norme si regulamente noi. profesorul trebuie sa se autoperfectioneze, pe banii lui si pe timpul lui. nu fac toti lucrul acesta, pai e normal. si eu lucrez intr-o companie mare in care 1/3 din oameni muncesc iar restul freaca menta pentru ca sistemul permite. si spune-mi si mie, tu folosesti doar ce ai invatat in facultate? eu unul in primele 3 luni de munca am invatat o gramada de lucruri cu care nici nu am avut tangenta in facultate, e alt nivel de cunoastere cand muncesti, iar acum dupa destui ani de munca intr-un domeniu in continua schimbare daca nu as citi carti de specialitate as putea ajunge sa nu mai pot lucra. scoala nu inseamna ca profesorul intra in clasa si scuipa o lectie ca pe o poezie. depinde parcurgerea unei lectii si de cat de capabili sunt copiii, de cat de disciplinati sunt copiii. daca un copil scuipa sau se bate in timpul orelor sau isi arata organele genitale in timpul orelor ce faci? il exmatriculezi? poti incerca, daca e fiul unui mare parlamentar, doctor, avocat, om de afaceri, interlop nu prea mai ai ce sa-i faci ca "tacsu" are relatii la inspectorat. deci ce fac profesorii acasa? isi mananca nervii pentru a educa cat de cat odraslele unor indivizi nerecunoscatori care cred ca scoala e fabrica de genii.
          • -1 (1 vot)    
            M-AI TERMINAT CU CAT AU PROFII DE INVATAT (Miercuri, 15 octombrie 2008, 17:33)

            IO [anonim] i-a raspuns lui cristi

            DEJA II ADMIR sa inteleg ca programa scolara este atat de variata incat trebuie sa isi aloce mai mult de JUMATATE din timp pentru dezvoltare profesionala? eu pun pariu ca daca deschid un manual de gimnaziu o sa fiu uimit sa constat cat de putine lucruri au ramas de invatat. si vrei sa imi spui ca un prof cu 2-3 ani experienta pierde mai mult de 15 minute ca sa pregateasca lectiile de a doua zi?
            nu contest faptul ca este greu de lucrat cu copii generatiei actuale dar nici nu cred ca se va rezolva ceva prin marirea salariilor. tu ai auzit de revendicari in legatura cu imbunatatirea sistemului de lucru? am inteles. oricum nu ii intereseaza cum ies copii din scoala. important este sa primeasca salariul.
  • -4 (6 voturi)    
    deci... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:13)

    liviu [anonim]

    nu am nimic cu profii dar si-au cam luato-n cap...
    muncesc intre 16 si 20 ore pe saptamana si castiga mai mult decat un medic sau un bugetar (aici nu vorbim de cei de la ministere)

    plus ca nu au pic de creier...
    daca li se maresc salariile se vor intampla 2 lucruri...
    - ori inflatie
    - ori cresterea impozitelor...

    ambele duc la un singur lucru... scaderea nivelului de trai... da nu conteaza ca o sa scada cu 25% nivelul de trai... ei au salarii mai mari cu 50% deci pentru ei merita... si de restu nu intereseaza pe nimeni...
    • +4 (4 voturi)    
      Dar 24.000 directori cu 50.000E/bucata ce fac? (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:53)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui liviu

      Prosperitate? Sau mii de Loganuri la 80.000Euro bucata stimuleaza economia nationala? Doar profesorii care vor cateva milioane in plus determina criza in economia noastra. Si stii la ce m-am gandit? Cred ca si credit crunch-ul a fost determinat de marirea de salariu a profesorilor de anul trecut.
    • +1 (1 vot)    
      Mai intra printr-o scoala... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 10:29)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui liviu

      In primul rand pentru ca ti s-a cam ofilit ortografia.

      In al doilea rand pentru ca ar fi cazul sa vezi cam ce pateste un cadru didactic in clasele cu zgubilitici pe care trebuie sa-i determini sa te asculte ca sa-i poti invata ceva.

      In al treilea rand ca sa-ti revizuiesti putin cunostintele economice si sa-ti explici de ce preturile au crescut deja, desi salariile in invatamant sunt ca asta primavara...
      Nu cumva din cauza maririi pensiilor, ajutoarelor sociale etc. aprobate deja de Guvern ? Nu cumva din cauza nesimtirii comerciantilor care au prins o saptamana cu 3,8 lei=1 euro si au saltat rapid preturile, apoi la scaderea cursului au "uitat" sa le coboare la loc ?
      Nu cumva din cauza petrolistilor care tin combustibilii la preturile stabilite cand barilul de petrol era peste 125 $, desi acum a scazut la cca. 80$ ?
  • -2 (6 voturi)    
    In spatele protestelor se ascunde altceva (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:14)

    Ovidiu [anonim]

    Profesorii vor sa fie plimbati cu limuzinele Logan, de 80.000 EUR..

    De asemenea vor sa testeze, noile bulane de 10.000 EUR ale politistilor..

    Eu sper sa ii bata pe profesori ca pe nuci, ca sa caste ochii data viitoare cand voteaza...sa nu mai voteze comunisti...
  • -4 (6 voturi)    
    si inca ceva... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:15)

    liviu [anonim]

    toate mitingurile blocheaza traficu...
    asta e una din dovezile ca nu-i intereseaza de loc de altii ci numai de ei (aici nu vb. numai de profi)

    d c nu se muta naibi capitala altundeva... sa scapam de hotii din parlament, de blocajele de la mitinguri si vizite si de toti snobii care vor sa stea (fara acte evident) in capitala...
  • +6 (6 voturi)    
    bine fac (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:20)

    Miruna [anonim]

    sa isi ceara drepturile, ca de aia au ajuns acum sa predea si fie suplinitori persoane care nu au habar de invatamant, ca persoanele calificate au plecat de multa vreme. Si la fel ar trebui sa faca si cei din sanatate. Daca vrei sa ai oameni de calitate, in orice domeniu, ii platesti. Daca nu ramai cu repetentii, asa cum e situatia de acum. Si cei care spun ca nu au dreptate sa se puna in locul lor, sa se gandeasca cum e sa predai si sa te chinui cu toti copiii rasfatati din ziua de azi, care nu mai stiu ce e ala respect, pentru o suma de mizerie. Si nu, nu lucrez in invatamant.
  • -3 (3 voturi)    
    Ce mitiing? (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:25)

    geo [anonim]

    Ei fac miting si Guvernul spune mars, ca nu va dau nimic! Niet
  • 0 (8 voturi)    
    miting de protest? pen ce? (Miercuri, 15 octombrie 2008, 9:32)

    tsunami [utilizator]

    1. cei care spun ca-si pregatesc materia la fiecare curs, in fiecare an etc, bat campii. am lucrat in invatamant 1 an. nu comparati munca unuia din invatamant cu a unuia din viata reala

    2. calitatea invatamantului se masoara prin altceva. unde e invatamantul romanesc in contextul international? mai lipseste s-o aduceti si p-aia cu religia in scoala si imaginea e completa

    3. cati dintre profesori sunt pensionari?

    4. cati dintre cadrele didactice au incredere in romania si invatamantul romanesc?

    5. mitingul de protest pentru bani in contextul international arata cat de departe e invatamantul romanesc de realitate

    6. rusine
    • +2 (2 voturi)    
      D-aia... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 10:36)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui tsunami

      1. Daca era bine in invatamant, de ce nu ai ramas ?
      2. Calitatea invatamantului se masoara si prin cat de mult doresc copii sa invete, nu neaparat cat de bun este dascalul.
      3. Daca nu vin tineri in invatamant, lasam copii sa se invete unii pe altii ? Pensionarii sunt "roata de rezerva". Nu vrea nimeni s-o foloseasca, dar cand nu ai de ales, o pui si p-aia...
      4. Din ce in ce mai putine.
      5. Cand te zbati deja in saracie, te doare-n cot de contexte... Oare cum ai reactiona daca ti s-ar micsora salariul de maine pe motiv ca este un context international nefavorabil ?
      6. Cu rusinea mori de foame !
  • +3 (3 voturi)    
    salarii (Miercuri, 15 octombrie 2008, 10:27)

    cristi [anonim]

    sunt sigur ca marirea salariilor inclusiv cu 50% este o tampenie. de ce? o sa va explic pe un caz concret. prietena mea e educatoare si are un salariu de 750 de roni in mana dupa 10 ani de experienta. faptul ca a terminat o facultate ii mareste salariul cu 8 lei. fata de colegele care sunt incepatoare primeste in plus cam 50 de lei. are in grupa 20 de copii de care este raspunzatoare. pe langa acesti copii are de lupta si cu parintii care au mereu impresia ca ai lor copii sunt niste ingerasi desi la gradinita bat alti copii, nu sunt atenti deloc si strica orele in care se preda, da la gradinita se si face treaba, se invata poezii, se invata un pic de matematica, se invata despre lume si univers etc. nu e doar joaca in continuu. pentru fiecare copil sunt necesare anual niste mici investitii in caiete, creioane etc. vreti sa va spun ca sunt mereu parinti care nu platesc asa ca plateste ea din buzunar. materialul didactic necesar in timpul lectiilor: coli de hartie, confetii si orice alte nimicuri care se cam aduna saptamana de saptamana cumpara din buzunarul propriu. anul trecut a fost pentru prima data de cand lucreaza cand a primit 150 de euro pentru a cumpara necesar didactic.
  • +1 (1 vot)    
    continuare (Miercuri, 15 octombrie 2008, 10:40)

    cristi [anonim]

    munceste cu copiii dupa aceea trebuie scrise planurile si facute fel de fel de hartii cu ce s-a intamplat in ziua respectiva la gradinita, trebuie pregatite planuri de lectie etc. e multa munca, e nevoie de multi nervi, satisfactii exista evident cand vezi ca ajungi la gradinita si copiii sar sa te tina in brate. problema reala este ca o marire cu 50 la suta a salariului inseamna pentru ea ca va ajunge la 1000 de roni insa daca luam un cadru universitar care avea 4000-5000 de roni acum ani buni, in 2008 probabil salariul e fabulos, acest cadru universitar poate ajunge sa aiba un salariu de 10000 de roni. sa-mi spuna si mie cineva care a terminat facultatea cati profesori (lectori, asistenti) universitari a vazut aducand bani de acasa pentru cursuri, seminarii sau laboratoare? nu merita o educatoare un salariu decent? atat cat valoreaza o educatoare, atat valorati si educatia copiilor vostri caci sunt vitali anii de gradinita si cei din clase I-IV. ca sa va mai faceti o idee despre ce vorbesc. o alta educatoare din aceeasi gradinita a fost plecata un an in strainatate, in SUA si a adus foarte multe carti, jucarii, materiale didactice etc. si a mai si cumparat in romania multe carti la intoarcere pe care le foloseste cu copiii. ii place mult ce face si ii place sa se implice, vrea sa faca tot ce e mai bun cu acei copii. ajung 750 de roni pentru astfel de oameni?
    • +1 (1 vot)    
      adaugare (Miercuri, 15 octombrie 2008, 11:48)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui cristi

      se spune ca nu sunt bani pentru marirea salariilor. ok. cat de importanta este pana la urma educatia in romania? mai importanta decat 24 de avioane f-16 second hand, mai importanta deca 392 dacii logan de 60 de mii de euro bucata? sunt si o gramada de profesori care fac de ras sistemul de invatamant, e foarte simplu ii dai afara. insa daca omul are un salariu foarte bun nu stiu daca o sa se mai joace de-a profesorul la scoala. cum spune si alexM mai jos nu asa se fac maririle de salarii ci si cu ceva cap. oricum ce semanam aceea o sa si culegem, puteti sa imi spuneti ca sunt nebun dar in 10-20 de ani in romania o sa avem o gramada de forta de munca ce nu va stii sa faca nimic si nici nu va dorii sa faca nimic pentru ca disciplina este aproape 0 la ora actuala in tara.
    • 0 (0 voturi)    
      salarii exagerate (Miercuri, 15 octombrie 2008, 15:28)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui cristi

      mentionam de salariile exagerate ale profesorilor universitari. la adresa web http://unitbv.ro/Default.aspx?tabid=363&language=en-US puteti gasi declaratiile de avere ale profesorilor de la Universitatea Transilvania. par actualizate din 2006. am deschis urmatoarea declaratie http://unitbv.ro/LinkClick.aspx?fileticket=3%2bM0RKEWuBA%3d&tabid=363&mid=806&language=en-US si am ramas surprins. 65 de mii de roni ca sef de catreda. se platea bine in 2006. si surpriza 34 de mii de roni castiguri la loto. bai nene ce norocosi sunt oamenii educati, incredibil. mie nu prea imi miroase in regula si nici nu cred ca e singurul caz.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu asa se fac maririle de salarii (Miercuri, 15 octombrie 2008, 11:05)

    alexM [anonim]

    1. Măreşti salariile la profesori dacă ai prevăzut şi sursa de unde iei banii şi aia nu e una inflaţionistă
    2. Măreşti mai întâi salariile foarte mici care nu stimulează nici măcar rămânerea în învăţământ
    3. Introduci măcar câteva criterii de diferenţiere pe considerente de performanţă - nu doar de vechime şi grade
    4. Ce logică are să măreşti cu 50% toate salariile din învâţământ? Deşi pare, asta nu este echitabil. Dacă ai 5 salarii de 1000 lei şi 2 de 5000 lei mai bine măreşti cu sumă fixă 500 lei la toată lumea! Asta dacă constaţi discrepanţe mari în sistem comparativ cu salariile medii din domenii similare.

    5, Profesorii nu sunt organizaţi, nu ştiu ce să ceară, sindicatele lor sunt conduse de profi cu vechime, bine poziţionaţi în sistem, cu salarii deja mari şi care zic ”vrem pentru universitari şi mai mult adică 70%”.
    Adică cu cât ai salariul mai mare în învăţământ cu atât ţi se va mări mai mult - cât de echitabil!

    6. Profesorii cu salarii mici nu au ce să facă pentru a câştiga mai mult decât să îmbătrânească sau să facă meditaţii sau altceva în lungile vacanţe. Ar trebui să poată:
    - să meargă în învăţământul privat (care să fie mai de de calitate decât ăla de stat)
    - să meargă la altă şcoală, liceu, universitate care este mai apreciată de elevi (ca o recunoaştere a performnaţei) şi unde profi ar trebui să câştige mai mult
    - să facă performanţă - exemplu elevi olimpici să aducă premii consistente pt. profi

    Şi o ultimă chestie: nu creşti brusc cu 50% la toată lumea - o faci treptat pe 6 - 12 luni, diferenţiat pentru a nu crea inflaţie, bani fără acoperire. Dar Guvernul şi Parlamentul RO nu asta vor - ei vor să-i prostească pe profi (oameni care se presupune a fi mai greu de manipulat) cu o pomană electorală de cea mai joasă speţă şi să-i învrăjbească pe ceilalţi cetăţeni împotriva lor... şi profii vorba aia ”pun botu' "

    Dacă veneau şi ziceu: vrem 50% la salarii sub 1000 lei net, 20 % între 1000 şi 2000 şi 3% peste nu cred că mai zicea nimeni nimic.
  • +1 (3 voturi)    
    asa asa (Miercuri, 15 octombrie 2008, 11:08)

    :) [anonim]

    Oare de ce cum apare unul care nu e de acord cu aceasta marire cum primeste voturi negative sa nu se mai vada ce a scris? Lasati dreptul la opinie.

    Nu am vazut pana acum o parere avizata din partea celor care sustin aceasta miscare in afara de "vrem bani sa traim mai bine!"

    Ok. Dar care sunt consecintele?
    - avem surse pentru a le sustine? potrivit INS, sunt 400.000 oameni in invatamant la un salariu mediu brut de 1902 RON. un calcul simplu:
    salariu brut: 1902
    salariu brut + taxe: 2440
    cheltuieli salariale totale: 976.000.000 RON
    cheltuieli cu marirea salariului: 488.000.000 RON adica undeva la 130 milioane EUR
    De unde trebuie sa vina banii astia? simplu: tot de la noi
    - ce se intampla cu ceilalti? toti bugetarii isi doresc mariri de salariu. acelea cu ce vor fi sustinute?
    cam tot aceiasi suma ar fi necesara pentru sanatate.
    - ce se intampla cu cei care nu vor primi? eu pot sa ii spun sefului meu ca vreau 50% marire voi primi eventual o directionare catre usa. Dar cei care lucreaza pe salariul minim pe economie???
    - ce se intampla cu inflatia? mai multi bani in circulatie = inflatie = cresterea preturilor
    - ce se intampla cu puterea de cumparare a celor care nu primesc aceste plusuri?

    Poate si eu gresesc dar macar incerc sa gandesc un pic mai departe de VREM BANI!

    Cum zicea cineva mai devreme, se doreste intrarea tarii in criza pentru a scoate in fata cavalerii albi care ne vor salva din ea!
  • 0 (2 voturi)    
    Sincer (Miercuri, 15 octombrie 2008, 11:22)

    Dorin [anonim]

    Nu am nimic cu profesorii, dar 50% marire e exagerat in orice context. Cum sa ia un profesor de generala mai mult de cat un doctor? Pe ce lume traiti?
    • +1 (1 vot)    
      tot sincer (Miercuri, 15 octombrie 2008, 12:43)

      Miruna [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      pai daca nu ar fi profesorul, nu ar fi nici doctorul. Cine ii pune in mana creionul, cine il invata sa scrie si sa citeasca, etc.? Din pacate am cam uitat ca oriunde in lume, daca educatie nu e, nu prea mai e loc de altceva...De aia rata analfabetismului e ridicata, pentru ca educatia e considerata un domeniu fara prea mare importanta, cand de fapt e cruciala in dezvoltarea fiecaruia. Asta nu inseamna ca toti profesorii merita, de asta ar trebui evaluati in fiecare an, evaluate rezultatele muncii lor si platiti in functie de ele. Dar asta ar trebui sa se aplice la orice domeniu finantat din banii publici, inclusiv la sanatate, pentru ca am intalnit si doctori care au ales aceasta meserie doar de dragul banilor, cum de altfel sunt si functionari publici in aceasta situatie, si lista poate contiua...
      Si noi, fiecare, ar trebui sa recunoastem importanta educatiei in viata noastra. Uitati ce se intampla cu copiii din ziua de azi, ca pentru ei limba romana devine limba straina...
      • +2 (2 voturi)    
        si mai sincer (Miercuri, 15 octombrie 2008, 13:35)

        stefanescu [anonim] i-a raspuns lui Miruna

        Doctorul nu lucreaza cu creionul si citirea se invata automat.
        Importanta educatiei in vietile noastre???!!!
        Uita-te la tara asa in ce hal e si vei vedea educatia data de dascaloii comunist. Astia care zic ca au muncit toata viata. Pai daca ati muncit toata viata de ce e tara asta un gunoi. De ce suntem atat de cretini ca nu ne putem conduce. Sau credeti ca tara e condusa de Guvern?! daca ar conduce romanii tara cred ca ne-am evapora. Sau ati uitat anii '90?!
        Profesorii vor avea salarii mai mari dar vai de ei ce-i asteapta in scurt timp. Legile Invatamantului ii va face sa se kace pe ei de frica: responsabilizare, contracte personale, venituri dupa performante, raspundere penala... Asta vor avea si asta e corect.
        • +1 (1 vot)    
          responsabilitate (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:00)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui stefanescu

          ai atins un punct foarte bun. profesorul trebuie sa fie responsabil. ai dreptate, avem nevoie de oameni responsabili insa si parintii trebuie sa devina responsabili, si copiii trebuie sa devina responsabili. educatia nu se termina la ora 15 cand iese elevul pe usa, ea continua si acasa. cat despre copii ce sa mai zic, ii doare in fund de scoala, de ce? pai de ce sa invete ca daca esti femeie si esti buna la pat poti gasi un bogatan care sa iti ofere tot ce iti trebuie, daca esti barbat trebuie sa fii baiat descurcaret, o relatie una alta si iti rezolvi treburile. stii ce se intampla cu sistemul de invatamant? se tampeste. s-au introdus deja la anumite clase calificative insuficient, suficient, bine si foarte bine ca notele nu erau concludente. acum in acest sistem aproape toata clasa ia premiul intai. vorba aceea sa nu facem discriminare, nu? toti copiii sunt geniali si parintii sunt mandri. societatea e perfecta si viitorul suna bine. pe naiba. avem nevoie de disciplina, dar cum sa impui disciplina in plina democratie cand omul e liber sa faca ce vrea. cauta pe youtube sa vezi ce se intampla in scolile din romania. profesorii nu au nici o autoritate. o sa ajungem in situatia in care elevul va merge la scoala si va spune isi doreste sa invete ca nu cumva capsorul lui sa fie prea afectat psihologic de sistemul de invatamant. ai vazut filmul idiocracy? cam in acea directie ne indreptam. libertatea e prost inteleasa. asa cum suntem nu suntem liberi, suntem doar niste infractori nepasatori si nesimtiti.
          • 0 (0 voturi)    
            autoritate (Miercuri, 15 octombrie 2008, 15:34)

            Adrian [anonim] i-a raspuns lui cristi

            In mare parte este corect ceea ce spui dar trebuie sa se inteleaga faptul ca nimeni nu poate sa-i dea autoritate unui profesor. Autoritatea o ai sau nu, asta nu se da prin lege. O personalitate slaba asa va fi totdeauna indiferent de ce legi vor exista.
            • 0 (0 voturi)    
              Fals (Miercuri, 15 octombrie 2008, 15:53)

              cristi [anonim] i-a raspuns lui Adrian

              Legea iti poate da unelte de constrangere. Vrei exemple. Ok, profesorul nu poate face prea multe, dar ce ar fi sa dam niste amenzi copiilor care nu stiu decat sa distruga orice activitate. Lor poate nu le pasa dar o sa inceapa sa le pese la parinti. Intotdeauna educatie s-a facut prin constrangere, si daca arzi omul la buzunar si il privezi de anumite privilegii incepe sa inteleaga ce inseamna de fapt comportament civilizat. Vrei alte exemple in care nu prea poti sa ai autoritate oricat de stapan pe situatie esti. Inceperea supravegherii audio/video doar dupa informarea in prealabil a persoanei in cauza. Autoritatea este diminuata. Practic infractorii sunt protejati. Avem nevoie de legi, avem nevoie de regulamente prin care o persoana, fie ea profesor, fie ea elev, fie ea parinte sa fie constransa cu ceva. Asa va putea si profesorul sa isi vada de treaba fara sa se gandeasca ca ar putea fi agresat fizic sau daca e femeie chiar violata. Cam asta e ideea.
        • 0 (0 voturi)    
          doar sincer (Miercuri, 15 octombrie 2008, 14:01)

          Miruna [anonim] i-a raspuns lui stefanescu

          pana a ajuns doctor, mult a stat in bancile scolii ...
          Dascalii comunisti macar ne-au invatat niste principii, principii pe care copiii din ziua de azi nu le mai invata, ca prea ii rasfata parintii si le fac toate voile.
          Iar rolul legii invatamantului asta e, sa responsabilizeze profesorii si sa ii plateasca dupa performante. Numai ca cei buni au plecat deja, si a ramas plevusca. Acum mai trebuie 10 ani sa vina inapoi cei ce au plecat, sau sa se formeze altii.
  • 0 (0 voturi)    
    Salarii (Miercuri, 15 octombrie 2008, 15:23)

    Adrian [anonim]

    Ca vor fi platite aceste salarii marite sau nu, calitatea invatamantului va ramane la fel de proasta. Ceea ce va creste va fi inflatia, dar pentru cadrele didactice este mult prea departat acest lucru, conteaza mult mai mult ce va fi maine, cu tot riscul ca a treia zi sa nu mai existe. Peste cel mult 6 luni or sa iasa din nou in strada ca mai vor 50% ca a crescut inflatia.
  • 0 (0 voturi)    
    Profesorii categorie super avantajata (Miercuri, 15 octombrie 2008, 16:48)

    oschy [anonim]

    4 luni vacanta pe an,relatii pt a detine informatii prin parintii elevilor despre orice(imprumuturi bancare rentabile,concedii ieftine,haine ieftine si gratuite,mancare ieftina si consistenta, saptamanal relaxare pe bani putini,program de 3-4 ore zilnic.
    Nu mai fac meditatii dupa amiaza,cercuri, activitati sambata si dumineca, sport, concursuri de orice natura dar bani vor.
    • 0 (0 voturi)    
      avantaje (Miercuri, 15 octombrie 2008, 17:01)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui oschy

      politicienii fura, doctorii iau mita, soferii de taxi te pacalesc, pensionarii stau toata ziua acasa, electricienii, zidarii, tamplarii etc. fac munci la negru si nu platesc taxe la stat. putem gasi in orice meserie o metoda prin care sa faci ceva bani in plus sau sa obtii beneficii dar nu acesta e scopul. problema majora de fapt in romania este gestionarea proasta a salarizarii bugetare. sunt discrepante prea mari. normal ca cei cu salarii mici vor salarii mai mari dar sunt si multe persoane in invatamant cu salarii colosale. la fel a fost si este situatia pensiilor, unii iau peste doua mii de roni pensie iar multi, chiar foarte multi iau sub 500 de roni pensie. sistemul bugetar de salarizare este o prostie si este construit in jurul alegerilor. nu e fundamentat logic ci e fundamentat electoral iar acum sacul cu bani electorali a ajuns la fund. cam asta e ideea, inveti oamenii prost, vei ajunge sa ai probleme.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by