Romania risca sa devina paradis pentru infractori 

Deputatii au votat legea anti-procurori care a scandalizat Uniunea Europeana

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:00 Actualitate | Esenţial


Deputatii au votat astazi un raport al Comisiei Juridice care elimina o parte din modificarile controversate aduse la Codul de Procedura Penala, dar au mentinut o serie de prevederi care diminueaza drastic puterile procurorilor. Astfel, procurorii nu pot realiza interceptari temporare si nu se pot folosi interceptarile discutiilor dintre avocat si client chiar daca sunt dovezi ca ambii savarsesc o infractiune. Ministerul justitiei se declara ingrijorat de adoptarea amendamentelor la Codul de Procedura si atrage atentia ca votarea lor va atrage noi critici din partea Uniunii Europene.

Potrivit unor surse, reprezentantii Comisiei Europeane sunt ingrijorati de votul din Camera Deputatior si sunt asteptate luari de pozitie extrem de critice.

Deputatii au reintrodus nulitatea absoluta a probelor obtinute in mod ilegal inclusiv prin incalcarea Codului de Procedura Penala. Aceasta prevedere este considerata periculosa de catre specialisti in primul rand pentru ca asa numitele nulitati absolute trebuie sa intervina doar pentru un numar foarte redus de situatii, in care drepturile persoanelor investigate au fost afectate in mod iremediabil.

Intr-un raport intocmit de Societatea Academica Romana se arata: Curtea Europeana a Drepturilor Omul a apreciat ca judecatorul poate sa utilizeze o proba chiar daca in administrarea ei au existat erori de procedura. Or, in forma votata astazi de deputati, orice ancheta va putea fi amanata la nesfarsit prin invocarea unor minore erori de procedura care vor anula toate probele respective.

Deputatii au mentinut si posibilitatea ca partile sa poata solicita expertiza intr-un dosar, nu doar procurorii sau judecatorii. De pilda, intr-un dosar cu infractiuni economice cu mai multi inculpati, daca vor solicita toti expertiza, procesul s-ar lungi ani de zile. Este o posibilitate legala de taraganare a anchetelor sau a proceselor. Deputatii au mentinut un alineat care prevede urmatoarele:efectuarea expertizei este obligatorie si in cazul in care a fost solicitata de catre parti, cu scopul de a se stabili daca mijloacele de proba au fost obtinute in mod legal.”

Nu este insa foarte clar cate din prevederile contestate de Comisia Europeana au fost respinse si cate aprobate. Deputatii incearca de anul trecut sa-si promoveze o serie de amendamente la Codul de Procedura Penala, insa noile reguli au fost puternic criticate de ambasadele occidentale si de reprezentantii Comisiei, pe motiv ca amendamentele aduse la Codul de Procedura risca sa transforme Romania intr-un paradis pentru infractori. Presedintele Traian Basescu a intors deja legea in Parlament astfel ca nu mai are instrumente pentru a amana intrarea ei in vigoare. Votul din Camera Deputatilor este definitiv iar legea merge la promulgare.

Ministerul Justitiei: votul deputatilor va avea "consecinte serioase"

Ministerul Justitiei a dat publicitatii astazi un comunicat in care anunta ca a adresat Presedintelui Camerei Deputatilor, precum si presedintelui Comisiei Juridice din Camera Deputatilor, o scrisoare prin care subliniaza inca o data consecintele negative majore pe care le poate antrena promovarea unor amendamente punctuale la Codul de Procedura Penala, in contextul aprobarii prin lege a Ordonantei de Urgenta nr. 60/2006.

Adoptarea acestora ar putea deveni unul dintre punctele principale de critica ale agendei viitoarei misiuni de evaluare a CE, programata pentru inceputul lunii decembrie, precum si o critica certa in viitorul raport de etapa din ianuarie 2009”, se mai arata in comunicatul Ministerului Justitiei.

Atat Raportul Interimar din 4 februarie 2008, cat si Raportul Comisiei Europene din 23 iulie 2008 au mentionat expres ingrijorarea cu privire la aceste amendamente.
Desi o parte dintre amendamentele la care Rapoartele fac referire concreta au suferit modificari, textele in forma supusa aprobarii in Parlament nu reflecta pozitia exprimata de Ministerul Justitiei in cursul dezbaterilor anterioare. In acest context, Ministerul Justitiei isi exprima ingrijorarea cu privire la consecintele serioase pe care le-ar putea antrena adoptarea acestui proiect in forma actuala supusa aprobarii Parlamentului”, se mai arata in comunicatul MJ. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2947 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    INCREDIBIL! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:09)

    alex [anonim]

    urmeaza o noua revolutie!
    • 0 (6 voturi)    
      Urmeaza pe naiba... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:24)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui alex

      Nu va fi nici o revolutie. Romanilor deja nu le mai pasa. Ai fi surprins daca ai intreba romanii de pe strada ce parere au despre asta. Majoritatea vor spune ca nu ii (mai) intereseaza ce face Parlamentul sau cine va iesi in alegeri.
      Eu personal am fost socat cand am auzit persoane care spun ceva de genul: "lasa ma, ca e bine si asa, salariul a mai crescut, creste economica avem, de restul nu ma intereseaza".
      • +1 (3 voturi)    
        Ca in Italia (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:42)

        adrian_83 [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Referitor la persoana cu "lasa ma, ca e bine si asa..." zicea la TV un analist politic ca si in Italia clasa politica este cam ca la noi dar pentru ca economia merge cat de cat bine populatia nu mai este interesata de politica.

        Eu zic ca asa o sa fie si la noi au zis bine ce au zis persoanele respective. Parerea mea ca nu o sa se schimbe aproape nimic in sensul asta, de vina e mentalitatea poporului.
  • +2 (6 voturi)    
    Taricene, ce-ai facut Taricene? (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:35)

    Ovidiu [anonim]

    Ne intoarcem la URSS ???

    Ia o suta de milioane de euro,si baga-i in contul tau personal si din punctul meu de vedere pastreaza-i, doar nu ne face si mai mult rau.

    De ce urasc acesti deputati poporul roman in asa hal, incat sa isi bata joc de el ???

    A, stiti ca dl Potering raspunde la fiecare email pe care il primeste ?

    Cine e el? E presedintele Parlamentului European

    hans-gert.poettering@europarl.europa.eu
    • +6 (6 voturi)    
      si comisarii (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:04)

      Gogu [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      si comisarii europeni raspund la orice mail care li se adreseaza, ati vazut vreun ministru care sa raspunda la mailuri de la cetatenii romani?
      • +4 (4 voturi)    
        chiar crezi ca folosesc email? (Miercuri, 8 octombrie 2008, 21:12)

        email [anonim] i-a raspuns lui Gogu

        Majoritatea parlamentarilor sunt dinozauri tehnofobi care dorm in parlament. Cei care apar cu un laptop in parlament il folosesc sa citeasca ziare. Cine sa raspunda la email?

        La cine ai trimis mail si nu a raspuns? Nume, partid ....
  • -7 (11 voturi)    
    Felicitaru Parlamentului inca o data! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:35)

    Analist [anonim]

    Din ceea ce ne explica Dan Tapalaga, ar trebui sa intelegem ca "unele ambasade occidentale" si Comisia Europeana doresc procese cu dovezi obtinute ilegal si vicii de procedura, doar ca sa avem arestati? Dar daca vor fi arestati si oameni nevinovati, nu doar "marii pesti"? Cu amaratii macinati de Justitie cum ramane? Pe mine ma ingrozeste cat de staliniste au fost ordonantele promovate de Monica Macovei
    Iar Comunicatul Min. Justitiei este absolut aberant: pai cum sa tina cont Parlamentul de punctul lor de vedere ad literram??? Pai nu Parlamentul este suveran? Daca Parlamentul trebuie sa tina cont de pdv-ul Min. Justitiei, ce rost mai are Parlamentul si democratia?
    • +4 (4 voturi)    
      in tema (Miercuri, 8 octombrie 2008, 21:26)

      Pinochio [anonim] i-a raspuns lui Analist

      nu ,vor citzi mai mult hotzi si puslamale libere -ai fii serios si lasaneeeeeee ,stii foarte bine ce vor -o tzara furata fara hotzi .lol jegule .nu uita parlamentul e oglinda societatzi noastre.
    • +4 (4 voturi)    
      Domnule parlamentar (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:56)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Analist

      Din nefericire, dumneata, foarte probabil infractorul, ca parlamantar stabilesti ce este legal si ce nu, cum este procedura si cum nu este!
      Mare nesimtire trebuie sa ai sa te miorlai ca se doresc procese cu dovezi obtinute ilegal si vicii de procedura (stabilite de tine ilegale si vicioase) !
      Poti sa faci legile cum vrei, dar de prostit lumea ca esti curat nu o s-o prostesti , cu toate legile aberante pe care le defecati voi din Parlament !
    • +4 (4 voturi)    
      Inca ceva... (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:57)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Analist

      A! Si inca ceva! Sa nu-mi zici ca in momentul asta voi parlamentarii reprezentati poporul si democratia... !!!
  • +5 (9 voturi)    
    se protejeaza (Miercuri, 8 octombrie 2008, 18:39)

    MG [utilizator]

    322 se protejeaza prin lege
    • -4 (6 voturi)    
      322 = "322" (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:11)

      Analist [anonim] i-a raspuns lui MG

      De ce spui "322" asa, dara rost? De unde stii ca au votat 322? De ce trebuie sa traim din clisee si sa nu citim atent ce ne scrie d-l Tapalaga? Tu (sau altii care l-ati luat pe "322" in gura) ai fi de acord sa fii intereceptat ilegal si sa fii pedepsit in ciuda unor vicii de procedura?
      Voi chiar credeti ca, vreodata, Comisia Europeana a sustinut puteri nelimitate pentru procurori? Sau asta ramane doar la latitudinea "surselor" d-lui Tapalaga si a unor rapoarte SAR pe care nu le citeste (sau citeaza corect) nimeni?
      • +2 (6 voturi)    
        Glob de cristal (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:28)

        Trifid [anonim] i-a raspuns lui Analist

        Acum daca ne uitam care partide au votat / nu au votat legea asta o sa stim ce vor .
        Analistule ,esti clar un infractor preocupat sa nu fii prins , din cauza unora ca tine suferim toti , mie nu-mi este frica de politie ca nu am de ce . Eu sunt de acord sa mi se asculte toate convorbirile telefonice . Pe bune . Nu am nimic de ascuns .
        • 0 (6 voturi)    
          OK, se rezolva! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:49)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui Trifid

          sper ca, foarte curand, sa intri in vizorul vreunui poterash din asta si sa se puna pe tine cu interceptarile ilegale si cu probe obtinute ilegal sau chiar falsificate, iar tu sa nu poti cere contraexpertiza si sa fii condamnat iute, ca sa nu se lungeasca procesul! ei,cum ti-ar placea, propagandist pedelist ordinar ce esti?
          • +5 (5 voturi)    
            bati campii (Miercuri, 8 octombrie 2008, 20:26)

            vax [anonim] i-a raspuns lui clujean

            Nu este vorba de asa ceva aici, dupa cum ai fi vazut daca te oboseai sa citesti raportul Comisiei Juridice (e linkul mai sus in articol). Ori in noul context Romania va ajunge raiul borfasilor (daca sub aspectul asta situatia nu era prea roza pana acum nu inseamna ca nu poate sa devina mult mai rea). Asa ca te poti intoarce linistit la ciordit.
          • +4 (4 voturi)    
            Bai.. (Miercuri, 8 octombrie 2008, 20:35)

            Alius [anonim] i-a raspuns lui clujean

            Ilegal e una si falsificat e alta.. Omul a zis ca pot sa-i fie ascultate convorbirile, caci nu are nimic de ascuns. Nu a spus ca pot sa i se falsifice convorbirile...

            Una este sa se rezolve cat mai repede un proces si alta este sa tot fie amanat din niste motive jalnice: schimbarea avocatului apararii din doua in doua saptamani, neprezentarea la proces etc etc...

            Dar ca un comunist de nadejde, nu unul ordinar, nu ai ce sa spui si nici nu poti sa gandesti, ca na.. esti si tu limitat la propaganda care ti se face...
          • +3 (3 voturi)    
            Logica (Miercuri, 8 octombrie 2008, 21:03)

            Trifid [anonim] i-a raspuns lui clujean

            Ce ar putea sa intercepteze si ce probe ar putea sa culeaga ilegal ? Meniul zilei ? Pupici declarati sotiei ? Discutii legate de IT ?
            PS
            Sa inteleg ca PDL-ii nu au votat legea asta ?
          • 0 (0 voturi)    
            :)) (Joi, 9 octombrie 2008, 12:33)

            cosmin [anonim] i-a raspuns lui clujean

            cezi, din cauza unor de-astia ca tine avem o imagine de popor imbecil in toata lumea...
      • +3 (3 voturi)    
        322 (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:12)

        metronom [utilizator] i-a raspuns lui Analist

        analistule, priveste 322 ca pe un simbolul al restauratiei si luptei borfasilor impotriva justitiei independente! Ei au fost si sunt si astazi dusmanii statului de drept!
        Strict numeric au mai ramas doar 320, doi dintre ei ajungand intre timp pe lumea cealalta, unde probabil vor fi judecati pentru faptele lor...
  • +3 (7 voturi)    
    S-au scos! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:11)

    Alius [anonim]

    Hotii intre ei, se apara, se protejeaza... In curand cea mai protejata si bine platita meserie va fi cea de hotz. Coool! Se vor infiinta "Facultatea de Inginerii Financiare" si cea de "Jmenari"...
  • 0 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 octombrie 2008, 19:57)

    [anonim]

  • -5 (5 voturi)    
    Ce porcarie de articol (Miercuri, 8 octombrie 2008, 21:14)

    Myth [anonim]

    Numai un idiot care nu a avut vre-odata de-a face cu "justitia" din romania ar putea sa comenteze si sa ceara ca procurorii sa aiba asemenea puteri aberante. Si asa au posibilitatea sa faca prea multe abuzuri jegosii astia de procurori. Apropo, stiati ca in USA, "etalonul democratiei" pentru noi, chiar si un criminal dovedit poate scapa usor pe vicii de procedura? Este simplu: vinovatia trebuie dovedita prin mijloace legale (deci interceptari telefonice aprobate de un judecator nu la misto de un analfabet de procuror) si dincolo de orice dubiu (toti idiotii sa reciteasca aceasta fraza si sa citeasca definitia cuvantului "dubiu"). Concluzie: mi-e scarba de toti imbecilii din romania. Isi merita soarta...
    • +4 (4 voturi)    
      Probleme (Miercuri, 8 octombrie 2008, 21:36)

      Trifid [anonim] i-a raspuns lui Myth

      Myth ,ai avut probleme cu justitia ? Scrie-ne povestea ta poate o sa intelegem despre ce este vorba. In toata faminia mea extinsa nu au existat astfel de probleme asa ca sunt ignorant in privinta asta .
    • +5 (5 voturi)    
      si in Romania (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:17)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Myth

      nu se pot face intercepari pana cand procurorul nu are aprobarea unui judecator .Acum in Ro avem o problema cu coruptia institutionalizata,o problema care pana la un punct se aseamana cu problema Mafiei in SUA anilor '70 ,atunci Congresul a aprobat legislatia Anti Mafia promovata de procurorul Giuliani [fostul primar al NY] cunosti cam ce puteri au avut procurorii SUA ? una dintre ele le dadea dreptul de a instala microfoane si sa inregistreze timp de 24 h fara aprobarea judecatorului si aceste inregistrari erau recunoscute in instanta, acum daca i mi permiteti un exemplu pentru a justifica 'nervozitatea' UE : un traficant de arme/droguri este sub observatia europolu-lui si soseste la Otopeni intr o zi de duminica-dar in Ro aproape ca nu conteaza ziua-pentru o intalnire de' afaceri' cu un interlop roman iar luni dimineata suspectul pleaca ,cam ce seanse are politia ro. cu aceasta legislatie sa 'dezactiveze ' aceasta retea infractionala?dar pe parlamentari nu i au interesat acest 'aspect' ei doresc un singur lucru ,imunitate totala in fata legii
  • +3 (3 voturi)    
    322 nu se lasa (Miercuri, 8 octombrie 2008, 22:16)

    metronom [utilizator]

    Chiar astazi au luat-o peste bot de la CCR pentru incercarea de-a isi subordona procurorii!
    Daca nu-i pot controla, macar sa le puna cat mai multe bete in roate
  • +1 (1 vot)    
    GREATA!! (Miercuri, 8 octombrie 2008, 23:38)

    nicubila [anonim]

    si atat.
  • 0 (0 voturi)    
    reala problema! (Joi, 9 octombrie 2008, 9:46)

    roman [anonim]

    asta e problema noastra majora........

    nu probleme externe gen afaganistan, irak, coreea si alte tari...sa ne lase americanii (afara cu trupele lor din tara) in pace si rusi la fel.

    trebuie sa starpim gandacii din parlament si sa schimbam sistemul implicit constitutia.
  • -1 (1 vot)    
    incalcarea codului de procedura penala (Joi, 9 octombrie 2008, 13:48)

    cetatean [anonim]

    Am si eu o intrebare, cum poate fi o inregistrare legala si folosbila in procese atunci cand se obtine "chiar in cazul incalcarii Codului de Procedura Penala".
    Cine stabileste cand este voie sa se faca interceptari ilegale care trebuie acceptate de orice judecator?
    Cine garanteaza ca toate interceptarile aduse in instanta nu sunt de fapt de cat 2% din totalul inregistrarilor si ca restul sunt trimise pentru santaje, spionaj economic si reviste de paparazzi. Daca cel care face interceptarea o realizeaza in intervale separate de 24 ore (o zi da, o zi nu) nu trebuie sa raspunda nimanui despre datele respective din punct de vedere legal.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 9 octombrie 2008, 15:10)

      luci [anonim] i-a raspuns lui cetatean

      chiar nu ne-am gandit deloc la cest aspect...
      iote-te, sa-mi apara poza la paparazzi...
      mai bine legalizam hotia dom'le, ca la cate legi avem, oricum scapa toti(care au bani)...
      unde esti tu tepes doamne?!......


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by