Guvernul cheltuieste 1,2 mil. euro pentru a populariza un site. Contract castigat de compania unui director de la ZIUA

de Attila Biro     HotNews.ro
Miercuri, 1 octombrie 2008, 16:05 Actualitate | Esenţial


site-ul Guvernului fonduri-ue.ro
Foto: Hotnews
Septimiu Cherechesiu, directorul de dezvoltare a ziarului ZIUA, a obtinut prin compania Best Advertising & Consult SRL un contract in valoare de 1,2 milioane de euro prin care va face publicitate unui site detinut de catre Agentia pentru Strategii Guvernamentale. Best Advertising & Consult  este o agentie de publicitate infiintata intr-un apartament din sectorul 3 care nu a realizat nici o campanie mediatica la nivel national. In luna august, o agentie imobiliara a solicitat in instanta falimentul companiei pentru a-si recupera o datorie de cateva mii de euro. Pagina de internet a agentiei publicitare este in constructie.
 
Evenimentul Zilei (arhiva) a dezvă luit că „Ziua“ (alături de „Gardianul“) face parte dintr-un portofoliu media controlat, dar neasumat, de Sorin Ovidiu Vîntu, cel care deţine şi grupul Realitatea-Caţavencu. Vîntu nu a recunoscut niciodată că deţine cele două publicaţii.
 
 
Evenimentul Zilei, 26 ianuarie 2008

Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a anuntat luni ca a alocat, prin licitatie, peste 1,2 milioane de euro pentru o campanie de informare care va fi realizata de compania Best Advertising & Consult SRL. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, compania are doi actionari: Cherechesiu Septiumiu Manuel 67% si Viorel Curelea 33%.

Septimiu Cherechesiu, actionarul majoritar al societatii este si director de dezvoltare al ziarului ZIUA. Viorel Curelea este proprietarul apartamentului pe care este inregistrata agentia de publicitate. Cherechesiu este si asociat in Bastia Group SRL cu Mihai Bratiloveanu, directorul de marketing si publicitate al ZIUA.

 
In prezent, actionariatul Ziua este format din: Asociatia Salariatilor Petrom 25% Elbahold Limited Cipru (49,5%) Persoane fizice (25%). Aceste parti sunt detinute prin compania PSV Company SA, (99,99% in Ziua srl).
 
 
Sursa: Registrul Comertului, date la 1 oct. 2008
Potrivit Oficiului National al Registrului Comertului, Bastia Group este in proces de lichidare si are ca obiect de activitate “lucrari de instalatii sanitare si de incalzire centrala si de montaj de echipamente si utilaje tehnologice la cladiri si constructii ingineresti”.

In cadrul campaniei de 1,2 milioane de euro Best Advertising & Consult trebuie sa promoveze pagina de internet www.fonduri-ue.ro. Pagina de internet a companiei nu este functionala, fiind in contructie. Compania despre care Septimiu Cherechesiu sustine ca este una respectabila are sediul intr-un apartament de bloc de pe Alea Fizicienilor din sectorul 3. Despre Viorel Curelea, proprietarul apartamentului si actionar in cadrul agentiei de publicitate, vecinii spun ca este un om simplu si ca nu stiu cu ce se ocupa.

Chemati in judecata pentru datorii

In luna august o agentie imobiliara a solicitat in instanta falimentul companiei. Pe 25 august Rasing Group SRL a inregistrat la Tribunalul Bucuresti dosarul cu numarul 31617/3/2008 prin care solicita falimentul Best Advertising & Consult.

Compania respectiva nu si-a respectat unele angajamente contractuale. Adica nu ne-au platit procentul stabilit pentru o tranzactie imobiliara. Ieri, insa au venit la noi si situatia s-a clarificat”, a declarat Elena Ene, directorul economic al Rasing Group. Septimiu Cherechesiu a explicat ca a fost vorba de o neintelegere. “Am cumparat un sediu pentru firma si a aparut o neintelegere dar acum s-a rezolvat”, a explicat Cherechesiu.

Cherechesiu: Nu avem experienta dar suntem buni

Best Advertising & Consult are un CV destul de subtire pe piata media. “Noi activam mai mult pe partea de publicitate si avem clienti foarte importanti, cum ar fi Borsec”, sustine Septimiu Cherechesiu. El a recunoscut ca Best Advertising & Consult este la prima campanie de acest gen. Singura campanie media la care compania sa a participat in calitate de subcontractor a fost “Alege cariera militara”, campanie media a Ministerului Apararii. Cherechesiu a recunoscut ca societatea sa nu a participat la nici o competitie destinata agentiilor de publicitate si nu are nici un fel de premii in palmares.

Media One: “Best Advertising & Consult a castigat contractul la mustata”

De cealalta parte compania Media One, responsabila pentru realizarea spoturilor video pentru campania care face obiectul contractului cu ASG, este detinuta de catre scenaristul Mihail Arghiropol.

Compania sustine ca are o bogata activitate in domeniu cu peste 70 de proiecte media realizate pana in prezent. “Pe langa spoturile pentru ASG in acest moment lucram la un proiect PHARE prin care realizam sapte filme despre Maramures. De asemenea, realizam si un film documentar despre Delta Dunarii. In parteneriat cu Banca Mondiala vom realiza o campanie care are ca subiect protectia padurii. Cu Ministerul Apararii avem un alt contract de 500.000 de lei care va continua campania <<Alege cariera militara>> ”, a declarat Mihail Arghiropol.

Despre contractul pentru ASG, Arghiropol spune ca si compania sa a licitat pentru intreg contractul dar a castigat doar partea de executie a clipurilor video. “Best Advertising & Consult a castigat contractul la mustata. Oricum este ciudat pentru ca au licitat un pret extrem de mic, as zice ca e cam nerealist de mic”, a mai declarat Arghiropol.

1,2 milioane de euro pentru mediatizarea unui site

Guvernul a alocat  peste 1,2 milioane de euro pentru două campanii de informare prin care publicul este invitat să depună proiecte şi să acceseze site-ul www.fonduri-ue.ro. Din aceasta suma 1.199.000 euro vor fi incasate de catre Best Advertising & Consult SRL.

Compania Media One a castigat licitatia pentru serviciile de creatie si productie ale campaniei, contract in valoare de 34.500 euro. Campania de 1,2 milioane de euro consta in  difuzarea a trei spoturi TV şi a trei spoturi radio pe principalele posturi, precum şi afişarea unui banner pe internet. Prima parte a campaniei a costat 590.000 de euro.

Cele trei spoturi TV postate pe pagina de internet a Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, prezinta o femeie de afaceri, un fermier şi un primar care povestesc ce au realizat cu ajutorul banilor europeni, aceştia îndemnând totodată persoanele interesate să depună proiecte de finanţare şi să acceseze site-ul www.fonduri-ue.ro. Spoturile radio preiau identic mesajul spoturilor TV.

Gafa strategica
site-ul Guvernului
fonduri-ue.ro
Foto: Hotnews
site-ul privat fonduriue.ro
(CADDRU)
Foto: Hotnews
Site-ul fonduri-ue.ro, al Guvernului, poate fi uşor confundat, la diferenţă de o cratimă, cu site-ul fonduriue.ro, al Centrului de Asistenţă pentru Dezvoltare Durabilă şi Resurse Umane (CADDRU).





O regulă  de manual  în comunicarea pe Internet este evitarea unor apropieri de acest tip, din simplul motiv ca utilizatorul nu retine toate detaliile unei adrese web.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4698 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Sa vedem daca DNA se misca (Miercuri, 1 octombrie 2008, 16:28)

    Tom Macaragiu [anonim]

    inca un caz tipic de coruptie. evident ala de la ziua a dat spaga si unul sau mai multi bugetari nenorociti au luat acea spaga.
    intr-o zi rabdaraea noastra va ajunge la final iar cretinii asta or sa plateasca cumva.
  • +2 (2 voturi)    
    Uite unde sint bani (Miercuri, 1 octombrie 2008, 16:38)

    costi [anonim]

    Aici sint bani pentru profesori .
  • +4 (4 voturi)    
    :)) (Miercuri, 1 octombrie 2008, 16:44)

    oprea [anonim]

    Pentru banii aia il faceam sa apara pe primul loc in google si daca se cauta dupa viata rozatoarelor din palatul parlamentului ...
  • +4 (4 voturi)    
    si toate astea pana cand? (Miercuri, 1 octombrie 2008, 16:52)

    liviu [anonim]

    Chiar sunt curios cat se vor mai face mizerii de genul asta?
    E incredil cat de departe si totusi "pe fata" merge coruptia in Romania, si noi inchidem ochii si ne impacam cu gandul ca "asta in tara in care traim".

    Si ca sa-mi raspund singur la intrebarea de la inceput, lucrurile astea vor continua atat timp cat noi le vom perimte.

    ziua buna
  • +2 (2 voturi)    
    Mafia web-ului.. :))) (Miercuri, 1 octombrie 2008, 17:04)

    Remus Fred [anonim]

    Piata publicitatii online este de 15 mil, ma refer la Romania. Si astia dau o caruta de bani pentru un site minuscul... mafia e-n tot si-n toate!!!
    • -1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 1 octombrie 2008, 17:46)

      ... [anonim] i-a raspuns lui Remus Fred

      mai citeste o data articolul: campania consta in trei spoturi TV, trei sporturi radio + banner pe internet. deci nu e vorba sa se faca publicitate site-ului doar pe internet, ci sa se faca publicitate la tv, radio si internet. dar e dificil sa citesti dincolo de titlu, dauneaza grav prostiei...
      • +1 (1 vot)    
        bai tata (Miercuri, 1 octombrie 2008, 19:55)

        adi.i [utilizator] i-a raspuns lui ...

        Numara pana la 1.2 mil Euro
  • +1 (1 vot)    
    inca o mizerie (Miercuri, 1 octombrie 2008, 17:09)

    zeus [anonim]

    Inca o mizerie, o palma pe care ne-o dau nenorocitii de la putere. Oamenii trebuie sa constientizeze ca astea sunt jigniri aduse direct lor.

    E ca si cum cineva pe strada iti zice: "da-mi banii ca esti mai prost", si tu ii dai. Indirect noi dam bani guvernului pt c****urile lor. Chiar ne lasam asa calcati in picioare?
  • 0 (0 voturi)    
    unde se duc banii (Miercuri, 1 octombrie 2008, 17:19)

    George [anonim]

    Mai mult ca sigur ca e vorba de o spaga aici insa atentie caci nu e vorba de PUBLICITATE ONLINE!
    Site-ul trebuie promovat prin spoturi tv si radio si un banner pentru online, deci o mare parte din suma respectiva merge la ceva posturi tv si radio, plus realizarea spoturilor. Reprez. altei firme ce a licitat pt contractul asta chiar a zis ca suma e suspect de mica.
    Partea de online probabil are o pondere foarte mica din total.
    Oricum e clar ca pentru anumite contracte de valoare mare trebuie aleasa si o firma cu experienta, nu una fara, dar cu oameni "foarte buni"
  • 0 (0 voturi)    
    Am vesti triste (Miercuri, 1 octombrie 2008, 17:40)

    Licuriciul [anonim]

    Copii, am vesti triste pentru voi, luati-va gindul ca o sa se schimbe ceva 2-3 generatii de acum incolo, nu mai exista nici macar alternativa la vot. Obisnuiti-va cu ideea ca traim intr-o tara bananiera.
  • +1 (1 vot)    
    inexact (Miercuri, 1 octombrie 2008, 19:15)

    Alex [anonim]

    Toate bune si frumoase, numai ca site-ul promovat in cadrul campaniei nu apartine Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, nici lui Cherechesiu, nici lu' tata, ci fix Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, din subordinea Ministerului Economiei si Finantelor.
  • 0 (0 voturi)    
    campanii inutile (Miercuri, 1 octombrie 2008, 20:45)

    adi [anonim]

    oare de ce mai cheltuie guvernul bani pe campanii pentru fondurile structurale, cand toate programele finantate prin aceste fonduri prevad si o parte de informare si publicitate dotata cu sume substantiale de la UE?
  • 0 (0 voturi)    
    ce site de KKo (Joi, 2 octombrie 2008, 1:38)

    dan [anonim]

    si ce site au aia care l-au facut... =))

    de ce se keltuie asa mult si se face asa prost pt. stat?

    comisioanele draq si romanul fomist din functia decizionala...
  • 0 (0 voturi)    
    Mi-e scarba (Joi, 2 octombrie 2008, 9:56)

    Victor [anonim]

    Am firma de 10 ani pe domeniul dezvoltare web si publicitate.

    Cand lucram numai pt clienti foarte mici din afara o duceam extraordinar si aveam angajati. De cand lucrez pentru Romania (ca s-a auzit si la noi de web de vreo 3-4 ani) mi-e foarte greu - neseriozitatatea si lipsa de realism mi-au afectat businessul, stilul de viata dar si calitatea la care lucram. \

    Daca in SUA, Italia, Anglia lucram numai pentru clienti mici, aici am firme mici si medii, uneori chiar mari, cu toate astea castig mult mai putin si fac lucrari mult sub ce as fi facut acum cativa ani.

    Cand citesc articole de genul asta imi dau seama mai clar de ce in Romania experienta nu este recompensata si de ce calitatea este mult sub decent.
  • -1 (1 vot)    
    Usor tendentios (Joi, 2 octombrie 2008, 11:32)

    Unu' care se mai pricepe... [anonim]

    Usor tendentios articolul, in special ca ati sarit la gatul Best Advertising fara sa va mai pese de "restul lumii" implicate in procesul licitatiei. Ce se vrea materialul asta: o ancheta???
    De asemenea, e gresit (si tendentios) sa afirmi ca "199.000 euro vor fi incasate de catre Best Advertising & Consult SRL". Banii astia vor fi doar administrati de Best Advertising si o parte vor ajunge, probabil, si la HotNews, ca sa nu existe nelamuriri :)
    Tot de asemenea, experienta unei echipe nu este echivalenta cu varsta unei firme, lucru probat, si de HotNews cand s-a infiintat :)

    In plus, stie toata piata (si stiti si voi) ca Septimiu Cherechesiu e un profesionist (macar pentru faptul ca din aceasta meserie isi pune o paine pe masa). Trebuie sa il puneti la zid pentru ca nu are sediu de 7 etaje in Piata Unirii? Altfel nu isi poate face meseria? Nu ati putea sa aflati si cate din primele 100 de firme de profil si-au inceput activitatea intr-un apartament? De ce nu ar fi castigat Cherechesiu licitatia? Cine ar fi trebuit sa o castige, dupa voi?

    Destul de jenant articolul, pentru valoarea si talentul vostru.
  • 0 (0 voturi)    
    In-cre-di-bil - au un singur angajat (Joi, 2 octombrie 2008, 11:51)

    O simpla cautare [anonim]

    ia uite ce iese la o singura cautare:
    http://www.vrajitorul.eu/firma/15116098/best-
    advertising-and-consult-srl

    - au un singur angajat
    - au datorii de cam 1.3 milioane de euro, cheltuieli de cam 2 si ceva milioane de euro si venituri de aproape 2 milioane euro...
    ...si un singur angajat...caz clar de coruptie si dat spaga, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Sa fiti sanatosi... (Joi, 2 octombrie 2008, 12:38)

    Unu [anonim]

    cate chestii de genul asta se intampla.....Este insa si putina ipocrizie in articol.Fiecare om sau hai sa spunem cei pe care ii duce capul, din publicitatea de pe print,TV,online, radio etc. are cate o firma de genul acesta prin care trece bugetele clientilor pentru a-si opri comisioane.Daca s-ar cauta mai mult aici si chiar in alte redactii s-ar descoperi alte cazuri rasunatoare.Va urma bineinteles o recalculare a costurilor si o suplimentare de fonduri, "datorita evolutiei pietei si preturilor aferente".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by