Cursele low cost vor fi transferate pe Aeroportul Otopeni, pe Baneasa se vor opera doar curse business

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 18 septembrie 2008, 19:29 Actualitate | Esenţial


Aeroportul Baneasa nu va putea sa supravietuiasca in actuala locatie, crede premierul Calin Popescu Tariceanu. El i-a cerut joi ministrului transporturilor, Ludovic Orban, sa pregateasca masurile necesare pentru operarea curselor low-cost pe aeroportul Otopeni, urmand ca Baneasa sa deserveasca, pe viitor, societatea Romaero.

"I-am cerut ministrului transporturilor sa pregateasca deja masurile necesare pentru transformarea acestui aeroport intr-unul care sa serveasca intreprinderea Romaero, intreprindere de reparatii de material aviatic, si pentru zborurile de tip business, cu avioane mici, care nu provoaca poluare fonica", a declarat Tariceanu, la finalul sedintei de Guvern.

"Operatorii low-cost trebuie sa se pregateasca pentru aceasta schimbare de destinatie, care nu va prezenta niciun fel de incovenient", a spus primul ministru, adaugand ca aeroportul Baneasa nu dispune de capacitatea si de locurile de parcare necesare pentru astfel de zboruri.

In opinia sa, aeroportul "a devenit un real pericol pentru locuitorii din zona, este un aeroport care se regaseste in mijlocul orasului si exista anumite reglementari de prudenta care cer ca aeroporturile sa fie plasate in afara zonelor locuite".

Intrebat daca va fi desfiintat aeroportul Baneasa, Tariceanu nu a oferit un raspuns clar, afirmand doar ca "nu exista o intentie conturata, dar cred ca, tinand cont de dezvoltarea Bucurestiului, nu va mai putea sa supravietuiasca un aeroport in oras". "Este o consecinta fireasca a dezvoltarii orasului", a adaugat premierul.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3033 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Parca era vorba sa-l largeasca (Joi, 18 septembrie 2008, 19:56)

    Cristina [anonim]

    Daca e acelasi lucru sa opereze la Otopeni sau la Baneasa de ce l-au mai deschis ?
    Ce sa zic, desfiintam un aeroport cu n-spe mijloace de transport si construim altul in sud.
    Cum nu e loc de parcare ? E loc berechet. E loc si de parcare supraetajata
    Unde in lume se mai desfiinteaza aeroporturi ?
    Sper sa piarda alegerile !
  • 0 (0 voturi)    
    Ce tara (Joi, 18 septembrie 2008, 20:43)

    Daniel [anonim]

    Daca si primul ministru a ajuns specialist pe probleme de plasare a aeroportului, e evidenta ca are mult timp liber la dispozitie... in loc sa se gandeasca face numai traznai... ca sa faci o asemenea mutare te informezi din timp daca se poate ca de aia esti prim ministru nu ceri ca prostul... si dupa aia vorbesti... intai Otopeniul trebuie sa aiba capacitatea de a functiona ok cu un numar crescut de curse. apoi vezi ca taxele de aeroport sunt diferite si s-ar putea ca unele companii sa creasca preturile (evident ca noi care mergem pe banii nostri suportam asta)... trei: nu e de ajuns ca ma jupoaie taximetristii de bani pana la Baneasa, acum pot sa o faca pana la Otopeni... deci faci intai o linie de metrou pana la Otopeni si dupa aia muti cursele de la Baneasa... desigur, daca e posibil (vezi punctele anterioare)... eu am inteles ca puzderia de vile vrea liniste (si e ok, sunt de acord cu asta) dar de ce cred eu ca o sa platim toti pentru linistea lor? poate ca din cauza ca sunt si alte interese la mijloc???!!!...
  • 0 (0 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 18 septembrie 2008, 21:02)

    sadwank [anonim]

  • 0 (0 voturi)    
    Vrajeala electorala... (Joi, 18 septembrie 2008, 21:16)

    vetanase [anonim]

    http://www.golisbon.com/maps/lisbon-map.html

    La acest link puteti vedea amplasarea de"real pericol" a aeroportului din Lisabona care,
    practic, este in plina zona urbana...
    Vrajeala imobiliara a premierului...Asa brusc l-a cuprins "grija" pentru intreprinderea Romaero !
    De fapt , de ce s-a permis construirea de case pana in apropierea pistei ?
    Bucuria "jupuitorilor" de pe taxi-uri pe care nu-i nimeni in stare sa-i controleze !
  • 0 (0 voturi)    
    FARA MINTE (Joi, 18 septembrie 2008, 21:17)

    calatorul [anonim]

    pana la Baneasa mai poti sa ajungi cu ceva mijloace de transport, dar pana la Otopeni, numai 783, care nici macar nu merge toata noaptea din ora in ora, iar taxiul te costa pana in Berceni, cam cat un bilet pana la Roma cu low cost.
    Daca ar face metrou/tren pana la Otopeni , cu legatura de la Gara de Nord, poate ca ar merge , dar pana atunci mai trec vreo 50 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Ahhh ce timpiti! (Joi, 18 septembrie 2008, 22:28)

    Leo [anonim]

    Cum naiba spune ca: "nu va prezenta niciun fel de incovenient schimbarea"?
    Dar preturile?
    Dar transportul?
    Dar distanta?
    De acum sa ne asteptam la preturi mai mari deoarece taxe de aeroport pe Otopeni sunt mult mai mari decit cele de pe Baneasa. Din aceasta causa companiile low cost au ales Baneasa.
    Daca domnul Tariceanu ar merge cu masina proprie fara alai si cind e traficul mai mare sa vedem cum ar ajunge domnia sa la Otopeni la timp.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce se grabesc? (Vineri, 19 septembrie 2008, 4:45)

    Iri [anonim]

    Aeroportul Baneasa exista acolo de multa vreme. Apoi,.s-au construit case langa aeroport si locatarii se plang de zgomot!!! Pai cine le-a dat aprobare? Deci, exista de mai multi ani intentia desfiintarii aeroportului Baneasa pentru a se face o zona imobiliara.Delux,pentru cei ce au si avioane in dotare. Si cred ca i-au pus gand rau si aeroportului Otopeni, care nu se stie ce capacitate de miscare aeronave are. Dar poate desfiintam TAROMUL si ramanem doar cu low cost. Mai face cineva o afacere prin desfiintarea Taromului.De ce nu-l inchid dupa ce vor construi noul aeroporty din sud?
  • 0 (0 voturi)    
    aeroportul Tempelhof/Berlin (Vineri, 19 septembrie 2008, 8:19)

    adimarian [utilizator]

    ... e chiar in mijlocul orasului
    și încă funcționează!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tempelhof_International_Airport
    și harta: http://maps.google.com/maps?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=s&hl=ro&q=Berlin+Tempelhof&um=1&ie=UTF-8&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=title
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Vineri, 19 septembrie 2008, 10:13)

      renno [anonim] i-a raspuns lui adimarian

      ... fara sa dau apa la moara lui tariceanu, dar si tempelhof-ul se inchide anul asta ! fiecare cu ai lor :)
    • 0 (0 voturi)    
      Aeroportul din Pisa (Vineri, 19 septembrie 2008, 17:13)

      Diana [anonim] i-a raspuns lui adimarian

      Aeroportul din Pisa se afla la 1 km de oras, si nimeni nu se plange de inconveniente, dimpotriva! din centrul orasului se ajunge la aeroport in 10 min cu autobuzul (pret aprox. 1 euro) sau cu taxiul (max 7 euro).
      http://www.pisa-airport.com/sat/cda/aree/index.php?idArea=5
  • 0 (0 voturi)    
    Traiasca speculantii imobiliari (Vineri, 19 septembrie 2008, 8:22)

    Un roman anonim [anonim]

    Baneasa e un aeroport la nivelul perioadei imediat postbelice in acest moment. Dar asta nu ionsemna ca nu poate fi modernizat. Dar nu aeroportul prezinta interes ci terenul pe care e amplasat. Va fi l;asat in paragina ca apoi sa poata fi desfiintat si terenul speculat. Cat despre vecinii aerportului, stiam ca exista reguli de dispunere a locuintelor fata de aeroport. Cine a dat aprobari care le-au incalcat sa raspunda. La fel se procedeaza si cu Gara de Nord. Londra, Roma, Viena, Budapesta au gari situate in oras si acest lucru nu deranjeaza pe nimeni., Doar la noi Gara de nord e lasata in paragina, lucrarile incepute nu se finalizaeaza tot in scopul specularii terenului. Iar noi vom lua trenul de la Chitila, acolo unde nu sunt nici tramvaie, nici metrou ci doar autobuze ce vin cand vor ele si taximetristi. Vom face de casa pana la gara mai mult ecat pona la destinatia din provincie, inclusiv in privinta banilor.
  • 0 (0 voturi)    
    vai de mama lui (Vineri, 19 septembrie 2008, 8:32)

    tariceanu cap patrat [anonim]

    exemplul de mai sus cu portugalia nu e singurul...mai sunt atatea tari care au aeroporturi in sau la marginea orasului. vezi luxemburg, chicago, singapore etc.
    In al doilea rand de ce s-a mai refacut pista daca acum vor sa-l inchida?
    In al treilea rand aeroportul era acolo inaintea caselor deci cei care si-au facut case stiau in ce se baga asa ca nu e problema noastra soarta lor. daca am merge pe ideea asta ar trebui sa desfiintzam liniile de tramvai, pasajul de la Basarab etc.
    In al 4-lea rand cele 2 terminale de la otopeni sunt si asa super aglomerate si arata mai mult a gara decat a aerogara.
    in al 5-lea rand peste tot in lume low-costurile nu aterizeaza pe acelashi aeroport cu , cursele regulate. cel mult cum e cazul aeroportului charles de gaulle terminalul de low cost e la km buni de terminalele A si B de curse regulate.

    In concluzie....Taricene....ciocu mic si joc de glezne
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtire (Vineri, 19 septembrie 2008, 9:15)

    BP [anonim]

    Politicienii romani dovedesc pe zi ce trece ca nesimtirea si tupeul ii imbraca precum un costum de firma.
  • 0 (0 voturi)    
    poluare fonik pe naiba (Vineri, 19 septembrie 2008, 9:48)

    oldman [anonim]

    toate constructiile din zonele adiacente aeroportului s-au construit dupa ce proprietarii au semnat hartii cum k sunt in cunostinta de kuza legat de nivelul de poluare, regimul de inaltime al constructiilor de acolo, etc. acum, sunt prea mari bastanii din zona pentru a se mai respecta ceva. vezi cazul aluia care a facut doua vile la rosu rapid, cand sisteml de balize s-a modernizat, chiar acolo unde s-ar fi instalat cateva elemente ale sistemului de balizaj. ati mai auzit ceva de nenea ala?
  • 0 (0 voturi)    
    Vin alegerile (Vineri, 19 septembrie 2008, 9:49)

    Felix [anonim]

    La alegeri va puteti exprima cu totii punctul de vedere. Orice decizie poate fi si revocata de alt prim ministru. Nu are suficient timp pentru a-l desfiinta complet pana atunci...asa ca eu sunt optimist:)
  • 0 (0 voturi)    
    Nesimtire fara limite (Vineri, 19 septembrie 2008, 11:22)

    c [anonim]

    Politicienii astia ar trebui pusi la zid si impuscati la fel cum a fost Ceausescu in 89. Pur si simplu nu mai au nici o limita de bun simt. Toate magariile astea ajung sa fie platite de noi cei care cotizam din greu la buget. Furt pe fata. Emigrarea a fost si este o optiune foarte serioasa.
    • 0 (0 voturi)    
      Drepturile noastre? (Vineri, 19 septembrie 2008, 13:40)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui c

      Politicienii nostri dragi, Domnul Tariceanu si alti bogatasi cu influente au case in zone, construite cu mult timp inaintea aeroportului... in in aceasta tara condusa de nesimtiti mai bine schimbam aeroportul ca sa poata dormi ei in liniste... in cati ani credeti ca pe locul aeroportului vor aparea case, cladiri de birouri si de ce nu... un nou mall?!

      Cine plateste diferenta de taxe de aeroport?
      Cine plateste drumul pana la Otopeni?
      Cine ne va calma in aglomeratia din otopeni din sala de asteptare 'enorma'?

      Daca ei nu fac nimic pentru noi.... noi ce putem face?
  • 0 (0 voturi)    
    tara lor (Vineri, 19 septembrie 2008, 13:29)

    andrada [anonim]

    Trebuie sa ne iasa definitiv din cap ca Romania este tara noastra. Este tara lor. Acum, pe ultima suta de metri, Tariceanu face ce n-a fost lasat sa face 4 ani cât n-ar fi trebuit sa fie prim ministru. De ce sa respire acelasi aer, chiar si câteva momente, clanul Tiriac, Patriciu, Catarama (sau iubita lui, Adela, cu numele scris pe avion, sa se stie, sa nu se urce, Doamne fereste, vreun amarât). Atâtea mii de oameni care aspira demult sa fie clasa de mijloc, care plecau cu curse low-cost in Egipt, Tunisia, Spania, sau copiii nostri care fac studii in strainatate si au facut pasul de la calatoria de 2 zile cu autocarul la cea de 2 ore cu avionul vor trebui (pentru linistea locuitorilor din cartierul Aviatiei, de care se ingrijeste foarte mult Tariceanu) sa parcurga mai intâi calvarul de pe DN 1 pâna in Otopeni, fara girofaruri si semnale sonore, ca doar nu sunt demnitari! Am huzurit destul cu aeroport in oras, acum capul la fund sa poata veni pe Baneasa numai avioanele business.
  • 0 (0 voturi)    
    SOLUTIA E SIMPLA (Vineri, 19 septembrie 2008, 15:20)

    drob de sare [anonim]

    Orarul de decolare/aterizare al avioanelor modificat in 6-23, pentru ca de altfel sunt f putine curse noaptea 2-3.
    Bariere sonice construite la gardul aeroportului

    a popos- pe o strada pe langa aeroportul Baneasa, inca mai apare un afis electoral de primar, in care scrie: NU, RECHINILOR IMOBILIARI, deci cum ramane?
  • 0 (0 voturi)    
    intentii (Vineri, 19 septembrie 2008, 15:47)

    kamaradu [anonim]

    Sint clare intentiile lor! Se pregatesc sa ia o spaga mare si sa lase terenurile pentru cine jinduieste la ele. Aeroportul este acolo de ani de zile, cum de au construit in zona acesti "nenorociti" locuitori ai Bucurestiului? PeNaList-ule tariceanu, mincinos ai fost, mincinos ai ramas!
  • 0 (0 voturi)    
    o solutie de compromis... (Vineri, 19 septembrie 2008, 16:46)

    profesorul [anonim]

    Propun urmatoarea solutie de compromis:
    Daramarea tuturor constructiilor din Pipera si crearea ,in locul lor, a unui spatiu verde, eventual un parc zoo mai mare, cu urangutanii de pe acolo. Poate ca pe acestia nu-i vor mai deranja avioanele!
    Pana atunci, Nea' Tariceanu poate sa gaseasca un loc de cca 2-3 hectare pe Insula Serpilor , unde, deocamdata nu prea zboara avioanele, (pentru piperenii existenti).


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by