Dezbatere HotNews.ro

Studiu PIRLS: Educatia in Romania sub nivelul mondial al mediocritatii

de Andreea Pora     HotNews.ro
Luni, 15 septembrie 2008, 16:06 Actualitate | Esenţial


 documente
(15 Sep 2008) PDF, 5MB
(15 Sep 2008) PDF, 3MB
(15 Sep 2008) PDF, 9MB
Ultimele evaluari internationale arata ca elevii romani se situeaza la coada clasamentului in ce priveste nivelul de cunostinte. Potrivit studiului PIRLS, care masoara nivelul de intelegere al unui text la finele claselor primare, capacitatea de citire si interpretare, Romania se plaseaza pe locul 36 din 45, fata de locul 22 cit ocupa la penultima evaluare din 2001. Rezultatele arata ca Romania se afla in cadere libera, fiind prima oara cind se inregistreaza scoruri atit de slabe si la nivelul ciclului primar. Cititorii HotNews.ro sint rugati sa explice cauzele acestei situatii si sa propuna solutii.
Atasat puteti citi studiul PIRLS pe 2007


Finalizat recent, studiul PIRLS pe 2007 - Progress in International Reading Literacy Study - care masoara nivelul de intelegere al unui text scris, arata ca elevii romani au un scor mediu national de 489 de puncte din 1.000 posibile.

Romania, locul 36 din 45


Rezultatul plaseaza Romania pe locul 36 din 45 de state participante, fiind surclasata de departe de Federatia Rusa (565), Hong-Kong(564), Singapore (558) sau Ungaria (551), dar si de toate tarile din Europa Occidentala.

De fapt, Romania se afla aproape umar la umar cu Trinidadul, Iranul, Indonezia, Quatarul sau Africa de Sud. In 2001, cind s-a facut precedenta evaluare, Romania se afla pe locul 22 din 35 de tari participante.

Doar 4% dintre elevi ating stadiul Avansat

Concret, elevii din clasele primare sint testati daca pot interpreta, furniza si integra informatii provenite din lectura unui text sau din fragmente diferite ale textului, daca pot intelege caracteristicele literare sau de organizare ale textului. Elevii trebuie sa raspunda la 15 intrebari in 90 de minute.

Regresul elevilor romani este total. Astfel, doar 4% au reusit sa atinga nivelul Avansat - peste 624 de puncte - fata de 2001, cind acest nivel era atins de 9% dintre elevi. Cea mai grava situatie se inregistreaza la capitolul citit. Romania se afla practic pe penultimul loc, inaintea Marocului, inregistrind doar 489 de puncte, ceea ce reprezinta o scadere de 22 de punte.

Antarctica  ingheata invatamintul romanesc


Elevii romani nu sint capabili sa discearna informatiile dintr-un text, sa le coroboreze sau sa le scoata din context, ca sa nu mai discutam de notiunile elementare de cultura generala.

Textul si intrebarile referitoare la Antarctica, de exemplu, de o dificultate medie, au plasat scolarii romani pe ultimele pozitii din lume, asa cum puteti vedea din materialele atasate.

Elevii nu au fost capabili sa spuna nici macar unde se situeaza Antarctica pe glob, desi informatia figura in text.

Cauze

  • lipsa de lectura generalizata
  • mediul de provenienta - performatele cresc cu 75% daca unul dintre parinti are studii superioare si peste 100 de carti in biblioteca
  •  calitatea pregatirii profesorilor
  • deficientele programei scolare

Aviz pentru politicieni


Rezultatele studiului PIRLS sint ingrijoratoare si ar trebui sa constituie un semnal de alarma mai apasat decit de obicei. Este pentru prima oara cind Romania pica sub nivelul mediu al mediocritatii si in ce priveste ciclul primar.

Pina acum, in toate studiile TIMMS - Trends in International Mathematics and Science Study - Romania se afla la coada clasamentului, iar tendinta se accentueaza si pentru 2007, asa cum rezulta din ultima analiza ce va fi prezentata in noiembrie.

Faptul ca degradarea invatamintului romanesc afecteaza inclusiv cursurile primare, ar trebui sa ingrijoreze in cea mai mare masura decidentii politici, spun specialistii. Mai mult, Romania nu a participat, din lipsa de finante, evident, la studiul TIMMS pentru ciclul primar, asa incit nu exista date in ceea ce priveste nivelul la matematica si stiinte.

Gabriela Noveanu: "Ceva nu mai functioneaza cum trebuie in educatie"

Gabriela Noveanu, cecetator la Institutul de Stiinte ale Educatiei, coordonatoarea in Romania a celor doua programe internationale, sustine ca printre cauzele punctuale ale acestor scoruri slabe se numara faptul ca:
  • lectura informationala nu exista in curricula romaneasca
  • schimbarea succesiva a programelor
  • lipsa de obisnuinta a elevilor de a citi la prima vedere texte de dimensiuni lungi si de a raspunde la acest tip de intrebari

Diferenta intre scoala buna si proasta este de 35%


Gabriela Noveanu mai spune ca s-au marit extrem de mult discrepantele dintre scoli.

"Pe de o parte, influenta factorilor socio-economici este mai mare decit in alte state. In sistemele omogene exista politici compesatorii. Pe de alta, fata de 2003, s-a dublat diferenta dintre scoala cea mai buna si cea mai proasta din punctul de vedere al performatelor", declara Gabriela Noveanu pentru HotNews.ro.

In Romania diferenta dintre scoala buna si cea proasta este de 35%, in timp ce in tari ca Slovenia, Norvegia, Japonia, Coreea, Islanda sau Cipru aceasta diferenta este de 7%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7865 vizualizari

  • +3 (9 voturi)    
    Suntem inca in comunism! (Luni, 15 septembrie 2008, 16:15)

    Dan [anonim]

    Copiii din Marea Britanie fac 2 cursuri care ar parea SF pentru comunistii din Ministerul Invatamintului din Romania: lectii de dictie (ca sa stie sa vb si sa pronunte corect) si lectii de purtare sociala&ecologie (sa stie ce e ala deranjatul vecinilor, curatenia in orase, respectul reciproc, etc).
    • +2 (4 voturi)    
      Romanii e cei mai destepti (Luni, 15 septembrie 2008, 16:32)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Romanii e cu sutele la NASA si la CERN, sterge computerele de praf si instaleaza Windows-u' pe calculatoare.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa pastram proportiile (Joi, 9 septembrie 2010, 16:43)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Ei, hai sa nu exageram. Eu am lucrat pana anul trecut intr-un subdepartament al NASA, sunt romani acolo care nu sunt mai prejos cu nimic decat ceilalti, insa sunt o mana de oameni. Studiul din articolul de fata se refera la masa populatiei (a elevilor), nu la un 0.01% care este reprezentat de elite - olimpici care se duc la concurs cu bani de imprumut, proaspat doctoranzi care pleaca exasperati de conditiile de aici, etc.
    • 0 (4 voturi)    
      Spelling classes (Luni, 15 septembrie 2008, 17:20)

      666 [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      În caz că nu ai aflat încă, la câteva sute de ani de scriere în limba română, noi o folosim pe cea fonetică.
      Anglo-americanii nu.
      Din cauza asta nu avem lecţii "de dicţie", cum le spui tu - fiindcă nu sunt necesare. Alfabetizarea e un proces chiar bine pus la punct în România - alfabetizatorii sunt problema (nu se predau literele eficient, citirea se face pe litere în loc să se formeze deprinderea de a citi pe silabe etc.) şi asta din cauza faptului că oamenii de calitate îşi găsesc alte obişnuinţe, în afara învăţământului.

      Lecţiile "de purtare/ecologie" sunt incluse ca ore separate din clasa a treia (educaţie civică) dar apar încă din clasa întâi ca discipline opţionale, discuţii zilnice sau activităţi extracurriculare.

      Paradoxal, la sistemele pe care le încercăm noi acum au renunţat britanicii, europenii în general - dar noi le adoptăm formal, înlocuind sisteme chiar mai bune decât ceea ce oferă vesticii.
      Cum spuneam, resursele umane sunt hiba: suplinitori necalificaţi, nepoţi de tot felul, ei însuşi semi-analfabeţi - ăştia sunt oamenii care ne educă acum copiii.
    • +2 (2 voturi)    
      pt.Dan (Luni, 15 septembrie 2008, 17:54)

      Neculai_ [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      Dane ai facut scoala in 'comunism'?Vreu sa zic inainte de '89 . Precis ca nu. Ei bine vreau sa te asigur ca nivelul scolii de atunci era incomparabil mai ridicat decit cel de acum.
      Din pacate va mai trece multa apa pe Dimbovita pina invatamintul se va redresa.
      Cum scria cineva aici majoritatea celor buni emigreaza. Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar cum sa explica fenomenele 'manele', 'becali' ,etc.
      Gradul de cultura scade vertiginos ceea ce pentru politicieni este foarte convenabil.
      In Romania cea mai mare coada este la Lotto!!?? Mituri cu autostrazi suspendate in Bucuresti, zbor in spatiu, tractoare cu gps, campanie electorala care are succes in Romania. Oare de ce?
    • -1 (1 vot)    
      care comunism? (Luni, 15 septembrie 2008, 20:06)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Dan

      "Rezultatul plaseaza Romania pe locul 36 din 45 de state participante, fiind surclasata de departe de Federatia Rusa (565)"
      Rusia e pe locul 1
    • 0 (2 voturi)    
      ? (Marţi, 16 septembrie 2008, 13:02)

      adela uk [anonim] i-a raspuns lui Dan

      copiii din uk ajung la 11 ani si nu stiu sa scrie si sa citeasca. si asta pentru ca parintii nu sunt interesati de educatia lor, prefera sa cheltuiasca o gramada de bani pe chestii (calculator, TV, DVD play box...) care sa le tina copiii entertained decat sa se implice putin. la fel se intampla si in romania.
      cand deschid unele site-uri romanesti de stiri si vad vedete in lejerie intima nu ma mir.
      • +2 (2 voturi)    
        raspunsuri (Joi, 18 septembrie 2008, 15:08)

        Anne [anonim] i-a raspuns lui adela uk

        @adela uk: Sora mea locuieste acolo de aproape 12 ani si are un copil de trei ani. Incepind de acum o jumatate de an merge la gradinita. Stie sa numere si recunoaste cifrele si acum a inceput sa recunoasca litere. Este greu de crezut ca va ajunge la 11 ani fara sa stie sa citeasca si sa scrie.
        Ca o noutate si pentru dan si pentru 666 - si eu am aflat-o cam de o luna, de la sora-mea - lectiile de spelling se fac pentru ca englezii au ajuns la concluzia ca este contraproductiv sa inveti pronuntia literelor individuale asa cum am invatat-o cu totii, iar pe urma in cuvint sa te trezesti ca litera se "aude" altfel. Chiar daca va vine greu sa credeti, nu mai invata ca b se pronunta [bi:], ci un fel de [ba] (de fapt se aude cam cum am pronunta noi in romana b!)
        In privinta calitatii invatamintului pre- si post 89, sint de aceeasi parere cu Neculai: nici macar nu incape comparatie intre cele doua niveluri.
        • -1 (1 vot)    
          comparatii :) (Joi, 9 septembrie 2010, 16:49)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui Anne

          Referitor la copilul surorii tale - nu compara performantele medii ale unui sistem cu un exemplu izolat. La fel cum am scris intr-un post mai devreme si Romania are elite plecate in afara sau ramase in tara. problema este ca acestea reprezinta un procent infim raportat la totalul elevilor.
  • +2 (8 voturi)    
    Cauza (Luni, 15 septembrie 2008, 16:24)

    tavyy [anonim]

    O prima cauza ar fi salariul mic al profesorilor ceea ce nu-i motiveaza pe cei cu adevarat buni si destepti sa profeseze in invatamant.
    A doua este vina parintilor care au cam scapat la o situatie economica mai buna si isi corcolesc foarte mult odraslele care nu pun mana pe carte pt ca oricum "dupa ce mor parintii oricum imi ramane masina si casa. Asa ca la ce rost sa-mi bat capul mai mult"
    • +3 (3 voturi)    
      Ai uitat o cauza majora zic eu... (Luni, 15 septembrie 2008, 16:54)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui tavyy

      Sa luam de exemplu fenomenul copiatului la bac...dintr-o data ne oripilam ca se copiaza la bac domle, unde s-a copiat de cand lumea pe meleagurile noastre. Zici de profesori ca au salarii mici dar uiti ca foarte multi dintre ei copiaza la examenele de definitivat sau titularizare...Pai daca profesorii insasi copiaza la examenele lor de profesori!!! Ne oripilam ca elevii romani fura, cand asta invata de la parinti si de la dascali. Ce-o fi in mintea elevilor cand vad la televizor stiri cu profesori care (oh my god!) copiaza pe la examenele lor de profesori... sau cu profesori actori de filme porno...
      P.S. analizeaza intai firea romanului si poate o sa-ti explici mai bine de ce invatamantul e asa cum e.
      • +3 (3 voturi)    
        tv = idiot's box! (Luni, 15 septembrie 2008, 19:05)

        pehash [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        aici e vorba de copii in clasele primare. si cel mai prost invatzator sa-l aiba.. tot ar trebui sa fie un parinte acasa sa-l invete abecedearul si sa-i citeasca o carte, sau sa-i cumpere o carte...
        asta nu este un subiect la care un parinte sa caute vinovati si sa-i arate cu degetul! pe copil nu-l va ajuta cu nimic!

        stati voi toti cu ochii in tv sa va indobitociti si mai si credeti ce auziti acolo!
        • +2 (2 voturi)    
          da (Marţi, 16 septembrie 2008, 11:17)

          claudia [anonim] i-a raspuns lui pehash

          sunt total de acord cu tine. parintii sunt cei mai vinovati de educatia proasta a copilului. ne-am invatat sa cautam vinovati peste tot si sa asteptam pomeni...de la stat. si sa fim seriosi ca majoritatea copiilor vin din familii destramate si din "accidente" la bautura asa ca nu are de unde sa iasa genii.
      • +1 (1 vot)    
        profesorii (Luni, 15 septembrie 2008, 20:13)

        aurelia [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        profesorii INSISI...
        No more comment.
    • 0 (0 voturi)    
      La politicieni submediocrii ,elevi submediocri (Luni, 15 septembrie 2008, 20:05)

      adelita [anonim] i-a raspuns lui tavyy

      cu retardata de androneasca, cu adormezei ,cu toate piticaniile din invatamant ce sa mai cerem decat mila ?viitori cersetori ai tarii ,acum isi formeaza personalitatile
      • +1 (1 vot)    
        @adelita (Luni, 15 septembrie 2008, 23:21)

        Manole Buican [anonim] i-a raspuns lui adelita

        Ai grija cum scrii, ('la politicieni submediocrii' se scrie, de fapt, 'la politicienii submediocri'), ca altfel nu esti departe de hadibelii din subiect.
    • -1 (1 vot)    
      cauza...da (Marţi, 16 septembrie 2008, 11:08)

      Claudia [anonim] i-a raspuns lui tavyy

      Tavyy, cei cu adevarati buni si destepti sunt motivati din interior. Cu ceilalti e problema, cei nemotivati, ca sunt multi si prosti...
      • +1 (1 vot)    
        Motivare sub cerul liber (Joi, 9 septembrie 2010, 18:01)

        Viorelu [utilizator] i-a raspuns lui Claudia

        Poate fi și mama motivării, când îți ghiorțăie mațele de foame se duce dracu' motivarea. Iar salariile profesorilor sunt de-a dreptul bătaie de joc.
    • 0 (0 voturi)    
      cauza (Joi, 18 septembrie 2008, 15:12)

      Anne [anonim] i-a raspuns lui tavyy

      In general profesorii au salarii mici - si asta nu doar in Romania. Insa bunul simt ar trebui sa-ti spuna ca nu trebuie sa devii profesor daca asta te deranjeaza atit de rau.
      Vina parintilor nu este ca-si "corcolesc" odraslele, ci pur si simplu ca nu sint in stare sa si le educe - si nu sint in stare pentru ca la rindul lor ... sint needucati.
      • +1 (1 vot)    
        Profesori plătiți regește în Finlanda (Joi, 9 septembrie 2010, 18:04)

        Viorelu [utilizator] i-a raspuns lui Anne

        Asta cu profesorii plătiți prost e o scuză românească. De exemplu, în Finlanda e o adevărată luptă pentru posturile de profesori care sunt și plătite bine.

        http://www.youtube.com/watch?v=rlYHWpRR4yc
  • +2 (4 voturi)    
    Vreti sa stiti cauzele? (Luni, 15 septembrie 2008, 16:29)

    Alexia [anonim]

    Pai cred ca sunt foarte simplu de observat: clientelizarea invatamantului, aparitia "gramezilor" de scoli liceale/universitare, in fapt SRL-uri, care efectiv vand diplome contra bani, disparitia aproape totala a unor selectii REALE si OBIECTIVE (examenele de admitere, alea cu coltul indoit, domnilor, si punctaj afisat pe gardul scolii/facultatii, alea erau adevarata selectie, nu "concursul de dosare"...).
    De ce oare cand selectia in invatamantul romanesc era facuta prin asemenea examene si nu existau SRL-urile de scos juristi, medici, economisti, s-au inregistrat cele mai bune performante?
    Pentru ca sistemul era cel corect si permitea o selectie reala a valorilor.
    Scurt si punct.
  • 0 (4 voturi)    
    Cine sa faca educatie? (Luni, 15 septembrie 2008, 16:31)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    Ministerul de tocat bani al DOCTORANDULUI Adomnitei? Sa fim seriosi, scolile si universitatile din Romania au ramas doar motive pentru organizarea unor licitatii aranjate, prin care banul public este sifonat sub aparenta construirii unor cladiri!

    Ce se intampla in cladiri, cu cine si cum - n-are nici o importanta pentru plosnitele bugetare!
  • +1 (3 voturi)    
    Politica strutului (Luni, 15 septembrie 2008, 16:33)

    stefan v [anonim]

    Politicienii, ministrii aplica politica strului: dusmanii de clasa, imperialistii muribunzi au ciuda pe noi ca-i intrecem. Se cearta intre dupa "ba pe-a matii", cand e vorba de educatie. Toti ministrii rad ce-au facut predecesorii si o iau de la zero, sa-si lege numele de istoria educatiei. Il leaga, dar in sens negativ. Ajungem sa rada si curcile de noi..
    • +1 (1 vot)    
      Salarii mici (Luni, 15 septembrie 2008, 17:32)

      anomim [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      Salariu mic al profesorilor da,dar prea multi profesori si daca li s-ar mari salariul tot n-ar face mai nimic.Ponderea este foarte mare la materiile socio umane. Parerea mea este ca profesorii de liceu au si prea mult la cat fac pentru 18ore pe sapt
      • 0 (2 voturi)    
        Solutia (Luni, 15 septembrie 2008, 17:57)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui anomim

        Solutia consta in salarii diferentiate dupa performanta si rezultate, rezultatele fiind masurate in termeni de valoare adaugata si valoare nou creata. E greu, dar alta solutii nu exista. Fara motivatie salariala, intr-o lume capitalista in care functioneaza principiul "foloase maxime cu eforturi minime", nimic nu se rezolva. Doar asa se descatuseaza energii latente.
  • -1 (9 voturi)    
    Demisie si rusine (Luni, 15 septembrie 2008, 16:37)

    claude [anonim]

    Dupa un astfel de studiu, ar trebui sa isi dea demisia si ministrul educatiei si primul ministru, si toti idiotii care isi dau avizul ca manualele alternative sa fie studiate in scoli. Devenim o natie de prosti, o masa de manevra pentru politicieni. Oare asta este scopul final al idiotilor din guvern? Si nu doar guvernul acesta, ci toate de dinainte, fiecare schimba sistemul de invatamant. Ar trebui toti arestati si judecati pentru abuz in serviciu si genocid intelectual. Cat ii priveste pe invatatori, au salarii mici, dar dupa rezultatele elevilor lor ar trebui sa fie masurati; asa ca probabil salariile sunt cele corecte. Ar trebui sa le fie rusine tuturor profesorilor care creaza analfabeti cu diplome.
  • +5 (9 voturi)    
    E usor sa dai vina pe profesori (Luni, 15 septembrie 2008, 16:37)

    radu [anonim]

    "mediul de provenienta- performatele cresc cu 75% daca unul dintre parinti are studii superioare si peste 100 de carti in biblioteca"
    Cea mai buna explicatie. Altfel, de regula dau vina pe profesori exact parintii care se ocupa cel mai putin de educatia copiilor. E elementar ca parintele este cel mai influent model al copilului, nu un strain, cum este profesorul, oricat de bine intentionat sau pregatit ar fi acesta. Nu v-ati pus niciodata intrebarea de ce in aceeasi clasa, cu aceeasi profesori, unii copii sunt super-performanti iar altii de-a dreptul idioti?
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate! (Luni, 15 septembrie 2008, 19:44)

      nihilistul [anonim] i-a raspuns lui radu

      Ai perfecta dreptate: "in aceeasi clasa, cu aceiasi profesori, unii copii sunt super-performanti iar altii de-a dreptul idioti".
      Este evident mai simplu, sa se dea vina exclusiv pe profesorii nepriceputi si nemotivati (care exista), sau pe ministrul invatamantului (care e intradevar un manager extrem de prost), decat sa se recunoasca vina colectiva a societatii in ansamblul ei, vina ce are radacini adanci in familie. Valorile care ghideaza acum viitorul familiei, sunt complet mercantile. Banul (obtinut pe orice cale) este axa in jurul carei se invarte educatia familiala. Idolii sunt acum fotbalisti, politicieni sau "oameni de afaceri" inculti si nesimtiti.
      Nu cred ca in perioada comunista ne silea cineva sa citim mai mult decat lecturile obligatorii. Cu toate acestea citeam (multi dintre noi) cel putin o carte pe saptamana. Imi amintesc cu placere cum cautam cu colegii de clasa carti interesante in catalogul bibliotecii scolii, si asteptam cu nerabdare sa fie returnate, ca sa le putem "devora" cu maxima satisfactie acasa.
      Acum, in Romania secolului XXI, cititul nu mai este considerat folositor, si nu este "trendy" absolut deloc. Ca sa te descurci in viata, e indeajuns sa cunosti un minimum din fondul lexical de baza (~ 1500 de cuvinte). Iar ca sa pari "cool" trebuie sa mai cunosti cuvintele "marfa" si "naspa" + "slang-ul" reductionist folosit pe "mess": lol, vb, brb, np, omg, :P :), etc...
      In Romania anului 2008 sunt considerati culti, copii care au citit doar seria "Harry Potter" si nimic altceva (trilogia "Stapanul inelelelor" e deja muuult prea complicata pentru ei). Norocul (si neplacerea) lor este ca sunt inca multe filme titrate, dar si situatia aceasta este pe cale sa se schimbe. Asa ca in 20 de ani o sa ne inghita "gaura neagra" a prostiei si inculturii si o sa fim un popor de maimute maneliste, fitoase si analfabete (imi cer scuze fata de maimute). Si poate ca e mai bine asa... In decursul timpului, o sa facem loc unor popoare mai inteligente.
      • 0 (0 voturi)    
        da... (Luni, 15 septembrie 2008, 20:18)

        aurelia [anonim] i-a raspuns lui nihilistul

        Ai scris exact ce gandesc si eu! Felicitari pentru sinteza durerilor!
      • 0 (0 voturi)    
        invatamant (Marţi, 16 septembrie 2008, 8:45)

        nicolae [anonim] i-a raspuns lui nihilistul

        Perfect de acord cu comentariul tau,asta este realitatea din Romania
      • 0 (0 voturi)    
        Asa e (Joi, 18 septembrie 2008, 15:27)

        Anne [anonim] i-a raspuns lui nihilistul

        Mi-a mers la suflet comentariul tau. Si as mai adauga ceva: ceea ce nu par a fi capabili sa priceapa cei care urla acum ca plozii lor invata prea mult, este noi chiar citeam din convingere, invatam din convingere si ... chiar ne placea!
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 16 septembrie 2008, 11:22)

      Claudia [anonim] i-a raspuns lui radu

      Iar penrtu copiii din astfel de familii, dezinteresate, scoala este o sansa. Societatea le da o sansa, sa faca o scoala...
  • +6 (6 voturi)    
    pai asta se doreste (Luni, 15 septembrie 2008, 16:39)

    tyty [anonim]

    daca ne uitam in jurul nostru, e campanie electorala, si toate mesajele partidelor se adreseaza unor oameni cu un nivel intelectual care cu greu isi explica mersul biped si vorbirea articulata. interesul politicianului roman este sa fim cat mai prosti intr-un timp cat mai scurt, deci nu are rost sa ne mai facem iluzii. politica asta convine tuturor partidelor, fara exceptie.
  • +3 (5 voturi)    
    MULTIPLU (Luni, 15 septembrie 2008, 16:41)

    CRISTI [anonim]

    cauza degradarii invatamantului romanesc are multiple explicatii printre care
    -programa scolara care se schimba de la an la an
    -manualele care sint vraiste acestea reprezinta o mare afacere la nivel national ptr. hotii din minister.
    de-asta se schimba, sunt alternative si trebuie mereu sa cumperi altele-ptr a se imbogati hotii.
    -calitatea proasta a elevilor rezultata din aceeasi calitate proasta a parintilor
    - non valoarea invatamantului superior.la orice parter de strada exista o facultate- o alta afacere la nivel national. absolventii sunt niste semi analfabeti
    • +2 (2 voturi)    
      din pacate cam asa stau lucrurile. (Luni, 15 septembrie 2008, 17:58)

      tar [anonim] i-a raspuns lui CRISTI

      ar mai fi de adaugat:
      - nu mai exista activitati organizate in afara scolilor. Inainte exitau o gramata de cluburi de pictura, muzica, atletism si alte activitati. Acum elevii se invart pe strada si asculta manele
  • +5 (7 voturi)    
    Calitatea profesorului (Luni, 15 septembrie 2008, 16:47)

    Je [anonim]

    Atat timp cat calitatea profesorului este una mediocra. Atat timp cat un profesor este platit cu un salariu care abia acopera intretinerea si transportul. Atat timp cat elevul isi alege modele in viata pe cantaretii manelisti si inculti, dar care au reusit sa faca bani din prostia unora. Atat timp cat acest elev isi umileste si batjocoreste profesorul la catreda... Atat timp invatamantul romanesc va decade. Sic transit gloria mundi! Aveam un invatamant invidiat de tarile europene, cu elevi si studenti bine pregatiti. Acesti studenti si elevi au crescut si au emigrat. La fel voi face si eu. In aceasta tara unde o fata cu "succesuri" si agramata ajunge stagiar la Parlamentul European, unde o fata "manechin" se prostitueaza pe gratis sau pe o avere - dar tot se prostitueaza-, un tanar "tocilar" , un tanar "silitor", un tanar inteligent nu isi regaseste locul si statutul in societatea romaneasca. II ramane o singura solutie sa supravietuiasca ... sa invete sa cante manele :)...
    Cercetatorii romani ... au emigrat.
    Scriitorii romani celebri ... au emigrat.
    Politicienii ... cei care au adus invatamantul romanesc in acest stadiu ... ne "aburesc" cu reformele din invatamant ... ne-au distrus invatamantul si sanatatea ... ca sa cumpere fregate folosite si sa schimbe terenuri ... ca sa faca privatizari dubioase ... ca sa ne minta cu nerusinare in fata. Si cum din invatamantul actual ies numai oameni mediocri... chiar prosti as spune... politicienii sunt multumiti. Cu cat mai prost este produsul invatamantului romanesc ... cu atat mai bun este votul acestui produs. :)
    • 0 (0 voturi)    
      perfect! (Luni, 15 septembrie 2008, 20:20)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui Je

      Iata inca un punct de vedere cu care nu pot sa fiu decat complet de acord! Este extraordinar sa gasesc asemenea sinteze! Felicitari, Je! Ai scris cu sufletul!
      • 0 (0 voturi)    
        tragic (Joi, 18 septembrie 2008, 15:31)

        Anne [anonim] i-a raspuns lui aurelia

        Voi va dati seama care este adevarata tragedie in toata treaba asta? Uitati-va si voi cit sintem de putini!... Ma si mir ca nu a aparut pina acum nici un comentariu care sa ne "dea peste bot"!...
  • +6 (8 voturi)    
    Teoria conspiratiei... (Luni, 15 septembrie 2008, 16:48)

    Traficantu_De_Influentza [utilizator]

    Chiar vorbeam azi cu niste colegi,numai bine ca s-a scris articolul asta :)). Spuneam ca nu e in interesul nimanui sus-pus ca in Romania nivelul invatamantului sa creasca...De ce?Pai e mai simplu sa manipulezi o masa de oameni mai putin scolita decat una care are ceva la bibilica.Vezi dupa '89 cand principalul inamic era studentimea...De ce?Pentru ca gandeau,pentru ca stiau ca ceva nu e bine=>mineriade=>problema rezolvata=> asa zisa "tranzitie" => ce vedeti astazi...

    Poate o sa spuneti ca sunt nebun,dar in nebunia si conspirationismul meu,tare imi e ca am dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      completare... (Luni, 15 septembrie 2008, 16:59)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Si din acest dezinteres rezulta probleme gen mediocritatea profesorilor+salarii mici si ce mai vreti...consecinte logice.
    • -1 (1 vot)    
      BANII (Luni, 15 septembrie 2008, 17:04)

      CRISTIAN [anonim] i-a raspuns lui Traficantu_De_Influentza

      Banii , milioanele de euro, obtinuti de la multime(ca sa nu zic prostime) au adus invatamantul romanesc in stadiul asta.Dai banu' - ia-ti diploma, nimic mai simplu.
      O rasa inferioara nu se dezminte niciodata-POPORUL ROMAN
  • -1 (3 voturi)    
    Programa (Luni, 15 septembrie 2008, 16:57)

    Vali [anonim]

    Programa scolara e catastrofala. Nu se face nici un pic de educatie.
  • +1 (3 voturi)    
    Elementary... (Luni, 15 septembrie 2008, 16:58)

    Fost elev al unor vremi mai bune [anonim]

    Era inevitabil sa se ajunga aici. La degringolada din intreg sistemul romanesc, era de asteptat ca invatamintul, ca parte integrata in acest sistem, va avea aceeasi soarta. Din pacate, nu intereseaza pe nimeni. Trist...
  • +2 (2 voturi)    
    Pestele de la cap se impute ... (Luni, 15 septembrie 2008, 17:19)

    liliana [anonim]

    Capul pestelui care se impute inseamna: vointa politica, ministrul, inspectorii, profesorii. Nimeni nu poate aduce ca argument salariul mic. Oricare ar fi vremurile, preotii, medicii si profesorii trebuie sa-si faca datoria. Meseria lor este o vocatie.

    Gindirea intregului sistem de invatamint este gresita. Se urmareste, de exemplu, ca un copil care face ore de informatica la scoala sa devina programator. Si, tot asa, sa devina matematician, critic literar etc. Si rezultatul este ca la sfirsitul liceului nu stie sa citeasca, nu stie sa formuleze coerent o fraza sau care sunt unitatile de masura. In conditiile astea, un copil care nu face meditatii, nu poate avea o cariera pe masura aptitudinilor lui.

    Invatamintul trebuie dat pe miini competente. Fara ambitii personale. Si mai trebuie si controlat. Se dau grade in schimbul unor chefuri si plicuri, profesorii sunt primii care chiulesc, iar manualele sunt o colectie de aberatii.

    Cei vinovati ar trebui pedepsiti punindu-i sa invete si sa dea examene conform actualelor programe si manuale. Probabil ca vor prefera ghilotina!
    • 0 (0 voturi)    
      capul.. familiei.. e acasa (Luni, 15 septembrie 2008, 19:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui liliana

      si pute rau..
  • +2 (4 voturi)    
    Invatamant (Luni, 15 septembrie 2008, 18:01)

    bosonel [anonim]

    Asemenea articole sunt facute doar pentru tiraj, ca sa "aprinda" masele. Se si apropie odioasa de campanie electorala.

    Ne inflamam, combatem, ne agitam, peroram, dar nu actionam in nici un fel.

    Nu zic ca articolul nu atinge o problema extrem de dureroasa, insa ce folos.

    Se spune ca invatamantul este in cadere libera, ca scoala este vinovata. FALS! FALS! FALS!

    Cei mai vinovati sunt parintii & elevii, abia dupa asta este vina "altora".

    Parintii in goana nebuna dupa bani nu mai au timp/energie sa-si educe odraslele.

    "Micutii" nu mai au timp de scoala in scurtele pauze de la scuipat seminte in fata blocului, sesiunile prelungite de Canter + Y!M.

    Parintii mei m-au zapacit cu morala, cu supravegherea in ciclul gimnazial, liceu, facultate.

    Primiii vinovati suntem noi si nu altii: parintii si odraslele si abia apoi profesorii/sistemul ticalosit/etc.
    • +2 (4 voturi)    
      ..... (Luni, 15 septembrie 2008, 18:46)

      Pepi [utilizator] i-a raspuns lui bosonel

      Asemenea articole nu sunt facute "doar pentru tiraj". Pur si simplu prezinta situatia in care se afla invatamantul primar si evolutia sa. Studiul de fata NU ARE LEGATURA CU STUDIILE LICEALE!!
      Si faptul ca elevii la finalul ciclului primar nu stiu sa citeasa, sa scrie, nu pot sa inteleaga ceea ce au citit, sa extraga si sa foloseasca informatii din texte nu e din vina profesorilor! E vina educatiei primare pe care o primesc de la PARINTI (in primul rand) si INVATATORI!
      E drept, cand vezi cati copii de 7-10 ani mai ales de la tara sunt lasati in grija bunicilor (care la vremea lor abia daca au facut 4 clase), de unde sa aiba copii respectivi un model pentru a invata? Ca sa nu mai vorbim ca multi din invatatorii de calitate au cam iesit la pensie si in locul lor au venit... nu mai spun, ca stiu ce colegi de-ai mei din generala auales cariera de invatator... Asta se vede in studiu in deviatia standard, care pentru Romania e dintre cele mai mari: exista foarte mari diferente intre copii de aceeasi varsta!!! Si intr-adevar, aici e vina conducerilor care s-au perindat dupa revolutie pe la guvernare: nu au investit in viitorul natiunii, in invatamant si in sanatate, au urmarit numai efectele pe termen scurt si foarte scurt...
      • +2 (2 voturi)    
        Scuze (Luni, 15 septembrie 2008, 19:21)

        bosonel [anonim] i-a raspuns lui Pepi

        Am vrut sa zic ciclu primar.

        Cate ore au petrecut cu mine ajutandu-ma sa fac temele la romana, matematica etc.

        In primii 4 ani de scoala copilul deprinde obiceiul de a-si face temele. Ce lucru important este asta. Acest obicei nu se deprinde de la sine, ci prin presiunea constanta a parintilor si numai a parintilor. Aici scoala nu are nici o putere.

        Niciodata un cadru scolar nu va avea prestanta unui parinte in fata propriului copil.

        Nici nu ma mir ca in familiile cu parinti intelectuali rata succesului este imens mai mare.

        Acesti parinti stiu pe propria piele proverbul "cine are carte are parte".
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Marţi, 16 septembrie 2008, 11:43)

      claudia [anonim] i-a raspuns lui bosonel

      Foarte corect, parintii si calitatea copilului...nu poti nici sa educi maimute, se chinuie astia de ceva zeci de ani dar abia au reusit sa scoata cateva semne. Asta era gluma. Realitatea este cruda insa. Maica-mea este o profesoara care, sa zicem, si-a urmat vocatia si anual are in program ore voluntare la clasele de rromi. Este cumplit, sunt perfect neitegrabili si se extinde si la clasele "normale". Profesori de calitate inca mai sunt, temele pentru acasa inca se dau, se mai fac si pregatiri speciale in weekend-uri, se organizeaza olimpiade, etc..Nu s-au schimbat multe...nu e cazul sa ne agitam prea tare....calitatea omului a scazut infricosator.
  • 0 (0 voturi)    
    sistemul (Luni, 15 septembrie 2008, 18:32)

    ion ion [anonim]

    Sistemul ne vrea prosti, o masa de oameni manipulabila...
  • 0 (0 voturi)    
    Ce-mi pasa, sunt bazat (Luni, 15 septembrie 2008, 18:50)

    dani [anonim]

    Mai sunt si alte cauze: handy-ul la purtator, in timpul orelor de curs, care distrage atentia de la lectie, mutand-o (atentia) in alt univers, virtual.
    Preluarea facila a informatiilor din Internet, doar cu copy&paste si folosirea lor in bloc, pentru lucrari si diplome. Informatiile din Internet sunt bune, insa le trebuie adaugate plusvaloare, iar asta presupune integrarea lor, meditatie si...mai ales timp si dorinta de a face un salt calitativ, la nivel mental si creativ.
    Jocurile virtuale, care dezvolta doar un fel de perspicacitate si multa violenta.
    Exemplul parintilor prinsi in caruselul supravietuirii intr-o societate de consum din ce in ce mai rapace, fara timp si fara pregatire in a-i ajuta scolar sau macar consilia.
    Exemplele negative de "ai bani, ai de toate, cu si fara scoala" (mai ales fara, doar cu scoala vietii).
    Modelul nu e nici parintele, nici profesorul, nici altcineva care e "bazat" altfel, decat pe reusita financiara.
    • +1 (1 vot)    
      handy (Luni, 15 septembrie 2008, 21:35)

      rolisz [anonim] i-a raspuns lui dani

      Dar cand profesorul scoate telefonul la ora si isi aranjeaza bussinesurile? Cand din 5 in 5 minute il suna iubita? Si de la elevi telefonul poate fi confiscat, doar ca pe multi profi nu ii intereseaza.
      Si jocurile nu dezvolta multa violenta, numai Jack Thompson zice asta, studiile stiintifice spun altfel.
  • 0 (0 voturi)    
    Educatie ??? (Luni, 15 septembrie 2008, 22:09)

    SH [anonim]

    EDUCATIA este un subiect complex si ma deranjeaza faptul ca aratam cu degetul SCOALA. Deja notiunea de « educatie » in general este formata din mai multe module : educatia formala (scoala), educatia peri-scolara (in afara orelor de curs), extra-scolara (activitati) si educatia non-formala (familie, grup, mass-media, auto-didact, etc). Am avut ocazia sa lucrez alaturi de experti recunoscuti la nivel mondial in acest domeniu (UNESCO, UNICEF, etc) pe proiecte concrete mai in toata lumea. Bine, interventia mea era doar tehnica, in principal identificarea si obtinerea de finantari, in special europene. Stiu ca la inceputul anilor 2000 astfel de proiecte au fost propuse si in Romania, in special pentru copii in dificultate, zone rurale izolate, etnii, doar ca autoritatile nationale la epoca respectiva le-au considerat « jignitoare » scotand in fata rezultatele la olimpiadele internationale ale elevilor romani (reper deosebit de periculos dealtfel). Pentru cei interesati, va pot pune la dispozitie studiul si proiectul propus (in limba franceza) pe adresa mail europe.re@orange.fr
    In alta ordine de idei, imi pun totusi intrebari asupra studiului a caror rezultate sunt date publicitatii in acest articol.
  • 0 (0 voturi)    
    autoeducare (Marţi, 16 septembrie 2008, 0:35)

    frustratul [anonim]

    De autoeducare ati auzit? Puteti sa emigrati ca tot frustrati o sa ramaneti. Sau puteti sa va autoeducati si o sa reusiti oriunde : in America sau Romania. Sanse mai mari sunt in Romania. Dar nu pentru frustrati !
  • 0 (0 voturi)    
    Studiul asta e o pacaleala (Marţi, 16 septembrie 2008, 2:08)

    petrache [anonim]

    Stati oameni buni linistiti. Canada si Sua in frunte si tarile europene la coada???(Dupa studiul asta Norvegienii sant total tembeli, undeva langa Afganistan.) Traiesc in Nord America si stiu cat de "usurica" e educatia aici. Copii veniti din toate colturile lumii (Asia, Europa, inclusiv Romania) se descurca mult mai bine la scoala decat locallnicii. Sant pusi la scoala cateva clase inainte ca sa nu se plictiseasca. Profesori de sport predau matematica. PIna printr-a opta nici vorba de scoala - se joaca. Majoritatea europenilor nu numai ca fac intr-a sasea matematica facuta aici intr-a noua dar citesc si scriu in mai multe limbi. Cei de aici fac greseli mari de ortografie si gramatica in unica limba pe care o stiu, habar nu au literatura proprie etc... Studiul asta e propaganda.
    PS: Oamenii din Canada sant primitori si cumsecade, au o societate care merge, sant civilizati si politicosi, dar cu educatia academica nu prea o au.
  • 0 (0 voturi)    
    asta e realitate (Marţi, 16 septembrie 2008, 13:17)

    lehman & brothers [anonim]

    Nu are rost sa ne mai mintim. Dupa ce atatia ani la scoala ni se tot spunea ce buni si destepti suntem, cati premianti si olimpici avem, etc, acum realitatea se vede asa cum este: suntem mediocrii. Adica nu suntem prosti, insa marea majoritate a romanilor sunt mediocrii. Asta e. Si daca era neaparat nevoie de facut un studiu pentru a intelege acest lucru, foarte rau, deoarece cel mai simplu e sa te uiti pe strada. De ce sa condamni un elev pentru copiat cand parintii lui depasesc coloana la un semafor pentru a se baga in fata si a bloca totul? De multe ori si cu odrasla in spate.
    Cultura si logica unui copil nu se formeaza numai la scoala. Si educatia de acasa este foarte importanta. Asa ca din parinti mediocri, copii mediocri. Asta este realitatea. Sa nu o acceptam inseamna sa ne pacalim singuri ca si in alte dati.
  • 0 (0 voturi)    
    ministerul (Duminică, 21 septembrie 2008, 0:26)

    marijuan [anonim]

    Ministerul Analfabetizarii schimba reguli, programe, schimba TOT an de an, cu o perseverenta imbecila.
    LEGAREA PROFESORULUI de nr de elevi in clasa este cauza majora a dezastrului, a doua de fapt.
    Prima - criminalul minister, care inventeaza noi aberatii in fiecare an, directorii de scoli incremeniti in scaune de zeci de ani, interesati doar de statisticile imbecile care sa ii plaseze cat mai bine in fata sefilor, astfel incat postul lor sa fie etern, cum eterna este si spaga de bacalaureat.
    in rest, sa schimbam programe scolare in fiecare an, sa completam tone de hartii idioate despre "calitatea in invatamant", in timp ce el se duce naibii. Nu am vazut tampenie mai mare decat ARACIP si nenorocita de "calitate", un alt pretext sa mai taiem paduri, pentru hartia pe care inconstientii s iincapabili isi scriu scuzele.
  • 0 (0 voturi)    
    rezultate slabe la ciclul primar (Vineri, 30 ianuarie 2009, 18:21)

    Adina [anonim]

    Am 26 de ani de experienta in invatamantul primar, in mediu urban (si studii in psihologie).
    Invatamantul s-a alterat grav si din cauza CALIFICATIVELOR.
    Degeaba ai standarde curriculare!
    FOARTE BINE dai si daca a lucrat perfect, si daca a mai gresit pe ici - pe colo. Deci, ce motiv are elevul sa stie tot?
    BINE...le e cosul de gunoi in care intra si cel de nota 8, si cel de 6. De ce sa se mai streseze sa invete?!
    SUFICIENT ori INSUFICIENT e riscant sa dai. Superiorii ierarhici te coteaza drept "slab".
    Si, oricum, la final se trec in catalog medii dintre mai multe evolutii - mai pot tot "pacatui". Iar la finalul semestrului / anului medii logice.
    PARINTII nu concep sa nu primeasca doar Foarte bine. Nu conteaza ca elevul nu stie ce lectie a avut de invatat, necum cele 3 propozitii de la "retine". Copilul lui e destept. Tu esti de vina. Si umplu cartierul cu tot felul de acuzatii nefondate; uneori te ameninta. Iar pe noi ne intereseaza sa se inscrie elevii la scoala noastra - sa avem posturi.
    Ca sa supravietuiesti, te adaptezi - cobori nivelul cerintelor...
  • 0 (0 voturi)    
    o simpla parere.... (Joi, 9 aprilie 2009, 11:59)

    Cosmin [anonim]

    Sunt student de aproape 4 ani la o politehnica de renume din Romania...stiti cum se spune...daca ajungi in anul 3...te-ai scos si gata....ei eu am ajuns in anu 3 si nu l-am trecut....lasand bazaconiile astea...

    In aceasta perioada cat am frecat bancile facultatii tot ce am invatzat este DOAR teorie...am bagat teorie de am crapat...la laboratoare se freca menta...si in momentul in care doreai sa vezi si tu ceva in practica ceva...sa vezi cum arata un circuit integrat si cum se comporta el...cum arata un servomotor...asa ceva nu se poate :( ....pt ca citim ca robotii, terminam o facultate apoi cand te angajezi ca doar o sa reusesti ca ai note mari pe diploma si ai terminat o facultate super grea....in cazul meu Automatizarile....cand o sa te puna cei de la noul loc de munca sa implementezi un sistem automat....ce faci?

    Incepi si o dai in barci...

    Modul de predare din ziua de astazi si indiferenta profesorilor fata de studenti este prea de tot, oare cum reactioneaza un profesor atunci cand afla ca tu lucrezi noaptea casa poti sa scoti un ban sa iti poti plati chiria, intretinerea si sa ai ceva bani de mancare?...pe el nu il intereseaza ca tu trebuie sa lucrezi...

    Mai bine de 70% din profesorii facultatii vin...isi aseaza proiectorul se aseaza cu fundul pe prima banca cu spatele la studenti si incep sa citeasca tot ce scrie pe imaginea proiectata...in cazul in care un "nesimtit" are curajul sa intrebe ceva in legatura cu acea lectie....fie este zburat din sala...fie isi aude cuvinte grele...

    Acum imagineaza-ti cine mai merge la un astfel de curs?cand ai totul pus frumos pe "net" si gata....e mult mai usor sa citesti singur decat sa auzi un mos balbait sau o femeie isterica tipand la tine ca o intrerupi din asa zisa lectura proiectata pe perete.

    Asta e ce pot spune dupa 4 ani de stundetie la o facultate cu prestigiu in Romania...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by