Romania ar putea opta pentru avioane F-16 second-hand

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 8 septembrie 2008, 20:18 Actualitate | Esenţial


Avion F16
Foto: AGERPRES
Romania, care doreste sa-si inlocuiasca avioanele de vanatore MiG-21, ar putea opta pentru achizitionarea de aparate F-16 second-hand, a lasat sa se inteleaga luni secretarul de stat al Apararii, Corneliu Dobritoiu, relateaza AFP.

"In urmatorii zece ani, F-35 va fi aparatul statelor membre NATO", a declarat Dobritoiu, in timpul unei conferinte de presa.

Alegerea Bucurestiului va trebui sa tina cont de acest fapt, deoarece a investi intr-un avion care nu este compatibil cu F-35 ar putea conduce la izolare, a spus oficialul roman.

El a aratat ca, daca Romania achizitioneaza 48 de avioane noi, cum este prevazut, programul de inzestrare al Armatei cu elicoptere de atac ar fi intarziat pentru 2025 sau 2030. "Or noi avem nevoie de aceste aprate astazi, cand militarii nostri cad victime in teatrele de operatii unde sunt prezenti", precum Irak sau Afganistan, a adaugat Dobritoiu.

In acest fel, Romania va reusi sa achizitioneze 24 de avioane F-16 second-hand si 24 de elicoptere de atac. Cele 24 de avioane F-16 ar costa circa 800 milioane de dolari.

Ministrul apararii, Teodor Melescanu, a anuntat, la sfarsitul lunii august, lansarea, in perioada imediat urmatoare, a procedurilor pentru achizitionarea de avioane de lupta polivalente, un contract estimat la 3,5 miliarde de euro.

Alaturi de americanii de la Lockheed Martin, de acest contract mai sunt interesati suedezii Gripen, consortiul Eurofighter (EADS, BAE Systems si Alenia/Finmeccanica), dar si Rafales, din grupul francez Dassault. 








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4701 vizualizari

  • 0 (4 voturi)    
    Mda (Luni, 8 septembrie 2008, 20:36)

    scharke [utilizator]

    Mai bine ar opta pt niste autostrazi, macar second hand ca drumul Bucuresti - Iasi...
    • +1 (5 voturi)    
      Autostrazi (Luni, 8 septembrie 2008, 21:41)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui scharke

      Contractul asta va fi Bechtel-ul armatei.
      • +3 (3 voturi)    
        F-16, A-10, F-35 .. faze diferite=avioane diferite (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:58)

        CFG [utilizator] i-a raspuns lui a_claudiu

        ... intr-o ordine oarecare, avioane care vor fi in DOTAREA si folosire SUA, F-16 pina in 2024, A-10 pina in 2028.
        Asta pe linga mai noul F-22 si F-35 (in viitorul foarte apropiat).

        Este de remarcat pastrarea lui A-10, subsonic, pina in 2028!

        Fiecare din cele enumerate mai sus se folosesc in faze diferite ale unui conflict!. Astfel F-22 intra primul in conflict pentru a castiga suprematia aeriana. Abia apoi urmeza F-35 si F-16, urmate de A-10.
        In felul acesta este mai IEFTIN pentru oricine: avionul potrivit pentru rolul potrivit. Se bate campii de puternic prin presa: nu exista cel mai bun, exista cel mai bun din punct de vedere (si urmeaza punctul respectiv)!
        De ex. Grippen este cel mai bun dpdv al pretului de achivitie si intretinere, dar ce sa faci cu el, este o jucarie ceva mai mare.

        De aceea optinunea pentru F-16 (Block50/52) este cea mai buna dpdv pret/performante/misiuni. Cand o sa avem bani o sa luam F-35, care este prea scump pentru noi acum ... si o sa folosim F-16 si F-35 in acelasi timp la fel cum fac si vor face atat de multe alte tari (NATO) incepind cu SUA ...

        Faze diferite ale unui conflict armat = avioane diferite folosite.
        • +1 (1 vot)    
          corect (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:40)

          fishbed [utilizator] i-a raspuns lui CFG

          Ai singurul comentariu cu adevarat pertinent si calificat. Presupun ca esti din domeniu , altfel nu se explica. Felicitari.
          • -1 (1 vot)    
            eu cred ca te inseli amarnic... (Marţi, 9 septembrie 2008, 13:10)

            Anonim [anonim] i-a raspuns lui fishbed

            ... ar fi BINE sa fie din DOMENIU, dar sunt 100% sigur ca nu e.
            Militarii romani HABAR NU AU pe ce lume traiesc.
        • +1 (1 vot)    
          F-16, A-10, F-35 .. faze diferite=avioane diferite (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:52)

          altCFG [anonim] i-a raspuns lui CFG

          ...
          Se bate campii destul de puternic prin presa: nu exista cel mai bun, exista cel mai bun din punct de vedere (si urmeaza punctul respectiv)!

          ...

          Faze diferite ale unui conflict armat = folosite avioane diferite.
        • +1 (3 voturi)    
          ai uitat de eurofighter (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:54)

          dumil [utilizator] i-a raspuns lui CFG

          de acord cu tine, doar ca ai uitat de eurofighter care este mult peste gripen sau F-16 si e comparabil cu F-22, si are pe el tehnologii de ultima generatie...

          In plus tari precum germania, austria, anglia, spania, italia etc, au deja in flota lor, sau au comandat eurofightere...deci nu se pune problema de izolare absolut deloc...

          dpvd roluri/pret cred ca ar fi cea mai buna alegere.

          totusi cred ca o sa-i mai pupam pe americani undeva cel putin vreo 10 ani de acum incolo
          • 0 (2 voturi)    
            Interoperabilitate (Marţi, 9 septembrie 2008, 13:37)

            CFG [utilizator] i-a raspuns lui dumil

            Nu am uitat de Eurofighter (EF), acesta este comparabil cu F-35.
            F-22 este din alta clasa, la ora actuala nimic (desi se poate face) nu se compara cu F-22.

            Cu toate ca F-35 va fi standardul (cu performante peste EF si pret sub EF), F-16 va fi IN SERVICIU pentru inca 16 ani (2024) in SUA. La armata nu merge fara plan, iar planul este de a mentine F-16 in folosinta, chiar daca zboara din 1978, iar A-10 pina in 2028 chiar daca zboara din 1974!

            Ca o paranteza, in exercitiile din primavara Joint Expeditionary Force Experiment (JEFX 08), pentru prima data F-22 a comunicat cu alt tip de avion (decat F-22) respectiv a transmis date catre F-16! Este vorba de date clasifica prin "Intra-Flight Data-Link (IFDL)" destinat doar comunicarii dintre F-22.
            Nu vad de ce ar face asta SUA cu EF (probabil doar catre F-35).
            Doar este acelasi producator, Lockheed Martin, al F-16, F-22, F-35.

            Btw, productia de F-16 continua si dupa 2010 iar modernizarea F-16 a trecut la o noua faza, inclusiv cu "Helmet Display and Sight" ...
            vezi:
            http://www.defense-update.com/features/du-1-04/f-16-upgrades.htm
            • +1 (3 voturi)    
              Nu pricepeti ca au 30 de ani de zbor? (Marţi, 9 septembrie 2008, 16:12)

              Tubul Pitot [anonim] i-a raspuns lui CFG

              Si ce daca au comunicat intre ele intr-un exercitiu? Nimeni nu contesta ca F16 sint /au fost avioane performante.
              si B52 se afla in serviciu de 40 de ani si probabil inca se vor mai afla. Ideea e ca in citiva ani, ele vor fi de domeniul istoriei in armatele adevarate.Si tu abia le cumperi de noi. Imagineaza-ti ca F16 este corespondentul lui MIG 29 la care noi am renuntat de mult. Este ca si cum ne-am dota acum din nou cu MIG 29 pentru viitor....Nu pricepeti ca se intimpla asa, nu pentru ca F16 este de viitor, ci pentru ca primeaza alte interese?Ce dracu ne iei cu helmet disply? Ia du-te si te intereseaza un pic si vei vedea ca si 21Lancer are HUD. !!??Dar asta nu le face avioane de sec XXI
              • 0 (2 voturi)    
                30 ore de zbor sau ... 30 ani de serviciu? (Marţi, 9 septembrie 2008, 17:04)

                CFG [utilizator] i-a raspuns lui Tubul Pitot

                Este o diferenta intre un avion care are 30 ore de zbor si unul care tot zboara de circa 30 ani.
                Fiecare avion are o carte/fisa a sa in care sunt trecute orele de zbor. La fel si pentru fiecare motor.

                Astfel pot exista avioane care au fost construite in 2004 si au zburat 30 ore si pot exista avioane construite in 2007 care au 1500-2000 ore de zbor.
                ...
                Oricare avion, dupa un numar de ore de zbor se caseaza. Valabil si pentru motoare (de avion).
                ...

                Pentru SUA (USAF) urmatoarele avioane vor fi ISTORIE abia dupa retragere din serviciu, respectiv:
                F-15C/D ->2025 (model "initial" in serviciu din ~ 1974)
                F-15E -> 2035 (model "initial" in serviciu din ~ 1974)
                F-16(Block50/52) -> 2024 (model "initial" in serviciu din 1978)
                A-10 -> 2028 ! (model "initial" in serviciu din ! 1973)
                B-1B ->2040 (model "initial" in serviciu din 1986)
                B-52H -> 2040! (model "initial" in serviciu din 1961)
                B-2 -> 2058! (model "initial" in serviciu din 1993)
                Toate cele de mai sus vor suferi imbunatatiri de-a lungul timpului, altele decat cele pe care le-au suferit deja!
                (A nu se confunda casarea cu a fi in serviciu)

                Faptul ca in ISTORIE au aparut noi modele de avion la interval de 10-15 ani nu trebuie sa ne impiedice sa gandim avioane care sunt imbunatatite de-a lungul vietii lor. Vezi cele enumerate mai sus, aflate, toate, in serviciu pina cel putin 2024 (pentru USAF = U S Air Force).
                Nu am trecut mai sus F-15A/B ce va fi retras in 2010 (model "initial" in serviciu din ~ 1974) si va devenii astfel, dupa acel an, istorie.
                (Istoria lui F-15A/B va consemna: singurul avion care a luptat si nu a fost niciodata doborat in lupta! )

                A dezvolta un avion plecand de la zero si a imbunatatii unul existent, sunt doar doua moduri diferite de dezvoltare si evolutie ...


                ...
                • -1 (1 vot)    
                  nu ne trebuie mai mult de 5 F-16 (Marţi, 9 septembrie 2008, 18:33)

                  dumil [utilizator] i-a raspuns lui CFG

                  problema e ca nu ne trebuie 24 de second-handuri F-16, tehnologie anii '80, ci max 5 ca sa ne facem treaba cu ele in Irak, afganistan etc, mai precis in lumea a-3-a.

                  Ca de aparat tara??? sa dim seriosi...
                  Cine e inamicul public nr.1 in zona??? Rusia evident!!

                  Crezi ca rezista mai mult de 24h flota noastra de 24 F-16 impotriva SU-urilor rusesti? no way man!!!

                  Daca privesti lucrurile dpdv managerial nu poti trage decat o singura concluzie...MARE TZEAPA!!!
                  • +1 (1 vot)    
                    Tehnologie ... (Marţi, 9 septembrie 2008, 19:37)

                    F-16 50/52/60 [anonim] i-a raspuns lui dumil

                    Un F-16 Block 50/52/60 are tehnologie de ultima ora (avionica, radar, 'comunicatii', ...). De fapt si cele Block 40 sunt aduse la zi (as we speek) contract de peste 4 miliarde $ ...

                    Mai ramane 'fierul', adica fuzelajul si motorul, care pot fi construite in urma cu 1-2 ani. Si sa aiba 100 ore de zbor.

                    Se face o confuzie intre un aparat construit acum 30 (cu tehnologia de atunci) si un aparat care are tehnologia momentului: radar, armament (care nici nu exista acum 10 ani, vezi SDB Small Diameter Bomb), echipamente radio, 'HelmetStaff' in loc de HUD (Head Up Display) care acum intra in dotare!
                    Si alte 'staff' care abia acum apar!
                    ...
                    Suntem intr-o alianta, bineinteles ca rezista unor Su sau Mig, mai ales daca are alaturi un F-22. Iar daca nu are, suntem tot intr-o alinata, iar planificatorii unui conflict armat ar trebui sa tina cont ...

                    Intai intra la bataie F-22 (care nu este la vinzare, pentru nimeni) si apoi vin restul: F-15(litera) F-16 (litera), A-10(litera) si in curand F-35(litera). La rind urmand sa intre in conflict B-1B, B-52H ...

                    Esti sau nu parte intr-o alianta? Cu ce contribui la alianta? Ce bani ai? Eurofigter? Gripen? F-18(litera) Super Hornet?
                    Concurenta este bine sa existe, ea face ca preturile sa fie mai mici! Este singura care face ca preturile sa fie mai mici decat in cazul in care nu ar exista concurenta.

                    Grecia a cumparat acum cativa ani F-16 Block50/52, Emiratele Arabe Unite au cumparat de catva timp F-16 Block 60. Oare degeaba? Oare au fost avioane construite in 1978, acum 30 ani? Oare ce radar au? Dar sisteme ...
                    De ce Lockheed are plan de productie de F-16(litera) pina dupa 2010?

                    Nu e mai bine mai intai sa intrebi si apoi sa-ti dai cu parerea?? Cand au fost construite? Cate ore au de zbor, pana acuma? Ce fel de F-16 sunt? Block 40? Block 50/52? Block 60?? Cand au fost construite? Cate ore au de zbor?
                    (desi gresit se spune, de unii, ca repetarea este mama invatarii)
                    Tzeapa iei cand nu gandesti suficient.
        • 0 (0 voturi)    
          F-16 lsecond hand (Vineri, 12 septembrie 2008, 16:07)

          max [anonim] i-a raspuns lui CFG

          Ca sa clarificam: F-16 a fost proiectat cu un singur scop: suprematie prin numar. Le trebuia un avion ieftin, care sa se produca usor in serie si sa poti sa innegresti cerul adversarului cu ele aducand mii de astfel de avioane. Asftel, indiferent ce ar avea adversarul in materie de avioane sau antiaeriana, nu ar putea face fata la 4.000 de F-16. Luate individual, nu sunt performante, insa fiind atat de ieftin de produs se pot face multe si darama orice aparare. Acum, in cazul Romaniei eu cred ca situatia e diferita - noi nu ne luam mii de avioane si sa ne invingem adversarul numeric. Cu 24 de avioane F-16 nu faci mai nimic, ar putea sa cumpere doar unul si rezultatul ar fi acelasi. Eurofighter si Gripen, care sunt mult mai moderne sunt o optiune mai buna pentru o tara care n-are mii de avioane dar vrea sa se apere. Pentru o tara saraca, cum suntem noi, Eurofighter iese din ecuatie pentru ca e scump de operat. Ramane Gripen, un avion modern, cu grad mare de independenta in operare (poate decola si de pe sosele) si necesita suport minim. Eu zic ca din toate, varianta F-16 second hand e cea mai proasta posibil - daca avem obligatii fata de americani si suntem obligati sa luam F016 macar sa luam avioane noi.
        • 0 (0 voturi)    
          Corectie (Marţi, 23 martie 2010, 22:31)

          Lary [anonim] i-a raspuns lui CFG

          Sunt de acord cu tine doar ca am inteles ca achizitionam F-16 C/D (Block 25) care au fost doar in dotarea SUA. Eu zic ca daca dam pe google earth le si putem vedea. Sunt in desert la conservare.
    • +2 (4 voturi)    
      Avioane (Luni, 8 septembrie 2008, 23:53)

      abc [anonim] i-a raspuns lui scharke

      Daca F-16 luam cu ele ramanem pana cand F-35 o sa fie la fel de demodat precum e F-16 acum. Atunci o sa primim si F-35, dar la pret triplu fata de piata, ca deh ne fac un favor... Sa ne fereasca Dumnezeu de un razboi, ca in buna traditie a nemului nostru, cei mai buni dintre noi se vor duce sa se faca eroi inarmati doar cu curaj, pentru ca marii oameni de partid si de stat care ne conduc sa se bata cu pumnul plin de ghiuluri in piept ca sunt salvatorii natiunii.
  • +1 (9 voturi)    
    Pacat... (Luni, 8 septembrie 2008, 20:38)

    Observator [anonim]

    ...ca nu va fi aleasa varianta suedeza. Gripen este, cu adevarat, cea mai buna oferta. Dar n-au lobby-ul american, evident...
    • +1 (3 voturi)    
      Rachete si sateliti (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:34)

      Aeromitica [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Daca luam 24 de avioane F-16 cu doar 800 milioane$ (adica vreo 550 milioane €) e foarte buna afacerea.
      Pt. ca ne raman bani de 24 elicoptere de lupta moderne, astea si-au dovedit eficacitatea in Irak si Afganistan, la fel ca si F-16.
      Nu se bate Romania direct cu Iran, Rusia sau China (ce tampenii pot scoate unii adolescenti de pe forum:)), avioanele astea sunt destinate doar pt. misiuni internationale alaturi de aliatii NATO si mai ales ca sa "dam un avans" la F-35 care pana 2020 va deveni avionul oficial al NATO, cel mai bun.

      Dupa ce luam 24 F-16 si 24 elicoptere, ne raman bani de rachete cu raza medie, de 1-2 sateliti, de niste blindate si 1 fregata noua.
      Ideea e sa folosim cele 4,5 miliarde in mod inteligent, sa obtinem cat mai multe pentru banii astia (chiar daca dam o shpaga, nu mai fiti ipocriti, francezii, britanicii, americanii dau peste tot astfel de shpagi pt. a vinde).
      • +2 (2 voturi)    
        Nu ne ramane nimic !!! (Marţi, 9 septembrie 2008, 11:29)

        NisanFlexan [anonim] i-a raspuns lui Aeromitica

        Nu fi naiv tovarashe..
        Nu exista in toata povestea asta nici un "NOI" ... exista doar oamenii LOR ce dau banii NOSTRI pe avioanele LOR la preturile care le vor EI

        http://online.wsj.com/public/article_print/SB122056503871901333.html
        In state s-a anuntat deja 48 de avioane = 4.5 billions $
  • +2 (8 voturi)    
    cum sa nu (Luni, 8 septembrie 2008, 20:41)

    Gigel [anonim]

    noi cumparam avioane second scoase din productie in timp ce Iran, Venezuela, India sau China cumpara avioane noi de cea mai buna clasa de la rusi. oare cine ar castiga intr-o asemenea confruntare? :))
    ar trebui sa deschidem ochii si sa vedem ce contracte paguboase semnam din cauza atasamentului fata de SUA: Bechtel, F-16, etc.
    • -2 (2 voturi)    
      nu se poate (Luni, 8 septembrie 2008, 22:31)

      dovlecica [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      pai nu suntem membri nato dejaba :D. daca esti membru tre sa folosesti materiale de la iei ... altcumva vezi ce zise asta, nu-s 'compatibile'. bine ca e compatibil sa stea copii prin scoli in frig si cu grupuri sanitare imaginare. evident imprumut primesti doar daca cumperi marfa de la cine iti da banii ...
  • +1 (9 voturi)    
    vechituri? (Luni, 8 septembrie 2008, 20:52)

    marius [anonim]

    hai ca-i tare, tot la vechituri s-a ajuns. noroc si la mai mare, o sa luam niste vechituri care o sa stea mai mult stricate la sol, si o sa pretindem ca mai avem aviatie. Si 800 de milioane pentru avioanele astea vechi mi se pare exagerat. si mai vrem si elicoptere de asalt? a innebunit lumea - noi nu avem dupa ce bea apa si aruncam banii aiurea.
  • +3 (3 voturi)    
    halal avioane (Luni, 8 septembrie 2008, 21:04)

    the [anonim]

    si urâte ... si cu coada în jos :(((
  • 0 (2 voturi)    
    Despre SH (Luni, 8 septembrie 2008, 21:08)

    mithrill [anonim]

    Vreau NEAPARAT sa aflu cat e taxa de poluare la aceste masini, care, nu-i asa, polueaza mult mai mult decat niste motoare "obosite" de 1,4-2 litri cu 3-5 ani vechime. Doar acestea banuiesc ca nu vor avea doar 3-5 ani vechime... As dori un comunicat al guvernului pe aceasta tema, pentru ca mie au stiut sa-mi ia vreo 12-15% din pretul masinii achizitionate, care avea nici macar 4 ani...
  • 0 (6 voturi)    
    sa traiasca bine capusele armatei! (Luni, 8 septembrie 2008, 21:20)

    mgh [anonim]

    noi suntem in europa nu in america, ce politica fac jokerii din minister - guvern? este clar , daca au spus 800 mil atunci va fi cel putin 1,6miliare ca asa s-a intamplat si cu autostrada. Sa le fie rusine ca iau salarii de mii de euro si isi bat joc de bani! Sunt exact ca pe vremuri ... vanduti imparatului! Nu am invatat sa luam lucruri noi si de calitate, sa traiasca comisioanele si la cat mai multe vile! de ce nu reformam armata ? este o gasca de secretari, generali si tot felul de oameni ce asteapta pensia - care are multe zerouri. Rusinos!
  • +1 (5 voturi)    
    Tipic (Luni, 8 septembrie 2008, 21:21)

    Antisoft [anonim]

    Renuntam la aparate din anii `60 pentru altele "performante" din anii `70.
  • -1 (5 voturi)    
    degeaba se fac investitii in armata (Luni, 8 septembrie 2008, 21:23)

    geo [anonim]

    romania nu a fost si nu va fi vreodata o putere militara pt ca e plina de marsavi si de lasi....

    mai bine s-ar investi in alte chestii utile natiunii
  • -1 (5 voturi)    
    lumea a 3 a (Luni, 8 septembrie 2008, 21:23)

    zed [anonim]

    Imi este rusine de tara asta. Imi este rusine de voi cei care cititi, de cei care direct sau indirect i-ati ales, de poporul asta de imbecili, dorei si mitici. Imi este SILA.
    • +2 (2 voturi)    
      roman (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:05)

      mim [anonim] i-a raspuns lui zed

      atata timp cat scri in romana ar trebui sa iti fie sila si de tine.
      • +1 (1 vot)    
        rroman (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:06)

        zed [anonim] i-a raspuns lui mim

        limba ce-o vorbim nu are nici o legatura (cu marea masa a populatiei actuale ;)
        • 0 (0 voturi)    
          scuze (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:50)

          mim [anonim] i-a raspuns lui zed

          tocmai am avut revelatia ca tu esti singurul roman integru. sau nu parerea asta o ai despre tine?
  • +1 (3 voturi)    
    pacat (Luni, 8 septembrie 2008, 21:28)

    pacat [anonim]

    iara luam vechituri, iara facem afaceri cu jidani ca sa le modernizam(...vezi "tunul" SOCAT-ului de pe IAR330L sau MIG21), iara iesim cel mai prost... oare cand ne-om invata minte... pacat
    impartasesc parerile antecomentatorilor mei ...
  • +2 (4 voturi)    
    F-16 second hand (Luni, 8 septembrie 2008, 21:33)

    Stefan [anonim]

    Cum nici o tara ex comunista nu a cumparat avioane vechi,era cazul sa fie Romania, prima.Ca in viitor,vom cumpara F-35, este aceeasi poveste ca si cind se promite ca vom fi a doua putere agricola in 2012 si a 7 putere economica din UE. 48 de avioane sint prea multe,30 + 3 cu dubla comanda,dar NOI,sint suficiente si ramin si bani pentru elicoptere, etc. Se vede ca sintem o" buna vaca de muls"financiar. 24 de avioane vechi vor veni sigur din Israel,care primeste de la SUA la jumatate de pret, F-16 serie 52+ adica cea mai moderna varianta a acestui avion. De elicoptere de atac,sa nu vorbim,crede cineva ca vom trimite elicoptere de atac in Afganistan,adica unde nu a trimis Franta sau Germania? Importanta este sa cheltuim valuta si vom mari si datoria externa a tarii.
  • +1 (5 voturi)    
    de aia (Luni, 8 septembrie 2008, 21:34)

    Radu [anonim]

    de aia US alimenteaza conflictul cu Rusia ca sa le cumpere toti vecinii armele. F16 sunt invechite. Iara ne avantam la gunoaie. Dam miliarde in timp ce lumea paraseste tara in masa? si pentru ce? pentru ca sa-i facem bogati pe cei care sunt deja?!
  • 0 (4 voturi)    
    propunere (Luni, 8 septembrie 2008, 21:41)

    Oroles [anonim]

    eu zic sa nu mai cumparam nici un avion, vindem si Mig-urile la fier vechi si in caz de razboi ii amenintam pe inamici cu matura. Asta e in bunul obicei al politicienilor romani care oridecateori a fost vreun razbel i-au trimis pe bietii ostasi la lupta cu fundu' gol.
  • +6 (8 voturi)    
    Tradare!!! (Luni, 8 septembrie 2008, 21:47)

    Sar Castic [anonim]

    Nici nu stim cit vor costa avioanele f 35, nici cind vor fi gata si nici daca Romania va avea bani sa le cumpere... Deci luam vechituri F 16 - as vrea sa stiu care model (block)? Cit va costa sa le modernizam?

    Pe ca loc e Romania pe lista comenzilor la F 35? Sintem parteneri in program cum sint Olanda, Belgia etc?

    De ce am dat Avioane Craiova la Cehi cind Saab oferea un pret bun si investitii off-set in schimbul modernelor avioane Saab Gripen inclusiv asamblarea si mentinerea avionului la Craiova?

    Cum ar fi folosirea off-setului Suedez in construirea soselelor care sint necesare si decolarii/aterizarii avioanelor pe tot cuprinsul tarii in sistemul de aparare Suedez - raspindirea avioanelor pentru a elimina maximum potentialul de distrugere la sol. Cu F 16 care are nevoie de piste de beton, doua lovituri vor ajunge sa puna aviatia romana in indisponibilitate...

    Ce elicoptere vom cumpara? Vor fi noi? Nu am vrut sa vindem IAR Ghimbav la Bell Helicopters sa producem Cobra local - acum ca e detinuta de Eurocopter ce produce in afara de termopane?

    Exista posibilitatea asamblarii si mentinerii elicopterelor local in Romania?

    Totul miroase a spaga si tradare de tara!
    • +1 (1 vot)    
      Corect! (Marţi, 9 septembrie 2008, 11:48)

      Neculai_ [utilizator] i-a raspuns lui Sar Castic

      Cel mai bun comentar, asta e realitatea: Spaga si tradare de tara!
    • 0 (0 voturi)    
      F-35 (Marţi, 9 septembrie 2008, 20:17)

      cinicu [anonim] i-a raspuns lui Sar Castic

      din cate vad eu, F-35 e departe de a fi realizat, probabil va costa cat casa. Dar mi se pare o solutie tocmai buna pentru niste tovarasi: luam o spaga acum pe second handuri, dupa care mai luam alta pe modernizare si alta pe elicoptere si cand ni se face foame iarasi, mai tragem o spaga si pe F-35, ca second handurile se dau la dezmembrari.

      o sa vedem tigani carand cu caruta cate un avion F-16 catre Remat, dar numai dupa ce le modernizam bine, eventual sa coste de 2 ori cat unul nou,
    • 0 (0 voturi)    
      tradare? (Marţi, 9 septembrie 2008, 20:19)

      cinicu [anonim] i-a raspuns lui Sar Castic

      Chiar crezi ca e tradare sa anunti public ca ar fi bine sa luam second hand-uri de la americani, inainte ca macar sa se stabileasca procedura de achizitie si sa inceapa negocierile cu producatorii de avioane? Hmm, de unde ti-a venit ideea asta?
  • +2 (4 voturi)    
    Avioane (Luni, 8 septembrie 2008, 21:55)

    Trifid [anonim]

    Gripen-ul ar fi cel mai bun pentru noi , avand in vedere costurile de intretinere . Dar daca ne alegem cu F16 macar sa fie block 52... daca nu e teapa a la Bechtel . Iar la final rachetele conteaza , ce lansezi din avion . Ar fi cazul sa va amintesc ca fregatele noastre sunt inarmate deocamdata doar cu un tun de 76mm . Un cargou cu trei tancuri pe punte ar fi un adversar redutabil pentru ele :)
  • 0 (4 voturi)    
    bun asa (Luni, 8 septembrie 2008, 21:59)

    titi frana [anonim]

    Trebuia sa ne gandim ca nu avem dupa ce bea apa inainte sa vrem in nato si sa ne luam niste angajamente. Problema e ca luam iarasi fier vechi
    Si l-as intreba pe nea Dobritoiu cu ce o sa-i ajute pe militarii din Irak si Afganistan elicopterele de lupta cand ei or sa moara tot aruncati in aer in conservele alea pe care noi le numim tab-uri?
  • 0 (2 voturi)    
    Bah da prost e romanu! Da rau de tot! (Luni, 8 septembrie 2008, 22:04)

    Umbra lui Ceausescu la Cozia [anonim]

    Cata prostie dumnezeule... auzi siguranta nationala second-hand pentru a reusi sa prafuim pe bani multi niste elicoptere prin desert de dragul americanilor.

    Unde esti Tepes doamne?! Siguranta Nationala second-hand de dragul americanilor!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Profesionistii lu' peste (Luni, 8 septembrie 2008, 22:08)

    filip [anonim]

    Mai intai au spus ca avem nevoie de 48 de avioane, ca asa e strategia de securitate nationala, studii, chestii etc., iar acu zic ca o sa luam 24 la second hand. Pai ma papagalilor, ce profesionisti sunteti voi ma de va jucati asa cu cifrele de la o zi la alta cand e vorba de siguranta nationala?
    Zice asta: "Or noi avem nevoie de aceste aprate astazi, cand militarii nostri cad victime in teatrele de operatii unde sunt prezenti"
    Adica ai nostri mor saracii prin Afganistan si Irak pentru altii, dar noi ne bagam picioarele in securitatea noastra nationala si cumparam tot felul de alte chestii de la aia pentru care suntem in Irak si Afganistan.
    Nu degeaba armata te vrea prost.
    • 0 (0 voturi)    
      mor ai nostri prin afganistan (Marţi, 9 septembrie 2008, 20:23)

      cinicu [anonim] i-a raspuns lui filip

      saracii, le trebuie niste elicoptere ca mor prin afganistan. Pai cine i-a trimis acolo cu transportoarele cutie de conserva - pentru ca s-a facut o spaga la contractul de transportoare Piranha si alea nu sunt bune. S-au dat zeci de milioane pe ele si sunt de kkt, si-au batut joc de bani - iar acum au gasit solutia - ii plimbam cu elicopterul, sa nu mai calce pe mine.
  • +2 (4 voturi)    
    licuriciul (Luni, 8 septembrie 2008, 22:14)

    andrei [anonim]

    era o mare surpriza pentru mine sa se aleaga cea mai avantajoasa oferta, in conditiile in care era si una americana-cea mai proasta. pai nu stiti treaba cu licuriciul? se baga material in continuare. ce mai conteaza alte miliarde de dolari dupa alte si alte miliarde? noi suntem cei mai buni aliati ai americii: oferim totul si nu cerem nimic! decat treaba aia cu licuriciul! ce bine ar fi s-o faca doar cel ce a zis-o!!!!
  • +4 (6 voturi)    
    ce porcarie! (Luni, 8 septembrie 2008, 22:20)

    Razvan [anonim]

    Evident, ne luam F-16 second hand, deja uzate moral, ca deh, niste Eurofighter care sint top-notch, sau performantele Gripen n-au bagat spaga/lobby-ul Bechetelian-Politic.

    Rusine, second-hand-zilor!
  • +3 (5 voturi)    
    Prostie (Luni, 8 septembrie 2008, 22:30)

    Nicolae [anonim]

    Grippen ar aduce statului roman comenzi la export de valoarea contractului !!!
  • +3 (3 voturi)    
    romania (Luni, 8 septembrie 2008, 22:32)

    firestarter [anonim]

    PENIBIL !!!! mi-e rusine cu tara asta in care m-am nascut !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Avioane/masini (Luni, 8 septembrie 2008, 22:56)

    heinrich [anonim]

    Eu zic sa achizitioneze niste Logan-uri. Sunt mai ieftine si nu costa intretinerea lor atat de mult. Si nici de piloti nu mai ai nevoie.
  • +2 (2 voturi)    
    aoleu (Luni, 8 septembrie 2008, 23:04)

    bling [anonim]

    Nimic nu sa schimbat din vremea vechiului regim doar stapanii,inainte cumparam de la rusi dar macar aia ni le vindeau noi,acum cumpara jeguri la mana a doua de la americani,rusine conducatorilor armatei,niste slugi cum au fost intotdeauna,ce dracu sa faci cu 24 de avioane cand au aparut sisteme antiaeriene tor m1,s400,tunguska sau patriot
  • +2 (2 voturi)    
    Va invit sa-i scrieti lui Corneliu Dobritoiu !!! (Luni, 8 septembrie 2008, 23:21)

    gica [anonim]

    La adresa de mai jos gasiti adresa de e-mail:
    http://www.mapn.ro/contact/index.php

    sau pe scurt: cdobritoiu@mapn.ro

    Va rog frumos nu va fie rusine sa-i trimite-ti parerea vostra despre ideea de RAHAT de a cumpara vechituri F16 !
  • -3 (3 voturi)    
    cronica carcotasilor (Luni, 8 septembrie 2008, 23:38)

    me [anonim]

    Ba, da carcotasi mai sunteti. Cand ziceau ca iau 48 F16 noi ziceati ca sunt prea scumpe, ca oricum F35 sunt mai bune, ca toti le inlocuiesc ca oricum sunt tehnologie din '70, bani aruncati pe fereastra, bla bla bla. Acuma ca au facut economie si asteapta F35-ul, iar nu-i bine.
    Romanul are un talent sa se planga in orice situatie.
    • 0 (2 voturi)    
      deci... (Marţi, 9 septembrie 2008, 8:34)

      mig 29 [anonim] i-a raspuns lui me

      de ce mama masii sa cumpere f 16 k dupa aceea sa ia f 35? de ce dracu nu mai stam 3 ani si luam f 35 direct? nu vezi k e o prostie si varianta asta? oricum migurile 21 pe care le avem cu avionica imbunatatita se pipi pe f 16-le americanilor. ;)
      • 0 (0 voturi)    
        romane iar pretinzi (Marţi, 9 septembrie 2008, 18:46)

        Rumalun1st [utilizator] i-a raspuns lui mig 29

        Mig 21 sunt sicrie zburatoare oricum le-ai lua si lea-i baga chiar si fuselaj de titaniu si tot e inferior chiar si -4-ului :D. N-ai cum sa compari un avion din anii 50' cu un avion aparut cam prin 90'. E Mig 21 oricum a fost creat pentru atac la sol EXCLUSIV, pe cand F-16-ul pentru CCA (Close combat airfight). Mig 21 a fost varianta cea mai reusita acum 60 de ani, atata.
      • 0 (0 voturi)    
        F-35 (Marţi, 9 septembrie 2008, 20:26)

        max [anonim] i-a raspuns lui mig 29

        cred ca vrei sa spui 30 de ani. F-35 e in stadiu de proiect, si varianta de export -care nu va fi stealth - nici macar nu se stie cat va costa - se pare ca mult intrucat americanii vor sa-si scoata trilionul de dolari pe care l-au bagat in proiectul asta pagubos. alte tari nu stiu cum sa iasa din proiect - olanda, danemarca, iar noi ne treziram ca avem bani de aruncat aiurea.
  • 0 (2 voturi)    
    aiurea (Luni, 8 septembrie 2008, 23:45)

    bufon [anonim]

    eu ma intreb ce sa facem cu acele avioane. in loc sa se investeasca in cercetare si dezvoltare a armamentului ei arunca banii pe niste vechituri pentru ca sunt depasite.

    sa fim seriosi in cazul unui razboi ce poti face cu ele? cand acum prin satelit iti distrug avioanele la sol. fratilor am trait sub comunism, rusii cunosc fiecare aeroport al nostru la fel ca americanii deci...

    daca tot sunt bani pentru armata, investiti mai fratilor in cercetare. inventati voi un avion mai bun, etc. stiti bine ca avem 2 nave de la englezi platite cu bani grei si care sunt in varianta demo, adica neechipate complet. acum fac acelasi lucru si cu avioanele.
  • +3 (3 voturi)    
    istoria se repeta (Luni, 8 septembrie 2008, 23:59)

    bufon 2 [anonim]

    mai frumosilor mai studiati si voi istoria. in primul raboi mondial ca si in al doilea am fost varza. acum suntem la fel si vrem sa cumparam vechituri, cu bani grei dar tot degeaba.

    am tinut armata cu bani grei fratiorilor, dar am cedat basarabia fara un foc de arma. pur si simplu parlamentarii de atunci au semnat cedarea basarabiei.
    dar nu asta nu a fost de ajuns. cand ne-au amenintat nemtii si maghiarii am cedat NV transilvaniei fara nici un foc de arma. fara nici un foc de arma.
    dar nici asta nu a fost de ajuns. si s-o dus bunumeu ca prostu in Odessa si or murit acolo cam 100.000 de roamani dar or uitat toti de ei ca or luptat impotriva rusilor si n-o primit apoi nimic. da nici asta nu a fost de ajuns. am intors armele si am pierdut cateva zeci de mii doar ca prizonieri in rusia. si ca safie totul pana la capat s-o dus un var de-al lui bunumeu si o luptat si in Tatra de partea rusilor in prima linie si or murit iarasi zeci de mii de romani ca rusii uneori se razgandeau si nu mai ii acopereau pe romani cu mitraliera si nemtii numai ii secereau cu mitraliera. si apoi mai fratilor am vandut toata tara fara nici un foc de arma rusilor - le-a platit datorii 50 de ani, dar acum dupa revolutie trebuie sa platim datorii si europenilor si americanilor.
    ce este cel mai grav este ca in caz de raboi cele cateva avioane vor fi distruse la sol, flora din marea neagra prima data va distrusa si apoi vom primi declaratia de razboi, si in caz de ceva conflict vom ceda teritorii fara nici un foc de arma. la fiecare cat vrea sa ceara. la toti vecinii le dam ce vor, numa sa ceara.

    de ce? pentru ca uitam prea repede, mult prea repede si suntem si prea naivi.
    • 0 (0 voturi)    
      Apoi bufoane.. istoria nu e "sexy" (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:14)

      NisanFlexan [anonim] i-a raspuns lui bufon 2

      Daia nu o studiem... ca ne tzine mama si tata pana la 30 de ani numa ca sa respiram iar cand e greu la scoala ne scarpina in crestet cu cuvinte blajine.
    • +1 (1 vot)    
      istoria ne invata sa nu depindem de altii (Marţi, 9 septembrie 2008, 20:31)

      max [anonim] i-a raspuns lui bufon 2

      Istoria ne invata ca politica de aliante e buna, insa nu trebuie sa te imbeti cu apa rece ca te apara altcineva. Polonia avea garantii britanice si franceze de securitate, tratat, s-a ales praful, i-au impartit nemtii cu rusii. Noi la fel. Trebuie sa facem precum Elvetia si Suedia, sa ne punem la punct si noi o armata competitiva. Gripen sunt mai ieftine, vin si cu comenzi care vor sustine economia, iar ora de zbor costa 4000 dolari, nu 20.000 ca la F-16 sau 35000 ca la Eurofighter. Gripen aterizeaza si pe sosele, pe cand F-16 cere piste special aspirate pentru ca trage aer pe la burta si un banal surub sau piulita il termina. Sa ne imaginam cum ne-am descurca noi cu vechiturile alea de F-16, mai bine daca n-avem bani nu ne mai luam nimic decat asa ceva, va fi o gaura neagra pentru bugetul tarii iar pilotii nu vor apuca sa zboare pe ele ca vor fi tot timpul stricate.
  • +3 (5 voturi)    
    ce goanga (Marţi, 9 septembrie 2008, 0:04)

    Teo Peter [anonim]

    pai daca ar fi asa ca trebuie sa cumparam F16 doar ca sa fie compatibil cu F35 atunci suedezii de ce mai fabrica Grippen si pentru cine? sau poate o fac doar sa fie compatibile cu Suhoi-urile.
    Ungurii si cehii de ce au luat in lease Grippen? cu cine vor ei sa fie copatibili?
    Astia chiar ne cred prosti cu staif. Americanii nu dau nici offset la F16. Despre F16 poti spune ca sunt doar americane in rest sunt Miguri 21 in toata regula. Ca zboara frumos.. si aparatul lui Vuia zbura frumos.
    E foarte dureros ce se intampla in Romania.
  • +3 (3 voturi)    
    Politicienii e baieti destepti sau tunul de adio (Marţi, 9 septembrie 2008, 0:24)

    Mefisto [anonim]

    Pai cum sa plece de la guvernare cu buzunarele doar pe jumatate pline cand pot sa mai dea un tun de cateva milioane? Pardon, zeci de milioane ca doar comisionul e colectiv. Paradoxul este urmatorul: performantele second hand-ului sunt sub cele ale MIG-ului modernizat! Cine nu crede sa verifice! Cred ca este o tema buna pt. domnii din presa noastra "independenta"!
  • +5 (5 voturi)    
    propunere de afacere (Marţi, 9 septembrie 2008, 0:28)

    dedalus [anonim]

    Eu stiu un muzeu care are de vanzare Fokkere din primul RM. Le da cu piese si garantie 12 luni.

    Aia de vindeau zepeline au dat faliment...
  • +3 (5 voturi)    
    Iar cumparam chestii second hand (Marţi, 9 septembrie 2008, 0:28)

    Dragos [anonim]

    Prefer un Saab Gripen NOU unui F-16 Second Hand asa cum prefer un Volvo nou unui Doge vechi.
    F-16 SH este un fel de anvelopa resapata gen MIG 21 Lancer.

    Americanii au inventat " Programul RABLA" la avioane,iar Romania plateste.
  • +3 (3 voturi)    
    USA anunta un contract deja incheiat (Marţi, 9 septembrie 2008, 3:37)

    Stefan [anonim]

    Wall Street Journal zice ca Romania a incheiat deja un acord pentru 48 de aparate F-16, noi si aduse la zi. Cine dezinformeaza?

    http://online.wsj.com/public/article_print/SB122056503871901333.html , mai pe la sfarsit:
    "[....] The U.S. recently announced F-16 sales to Morocco and Romania. Those sales, each for roughly $100 million per plane with training, related equipment and support included, offer an indication of how lucrative the Iraq deal could be for Lockheed Martin and its suppliers, which include Raytheon, Boeing and engine makers such as General Electric Co. and United Technologies Corp.'s Pratt & Whitney.

    Morocco's purchase of 24 F-16 jets is worth as much as $2.4 billion. The Romanian deal, for 48 new and upgraded planes, is worth as much as $4.5 billion."
    • +1 (1 vot)    
      confuzie (Luni, 15 septembrie 2008, 11:53)

      max [anonim] i-a raspuns lui Stefan

      nu e vorba ca s-ar fi incheiat un acord - e vorba de autorizarea care trebuie data inainte sa se faca o oferta partii romane. Dar e bine de stiut ce vor sa ne ofere americanii si la ce pret - 24 avioane noi si 24 vechi - block 25 (foarte, foarte vechi) la 4.5 miliarde dolari. Se pare ca e superoferta, ca a ajuns F-16 - considerat a fi "avionul ieftin pentru productie in masa" sa coste enorm - probabil pentru ca nu prea se mai fabrica si o sa mai tina aia linia numai pentru noi.
  • +2 (2 voturi)    
    Or sa cada si astea ca MIG 21 (Marţi, 9 septembrie 2008, 8:06)

    BEDE [anonim]

    F16 la mana a doua, deci uzate, or sa inceapa sa cada si astea cum au cazut MIG21 - inafara de cazul cand se vor plati bani grei pt intretinere. Americanii le dau pt ca nu vor mai fabrica F16 si nu vor sa le mai intretina.
    Ar fi fost de luat SAAB sau Eurofighter - avioane care se mai produc si in prezent si sunt folosite de tari europene. Dar, dupa ce i-am pupat in kuhr pe rusi, hai sa-i pupam in kuhr si pe americani si sa le cumparam gunoaiele pe bani grei.
    Mi-e o scarba cronica de cei care iau asemenea decizii.
  • +1 (1 vot)    
    vechituri la pret de aparate noi (Marţi, 9 septembrie 2008, 8:25)

    mim [anonim]

    din cate stiu eu un avion F16 nou consta 30-50 mil$ (depinde de echipari). daca fac un calcul sumar ar insemna 800/24=33 mil$ pentru un second hand. intr-un bun spirit romanesc reusim sa cumparam vechituri aproape la pret de nou, oare gura lor cat mananca de pe urma contractului asta?
  • 0 (0 voturi)    
    Varianta Optima (Marţi, 9 septembrie 2008, 8:26)

    Casragoz [anonim]

    Eu nu inteleg de ce nu optam pentru un avion care si-a dovedit eficienta in teatrele de operatiuni:
    Sopwith Camel - un avion pentru care putem produce integral componentele, superusor si economic, acest avion este greu detectabil radar, eficienta sa a fost dovedita pe toate teatrele de operatiuni, si este un avion indragit de toti pilotii. Garantez ca putem avea 1000 de bucati cu numai 30 milioane de dolari, foarte economice, acestea pot merge cu motoare diesel.
    Faceti si voi un calcul 48 de avioane cu xxx milioane de dolari sau 1000 cu 30.
    Rauvoitorii vor zice ca sunt vulnerabile, dar stau si va intreb are inamicul 1000 de rachete aer aer la un moment dat? Presupunand ca rata pierderilor ar fi de 90% tot vor mai ramane 100 de avioane care sa sfideze inamicul.
    Avioanele propuse de de guvernanti au nevoie de aeroporturi, Sopwith nu, poate zbura de pe camp.
    Cu numai un miliard de dolari putem achizitiona 33333 de avioane Sopwith Camel. Aviatia Rusiei are 2000 de avioane, sa presupunem ca pentru fiecare exista 12 rachete, inseamna 24.000 de mii de rachete, inseamna ca daca vom ataca rusia, cu o rata de success a aviatiei ruse de 100% tot vom mai ramane cu 9333 de avioane capabile de dea o lovitura mortala necredinciosilor.
    Deci dragi impatimiti ai aviatiei votati Sopwith Camel, este avionul viitorului, motorul de 110 cai se produce deja la Dacia Pitesti, capacitati de productie exista din plin la Bacau si Craiova, si nu uitati cel mai important lucru este ca 33333 de capsunari din italia pot veni in mandatul urmator si devani din tarani, someri sau constructori adevarati piloti, asii inaltimilor.
    • 0 (0 voturi)    
      sapun cu camila (soapwith camel ) (Marţi, 9 septembrie 2008, 15:41)

      petronas [anonim] i-a raspuns lui Casragoz

      Acest avion al dumneavoastra soapwith camel zboara cumva fara pilot?.....sau vin la pachet cu 33333 de chinezi care sa la piloteze?.....Sincer nu cred ca pierderea a 24000 de pilotzi romani ( pe care nu-i avem bineinteles) ar fi considerata o victorie?...
  • +2 (2 voturi)    
    Cine sunt acesti imbecili care ne conduc (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:41)

    Un nedumerit [anonim]

    Oare Ungaria si Cehia nu sunt deja membre NATO. Cu toate astea ei au cumparat de la suedezi. De ce sa cumparam de la suedezi avioane noi, cand mai bine cumparam avioane second hand de la americani (daca nu cumva or fi din alea date la reconditionat de Israel). F35 este un proiect. Sunt vreo 2 tari care vor sa se retraga. Cu ce mama naibii vin americanii? Suedezii aduceau la fel ca si in Ungaria si Cehia si altfel de firme dispuse sa investeasca in Romania. Intr-adevar daca cu MIG-urile din 65 ara pilotii nostri acum, cu F16 o sa are in 2-3 ani. De ce sa ne antrenam pilotii in Europa la jumatae de pret cand putem sa-i antrenam in USA la costuri duble. Care sunt costurile cu mentenanta? O alta imbecilitate: cine isi inchipuie ca or sa ajunga elicopterele si avioanele noastre in Afganistan? Cei care conduc Ministerul apararii sunt niste cretini de la ministru la ultimul locotenent. Parca era vorba de o dotare in valoare de 3 miliarde de euro. Acum a ajuns la 800 de milioane de dolari?! Cu pregatirea pilotilor inca 800 milioane. Unde sunt restul de bani? Adica restul ala care e in EURO. Pai cum sa se gandeasca ei la proiecte cu Uniunea Europeana , cand te pregatesti de tunuri din astea!!
  • +2 (2 voturi)    
    Iar SH??? (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:46)

    Dan [anonim]

    Da ceva NOU chiar nu se poate cumpara??? Grippen erau mai bune si oferta lor era FOARTE avantajoasa ... F16 e invechit; iar daca e SH ... cred ca nici macar motor nu o sa aiba unele ... O sa stea la sol pana ruginesc, apoi o sa le "modernizam" si tot la sol or sa stea ca modernizarea s-a facut tot cu echipamente SH ...
    Ba nesimtitilor care tot luati decizii - m-am scarbit de voi!!!! Parca imi vine sa le dau dreptate pana si astora care tot vor autonomie ... si lor le este scarba de TOT ce e in tara asta ...
  • +3 (3 voturi)    
    SH (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:46)

    Crapu' [anonim]

    Avind in vedere ca sintem membrii second hand ai NATO si UE, la ce va asteptati sa primim?
    Tehnica militara deja SH- a se citi seven hand- la preturi exorbitante de la supplayer-ii NATO, fregatele fantoma engleze resapate si vindute statului roman la pret de 5 stele.
    Bai fratilor- politicieni de rahat- chiar nu aveti nici un pic de demnitate, chiar asa de mult vi s-a acutizat spondiloza cervicala de v-ati blocat in pozitia ghiocelului?
    Dotarile armatei nu sint electrocasnice pe care sa le cumperi de la Altex cu buletinul, ele trebuie sa fie noi, fiabile si performante. La momentul actual aeroflota rusa de MIG-uri si Suhoi ar face o excursie de placere de la Vladikavkaz pina la Londra si retur, fara sa intimpine nici cea mai mica opozitie.
    Ce faci cu F16 SH-nici macar-Lancer?
    Intr-adevar ne trebuie si niste elicoptere de atac, dar pe cine sa atacam cu ele?
    Din istorie stiu ca , cu doua sau trei exceptii, romanii nu au atacat pe nimeni, am fost numai atacati.
    Acum am ajuns jandarmii pacii, fara noi nu se poate in teatrele de lupta de aiurea'n tramvai.
    Pentru romanii de acasa si pentru dezvoltarea tarii nu faceti absolut nimic. Spitale fara aparatura si cadre medicale fara nici o tragere de inima, gradinite si scoli insalubre, sistemul de asigurari sociale la pamint, dar o gasca opulenta, in continua acumulare de averi ilicite (comisionul-scuzati, spaga- nu este legiferat care efectiv ride in nas si sfideaza acest popor.
    Rusine!
  • +3 (3 voturi)    
    talhari (Marţi, 9 septembrie 2008, 9:47)

    timtim [anonim]

    suntem iar talhariti, cu totii, caci din banii publici (ai mei, ai tai, ai intregii tari) se iau vechiturile astea. Care mai tarziu vor fi modernizate cum au fost si MIGurile-21 si apoi scoase din uz ptr achizitionarea altor vechituri, prin mijlocirea copiilor crescuti de talharii de azi. Nu cred ca NATO ar fi avut de comentat impotriva alegerii Grippen, fiind avioane acceptate in structurile NATO, insa la mijloc sunt afaceri. Incredibil cat de tampiti suntem de-i avem p'astia in fruntea tarii! INCREDIBIL!
  • +3 (3 voturi)    
    q (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:08)

    ccp [anonim]

    este evident ca sintem un popor de PUPINCURISTI(asta ne caracterizeaza cred ca genetic) de la presedinte la opinca.nu va iluzionati sintem un f... in calea p.... atit pt americani cit si pt astia din UE.Pe americai ii intereseaza sa-si duca razboaiele pt resurse pe alte teritorii decit al lor ,iar UE are nevoie de piata de desfacere(aici sintem buni pt ca romanul cumpara la orice pret orice i se baga sub nas)
  • +1 (1 vot)    
    Bataie de joc (Marţi, 9 septembrie 2008, 10:45)

    Respect [anonim]

    Deci planul este sa cumparam avioane deja uzate fizic si moral, pe bani de noi-noute, si hai sa ghicim: din Israel, cumva? Mai bine da-ti-le banii direct (sa-si ia avioane noi pe banii nostri) si nu mai luati rablele ca dupa aia trebuie sa platim si intretinerea lor. Eventual si "modernizarea" prin Elbit.

    Va mai mirati de ce nu ne respecta nimeni... daca noi nu ne respectam... Rablele la rable trag...
  • +2 (2 voturi)    
    sa ne intindem cat putem (Marţi, 9 septembrie 2008, 11:41)

    c [anonim]

    Cel mai ieftin pentru Romania ar fi fost sa cumparam avioane Gripen sau Eurofighter cu conditia sa infiinteze facilitati de construcii/reparatii in Romania, si elicoptere de la firma care s-ar oferi sa cumpere o fabrica de elicoptere din Romania si s-o modernizeze. Cred ca nu ne putem permite mai mult cu economia pe care o avem...din moment ce nu ne permitem strazi si scoli...nu putem avea pretentii la cine stie ce...
  • -1 (1 vot)    
    de ce F16! (Marţi, 9 septembrie 2008, 12:09)

    Ciprian [anonim]

    Dupa ce am citit toate mesajele, zic slava Domnului ca nu se face un referendum si in chestiunea asta...

    F-16 este un avion muti-rol, a carui eficacitatea este dovedita de-a lungul anilor in misiuni de lupta. Avionul a fost podus in peste 11.000 de exemplare la nivel mondial! Nu doar ca avionul integreaza o tehnologie matura, este ieftin, dar si costurile de intretinere sunt relativ reduse.

    Pe de alta parte in ceea ce priveste tendinta la nivel mondial fortele aeriene a statelor care poseda un buget corespunzator, prefera operarea unor avioane de lupta mai mari, care in ciuda costurile de intretinere ridicate prezinta avantaje cu privire la puterea de foc si superioritatea in lupta aeriana.

    Pentru Romania insa F-16 este mai potrivit, tot ce ramane este efectuarea unei tranzactii corecte: Romania are antecedente in ceea ce priveste suspiciunile de coruptie a unor oficiali care au cumparat tehnica de lupta la mana a doua cu preturi ridicate!
    • +1 (1 vot)    
      Lumineaza-ne!! (Marţi, 9 septembrie 2008, 13:45)

      Un nedumerit [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      Poate nu ar fi rau sa precizezi niste surse cand faci afirmatii de genul asta. Si rusii pot sustine ca Mig 21 si mai nou MIG29 (tehnologie din anii 80 pt cel din urma) sunt multirol si inglobeaza "tehnologie matura". Deci Grippenul care e complet nou si cumparat de unguri, cehi, sudafricani e o optiune mai proasta decat F16 din anii 70!!! De unde vine logica asta? In plus mentenanta si pregatirea pilotilor sunt la doua treimi ca si costuri fata de americani. Sa nu mai punem la socoteala ca incheierea unui contract avantajos aduce companii care lucreaza cu SAAB in Romania. Iar nu in ultimul rand sigur, ofera cel cred aceleasi conditii pentru siguranta pilotilor ca si F16. Asteptatam argumente (altele decat 11000 de exemplare si tehnologie matura)
    • +1 (1 vot)    
      ... nu chiar... (Marţi, 9 septembrie 2008, 14:54)

      Sar Castic [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      Sint citeva adevaruri in ceea ce zici. DAR, cum raspunzi la faptul ca un contract cu Suedezii ar fi fost 100% off-set, obtineam avioane noi, si puteam investi in reteaua de drumuri si in industria aeronautica...???...

      F 16 sint avioane bune pentru americani care au bazele departe de inamic in SUA. F 16 au nevoie de piste betonate - doua lovituri in cele doua baze pe care le avem le vor pune in afara actiunii. F 16 sint mai scump de intretinut si sigur vor veni cu o combinatie de motoare Pratt&Witney si general Electric care vor face intretinerea si mai scumpa...

      Avem nevoie de avioane de aparare a Romaniei - nu a Iraqului , Afghanistanului sau SUA.

      Singura optiune viabila e Gripen, dar cum guvernantii nu sint si responsabili pentru actiunile lor, se pare ca spaga invinge din nou. Chiar numai inchiriate si tot mai bine - macar le FOLOSIM 10-20 de ani nu le tinem in rinduri pe marginea aeroporturilor - Google Earth Giarmata sa vezi MiG 23-urile si Kogalniceanu sa vezi MiG 29-urile care se descompun in vederea lumii.
  • -1 (1 vot)    
    avioane si piloti (Marţi, 9 septembrie 2008, 13:03)

    rick [anonim]

    Avioane F-16 noi sau uzate e cam tot una pentru Romania, deoarece Romania nu are piloti apti sa le conduca. Acest aspect nu este deloc amintit.
    In ultimele decenii din lipsa de fonduri pilotii militari romani erau in aer doar cateva ore pe an !!! Un pilot american se antreneaza 70 de ora pe luna, unul german 52 de ore. Sistemul de selectie a pilotilor a ramas acelasi mostenit de la comunisti, un ssistem complect gresit (care si explica si uriasa rata de prabusiri, in mod deliberat explicate prin "calitatea proasta" a avioanelor de tip sovietic. Afirmatie complect gresita.
    La un recent training comun de zbor, pilotii americani au declarat neoficial, nivelul catastrofal de pregatire al pilotilor romani. Bineinteles nimeni in Romania nu vrea sa accepte aceasta realitate.
    In situatia in care un pilot roman catapultat este transportat la spitalul din Turda cu o caruta trasa de cal, se pune intrebarea daca tara asta este capabila sa intretina o forta aeriana.
  • +1 (1 vot)    
    Second hand e cel mai bun (Marţi, 9 septembrie 2008, 13:06)

    Second Hand [anonim]

    Deoarece la noi se vand foarte bine hainele second hand, masinile second hand si mobila second hand (pe romaneste hainele purtate, masinile uzate si mobila folosita), urmeaza logic ca si achizitiile publice trebuie sa se faca dupa acelasi model!!!

    Lasand gluma deoparte si tinand sa zic din capul locului ca nu ma pricep la avioane catusi de putin, cred ca niste avioane noi ar fi mai bune si macar pentru ca nu se uzeaza moral la fel de repede. Iar in caz - Doamne fereste - de conflict, cei 20 de ani scursi intre proiectarea F16 si proiectarea Eurofighter sau Grippen vor conta enorm. Ganditi-va ce inseamna 20 de ani la masini. Banuiesc ca diferenta e si mai notabila daca vorbim de avioane militare.
  • -1 (1 vot)    
    greseli (Marţi, 9 septembrie 2008, 22:33)

    levi [anonim]

    Statul major al Ungariei prefera f -16 cumparare de Gripen a fost o decizie politica,intrucit suedezi au promis investiti in valoare 110 % din valoarea de achizitie!Statul major al Ungariei este constienta ca nu se poate apara singur si avionele trebuie sa fie compatibile cu avioanele si sistemele nato1Performantele de zbor mai bune al SU sunt echivalate de sistemele informatice integrate !Conteaza mult mai mult pilotul si experienta vezi razboaiele Israelului,putin stiu ca avioanele izraeliene f-15 au doborit mai multe avione Mig-25 pilotate de rusi!In ultima instanta Grippen nu a fost testat in nici un razboi,si f-16 da si a facut fata cu brio!Alegerea unui model de avion este detrminat de strategie de aparare a unei tari,trebuie sa identifici adversarul in prima faza,dupa aia sa-ti dai seama ce tactica va folosi si dupa asta te decizi ce modele vrei,f-16 este un avion multifunctional,care ne este necesar!Astea sunt argumentele obiective,restul e cancan...
    • +1 (1 vot)    
      $$$ (Vineri, 12 septembrie 2008, 19:25)

      max [anonim] i-a raspuns lui levi

      si ma rog pretul si conditiile de achizitie au ceva de-a face cu toata povestea, sau sunt niste detalii nesemnificative - la banii nostri ne permitem orice chestie.

      F-16 nu e un avion bun pentru conditiile de la noi. Pe langa pretul de achizitie care pare aiurea pentru niste vechituri, trebuie sa investim inca vreo 200 milioane euro in refacerea bazelor aeriene ca sa se potriveasca cu ele (nu incap in hangarele de MiG-21, trebuie piste mai lungi, betonate, etc.) Ca sa nu mai vorbim de costurile uriase de intretinere si modernizare.
  • +1 (1 vot)    
    F-16 cad ca MiG-urile (Vineri, 12 septembrie 2008, 19:21)

    max [anonim]

    Atentie, o minima cautare pe net va arata ca F-16 vechi cad precum Mig-urile.

    vedeti aici un articol din presa belgiana din 2005 despre un F-16 care a cazut, omorand pilotul. Se precizeaza in articol ca este al 3-lea accident mortal cu F-16 din ultimii ani. Hai sa ne luam si noi repede vreo 24, ca e superoferta! Ni le dau la pret de avioane noi dar trebuie sa ne grabim!

    http://www.air-attack.com/news/news_article/635/Pilot-dies-in-F-16-crash.html
  • +1 (1 vot)    
    BRBR (Duminică, 14 septembrie 2008, 16:14)

    GFGF [anonim]

    da. F-16 Block 25 asta ne mai lipsea, jafuri de la israelieni din 95-96.I se mai zice si Netz(Soim).Vor fi 800 de mil de dolari si modernizarea la Elbit inca 800 de milione sau mai mult.Schemele deja verificate sutn cele mai bune...TRAISCA ARMATA SI GENERALII EI CU SALARII BABANE.Daca sunt second hand macar sa luam Block 40/45 au avionica mai buna.Bine ar fi sa luam 36 de Gripen NG la 2 miliarde si 36 de SuperCobre .la 1 miliard..daca ar putea fi asamblate la Craiova si Brasov ar fi chiar extraordinar...IDIOTENIA CU F-35 E DE SCOS OCHII LA FRAIERI NU VOM AVEA NICIODATA ASA CEVA...UNGURII,CEHII SI ALTII AU INTELES ASTA.
  • +1 (1 vot)    
    dezastru (Vineri, 19 septembrie 2008, 16:44)

    gmc [anonim]

    asta e chiar culmea.gripen este singura varianta la care cei insarcinati cu inzestrarea ar trebui sa se gandeasca.americanii or sa ne dea 24 de f-16 directdin desertul mojave unde au stat la soare pana sa le cumpere disperatii de romani.+gripen vine cu o oferta de offset foarte buna care pemite industriei romanesti de domeniu sa aiba continuitate in lucru.eu unul sa fiu pilot de aviatie militara as refuza sa zbor pe second-uri.avem piloti foarte buni.le ajunge lor ca abia au parte de ore de zbor.acum le mai dam si vechituri.bravo noua.suntem niste lingai.
  • 0 (0 voturi)    
    Iar cumparam harburi (Miercuri, 24 septembrie 2008, 11:59)

    Dan [anonim]

    In '96 la salonul aeronautic de la Los Angeles aceste avioane nu au mai efectuat demonstratia de zbor pentru a nu fi comparate cu Suhoi 27 si noi le cumparam 12 ani mai tarziu si la mana a doua? Se zice ca ar avea si gauri de glont de la exercitiile de tir ale prescolarilor afgani.
  • +1 (1 vot)    
    Avioane (Marţi, 30 decembrie 2008, 13:57)

    GRIPPEN [anonim]

    Sa dea domnu sa cumpere grippen..sunt mult mai performante mult mai noi si in plus suedezi ne-au asigurat piesele de schimb etc...pentru cateva milioane de dolari(sute) ROMANIA mai bine zis ministru nu are ce sa mai puna si el in buzunaru lui si cumpara dealea mai ieftine si mai proaste,sai ramana si lui bani...dar sa se gandeasca ca dak da un razboi peste noi..cu 24 de avioane nu faci nimik..mai ales ca au aparut sisteme de lupta anti-aerian performant...etc...Mai bine sunt grippen e mult mai performant..si fac pariu ca grippen vs f-16 clar k grippen castiga...DOAMNE AI MILA DE NOi!
  • +1 (1 vot)    
    avioane (Marţi, 27 octombrie 2009, 16:35)

    danutz. [anonim]

    MI SI MILA...de MIG-urile 29 scoase din UZ.... PT CE?:|:|....sunt avioane perfecte:| mult mai bune decat rablele de f16:|...mi greatza
  • +1 (1 vot)    
    avion (Sâmbătă, 6 februarie 2010, 0:52)

    zeus [anonim]

    in mod clar : gripen


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by