Sondaj: Aproape 40% dintre angajatii romani stau pe messenger in timpul serviciului

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 5 septembrie 2008, 10:13 Actualitate | Esenţial


39,5% dintre angajatii cu acces la internet din Romania stau pe programe de tip messenger in timpul orelor de lucru, arata un sondaj efectuat de BestJobs, in randul a 1.627 de persoane, in perioada 29 august-1 septembrie 2008 si citat de agentia NewsIn.

"Majoritatea firmelor din Romania pierd anual aproape 25% din productivitatea unui angajat din cauza faptului ca acesta isi petrece timpul stand de vorba cu prietenii. In medie, salariatii stau la serviciu pe net cel putin 2-3 ore", a declarat pentru NewsIn Constantin Ferseta, manager marketing Neogen. Specialistul in recrutare sustine ca angajatorii ar putea stopa aceasta practica prin interzicerea folosirii in timpul serviciului a programelor de tip Yahoo Messenger, Skype sau Google Talk.

Constantin Ferseta considera ca cei care au cel mai mult de castigat de pe urma folosirii messengerului sunt programatorii de software, care economisesc timp si bani atunci cand lucreaza de acasa pentru companii din tara si din strainatate.

Reprezentantul companiei Psihoselect, Alina Sterpu, a explicat ca de cele mai multe ori angajatii care stau pe "mess" sunt cei care au insuficiente sarcini la locul de munca. Potrivit specialistului in resurse umane, acest gen de conversatii nu afecteaza productivitatea muncii, ci faptul ca managerii unitatii aloca mai multe ore decat este necesar realizarii unei sarcini de serviciu.

"In functie de cat au de lucru, unii angajati pot sa acorde intre 5% si 50% din timpul lor pentru astfel de activitati. De regula, angajatii ale caror venituri nu sunt legate de performanta folosesc mult mai mult mess-ul si internetul in scop personal, decat cei care au un determinant imediat pentru munca lor", a argumentat Alina Sterpu.

In schimb, Eliza Nechifor, coordonator de marketing si comunicare la Manpower, sustine ca utilizarea messengerului poate aduce beneficii firmei sau institutiei, pentru ca transmiterea datelor de uz intern intre angajati se face astfel intr-un timp foarte scurt. "In Statele Unite ale Americii, acest tip de comunicare este folosit pe scara larga de catre angajatii majoritatii companiilor", considera reprezentantul Manpower.

Eliza Nechifor mai spune ca aceasta practica nu este agreata de comaniile multinationale din Romania, care interzic angajatilor folosirea messengerului pentru a stopa in acest fel scurgerea de informatii.

Potrivit unui studiu efectuat de compania IT Secure Pro, distribuitor in Romania al unor solutii de monitorizare a traficului in retele, navigatul pe site-uri care nu au legatura cu activitatea desfasurata de angajati cauzeaza pierderi de productivitate de 40% in fiecare an.

Un angajat roman aduce anual angajatorului un profit mediu de 400 de euro, de peste zece ori mai putin decat media europeana si de doua ori mai putin decat media inregistrata la nivelul Europei Centrale si de Est, unde indicatorul este de 850 de euro pe an, arata o analiza a PricewaterhouseCoopers.

Studiul Saratoga - Human Capital Benchmarking realizat de firma de consultanta a indicat pentru anul 2007 un nivel mediu al profitabilitatii pe cap de angajat occidental de 4.254 de euro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5441 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    messenger (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:29)

    ion [anonim]

    Si daca nu o sa stea pe messenger o sa stea pe telefon si o sa umfle conturile operatorilor de telefonie mobila sau fixa.
  • +3 (5 voturi)    
    exact (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:37)

    RALUCA [anonim]

    Bun articol, insa ati uitat sa mentionati ca salariul angajatului roman este cu 70 la suta mai mic decat cel al europenilor ...........si ma intreb unde este motivatia de a nu sta pe messenger???????????
    • 0 (2 voturi)    
      mda (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:50)

      MIHAI [anonim] i-a raspuns lui RALUCA

      Nu esti PRO-activa, Raluca :)))
    • 0 (4 voturi)    
      Nedumerire (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:56)

      tzuptzup [anonim] i-a raspuns lui RALUCA

      Stai ca nu inteleg...e nevoie de o motivatie de a NU sta pe messenger?...pai te duci la birou ca sa muncesti, nu ca sa stai pe messenger. Sa muncesti ca tu sa poti duce un trai decent, cred ca depinde doar de tine, nu de faptul ca unul in alta parte are un salariu mai mare. De ce nu gandesti si invers?...sunt oameni care fac acelasi lucru ca si tine pe bani mult, mult mai putini. Asta inseamna ca ei trebuie sa fie demotivati si sa stea pe messenger?...eu cred ca cine are chef de munca, munceste si fara a sta pe chat.
      • 0 (2 voturi)    
        poate te lamuresti (Vineri, 5 septembrie 2008, 16:33)

        c [anonim] i-a raspuns lui tzuptzup

        Fiecare se relaxeaza cum poate. Aia care nu fumeaza sau nu beau cafea probabil browseaza mai mult pe net si stau mai mult pe messenger. Conteaza sa faci si pauze sa te relaxezi...eu nu cred ca e eficient sa muncesti fara pauze. S-ar putea ca in 8 ore cu 10 minute de pauza in fiecare ora sa muncesti mai mult decat ai muncit in 8 ore cap coada. Si atmosfera la locul de munca e altul daca tu si colegii mai faceti pauze...
  • +1 (3 voturi)    
    ia sa ne scuteasca Constantin Ferseta (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:46)

    georgel [anonim]

    apai la ce regim totalitarist au ei la neogen... probabil te cronometreaza cat stai la baie...
  • +7 (9 voturi)    
    Uite unde zacea pierderea de productivitate (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:47)

    Razvan [anonim]

    Nu in:
    - sarcini prost formulate
    - resurse insuficiente alocate pentru rezolvarea sarcinilor
    - atribuirea sarcinilor catre persoane cu competente neadecvate rezolvarii lor
    - insuficienta pregatire a personalului
    - lipsa de comunicare verticala si orizontala
    - lipsa de 'sens' a sarcinilor (ti se da de lucru, mult prost si fara finalitate)
    - pierderea timpului cu sedinte cretine
    - in raportari fara sens (unii ajungand sa piarda mai mult timp raportind despre ce fac, decit facind propriu-zis ceva)
    - in faptul ca locul si mediul de munca s-au degradat in ultimul hal, transformindu-ne in robotei care stau in niste cavouri de 2x2mp numite cubicule, fara absolut NICI O PLACERE a muncii.

    Nu.
    Doamnelor si domnilor, angajatul roman e ineficient, ca sta pe messenger si ca 'vorbeste cu prietenii'. Mi se pare genial. Sigur, sint curios daca "mega-consultantii" astia de renume mondial, cunoscuti in toata tara si la Crevedia, au auzit cumva de firma GOOGLE si de impactul pe care il are un mediu de lucru prietenos (da, inclusiv messenger) asupra productivitatii muncii si asupra creativitatii angajatilor.

    Frate, stau si ma intreb, cum ajung toti timpitii consultanti?
    • +1 (3 voturi)    
      Consultantii sunt sunt un fel de guru fara adepti. (Vineri, 5 septembrie 2008, 12:25)

      Consultantu' lu' peshte [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      :)
    • 0 (0 voturi)    
      Cum ajung tampitii consultanti? (Sâmbătă, 6 septembrie 2008, 15:34)

      anti consult [anonim] i-a raspuns lui Razvan

      Simplu.... aplica pe bestjobs si pe google :)
  • 0 (2 voturi)    
    :)) (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:50)

    dea [anonim]

    aha! sau lasati! sa ne inchida accesul la mes si gtalk? am ras juma de ora dupa ce am citit articolul! pai sa avem pardon dar se poate face chat si pe neogen:)) sau se poate improviza un chat si prin e-mailuri! ok! inchidem anumite site-uri si nu avem acces la mail la nici un fel de chat...angajatul roman, inventiv de altfel, tot va sta pe net sa citeasca un articol 2-3 (evident la munci...ca sa fie in pas cu stirile si moda) si...tot va pierde timpul pe net!
    ca sa fie performanti angajatii? interesanta treaba de aflat cum sa ii facem sa dea maximum:)) am lucrat la banca si...nu aveam timp s astam pe net pt ca era f mult de munca! asa ca...omul cand are de muncit, si ii place sa munceasca, munceste! cand e nemultumit...o sa faca treaba mai asa...de mantuiala...pe principiul: timpul trece leafa merge:))
  • +1 (1 vot)    
    eu stau cam 95% din timp (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:55)

    RADU [anonim]

    pe chat.....dar fara el nu merge treaba....seful chiar ne-a rugat sa folosim chat-ul...pe bune
  • 0 (2 voturi)    
    din contra (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:55)

    madmax [anonim]

    la noi au scos mess-ul si a scazut productivitatea muncii... de ce? simplu...cand vb pe mess te mai si relaxezi, lucrezi cu ceva mai multa placere... dar cand esti izolat in birou, zi de zi... incepe sa ti se cam taie.
  • +1 (3 voturi)    
    "Bun" articol (Vineri, 5 septembrie 2008, 10:57)

    programator [anonim]

    Din cauza ca romanii aduc de zece ori mai putin profit si-au deschis multe companii multinationale sedii in Romania si au dat afara angajatii din Franta, Germania, ....
    As fi curios sa vad si eu analiza PricewaterhouseCoopers, probabil e in engleza si traducerea a avut un pic de suferit.
    • +2 (4 voturi)    
      Evident (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:25)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui programator

      Absolut de acord cu tine, dupa cum scriam si in postarea mea de mai sus.

      Romanii si Bulgarii muncesc cel mai mult dintre europeni [
      http://life.hotnews.ro/stiri-fun-4230653-capital-romanii-bulgarii-muncesc-cel-mai-mult-dintre-europeni.htm ]

      Parca si aud discutia intre CEO si VP:
      "E insuficient, draga: iti dai seama cit ar putea sa munceasca sclavii astia daca le luam SI messengerul?"
  • +2 (4 voturi)    
    asa si??? (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:01)

    al eu [anonim]

    care-i problema??

    eu folosesc si mess si gtalk la serviciu, ca am nevoie sa comunic cu colegii at cand nu sunt in sediu si e mult mai rapid decat un mail si mult mai putin costisitor

    cine vrea sa munceasca munceste... chiar daca nu are mess, sau gtalk sau net tot taie frunze la caini daca vrea
  • 0 (2 voturi)    
    sigur..... (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:02)

    BOARY [anonim]

    Daca angajatii romani ar folosi messul in proportie de 80% cu siguranta ar creste si proftul mediu pe angajat la peste 850 euro anual; cei de afara de ce credeti ca-si lasa angajati sa foloseasca astfel de programe...??!!!
  • -1 (1 vot)    
    si io acu la servici... (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:05)

    adi [anonim]

    si stau pe mess....io leam zis sami dea mai mult de lucru....!!!
  • +1 (3 voturi)    
    Ce articol penibil!!!!!! (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:06)

    gigi [anonim]

    Si daca stau angajatii pe messenger care e problema?
    Care e de fapt rosutl articolului?
    Pe ce ar tebui sa stea angajatii?

    Hmmm.. dubios
  • +1 (3 voturi)    
    specialistii lu peste (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:14)

    ziggy [anonim]

    Mda, ce sa spun, parca numai in Romania se sta pe mess, eu lucrez in Olanda si situatia este exact cum era in Romania, toata lumea sta pe mess.
    Sa vezi ce o sa mai creasca Romania daca nu o sa mai stea angajatii pe net!!!
  • 0 (2 voturi)    
    andiamo (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:24)

    puki [anonim]

    La munca baaa, nu la dat buzz-uri
  • +2 (4 voturi)    
    ei na (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:32)

    trix [anonim]

    in curand o sa ti sa spuna sa inchizi telefonul personal la serviciu, doar ca sa fim mai operativi.
    o sa se reintroduca gimnastica de inviorare la careu dis-de-dimineata impreuna cu intonarea imnului companiei cu mana pe inima.
    sa film seriosi, sunt companii in romania care pun la dispozitie masa de biliard, mese de ping-pong si alte lucruri care mai relaxeaza angajatul. circula pe net acum ceva timp o prezentare cu birourile google. poti veni cu cainele, poti sa te joci, poti sa faci orice iin firma aia, atat timp cati iti respecti dead-line-urile.

    munca in multinationalele lui peste este o sclavie certificata. dude suntem noi ca muncim in asa ceva.
  • +2 (4 voturi)    
    Timpul nu se pierde pe mess... (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:33)

    miki triki [anonim]

    Iar productivitatea scazuta nu e din cauza mess-ului.

    Motivele le-a scris dom' Razvan mai sus. Mess-ul e o alta modalitate de a pierde timpul in care oricum n-ai face nimic (pentru ca chiar nu ai).

    Pai daca n-ar fi mess-ul, ai sta la o cafea, iar daca n-ai sta la o cafea... te-ai uita pe pereti sau te-ai juca pe tel.

    Oricum ai lua-o... mess-ul nu e o cauza, ci un efect.
  • +1 (1 vot)    
    fara mess se munceste pe rupte (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:42)

    mimescu [anonim]

    voi, toti astia care ati postat comentarii cu siguranta sunteti in timpul programului.
  • +3 (5 voturi)    
    not true (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:46)

    x [anonim]

    abureli

    sondajul a fost facut online. mai mult, a fost facut pe neogen. in consecinta e puternic biased. cine "e online" si are timp sa raspunda la un astfel de sondaj are sanse mai mari sa aiba si messengerul pornit. chiar si trasatura "cine ajunge sa viziteze site-urile neogen" coreleaza cu utilizarea messenger-ului in timpul serviciului.

    deci sondajul e irelevant.

    bineinteles, astept traditionalele puncte in minus si comentarii de genul "bine ca esti tu destept".
    • 0 (2 voturi)    
      Not true??? (Vineri, 5 septembrie 2008, 12:26)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui x

      Bine ca esti tu destept!!!
      Oricum, in ciuda faptului ca esti destept, ai perfecta dreptate si ma bucur sa fiu primul care-ti noteaza comentariul.
  • +4 (6 voturi)    
    "sondaj"?! (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:53)

    Ovidiu [anonim]

    Eu m-am saturat de asa-zisele "sondaje reprezentative" lansate de spammeri de la bestjobs.

    Universul studiat nu este populatia Romaniei, ci oamenii care intra pe site-ul bestjobs. De obicei acestia sunt cei care cauta de lucru, deci sunt nemultumiti de locul de munca actual sau vor ceva mai bun. Asta ii face automat mai putin interesati de munca si mai predispusi la altele.

    Ma intreb cand vor invata ziaristii sa citeasca critic prostiile debitate de marketingul diverselor firme!
  • +5 (7 voturi)    
    articol aiurea (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:56)

    ela [anonim]

    La noi in firma stam pe doua mesengeruri, dar colegii din alte tari nu au decat una din ele, si cand pika ala nu putem munci... daca pika si netu' ne trimit acasa. Si da stau pe mesenger toata ziua - este in jobdescription!! Vor sa stie sefii ce fac cat stau la lucru chiar daca sunt in alte birouri sau alte tari. Si peste 80% din comunicarea pe mesenger este cu colegii din care 5 % relax restul referitor la munca. Asa ca nu cautati nod in papura la angajatii normali.
    Am cunostinte care nu au voie pe net / pe messenger ...si cand nu au lucru o ora se plictisesc, cand li se cere sa faca ceva repede se enerveaza - credeti-ma este mult mai stresant un mediu de lucru izolat decat unul deschis.
    Un alt exemplu tampit un birou de 20-30 unde nu este mesenger incep 2 sa vorbeasca despre ceva inca vreo 10 dau cu parerea si aia 2-3 care chiar au de lucru si incearca sa-si faca treaba nu pot de harmalaia creata.
    Un alt aspect la un loc de munca normal munca trebuie sa reprezinte maximum 5 ore din 8 restul trebuie rezervat pentru comunicare si pauze. Un angajat care munceste 6 ore necontenit este varza, nu mai e in stare sa comunice. Cine zice ca munceste mai mult inseamna ca nu e in stare sa se concentreze si pierde vremea altfel, dar poate nu-si da seama.
  • +4 (4 voturi)    
    productivitate (Vineri, 5 septembrie 2008, 11:59)

    patronul [anonim]

    Ce tampenie. Cine le-a zic ca patronii vor sa interzica mess-ul? Eu am o firma folosesc mess, iar la angajati le-am cumparat casti cu microfon.

    Productivitatea scade daca nu corelezi recomensa cu rezultatele. Nu are nici o legatura cu mess-ul.
    Sau poate s-au schimbat tratatele de economie?!
  • +2 (4 voturi)    
    corect (Vineri, 5 septembrie 2008, 12:04)

    eu [anonim]

    "De regula, angajatii ale caror venituri nu sunt legate de performanta folosesc mult mai mult mess-ul si internetul in scop personal, decat cei care au un determinant imediat pentru munca lor", a argumentat Alina Sterpu." asa este!!!!
    Sa nu aveti impresia ca strainii nu folosesc mess!!!
    e vb de cu totul alta motivatie.
    eu nu am mess, si acces liber la net insa mi-as face mult mai bine treaba daca as avea, dar nu intelege nimeni asta.
    comunicarea este extrem de folositoare, exact ca si aia manager subaltern care este zero.
    in concluzie:
    comunicare sef-subaltern zero
    alocarea aeficienta resurse zero
    open minded zero
    net si mess zero
    si normal.........productivitatea ar trebui sa fie zero, dar totusi facem pe dracu-n patru si tot avem rezultate.
  • 0 (2 voturi)    
    Capital: Romanii si bulgarii muncesc cel mai mult (Vineri, 5 septembrie 2008, 12:09)

    laur [anonim]

    http://life.hotnews.ro/stiri-fun-4230653-capital-romanii-bulgarii-muncesc-cel-mai-mult-dintre-europeni.htm
  • +1 (1 vot)    
    Forwarded (Vineri, 5 septembrie 2008, 12:18)

    Mess-freak [anonim]

    Am trimis articolul la toata lista mea de utilizatori online (bineinteles, absolut toti is la birou). reactia: nu cred ! numa` atatia? LOL
  • 0 (2 voturi)    
    daca ai de lucru, lucri (Vineri, 5 septembrie 2008, 13:25)

    gogu [anonim]

    daca ai de lucru, lucri nu stai pe mess si vorbesti baliverne cu altii, ca treaba tot tu tre sa o faci, nu o face altu. Si in privinta celor care stau pe mess ii mult mai mare, nu numa de 40%.:D
  • +1 (3 voturi)    
    Anonim (Vineri, 5 septembrie 2008, 13:31)

    Alex [anonim]

    Sunt destepti patronii care blocheaza programul messenger si nu isi dau seama ca exista si alte moduri de a intra pe msg daca tot vrei. :D
  • 0 (2 voturi)    
    la asa salarii.... (Vineri, 5 septembrie 2008, 13:55)

    carmen davis [anonim]

    locuiesc in UK si aici nici nu se pune problema de asa ceva, insa la salariile de kakao din Romania, as sta si 5 ore pe yahoo, de ce nu????
  • 0 (2 voturi)    
    meebo (Vineri, 5 septembrie 2008, 14:08)

    meebo [anonim]

    Ei, si ce daca dau jos messengerul?
    Traiasaca meebo ;) (www.meebo.com)
  • +4 (4 voturi)    
    In scop personal? (Vineri, 5 septembrie 2008, 14:16)

    mad [anonim]

    Massenger-ul nu se foloseste numai in scop personal. Lucrez ca programator si cand ma impotmolesc la vreo problema de serviciu pentru care nu gasesc repede un raspuns pe Google fac conversatie cu prieteni mai cunoscatori decat mine. De obicei obtin si un rezultat care ma ajuta. Deci in avantajul cui e?
  • +2 (2 voturi)    
    Aia cu de zece ori mai mic... (Vineri, 5 septembrie 2008, 14:56)

    Lucian [anonim]

    Chiar suna a tromboneala. Pai cum sa fie asa, cand eu lucrez intr-o multinationala care face acelasi tip de produse si in Ro si in Germa si le livreaza pe toate in toata lumea, la aceleasi preturi, dar pe mine ma plateste de 6 ori mai putin decat pe ei... Iar eu sunt inginer.

    Muncitorii de pe linia de productie sunt platiti de 10 ori mai putin fata de "colegii" lor din Germa.
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Vineri, 5 septembrie 2008, 14:57)

    cristi [anonim]

    De unde scoateti ma chestiile astea... stricati imaginaea noastra de doi lei mai tare decat este.
    Daca esti bine crescut vei da buna prestatie in orice loc de munca si vei stii cand e destul cu prietenii. Dak nu sunt niste pierde vara care astepata doar sfarsitul lunii sa-si ia banii...
  • +4 (4 voturi)    
    reversul (Vineri, 5 septembrie 2008, 16:22)

    Capitanu [utilizator]

    Sondajele vad ca se fac numai in defavoarea angajatilor. Si-au pus cumva intrebarea: " Exista firme in Romania care sa mai respecte Codul Muncii referitor la programul de lucru?"

    Nimeni nu se mai gandeste ca lucrand de la 8.00-18.00 in fiecare zi si sambata pana pe la 14.00 nu mai ai timp de nimic. Se ajunge in situatia in care angajatul isi ia o zi libera sa poata plati facturile....ca...deh...nu toti au casieriile deschise pana la ora 19 sau 20.
  • -2 (4 voturi)    
    Surpins (Vineri, 5 septembrie 2008, 22:03)

    Emanuel [anonim]

    Am citit comentariile si articolul, seara, 21.50. Citind, citind...am ajuns la ultimul, ma uit la ora comentariului..16.22, dupa care nimic, nimeni nu a mai comentat. Ma mir cum unii dintre voi spune-ti ca ba sunteti lasati pe "net"/"mess" sau nu sunteti lasati din moment ce comentarii sunt pana la o ora la care multi dintre voi sunteti la serviciu. Chat-ul e bun, folositor atat pentru companie cat si pentru....companie. In momentul in care comunici cu cineva fie din afara firmei sau din firma te mai si relaxezi putin pe langa faptul ca probabil rezolvi o preoblema din firma(evident daca e vorba de un coleg sau o persoana de la care ceri ajutor).
    Insa se poate ca datorita accesarii internetului de la serviciu sa scada si performantele angajatului. Pot aparea probleme de atentie, ar fi un exemplu.
    Vreau sa zic ca e cel mai bine sa stati pe "mess" atat timp cat nu sta nimeni in spatele vostru(care sa va supravegheze) si atat timp cat nu apare seful. De ce sa stie seful ca tu stateai pe net si ai cerut sfaturi de la nu stiu ce persoana? Mai bine pentru tine sa stie ca ai lucrat tu pentru un anumite lucru pe care probabil nu il cunosteai. Nu e o greseala sa faci asta, nu-ti insusesti ceva ce nu e al tau...pentru ca ai "invatat" de la altcineva, deci de acum este ai noi cunostiinte. Sper sa intelegeti buna mea intentie.
    Va multumesc. P.S: O zi buna tuturor care sunt la serviciu, pentru ca precis la ora 08.xx cineva va citii aceste comentariu.
  • +2 (4 voturi)    
    vrem viitorul nu trecutul (Sâmbătă, 6 septembrie 2008, 0:02)

    kllaus [anonim]

    cand aud de atatia specialisti mi se ridica parul in cap. Sunt de fapt o adunatura de idioti care continua sa fraiereasca o gramada de firme, mai ales multinationale, cu asa zisa lor competenta. Cea a viitorilor angajati nu mai conteaza. Pana la urma suntem cel mai abuzat popor din toata Europa avand in vedere cate ore suplimentare neplatite facem si cat de prost remunerati suntem. Patronii se pot plange de lipsa productivitatii dar uita ca ei au rolul esential, ca doar asa sustin cand isi insusesc toate meritele la sfarsitul anului financiar. Sau ma insel eu? In tara asta inca se lucreaza prea mult la negru pentru ca anumite studii de acest gen sa aibe vreo relevanta. In ceea ce priveste mess-ul trebuie sa fim realisti. Aceasta facilitate a fost introdusa doar partial si doar in ultimii 2 ani, pentru ca mai devreme doar putine firme din Romania isi permiteau sa asigure accesul la internet pentru toti angajatii din birouri. Asta doar datorita tarifelor mari si a zgarceniei patronilor. Sa nu mai vorbim de faptul ca avem cele mai mici investitii in pregatirea angajatilor. Se cauta cu disperare sclavi pe plantatie.
  • 0 (0 voturi)    
    Neogen (Sâmbătă, 6 septembrie 2008, 10:11)

    io [anonim]

    Si de cand prostia de Neogen a devenit un etalon in domeniu?
    O gramada de tristi.
  • 0 (0 voturi)    
    Titluri TIMPITE (Sâmbătă, 6 septembrie 2008, 16:54)

    Mirciuc [utilizator]

    Ce conteaza ca textul e corect - dintre angajati cu acces la internet - daca titlul care e vazut de majoritate este TÂMP
  • 0 (0 voturi)    
    Ia cautati numele Constantin Ferseta pe google (Duminică, 7 septembrie 2008, 10:01)

    Google [anonim]

    Rade ciob de oala sparta :). Constantin Ferseta are cont pe site-uri gen colegi.ro, facebook si altele de genul, plus un blog personal. Probabil ca le-a facut si le aceeseaza seara de acasa. E usor sa vorbesti de altii ca stau si pierd timpul vorbind pe YM, cand tu o arzi pe site-uri.
    Nu cred ca doar Yahoo Messenger e vinovat de pierderea timpului, asa ca ii rog sa dispara cu rezultatele lor.

    PS: Pun pariu ca articolul asta a fost facut de ei comunicand tot prin YM :)).
  • 0 (0 voturi)    
    salut (Luni, 8 septembrie 2008, 7:37)

    Carmen [anonim]

    eu lucrez la o companie cu peste 1500 de angajati, noi folosim messengerul pentru a vorbi intre noi, deoarece este gratis si telefoanele costa. La ora actuala vorbesc zilnic cu aproximativ 20 de persoane zilnic, dar in lista am 120 de colegi si restul prieteni. Deci ce am citit mai sus depinde foarte mult si de felul in care pui problema. Si cum este cazul nostru ca lucram oricum pe pc, nu vad ce rau facem atata timp cat respectam termenele limita si ne face treaba..
    Cu stima,
    Carmen
  • 0 (0 voturi)    
    traiasca mess-ul !!! (Joi, 18 decembrie 2008, 11:59)

    Luke [anonim]

    Si la firma unde lucrez eu sa restrictionat accesul pe mess...explicatie: se transfera date confidentiale pe mess !!! scurgeri de informatii.....toti angajatii au sarit in sus ca e aberant sa zici asa ceva...dar na... daca tot avem IT-isti adevarati se mai distreaza si ei. Toate ca toate ...dupa nici 2 sapt. au dat drumul la mess......motiv? angajatii foloseau site-uri diverse de pe care puteai accesa mess-ul. Si ca sa nu se mai streseze sefu de scurgere de informatii si-a facut fiecare angajat un backup cu continutul PC-ului pe DVD. Deci daca vreau sa dau informatii din firma le dau........cel mult ma poate da afara...dar in rest sa ma scuteasca si sa ma lase sa chat-uiesc !!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version