Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, astazi, ca primii 25 de kilometri din Autostrada Transilvania urmeaza sa fie gata in acest an, adaugand ca exista intarzieri si ca Guvernul va aloca, la rectificarea bugetara de la sfarsitul lunii iunie, 200 de milioane de euro pentru Autostrada, potrivit Mediafax.

"La rectificarea bugetara de la sfarsitul lui iunie 2008 vor fi alocate de la buget 200 de milioane de euro pentru anul 2008. Sunt intarzieri in raport cu graficul lucrarilor la autostrada, ei (compania Bechtel) au incercat sa explice ca intarzierile au avut loc pentru ca nu a existat garantia finantarii. Dar nu au cheltuit ce le-am dat pana acum. Am vorbit si pentru anul viitor, cand vom aloca 500 de milioane de euro pentru doua tronsoane noi de autostrada", a afirmat Orban.

Ludovic Orban a adaugat ca principalul obiectiv al Ministerului in privinta Autostrazii este unirea tronsonului de la Cluj cu cel de la Suplacu de Barcau.

Directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN), stefan Szobotka, declarase, in 12 mai, ca pana in luna noiembrie a acestui an vor fi dati in folosinta primii 35 de kilometri ai Autostrazii Transilvania.

"La Autostrada Transilvania lucrarile se desfasoara intr-un ritm intens, conform programului de vara al companiei Bechtel. Exista front de lucru suficient pentru darea in folosinta a 35 de kilometri de autostrada. Cred ca in luna noiembrie vom putea deschide traficului rutier tronsonul respectiv", afirma Szobotka.

Potrivit acestuia, Compania Bechtel a primit un avans de 132 de milioane de euro la inceputul anului, suficient pentru lucrarile din prima perioada a anului 2008.

"La rectificarea bugetara, probabil din iunie-iulie, vor fi alocati inca 200 de milioane de euro. Nu exista niciun fel de temei contractual pentru incetinirea ritmului lucrarilor. Bechtel a adoptat un program prelungit de lucru si exista lucrari importante care se desfasoara intr-un ritm accelerat", spunea directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale.

La randul sau, premierul Calin Popescu Tariceanu, declara, in 11 aprilie, ca un prim tronson, de 25 de kilometri, al Autostrazii Transilvania, va fi dat in folosinta in acest an, in judetul Cluj.

Premierul afirma insa ca nu este multumit de contractul semnat pentru constructia Autostrazii Transilvania.

"Anul acesta exista aproximativ 400 de milioane de euro pentru continuare lucrarilor la constructia autostrazii, din care 136 sunt deja platiti in avans. E o chestiune pentru care eu nu ma simt confortabil deloc, dar asa a fost facut contractul pe vremea PSD si a ministrului PD Dobre. Am constatat ca exista intarzieri la lucrare, dar acestea sunt din vina autoritatilor care nu au facut exproprierile. Am sa tin cont de sugestiile Bechtel si o sa cream o sucursala locala a Companiei Nationale de Drumuri care sa raspunda de sectorul Cluj-Oradea pentru ca e foarte greu sa conduci de la 500 de kilometri distanta", declara Tariceanu.

Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro, acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.

Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.