Adio corturi in Vama Veche?

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 24 mai 2008, 20:11 Actualitate | Esenţial


Vama Veche, fara corturi?
Foto: Rompres
Corturile ar putea fi interzise pe plaja de la Vama Veche. Ideea a fost lansata de reprezentantii  Directiei Apelor Romane Dobrogea Litoral, insa primarul din Limanu si membrii Asociatiei Vama Veche nu sunt de acord cu aceasta initiativa. Autoritatile din Vama Veche vor sa impuna niste reguli pentru ca statiunea sa nu se transforme intr-una obisnuita.

Printre ele se regasesc propuneri precum inlocuirea mobilierului din plastic cu mobilier de lemn si interzicerea umbrelelor cu reclame, in Vama Veche urmand sa existe exclusiv umbrele fara reclame. Printre propuneri se numara, insa, si una nu tocmai pe placul turistilor obisnuiti din Vama Veche: interzicerea corturilor de pe plaja, potrivit Antena 3.

Ideea nu este, insa, agreata nici de presedintele Asociatiei Salvati Vama Veche, Mircea Toma, care motiveaza ca trebuie pastrat brandul statiunii.

In schimb, de interzicerea corturilor s-ar bucura cu siguranta proprietarii de pensiuni din zona. Nu pentru ca le-ar aduce mai multi clienti, ci pentru ca, sustin ei, sunt ingrijorati de faptul ca plajele sunt murdare din cauza turistilor care vin cu cortul.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4371 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    Vama Veche - canalul colector al jegului (Sâmbătă, 24 mai 2008, 23:34)

    Observator [anonim]

    Mi se pare de bun simt o masura de interdictie a corturilor la Vama Veche. Evident, nu masura in sine bucura, ci eventualul (marunt) pas spre o crestere a turismului de calitate.

    In prezent singura solutie pentru salvarea Vamei Vechi este transformarea oraselului intr-o statiune serioasa de turism - hoteluri, infrastructura, cluburi si mult entertainment, daca se poate scump care sa aduca bani si sa stimuleze serviciile romanesti. Asta ar da o crestere substantiala zonei si ar salva-o de la promiscuitate si asaltul vulgului - zecile de mii de oameni care invadeaza locul vara si stau calare unii peste altii in murdarie, voma, manele si ocazional cate un riff de chitara.

    O crestere a preturilor si o transformare in statiune ar insemna ceva pentru Vama. Cei care doresc evadare sa mearga pe coasta la Sulina sau in colturile Deltei, unde sunt destule colonii de nudisti si hippioti, iar vulgul sa stea acasa.

    Dar astea sunt vise! Vama Veche va ramane in continuare acelasi loc vulgar, sa speram ca din vara asta... fara corturi.
    • +1 (3 voturi)    
      Geez (Duminică, 25 mai 2008, 2:09)

      Doru [anonim] i-a raspuns lui Observator

      esti varza observatorule ! ce zici tu trebuie sa se faca in neptun olimp, mamaia, etc
      nu sunt un fan declarat al vamei vechi in sensul ca nu am tras niciodata acolo pt un concediu intreg , dar dupa ce vii din fitza de litoral descris de tine simt ca ma eliberez acolo !
      si sa-mi zici tu cand ai auzit manele acolo ? sau daca ai auzit intr-un an intr-un anume loc sa-mi zici daca in anul urmator locul acela mai exista ? sau daca nu cumva isi schimbase destinatia ?
    • +1 (3 voturi)    
      eh... (Duminică, 25 mai 2008, 9:07)

      Tibi [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Cand ati fost ultima oara in vama? Vorbiti de locul ala de parca ar fi singurul loc unde se face mizerie pe litoralul romanesc. Stiu cu siguranta ca este singurul loc unde se aduna voluntari sa le stranga. Stiu ca este singurul loc unde betonul, luxul, zgarcenia nu exista, este singurul loc unde pot sa stau fara sa ascult manele (ptr postul dinainte...omule, nu cred ca ai fost o zi in vama), este singurul loc unde pot sa ma distrez tot timpul si oriunde. Vama are punctele ei slabe dar corturile interzise? Pai trebuie sa trimita 10 mii de jandarmi ca sa ii opreasca pe oameni sa mai puna corturile. Au mai avut ei initiative din astea si au ajuns jandarmii fugariti...Mai bine ar angaja vreo 50 de persoane ca sa curete plajele in fiecare dimineata....ar ave alt aspect vama...
    • 0 (4 voturi)    
      De ce te bagi unde nu ti-e locul? (Duminică, 25 mai 2008, 9:21)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Stimate domn, daca doriti sa va petreceti concediul la hotel sau intr-un loc "civilizat" aveti alte statiuni pentru a alege. De ce criticati Vama? Daca nu va e pe plac, ocoliti-o dar, sub nici o forma, nu o criticati. Gusturile nu se discuta. Asa cum dumneavoastra sunteti fan Guta si Copilu' Minune (pe care ii puteti auzi din Sf. Gheorghe pana-n 2 Mai) , eu sunt fan Expirat, Stuf si Schoni!
      Eu nu ma bag in stilul dumneavoastra de viata si acelasi lucru, din respect, ar trebui sa-l faceti si pentru mine pentru ca, in cazul in care nu sunteti un nou nascut, ar trebui sa stiti ca oamenii nu sunt la fel.
    • 0 (4 voturi)    
      tara de manelisti (Duminică, 25 mai 2008, 10:22)

      STRAZI [anonim] i-a raspuns lui Observator

      aveti 272 de km de plaja in Romania pe care puteti sa-i amenajati cu termopane, plastic si in care sa beti bere de la pet si sa ascultati manele. au mai 3 km de plaja in Vama Veche fara asa ceva. ii vreti si pe astia 3 km ?
    • 0 (2 voturi)    
      Vreau raspuns ! (Duminică, 25 mai 2008, 11:50)

      Duduro [utilizator] i-a raspuns lui Observator

      Sa inteleg ca m-ai facut si pe mine "jeg" pentru ca imi place sa stau in Vama la cort si sa beau bere in sunetul muzicii care imi place ? Da sau nu ?
    • +1 (3 voturi)    
      Pentru un observator prost (Duminică, 25 mai 2008, 12:09)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Eu personal nu pot merge la mare din cauza sanatatii, dar urmaresc cu maximum de interes tot ce se petrece vara la Vama Veche, in presa sau la TV. Si consider ca este minunat si ii invidiez pe toti cei care sunt acolo!
      Si daca un dobitoc precum observatorul manelist sau PRM-ist, sau PSD-ist, sau orice ar fi el, sigur este ca e dobitoc, este nemultumit, sa se duca in alta parte. Pe undeva, pe soseaua Oltenitei exista un loc care vindeca nebuni, dar este adevarat ca nu si prosti, pentru ca prostia este incurabila, si este bine ca nu doare, ca in Romania ar fi un zgomot mai mare decat este la Vama Veche atunci cand adevaratele trupe Rock ne prezinta arta lor.
    • +1 (1 vot)    
      Cum vorbesc unii aiurea (Duminică, 25 mai 2008, 16:27)

      Carlos [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Mai Observatorule, nu-ti ajunge restul de litoral? V-a deschis si Bamboo in Mamaia, ce mai vreti?
      Stati voi acolo in Mamaia, ca nu va ducem lipsa in Vama.
  • -1 (1 vot)    
    murdarirea este bună (Duminică, 25 mai 2008, 0:52)

    Mihai C [anonim]

    dacă aduce bani la buget
    iata singurul mod în care se elimină murdăria de pe plajă sau orice alt loc frecventat de animale bipede

    http://soldiersvejk.bravehost.com/images/dsc01230.jpg

    evident, se întâmplă într-o zonă mai civilizată a lumii – mai civilizată decât europa ;)

    numai să se si aplice asa o lege, la fel ca acolo :))
    • +1 (3 voturi)    
      Nu te baga unde nu te doreste nimeni (Duminică, 25 mai 2008, 9:13)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui Mihai C

      Te rog, soarbe din Pina Colada ta in Mamaia si lasa-ne sa ne distram in Vama. Nu-ti place? Nu te du si, mai ales, nu critica ce nu intelegi!
      Punct, ia un loc in banca si nu mai vorbi fara sa ridici mana!
  • -1 (3 voturi)    
    pentru Observator (Duminică, 25 mai 2008, 2:05)

    HipiHipi [anonim]

    cauta sa vorbesti despre lucruri pe care le cunosti.
  • +1 (3 voturi)    
    Asa ne place vama (Duminică, 25 mai 2008, 2:15)

    Manuel G [anonim]

    Cand ati fost ultima data in vama veche? Vama s-a schimbat. Nu puteti vorbi in necunostiinta de cauza. Nu este normal ca o statiune care a ajuns in Top 5 Black Sea The Guardian - http://www.hotnews.ro/stiri-esential-2933086-the-guardian-vama-veche-locul-treilea-topul-destinatiilor-turistice-marea-neagra.htm
    sa fie lasata fara elementul cel mai cunoscut - cortul.
  • +1 (1 vot)    
    a (Duminică, 25 mai 2008, 3:24)

    skb [anonim]

    In Vama e semnul ala cu "Interzi Camparea" sau ceva de genul de cand lumea, si nu mi-aduc aminte sa-l fi luat cineva in seama
  • 0 (2 voturi)    
    fericiti cei saraci cu duhul (Duminică, 25 mai 2008, 4:05)

    terente pufulete [anonim]

    vama fara corturi e cea mai mare idiotenie posibila.vama e un sat de pescari in care vin niste oameni care nu vor sa stea catot timpul anului intre 4 pereti de beton.daca ar fi interzise corturile vama nu ar fi decat un costinesti in miniatura.inecat in gunoaie si plin de manelisti .ar fi cea mai mare greseala.vama atrage prin specificul propriu.as fi tare curios cine a luat mult pamant pe la vama si crede ca daca nu or sa mai fie corturi ,"vagabonzii:de vin si stau la cort se vor muta in hotelurile de doi bani care vor aparea ca niste ciuperci.
    vama e un loc fain inca,chiar daca a fost invadati de inconstienti care au impresia ca vama e costinesti si poate fi supradimensionata cu o arhitectura alandala care sa atraga plebea.se pare ca primaru sau care o fi contra hotararii Apelor stie el ce stie.
    luati labele jegoase de pe vama,si amintiti-va ce s-a intamplat cu experimentu de prost gust numit bavaria.
    daca in vama se interzic corturile nu va deveni decat un sat de pescari cu niste hoteluri megalomanice ...pustii.

    ps:daca mai apar multe hoteluri in vama promit ca nu mai calc pe litoralul romanesc .
    pps:plaja din vama la orice or din zi sau din noapte e mult mai curata decat plajele din neptun mamaia sau costinesti/NU DISTRUGETI SI VAMA VECHE!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Nu mai conteaza ... (Duminică, 25 mai 2008, 8:58)

    Bibicu [anonim]

    ... Vama este oricum distrusa de ani buni ...
    Adevarata Vama era acum mai bine de 10 ani cand nu exista nimic acolo ....

    Taves Bahtalo Vama !!!!!
  • -1 (1 vot)    
    Vrem Vama asa cum e! (Duminică, 25 mai 2008, 9:05)

    Cristi [anonim]

    Noi, turistii, de ce nu suntem intrebati despre felul in care ne dorim Vama? Cui nu-i place asa cum e acum sa se duca in celelalte 12 statiuni, oferta e bogata, dar Vama e, inca, unica: e singurul loc unde kitchul nu e "moda", unde tiganii nu se plimba cu mertzanu', unde muzica te tine in picioare 24/24. Lasati Vama asa cum e!
  • +2 (2 voturi)    
    Sanepidu... (Duminică, 25 mai 2008, 12:33)

    Weather [anonim]

    E o masura de bun simt.Un focar de pureci si paduchi (cu doua sau mai multe picioare) va fi astfel asanat.
  • 0 (2 voturi)    
    Vama Veche - o alta ghena cu mult vulg (Duminică, 25 mai 2008, 13:44)

    Observator [anonim]

    Vama Veche este la fel de vulgara ca si celelalte statiuni. Este locul unde se aduna vulgul care crede ca antimanelismul ii genereaza automat un statut elevat. Este vulgul care considera ca lupta contra kitschului la terasele de pe plaja si in gunoaiele de pe strada.

    Kitschul, voma, gunoaiele (inclusiv cele umane), aglomeratia, bataile sunt la Vama Veche in aceleasi proportii ca si in alte statiuni. Ba mai mult chiar, in conditiile in care vulgul de Vama are impresia ca se "elibereaza", dupa cum spunea cineva mai sus.

    In Vama nu sunt foarte multi tigani cu mertanu, in schimb sunt o multime de analfabeti care cred ca sunt nonconformisti, aceeasi pleava, pana la urma. Ce mi-e discoteca cu manele, ce mi-e agregarea de transpiratie si gunoi din Vama.

    Singura solutie este inceperea unor investitii in Vama, care la inceput vor adauga doar niste poleiala mioritica vulgara, dar pe termen mediu-lung poate vor transforma oraselul intr-o statiune serioasa cu hoteluri, piscine si casinouri, unde sa vina turistul si sa lase bani.
    • 0 (2 voturi)    
      Studiu de caz (Duminică, 25 mai 2008, 14:27)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Stimabile, faptul ca ma incadrati in acest "vulg" pe care-l rostiti cu atata pasiune incat faceti spume la coltul gurii nu e tocmai potrivit. Persoanele cu care ma distrez in Vama fac parte din toata paleta profesionala: 2 doctori, 2 profesori, 5 RM (cei care lucreaza in banci stiu ce reprezinta) si cativa IT-isti (adica persoane care lucreaza in domeniul IT, adica computere. se pare ca sunteti un pic batut in cap si trebuie explicat). Intr-adevar suntem pleava societatii si, ca niste scursuri ce suntem, ne cerem scuze daca facem umbra pamantului degeaba. Lasand ironia la o parte, nu-mi place sa repet (desi am observat ca ati citit toate reply-urile): exista si alte statiuni unde puteti gasi hoteluri de la 2 la 5 stele + telecabina + palmieri. Va intreb cat se poate de respectuos: de ce si in Vama? De ce neaparat si acolo? De ce trebuie sa fie toata lumea si sa se comporte dupa tiparul dumneavoastra? Vreau sa-mi raspundeti cat de cinstit se poate (nu uitati: v-am enumerat anturajul meu ca sa nu mai spuneti ca merge doar "vulgul" in Vama)
      • 0 (2 voturi)    
        huoooo (Duminică, 25 mai 2008, 14:44)

        Marin [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Eu sper so rada de pe fatza pamantului, poate scapam de toate prostituatele si drogurile de pe litoral!HUOO
    • 0 (0 voturi)    
      vama (Duminică, 25 mai 2008, 14:42)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Casino-uri in Vama????!!!! Vorbeste, bineinteles, o nespalata care s elibereaza de bun simt si civilizatie in Vama. De ce??? De ce trebuie sa fie tot litoralul la fel???? De ce trebuie sa avem peste tot hoteluri cu termopane???? Eu sunt ferm convinsa ca daca nu s-ar fi facut vilute cu termopane in Vama nu s-ar fi strans oameni care sa se bata.
    • 0 (2 voturi)    
      Tu nu-ti dai seama că eşti penibil? (Duminică, 25 mai 2008, 15:53)

      lovingvama [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Vama Veche e o stare de spirit. Ceea ce tu, Observatorule, n-ai să înţelegi niciodată.
      Tu vrei hoteluri şi cazinouri... Eu îţi dau un sfat: înainte să sari în piscină, dă-ţi jos crucea de 1 kil de la gât şi toate ghiulurile de pe degete, să nu te tragă la fund.
    • 0 (0 voturi)    
      qui prodest? (Luni, 26 mai 2008, 1:22)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui Observator

      Am fost in Vama prima si ultima oara acum 2 ani, e drept ca nu mai fusesem la mare de 14 ani si poate ca asta e un factor subiectiv in observatiile mele...dar in afara lipsa unor conditii sanitare decente(apa curenta si dusuri pt cei de la corturi - eu alegand sa stau la cort) nu vad care e problema dumitale...,,agregare de transpiratie si gunoi'' gasesti si in statiunile cu ,,fitze''pentru ,,oamenii'' cu bani...acolo gasesti aceasta agregare sub pielea oamenilor si nu pe pielea lor.Dumneata ar trebui sa stii ceva: nu e musai ca Vama sa aiba hoteluri cu piscine si cazinouri...pentru asta au fost mai buni bulgarii care au stiut sa faca turism inaintea noastra.In ceea ce priveste ,,vulgul'' si nonconformistii...cred ca matalutza esti un mic nostalgic al epocii ceausiste...and by the way, apropo de analfabeti...aici gresesti enorm:am gasit in Vama colegi de la cele doua facultati prin care am trecut si cunoscuti care desi aveau bani de Neptun, Mamaia sau Nisipurile de Aur sau chiar Caraibe preferasera totusi Vama.Vorbesti de vulgaritate...te-as intreba: esti elitist?in baza a ce consideri ca aprtii unei elite care are dreptul de a emite sentente asupra unui loc care de bine de rau e vesel si plin de diversitate...mergeam inainte in Costinesti...am vazut din tren aglomerarea de constructii noi de acolo...numai asta m-a ingrozit...nu as vrea sa vad in Vama constructii mai mari de 2-3 etaje...si asta mult in afara razei vizuale a plajei.Revenind la piscine...curios...merg la mare sa ce?...sa ma bucur de natura sau doar sa ma balacesc intr-un spatiu limitat?...asta pot face si in Bucuresti
      Am un sfat: un cort, mergi in Vama, amplaseaza-l langa barcile pescarilor si stand pe spate, stai si asculta marea...poate vei uita de frustrari si conditia de ,,turist''.Si un ultim lucru...nu tiganii au cele mai multe masini 4x4 sau ,,mertzane'' ci tocmai copii si nepoti burgheziei comuniste...tocmai cei care stramba din nas la ideea de a se amesteca cu vulgul.
  • 0 (0 voturi)    
    vama (Duminică, 25 mai 2008, 18:05)

    anonim [anonim]

    vama era acum 10 ani.. poate si cu 5 in urma mai era ceva din spiritul de altadat' ... din pacate s-a dus vestea ca e distractie.. a intervenit media.. si uite ce a iesit.. eu ma mai duc pe acolo inca.. dar proabil din nostalgie.. si prefer sa stau in 2 mai. chiar daca nici 2 mai-ul nu mai e ce a fost.. dar inca mai e liniste... vama s-a stricat din pacate.. eu zic: vamaiotilor de altadat' hai sa ne cautam alt loc :(
    • 0 (0 voturi)    
      Vama Veche (Duminică, 25 mai 2008, 19:19)

      Copilul din Nuc [anonim] i-a raspuns lui anonim

      "Vamaiotii de alta data" se gasesc in Delta sau in satele bulgaresti de pe coasta, iar cei mai comozi isi pun uneori corturile pe plajele de la Sulina, departe de orasel. Din fericire, locul este destul de izolat, pentru a nu fi luat cu asalt de oricine, ca in Vama Veche sau 2 Mai. Iar accesul cu masina imposibil, lucru extraordinar, daca ne gandim la invazia auto din Vama.

      Vama Veche exceleaza prin spirit gregar, dar fiecare generatie isi are trendurile ei, nu e cazul sa dam cu pietre. Important e ca ramane un loc unde sunt in principal tineri, cam ceea ce era Costinestiul mai demult.
    • 0 (0 voturi)    
      vadu sau corbu sau delta (Luni, 26 mai 2008, 9:11)

      sargo [anonim] i-a raspuns lui anonim

      acest lucru s-a si intimplat.
      vama e de cativa ani buni in metastaza.
      si deja cativa se refugiaza pe plaja din vadu.
      Si la corbu e relativ bine. Sunt locuri inca autentice. Sper sa reziste si sa nu aiba soarta vamei.
  • 0 (0 voturi)    
    Salvatorii (Duminică, 25 mai 2008, 18:38)

    Observator [anonim]

    Vama Veche este in acest moment ingropata intr-o industrie turistica improvizata, de surogate din beton si fier, de manelisti care ofera cazare la preturi ridicate, de terase unde se poate voma si manca infect, de aglomeratie, de masini parcate oriunde, rulote cu grasani care fac mici pe plaja, zgomot si de mizerie. Betonul si imbulzeala sunt la ordinea zilei in Vama. Singura salvare a zonei este o dezinfectie si o deratizare generala, precum si o crestere a ofertei turistice, pentru a transforma zona intr-o statiune care da bani industriei (cluburi, hoteluri, restaurante, casinouri). Dupa cum merg treburile in Romania, nu ne putem astepta la ceva serios prea curand, dar orice pas inspre asa ceva trebuie salutat.

    Majoritatea celor care merg acolo merg din comoditate si spirit de turma si nu difera deloc de cei care merg la Mamaia, poate doar prin faptul ca sunt antimanelisti si au la dispozitie cate o terasa cu muzica rock. Foarte frumos, dar e ipocritic sa pretinzi ca locul te elibereaza, ca e o oaza pe litoralul romanesc si ca trebuie salvat. Majoritatea celor ce merg in Vama Veche sunt tineri, care prefera sa toace banii parintilor in cluburile improvizate pe plaja la Vama Veche, decat sa se ascunda undeva pe coasta marii din Delta sau prin grindurile Dunarii.

    Ce sa salvezi in acea ghena, pentru numele lui Dumnezeu!?

    Ati fost la Vama Veche in 1988? Hai... chiar si in 1992 inca se mai putea respira. Doar nisip curat, cate un cort, niste rockeri cu chitara si in departare cate un cuplu de indragostiti dezbracati, atingandu-se cu tandrete.

    Nu haznaua murdara de acum!
    • 0 (0 voturi)    
      cata dreptate (ai) in lumea asta (Miercuri, 28 mai 2008, 17:09)

      senzatia de prospetime [anonim] i-a raspuns lui Observator

      omule esti genial! esti fie incredibil de prost sa nu intelegi ca nu ai argumente in fata unor oameni care se hranesc cu iluzia unui loc inca ferit de cazinouri, mertzane si manele, fie gasesti o placere in a te distra pe seama reactiilor, care mai de care mai violente si categorice, la declaratiile tale.

      e “ipocritic” (again, genial. cum de nu s-a gandit nimeni pan’ la tine sa inventeze cuvantul asta) tonul pe care abordezi problema. de ce te crezi mai bun decat noi toti, stapan al adevarului universal care esti tu?

      si da, vama nu e mai e ce-a fost si cel mai probabil inevitabilul de termopan se va produce la un moment dat, insa pana atunci ai multe alte locuri in care poti merge in vacanta. asa ca nu inteleg de ce nu mai poti tu sa dormi noaptea pe chestia asta?
  • 0 (0 voturi)    
    imi vine sa rad ... adicaaaa ... rad (Luni, 2 iunie 2008, 12:48)

    Shade [anonim]

    Citez .... " In schimb, de interzicerea corturilor s-ar bucura cu siguranta proprietarii de pensiuni din zona. Nu pentru ca le-ar aduce mai multi clienti, ci pentru ca, sustin ei, sunt ingrijorati de faptul ca plajele sunt murdare din cauza turistilor care vin cu cortul. "

    mdea .. si cineva ar fi chiar asa prost sa creada chestia asta ...
    va intereseaza sa faceti bani ,nu sa fie oamenii sanatosi ... "banul" a fost pe primul loc la voi ,... sanatata altora pe locu 3 ...
    daca va intereseaza sanatatea oamenilor ... dati o tura prin toata romania sa vedeti conditiile in care stau unii oameni si ... dati-le o mana de ajutor ...
    mno ... va mai intereseaza sanatatea ??? ... [ yea right ]


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by