Raportul Coalitiei pentru Universitati Curate: nepotism, plagiat si lipsa de transparenta

Cum se castiga mii de euro in universitatile de stat din Romania

de Attila Biro     HotNews.ro
Joi, 15 mai 2008, 19:12 Actualitate | Esenţial


 documente
Unii profesori din universitatile de stat castiga lunar mii de euro, in timp ce profesorii tineri din sistem sunt obligati sa se descurce cu cateva sute de lei. Universitarii isi sporesc veniturile prin acumularea unui numar mare de granturi de cercetare, sustin expertii Coalitiei pentru Universitati Curate. Altii prefera sa cumuleze mai multe cursuri, pe care nu le sustin, dar sunt platiti pentru ele. Alte probleme cu care se confrunta universitatile romanesti sunt nepotismul, toleranta fata de fenomenul de plagiat si lipsa de transparenta, se arata intr-un raport realizat de Coalitia pentru Universitati Curate.

Exista cazuri in care profesorii universitari cu functii de decan, prodecan sau rector pot ajunge la venituri lunare de 3000 sau 5000 de euro, sustin expertii Coalitiei pentru Universitati Curate. “Veniturile acestea sunt destul de greu de calculat, deoarece sunt cazuri in care exista un cumul de activitati. Adica pe langa salariul de baza se aduna sume de bani din diverse activitati”, a explicat Cezar Harj, unul dintre expertii evaluatori ai proiectului CUC.

El a mai explicat ca unele cadre universitare isi maresc veniturile preluand diferite granturi de cercetare. In acest caz, cel care este coordonatorul grantului aloca 30-40% din fonduri pentru salarizare. “Sunt unii profesori care au si cate 4 sau 5 granturi. Sa presupunem ca un grant are o finantare de 200.000 de lei, si o treime intra in cheltuieli de salarizare. Cel care conduce grantul aduna o suma destul de mare”, a mai explicat Cezar Harj.

Doctori in cumul de ore si functii

Decanii, prodecanii sau rectorii de universitati isi mai sporesc veniturile prin metoda preluarii mai multor norme didactice. “Sunt cazuri in care, pe hartie, apare un numar de ore pe care le preda un cadru universitar, dar in realitate cursurile sunt tinute de asistenti”, a explicat Aurelian Munteanu, un alt expert al CUC. Cele mai flagrante cazuri sunt in cadrul universitatilor de medicina. “Acolo exista profesori care ocupa si functia de director de spital, au functii si in cadrul universitatii, au cabinete sau clinici private pe care le conduc”, a mai explicat Cezar Harj. In aceste cazuri, cadrele universitare nu pot sa acopere cursurile pentru care sunt platiti din bugetul de stat.

Potrivit studiului realizat de CUC, discrepanta dintre veniturile mari ale sefilor de catedre, decani sau rectori si cele ale cadrelor universitare tinere se explica si prin subiectivitatea cu care se acorda sporurile salariale. “A fost constatata lipsa procedurilor transparente cu privire la acordarea gradatiilor de merit sau a sporurilor salarie”, se arata in studiul coalitiei.

Coalitia pentru Universitati Curate a prezentat joi concluziile unei evaluari care a vizat cinci universitati din Romania, un proiect finantat de Ambasada Olandei prin programul Matra-Kap. Cele cinci universitati evaluate sunt: Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu din Bucuresti, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Ion Ionescu de la Brad din Iasi, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiesti, Universitatea Valahia din Targoviste si Academia Nationala de Educatie Fizica si Sport.

  • Opt cazuri de nepotism la o universitate din Iasi. Expertii CUC sustin ca la Universitatea Ion Ionescu de la Brad din Iasi, in cadrul unei singure facultati, exista opt cazuri de nepotism: trei sot-sotie si cinci tata-fiu. Tinand cont de numarul total de cadre didactice (45), incidenta familiilor universitare este considerata ca fiind foarte mare. “Existenta relatiilor de rudenie nu preprezinta o ilegalitate, dar se poate ajunge la diverse conflicte de interese, care trebuie evitate”, a explicat Alina Mungiu Pippidi, reprezentant al SAR.
  • Restrictionarea accesului la informatii. Potrivit expertilor CUC, in unele  universitati evaluate exista forme de restrictionare a accesului la informatii. “In unele universitati s-a conturat ideea ca lor nu li se aplica legea accesului la informatii si alte legi, asta si pentru ca Ministerul Educatiei nu a facut controale. De asemenea, la unele universitati nu exista declaratii de avere”, a mai precizat Alina Mungiu Pipidi. 
  • Toleranta crescuta fata de fenomenul de plagiat. Raportul Coalitiei pentru Universitati Curate mai arata ca universitatile evaluate au un grad foarte ridicat de toleranta fata de fenomenul de plagiat. “Exista comisii de etica dar care nu functioneaza, nu se cunosc membri si nu au activitate”, a explicat unul dintre expertii CUC. 
  • Incapacitatea legala de a angaja cadre didactice cu reputatie internationala. Studiul CUC arata ca 30% din totalul normelor didactice sunt neocupate pentru a pastra posibilitatea legala de a invita cadre didactice internationale. Reprezentantii coalitiei au prezentat cazul unui profesor universitar cu o bogata experienta didactica in strainatate care a fost nevoit sa actioneze in instanta Universitatea Petrol si Gaze Ploiesti pentru a putea preda acolo. Este vorba de profesorul Dragos Ciuparu, caruia Universitatea nu ii putea recunoaste vechimea in munca pentru anii in care a predat la Yale University pentru că altfel ar fi încălcat legislatia romaneasca in vigoare.

Coalitia pentru Universitati Curate urmeaza sa realizeze anul viitor o evaluare a tuturor celor 40 de universitati de stat din Romania, care vor primi, in functie de raspunsurile la un chestionar, note de la 1 la 10. In urma evaluarii, Coalitia va realiza si un top al integritatii universitatilor de stat din Romania. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















10285 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Jesus (Joi, 15 mai 2008, 19:46)

    666 [utilizator]

    S-au trezit si astia. Pai Spiru Haret boteaza vara asta un primar in numele lingvisticii si il transforma in prof de engleza, desi primarul nu stie nici "hello" a zice. Da' ii va invata pe altii de nu mai ies voturile, ca doar de-acum va avea diploma.
    Si se mai ofusca cineva de curand ca universitatile romanesti sunt zero dincolo de granite... Mai e ceva neputred in tarisoara asta?
    • 0 (0 voturi)    
      Mai citeste (Joi, 15 mai 2008, 20:14)

      Nik [anonim] i-a raspuns lui 666

      Articolul se refera la universitatile de stat ceea ce e si mai grav. Cel putin Spiru se finanteaza singuri, pe astia ii finantam noi. Si vezi cum se dau doctoratele si la universitatile de stat, cum sunt masterele si alte asemenea. Chiar si la cele cu "traditie."
  • 0 (0 voturi)    
    probleme ? (Joi, 15 mai 2008, 20:03)

    ? [anonim]

    Si care ar fi problema ca unii profesori fac cercetare si castiga un salariu decent dar cu mult mai mic decat in afara pentru aceiasi meserie ?
    Si starea sistemului de invatamant superior e din vina ministerului, ei incurajeaza cantitatea si nu calitatea platind universitatile pe numarul de studenti, si daca un stundet se lasa de din cauza notelor, facultatea numai primeste banii alocati pentru el, asadar multi studenti sunt trecuti anul desi nu merita ca facultatea sa-si poata platii cadrele
    • 0 (0 voturi)    
      glume? (Vineri, 16 mai 2008, 9:05)

      deus [anonim] i-a raspuns lui ?

      Cercetare? - in universitatile de stat din Romania?
      Ma faci sa ma prapadesc de ras. Cei care iau granturi - baga un titlu pompos, de nu-l inteleg nici ei, angajeaza apoi o firma dintr-un apartament de bloc, pentru scriptologie, pun niste negrisori tineri si dornici de afirmare sa adune bibliografia si asa se duc banii pentru cercetare. Daca vii cu o tema cu aplicatii practice imediate, cu un titlu pe intelesul tuturor esti trimis la plimbare cu textul : "subiectul asta e epuizat demult". Iar daca in comisia de specialitate a CNCSIS mai e si cineva care te "iubeste", poti sa fii cercetatorul cercetatorilor ca nu pupi nici un grant!
  • 0 (0 voturi)    
    mungiu-nu te baga unde nu te pricepi (Joi, 15 mai 2008, 20:34)

    papadie [anonim]

    Studiul are cate ceva bun in el, dar in esenta e putred. Ce mare lucru ca un rector poate castiga 3000-5000 E? Cati rectori sunt Ro, deci cati bani se pierd? Oare un profesor nu-si poate rotunji salariul daca face cercetare? Doamna asta Mungiu se ocupa de un domeniu in care nu se pricepe si mai aplica si percepte comuniste. Dupa dumneaei ar trebui sa castiguri dupa necesitati si nu dupa munca. Se compara un rector, care in general este un cadru didactic foarte bine pregatit si care a pirdut decenii invatand cum un magistrat care probabil a fost repetent pe la drept si castiga acum tot cam 3000-5000E. Rector sunt vreo 50 in Ro la stat, magistrati poate mii.
    • 0 (0 voturi)    
      Re salariile rectorilor (Vineri, 16 mai 2008, 8:20)

      Code Blue [anonim] i-a raspuns lui papadie

      Sa-i plateasca si cu 10000 Euro, mai draga, dar sa si munceasca de banii astia!!! Dar e clar ca universitatile se duc de ripa, cercetarea e non-existenta, studentii sint prost pregatiti, plagiatul e-n floare, nepotismul e lege, posturile se iau si se dau pe spaga. Nu merita sa cistige nici cit un chelner profesorii astia. Daca nu le place sa fie rectori sau profesori sa lase pe altii care ar munci pe bani mai putini dar ar face treaba. Nu vine unul de la Yale in Rom pt bani, vine ca sa schimbe ceva, dar din pacate e imposibil sa lupti cu prostia romaneasca. Dar daca va plac rectorii pe care ii aveti, sa va fie de bine!
    • 0 (0 voturi)    
      rector-cercetator-cadru didactic foarte bine prega (Vineri, 16 mai 2008, 9:11)

      deus [anonim] i-a raspuns lui papadie

      Niste genii, ce mai! - Daca se poate sa aibe si activitate in privat, ceva firme, clinici, etc, sa fie membri in cat mai multe CA-uri, si desigur sa fie membri marcanti ai unor partide politice. Cat despre cercetare le sunt suficiente 1-2 articole cotate ISI, ca sa-i poata judeca pe toti ceilalti universitari. Las-o pe D-na Pippidi ca stie foarte bine ce vorbeste, mai ales ca vine de la Iasi!
    • 0 (0 voturi)    
      Cercetare care de multe ori nu e (Vineri, 16 mai 2008, 9:20)

      Margicu [anonim] i-a raspuns lui papadie

      Doriti sa luam la numarat decanii, rectorii, prorectorii si (asta e chiar buna) "secretarii stiintifici" cu 0 articole ISI? Zero barat! Nulitati academice, cercetatori care nu exista! Nu ma intelegeti gresit, nu generalizez, dar exista in Romania universitati intregi a caror productie stiintifica adunata (dupa excluderea maculaturii) este sub cea a unui cercetator mediu din vest. Deci, da, sunt probleme si majore in invatamantul superior romanesc.
    • 0 (0 voturi)    
      salariile profesorilor (Vineri, 16 mai 2008, 10:10)

      Simion [anonim] i-a raspuns lui papadie

      Uite cum stau lucrurile in ASE Bucuresti: ca preparator, iei in jur de 300lei; ca lector in jur de 800lei. Un profesor ia in jur de 10.000lei. Insa pentru a ajunge profesor, va trebui sa stai ani buni pe un salariu de sub 1000lei. Majoritatea celor care accepta aceste salarii nu ar castiga mult mai mult daca s-ar angaja in comert.
      Cine stie ca poate mai mult, nu va sta pe banii astia in ASE. In plus, multi profesori din ASE par scoliti in Corea de Nord. Cine ar vrea sa faca parte din aceeasi tagma cu ei?
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 15 mai 2008, 20:34)

    Keanutza [anonim]

    Poate ar trebui sa inceapa si ei sa faca niste controale...pe la ASE in special...poate vad si cum naiba daca nu ma duc la sport sunt exmatriculata, desi eu sunt la Marketing...cum vin profesorii aia la seminarii si ne demonstreaza ce caterinca stiu ei sa faca pe seama noastra, cum unul vine si ne spune ca vrea sa-i scriem corect in limba romana proiectele, dar el e un agramat, cum profesorilor le suna telefoanele si zboara subit din seminarii, cum daca nu ai 10 pe linie, poti sa ii stii tu de 10 in semestrul 2, ca tu tot 6 iei, cum faci proiecte de nota 12 si ti se spune "iti dau 8, e cam lung, in rest e perfect" :| cum au 10 pe linie persoane care habar nu au cum sa scrie in limba romana si tot asa...in celelalte tari, pleaca dupa facultate cei cu medii mari, care in cea mai mare parte habar nu au sa scrie, nu au cultura, nu au NIMIC, tot ce au facut ca sa ajunga acolo a fost sa toceasca...deci notele se pun pe tocit, nu pe cat te duce capul...tocesti, esti smecher, nu vrei sa tocesti porcarii de care nu vei avea nevoie, atunci stai la coada cu media 7 si asta e...
    • 0 (0 voturi)    
      eh...lasa (Joi, 15 mai 2008, 21:11)

      Gabbone [anonim] i-a raspuns lui Keanutza

      nu e chiar asha, au plecat si altii mai amaratzi cu notele. tre sa shtii tu ce vrei, nu sa ashtepti sa te trimita ei in alte tzari. fudulia romanului, el are 10 pe linie si i se pare normal sa-l observe cineva si sa-l traga de maneca pana o sa ajunga "mare". pune osu la treaba, informeaza-te (cel mai important) si poate reuseshti sa convingi singura pe pielea ta vreo scoala/firma de afara ca eshti "tare".

      In rest ce sa zic, asteapta vreo 2-3 ani dupa ce termini facultatea si o sa realizezi ca ti-ai pierdut prea mult timp in facultate invatzand in loc sa faci altele. :)))))) In lumea reala notele nu conteaza, ci diplomele; poa sa fie unu cu 5 si unu cu 10, amandoi au diplome, la un interviu te intreaba de note numai daca l-ai plictisit rau de tot pe respectivu si vrea sa scape de tine.
    • 0 (0 voturi)    
      Medii (Joi, 15 mai 2008, 21:49)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Keanutza

      Nu crezi oare ca e normal ca in strainatate sa plece cei cu medii mari? Sa inteleg ca daca inveti se cheama ca esti un "tocilar". Si ca atare nu stii sa scrii, nu ai cultura, nu ai nimic. Spre deosebire de ceilalti "studenti" care atunci cand tu inveti isi petrec timpul in discoteca sau bar. Ei au cultura, dobandita prin cititul intensiv (al diverselor etichete de sticle, sms-uri si subtitrari ale filmelor americane).
      Daca esti "smecher", trasatura definitorie pentru tinerii romani de azi, ei bine, sunt o multime de locuri in taberele de la periferia Romei, Milano, etc. Da, acolo se cauta smecheria; in orice companie din vest sunt cautati cei care au invatat, care chiar stiu sa faca ceva si nu se ascund prosteste in spatele afirmatiei: "facultatea nu te invata nimic".
  • 0 (0 voturi)    
    a (Joi, 15 mai 2008, 20:38)

    cosmin [anonim]

    incercati si la facultatea de stiinte economice din Timisoara...seminaristi care se culca cu studente,care cer 400 de euro pe un examen...bataie de joc.
    P.S. sunt student!
    • 0 (0 voturi)    
      La olteni e mafia cea mai mare (Joi, 15 mai 2008, 22:06)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      In Universitatea din Craiova spre exemplu, a fost si la ziar se intalnesc absolut toate gradele de rudenie posibile. Bunic, tata, nepot toti 3 lucreaza impreuna, sau secretara e varza din cauza ca e ruda cu decanul. Nu cred ca inteligenta si perseverenta se mostenesc genetic sau ... ?.
    • 0 (0 voturi)    
      ise tim (Vineri, 16 mai 2008, 6:14)

      re [anonim] i-a raspuns lui cosmin

      Poti sami dai niste detalii cosmin? la care seminaristi anume ca si eu is tot aici la ISE... ms
  • 0 (0 voturi)    
    Analize subrede (Joi, 15 mai 2008, 20:51)

    Andrei [anonim]

    Mi se par destul de superficiale aceste analize. Reflecta unele probleme adevarate cum ar fi relatiile tata-fiu sau numarul mare de proiecte de cercetare pe care le au unii profesori fara sa faca nimic insa fac si confuzii grave intre plagiat si incalcarea drepturilor de autor. Plagiat inseamna sa preiei munca altuia si sa o prezinti drept realizare proprie. A prelua pasaje sau bucati dintr-o carte pe care o treci la bibliografie se cheama incalcarea drepturilor de autor. Ori noi in universitatile romanesti nu prea avem oameni care sa pretinda ca au realizat ceva deci prin urmare nu prea avem plagiate. Nu ca ar fi o lauda ca nici macar nu prea emitem pretentii de rezultate proprii dar asta e realitatea. Diferenta dintre incalcarea drepturilor de autor si plagiat e ca diferenta dintre depasirea pe interzis si accidentul soldat cu victime omenesti.
  • 0 (0 voturi)    
    doar o sugestie... (Joi, 15 mai 2008, 20:55)

    Cornel [anonim]

    Pentru a studia gravul fenomen s-ar putea incepe chiar cu Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti (USAMVB). Spre exemplu, in cadrul acestei universitati, in cadrul Facultatii de Horticultura, nepotismul e in floare; e ca o adevarata casta de inruditi de sange sau de nasi, finuti si moase. (nimeni nu interzice relatiile aparute ulterior angajarii dar nu si pe cele existente inaintea angajarii - intr-o institutie de stat).
    De asemenea se cunoaste faptul ca noul prodecan (tot al Horticulturii) cumuleaza mai multe norme didactice la aceeasi universitate; tot dansul - Florin pe numele cel mic - nu e strain nici de plagiat ; o dovedesc cele doua procese pe rol care le are in prezent, pe aceasta tema.

    Dar... precum in reclama aceea, la nu_stiu_ce... sa ne traiesti domn profesor si noi, studentii tai obedienti iti multumim ca existi si ca ne treci anul ! Ca daca ar fi fost un cadru didactic ca la Yale, nu am mai fi terminat noi anul nici 15%.

    Si apoi, dragi cititori ai comentariilor mele, va mai mirati de ce iesim noi, generatia asta tanara asa de ratati? Pai daca suntem formati de asa oameni... de asa perso-nulitati...
  • 0 (0 voturi)    
    doar o propunere.... (Joi, 15 mai 2008, 20:56)

    Cornel [anonim]

    Pentru a studia gravul fenomen s-ar putea incepe chiar cu Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti (USAMVB). Spre exemplu, in cadrul acestei universitati, in cadrul Facultatii de Horticultura, nepotismul e in floare; e ca o adevarata casta de inruditi de sange sau de nasi, finuti si moase. (nimeni nu interzice relatiile aparute ulterior angajarii dar nu si pe cele existente inaintea angajarii - intr-o institutie de stat).
    De asemenea se cunoaste faptul ca noul prodecan (tot al Horticulturii) cumuleaza mai multe norme didactice la aceeasi universitate; tot dansul - Florin pe numele cel mic - nu e strain nici de plagiat ; o dovedesc cele doua procese pe rol care le are in prezent, pe aceasta tema.

    Dar... precum in reclama aceea, la nu_stiu_ce... sa ne traiesti domn profesor si noi, studentii tai obedienti iti multumim ca existi si ca ne treci anul ! Ca daca ar fi fost un cadru didactic ca la Yale, nu am mai fi terminat noi anul nici 15%.

    Si apoi, dragi cititori ai comentariilor mele, va mai mirati de ce iesim noi, generatia asta tanara asa de ratati? Pai daca suntem formati de asa oameni... de asa perso-nulitati...
    • 0 (0 voturi)    
      Impartirea vinei (Vineri, 16 mai 2008, 11:25)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Am terminat facultatea la UMF Iasi. Dupa cum se stie un cuib al nepotismului si potlogariilor (scandalul diplomerlor acordate pe 50K va spune ceva?!). Recunosc, am invatat in timpul facultatii, poate chiar am si "tocit". Am continuat cu un doctorat la alta universitate din Iasi. Si aici exista problemele de rigoare. Cu toate astea am beneficiat de cateva burse internationale, am fost implicat in granturi (fara a ajunge la un salariu de 5K Eur) si toate astea fara a avea parinti cadre didactice, fara spaga, fara sa ma culc cu nici un profesor (de altfel barabtii nu prea au cautare); dar mai ales fara "smecherie". Am trecut apoi un interviu dur (tehnic) si lucrez in strainatate. Ce vreau sa subliniez este ca nu din cauza profesorilor iesiti niste ratati. Depinde doar de voi modul in care acesti profesori va vor influenta viata. Aveti 18 ani cand incepeti facultatea, chiar trebuie sa pasati toata responsabilitatea altcuiva? Chiar nu puteti avea grija de propria viata? Este exclusiv vina profesorilor universitari ca unii tineri sunt ratati?
      • 0 (0 voturi)    
        Articolul nu e despre tinerii ratati (Sâmbătă, 17 mai 2008, 9:47)

        Code Blue [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Ci despre profesorii incompetenti care iau bani nemeritati. Va felicit pt succesele in cariera pe care sigur le meritati. Dar nu este corect ca absolventii de facultate sa fie auto-didacti. Nu este corect ca niste incompetenti sa ocupe pozitii care ar putea fi ocupate de competenti. Aici nu e vorba de studenti de exceptie ca dvs, ci de reputatia universitatilor romanesti. Nici o facultate din Rom nu se clasifica in primele 500 din lume, si asta nu e din cauza studentilor!!! In ceea ce ma priveste eu am avut noroc de profesori buni carora le port recunostiinta, dar cind am ajuns afara corespondentii mei cu "medii" mai mici aveau mai multa experienta practica. Tin minte ca la noi in 1990 inca mai puneau perfuzii cu ace de metal, nu cu canule de plastic, si acum mi se pare incredibil ce inapoiati eram. Acum s-a mai schimbat cite ceva dar dotarile sint tot atit de proaste - si nu numai la spitalele universitare. Deci chiar atunci cind profesorii din Rom sint buni la teorie, nu se intereseaza de pregatirea studentilor dpdv practic. Spiritul in Rom este centrat Ipe o medie cit mai mare la absolvire, nu pe competenta practica a absolventului. In Rom a trebuit sa dau spaga la moase sa ma lase sa asist nasteri, ca sa nu mai vorbim de injectii si perfuzii, doar astea erau "piinea" asistentelor, care primeau cam 10 lei pe injectie! In concluzie ai dreptate, nu e numai vina profesorilor, ci a intregului sistem acdemic, social, politic din Rom. Profesorii incompetenti si porniti pe capatuiala sint in definitiv numai un simptom al cancerului avansat din societatea romaneasca.
  • 0 (0 voturi)    
    Insfarsit (Joi, 15 mai 2008, 21:20)

    andrei [anonim]

    Felicitări pentru articol !
  • 0 (0 voturi)    
    Profesionistii? (Joi, 15 mai 2008, 21:26)

    Weather [anonim]

    La cit fura semidocti din categoria Becali-Vintu-Patriciu-Prigoana-Mitrea si altii parca te induioseaza sa citesti ca amaritii astia de profesori univ. aduna si ei 5000 euroi pe luna.Cam cit pierde Becali la o mina la pocker...
  • 0 (0 voturi)    
    Granturi (Joi, 15 mai 2008, 21:38)

    Mihai [anonim]

    "unele cadre universitare isi maresc veniturile preluand diferite granturi de cercetare"
    Un grant de cercetare nu este "preluat". Este castigat in urma unei competitii nationale. Se pregateste un proiect, de obicei pe 3 ani, cuprinzand atat un program de cercetare cat si un plan al achizitiilor. Ceea ce nu este deloc simplu de facut. Si nu la indemana oricui, din aceasta cauza numai "unii" profesori sunt beneficiari ai acestor granturi. Mai mult decat atat, in cazul anumitor programe banii provin din fonduri europene, bani care altfel ar fi pierduti. Avand in vedere ca trebuiesc intocmite sute de acte, salariul este justificat. Cu atat mai mult cu cat reguli birocratice stupide limiteaza suma ce poate fi investita in echipamente la procente ridicole din valoarea totala a grantului.
    Articolul este tendentios si incorect documentat. Societatea romaneasca se pare ca nu este inca pregatita sa accepte conceptul "munca si rapslata". Pacat.
  • 0 (0 voturi)    
    salarii (Joi, 15 mai 2008, 21:40)

    Profesor la ASE [anonim]

    Va zic eu salarii:
    600 de milioane pe luna profesor la ASE... Calculati voi cate ore trebuia sa tina profesorul asta si ganditi-va cati negri, care au onoarea sa il pupe in fund, au muncit pentru asta ...
  • 0 (0 voturi)    
    Imnul U.B.B. (Joi, 15 mai 2008, 21:48)

    PANCEA [anonim]

    Am auzit de Imnul U.B.B. (la Cluj fireste). Il difuzeaza un post local de acolo. Ma poate ajuta cineva cu informatii.
    Recompensa, o catedra noua, nefolosita. Vezi tu ce faci cu ea.
  • 0 (0 voturi)    
    E jale!!! (Joi, 15 mai 2008, 22:18)

    Fritz [utilizator]

    Profesorii din RO au salarii europene, dar profesional vorbind sunt ZERO!!! Iar celor cu studii in strainatate li se pun piedici pentru ca sunt incomozi!!!! Ei ar perturba somnul de veci al dinozaurilor din invatamantul romanesc!
  • 0 (0 voturi)    
    d (Joi, 15 mai 2008, 22:34)

    a [anonim]

    Vi se pare mult 3000-5000 euro?? Verificati si alte universitati si veti gasi salarii mult mai mari... Si nu neaparat la nivel de decan sau rector... Intr-adevar e netransparenta acordarea salariilor si gradatiilor de merit si chiar punctajele de la salarii sunt diferite, in functie de pozitia ocupata...
  • 0 (0 voturi)    
    aaaa (Joi, 15 mai 2008, 22:47)

    adevarul [anonim]

    era un anunt de angajare unde scria :
    "Angajam etc..nu acceptam absolventii de XY"

    unde XY era o facultate private..
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 15 mai 2008, 22:56)

    Keanutza [anonim]

    La ASE nu-ti cer bani pentru examene sau cel putin eu nu am dat de nici un profesor d-asta pana acum, insa ca sa treci la sport iti cer 3 milioane...si daca nu treci la sport repeti anul...Doamne, ce tara avem...
  • 0 (0 voturi)    
    Cine face UNIVERSITATILE CURATE (Vineri, 16 mai 2008, 1:16)

    MIRCEA POPA [anonim]

    De SNSPA nu se spune nimic,pentru ca acolo activeaza cea mai mare parte a celor care ZIC ca fac curatenie in Universitati,adica Alina Mungiu Pippidi si Aurelian Muntean Aceasta coalitie e un proiect finantat de Oculta lui Soros prin care urmareste sa se intimideze universitatile care se opun politicii Ocultei.
    Se stie ca SNSPA este stapanit discretioonar de o gasca de clanuri in frunte cu MIROIU +Vlasceanu +Bulai + Mihailescu(Vintila si Ana).Sorin Ionita seful SAR ului si-a luat doctoratul cu clanul Miroiu ,iar Aurelian Muntean desi nu are pregatire suficienta(e doar asistent universitar) preda ca titular cursuri foarte importante care se predau de Univrersitari de rang mare.Asta pentru ca profesorii mari refuza sa vina la scoala stapanita de aceste clanuri.Ideea e ca SNSPA e cea mai corupta Facultate,iar CUC-ul nu catadicseste sa cinte nimic despre ei.
    Sa nu uitam ce a facut clanul care i-a dat doctoratul lui Sorin Ionita in 2006 legat de banii CNCSIS cand si-au impartit intre ei banii.
    Universitatile curate trebuie curatate de CLANURI,de fosti securisti si securisti si de lingusitorii universitar de rang inferior care nu au nici o activitate de cercetare ,dar ii lauda tot timpul pe sefii llor si se gudura pe langa ei.
    • 0 (0 voturi)    
      clanuri SNSPA, ASE, Asistenta Sociala (Vineri, 16 mai 2008, 12:44)

      dan [anonim] i-a raspuns lui MIRCEA POPA

      Mare dreptate ai, Mircea. Cum poate sa iasa in public Alina Mungiu cu chestia asta, ea care si-a luat toate diplomele (inclusiv doctoratul) la Iasi, unde este mare stab la Medicina tatal ei? Si bunul ei prieten Cristi Pirvulescu, care se face ca participa la Coalitii de curatat politica, dar are de 10 ani nevasta angajata la biroul Primului Ministru? Iar acum dl. Pirvulescu este decan la Snspa si tine umbrela la toate aceste clanuri, care manaresc fara nici un rezultat banii de stat in cercetare, si el se face ca nu vede?
      Iar tupeul maxim este ca petitia ta online anti-nepotism a fost semnata de tot clanul de la Zamfir asistenta sociala: tata (Catalin, mare guru); mama (decan) si fiica Luana (conf), verifica te rog. S-au apucat cei mai clientelisti oameni din Romania sa faca curatenie, te ia greata.
      • 0 (0 voturi)    
        V-am facut-o, bibicilor! (Vineri, 16 mai 2008, 13:12)

        Profesorii Spaganel si Plaganel [anonim] i-a raspuns lui dan

        Exact cum spuneam intr-un comentariu de mai jos!

        Ha, ha, ha!
    • 0 (0 voturi)    
      hahaha (Vineri, 24 aprilie 2009, 22:06)

      haha [anonim] i-a raspuns lui MIRCEA POPA

      Isi permite sa spuna aceste lucruri un om care a terminat snspa-ul. Rusine, domnule Mircea Popa. Stiti prea bine ca mintiti cu nerusinare. Sunteti frustrat de faptul ca nu ati reusit sa faceti un master la aceasta facultate?
  • 0 (0 voturi)    
    PETITIE ANTINEPOTISM UNIVERSITAR (Vineri, 16 mai 2008, 1:27)

    MIRCEA POPA [anonim]

    http://www.petitiononline.com/nc2aug07/petition.html
  • 0 (0 voturi)    
    Hai ca ma faceti sa rad! (Vineri, 16 mai 2008, 5:09)

    Profesorii Shpaganel si Plaganel [anonim]

    Auziti, Colaitia pentru Universitati Curate! Pai stimabililor, daca ne enervati imediat ne inscriem si noi in coalitia asta a voastra si va convingem ca:

    - in ciuda numelor noastre, pe care unii le vor considera oarecum generice, in universitatile romanesti nici nu poate fi vorba de spaga, plagiat si altele da care suntem acuzati - alooo, studentii din ultimele randuri, de ce radeti, ati auzit cumva vreo glma buna? Spunetine-o si noua, sa radem si noi!

    - in ce priveste acuzatiile de sex... nu poate fi adevarat, toate clasamentele internationale arata ca noi suntem de fapt niste impotenti - ma rog, v-ati adus acum si voi aminte de nu stiu ce profesor de la Medicina din Timisoara, pe care l-a putut vedea o tara intreaga cu pantalonii dati jos, cum vroia sa si-o bage putin intr-o studenta, dar ati vazut voi sa fi avut ce sa-si bage? Probabil ca glumea si el, iar pantalonii ii fusesera trasi de vreun student!

    - nepotism: cum ar putea fi vorba de nepotism, cand data fiind impotenta, dovedita si prin clasamantele internationale, copii anagajati in catedrele noastre, si pe care ni-i atribuiti, nu pot fi ai nostri? Noi de fapt suntem niste suflete mari, care avem grija de copii sotiilor noastre, abandonati de adevaratii lor tati, niste lasi si iresponsabili!

    - ca tinem multe norme: da, e adevarat, dar asta pentru ca, lasand deoparte impotenta, suntem totusi niste indivizi foarte capabili - l-ati uitat cumva pe marele prof. univ. dr. Adrian Nastase, cel care in timp ce era profesor la patru niversitati reusea sa fie si prim-ministru?

    Si am putea sa continuam argumentatia, dar ma tem ca niste spirite asa inguste nu ne pot intelege!
  • 0 (0 voturi)    
    tipic (Vineri, 16 mai 2008, 7:54)

    Lucian Ilea [anonim]

    in studiu sunt incluse doar niste universitati mici din regat;cele din Ardeal nu sunt incluse
    • 0 (0 voturi)    
      esti complexat? (Vineri, 16 mai 2008, 12:46)

      nitu [anonim] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      crezi ca in Ardeal lucrurile stau altfel?
  • 0 (0 voturi)    
    Totul de vanzare (Vineri, 16 mai 2008, 9:38)

    arletty [anonim]

    In Romania orice se poate vinde/cumpara, mai ales constiinte. Tot felul de nulitati promovate pana in 1989 pe criterii PCR&Secu promoveaza la randul lor, de data asta pe bani, alte nulitati. De unde atata belsug de constiinte, devotament pentru "cauza invatamantului", cultura inalta, setc si amd ?!?
  • 0 (0 voturi)    
    Incapacitatea legala de a angaja cadre didactice c (Vineri, 16 mai 2008, 9:58)

    Adina [anonim]

    Cu privire la "Incapacitatea legala de a angaja cadre didactice cu reputatie internationala"

    Aceasta e o problema europeana si nu una româneasca. De fapt la nivel european este cea mai mare piedica in calea mobilitatii profesorilor universitari. De aceea, exista o mare afluenta de profesori straini in tarile unde salariile universitarilor sunt mari (precum Elvetia). Insa acestia, o data ajunsi in Elvetia, de exemplu, sunt obligati sa renunte la vechimea provenita din anii lucrati in alta tara.
    Abia de anul acesta a inceput sa se discute serios la nivel european aceasta problema. Un astfel de seminar are loc in luna iunie in Germania.
  • 0 (0 voturi)    
    O alta dovada? (Vineri, 16 mai 2008, 10:14)

    un roman [anonim]

    Cand a zis un anume sef de stat ca universitatile dau diplome studentilor pentru copy/paste toata lumea a sarit in sus. Uite ca mai sunt si altii care spun aceleasi lucruri
    • 0 (0 voturi)    
      paiul din ochiul altcuiva (Vineri, 16 mai 2008, 13:53)

      deus [anonim] i-a raspuns lui un roman

      Si nu vede intai barna din ochiul ( familia ) lui!Cazul fiicei sale ar fi trebuit sa-l faca sa se gandeasca de doua ori inainte de a vorbi - sau daca are date concrete sa le transmita celor indreptatiti sa faca justitie. Altfel - vorbe goale (sau vorbe'n vant!)
  • 0 (0 voturi)    
    si cu teologiacum ramine? (Vineri, 16 mai 2008, 10:43)

    gonzales [anonim]

    Mi-a spus un prieten ca si la arad la popi e cam la fel: dai, ai. Si la pocaiti cica se cumpara "legal" examenele cu 10 Euro! Cel putin e mai ieftin!Iar la altii ti se spune sa mergi sa iei o aspirina de 50 de euro, ca de mai are omu si o farmacie, doua. da daca iti trebuie citeva aspirine?
    • 0 (0 voturi)    
      re: si cu teologia cum ramane ? (Vineri, 16 mai 2008, 16:16)

      valentin [anonim] i-a raspuns lui gonzales

      salut la toata lumea, tin sa dau un raspuns domnului gonzales care a postat un mesaj cu titlul ,,si cu teologia cum ramane?''
      stimate domn/doamna/domnisoara, eu am absolvit la Institutul Teologic Penticostal din Bucuresti - sectia pastorala si didactica. doresc sa va comunic ca ideea dvs exprimata in mesaj este falsa ! nu am platit niciodata nici un leu ptr examene, toate examenele le-am luat ,,pe curat'' , am avut si profesori din afara facultatii care ne-au examinat. si aici nu vorbesc numai de generatia mea, ci si de generatiile anteroare noua, dar si de cele ce au urmat...si aici ma ref la acele generatii ce eru deja implicate in procesul de pregatire. ar fi bine si in interesul tuturor sa nu mai faceti afirmatii gratuite si cu un grad mare de generalitate pripita ! va multumesc.
  • 0 (0 voturi)    
    La facultatea pe care am terminat-o anul trecut, (Vineri, 16 mai 2008, 10:52)

    fost student [anonim]

    La facultatea pe care am terminat-o anul trecut, decanul nici nu se obosea sa apara la cursuri. Cand ne intalneam cu el zicea ca nu a fost anuntat de nimeni ca are cursuri(asta in fiecare saptamana).
    La examen toata lumea avea 7 sau 8 si cine vroia ma mult trebuia sa scrie ceva.
    Nu mi se pare corect ca daca se plateste o taxa de 2000 lei, unii profesori (nu era doar decanul cu problema asta, mai erau inca doi cam la fel) nu apar, nu au un plan de curs, sunt prea ocupati cu alte "probleme".
    O parte din banii pe care ii primea erau pentru aceste cursuri cu studentii, adica pentru nimic!.
  • 0 (0 voturi)    
    Unde dreak scrie in raport de salariile alea? (Vineri, 16 mai 2008, 12:11)

    adik [anonim]

    Mai fratilor, mai hotnews, ati luat-o pe aratura rau.
    Nu tin cu profesorii, cred ca au salari si mai mari de 5000 eur, dar am dat click pe link-ul vostru pentru a vedea Raportul realizat de Coalitia pentru Universitati Curate.

    Nu scrie nicaieri de salariile alea mari.

    Scrie autorul: "Exista cazuri in care profesorii universitari cu functii de decan, prodecan sau rector pot ajunge la venituri lunare de 3000 sau 5000 de euro, sustin expertii Coalitiei pentru Universitati Curate."
    Care experti sustin asta? Cei care au intocmit raportul nu au pomenit nimic.

    Iar bagati bombe in titlu pentru a aduce cititori pe aceasta pagina.
  • 0 (0 voturi)    
    Cum merg lucrurile in capitalism (Vineri, 16 mai 2008, 12:17)

    Anonim [anonim]

    Doua lucruri ar trebui sa inteleaga toata lumea:

    1. In capitalism, what you pay is what you get. Va plangeti de calitate slaba a cursurilor? Aveti idee cam cat costa universitatea in SUA? Cand taxa pentru invatamant universitar o sa fie zeci de mii de euro si nu cateva sute pe an, atunci universitatile isi vor permite profesorii cei mai buni, care traiesc doar din invatamant si au timp sa vina la toate cursurile.

    2. Unde se castiga insuficient apare coruptia. Valabil oriunde in lume, in orice domeniu.


    Ca profesorii universitari trebuie sa fie saraci e o conceptie comunista. Cat timp ei nu vor castiga bine invatamantul si cercetarea vor continua sa mearga prost, iar sistemul va continua sa genereze coruptie. Vrem un salt calitativ in invatamant sau sanatate? Solutia e una singura: investitii mai mari, salarii mai bune. Sursa? Bugetul de stat si taxele platite de studenti. Iar bugetul pentru invatamant si-a cam atins pragul maxim... E atat de simplu.
    • 0 (0 voturi)    
      Hai fi serios (Vineri, 16 mai 2008, 13:35)

      Niko [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Romanii platesc invatamantul. Unde crezi ca se duc taxele lor? Ia intreaba un angajator cate taxe mai plateste pe langa salariu? Unde crezi ca se duc banii aia: sanatate, invatamant si armata. Ca rezultatele sunt un dezastru tine de altceva, da nu ca romanul nu plateste scoala.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu ai dreptate (Vineri, 16 mai 2008, 15:50)

        -- [anonim] i-a raspuns lui Niko

        Romanul plateste foarte putin pentru invatamant superior (raportat la alte tari, nu la venitul nostru), iar serviciile sunt pe masura.

        Multe universitati incep sa capete autonomie, sa se managerieze singure, sa atraga bani cum pot, de unde pot, asemenea unor entitati private. Rezultatul este ca unele chiar reusesc sa atraga bani - vezi Facultatea de Comunicare si Relatii Publice de la SNSPA, care poate fi luata ca model de afacere de succes. Normal, unii oameni de acolo castiga mii de euro pentru ca gestioneaza un sistem care aduce multi bani. Vi se pare ceva anormal in asta?

        Dupa cum vad eu lucrurile, vom avea de ales, ca in oricare alt domeniu, intre a plati mai mult pentru servicii mai bune si a plati mai putin pentru servicii mai putin bune. Iar pentru ca trebuie incurajata meritocratia vor continua sa existe locuri subventionate si o gramada de burse la care pot aplica cei care nu isi permit o taxa prea mare pentru scoala. Dar sistemul nu poate deveni performant traind doar din banii de la buget, deci astea vor fi mai degraba exceptii decat regula.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu m-ai inteles (Vineri, 16 mai 2008, 16:26)

          Niko [anonim] i-a raspuns lui --

          Romanul este taxat rau de tot. Invatamantul de stat este platit de stat care ia bani din impozite, statul nu produce nimic. Vrei ca oamenii sa plateasca pentru scoala? Bine, atunci scadeti impozitele, nu are rost sa tinem in spate paraziti. Nu confunda plata facultatii cu platile indirecte. Nu de alta, dar sincer, mie mi se pare ca nu avem de unde alege, statul are monopol.
          • 0 (0 voturi)    
            Chiar NU ai dreptate. (Sâmbătă, 25 aprilie 2009, 12:51)

            Al [anonim] i-a raspuns lui Niko

            Un loc al unui student "subventionat" este, de fapt, platit de studentii care platesc taxa la aceeasi facultate. Din impozitele tale se duce o parte infima catre educatie. In plus, da-ti seama ca cea mai mare cota din acesti bani se indreapta catre invatamantul preuniversitar fiindca acela este 100% "gratuit". Pentru universitati, treaba sta cu totul altfel...
            Inafara de asta mai gandeste-te ca o universitate din germania "costa" aprox 20.000 euro pe an. La noi dai maaaxim 1000 de euro, daca esti la arhitectura sau la poli. Ti se pare ca se compara? Crezi ca e posibil ca in romania sa primesti pentru de 20 de ori mai putin bani servicii la fel de bune ca in germania, unde platesti de 20 de ori mai mult?
  • 0 (0 voturi)    
    detalii (Vineri, 16 mai 2008, 12:39)

    goe [anonim]

    Vad ca unii isi imagineaza ca totusi profesorii aceia cerceteaza ceva. Ei bine, nu. Si nici nu platesc vreo firma. Cum sa plateasca ei firma cand au zeci de sclavi in jurul lor? Munca o fac studenti/asistenti/rezidenti, pentru bani putini sau deloc. In general 50-60% din buget ii ia dom' profesor, iar de restul altii fac treaba. Iar treaba e subtire. 99% din asa zisa cercetare romaneasca sunt de fapt cercetarile altora din strainatate, care au nevoie de observatii/experimente/teste facute de cat mai multi colegi de breasla. Cu alte cuvinte este vorba de munca de jos din cercetarile altora.
    Pe mine nu ma deranjeaza nici ca iau bani, nici cum ii impart, nici ca "cerceteaza", ma deranjeaza ca 90% dintre ei sunt niste NULITATI care nu ar supravietui in lumea reala nici 2 saptamani. Si aceste NULITATI formeaza generatia noua de intelectuali. Astazi numai cine nu vrea nu e student, masterand, doctorand... dar din pacate ne apropiem rapid de ziua in care diplomele romanesti nu vor mai avea absolut nici o valoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Invatamant (Vineri, 16 mai 2008, 13:30)

    Profu" [anonim]

    Da, domnule asa este. Corect articolul, dar cam tarziu. Nu tarziu cat faptul ca nu sa vrut sa se scrie despre asa ceva. Nu stiati ca avem cei mai multi juristi din lume? Toti adolescentii se inscriu la sutele de facultati de drept/private termina in maxim 3 ani sau si mai repede. daca ii intrebi ceva din materiile care sunt prevazute in programa, nici macar nu stiu care sunt. Tot inainte mandrii pionieri. de asemenea avem si mai mult doctori in drept, poate mai multi, decat medicii existenti. Luati amsuri domnilor guvernatnti si guvernati, ca se alege praful de tot.
  • 0 (0 voturi)    
    universitatea din oradea (Vineri, 16 mai 2008, 13:31)

    gabriela [anonim]

    Ar trebui verificat ce se intampla la Oradea ... cea mai mare mafie de care am auzit vreodata ... tolerata de ani de zile din cauza rectorului PSD-ist care a fost prins votand cu 4 buletine si nu a patit absolut nimic .... exemple : se poate cumpara absolut orice diploma , admsi fara ca macar "studentul " sa se fi prezentat la admitere , tati + fii , soti + sotii .... absolut tot ce va puteti imagina ... in vazul unei comunitati intregi inerta la aceasta megamgarie ... ca sa nu mai vorbim de sute de "absolventi " scosi ca pe banda rulanta ... din care peste 90 % sunt vai de capul lor ....
  • 0 (0 voturi)    
    student militar din fericire (Vineri, 16 mai 2008, 16:55)

    costi [anonim]

    SA MA PRAPADESC DE RAS NU ALTA...
    ASTA E PROBLEMA IN ZIUA DE AZI?Din aceste motive merge invatamantu asa cum merge??Doamneeee...Lumeeeee deschideti ochii.Lasati la o parte salariile,granturile,nepotismul si alte probleme de 2 lei.Sunt f putini cei care mentioneaza mita la examene. Realizati ca un examen COSTA INTRE 200 SI 400 de euro????Da...costa.Adica asa...pe fata...iti spune un un profesor/profesoara ca poti sa faci pe dracu in patru,poti sa inveti cat vrei(nu cat poti),daca nu cotizezi la "FONDUL PRIVAT DE PENSIE" nu mai apuci anul urmator in facultatea respectiva. Profesoara sora-mii ii invata pe studenti la cursuri cum sa ii dea mita in asa fel incat sa nu fie prinsi. SI VOI VA CERTATI PT GRANTURI SI CERCETARE SI NEPOTISM....deschideti ochii...
    Ah...inca ceva...cunosc cazuri in care un profesor a fost denuntat de mai multe ori pt luare de mita,odata chiar luat de politie cu catusele pe maini la sectie....si ce credeti?A 2A ZI ERA OMU LA FACULTATE....traim in tara numita romania unde DACA AI CARTE AI CE CITI....NICIDECUM PARTE DE CEVA MAI BUN iar daca ai bani...ai si cate diplome vrei
  • 0 (0 voturi)    
    Cel mai destept popor (Vineri, 16 mai 2008, 23:53)

    Gheorghe matei [anonim]

    Propun sa fie de urgenta emisa o ordonanta (de urgenta, bineinteles!) prin care fiecare cetatean roman sa primeasca acasa prin posta o diploma de absolvire a unei facultati. Devenim astfel cel mai destept popor, in mod oficial!
  • 0 (0 voturi)    
    cum se castiga mii de euro (Sâmbătă, 17 mai 2008, 9:50)

    teacher [anonim]

    1. Titlul este tendentios. Peste tot in lume se accede la granturi ptr fonduri, care se consuma in principal pe mijloace fixe si materiale,soft etc
    2. Castigurile sunt perfect legale, alta e insa problema-cercetatorii tineri, chiar cu doctorat intra cu greu in bransa directorilor de grant-fiindca nu au mai condus inainte un grant..
    3. Nepotismul e buba sistemului, precum si gastile formate in jurul conducatorilor de doctorat. Analizati si o sa constatati ca aceste comisii sunt unele si aceleasi, uneori in domenii diferite. Vedeti si in Centrele Universitare de renume ,Iasi dar si Bucuresti sau Craiova; faceti un studiu statistic al numarului de fii si nepoti de cadre universitare promovate in ultimii ani la suta de cadre didactice. Abia atunci o sa va dati seama de amploarea fenomenului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by