Primele semafoare inteligente au fost instalate in Bucuresti, pe ruta Tineretului - Piata Victoriei
Informatiile din intersectiile cele mai aglomerate vor fi gestionate intr-un centru de control al sistemului de management al traficului, care isi propune fluidizarea circulatiei. Timpii de semafor vor fi, practic, calculati in mod inteligent de acest sistem, in functie de aglomeratia din trafic.
Asa-numitele "semafoare inteligente" vor crea culoare unice de deplasare pentru Salvare si Politie, ale caror masini vor fi urmarite prin satelit pentru a ajunge cat mai repede la interventii.
Potrivit primarului Adriean Videanu, masura face parte dintr-un proiect mai amplu de management al traficului, care mai are alte trei puncte importante: infrastructura, locuri de parcare si transport public. Adriean Videanu a adaugat ca proiectul semafoarelor inteligente va fi finalizat in luna septembrie.
Seful Directiei Infrastructura din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste a declarat, pentru Radio Romania Actualitati, ca "Centrul de control este locul unde se urmareste permanent circulatia in oras. Este un proiect in care un numar de peste 1600 de blocuri de semaforizare vor fi innoite si peste 90 de camere de luat vederi vor fi amplasate intr-o parte din aceste intesectii. Partea cea mai importanta, cea mai interesanta a sistemului, este aceea ca este un sistem adaptiv la trafic sau al traficului, pentru ca timpii de semaforizare se regleaza in functie de cererea de trafic pe arterele care converg catre intersectiile care sunt incluse in acest proiect."

Ce fac cetățenii din Sectorul 2 cu gunoiul menajer de la 1 martie, cu cine încheie contracte, cât plătesc / Primarul Radu Mihaiu: Licență teritorială la nivelul Sectorului 2 nu are niciun operator
1.205 de doze de vaccin antiCOVID-19 pierdute, cele mai multe în Cluj / Între motive: spargerea flacoanelor sau temperatura inadecvată
K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Altul care trece zilnic pe acolo.
De fapt in acest moment nu se mai poate iesi din Berceni decat cu spume si clabuci.
Ce e intersant ca nici macar jafurile astea de televiziuni nu zic nimic ....
Toate cele trei bulevarde sunt blocate complet de idiotii aia care lucreaza ori pe Oltentizei, ori pe Vacaresti si mai nou nu-s ce dracu mai fac si pe Tineretului !
Toti parca suntem niste oi ... scarba mi-e.
Succes.
videanu, nu cred ca ai nicio legatura cu proiectul....
Acum costa cu 20 de milioane de euro mai mult si avem doar piloti.
Degeaba intersectii hasurate daca nimeni nu respecta..
Pana cand soferi vor deveni mai civilizati si macar cu bun simt, vor fi probleme in trafic
M-am saturat de pseudoziaristi...
Cui o sa dea prioritate?
Coloanei de 3km sau celei de 4km :)))
Deci pana la urma acest semafor "inteligent" va fi tot o frectie la picior de lemn, la fel de eficient ca cel clasic.
Nu semafoare inteligente ne trebuie, ci:
-o taxa de 1000 de lei pe luna pentru cei care vor sa treaca prin centrul intre orele 7-11, 15-19
amenzi usturatoare (adica APLICAREA amenzilor,ca ele deja exista) pentru:
-cei care circula pe liniile de tramvai
-parcheaza pe banda 1
-forteaza si trec pe galben
-patrund in intersectie cu riscul de a ramane blocati
-nu acorda prioritate (guzganii cu ceafa groasa din SUV-uri)
- circulatia pe linia de tramvai (e interzisa trecerea prin stanga refugiului sau blocarea liniei)
- parcarea pe banda 1 (e interzisa doar daca e semnalizata cu "oprirea interzisa")
- "fortarea" pe galben (???)
- "patrunsul" intersectiilor
Asa ca... mai trage un pic de tine, baga ceva mai serios.
Art. 103. – Pe drumul public cu cel mult doua benzi pe sens si cu o a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului lânga axul drumului, conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda, cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului, la apropierea acestuia.
Art. 105. – Se interzice intrarea într-o intersectie chiar daca semnalul luminos ori un indicator de prioritate permit, daca din cauza aglomerarii circulatiei conducatorul de vehicul risca sa ramâna imobilizat, stânjenind sau împiedicând desfasurarea traficului.
Art.107. (3) Daca în intersectie circula si tramvaie, iar spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua sau mai multe rânduri, toti conducatorii de vehicule, indiferent de directia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lasând liber traseul tramvaiului.
Art. 53. – (1) Când semnalul de culoare galbena apare dupa semnalul de culoare verde, conducatorul vehiculului care se apropie de intersectie nu trebuie sa treaca de locurile prevazute la art. 52 alin. (2), cu exceptia situatiei în care, la aparitia semnalului, se afla atât de aproape de acele locuri, încât nu ar mai putea opri vehiculul în conditii de siguranta.
...ordonanta
Art.99. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:
10. nerespectarea obligaţiei conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;
Art.100. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
9. nerespectarea obligaţiei de a circula pe un singur şir, indiferent de direcţia de deplasare, într-o intersecţie în care circulă şi tramvaie şi de a lăsa liber traseul tramvaiului atunci când spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două şiruri;
Depasirea coloanei pe linia de tramvai se cheama in primul rand nesimtire si apoi contraventie. Si sunt nenumarate in cazuri in care se depaseste pana si pe linia de tramvai de pe sensul contrar.
Stii tu pe cineva in Bucuresti care respecta indicatoarele de oprire si stationare interzisa?! Ia, sa mi-l arati si mie pe ala...
Fortarea galbenului si intrarea imbecila in intersectie desi e clar ca lumina zilei ca nu ai unde sa te duci sunt sportul preferat al soferilor acestui oras. Numa' tu se pare ca nu stiai...Cred ca erai prea ocupat sa multumesti cu 3 clipiri imbecile din 'pozitii' vreunuia care te-a lasat sa reintri in coloana dupa ce i-ai facut pe toti fraierii din coloana pe linia de tramvai.
Asa ca...mai trage un pic de tine si nu mai sta asa relaxat
Dar, deh... noi trebuie sa reinventam mereu roata, sa invatam numai din greselile noastre (sau nici din alea), nu si dintr-ale altora... Nimic nou de la Caragiale si-al lui "sa avem si noi falitii nostri..."
Insa in acest caz, al semafoarelor "inteligente", cred ca s-ar aplica mai degraba un indemn american -- follow the money trail.
Asa incat tare mult mi-ar placea sa citesc pe HN un articol despre 1) cat costa trebushoara asta cu semafoarele (eventual in comparatie cu cat costa sisteme similare prin alte parti), 2) cine s-a ocupat/se ocupa de ea (de unde vin echipamentele, instalare etc.) si 3) in urma carei licitatii, 4) care e termenul de garantie a echipamentelor si lucrarilor (asta cu trimitere la celebrele noastre autostrazi de sute de milioane de euro si 12 luni termen de garantie...)... si altele.
Cum insa e campanie electorala, iar proiectul este o mandrie pt. dl. Videanu si implicit PD-L, am o usoara banuiala ca n-o sa citesc prea curand un astfel de articol de investigatie...
Un semafor inteligent il va face pe miticul nesimtit sa nu treaca pe rosu, sa nu depaseasca coloana, sa nu blocheze intersectia, sa nu parcheze unde vor muschii lui ... sa fim seriosi. Il trecem la bancul zilei :D
Cat despre comparatia cu NASA ... il voi trece la bancul lunii :)))
Atata timp cat bucuresiu va fi locuit de mitici (adica for ever) traficul va fi asa cum este ... adica de cosmar.
Have fun :D
Ele sunt niste semafoare cu fluier si cascheta, puse acolo (dublura celor electrice) pentru a "speria" soferii indisciplinati.
Oricum, altceva nu fac, nu iau permise, nu aplica amenzi, dau din maini si fluiera dupa cum dicteaza semaforul electric...
vede galben, incetineste, se face roshu, se opreste la semafor. vine galben, sta pe loc, vine verde iarashi sta gagica si blocheaza tot.
vine politistu la ea:
-doamna doreste alta culoare?
Idea pe care vreau sa o comunic este ca aceste semafoare inteligente si intreg proiectul de supraveghere a orasului prin camere de luat vederi are un potential urias care depaseste scopul fludizarii traficului. La urma urmei, idea in sine ca prin camere de luat vederi poti fluidiza un trafi precum al bucurerstiului este indoielinica: sunt coloane de kilometri intregi.
Dar sa presupunem prin absurd ca scopul unic este imbunatatirea traficului in bucuresti. Dar odata instalate camerele, capata si potentialul de supraveghere al populatiei, ochiul celor de la putere care precum stim nu este deloc naiv si de multe ori e chiar ticalos si rau intentionat. Romanii, cei care am trecut prin supravegherea regimului comunist,ar trebui mai mult decat altii sa reactionam instinctiv cu scepticism cand o astfel de ordine sociala e construita prin tehnologiile de supraveghere: centrul de supraveghere care se uita la tot ce se intampla in bucuresti.
Astfel, ati concepe imposibil ca atunci cand un meeting de protest se organizeaza in piata universitatii, camere pt trefic sa fie discret indreptate spre multime iar apoi inregistrarile sa fie analizate cu un software de face recognition si protestatarii sa capete automat dosar?
Veti spune ca si alte state au camere de supraveghere. Poate, dar ei nu au contextul pe care il avem noi. Adica au o cultura democratica sanatoasa, au un simt liberal puternic. Noi avem o societate civila anemica, avem o sleahta care inca are puternice influente, avem reflexe obsesive de control. Nu ne trebuiau camere de luat vederi. Parca si vad instinctele securistului aprinzandu-se la auzul vestii ca s-a dat liber la urmarirea populatiei fie pe internet fie prin camere de luat vederi.
~Nautilus
Exista chiar si un ecran foarte mare,probail cel mai mare dintr-un centru de comanda din Romania, dar nu este plasma, ci o tehnologie speciala pentru display-uri de asemenea dimensiuni.
Din pacate jurnalistii nu dispun de capabilitatea de a reflecta aceste aspecte tehnice si se concentreaza prea mult pe declaratiile personalitatilor prezente, care au tendinta de a simplifica uneori prea mult situatia.
pai cum sa faci domne daca nu iese nimic??
pai gura lui ce sa mance si copii si nepoti si neamurile??
zi?
cand au venit japonezi acum cati va ani sa fluidizeze circulatia sa propuna sisteme noi de dirijare si cate si mai cate domni de la primarie au dat din nas..ca dee..comisionu??
iar doi dintre cei ce se vor "edili capitalei" erau prezenti atunci la masa discutilor...
mai e de zis ceva??
OAMENII, OAMENII sunt cei care sfintesc locul!!
nu stiu de ce este atat de greu sa acceptam ca macar atunci cand se face ceva, cu comisioanele, intarzierile, si interesele de rigoare, tot e bine ca macar se face. am putea sa dam mai putin in cap pentru ca se face si sa strigam mai des ca se face prea tarziu. asta da, ar putea avea un efect bun.
in ccp "azi e mai aglomerat decat ieri pe traseul descris": semafoarele respective nu au cum sa stie din prima zi care este traficul. au nevoie de o anumita perioada de analiza, pentru ca dupa traficul din ziua de vineri de la ora 8 nu ai cum sa faci o predictie (si o adaptare) a culorilor semaforului conform traficului de miercuri de la ora 10.
in concluzie: sistemul este bun, si-a dovedit viabilitatea in alte tari. sunt perfect pertinente parerile celor care spun ca si nesimtirea soferului ar trebui corectata cumva (da, prin amenzi).
destul de impertinente (ca opozitie a pertinentei :)) parerile celor care se exprima ref la mitici samd. Am avut "placerea" de multe ori sa descopar masini cu numar de CJ, MM, DB, SB, samd, parcate aiurea in mijlocul drumului. Evident, alaturi de nenumarate masini de B. Emblematica mi se pare situatia in care am descoperit cu imensa "bucurie", la IKEA, 2 autoturisme parcate in zona de incarcare (parcate, nu aduse pentru scopul zonei respective, adica pentru incarcare). Si aceste 2 masini (singurele) erau de SB si de MM. Prin urmare...sa fim seriosi, uscaturi sunt peste tot, si Bucurestiul este plin (si) de provinciali in trecere, prin urmare miticii isi au si perechile lor prin tara.
chiar sunt curios care va fi efectul acestor semafoare, si consider ca el se va vedea in minim una - doua luni...sau si mai bine, in toamna, pt ca in 2 luni suntem deja in mijlocul verii si traficul este atipic.
s-auzim de bine.
Din pacate, observam doar ageamiii si ghiolbanii care ies si pe strada in evidenta, ca paduchele in frunte...
Daca toti soferii din Bucuresti ar fi agresivi si prosti, in 3 zile nu s-ar mai putea circula si ar interveni haosul in trafic.
Multumesc soferilor care inca fac posibila circulatia (greoaie, dar posibila) in Bucuresti !