Primele semafoare inteligente au fost instalate in Bucuresti, pe ruta Tineretului - Piata Victoriei 

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 15 mai 2008, 12:35 Actualitate | Esenţial


In Bucuresti functioneaza, incepand de astazi, primele semafoare inteligente, care isi schimba culoarea in functie de aglomeratia din trafic. Primele astfel de semafoare functioneaza pe ruta intersectia Sincai (zona Parcul Tineretului) - Piata Unirii - Universitate - Piata Romana - Piata Victoriei, a declarat, pentru NewsIn, directorul Administratiei Strazilor, Claudiu Balan.

Informatiile din intersectiile cele mai aglomerate vor fi gestionate intr-un centru de control al sistemului de management al traficului, care isi propune fluidizarea circulatiei. Timpii de semafor vor fi, practic, calculati in mod inteligent de acest sistem, in functie de aglomeratia din trafic.

Asa-numitele "semafoare inteligente" vor crea culoare unice de deplasare pentru Salvare si Politie, ale caror masini vor fi urmarite prin satelit pentru a ajunge cat mai repede la interventii.


Potrivit primarului Adriean Videanu, masura face parte dintr-un proiect mai amplu de management al traficului, care mai are alte trei puncte importante: infrastructura, locuri de parcare si transport public. Adriean Videanu a adaugat ca proiectul semafoarelor inteligente va fi finalizat in luna septembrie.

Seful Directiei Infrastructura din Primaria Capitalei, Gheorghe Udriste a declarat, pentru Radio Romania Actualitati, ca "Centrul de control este locul unde se urmareste permanent circulatia in oras. Este un proiect in care un numar de peste 1600 de blocuri de semaforizare vor fi innoite si peste 90 de camere de luat vederi vor fi amplasate intr-o parte din aceste intesectii. Partea cea mai importanta, cea mai interesanta a sistemului, este aceea ca este un sistem adaptiv la trafic sau al traficului, pentru ca timpii de semaforizare se regleaza in functie de cererea de trafic pe arterele care converg catre intersectiile care sunt incluse in acest proiect."








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4891 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Tirziu pt masuri de-astea... (Joi, 15 mai 2008, 12:50)

    Neamul manivelei [anonim]

    E bine ca se face, insa prea tirziu si prea putin in comparatie cu ritmul de crestere a traficului ( a nr de masini ). Nu cred in schimbare. Nu in acest fel.De ani de zile se tot promit fac mici retusuri , modernizari, actiuni de educare a soferilor bla bla etc....rezultatul...il simtim cu toti. Eu vin pe 13 septembrie si la intersectiile dinspre trafic greu poti aduce 20 de politisti ca n-au ce sa faca la trafic..ce poate face un semafor care se face rosu si multi nesimtiti il ignora?
    • 0 (0 voturi)    
      ai o solutie mai buna? (Joi, 15 mai 2008, 18:33)

      Catalin [anonim] i-a raspuns lui Neamul manivelei

      e usor sa vorbesti. personal cred ca aditza e un incmpetent, dar hai totusi sa nu subestimam tehmologia doar pentru ca cel care o aduce nu este la nivelul ei. In tari civilizate aceste sisteme s-au dovedit extrem de eficiente, cu reducerea timpului de asteptare in trafic pana la 50%. Suna bine zic eu. Mai ramane ca soferii Bucuresteni sa se comporte civilizat si sa respecte regulile, cum ar fi "este interzisa patrunderea in intersectie daca este blocata" si "permiterea celor ramasi blocati in intersectie (adica a contravenientilor de la regula de mai sus) sa paraseasca intersectia". ei bine, tot aici isi au vina si cei care nu dau amenzi pentru contraventii, dar vorba ceea, "N-ai cu cine mai, niste tarani!"
  • -1 (1 vot)    
    COMPLET INUTIL (Joi, 15 mai 2008, 12:53)

    becul rosu [anonim]

    INUTIL ! In una dintre cele mai aglomarate intersectii din Bucuresti (PIATA SUDULUI ) traficul este blocat de doua saptamani din cauza unui santier in mijlocul intersectiei- santier la care nu lucreaza nimeni !!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      ba lucreaza.. (Joi, 15 mai 2008, 14:04)

      radu [anonim] i-a raspuns lui becul rosu

      Ba lucreaza, dar treci tu cu masina prea repede prin intersectie si nu ai timp sa-i vezi! =))
      Altul care trece zilnic pe acolo.
      • -1 (1 vot)    
        cine lucreaza ma ? se fac ca lucreaza (Vineri, 16 mai 2008, 11:52)

        gsc [anonim] i-a raspuns lui radu

        e varza in piatza sudului.

        De fapt in acest moment nu se mai poate iesi din Berceni decat cu spume si clabuci.

        Ce e intersant ca nici macar jafurile astea de televiziuni nu zic nimic ....

        Toate cele trei bulevarde sunt blocate complet de idiotii aia care lucreaza ori pe Oltentizei, ori pe Vacaresti si mai nou nu-s ce dracu mai fac si pe Tineretului !

        Toti parca suntem niste oi ... scarba mi-e.
  • +1 (1 vot)    
    Semafoare inteligente (Joi, 15 mai 2008, 12:54)

    Geo [anonim]

    felicitari realizatorilor, aveam nevoie de un astfel de sistem. ramane sa il vedem extins la nivel urban.
    Succes.
    videanu, nu cred ca ai nicio legatura cu proiectul....
  • +1 (1 vot)    
    Tarziu (Joi, 15 mai 2008, 12:57)

    Casargoz [anonim]

    Imprumutul a fost aprobat de BERD in 2003 si proiectul trebuia finalizat in intregime in 2007.
    Acum costa cu 20 de milioane de euro mai mult si avem doar piloti.
  • +3 (3 voturi)    
    Degeaba semafoare (Joi, 15 mai 2008, 13:03)

    lucian [anonim]

    Degeaba avem semafoare "inteligente" atata timp cat traficul este plin de soferi idioti..
    Degeaba intersectii hasurate daca nimeni nu respecta..
    Pana cand soferi vor deveni mai civilizati si macar cu bun simt, vor fi probleme in trafic
    • +1 (1 vot)    
      asa este (Joi, 15 mai 2008, 13:50)

      dia [anonim] i-a raspuns lui lucian

      Ai dreptate lucian!
    • +1 (1 vot)    
      bv (Joi, 15 mai 2008, 14:24)

      cetateanulroman.blogspot.com [anonim] i-a raspuns lui lucian

      good point lucian .. asta e marea problema .. civilizatia .. o perspectiva indepartata in Romanica
      • 0 (0 voturi)    
        noi facem civilizatia (Vineri, 16 mai 2008, 9:52)

        bedeu [anonim] i-a raspuns lui cetateanulroman.blogspot.com

        Aceasta notiune de civilizatie nu este pentru altii, "niste unii", departe de noi, ci tine de fiecare. "Civilizat "inseamna multe: sa nu lovim, sa nu injuram, sa nu strigam, sa nu dam muzica tare, sa nu aruncam tigara pe geamul de la masina, guma de mestecat pe oriunde apucam, sa nu trantim usa la lift, sa selectam gunoiul direct de la noi din casa, sa nu claxonam, sa nu blocam intersectiile, cand suntem pietoni sa lasam masinile sa treca pentru ca ele opresc mai greu, sa nu ......sunt si altele...poate ar fi interesant un sit www.civilizat.ro ...Spor si inspiratie
  • 0 (2 voturi)    
    Super tehnologie (Joi, 15 mai 2008, 13:48)

    Anonimus [anonim]

    Am vazut imagini din Centrul de Comanda....e super misto. Nici la NASA nu cred ca e asa! Super echipamente, super tehnologie...am incredere ca in curand o sa fie mai bine. Insa cred ca e nevoie de mult mai multi bani alocati pentru un asemenea proiect - la Budapesta, Viena, etc se aloca sute de milioane de euro....la noi probabil de 10 ori mai putin si romanii se astepta sa faca de zece ori mult.
  • +1 (1 vot)    
    Jurnalist (Joi, 15 mai 2008, 13:49)

    Vali M [anonim]

    Un jurnalist adevarat ne dadea informatia completa: UNDE SUNT AMPLASATE PRIMELE SEMAFOARE?

    M-am saturat de pseudoziaristi...
  • +1 (1 vot)    
    Inteligent != omnipotent.... (Joi, 15 mai 2008, 13:57)

    Anonim [anonim]

    Chiar daca un semafor e "inteligent" si "isi schimba culoarea in functie de aglomeratia din trafic", daca pe toate strazile din intersectie ai cozi de kilometri, la ce bun un semafor "inteligent".
    Cui o sa dea prioritate?
    Coloanei de 3km sau celei de 4km :)))
    Deci pana la urma acest semafor "inteligent" va fi tot o frectie la picior de lemn, la fel de eficient ca cel clasic.

    Nu semafoare inteligente ne trebuie, ci:

    -o taxa de 1000 de lei pe luna pentru cei care vor sa treaca prin centrul intre orele 7-11, 15-19

    amenzi usturatoare (adica APLICAREA amenzilor,ca ele deja exista) pentru:
    -cei care circula pe liniile de tramvai
    -parcheaza pe banda 1
    -forteaza si trec pe galben
    -patrund in intersectie cu riscul de a ramane blocati
    -nu acorda prioritate (guzganii cu ceafa groasa din SUV-uri)
    • -3 (3 voturi)    
      relax (Joi, 15 mai 2008, 14:28)

      Myth [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Prietene, urmatoarele lucruri NU sunt interzise de lege:
      - circulatia pe linia de tramvai (e interzisa trecerea prin stanga refugiului sau blocarea liniei)
      - parcarea pe banda 1 (e interzisa doar daca e semnalizata cu "oprirea interzisa")
      - "fortarea" pe galben (???)
      - "patrunsul" intersectiilor
      Asa ca... mai trage un pic de tine, baga ceva mai serios.
      • +1 (1 vot)    
        Esti prea relaxat, mai citeste ... (Joi, 15 mai 2008, 17:46)

        Carcotasu [anonim] i-a raspuns lui Myth

        ...regulamentul, daca vrei exprimari oficiale:
        Art. 103. – Pe drumul public cu cel mult doua benzi pe sens si cu o a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului lânga axul drumului, conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda, cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

        Art. 105. – Se interzice intrarea într-o intersectie chiar daca semnalul luminos ori un indicator de prioritate permit, daca din cauza aglomerarii circulatiei conducatorul de vehicul risca sa ramâna imobilizat, stânjenind sau împiedicând desfasurarea traficului.

        Art.107. (3) Daca în intersectie circula si tramvaie, iar spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua sau mai multe rânduri, toti conducatorii de vehicule, indiferent de directia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lasând liber traseul tramvaiului.

        Art. 53. – (1) Când semnalul de culoare galbena apare dupa semnalul de culoare verde, conducatorul vehiculului care se apropie de intersectie nu trebuie sa treaca de locurile prevazute la art. 52 alin. (2), cu exceptia situatiei în care, la aparitia semnalului, se afla atât de aproape de acele locuri, încât nu ar mai putea opri vehiculul în conditii de siguranta.

        ...ordonanta
        Art.99. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:
        10. nerespectarea obligaţiei conducătorului de vehicul de a lăsa liber traseul tramvaiului la apropierea acestuia, când drumul are o singură bandă;

        Art.100. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
        9. nerespectarea obligaţiei de a circula pe un singur şir, indiferent de direcţia de deplasare, într-o intersecţie în care circulă şi tramvaie şi de a lăsa liber traseul tramvaiului atunci când spaţiul dintre şina din dreapta şi trotuar nu permite circulaţia pe două şiruri;
      • 0 (0 voturi)    
        dea (Vineri, 16 mai 2008, 14:55)

        zulu [anonim] i-a raspuns lui Myth

        Ti-o fi bine asa cu creierul relaxat...

        Depasirea coloanei pe linia de tramvai se cheama in primul rand nesimtire si apoi contraventie. Si sunt nenumarate in cazuri in care se depaseste pana si pe linia de tramvai de pe sensul contrar.

        Stii tu pe cineva in Bucuresti care respecta indicatoarele de oprire si stationare interzisa?! Ia, sa mi-l arati si mie pe ala...

        Fortarea galbenului si intrarea imbecila in intersectie desi e clar ca lumina zilei ca nu ai unde sa te duci sunt sportul preferat al soferilor acestui oras. Numa' tu se pare ca nu stiai...Cred ca erai prea ocupat sa multumesti cu 3 clipiri imbecile din 'pozitii' vreunuia care te-a lasat sa reintri in coloana dupa ce i-ai facut pe toti fraierii din coloana pe linia de tramvai.

        Asa ca...mai trage un pic de tine si nu mai sta asa relaxat
    • +1 (1 vot)    
      Anonim, dar dur!!! (Joi, 15 mai 2008, 14:30)

      CD [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Dur, dur, dar... ai perfecta dreptate, IMHO. De altfel, nu e rocket science -- chestiile astea se fac in multe alte orase aglomerate din lume, cu rezultate excelente.
      Dar, deh... noi trebuie sa reinventam mereu roata, sa invatam numai din greselile noastre (sau nici din alea), nu si dintr-ale altora... Nimic nou de la Caragiale si-al lui "sa avem si noi falitii nostri..."
      Insa in acest caz, al semafoarelor "inteligente", cred ca s-ar aplica mai degraba un indemn american -- follow the money trail.
      Asa incat tare mult mi-ar placea sa citesc pe HN un articol despre 1) cat costa trebushoara asta cu semafoarele (eventual in comparatie cu cat costa sisteme similare prin alte parti), 2) cine s-a ocupat/se ocupa de ea (de unde vin echipamentele, instalare etc.) si 3) in urma carei licitatii, 4) care e termenul de garantie a echipamentelor si lucrarilor (asta cu trimitere la celebrele noastre autostrazi de sute de milioane de euro si 12 luni termen de garantie...)... si altele.
      Cum insa e campanie electorala, iar proiectul este o mandrie pt. dl. Videanu si implicit PD-L, am o usoara banuiala ca n-o sa citesc prea curand un astfel de articol de investigatie...
    • 0 (0 voturi)    
      Felicitari Anonimule! (Joi, 15 mai 2008, 19:11)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Te vor critica indignati si peste 3 ani vor ajunge la concluzia ta.
  • +1 (1 vot)    
    HA HA HA (Joi, 15 mai 2008, 14:03)

    oprea dan [anonim]

    1600 semafoare "inteligente" pentru un milion de soferi idioti.
    Un semafor inteligent il va face pe miticul nesimtit sa nu treaca pe rosu, sa nu depaseasca coloana, sa nu blocheze intersectia, sa nu parcheze unde vor muschii lui ... sa fim seriosi. Il trecem la bancul zilei :D
    Cat despre comparatia cu NASA ... il voi trece la bancul lunii :)))
    Atata timp cat bucuresiu va fi locuit de mitici (adica for ever) traficul va fi asa cum este ... adica de cosmar.
    Have fun :D
    • +1 (3 voturi)    
      ingamfare si prostie (Joi, 15 mai 2008, 14:42)

      ella [anonim] i-a raspuns lui oprea dan

      domnule, esti de o asa de joasa intelegenta ca nici nu merita comentata chestia cu "mitici" . Esti cumva de provenienta din vreo rasa superioara miticilor??? n-as prea crede! so, no comment la prostia dvs si a tuturor celor cu miticenismul. E vorba de bun simt in trafic, pe care nu-l are nimeni daca nu este ars la buzunar. nici chiar la nemtzi n-a mers fara amenzi usturatoare. unde sunt domnilor politisti amenzile acelea drastice de prin discutatul cod rutier??? de ce nu se aplica?? de ce se intampla toate porcariile in trafic sub nasul si stricta supraveghere a politistului, care nu reactioneaza? vreau amenzile acelea aplicate, domnilor politisti, nu vreau niste momai la semafoare, care se uita cum se cearta participantii la trafic si se incaiera! dvs. considerati ca va faceti jobul cum trebuie??
      • 0 (0 voturi)    
        e "jmecher" de "Ardeal" (Vineri, 16 mai 2008, 11:56)

        gsc [anonim] i-a raspuns lui ella

        astia sunt plini de ei. chiar se cred superiori ... vai mama lor... ca le manca curca din gura pana ajung sa zica o vorba
    • 0 (0 voturi)    
      Aveam deja semafoare inteligente, dar prea putine (Joi, 15 mai 2008, 17:52)

      Carcotasu [anonim] i-a raspuns lui oprea dan

      N-ati vazut ca intersectiile aglomerate au fost si pana acum dotate cu semafoare "inteligente"?
      Ele sunt niste semafoare cu fluier si cascheta, puse acolo (dublura celor electrice) pentru a "speria" soferii indisciplinati.
      Oricum, altceva nu fac, nu iau permise, nu aplica amenzi, dau din maini si fluiera dupa cum dicteaza semaforul electric...
  • 0 (0 voturi)    
    culori la semafor (Joi, 15 mai 2008, 15:27)

    oldman [anonim]

    cica merge o gacica cu mashina si se apropie de o intersectie unde un politist urmarea circulatia.
    vede galben, incetineste, se face roshu, se opreste la semafor. vine galben, sta pe loc, vine verde iarashi sta gagica si blocheaza tot.
    vine politistu la ea:
    -doamna doreste alta culoare?
  • 0 (0 voturi)    
    Semafoare cu creier (Joi, 15 mai 2008, 16:10)

    Sofer Bucurestean [anonim]

    Credeti ca va votam pentru niste semafoare? Astea nu vor inlocui niciodata soselele PE CARE NU LE-ATI FACUT TIMP DE 18 ANI!
  • 0 (0 voturi)    
    Supraveghere (Joi, 15 mai 2008, 16:56)

    Critic [anonim]

    Probabil ca acest comentariu va trece neobservat. Totusi, il postez in idea ca la un moment dat se va cauta prin arhive pentru cercetare.

    Idea pe care vreau sa o comunic este ca aceste semafoare inteligente si intreg proiectul de supraveghere a orasului prin camere de luat vederi are un potential urias care depaseste scopul fludizarii traficului. La urma urmei, idea in sine ca prin camere de luat vederi poti fluidiza un trafi precum al bucurerstiului este indoielinica: sunt coloane de kilometri intregi.

    Dar sa presupunem prin absurd ca scopul unic este imbunatatirea traficului in bucuresti. Dar odata instalate camerele, capata si potentialul de supraveghere al populatiei, ochiul celor de la putere care precum stim nu este deloc naiv si de multe ori e chiar ticalos si rau intentionat. Romanii, cei care am trecut prin supravegherea regimului comunist,ar trebui mai mult decat altii sa reactionam instinctiv cu scepticism cand o astfel de ordine sociala e construita prin tehnologiile de supraveghere: centrul de supraveghere care se uita la tot ce se intampla in bucuresti.

    Astfel, ati concepe imposibil ca atunci cand un meeting de protest se organizeaza in piata universitatii, camere pt trefic sa fie discret indreptate spre multime iar apoi inregistrarile sa fie analizate cu un software de face recognition si protestatarii sa capete automat dosar?

    Veti spune ca si alte state au camere de supraveghere. Poate, dar ei nu au contextul pe care il avem noi. Adica au o cultura democratica sanatoasa, au un simt liberal puternic. Noi avem o societate civila anemica, avem o sleahta care inca are puternice influente, avem reflexe obsesive de control. Nu ne trebuiau camere de luat vederi. Parca si vad instinctele securistului aprinzandu-se la auzul vestii ca s-a dat liber la urmarirea populatiei fie pe internet fie prin camere de luat vederi.
    • 0 (0 voturi)    
      instinctele securistului (Joi, 15 mai 2008, 19:11)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Critic

      Un securist fost sau actual cu "instincte sanatoase" nu are nevoie de camere de supraveghere a traficului, are alte dispozitive la indemana, mai usor de camuflat si mai greu de pacalit, si a caror existenta nu o va recunoaste in presa :)

      ~Nautilus
  • 0 (0 voturi)    
    eu (Joi, 15 mai 2008, 17:07)

    iuzar [anonim]

    ...ma uit pe geam, de la birou, si vad acelasi haos pe ruta de care zic ei :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Vise placute! (Vineri, 16 mai 2008, 0:01)

    Carla [anonim]

    Cei care cred ca 15 semafoare asa zis inteligente si 4 camere de supraveghere rezolva ceva imi inspira mila... Regimul comunist facea pasaje unul dupa altul cind erau 3 masini pe strada... Somn usor!
  • 0 (0 voturi)    
    semafor inteligent? (Vineri, 16 mai 2008, 10:21)

    Gabriel din Deva [anonim]

    Un sistem inteligent este un sistem care pe baza unor anumite informatii este capabil sa ia o anumita decizie. Din ce am vazut la actualitati, sistemul de control al traficului (cred ca este un nume mai potivit) este operat de agenti de la politia rutiera. O judecata directa ma duce cu gandul ca "inteligenta" semafoarelor este direct proportionala cu inteligenta agentului care opereaza semafoarele. Da fapt pana acum am vazut si reclame la detergenti inteligenti. Oricum este bine ca se apleaza la solutii mai evoluate, dar pentru niste senzori, echipamente de comunicatii, software si computere la 18 mil. euro este cam mult. Nu am vazut nici macar o plasma mare unde sa poate fi vizualizat grafic situatia traficului in timp real sau predictii, lucru prezent in toate centrele de comanda.
    • 0 (0 voturi)    
      explicatii tehnice (Vineri, 16 mai 2008, 11:15)

      Cris [anonim] i-a raspuns lui Gabriel din Deva

      Probabil reportajul pe care l-ati urmarit a fost sever trunchiat. Sistemul dispune atat de senzori cat si de un soft foarte performant,adus de afara, unde este operat cu succes in orase mari, si care este capabil sa calculeze automat deciziile de fluidizare a traficului. Operatorii sunt acolo doar pentru a valida sau a interveni in cazul in care decizia umana este considerata superioara celei automate.
      Exista chiar si un ecran foarte mare,probail cel mai mare dintr-un centru de comanda din Romania, dar nu este plasma, ci o tehnologie speciala pentru display-uri de asemenea dimensiuni.
      Din pacate jurnalistii nu dispun de capabilitatea de a reflecta aceste aspecte tehnice si se concentreaza prea mult pe declaratiile personalitatilor prezente, care au tendinta de a simplifica uneori prea mult situatia.
      • 0 (0 voturi)    
        Multumesc pentru precizari (Vineri, 16 mai 2008, 11:47)

        Gabriel din Deva [anonim] i-a raspuns lui Cris

        Multumesc pentru precizari Cris. Sper sa fi un sistem eficient si mai ales sa fie bine gestionat. Cred ca odata cu fluidizarea traficului si majoritatea soferilor vor deveni mai disciplinati si mai politicosi.
      • 0 (0 voturi)    
        sem (Marţi, 20 mai 2008, 17:12)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui Cris

        Pai , daca tot lucrezi acolo , la firma aia de 2 bani , poate ne spui si noua de ce fluidizarea pe artera asta cu tamtam este exact pe dos ?
  • 0 (0 voturi)    
    hahahaaha!! (Vineri, 16 mai 2008, 10:34)

    nemo [anonim]

    excelent postul de mai sus!!
    pai cum sa faci domne daca nu iese nimic??
    pai gura lui ce sa mance si copii si nepoti si neamurile??
    zi?
    cand au venit japonezi acum cati va ani sa fluidizeze circulatia sa propuna sisteme noi de dirijare si cate si mai cate domni de la primarie au dat din nas..ca dee..comisionu??
    iar doi dintre cei ce se vor "edili capitalei" erau prezenti atunci la masa discutilor...
    mai e de zis ceva??
  • 0 (0 voturi)    
    Utopie (Vineri, 16 mai 2008, 10:44)

    Dr Marutza [anonim]

    Cand vom avea oare si "oameni inteligenti", adica oamenii de bun simt, care sa stie a se comporta civilizat oriunde ar fi? Mare massa a celor care bantuie azi pe strazile Bucurestiului ( caci despre acest oras e vorba!) nu intra ,cu siguranta, in aceasta categorie!. Nici un semafor "inteligent" nu le poate da ce n-au de-acasa: comportament civilizat, respectul pentru ceilalti si pentru legile tarii. In Romania de azi, mai mult ca oricand, domneste legea junglei, a non-valorii scoase in fata cu orice pret, a legilor facute doar pentru a fi incalcate, a exemplelor negative menite sa zapaceasca mintile oricarui tanar etc!
    OAMENII, OAMENII sunt cei care sfintesc locul!!
  • 0 (0 voturi)    
    Drumul dureaza DUBLU acum! (Vineri, 16 mai 2008, 11:56)

    Emil [anonim]

    Pe ruta Aviatiei - Bordei - De Gaule - Victoriiei, astazi durata drumului a fost dubla fata de inainte de introducerea semafoarelor intelignet si este vineri cand traficul este mai mic!.
    • 0 (0 voturi)    
      nu pe ruta (Vineri, 16 mai 2008, 12:26)

      bedeu [anonim] i-a raspuns lui Emil

      nu ai fost pe ruta cu semafoare...
  • 0 (0 voturi)    
    inteligenta (Vineri, 16 mai 2008, 12:23)

    mozzy [anonim]

    Conform zicalei ca cel mai destept cedeaza, semafoarele inteligente cedeaza in fata soferilor prosti. De exemplu, in zona unirii, pentru pietoni merg doar o parte din semafoare, adica traversezi si castigi (daca ai nimerit pe verde)
  • 0 (0 voturi)    
    potentialul este bun (Vineri, 16 mai 2008, 13:32)

    wanderer [anonim]

    pe DN 1, dupa introducerea camerelor, pe baza observarii traficului, au ajuns la concluzia (corecta) ca 70km/h este o viteza sigura si utila, iar acum pana la munte se face jumatate din timpul necesar anterior.

    nu stiu de ce este atat de greu sa acceptam ca macar atunci cand se face ceva, cu comisioanele, intarzierile, si interesele de rigoare, tot e bine ca macar se face. am putea sa dam mai putin in cap pentru ca se face si sa strigam mai des ca se face prea tarziu. asta da, ar putea avea un efect bun.

    in ccp "azi e mai aglomerat decat ieri pe traseul descris": semafoarele respective nu au cum sa stie din prima zi care este traficul. au nevoie de o anumita perioada de analiza, pentru ca dupa traficul din ziua de vineri de la ora 8 nu ai cum sa faci o predictie (si o adaptare) a culorilor semaforului conform traficului de miercuri de la ora 10.

    in concluzie: sistemul este bun, si-a dovedit viabilitatea in alte tari. sunt perfect pertinente parerile celor care spun ca si nesimtirea soferului ar trebui corectata cumva (da, prin amenzi).
    destul de impertinente (ca opozitie a pertinentei :)) parerile celor care se exprima ref la mitici samd. Am avut "placerea" de multe ori sa descopar masini cu numar de CJ, MM, DB, SB, samd, parcate aiurea in mijlocul drumului. Evident, alaturi de nenumarate masini de B. Emblematica mi se pare situatia in care am descoperit cu imensa "bucurie", la IKEA, 2 autoturisme parcate in zona de incarcare (parcate, nu aduse pentru scopul zonei respective, adica pentru incarcare). Si aceste 2 masini (singurele) erau de SB si de MM. Prin urmare...sa fim seriosi, uscaturi sunt peste tot, si Bucurestiul este plin (si) de provinciali in trecere, prin urmare miticii isi au si perechile lor prin tara.

    chiar sunt curios care va fi efectul acestor semafoare, si consider ca el se va vedea in minim una - doua luni...sau si mai bine, in toamna, pt ca in 2 luni suntem deja in mijlocul verii si traficul este atipic.

    s-auzim de bine.
  • 0 (0 voturi)    
    inteligenta (Vineri, 16 mai 2008, 14:59)

    zulu [anonim]

    E bine ca avem semafoare inteligente. Astept cu nerabdare primul lot de soferi inteligenti si cu bun simt
    • 0 (0 voturi)    
      Exista ! (Vineri, 16 mai 2008, 18:29)

      Carcotasu [anonim] i-a raspuns lui zulu

      Soferii inteligenti si politicosi exista, dar nimeni nu-i observa in trafic pentru ca asa se fac ei remarcati, prin faptul ca nu deranjeaza pe nimeni, respecta regulile, pleaca mai devreme ca sa nu fie obligati la manevre sau viteze periculoase.
      Din pacate, observam doar ageamiii si ghiolbanii care ies si pe strada in evidenta, ca paduchele in frunte...
      Daca toti soferii din Bucuresti ar fi agresivi si prosti, in 3 zile nu s-ar mai putea circula si ar interveni haosul in trafic.
      Multumesc soferilor care inca fac posibila circulatia (greoaie, dar posibila) in Bucuresti !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by