Senatorii au votat:

Romanii ar putea dona organe dupa moarte in baza unui acord prezumat

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Luni, 12 mai 2008, 19:40 Actualitate | Esenţial


Toti cetatenii romanii ar putea deveni donatori de organe dupa deces, daca in timpul vietii nu si-au exprimat dezacordul fata de aceasta procedura. Conform unei initiative legislative adoptata luni de catre Senat, in baza unui acord prezumat, dupa deces, persoanele pot deveni automat donatori de organe, cu conditia ca in timpul vietii sa nu-si fi exprimat refuzul in acest sens. Proiectul de lege a fost initiat de sapte parlamentari si a primit acordul Guvernului.

Initiativa modifica legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si prevede introducerea termenului "acord prezumat", astfel incat cetateanul care in timpul vietii nu si-a exprimat refuzul de a-si dona organele este implicit de acord sa le doneze, dupa deces. Potrivit initiatorilor, aceasta prevedere simplifica procedura prelevarii de organe de la persoanele decedate.

Orice persoana care nu doreste sa doneze organe dupa deces poate sa-si inregistreze refuzul comunicand medicului de famili. In cazul in care persoana decedata nu si-a exprimat in timpul vietii refuzul, este anuntata familia de recoltarea de organe. In cazul in care membrii familiei se opun, acestia trebuie sa aiba argumente solide.

Guvernul a fost de acord cu aceasta propunere legislativa precizand insa ca este nevoie de consultarea societatii civile. Proiectul de lege urmeaza sa merga spre dezbatere si la Camera Deputatilor, care este forul decizional in acest caz.

Biserica Ortodoxa Romana a emis un comnicat de presa in martie prin care isi exprima dezacordul privind “consimtamantul prezumat”, considerand ca modificarea “nu reprezinta valoric o imbunatatire a legii transplantului”.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2754 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Acord prezumat (Luni, 12 mai 2008, 20:44)

    Wasile [utilizator]

    Pentru prima oară în istorie, Parlamentul româniei a votat în unanimitate, în cadrul unei şedinţe extraordinare, proiectul de lege ce aprobă "acordul prezumat" pentru înfinţarea Agenţiei Naţionale de Sânge. Această agenţie va avea puterea de a solicita şi impune trecătorilor donarea de sânge, până la limita de doi litrii, pentru construirea celei mai mari bănci de sânge din lume.
    Astfel, parlamentarii vor putea beneficia de sânge proaspăt pentru petrecile nocturne şi vor putea să-şi doteze coşciugele de vampir cu dozatoare instantanee!
    --
    Sunt pentru donarea de organe. Nu sunt pentru impunerea acestei politici de către Guvern. Şi nu sunt de acord cu "In cazul in care membrii familiei se opun, acestia trebuie sa aiba argumente solide." Dacă nici măcar să protestezi nu poţi... vai de noi...
    Metoda opt-out aleasă de guvern este cât se poate de restrictivă: trebuie să te duci la medicul de familie să îţi exprimi dezacordul pentru prelevarea de organe! De parcă nu ar fi ale tale, ci ale lor!
    De data asta cred că au cam sărit calu' cu bunăvoinţa şi au pierdut de tot contactul cu realitatea... nu ştiu dacă Carta Drepturilor Omului apreciază violarea, mutilarea şi ciopârţirea cadavrelor.
    • -2 (4 voturi)    
      nu chiar (Luni, 12 mai 2008, 20:52)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui Wasile

      asa e peste tot in UE

      nu e incalcarea depturilo omului
      nu iti impun... tu poti refuza p timpul vietii...
      eu sunt total de acord cu legea... vine chiar cam tarziu dn pacate
      • +3 (3 voturi)    
        RE: nu chiar (Luni, 12 mai 2008, 22:00)

        Danu Barosanu [anonim] i-a raspuns lui liviu

        Chiar asa o fi in toata lumea? Inclusiv coruptia din spitale?

        Sincer, nu m-as mira ca UNII dintre medici sa primeasca bani pt a declara un pacient decedat. Doar masina straina, cu cheltuiala se tine...
        • +1 (1 vot)    
          Poate fi periculos !!! (Marţi, 13 mai 2008, 1:00)

          alin [anonim] i-a raspuns lui Danu Barosanu

          S-a intimplat si in SUA si in UE ca oamenii sa fie lasati sa moara pentru ca exista o mafie care se ocupa cu trafic de organe
          La noi si asa sunt probleme destule cu sistemul sanitar, sa speram ca nu o sa le vina idei la nemernicii astia
      • +3 (3 voturi)    
        Re: nu chiar (Marţi, 13 mai 2008, 0:13)

        MLZ [anonim] i-a raspuns lui liviu

        Hai, faceti un rationament simplu: daca acordul prezumat este regula, atunci aplicati-o si la mostenire - daca cineva nu-si face testament in timpul vietii, inseamna ca nu si-a exprimat dorinta de a lasa cuiva avutul sau, si deci poate sa-l ia statul! Ati fi de acord cu asa ceva!?!? De ce nu!?! Unde ar fi problema?!

        Deci refuzul este prezumat in mod implicit; altfel, o sa ne fie frica si sa mai sunam la Salvare, ... ca poate intri pacient si iesi donator din duba respectiva. Legea trebuie sa inlature orice posibilitate de abuz, nu sa-l faca accesibil!

        Traficul de organe este o afacere ca oricare alta, ... sau va inchipuiti ca traficantii intai consulta manualul de morala inainte sa se apuce de treaba!?!

        Sunt fara rezerve pentru donare, dar sunt si fara rezerve impotriva abuzurilor!

        (Nu ma mai iau de partea tehnica ... cum se afla repede daca nu cumva am refuzat in scris, si ce s-ar intampla daca transplantul se face si se afla ulterior ca refuzul exista!?)
  • -2 (4 voturi)    
    mda (Luni, 12 mai 2008, 20:51)

    livu [anonim]

    e una din f. putinele legi calumea date n ultimul timp...

    dar am o intrebare...

    daca eu m refuzat sa doez orgne si am nevoiede un organ? am o prioritte mai mica? asa ar fi normal si asa e in vest....
    • +1 (1 vot)    
      lege stupida (Luni, 12 mai 2008, 23:25)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui livu

      pe cind o lege care sa spuna ca masina mea e a statului, daca in 2 ore nu ajung pe luna?
  • 0 (6 voturi)    
    ? (Luni, 12 mai 2008, 20:56)

    zippo [anonim]

    pot spune ca incalca cu buna stiinta un cel putin un articol din constitutie.
    • 0 (2 voturi)    
      Care? (Luni, 12 mai 2008, 22:01)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui zippo

      Pai zi si articolul.
  • -1 (5 voturi)    
    Hmm.. (Luni, 12 mai 2008, 21:00)

    Mn [anonim]

    Nu cioparteste nimeni cadavre, tinere! Eventual ii mananca viermii timpuriu pe altii care nu sunt salvati la timp...

    Daca nu ai ceva sensibilitati religioase, de ce sa nu salvezi o viata ? A, ca nu poti sa te mai intorci din somnul de veci sa te lauzi e alta poveste ...
    • +2 (2 voturi)    
      Esti moralist? (Luni, 12 mai 2008, 21:34)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Mn

      Intr-adevar, fiecare dintre noi trebuie sa ne gindim in primul rind la posibilitatea ca noi sa fim pusi in situatia de a avea nevoie de un organ...Dar citi dintre voi puteti afirma ca ati trece peste vointa unei familii indurerate? Eu nu as putea sa accept un organ daca as stii ca familia celui donatorului decedat se opune...Aici e de fapt miezul problemei, si de aici trebuie sa incepem sa dezbatem. Familia ar trebui sa aiba ultimul cuvint
    • +2 (2 voturi)    
      nimeni nu a scapat inca de moarte (Luni, 12 mai 2008, 23:20)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui Mn

      nu poti salva o viata... poti salva doar un suflet
  • +6 (6 voturi)    
    UE, care UE??? (Luni, 12 mai 2008, 21:06)

    Cetatean [anonim]

    Pentru cei care aduc stupidul argument: "asa e in UE".

    Va rog sa CITATI, TRIMITETI, POSTATI: legea, norma, articolul, ordonanta sau altceva ce stiti voi dintr-o tara UE care mai face chestia asta, preia organe de la morti fara acordul expres al acestora, cit sunt inca vii.
    Va rog sa nu aruncati petarde stupide de tipul "asa e in UE". Rog argumente juridice, nu asertiuni goale.
    Cei care posteaza aici au un anumit nivel de educatie, nu inghit timpeniile "asa e in UE".

    Astept referinta la legislatiile nationale. La obiect.

    In rest, ce a facut azi senatul e strigator la cer. Aberatie mai mare ca asta nu exista. Miine dau o lege cum ca 10 la suta din mamele care nasc copii trebuie sa doneze copii pentru a deveni "banci de organe" pentru parlamentari. "Asa e in UE" ar fi argumentul lor. As vrea sa vad atunci postarile de tipul "asa e in UE".

    Unele lucruri NU se pot vota. Parlamentul Nu poate vota ORICE.

    Cetatean
    • -2 (2 voturi)    
      Asa e in Belgia din 1986 (Luni, 12 mai 2008, 21:57)

      a_claudiu [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean

      O simpla cautare pe Google imi spune ca Austria, Olanda, Franta, Norvegia, Italia, Polonia, Spania si Danemarca cel putin au aceeasi lege (ma refer la cele europene).
      Sunt de acord cu legea cu o singura exceptie: pentru a nu se folosi organele sa fie necesara doar o simpla hartie in portofel care sa scrie "nu vreau sa dau organe". In modul asta toti cei care vor sa putrezeasca "intregi" din diverse motive o pot face fara probleme.
      Asa cu consultarea medicului de familie iese iar un talmes balmes, de unde sa stie medicul care recolteaza organe care e medicul de familie, cum sa-l sune la timp si sa ia acordul lui.
      Printre altele parlamentul poate vota orice nu este impotriva constitutiei, asta e democratia.
      • +2 (2 voturi)    
        oare? (Marţi, 13 mai 2008, 8:34)

        Cetatean [anonim] i-a raspuns lui a_claudiu

        Stimabile, nu am cerut sa CITEZI ARTICOLE de pe alte site-uri romanesti idioate (am citit si eu articolul la care faci dumneata trimitere), am cerut REFERINTA JURIDICA din alte tari: norma, legea, acordul ,etc. Pentru a putea compara.
        te rog sa nu amesteci scopul (donarea de organe, salutara) cu mijlocul (furtul literal de organe, in virtutea acordului prezumat).
        Vrei lege? luptat-te ca ea sa fie ca lumea, nu s ate trezesti icnd vrei s aiti ingropi sotia sau copilul ca vin 2 sa ti-i hacuiasca in fata ta.
        Chiar nu vezi padurea din cauza copacilor???
        Cetatean
  • +1 (3 voturi)    
    UE, care UE??? (Luni, 12 mai 2008, 21:07)

    Cetatean [anonim]

    Pentru cei care aduc stupidul argument: "asa e in UE".

    Va rog sa CITATI, TRIMITETI, POSTATI: legea, norma, articolul, ordonanta sau altceva ce stiti voi dintr-o tara UE care mai face chestia asta, preia organe de la morti fara acordul expres al acestora, cit sunt inca vii.
    Va rog sa nu aruncati petarde stupide de tipul "asa e in UE". Rog argumente juridice, nu asertiuni goale.
    Cei care posteaza aici au un anumit nivel de educatie, nu inghit timpeniile "asa e in UE".

    Astept referinta la legislatiile nationale. La obiect.

    In rest, ce a facut azi senatul e strigator la cer. Aberatie mai mare ca asta nu exista. Miine dau o lege cum ca 10 la suta din mamele care nasc copii trebuie sa doneze copii pentru a deveni "banci de organe" pentru parlamentari. "Asa e in UE" ar fi argumentul lor. As vrea sa vad atunci postarile de tipul "asa e in UE".

    Unele lucruri NU se pot vota. Parlamentul Nu poate vota ORICE.

    Cetatean
  • -3 (5 voturi)    
    ce vorbiti aici? (Luni, 12 mai 2008, 21:46)

    AG03 [utilizator]

    cine a zis ca Statul doreste banca de sange sau de
    organe pentru parlamentari? organele sunt pentru copiii vostri. cati parlamentari sunt in tara asta si cati cetateni? astea sunt semne de paranoia
  • -4 (4 voturi)    
    BRAVO (Luni, 12 mai 2008, 21:58)

    costin [anonim]

    toata stima pentru initiatorii acestui priect, care sper sa fie aprobat si sa devina lege.
    Celorlalti, ce sunteti impotriva ( de ce nici voi nu stiti, dar poate ca va suna bine asta cu "drepturie omului") va doresc din tot sufletul sa nu aveti vreodata nevoie, atat voi cat si familia voastra, de nici macar o picatura de sange. Sincer nu as vrea din partea acestora ca vreodata sa-si schimbe pozitia, ori ai verticalitate ori NU, nu te sucesti dupa cum bate vantu... dupa nevoi!
    • +3 (3 voturi)    
      o mare porcarie (Luni, 12 mai 2008, 23:24)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui costin

      eu as semna o hirti ca in caz de deces imi pot fi folosite organele... dar acum , daca se adopta legea , primul lucru pe care am sa-l fac, o sa fie sa ma duc sa fac hirtia aia , cum ca nu-mi donez organele.
      nu de alta, dar un accident rutier si un doctor corupt sint foarte la indemina in rominia. Ginditi-va citi copii dispar fara urma in tara asta... Credeti ca ajung la Peter-Pan?
  • +1 (3 voturi)    
    Mare porcarie (Luni, 12 mai 2008, 22:04)

    Relu [anonim]

    pai principalii beneficiari sunt ei si odraslele lor. ce vor acuma viata eterna? cand o sa faca baze de date cu persoanele sa te tii decese/crime suspecte.
  • +4 (4 voturi)    
    deces? (Luni, 12 mai 2008, 22:25)

    gabi [anonim]

    deces sau moarte clinica? am inteles ca dupa decesul propriu-zis organele nu mai sunt folositoare. asadar domnii nostri vr sa ne `imparta` cand inca mai sunt sanse de supravietuire.
    si cine dintre noi are autoritatea sa decida cand o persoana in moarte clinica sa moara pentru ca alta sa primeasca organul si sa traieasca?
    si pacientul trebuie sa plateasca sume enorme pentru a primi un organ. cine profita de pe urma unui astfel de proiect de lege? omul de rand? nu pre cred. ``interesul poarta fesul``
    domnii parlamentari ar fi gata sa doneze inimile sotiilor si copiilor in cazul in care acestia ar suferi un accident grav si ar fi in moarte cerebrala? nu s-ar agatza ei de orice speranta??
    sau respectabilii nostri parlamentariar fi primii care ar depune documentele pentru a refuza propria `oferta`?!
    omenia, demnitatea numai fac parte din vocabularul reprezentantilor nostri
  • -1 (5 voturi)    
    nu (Luni, 12 mai 2008, 22:38)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    as vrea ca vreun organ de-al meu, sa ajunga la iliescu, nastase, tericioiu, vadim, sau alt 322-ist si familiile lor.
    Sau la vreun anarho-comunist, corect politic, iubitor de ciuhapi si minoritati persecutate.
    Asta doar la prima vedere. Oricum, riscul este imens, iar a obliga pe cineva la asta, e o ticalosie.
    ,,Cetatean" are foarte mare dreptate, iar asta cu ,,asa e in ue", s-a folosit de prea multe ori ori pt a justifica aberatii si abuzuri.
  • +2 (6 voturi)    
    tara de KaKat (Luni, 12 mai 2008, 22:51)

    io [anonim]

    oricum murim cu zile in spitale ,acum o sa ne fie frica sa nu aiba unu nevoie de un rinichi ceva,o cornee proaspata sau ce o mai fi vandabil pe acolo!
  • +4 (4 voturi)    
    Senatul a votat exact pe dos. (Luni, 12 mai 2008, 23:13)

    dstb [anonim]

    Senatul a votat exact pe dos. Ar trebui ca doritorii sa-si dea acordul in scris in timpul vietii ca doresc sa devina donatori in caz de...

    Vanatoarea 'legala' de oameni aproape a inceput ... ... ...
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Marţi, 13 mai 2008, 13:45)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui dstb

      Asa este in SUA, daca nu ma insel, mai exact pe un card de identitate se specifica ca respectivul doreste sa fie donator de organe, in caz ca RIP... Cel putin asa tot vedem prin filme. Si banuiesc ca prin tarile din vestul Europei care au o astfel de lege se aplica cam in acelasi stil, cu acordul posesorului de organe! Ceea ce banuiesc implica si un act semnat de om, tinut undeva, autentificat, etc. O astfel de lege mi se pare normala, sa legalizeze donarea de organe VOLUNTARA. Dar sa transformi 21 milioane romani in prezumtivi donatori, numai pentru ca niste freaca banca din parlament erau un pic cam adormiti mi se pare ceva monstruos. Cum mai zicea cineva, in curand o sa mai primim si alte legi de genul asta. Hai sa emigram toti, sa-i lasam doar pe ei donatori!
  • +2 (2 voturi)    
    organul unic (Luni, 12 mai 2008, 23:40)

    zyx [anonim]

    donez cu placere orice organ dar un singur organ il donez cu o conditie : sa fie ingurgitat de fiecare parlamentar in parte
  • +2 (2 voturi)    
    Pro donare organe (Marţi, 13 mai 2008, 0:00)

    Wasile [utilizator]

    @a_claudiu: Precum spuneam la începutul comentariului, sunt total de acord. Ba chiar mă interesam de curând unde se poate face opt-in, şi vorbisem cu familia ca, în cazul în care nu mai mă ţin frânele de la Dacie, să dea cât mai mult din mine pentru a salva, dacă se poate.
    Problema gravă nu este în idee, ci în detalii. Opt-out-ul se face la medicul de familie (care, apropos, este la fel de capabilă în cazul meu de medicină precum este câinele meu capabil să miaune). Deci, deja birocratizezi un proces banal - aia cu opt-out-ul în portofel mi se pare de o mie de ori mai bună, deşi aş prefera varianta opt-in-ului în portofel (o chestie pe care să scrie ce organe sunt bune de recoltat).
    Dar chestia total aiurea este aia cu familia, care nu poate decide. Aici intervine problema mare, căci, în cazul în care aş fi cu un picior în groapă, parcă m-aş încrede mai degrabă în nevastă-mea să decidă dacă să mă taie repede, să fie ficatul proaspăt, sau să mai mă lase vreo două zile, poate- poate...

    Aşa este în UE: stimaţi blazaţi, voi cei ce acceptaţi fără crâcneală tot ce vă vâră conducătorii pe gât, iată varianta din UE: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6703701.stm

    "Support for the idea of donating an organ was highest in Sweden (81%), and lowest in Romania (27%)."

    Vedeţi de asemenea şi un articol mai nou la http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,3292916,00.html

    "In developing countries and also in poor EU countries like Romania and Bulgaria, patients are often encouraged to put their health at risk," said Liese.
    In Germany and the Netherlands, for example, there is an opt-in system, whereas in Spain and Belgium you have to opt out."

    Iată şi articolul de pe site-ul Parlamentului European referitor la implementarea unui sistem de donare de organe internaţional: http://www.europarl.europa.eu/news/public/story_page/008-27007-112-04-17-901-20080418STO27006-2008-21-04-2008/default_en.htm

    Şi astea sunt primele link-uri care le dă google.ro la "european donor card".
  • +2 (2 voturi)    
    porcii din parlament nu voteaza nimic fara spaga (Marţi, 13 mai 2008, 0:10)

    siio [anonim]

    asa ca e foarte dubios votul lor;
    sa vezi de acuma trafic de organe;
    nu stiu din ce sa mai scoata bani nemernicii naibii, si ne vind si morti
  • +4 (4 voturi)    
    TARA LUI DRACULA (Marţi, 13 mai 2008, 1:15)

    Seraphim [anonim]

    Se pare ca nu vom scapa in veci de stigmatul care ni s-a aplicat. Doar ca de acum il vom si merita din plin.

    Avand in vedere gradul de descompunere morala si sociala prin care trece tarisoara noastra, condusa cand de banditi, cand de criminali, sistemul preconizat contine in sine
    invitatia la crima:
    Baronul X afla ca este bolnav incurabil, Medicul Y ii comunica ca are nevoie de un transplant de organ compatibil, informatia despre potentialii donatori se regaseste partial in datele culese in cadrul Programului de evaluare a starii de sanatate, Mafiotul Z executa comanda, Medicul Y efectueaza transplantul cu organele prelevate de la un "accidentat cerebral cu ciocanul" aflat in coma si, evident, fara documente, deci fara rude, iar transplantul trebuie efectuat de urgenta, deci totul e OK, legal si f. rentabil. Mai ales cand va incepe exportul acestor organe. Desigur, "gratuit", conform conventiilor internationale.

    Dar vai de groaza care va cuprinde aceasta tara, cand nimeni nu va mai fi in siguranta, tu sau copilul ori nepotul tau putand oricand cadea victima unei ciopartiri comandate.

    Altfel, a fi donator cu consimtamantul liber exprimat, in scris si cu martori, reprezinta o culme a daruirii de sine crestine.

    PS: Scenariul de mai sus este foarte asemanator cu unul inspirat de realitatea americana a anilor ' 70... Doar ca acolo n-au indraznit sa legifereze oroarea. Au preferat reorientarea catre resursele latino-americane. Cele africane nu convin caci pericolul infectarii cu HIV (SIDA/ AIDS) e prea mare.
    • +2 (2 voturi)    
      pro si contra (Marţi, 13 mai 2008, 11:05)

      amandina [anonim] i-a raspuns lui Seraphim

      "Invitatia la crima" Bine spus, este exact scenariul care mi-a venit in minte cand am citit despre ultima "votare" a Parlamentului Romaniei. Nu vreau sa aduc accente paranoice, dar in Romania, acest scenariu este posibil (imi este teama sa ma gandesc pana la ce punct). Vorbim de tara unde bolnavii sunt lasati sa moara in spital, daca nu isi permit sa "cotizeze" in buzunarul medicului Y. Si acesta, daca nu are niciun scrupul in a accepta toata agoniseala de o luna a tantei Marioara oare ar avea cand baronul X ii ofera o suma formata din... cateva zerouri in coada?
      Poate ca exagerez putin, dar in UE nu este chiar asa!
      In Franta legislatia spune cam asa:

      In cazul decesului unui pacient, medicul verifica daca acesta era inscris in "registrul national de refuz" (pana aici cum zic parlamentarii, este intr-adevar la fel)
      Contacteaza apoi familia, pentru a o intreba care era pozitia defuncului in legatura cu donarea de organe si mai multe ipoteze sunt posibile:
      a) daca defunctul si-a exprimat clar opinia familiei sala (indiferent daca a completat sau nu o fisa de donator de organe) si familia doreste sa-i respecte dorinta, echipa medicala se lanseaza in procesul de prelevare (adica in esenta familia are ultimul cuvant)
      b) daca defunctul si-a exprimat clar acordul dar familia ezita, echipa medicala va explica familiei aduce la cunostinta familiei toate informatiile in ceea ce priveste donarea de organe. Ca urmare a acestei discutii, familia fie accepta donarea de organe, fie corpul defunctului este redat familiei. (Asta vrea sa spuna ca familia poate sa-si refuze acordul chiar daca defunctul isi exprimase acordul inainte, nu exista nicio referire la "argumentele solide")
      c) daca defunctul si-a exprimat clar refuzul, si daca familia doreste sa-i respecte dorinta, corpul este redat familiei.

      Ca incheiere, vreau doar sa adaug ca sunt pentru donarea de organe, sunt pentru salvarea unei vieti cand o alta este pierduta, dar tare ma tem ca noua lege va da nastere la abuzuri!
  • +2 (2 voturi)    
    Dead or alive, we want you! (Marţi, 13 mai 2008, 6:59)

    Mihai [anonim]

    Nu sunt de acord cu varianta asta. Mai corect mi se pare sa-ti dai acordul sa ti se prevaleze organele si familia sa aibe un cuvant de spus ( acord ) daca nu ti-ai exprimat dorinta contrara, chiar si numai verbal,
    in timpul vietii. In conditiile de fata, cel mai simplu e sa ai un sticker aplicat pe carnetul de conducere, cum e in strainatate..., sau pe buletin. Sau donor card. Asa nu o sa mai fie probleme cu "Nu am stiut daca are/cine este medicul de familie." Sau, "Nu am avut timp sa contactam medicul de familie pentru ca era vineri seara..." Daca legea prevede doar metoda aceasta de verificare, este strigator la cer. Inseamna ca nu mai ai dreptul sa iei nici o decizie in ceea ce te priveste. Ciudat este ca desi are cel mai mic suport in populatie (12%) intre tarile europene, conform articolelor "din UE", in Ro legea se voteaza cu mare repeziciune si fara dezbatere. Ar trebui dusa la Curtea Constitutionala. Sau, cine stie ce/cum mai iese de acolo. Problema este tratata superficial. Are Ro capabilitatea de a preleva si transplanta orice organ imediat sau le transporta imediat in UE? Cand un roman are nevoie de un transplant, asteapta la rand dupa toti cetatenii europeni?
    Bafta tuturor. De-acum incolo, fiti cu ochii-n patru, ca nu stii cine te vrea. " Dead or alive."
  • 0 (2 voturi)    
    Acceptare!!!!!! (Marţi, 13 mai 2008, 9:55)

    Ducu [anonim]

    Oamenii nu vor sa accepte ca mai devreme sau mai tarziu tot VOR MURI!!!!!!
    • +1 (1 vot)    
      RE: Acceptare!!!!! (Marţi, 13 mai 2008, 17:51)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Ducu

      Se vede ca nu te-ai izbit de coruptia din spitale. Doamne fereste sa ajungi acolo cu multe zile ramase de trait si sa mori in urma unei "complicatii"... in aceeasi zi, medicul se urca in noua lui masina si peste o saptamana, afaceristul de la colt e din nou sanatos tun.
  • +3 (3 voturi)    
    acord prezumat (Marţi, 13 mai 2008, 11:13)

    ana [anonim]

    Doamne ce ineptie! Nu işi dau sema ca astfel incurajeaza medicii sa nu isi faca treaba si sa te lase sa mori cu zile??
    Alte probleme nu sunt in tara asta? Vorba aia, tara arde...si babele se piaptana!
  • 0 (2 voturi)    
    la vanatoare de homeleshi!!! :-p (Marţi, 13 mai 2008, 12:35)

    Codruta [anonim]

    In sfarsit, va incepe vanatoarea de homeless si se va rezolva astfel o problema sociala! N-au familie, nu au "medic de familie", mai deranjeaza si simtul estetic. La fel, copiii strazii (care nu au nici macar acte, ca si tiganii) si persoanele singure. SIGUR in acest fel se va rezolva o mare parte din "problema tiganeasca" - ce "medic de familie"? ce "acte"? ce "scris", cand jumatate din ei nici n-au scoala?

    Ca pe langa astia s-ar putea sa se mai "rataceasca" si copii disparuti neasteptat, persoane fara discernamant, tinere care au luat o nota proasta si de frica au fugit de-acasa samd... ma rog... nu exista idei marete fara pierderi colaterale >:

    Si-asa era o aventura sa ajungi in spital, ca nu stiai daca nu vei nimeri pe mana vreunui bou cu diploma luata pe plie! >:
    Acum se rezolva problema: vei nimeri pe mana celui mai bun chirurg, care va fi extrem de atent ca organele tale sa fie prelevate cu mare finetze si grija si cu maximum de acuratete. Cel putin stii precis ca, in caz de accident grav, ai mari sanse sa ajungi pe mana unul adevarat specialist ;)

    Si sa mai zica lumea ca nu functioneaza "reforma sanitara" in Romania. Pai, se poate, tovarashi? :-p
  • -2 (4 voturi)    
    Fiti rationali (Marţi, 13 mai 2008, 13:21)

    stefan [anonim]

    Daca va e teama de medic, tratati-va singurei, sau emigrati intr-un stat in care transplantele se fac asa cum se fac la ora actuala in Romania.

    Ca medic nu as putea fi influentat in activitatea mea asupra unui caz critic de existenta acestei legi, in primul rand pentru ca este foarte greu sau imposibil sa te abtii de la a face tot ce poti pentru a salva viata (va este greu de inteles, stiu, dar asa e) si in al doilea rand pentru ca nu am de unde sa stiu daca pacientul din fata mea a refuzat sau nu prelevarea, si chiar daca as sti ca nu a facut-o, de cele mai multe ori nu am cum sti daca nu cumva este incompatibil cu statutul de donator (de exemplu daca a avut o hepatita B).
    Sa stiti ca ne doare atunci cand suntem priviti ca niste creaturi hulpave insetate de bani. Gresim si noi, si e adevarat ca uneori greselile noastre au consecinte grave, dar suntem putini aceia care fac aceasta profesie doar pentru a jegmani bolnavii. Sunt specialitati in medicina care iti rapesc libertatea, iti acapareaza viata. O garda la UPU nu o faci doar pentru ca e platita (dar poate si sa nu fie), orele suplimentare neplatite dupa o garda de 24 de ore nu le faci pentru ca ti-a ordonat seful...

    Principiul acordului prezumat porneste de la ideea ca cei care NU doresc sa li se preleveze organele sunt mai putini decat cei care vor, o chestie cat se poate de logica si de normala. E vremea ca populatia sa se educe, trebuie un pic impinsa de la spate pentru a lua niste decizii. Multi stim cat de jos suntem ca popor din multe puncte de vedere. Legea asta est si o cale prin care multi isi vor aloca un timp oarecare pentru a se gandi calmi, sanatosi la anumite eventualitati. Deciziile de genul acesta nu trebuie lasate pe seama familiei topite de durere dupa un accident auto, pentru ca acela nu este un moment propice unei astfel de decizii.
    • +3 (3 voturi)    
      Împinşi de la spate (Marţi, 13 mai 2008, 13:45)

      Wasile [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      Da,, Ştefan, ai dreptate. Ar trebui de asemenea ca "statul" să adune lichelele alea de rockări de pe stradă, să-i tundă şi să-i trimită la muncă. Orice om care nu munceşte să fie băgat în închisoare. Că doar sunt mai mulţi cei care nu au plete decât cei care au plete...
      Este de asemenea corect ca, la vârsta de pensionare, toţi cei ce au depăşit această vârstă să fie eutanasiaţi, deoarece nu mai sunt de folos societăţii, iar majoritatea cetăţenilor NU doresc să cotizeze la asigurările sociale.
      Nu-i aşa că dacă duci la extreme nişte idei apar nişte monştrii? Chiar pe baza aceluiaşi raţionament pe care l-ai dezvoltat tu.
      Să repet ceva
      "Support for the idea of donating an organ was highest in Sweden (81%), and lowest in Romania (27%)."
      De unde până unde ai venit cu ideea că sunt mai mulţi cei care vor să doneze decât cei care nu vor? Pe ce te bazezi? Uite eurobarometrul de mai sus zice că te înşeli amarnic, că doar un român din patru este de acord cu donarea. Asta nu înseamnă că unul din patru, când va fi nevoie , va şi dona. Nuuu, ăştia sunt doar cei "de acord cu ideea"...

      Nu încurajaţi legi ce vă răpesc din libertatea de decizie. Nu vă puneţi în poziţia mortului, puneţi-vă în poziţia familiei îndurerate care nu poate să convingă medicii că ar vrea totuşi să-l îngoape cu ambii ochi pe copilul lor...
  • +2 (2 voturi)    
    NU SUNT DE ACORD CU ACEASTA LEGE (Marţi, 13 mai 2008, 14:09)

    Daniela [anonim]

    Trafic de organe, vanatoare de sportivi!! si de copii!!

    sa va spun caz concret: m-au internat la Spitalul Elias si m-au aruncat ca pe un gunoi la Urgenta!! DAAAAA...doctorul a spus luati si gunoiul asta de aici...si cine era gunoiul EU...si anume 25 ani, tanara, anul V la REI, cu carte de munca de 18 ani si...m-au aruncat intr-o salvare sa nu ma inregistreze decedat la Elias...urmarea a fost...ca doctorita care ma insotea plangea in fata langa sofer si-l intreba de ce mi s-a intamplat mie?? - medic rezident...urmarea..ca la Urgenta eu mi-am revenit..si am plecat pe picioare!!i...daca urmam ineptiileeee astora care beau pana nu mai pot prin restaurante si au nevoie de o inima tanara, sau de un richi sanatos...inchipuiti-va ca astazi NU va mai scriam. Am in lucru si o carte pentru a o oferi romanilor in scurt timp!

    Asa ca eu personal NU sunt de acord si mai bine sa se faca o baza de date corecta cu cei care doresc...unii...chiar vor sa se sinucida...sa o faca pe pielea LOR...dar sa nu decida un parlamentar adormit soarta VIETIILOR VOASTRE...veti vedea impuscaturi pe strada si razbunari...nu va asteptati la salvare de vieti omenesti!

    Daca cum a spus un medic de mai sus ca sunt multi romani care doresc sa doneze organe? de ce acum sunt in deficit?? de ce? Totul costa...si ei au pus un plan bine pus la punct pentru a te ciopartii cand doresc dansii...uite asa mai dispar si niste lideri de partid INDEZIRABILI...o sa fie un HAOS...pentru ce ii platiti? sa piarda timpul cu LEGI care nu sunt spre folos...decat pentru 0.0001 % din populatie...mergeti la VOT si treziti-va vedeti cine sunt cei 7 care au propus LEGEA si asa aflati FILIERA....sunt toti nominalizati in ziare de stiri ...lunile trecuta...

    Va doresc multa sanatate si accidentele se intampla datorita ignorantei multor tineri care doresc sa traiasca ...cu masini puternice pe strazi de carute!

    Va doresc o zi buna si scrieti&astfel ca cei de la HOTNEWS sa trimita doleantele dvs...acestor "initiatori"
  • -3 (3 voturi)    
    Exemplu (Marţi, 13 mai 2008, 17:08)

    Oana [anonim]

    Sambata trecuta am fost la decesul unui tanar de 28 de ani (situatia se petrece la Montreal). Creierul ii fusese afectat in asemenea masura probabil din cauza drogurilor amestecate cu alcool (nici medicii nu stiau exact cauza), incat s-a decis ca nu mai poate fi salvat. Din cate stiu, nu i s-a prelevat nici un organ, desi era in foarte buna forma... Mi s-a parut egoism din partea familiei.
    • +1 (1 vot)    
      RE: Exemplu (Marţi, 13 mai 2008, 17:55)

      Danu Barosanu [utilizator] i-a raspuns lui Oana

      Ce treaba are Montrealul cu Romania? Tu in Canada, CA ASIGURAT, trebuie sa dai spaga de la asistenta pana la chirurg pt a-si face treaba?

      In urma noii legi, tu vei trebui sa concurezi la spaga cu ala care are nevoie de vreun organ!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by