Administratia ArcelorMittal Galati contesta in instanta greva generala a sindicalistilor

de D.M.     HotNews.ro
Luni, 14 aprilie 2008, 9:40 Actualitate | Esenţial


Administratia Combinatului Mittal Galati a cerut in instanta suspendarea miscarii greviste, declansata de sindicalisti luni dimineata. Sindicalistii din Solidaritatea au intrat in greva generala, cerand o crestere salariala de 25% plus sporuri, dar administratia a oferit o majorare de 9,5% plus bonusuri.

Sute de angajati s-au strans in fata portii principale a unitatii, scandand lozinci impotriva patronatului. Un grup de salariati a incercat sa forteze poarta de acces in combinat, au aruncat cu diverse obiecte spre paznicii aflati dincolo de poarta si au daramat un post de paza.

Reprezentantii sindicalistilor au participat la discutii cu cei ai patronatului, unde li s-a atras atentia asupra efectelor miscarii de protest asupra unitatilor de productie. Liderii de sindicat au anuntat ca greva continua.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















708 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Un nou model Dacia (Luni, 14 aprilie 2008, 11:14)

    moldoveanu [utilizator]

    ..evident in lupta sindicala. E bine. In Romania sindicatele ar trebui sa isi justifice existenta. Au fost destul doar masa de manevra electorala. Sa mai si treaca la treaba liderii sindicali.

    Asteptam si Jucu-Nokia dupa ce trece un timp de la pornirea activitatii.

    Adevarat ca urmatorii investitori se vor gandi de doua ori inainte de a muta fabricile in Romania, dar nici rusinea de 100 sau 200 EUR salarii in conditiile in care se munceste pe rupte si esti amenintat tot timpul cu pierderea postului nu mai merge. Mai ales ca patronatul nu se gandeste sa recompenseze realizarile peste plan.
  • +3 (3 voturi)    
    La noi... (Luni, 14 aprilie 2008, 11:53)

    Razon Dumitriu [anonim]

    "Fugiti investitori fugiti" pare a fi cuvantul de ordine al sindicatelor in ziua de azi.

    Bineinteles ca vor reusi sa isi mareasca salarile cu legislatia actuala din Romania.

    Problema e ca noi, ceilalti, care am fi putut beneficia de salarii mai mari din cauza concurentei intreprinderilor care ar fi venit in Romania nu vom beneficia de ele pentru ca acele intreprinderi nu vor mai veni in Romania !

    Romania seamana din ce in ce mai mult cu Franta din punctul acesta de vedere. Cu proprietari expropriati de sindicate. Halal mod de incurajare a investitiilor si angajarilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu seamana deloc cu Franta (Luni, 14 aprilie 2008, 13:01)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Razon Dumitriu

      Este semn de normalitate, vreti sa fiti sclavi pe plantatie? Sa vina in Ro doar ca sa exploateze?
      Sa vina pregatiti sa plateasca salarii decente, nu 1000 sau 2000 euro dar nici 100 euro sa moara omul de foame.
      Nu vedeti la ce a dus politica asta de exploatare? La migrare in masa, pensionari multi traind in mizerie, taxe multiple, o fiscalitate ingrozitoare, toate pentru a sustine o tara care are prea putini salariati.
      Ca sa ne fie mai bine tb sa avem salarii mai mari, daca asta inseamna ca 100 vor avea salarii mari si altii 100 vor emigra tot este mai bine decit sa ai 200 cu salarii de mizerie. Ce fac copii celor cu salarii de 100-200 euro? Cum pot ei spera la o educatie si la un viitor?
      Ce conteaza ca investotorii vor pleca? Se merita sa vina doar ca sa ne tine in mizerie?
      Eu zic ca mai bine este pentru tara sa aiba 100 cu salarii bune si cu viitor pentru copii si altii 100 emigranti decit 200 in mizerie.
      Faptul ca tu nu ai nu inseamna ca altii nu trebuie sa aiba!
      Bravo celor ce lupta pentru angajati!
      • +1 (1 vot)    
        tot la noi... (Luni, 14 aprilie 2008, 14:51)

        Razon Dumitriu [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Lasand la o parte sloganele pe care le insirui. Care sunt ceva de genul "Proprietatea e furtul" si "Libertatea e Sclavie".

        Cei care sunt de acord sa presteze un serviciu in schimbul unui beneficiu nu sunt "exploatati".

        Tatonezi la un moment dat in jurul problemei salariului just cand spui "nu 1000 sau 2000 euro dar nici 100 euro". Dar nu te prinzi tocmai ca nu ai de unde sti care ar trebui sa fie salariul unui om sau pretul in schimbul caruia isi presteaza servicile. Lucrurile acestea sunt rezultatul unei negocieri in care fiecare e liber sa faca ce vrea.

        Spui ca pentru a trai mai bine ne trebuiesc salarii mai mari. Ai perfecta dreptate. Dar salarii mai mari pentru intreaga populatiei, nu doar pentru membri unui sindicat. Salarii mai mari nu obti prin sindicate ci prin concurenta intre cat mai multe firme doritoare sa angajeze cat mai multi romani.

        Dupa care iti termini tirada printr-un atac la persoana, cand de fapt nu doar ca habar nu ai cine sunt, dar nici nu prea conteaza intr-o dezbatere de idei. Un lucru ai intuit bine, anume ca nu sunt prea instarit, asta insa nu ma impiedica sa am o opinie si sa mi-o exprim civilizat.
        • 0 (0 voturi)    
          raspuns (Luni, 14 aprilie 2008, 17:45)

          daniil [anonim] i-a raspuns lui Razon Dumitriu

          domnule "anonim"as vrea sa-mi numesti doar o firma concurenta lui Mittal in ROMANIA si abia apoi vorbim de cresteri de salarii
          • 0 (0 voturi)    
            re (Luni, 14 aprilie 2008, 22:33)

            Razon Dumitriu [anonim] i-a raspuns lui daniil

            Din raspunsul dumneavoastra deduc ca mie va adresati, nu domnului "anonim".

            Am vorbit eu de concurenta lui Mittal? Nu. De ce trebuie sa fie una concurenta lui Mittal?

            Trebuie doar sa fie o firma care are nevoie de forta de munca.

            O serie intreaga de firme vor veni in Romania daca drepturile lor de proprietate sunt garantate. Mai mult o serie intreaga de firme romanesti vor putea angaja oricat fara sa aibe vro bataie de cap ca ar putea fi expropriate de sindicate.

            Cresterea salariala vine ca efect al concurentei pentru forta de munca.
      • +1 (1 vot)    
        de acord (Luni, 14 aprilie 2008, 15:56)

        aurelia [anonim] i-a raspuns lui anonim

        sunt perfect de acord cu tine. nu as fi spus-o nici eu mai bine, desi traiesc chiar in hulita franta! felicitari pentru exprimarea acestui punct de vedere!
        • +1 (1 vot)    
          france sucks (Luni, 14 aprilie 2008, 19:29)

          anti-france [anonim] i-a raspuns lui aurelia

          Gosh, am trait doi ani in franta si acu sunt in SUA, si as merge si in africa decat sa ma intorc in franta. France sucks
      • +1 (1 vot)    
        france No thanks (Luni, 14 aprilie 2008, 19:26)

        io [anonim] i-a raspuns lui anonim

        Doar pentru a sti: 1000 Eur ar fi un salariu de mizerie, desi ma indoiesc ca sunt salarii de 1000 de eur in franta. Eu stiu ca aprox atata sunt bursele, si nu sunt deloc mari la chirii de 500 Eur/luna/camera. Daca tot vorbim de franta, pai aia sunt experti in pierdut vremea, nu ca la noi... si inca pe bani buni. De va place sau nu: In romania se munceste. In america la fel, in europa de vest mai putin, iar in unele tari ca de ex franta nu se munceste aproape deloc. Deci nu cred ca romania seamana cu franta. Romanii lucreaza, in romania (mai putin) altundeva (mai mult) dar oricum, nu se compara...
  • 0 (0 voturi)    
    salarii (Luni, 14 aprilie 2008, 13:18)

    Aphex [utilizator]

    In ArcelorMittal, Romania are cele mai mici salarii din grup. Este normal ca in metalurgie un muncitor cu peste 20 de ani vechime sa castige in lunile bune 8 mil? Asa ca dupa Galati urmeaza Hunedoara si Roman. Bagati mare !
  • 0 (0 voturi)    
    greva? (Luni, 14 aprilie 2008, 14:45)

    Galatean [anonim]

    Greva "generala" cu 600 de salariati din 12.000? Sa arunci cu obiecte in paznici? Sa darami (!!!) un post de paza?? Anul trecut aceeasi gasca (probabil) a devastat birourile unor angajati care nu erau nici directori, nici patroni. "Greva" de anul trecut a durat vreo 4-5 ore... Nu cred ca astia reprezinta siderurgistii galateni
    • 0 (0 voturi)    
      asa i (Luni, 14 aprilie 2008, 23:48)

      Aphex [utilizator] i-a raspuns lui Galatean

      Ai dreptate, sunt aceeasi de anu trecut. Este un sindicat din nu stiu cate sunt la Mittal Steel Galati, la care i zice "Solidaritatea" si pe care lider am avut nefericita placere sa l cunosc personal. Ei au mai stricat meciul si pe la Hunedoara si acuma s au mutat la Galati.
  • 0 (0 voturi)    
    Re Razoon Dumitriu (Luni, 14 aprilie 2008, 15:49)

    muncitorul [anonim]

    De ce nu te duci tu sa lucrezi cu 200 euro la o multinationala?
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Luni, 14 aprilie 2008, 22:51)

      Razon Dumitriu [anonim] i-a raspuns lui muncitorul

      Pentru ca mi-am gasit alt loc de munca mai bun.

      Dar pentru el nu am amenintat pe nimeni, nu am devalizat nimic, nu am impiedicat pe altii sa munceasca si nu am impiedicat o firma sa isi duca activitatea.

      Pur si simplu, am muncit si am trecut prin mai multe slujbe si in final mi-am gasit un patron cu care ma inteleg foarte bine si la care chiar ma simt bine.

      Ce ar fi imoral este ca acum ca am semnat acest contract de munca (care in definitiv nu este decat un contract de prestare de servicii), sa ii spun ca fac greva pana nu imi dubleza salariul (si motive de ce ar trebui sa castig mai mult fiti sigur ca intotdeauna o sa gasesc). Si in momentul acela el este complet blocat! Pentru ca conform legislatie el nu ma poate da afara (ca sa fiu onest, conform legislatiei, nici eu nu pot face greva ca e prea mica firma, dar ma pun in cazul celor de la Dacia sau Mittal). In practica lucrurilor eu l-am expropriat pentru ca reusesc sa ii blochez activitatea pana cand nu imi satisface revendicarile, oricare ar fi, sau cum spun liderii de sindicat: "se ajunge la compromis".


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by